Az izraeli „Fekete Párducok” és Golda Meir
Ne essen kétségbe a kedves olvasó, nem krimit fogok itten közölni. Csupán egy kis történelmi „lecke,” vagy ehhez hasonló.
A történet a múlt század hetvenes éveinek elején játszódott le. Ekkor kezdtek el jönni a Szovjetunióból az első orosz bevándorló csoportok. Még előttük jóval úgy az ötvenes évek tájékán az észak-afriai országok zsidó közösségei vettek érzékeny búcsut Marokkótól és Jementől, hogy az „ígéret földjére” jussanak. Jópáran meg is érkeztek a fiatal Izrael államba és a bevándorlási hivatal emberei ellátták őket papírokkal és minden szükségessel. Kiutaltak nekik lakásokat is, hogy azért legyen tető a fejük felett.
Na nem olyan lakótelepeken mint manapság, de kaptak egy telket, rajta egy kisebb házzal, amit aztán kilehetett jobban építeni. Csupán csak egy volt a hiba: nevezetesen, hogy sem szülöföldjükön, sem Izraelben nem sokat jártak olyan helyre ahol dolgozni is kellett. Naphosszat „fűtők voltak a Napnál”. Egészen a hetvenes évekig nem zavartak sok vizet. Megkapták havonta a járandóságukat és ennél többre nem is futotta erejükből. Illetve szültek egy pár gyermeket is, hogy a szociális segélyt kicsit kibővítsék a családdal együtt.
Amikor elkezdtek jönni az új bevándorlók Európából akkor tört ki a gyalázat. Először csupán irígykedtek az új oléhkra és a megtisztelő „wus wus” jelzővel illették őket. Az elnevezés onnan származik, hogy a bevándorlók többsége a jiddis nyelvet használta mint a legtöbb askenázi zsidó Európában. Wus annyit jelent, hogy mi van. Később aztán már tüntetéseket is szerveztek és igyekeztek elmélyíteni az amúgy sem fényes viszonyt az askenázi és a szfáradi zsidók közt.
Erre az időszakra datálható a Fekete Párducok nevű szervezet megalakulása. Nagy többségük olyan marokkói vagy jemeni zsidó volt, akik már az országban születtek. Iskolába nem jártak, dolgozni nem mentek és a szükségleteiket lopásból és minden törvényességet nélkülöző úton szerezték be. 1970-ben már odaáig fajultak a dolgok, hogy Tel Avivban és Jeruzsálemben is összeverekedtek a rendőrökkel. Sokukat le is tartóztatták. Ekkor a vezetőik követeléssel álltak elő, hogy öt vezetőjüket fogadja Golda Meir az akkori miniszterelnök.
Golda Meir soha sem adta be könnyen a derekát, ilyen követelésekre, vagy zsarolásokra pedig egyáltalán nem is válaszolt. Ám most szakított ezzel, és hajlandóságot mutatott, hogy tárgyaljon a vezetőikkel. A találkozó létre is jött. Ám Golda Meir rögtön a „tárgyalások” megkezdése előtt leszögezte:
– Ha azt gondolják, hogy megfogok hajolni a követeléseik előtt akkor sajnos tévednek. Nálam mindenki egyforma, legyen az bármilyen új bevándorló, arab vagy beduin akárki, feltéve ha tisztességes szándékaik vannak.
Az öt „küldött” ezután egymás szavába vágva adta elő a mondandóját. Golda Meir miután végighallgatta őket, így válaszolt.
– Nem fogok maguktól ellágyulni. Maguk a második generáció, akik már az országban születtek. Egy szabad országban, ami a zsidók országa. Tanulhatnak, katonáskodhatnak, nem csak háború esetén, és munkát is találhatnak éppen eleget. Ha kicsit körülnéznek, akor láthatnák, hogy ebben az országban ha valaki dolgozik, ha nehezen is, de képes egyről a kettőre jutni. Sokan vannak maguk között is olyanok, akik felépítették a saját házukat, és tanultak, dolgoztak és gyerekeik ma már valakik lettek. Tehát adva van ugyan ez a lehetőség maguknak is, és pusztán magukon múlik, hogy mire lesznek képesek. Nem akarom hallani a példázólódásaikat, hogy a mostani bevándorlók többet kaptak mint maguk. Nem kaptak semmivel sem többet. Pusztán modernebbek lettek az eszközök, és az akkori és a mostani gazdaság közt nagy különbbségek vannak.
