Rossz hírünk van Németh Szilárdnak: bele akarunk szólni a politikába, és ez alkotmányos jogunk

2017 január 11 2:32 du.80 hozzászólás

Németh Szilárd, a Fidesz alelnöke és verőlegénye bejelentette: a Magyar Helsinki Bizottságot, a Transparency International-t és azt A Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) nevű szervezetet, amely pont Orbán Viktoréknak is jogi segítséget nyújtott tíz évvel ezelőtt ki fogják söpörni Magyarországról. Hozzátette: „minden eszközzel el kell innen takarítani” őket. A Magyar Helsinki Bizottságnak rossz híre van a likvidálással fenyegető Fidesznek…

logo szines2

Németh Szilárd, a Fidesz frakcióvezető-helyettese tegnapi sajtótájékoztatóján úgy nyilatkozott: megengedhetetlen, hogy egyes civil szervezetek támadják a magyar kormányzati álláspontot, ezért ezeket a szervezeteket „minden eszközzel vissza kell szorítani”, és Magyarországról „el kell takarítani”. Ma az ATV-ben – a Magyar Helsinki Bizottságot kifejezetten megemlítve – tovább részletezte, mi az alapvető kifogása ezekkel a szervezetekkel szemben: bele akarnak szólni a politikába, mégpedig mindenféle „legitimációs részvétel”, azaz a választásokon való indulás nélkül.

Rossz hírünk van Németh Szilárd számára: a politikába mindenkinek joga van beleszólni, nem csak a szavazóknak négyévente és nem csak a választásokon induló pártoknak. Nem véletlenül hívják Polgári és Politikai Jogok Nemzetközi Egyezségokmányának azt az 1966-ban elfogadott nemzetközi egyezményt, amelynek 19. cikke a véleménynyilvánítási jogot, 21. cikke pedig a szervezetek szabad létrehozását biztosító egyesülési jogot nyilvánítja ki. Ezek ugyanis politikai jogok. Az egyének és szervezetek azon szabadságát garantálják, hogy fontos közügyekben véleményt formáljanak, megnyilvánuljanak, és törvényes eszközökkel – tüntetéssel, nyílt levelekkel, pereskedéssel – megpróbálják érvényre juttatni a meggyőződésüket, azaz politizáljanak. Ezeket a jogokat biztosítja az Alaptörvény is, éppen azért, hogy a hatalom ne legyen korlátlan.

Fel lehetne vetni, hogy Németh Szilárdnak miért nincsen gondja azokkal a választásokon szintén nem induló szervezetekkel, amelyek a kormány érdekében akarnak beleszólni – nem egyszerűen a közügyekbe, hanem egyenesen – a pártpolitikába (ld. a CÖF választási plakátjait). Vagy a baloldali kormányok idején a Fideszt miért nem zavarta, amikor a kormányzati álláspontot támadtuk. (A 2006-os eseményeket vizsgáló, fideszes vezetésű parlamenti albizottság egyenesen a Helsinki Bizottság állami kitüntetésére tett javaslatot.)

De ennél súlyosabb a helyzet. Eljutottunk oda, hogy a vezető kormánypárt magas rangú politikusa kimondja: akik nem értenek egyet a központi hatalommal, azoknak nincs joguk beleszólni a közügyek folyásába, sőt, nem is kívánatosak ebben az országban. Nem véletlen, ha ismerős ez – mondjuk az államszocializmusból. Amit Németh Szilárd mondott, az a demokrácia nyílt tagadása, ráadásul olyan stílusban – hiszen „kitakarítani” a szemetet szokták –, amely a más véleményen lévőktől az emberi minőséget is elvitatja.

Mi azonban maradunk, és továbbra sem mondunk le arról, hogy gyakoroljuk alapvető politikai szabadságainkat: beleszólunk a közügyekbe, és – ahogy megalakulásunk óta minden kormány alatt megtettük – számon fogjuk kérni, ha a hatalom megsérti az emberi jogokat. Végül is, a Helsinki Bizottság már akkor fellépett az állammal szemben a menekültek jogaiért, amikor a Fidesz még liberális ellenzéki párt volt.

Magyar Helsinki Bizottság

80 hozzászólás

  • Kormányunk nem először nem tesz eleget nemzetközi kötelezettségeinek, és nem először fog lábbal tiporni – amúgy Magyarország által ratifikált – nemzetközi egyezményeket. Ha Őrült Vezérünk el akar valamit takarítani az útjából, azt meg is fogja tenni, történjék bármi.

  • Ha egy hamvas, naiv kisleány ékszereket és szép ruhákat fogad el egy stricitől, azt sajnos már senki nem fogja hamvasnak és naivnak tartani. Érdemes lenne ezeknek a felsorolt csoportocskáknak is máshol új életet kezdeni, mert itthon már ismeri őket mindenki, meg a stricijüket is.

  • Hollósy Gerti

    Harc a Nagyúrral

    /két részlet/

    Megöl a disznófejű Nagyúr,
    Éreztem, megöl, ha hagyom,
    Vigyorgott rám és ült meredten:
    Az aranyon ült, az aranyon,
    Éreztem, megöl, ha hagyom.

    ………………………….

    Ezer este múlt ezer estre,
    A vérem hull, hull, egyre hull,
    Messziről hívnak, szólongatnak
    És mi csak csatázunk vadul:
    Én s a disznófejű Nagyúr.

    Ady Ende

  • Nem terminus, most nem adok igazat.
    Ez nem fog megtörténni.. Odatolták most okos és kellemes kisugárzású rezsószilárdot, hogy vezesse fel a Putyin bevonulást. Ez ennek az első felvonása. Tudják, hogy tüntetések készülődnek feb. 2-ai ország újra eladása ellen. Elkezdődött a Sorosozás és Civilapámizéje, mert most érzik, hogy a terroristázás most már avétosabb lett, mint eddig volt, mert félnek, hogy Putyinnak nem tudnak megfelelni. Annyira ostobának azért ne feltételezzük őket, hogy valóban elhiszik, hogy a civileket hosszútávon legyőzhetik. Vagy mégis? Akkor tényleg végük..

  • Kalocsai Miklós

    A szerző téved amikor amikor azt állítja, hogy a Fidesz valaha is demokratikus párt volt. Nem először tévednek,mert 2006-ban is tévedtek.

  • nacie! 3,58

    Oszt mondja mán kedves olvtárs, illetve Herr Kamerad, ami pénzt és ösztöndíjat ez a maga Orbán Viktoriája mint hamvas leányka kapott ajándékba attól a csúnnna cukrosbácsitól, vagy ahogy maga állítja, a stricijétől, az magukat nem zavarja?! És nemhogy még hagyják Vikikét itthon strichelni, de ráadásképp el is várják ezt tőle, hisz maguk is abból élnek. Belőle a kis rohadt ringlóból… A tények legalábbis ezt mutatják. Őt bezzeg nem küldik máshova új életet kezdeni.

    Nomemägosztaaan, ugye az csak természetes, hogy a kis-növésű, ám szűziesen szemérmes Vikicájuknak az EU-tól – azaz ugyancsak külföldről – valamilyen „kohéziósnak” becézett, és rendszeresen juttatott stricheltető EURO-milliárdos adományai az a maguk finnyás CÖF-ögős és népnemzeti ízlését egy csöppet sem zavarja…

    Na! Heil-Viktor!

    🙁

  • „…bele akarunk szólni a politikába…”

    Akarni lehet, de érdemben beleszólni aligha – még kevésbé mint eddig.

  • Kalocsai Miklós! 7,33

    A fid-SS olyannyira nem volt soha demokratikus, hogy az „alapító atyja”, Orbanini már amikor részt vett az „Ellenzéki” Kerekasztal munkájában, már akkor is azokat az áramlatokat támogatta, oda-oda nyallintott, amelyek végülis ide vezettek ehhez a mai, autoriter fasiszta államhoz…
    Minden „szentnek” maga felé hajlik a keze.

    .

    .

  • Le a gaz ellenzékkel!
    Le az álnok civilekkel!
    Már csak a szavazást kell megoldjuk, de rajta vagyunk, hogy mindenki megfelelően szavazzon, még a megtévesztett polgárok is.
    Aktivistáink megszervezik, hogy senkinek se kell feleslegesen elfáradnia szavazni, majd a CÖF-fel megkérdezzük a választókat és ennek tudatában segítenek a szavazólapokat kitölteni.
    De dolgozunk már egy olyan rendszeren is, ami a legolcsóbb, hogy kiválasztunk 1 átlagembert, és az ő szavazata alapján választjuk meg a kormányt.
    Na az lesz majd a Szép Új Világ!

  • Vak Ond
    2017 január 12
    6:52 de.