Késöbb Golda egy nyilatkozatában elmondta, nagyon jól emlékszik az összes akkori megjelentre, és arra is, hogy késöbb hogyan is illeszkedtek be a társadalomba. Nem ment könnyen, és amikor valaki megjegyezte, hogy manapság már parlamenti képviselőik is vannak csak annyit mondott:
– Ha telik az idejükből és az erejükből, ugyan úgy meglesznek hallgatva mint annó. Nem is volt sok problémája ezután a Marokkóból vagy Jemenből származó polgárokkal. A szervezet aztán lassan, de biztosan meg is szünt. Akadtak azért páran, akik megpróbálták életben tartani a szervezetet, de nagy többségük a börtönben végezte. Érdekessége a dolognak, hogy pont az egykori ötvenes és hatvanas évek generációja adta át őket a törvénykezésnek, hogy lopásból és kábítószer kereskedelemből akartak megélni.
Miért is véstem le ide ezt a kis történetet? Manapság amikor egyre-másra alakulnak ki konfliktus helyzetek , sokszor egy országon belül, eszembe jut mindig ez a kis példa.
A vezetőkön múlik, – mint ahogy ez a példa is tükrözi – hogy hogyan lehet kezelni és megoldani bizonyos etnikai problémákat. Ám sajnos nem ez történik manapság, pont az ellenkezője. Egymásnak lesznek uszítva csoportok és leginkább nekik kell megoldani a problémákat, ami sokszor erőszakos cselekedetekhez vezet, amelyeket el lehetne kerülni.
E példa is igazolja azt, hogy mai politikusok is leszállhatnának a bársonyszékeikről, és nem csupán a gyűlölködésre és bizonyos csoportok „bünösöknek” minősítése alapján igyekezhetnének megszabadulni a problémáktól.
Avi ben Giora
3:51 du.
Ávi,
nem véletlen írtam egy alkalommal,hogy”gyere ássuk el a csatabárdot”.Ne adjunk anyagot a hulladékoknak,hogy rajtunk csámcsogjanak.Hagyjuk a problémáinkat itthon.Még akkor is ha 50- 60 évvel ezelőtti téma volt.Könnyen megláthatod,hogy néhány, hazai lámpához hasonló rohadék beír majd a cikkedhez,nem túl filoszemita fröcsögést.
4:10 du.
Úgy tűnik, tudtomon kívül megint tabu sértést követtem el.
2:34 de.
Megfogadtam, mintegy két éve, hogy nem szólok hozzá a KMH cikkeihez, de itt van a legutolsó csepp.
A rossz emlékű Ille olyan stílusban támadott egy szintén Barna Gergely-firkálmányhoz írt megjegyzésem miatt, amiben ráadásul igazam is volt, hogy nem süllyedhettem egy bizonyos szint alá és inkább feladtam.
Ezek után is hűséges olvasója maradtam a lapnak, ám megjegyzéseimet – pedig bőven vannak! – megtartottam magamnak.
Avi ben Giora fenti cikke azonban előző írásait is alulmúlta, „történelmi”, helyzetismereti és publicisztikai szempontból egyaránt. Tartalmi, mondatszerkezeti, helyesírási hibák, durva általánosítások és az Ausztriában élő „kibiczsodó” okoskodásai – no ebből már elég lehetne! Élje itt velünk a hétköznapokat és ha megszólal, jól gondoljon meg minden mondatot, mert a szavaknak súlyuk van, és gyakran félreértésekre adhatnak okot. Adnak is!
Félművelt emberre valló, botcsinálta, féligazságokat tartalmazó cikkei nagyon rontják a színvonalat. Kár.