    „Nem kell megszavazni, Napóleon elvtárs már megszavazta!”
    (Orwell)

  • cikihara, én nem vagyok fideszes, nekem hiába irkálsz Orbánról meg a CÖF-ről, semmi közöm hozzájuk. Mezei Jobbik-talpas vagyok, akinek szúrja a szemét a civil álruhába bújtatott „ötödik hadoszlop”. Mi legalább voltunk annyira tökösek, hogy gárda egyenruhába bújtunk, hogy mindenki lássa hova tartozunk. Gondolom a mi betiltásunk nem fájt a jogvédő szívednek.

  • charlie
    2017 január 12
    8:40 de.

    Játszodtad a munkásőrt? 😀

  • Drizari, játszottam volna, ha lett volna nálunk is dobtáras. 🙁

  • charlie
    2017 január 12
    12:38 du.

    Igen, kábé annyit érsz, mint értek a munkásőrök.

  • ….hogy bele akarnak szólni a politikába, ez természetes. Hisz azért kapják a fizetésüket ! Gondolom, valami ALAPÍTVÁNY-tól.

  • Ötvenhatos Tehát az a civil, aki politizálni akar, az köteles éhen halni? Miért ne támogathatna egy alapítvány olyan politizáló civilt, aki a jóért harcol? Mert olyanért harcol, amit Ti nem szeretnétek? Jogért és szabadságért! De 56-ban még azért harcoltál Te is. Miért adtad fel?

  • Naci e!
    Jópofa és metaforikus bizonyítvány önmagáról ez a szürke „mezei Jobbik-talpas” kifejezés. De bármennyire is igyekszik magát, magukat a szűziesen hamvas és ártatlan kis „ellenzéki” népfelkelő képében bemutatni, mindenki tudja a maguk valódi oroszlánkörmű Orbán-csatlós működésének történetét. Mert ahogy annak idején nemszégyenlettek felvonulni a borsodi szegénynegyedek kunyhoi körül, ugyanúgy – ha tényleg olyan nagyfiúk – már rég felkelhettek volna a királyi trónra pályázó Vezér ellen. Tehát maguk – a Vona-Orbán „polgári köri” paktum jegyében minden ellenkező híresztelésük dacára nem szemben állnak Orbaninival, hanem mellette. Ezt még az utóbbi idők cuki-kampánya és az a családi perperpatvar a biliben, amelyet együtt alakítanak a gótikus bábszínházukban, sem cáfolhatja meg. Mi is volt ez a két-vezető megállapodása? Csak annyi, hogy perpatvarok ide, vagy oda, Jobbikkok jönnek, Fideszek mennek, de Orbánnak maradnia kell.
    Nem véletlen, hogy a Führer(ük) már a királyi trónra pályázik, olyan biztos a dolgában. Maguk meg ülnek a tőle kapott parlamenti babérjaikon ahelyett, hogy most öltenének egyenruhát ellene, a Svábhegyen mint hatalomra kerülésükkor a borsodi és szabolcsi nyomornegyedek – kormányprogram szerinti – megfélemlítő terrorakcióiban…

  • Mélymagyar 56-osnak idegen a koncepció, hogy nem az adófizetők pénzét herdáljuk el propagandára. Nyilván nem egy magyarországi kórház ágyát nyomja.. Onnan nem ezt mondaná..

  • naci e!

    Különben is, a „betiltásuk” óta is többször tartottak már egyenruhás megmozdulást…

    Maguk, egyszerű Jobbik-talpasok 2006-ban is a Fid-SS szolgálatában álltak, csak akkor éppen egyenruha nélkül, hol a Kossuth téri hugyos-ünnepeken, hol a tévészékház megtámadásánál, máskor meg árpádsávos zászlók erdejét lobogtatva Orbanini uszító beszédei alatt. Aztán később ezek a zászlók a fidss naggyűlésekről is egycsapásra tűntek el, felszívódtak. Hogyhogy? Miért is? Mert a Führer(ük) azt parancsolta, hogy most már nem aktuális, mostmán más a politika, és ne ott lobogtassák. Képzelem a „mezei Jobbik-talpasokat”, mennyire csalódottak lehettek, de ezt a kompromisszumot is lenyelték. Ma már a március 15-iki ünnepségeken sem vonultatják Árpád állítólagos zászlaját. Szgény lobogók, megmaradtak maguknak a Csíksomlyói nemzeti passió ide-oda fújó szeleiben lobogni. Ott még lengetik, de már ott se annyit, mint korábban…
    Hát ennyire független a Jobbik a Fid-ess-től…

  • Kedves Llanair ! Tévedsz, én semmilyen (egykori) elvemet nem adtam fel. Egyszerűen csak elfáradtam, de amig tudok TESZEK, erre egykori bajtársaim emléke is kötelez. ( A tegnapi Mátyás-templomi doni emlékmise publikuma még mindig negatívan él bennem …)
    Engem igazából az zavar, hogy külföldről állapítják meg, hogy Magyarországon jog- és szabadság deficit van. Már minthogy a külföldre távozott magyarok, akár a KMH-n, akár egy amerikai újságon keresztül, vagy utolsó nyegle stilusban Victoriából. Aztán kérdem én, mi jogon nevezi ki magát egy (pontosítsunk: max. négy…) az egykori SZDSZ-ből kinőtt Alapitvány, hogy ő az igazság abszolút mércéje (pláne ha Clinton-né irányából kapja a pénzt.)
    A (jobb sorsra érdemesült) Gordonnál szakadt el a cérna, őt már csak a pénz érdekelte, tett a magyar „szabadságtalanságra”… s csak egy E-betüt hagyott maga mögött…! Hirmondóul.
    BUÉK ’17 ! Baráti üdvözlettel, -r.t-

  • Az igazi kérdés, hogy az orbáni NER be tudja-e bizonyítani, hogy magyarországi nemzetbiztonsági kockázatot jelentenek-e az ngo-k tevékenysége.
    Necces a dolog, mert a külföldről (Soros) pénzelt szervezetek mennyire számítanak függetlennek, v. mennyire szolgálnak „internacionalista” célokat.
    Nem másról van szó itt és most, mint ideológiai harcról: Internacionalizmus vs. nacionalizmus.

    ps:
    1) Nem tudom, h. melyik irányzatnál van az igazság.
    2) „Az igazság mindig középen van”.

  • Ötvenhatos Kedves Ötvenhatos. Miért nem mindegy ki, milyen pénzből és honnan mondja meg az igazat? Kitől várod a CÖF-től vagy a hatalom szekértolóitól és haszonélvezőitől?
    Régi tény, hogy kívülről jobban látni, nagyobb a rálátás.
    Amit mondsz, semmi más mint értelmetlen nacionalista sértődés.
    Nektek ne mondja meg senki! De ha nem tudjátok nem látjátok?
    Nagyon jól tudod, hogy Magyarországon nincs szabadság és demokrácia, csak nem érdekel, mert Neked jó így. Tényleg ezt akartátok 56-ban? Nem hiszem el. Ami nem tetszik Orbánnak, azt eltiporják, megszüntetik. Aki nem tetszik, azt valamilyen eszközzel megsemmisítik. Legyen akár olimpiai bajnok vagy jó barát, már az sem számít. Ez lenne a szabadság meghatározása?
    Az nem a szabadság és demokrácia, hogy Neked jó. Az a szerencséd.
    Úgy gondolom az a lényeg, hogy igaz e a kritika, és nem az honnan jön. Magyarországon most nyomokban sincs demokrácia és szabadság. Ki tudná ezt jobban, mint aki abban él külföldön?
    Az gyenge érv, hogy máshol is vannak disznóságok. De az arányok!!!!
    Állandóan hangoztatja a magyar jobboldal, hogy 15 millió magyar testvér, közben nagy hányadát egyszerűen lesz@rjátok, és még emberszámba sem veszítek azokat, akik állítólag magyar testvéreitek. Egyszerűen megoldjátok, azok hazaárulok.
    A külföldre távozók, a baloldaliak sőt azok a trianoniak is, akiknek nem tetszik Orbán teljhatalmú rendszere.
    Az nem szabadság, hogy nácik masírozhatnak nyíltan az utcán. Az pont az ellentéte.
    Természetesen a Ti itt azok a jobboldali elemek, akiknek tetszik az, hogy az ország nagy részét kirekesztik, semmibe veszik.
    Ha nem is vonatkozik rád minden, teljes mellszélességgel kiállsz mellettük, tehát Nekes is részed van benne.
    Hangzatos szavak, melldöngetés, és az ország hatalmas lépésekkel pusztul. Mint egész történelmünk alatt majdnem mindig.
    Rosszul kormányzott az SZDSZ? Igen. De ez nem zárja ki, hogy lássák a hibákat. A kettőnek semmi köze egymáshoz.
    Nem tudom, mi volt a gyászmisén, nem tudok hozzászólni.
    De éppen folyik annak a kornak a helyreállítása, amelynek vezetője a vágóhídra küldte Őket. Annak a kornak, amelyben elvesztettem nagyszüleimet, és egy nagybátyámat. Rákosinak már csak egy nagybátyám maradt.
    Nem a baloldalt várom vissza, hanem egy olyan jobboldali kormányt, aki az ország érdekeit nézi. Bajnait csak a pénz érdekelte? Te tényleg nem látod, hogy kamionnal hordják el a pénzt? Bajnai fillérjei a probléma?