2:38 de.
Javítok: „kibiczsidó” – elnézést kérek a betűhibáért.
3:35 de.
Kiskoromban imádtam a legendákat. A legendák ugye olyan megható események, amelyek már annyira szépek, hogy minimális a valóságtartalmuk.Faltam is a Szentek Életrajzát. Ez is egy ilyesmi. Bár ilyen egyszerű volna a problémák megoldódása…!
Ettől eltekintve Golda , ha nem is volt kimondottan szépségideál, egy nagyszerű politikus volt, bár engem inkább a VasLady-re emlékeztet.
8:22 de.
Köszönet a tartalmas kis írásért! Szerintem a témához kapcsolódik, a mostani izraeli országos rendőrfőnök egy „szép” nyilatkozata ( állítólag utólag elnézést kért érte, ennyivel azért visszafogottabbak az olykor államilag kitüntetett hunniai fajgyűlölőknél ), amely szerint „természetes”, hogy az etióp származású zsidók gyanúsabbak a bűncselekmények kapcsán. Ezek szerint a „kushi-k” ( pejoratív kifejezés az újhéberben az afrikaiakra ) hajlamosabbak a bűnözésre. Azaz ugyanaz a szerte a világból és a történelemből jól ismert fajgyűlölő duma, mindez az állam egy magas rangú képviselőjének minőségében megeresztve… A dolog pikantériája, hogy a kedves rendőrfőnök úr meg éppenséggel mizráchi, azaz a cikkben említett diszkriminációt ( az askenáz azaz európai származású uralkodó osztály által ) elszenvedő közel-keleti zsidóság képviselője… Hiába, a tőkés osztálytársadalom világa egy mélységesen beteges világ, ahol az elnyomottat a még nyomorultabb ellen játssza ki – mostanában a kapitalizmus hanyatló időszakában, világszerte az átlagosnál is nagyobb sikerrel – az aktuális uralkodó osztály. A mai Izrael amúgy sokkal jobbra áll a Golda Meir és más Mapai ( bár már az is egy jobboldali szocdem irányzatú volt ) kormányok időszakától, a Mapai kései utódai pedig kicsinálták magukat az oslo-i „folyamattal” és ( ebben hasonulva világszerte a szocdemekhez ) a keményen jobboldali neoliberális gazdaságpolitika magukévá tételével. Aztán csodálkoznak miért nem tudnak mit kezdeni a lassan másfél évtizede ( pár év szünettel ) kormányon levő stabilan neoliberális Likuddal és szövetségeseivel. Ez még hagyján, de eme gazdaság és társadalom-politika társadalmat szétszaggató következményei talán a külső fenyegetéseknél is veszélyesebbek.
9:59 de.
m.m.
amit írsz tökéletes.Minden szavaddal egyetértek.Pontosan ezért írtam az utóbbi hszomban,hogy ássuk el a csatabárdot.Azt hiszem mindnyájan tudunk”pikantériákról”.Félek,hogy én sokkal többet tudok,mint ti itt együttesen.Ennek dacára kérlek benneteket a szennyest ne teregessétek és ne adjatok további csámcsogni valót a turul horda szájába.
1:22 du.
Gyuri10,
egyetértő szavaidat köszönöm!
Izraelben élek és tökéletesen tisztában vagyok mindazzal, amit csakis az tudhat, tapasztalhat, érezhet, aki itt tölti hétköznapjait. Akármilyen tájékozottnak is hiszi magát az ember, kívülről minden más: szebb, vagy éppen csúnyább, de nem vág a húsába. Az általánosítások is nagyon veszélyesek, mert tompítják, megváltoztatják az igazságot, az említett írás pedig ugyancsak általánosít. Az európaiak (áskénázik) között is voltak, vannak gazemberek, mint ahogyan az észak-afrikai, vagy közel-keleti származásúak sem egyértelműen negatív figurák. Esetleg mások, vagy más az értékrendjük, de ugyanolyan emberek – jók, vagy rosszak, dolgosak, vagy lusták, mint a magukat felsőbbrendűnek vélő egyes fehér(-ebb)bőrűek.
Ennél mélyebben nem szeretnék belemenni a témába.
3:23 du.
A fenti okfejtegetések margójára kivánkozik az a nem elfelejteni való tény, hogy Izrael megoldani látszik azt a majdhogy lehetetlennek tünő feladatot amivel a különböző kultúrák olvasztótégelybe való terelése jár. A diaszpóra zsidó megtartotta ugyan azokat a tradiciókat amelyeket szükségesnek tartott, és érzett identitása érdekében, de legtöbbször asszimilálódott, tehát azonosult a tartózkodási nemzete kultúrájával. Ez a jelenség még tovább hatványozódott a generációk folyamán. Ezzel a külföldön élő zsidó csoportok természetszerűleg egy hatalmas népi kavalkádot képeztek. Izrael újjászületésének első fázisában már felismerhető lett ennek hatása, és az is, hogy a szükséges kohézis megteremtéshez közös népi, vallási hagyományok szolgálnak majd segítségül, amelyhez aktívan hozzájárult ( a témához nem tartozó ) ellenséges arab szomszédság fenyegető jelenléte. Mint ahogy kivétel nélkül minden nemzet felépitettségében jelen vannak azok amelyek a társadalom perifériáján helyezkednek el úgy Izraelben sincs másképpen. Ez az állapot feltételezetten, és feltétlenül módosulni fog nemzedékek során. Viszont a csodaszámba vehető elért pozitív eredmények továbbra is egyediek globális viszonylatban. Azt is érdemes megemlíteni, és mindenképpen a pozitív oldalra jegyezni, hogy az Izraeli hazavándorló hozza magával ideiglenes otthonának sokféle hasznos tapasztalatait, amelynek nyomai jól láthatók a mai Izraelben.
5:38 du.
m.m.
Én is köszönöm a beírásodat.Megértettem.Annak örülök a legjobban,hogy Te is megértettél.Tehát betartjuk az utolsó mondatodat.A legjobban annak örülnék ha az utolsó mondatodat mindenki betartaná.A cikk írója is.Merthogy ezért ástam el vele azt a csatabárdot,melyet Ille segítségével ő kapart elő.
3:54 de.
A sokszínűség, sok nézőpontúság élethasznos akkor ha megvan az ÉRTEKEZÉSRE és az ÉPÍTŐ EGYÜTTMŰKÖDÉSRE való hajlandóság.
A hagyományainkban (a Magyar néphagyományokban) az ÉLETRE VALÓ SZÖVETSÉG van.
6:37 de.
Hadd szóljak KIVÜLRŐL hozzá Izraelhez. Hivő katolikus vagyok, s nékem az a Szentföld. Kétszer látogathattam meg, 1993-ban és négy éve. Izrael nékem egy konzervatív országnak hatott, ahol még a fiatalság is szereti és büszke a hazájára. Harcol(t) érte. Alig hisz a prófétáikban, de mint ősöket tiszteli és büszke rájuk. Az ottani zsidók egészen mások mint pl. az Izrael határain kivül élők, akik a hazaszeretet helyett a pénzpiacot mozgatják és a nemi elferdülést istenitik.
Befejezve, amiért lényegében a klaviaturát koptatom: Nem értek egyet azzal az állitással, hogy a „hazavándorló hozza magával” a pozitív dolgokat. A sokszázezres orosz bevándorlók a bűnözést olyan magas fokra vitték fel, hogy az már szinte hihetetlen.
(Shalom)
11:36 de.
Nagy Gyula,
az „életre való szövetség”tudom ,hogy mit jelent,de nem tudom mi köze van ehhez a”magyar néphagyományoknak”.Persze lehet,hogy minket ebből a szövetségből egyoldalúan az évszázadok fplyamán mindig „ki felejtettek”.Nos…a továbbiakban köszönöm nem kérek belőle.
12:02 du.