  • Nos Németh Szilárd sem tévedhetetlen,de mentségére szolgáljon,hogy változnak az idők….a politikai vélemények,…a becsület,érdekek….,így az ő véleménye is.Egyébként
    Aztán itthon (és persze kintről is)bele lehet szólni a politikába,mert minden ellenkező hazug híreszteléssel szemben,demokrácia van,ami ugye régen nem volt….!(Még a közelmúlt Gyurcsány időkben sem,előtte meg pláne nem!)
    Az más kérdés,hogy meghallják e,ha egy dühös kis bolha köhög….vagy netán egy valamit is számító réteg szól hozzá akik a többséget képviselik,hazugság nélkül….!
    Na ilyen egyszerű lenne a dolog,ha egyesek felfognák!

  • Kis Ferenc
    2017 január 13
    6:49 de.

    „Nem másról van szó itt és most, mint ideológiai harcról: Internacionalizmus vs. nacionalizmus.

    1) Nem tudom, h. melyik irányzatnál van az igazság.”

    Egyiknél se, mert nekünk az erős Európa lenne az érdekünk!

  • hazai lámpa, az erős Európa nehéz ügy, amíg az ellenérdekeltek tiltják az oroszokkal való kooperációt. Pedig a tudás és a nyersanyag príma kettőst alkothatna.

  • hazai lámpa:
    „…Egyiknél se, mert nekünk az erős Európa lenne az érdekünk!”

    Mit jelent az „erős Európa” Ön szerint?
    Nyugat Európát, Közép Európát, Kelet Európát, Dél Európát, Észak Európát? Minden régió eltérő történelmi-, kulturális-, vallási-, gazdasági-, pénzügyi- stb. közösség mind megannyi eltérő érdekkel. „Európa” egységesnek csak földrajzilag meghatározható ami az Atlanti Óceán és az Ural között helyezkedik el.
    Több az eltérés mint az egyezés az egyes régiók között, ezért nem lehet általában „Erős Európáról” beszélni, mert minden országnak (régiónak) az mást jelent. Kb annyira, mint anno a „szép emlékű” kommunista internacionalista eszme. Ezért nem működik az EU minden erőlködés ellenére és ezért fog minimum két- de inkább három részre felbomolni szükség szerűen – szerintem három-öt éven belül, mint a Szovjetúnió.

    ps: A jelenlegi EU-t elsősorban a Nyugat Európai országok gazdasági expanziós igénye (piac, munkaerő, stb) hozta létre. A nyugati országok vissza éltek a gazdasági fölényükkel: a keleti országok nemzeti vagyontárgyai-, a klf szolgáltató iparai, stb. olcsó áron való privatizációjával. A nagy cumi egyebek mellett a „szabad munkaerő áramlás” gondolata volt amit a kigondolók már kezdetben jól tudtak, hogy az csak egy „one way ticket” vagyis az állami pénzből jól képzett keleti munkaerő fog Nyugatra áramolni és nem fordítva. Ezt tapasztaljuk napjainkban.

  • SchumackerLady

    charlie!7,47

    Most az egyszer, ebben igencsak egyetértünk.

    25 évvel ez előtt még a nyugat-kelet ellentétet a „két tömb” ideológiai ellentéte indokolta. Ezzel szemben a jelenlegi orosz-ellenességet a nacionalista felhangokkal kombinált gazdasági hátterű skizofrén keleti-politika. Kb. úgy, ahogy Kis Ferenc utóbbi ps-je is vázolja…

    A nyugati országok most már nem mesélhetnek kommunizmusról, kolhozról, meg csajkáról… Most már az is kapitalizmus. Lehet, hogy csak államkapitalizmus, de mégsem az úgynevezett főmumus, a kommunizmus – és lám így se jó. Ha még csak állandóan a diplomáciai frontokon konfrontálódnának, de a média és a filmek eszközeivel a lakosságaik körében is rendre tartják fenn az oroszok, és Oroszországnak, mint az elsőszámú közellenségnek a földrajzi óriásra oktrojált szerepét. Ettől nem is tágítanak.
    – Hiába, „James Bond” elemi szükséglete az ellenségkép, ha nincs hát kitalál magának…