Ötvenhatos,
mint írod jártál a mi fertájunkon kétszer is.Vallásosságod tiszteletre méltó és ezért nem is Te vagy az egyetlen,aki ide zarándokol(évente több ezer keresztény zarándok).Mint kívülálló és főként turista nem hiszem,hogy védened vagy elitélni vagy egyáltalán megitélned kellene az izraeli ifjúság vagy az új bevándorlók életvitelét.Ha tudod a nyelvünket és itt éltél 30-40 évet még akkor is vigyázni kell a biztos,határozott kijelentésekkel,mert még akkor sem biztos,hogy jobb vagy baloldali nézeteid nem-e befolyásolnak.Én 60 éve élek itt,teljes jogokkal és kötelezettségekkel felruházott állampolgárként. Pontosan ezért teljes felelőségem tudatában nem javítalak ki semmiben és ezért is kértem minden kommentelőt hogy lehetőség szerint amit tudnak tartsák meg maguknak.Nem mintha bármi szégyelni valónk lenne és pontosan ezért.
12:13 du.
Ötvenhatos,
mint írtam Neked tiszteletre méltó,hogy a mi hazánkat szentföldként tisztelitek a 2000 évvel ezelőtt történtek miatt. Azt azonban ne felejtsük el,hogy nekünk ez a Hazánk és a zsidó népnek Szentföldje 5775-éve.Ezért természetes,hogy a sokszáz évi üldözöttek haza jöttek és jönnek,mert hiszen ez Izrael Állam létezésének alapja.
1:34 du.
Gyuri!
Én elástam már réges régen a csatabárdot. (soha sem ástam ki és soha sem adtam az olyanokra akik kiforgatva a szavaimat antiszemita módon reagálnak. Viszont! Ahogy mások is írják itten mi is ugyan olyanok vagyunk akár bármely nemzet a Földön. Nem tudok egyetérteni sem veled sem az m.m. nevű úrral. Itt szabadon írhat bárki bármit(ha betartja azt az egyszerű de fontos szabályt, hogy nem sérteget és nem próbálkozik magát úgy beállítani, hogy ez nem igaz teljesen amit a cikk írt és egy sültbolond ez az Avi ben Gióra. Hál az Istennek nem mindenki olyan maradi mint tik, hogy csak is azt kell elfogadni amiket ti mondtok. Izraelben nincs és nem is lesz egypárt rendszer(sajnos most a Likud erre rendezkedett be, de ahogy fentebb Eleftéria is írja, ha hallgatunk mindenről és nem teregetjük ki azt a bizonyos szennyest, akkor soha sem lesz megoldva és a szőnyeg alá lesz söpörve. Nem tudom pontosan idézni azt a szöveget amely azt mondja, hogy bűnösök azok is akik hallgatnak. Attól, Izrael semmivel sem lesz kisebb és lenézettebb, hogy az ország viszásságairól beszélünk hiszen ez is ugyan úgy Izrael.Nem szeretem azt sem, hogy amolyan lefitymálóan beszéltek az olyanokról (noha megjegyzitek hogy épvente többtizezer nem zsidó látogat el az országba ezzel is támogatva az izraeli gazdaságot) A hétvégén szerbiában voltam egy zsidó esküvőn. Hát ebből tanulni lehetne. Nem volt olyan vallás aminek a képviselője ne lett volna jelen mivel szerbiában az antiszemitizmus nem a zsidók ellen van. A közönség számára szerb nyelven ismertették a szertartás minden egyes aktusát és áhítattal figyelték.Miért nem vagytokképesek elismerni, hogy a kiválasztott nép vagyunk, de mi hajlandók vagyunk bárkivel barátságban élni és tiszteletben tartani az ő vallásukat ha ők is hasonló módon állnak hozzánk.