    Ott volt, vagy van pl. a csecsen ügy is, vagy az ISIS elleni harc közös ügye, mint egy együttműködési, vagy legalább is egy téma, egy lehetőség a közeledésre… De nem, a Nyugat mint afféle „biztonsági” garanciát, a Krími ügyre hivatkozva tankhadosztályt telepít Lengyelországba és a balti államokba. Ezt tovább folytatva, mind csak ronthat a nyugat-keleti viszonyon, viszont jó üzletet kínál (már nemcsak az amerikai) katonai-gazdasági komplexum számára, ami idővel talán még gazdasági prosperitást is hozhat, ám mégnagyobb valószínűséggel nagyot ront a béke ügyén… 🙁

  • SchumackerLady Akkor az nem is számít, hogy Szlovákiát, Lettországot, Litvániát, Észtországot, Finnországot és Svédországot megfenyegették? Az sem, hogy „véletlenül” fenyegetően megjelennek „néhány” helyen? A Krím elfoglalása is természetes? Putyin szerinted együtt akart működni a Natoval, mikor most éppen megint a nagyhatalmi lázálmukat álmodják, miközben lerohad az országuk? Ilyen egyszerű lenne a képlet mint írod? Tényleg Putyin lett a jófiú?

  • Llanfair, nézd meg a 90-es évektől hány NATO támaszpont épült az „agresszív” Oroszország körül. Ha Ukrajna NATO-tag lett volna, a Krím félszigeten megjelennek a jenkik, aztán a Fekete tenger orosz ellenőrzésének is vége lett volna.

  • SchumackerLady

    Kedves Llnfair!

    Nem arról van szó, hogy ki jó, meg ki rosszfiú.
    Minden nagyhatalom alaptermészete, hogy politikájában mindig megtalálható a kardcsörtető elem. Oroszországéban is. Azonban, ha ez a birodalmi attitűd gazdasági érdeketséggel párosul az gyanúsabb, mint annak hagyományos, modhatnók természetes imperialista formája. A fegyver ipar az amely a világ legnagyobb biznisze. Egész gazdaságokat mozgat, sőt az ilyeneknél majdnem lehetetlen megkülönböztetni a békés és a katonai érdekeltségek termékeit… Sajnos abszolút igazság, hogy például az USA-ban a legnagyobb üzemanyag fogyasztó a hadsereg.

    Mindemellett a Krím „elfoglalása csupán” egy hibás és téves hruscsovi döntés következménye, mely során még nem is oly régen a szovjet-Ukrán SzSzK-nak ajándékozta a már a cári birodalmi időkben is – de a II.Világháborúban különösen – óriási stratégiai kulcsszerepet játszó félszigetet, az egyetlen korridort, az orosz tengeri haderő kijáratát a déli tengerek felé. Másfelől, háború esetén ellenséges hatalmak flottáinak tengeri „bejáratát” is Oroszország irányába. Mit ne mondjak, a szevasztopoli giga garnizon mellett a híres cári üdülőközpontot, a Jaltai Konferencia színhelyével együtt.

  • SchumackerLady

    Ui

    Érthető tehát, hogy ez a birodalom a vele szemben mostmár ellenséges viszonyt kiépítő és ápoló Ukrajnának tovább nem hagyhatta meg ezt az évszázadokig nála lévő kulcspozíciót.

    Nyugi, Oroszország nem Alaszkát vette vissza, csak a Krímet.

    És még annyi, hogy az USA ugyan hogy reagálna arra, ha bármely tengeri kijáratát akárki lezárná… Gondoljunk csak a kubai rakétaválságra…

    .

  • Llanfair 3,31 !

    „…miközben lerohad az országuk”…

    Nem hiszem, hogy bármely birodalmi lét jogosultságát egy ilyen szubjektív ítélet támaszthat alá, vagy tagadhat.
    A tőkében dúskáló nagyhatalmaknak vagy birodalmaknak mint azt fent …Lady is kifejtette nem feltétele az erős gazdaság, ellenben mint láthatjuk, a gazdaságilag erős birodalmak a gazdasági erejüket igyekeznek a fegyverkezésbe visszaforgatni, amely további belső gazdasági prosperitást hoz nekik, miközben éppen ez, ez a circus viciosus képes éppen a világbékét veszélybe sodorni. Nemcsak területi imperializmus agresszív jellegű , hanem a gazdasági, félgyarmati jellegű hatalmi játszmák is…

  • Charlie, akkor Te most az orosz érdekeket próbálod itt védeni? Ez a jobbikos vonzalmaddal is konzisztens? Csak hogy próbáljalak megérteni…
    Amúgy kevés szó esik Rezsóbiztosunkkal kapcsolatban. Miért?
    Kezd megérni az idő egy átfogó Soros György magyar viszonyairól szóló tanulmányra, nem?