Alex szavait rosszul értették meg egyesek. Nagyon sok olyan izraeli van, akik valami oknál fogva „leléptek a hajóról” aztán jópár év mulva visszatértek tapasztalatokkal ötletekkel amiket aztán az ország javára fordítanak. Mi köze ehhez az oroszoknak? Az oroszok közt sokan voltak olyanok (és vannak is) akik az izraeli útlevelet és állampolgárságot csak egyfajta „védlevélnek” használják. De ők eleve csak azért vándoroltak ki (tisztelet a kivételnek) hogy az orosz útlevelük helyett olyant tudjanak használni melynek segítségével bemehetnek olyan országokba amiket orosz útlevéllel csak visummal látogathatók. Alex azokra gondolt akik nyugatról térnek haza hosszú idő után. Elég sok van belőlük szerencsére. Aztán meg érdemes minden mondatára jó odafigyelni
5:06 du.
Avi ben GIora! Arra hivatkozik, hogy nem sértegetünk, majd a következő sorban maradinak bélyegez és olyan állításokkal vádol, amelyekről szó se esett.
Némi baj van a szövegértésével, hogy a zavaros cikkeiről és hozzászólásairól ne is szóljak, de ugyanúgy félremagyarázza Alex és Elefteria szavait is. Tegyen rendet a gondolataiban, mielőtt klaviatúrát ragad. Másképpen nem érdemrs írni, nem csak publicisztikát, vagy hozzászólást, de levelet sem.
Még valami: akinek van ugyan izraeli állampolgársága, de nem él folyamatosan Izraelben, az bizony nem izraeli, és aki nem itt él, az nem értheti, érezheti a mi gondjainkat.
És fenéket van itt egypártrendszer! A továbbiakat pedig bízza ránk és ne jósolgasson katasztrófákat.
5:46 du.
Avi,
nem adok részletező választ,mert az csak arra lenne jó(amit az előbbiekben is leírtam),hogy néhány evolúciós hulladéknak segítsünk csámcsogni.Nos elsősorban arról szeretnélek felvilágosítani,hogy ez a nép ma már nem a szalach sabáti népe. A Likud belátható idön belül nem kerülhet le a kormányzásról. Ennek a népnek nagyon egészséges ösztönei vannak és ellenségeink is bele segítenek.Egyetlen reális,számokon alapuló általad is ellenőrizhető tényt mondok neked.Minket csak akkor lehet levenni a siltonról,ha az egész baloldal együttesen koalicióba lép az arabokkal.Egy ilyen júdenrát kormány létre sem jöhetne,de ha igen maximálisan egy hét után lenne új választásokkal és egy negyedére csökkent szavazóval elzavarva. A másik amit még elárulok Neked,bár nem tételezem fel,hogy nem tudsz róla.A volt Szovjetúnióból bevándoroltak pontosan olyanok mint bármely más országból a hazatértek.Vannak akik elhagyták az országot,vannak alvilági alakok,vannak alkoholisták és minden kritériumot kimerítő bűnözők is.Az egy millió négyszáz ezer orosz”új olé”között minden van.A negativumokon kívül azonban összehasonlíthatatlan számarányban vannak orvosok, ápolónők és ápolók,mérnökök,technikusok,szakemberek minden szakmában,banki és egyéb irodai alkalmazottak,rendőrök,katonák, kereskedők,politikusok,vállalkozók.Mindezek lévén,hogy egy nagyhatalomban tanultak és dolgoztak a lehető legmagasabb színvonalon vannak és e-szerint érvényesülnek is.Ami azonban a leglényegesebb,hogy az országhoz hű,megbízható állampolgárok.