  • charlie Ukrajna nem volt Nato tag, tehát az oroszok támadása egyértelműen támadó háborús cselekmény. Ha Ukrajna belép az EU-ba, az nem jelenti automatikusan a Nato tagságot. Tehát szerinted az oroszoknak joguk volt megtámadni Ukrajnát, mert EU tagok akartak lenni? Mert az az indok, hogy az övék volt valamikor, az nevetséges.

  • SchumackerLady Ez a magyarázat a Krímről nekem nem elfogadható. Akkor kellett volna érte szólni, mikor leváltak. Akkor kellett volna követelni maguknak a Krímet és az ott felejtett Csernobilt. Miért kellene megnyugodnom? „Csak a Krímet”? Ezt nem értem. Van amit el lehet venni erőszakkal, van amit nem? A Krím engedélyezett, Alaszka nem?
    Arról van szó, hogy Putyin erősködik, és neki szabad, sőt dicsőítik érte. Most ő a csillag Magyarországon. Jó, csak a második. Fenyegeti a környező kis országokat, vagy megveszi kilóra. Csinálja maga köré a védőgyűrűt, belőletek. Ti tudjátok, szerencsére én messze vagyok tőlük. Ha ide is elérnek, akkor úgyis minden mindegy lesz.

  • málnaszőr Akkor is szubjektíven gondolkodom, és azt gondolom, hogy a nyomorult orosz népet felemelni kellene, és nem ökölrázással boldoggá tenni. A fegyverkezés idáig sem tette gazdaggá az oroszokat, nem tartom valószínűnek, hogy most sikerül. Azt sem hiszem, hogy az értelmesebb orosz embereknek is tetszik ez az ökölrázás, farokméregetés. Igaz, fogynak is szépen akiknek nem tetszik.
    Ha viszont tisztán hatalmi alapon nézzük, akkor hagyjuk már az orosz jó az amerikai rossz. Egyik sem jó, de nagyon kockázatos.
    Biztos mindenben igazatok van, de nekem akkor sem tetszik. Ez van. 🙂

  • Orsós Elemér

    Llanfair
    2017 január 16
    12:52 du.
    Szerinted a nyomorult orosz nép buta vagy elégedett, ugyanis Putin népszerűsége folyamatosan 80% fölött van? (szemben a világmegváltó Merkelével, akit a pc média alig tud 45% fölé hazudni!) Szerinted azért kell az oroszoknak folyamatosan fegyverkezniük a népjólét rovására hogy, az USA körül hemzsegő provokativ támaszpontjaikat fejlesszék vagy hogy, a folyamatosan nyakukra települő USA és NATO(védelmi szervezet!!!) védelminek hazudott támaszpontjainak tolakodásai ellen nagyjából egálban lehessenek? Szerinted az utóbbi 50 évben kinek a zsoldosai tapostak több idegen földet hívatlan betolakodóként, új „jóléti” tavaszokat maguk után hagyva az oroszok vagy a demokráciát hirdető USA-NATO koalíció? Szerinted ki diktálta az Európára is katasztrófális veszteségeket okozó embargót az oroszok ellen, miközben ő vidáman nyerészkedett rajta?(Megnyugtatásodra: nem vagyok KGBéla, csak sajnálom az agymosás naiv áldozatait.)

  • Orsós Elemér

    Sajna rossz friss hírem van a demoráciáért rettegőknek, a törvényesen megválasztott új amerikai elnöknek is herótja van a jótékonysági szervezeteknek álcázott politikai felforgatóktól! Csak azt nem tudni hogy, Putintól, Erdogantól vagy Orbántól fertőződött-é.

  • Sch.Lady, egyetértek, ahogy málnaszőr beírásával is.
    Érdekszférák mindig is léteztek, megbolygatásuk sok vérrel jár.