Kissé furcsának tartom,hogy pont Te itéled el azokat akik közülük elhagyták az Országot.Még egy hasonlítási alapot adok. Az 1956-os kb.20.000-es magyar alijából +-3000 hagyta el az Országot.Ebből kb.1500 hasoncsúszva négykézláb jött vissza. Nos…a bulgárokról csak annyit tudok,hogy nem adták ki a zsidóikat a náciknak és nem voltak soha egy genetikusan alávaló (nem alattvaló)antiszemita horda.Radnóti versét én sem tudom és nem is akarnám idecitálni,mert bár Ő is egyike volt a fehér karszallagos áldozatoknak,de magyarként halt meg,mert Ő is a „zsidó nép száraz ágához”tartozott.Ben Gurion megállapítása szerint a magyar zsidók a zsidó nép száraz ága.Nekünk,akik 60 éve Itt élünk már más a besorolásunk.Mi már egyenes gerinccel neveltük gyerekeinket és már ők is unokáinkat és dédunokáinkat. (Ne vedd kötözködésnek,bántásnak,de a magyar helyesírásodnál rosszabb már csak a magyar és az ivrit fogalmazásod lehet. Próbáld lektoráltatni).Mégegyszer ITT és MOST megkérlek,hogy ne foglalkoztassuk egymást izraeli témákkal.Nézeteink egymástól +- néhány millió fényévre vannak.Nem hiszem,hogy valaha,valaki is rá tudna kényszeríteni az informátori tisztességtelenségre.
5:46 du.
A keresett idézet: „Vétkesek közt cinkos, aki néma” Babits: Jónás könyve.
Maga beszéljen, Avi, de ki is itt a vétkes???
5:55 du.
Avi,
még annyit szeretnék mondani az általad említett m.m.nevében,hogy köszöni szépen a véleményedet.Számára ez kifejezetten dícséretet jelent.
5:22 de.
Gyuri10
Köszönöm válaszodat és annak objektív hangnemét és tartalmát.
Elgondolkodtam. De jó is lenne, ha itt a KMH-on az általános stílus/stílustalanság megváltozna. Egy kis pozitív odacsipkelés, szellemeskedés, irónia szükségeltetik,
de az I.Gézáknak új hont kéne foglalniok valahol a Lajtán túl az amerikai Népszavánál.
Üdvözlettel R.T., a 82 éves „Ötvenhatos”.
11:39 de.
Tudjátok mit? Nem vitatom el, hogy ti akik ott éltek jobban láttok dolgokat és sokkal kompetensebbek vagytok mint azok akik eljöttek. Viszont nem akarjátok azt tudomásul venni,hogy nem mindenben van igazatok és más bírálatát nem tudjátok elfogadni csak a sajátotokat. Magyarázzátok meg nekem a vén marhának, ha minden úgy van Izraelben ahogy ti beállítjátok akkor miért van mégis annyi elégedetlen ember kint? Szétverte a Likud azt a szocializmust ami egyedülálló volt a világon. Helyette jött az neoliberalista gondolkozás,hogy mindent privatizálunk minden szociális rendszert megszüntetünk és mindenből pénz csinálunk és az egyetlen meghatározó dolog csak a pénz lesz. Az egész világon nem volt olyan ország ahol az egyszeri embernek attól kellett volna félnie, hogy nem lesz hol laknia nem lesz mit ennie nem lesz megélhetése és állandó létbizonytalanságban kell élnie. És ez nem fogható teljesen a háborúra. Csak egy egyszerű példa. Annó mire szedtek be a Likud pénzügyminiszteri olyan adókat amik sehol a világon nincsenek? Szinte minden Izraelben élőnek vannak rokonai az országon kívűl. Logikus, hogy évente ha tehette elment meglátogatni. Erre kitalálták azt, hogy na jó ha van utazni pénzed akkor adózzál utána. Bevezették az utazási adót ami azt jelentette, hogy írd és mondd száz vagy 150 dollárt kellett befizetni az államkasszába azért hogy elutazol.Ugyanakkor a miniszterek meg adózatlanul uzatgáltak szerte a világban. Mondjátok meg rendjén való volt ez? Ezt még a Szovjetunióban sem merték megtenni, hogy valaki elakart utazni a rokonához és azt pénzbüntetésre ítélték.Nem adtak neki kiutazási engedélyt de, nem büntették meg pénzre, hogy utazni akar. Ez csak egy dolog a sok közül. Egy másik példa, hogy kizavartak minket Libanonba és nem volt rendes felszerelés téli ruházat mert valami nagy okos kitalálta az pénzkidobás, hogy kapjanak a katonák téli ruházatot amikor nincs hideg. És az élelmezés? Tojás tojással és még annak is örülni kellett. Amikor meg valaki leszerelt a milluimból és visszakart menni a munkahelyire akkor egyszerüen kirúgták a munkájából. Ez a szeretetre méltó Likud. Nem mintha az ellenzék nem tett volna hibákat és nem hozott volna olyan rendeleteket amik sok kívánni valót hagytak maguk után. A Rabin gyilkosság meg az utolsó csepp volt a pohárba. Na ennyi. Ezek után most ünnepélyesen bejelentem hogy soha sem fogok a KMH oldalain se pro se kontra írni olyanról ami Izraellel kapcsolatos. Cserébe elkívánom ugyan ezt tőletek is. Ha ti nem fogjátok betartani akkor én sem. Ez nem fenyegetőzés.Én befogom tartani.
12:37 du.
Ötvenhatos,
sok mindenben egyetértek veled.Nem csak azért,mert nálam „nindig” az idősebbeket kell tiszteletben tartani.Különösen,ha a nézeteik is elfogadhatóak.Itt az ideje,hogy én is megtanuljam ezt 80.-dik évemben.Persze ez nem jelenti azt,hogy a fiatalabbakat lepöcköljük.
1:05 du.
m.m.
szept.4 5:06 du beírásodhoz:
minden szavadat sziklába kell vésni.Nevedben,de a magaméban is újfent megköszönöm Avi”dicséretét”.Tudod,ha a Veled elviekben szembenálló megdicsér,akár egy szóval is,nézz utána, mert valamit rosszul csináltál.Avival nagyon vigyázok,mert annak idején Ille közreműködésével,meg nélküle is néhányszor már nácinak minősített.Azóta Illével kibékültünk pesti látogatásomkor.Ávival pedig fegyver szünetet szeretnék elérni.A célom,hogy Ő se adjon információt,sem igazat sem kitalációt Izraelről.Remélem igyekezetem nem fog nulla eredményt hozni.
4:55 du.
Avi,
felemelem a pofámba dobott mocskos keztyűt.Nem cáfolom meg egyetlen hazugságodat sem.Nem védek és nem vádolok senkit.Csak azért,hogy aljas valóságferdítéseidnek és hazudozásaidnak valamint tudatlanságból fakadó nagyhangú wichtigmacholó kijelentéseid áradatának véget vessek.Fenyegetésedet,melyre azt írod,hogy nem fenyegetés én igenis fenyegetésnek fogom fel.Nem én irántam,hanem a HAZÁM iránt.Ha viszont az itt leírt igéreted is hazugság és nem fogod betartani,másképpen fogok válaszolni. Nem a KMH oldalain.Örülni fogok,ha az általad képviselt kanálisra és a belőled csorgó önantiszemitizmusra hermetikus csatornafedőt tehetek.Az lenne a legjobb,ha te és a nagyon ritkán előforduló hozzád hasonló,szerencsétlen,slemázl,hazátlan mintaérték nélküli,kártékony férgek is a fedő alatt maradnátok.
4:39 du.
Jó lenne már végre, ha a turul lábszagozás és az önantiszemitázás is végleg lekerülhetne a porondról és egymás önigazoló szaftos szapulása helyett sokkal húzóssabb témákat tudnánk kivesézni anyázások nélkül! Engedelmetekkel, ha nincs igazam, nyugodtan melegebb éghajlatra küldhettek -bár nem az én feladatom lenne_, én csak normálisabb mederbe szeretném terelni a megint eldurvuló kultúrálatlan szardobálásnak látszó acsarkodást! ( a szardobálást ezennel PC okok miatt szemérmesen kimoderálom!) 🙂
8:23 du.
Katona Zsombor
2016 szeptember 6
4:39 du.
Zombika, sajnos már megint mintha igazad lenne!
5:48 de.
A tízparancsolat is azokat az alapszabályokat tartalmazza amelyeket ha komolyan vesznek, betartanak akkor általános jólét adódik belőle.