  • Orsós Elemér Sok embernek elég, ha az urát nagy és erős embernek láthatja. Lelkük rajta.
    A kis vezérnek pedig 100%-os a sikerlistája. Akkor nincs is boldogabb ország Észak-Koreánál?
    Felesleges most itt felhozni az USA-t mert egy szóval sem dicsértem őket. De ez az oroszimádat ami folyik most Magyarországon, az vicc.
    Azért ugye tudunk néhány országot, ahova a békés oroszok mentek rendet rakni? Semmivel sem jobbak az USA-nál. Ezekről nem hallottál?
    Igen, Merkel népszerűsége a migránsok miatt csökkent, de hát más mércével mér egy gazdag német polgár, mint a szegény, ámde nagyon agresszív orosz polgár. Ha százszor választanék, százszor Merkelt választanám, nem kívánom az orosz életvitelt. Hamar elfelejtettétek 45-öt, 56-ot, 68-at és 80 -at. „Agymosott” lennék? Ha te mondod. Inkább, mint megint orosz alattvaló. Furcsa fajta az az ember, aki a diktátoroktól élvez. De ha nektek jó, élvezzétek. 🙁 Tudok róla, hogy voltak rabszolgák, akik védték a rabszolgaságukat. Tudtam, csak nem hittem.
    Putyinnak tényleg kötelessége megvédeni a népét, de a jólét növelése is a kötelessége lenne.

  • Ne nyugodj meg barátom, ez egy igazi KGB bérenc. Jól hallod, jól olvasod.. Orsós-Orbán besorolt a kiúzött ruszkikhoz.. Lesz itt még sírás:(

  • charlie
    2017 január 14
    7:47 de.

    Az Alvajárók c. könyvet olvasgatom. Az első világháború kitörését kvázi az okozta, hogy az angoloknak megváltozott az Oszmán Birodalommal kapcsolatos politikája. Addig védelmezték a török birodalmat a széthullástól, mert így az oroszok nem tehették rá a kezüket a tengerszorosokra. A megváltozott angol politika összefüggésben van a maroknyi angol ún. liberális imperialista külügyi szerepvállalásával, mint pl. Grey, Churchill. Az angol konzervatív liberálisok nagy része ellenezte a háborút, és nem tudták, hogy Grey kvázi megígérte a segítséget a franciáknak, ugyanis nem volt valami átlátható akkoriban a minisztériumok működése.

    Mikor kitört a háború, Churchill ezt írta a feleségének: „Minden a katasztrófa és összeomlás felé halad. Izgatott, felcsigázott és boldog vagyok.” Az oroszok addig gondolni se gondolhattak a Dardanellákra, míg az angol külügyben rá nem bólintottak. Persze, nem kapták meg, sőt a háborúban és utána megszívta a cári család és kinyiffant a fél orosz arisztokrácia, nem tudom megérte-e ez nekik …

  • SchumackerLady
    2017 január 16
    3:25 de.

    Aha, magyar sült bolondok is szoktak arról ábrándozni, hogy bezzeg mikor „3 tenger mosta a Magyar Királyság partjait”! Minden tengerpart nélküli ország arról álmodott 100 éve, hogy kijusson valahogy a tengerre, mert a kikötőkben zajlott a kereskedelem, pl. Szerbia Albánián vagy Horvátországon keresztül.

    De még Jupiternek se szabad mindent. Ha jól emlékszem, az oroszoknál Nagy Péter cár kezdte el az álmot megvalósítani, addig az orosz egyet jelentett a téli sztyeppével. Véres csatákat folytatott, hogy a balti mocsárban fölépülhessen Szentpétervár. Katalin cárnő figyelme Krím felé fordult, ahol később a modern világ első legvéresebb csatája lejátszódott. Majd II. Miklós alatt a Balkánon próbált az orosz állam a tengeri kijárat felé haladni, ismerjük az eredményt és az emberáldozatok számát. A Boszporuszt sem akkor, sem a SZU idejében nem érték el, vagyis a teljhatalmat fölötte …

  • Kis Ferenc
    2017 január 14
    11:06 de.

    „Mit jelent az “erős Európa” Ön szerint?”

    Most néhányan meg fognak kövezni, de a keleti államok nyivákolása biztos nem tesz jót. A nyugatiak harácsolására rácsodálkozni tágra zárt szemekkel, és visítva védeni a kelet-európai kisembert olyan, mint itt egyes nácizók nyivákolása a papírtalpú bakancsokon a 2. magyar hadseregnél a Donnál. (Ti. azok a katonák rögtön nácik, ha Kamenyec-P.-ről van szó.)

    Jézus is csitította a zelóta Simonékat, akik a császári Róma ellen lázadtak, és leiskolázta a farizeusokat, akik a Rómának való adófizetés megtagadására akarták rávenni. Tudom, nagyon nehéz elfogadni, ha valaki nem világvárosban vagy világhatalomban lakik, de a zsidókból is mi lett, mikor föllázadtak Róma ellen?

    Különben meg nem értem a jobbosokat, mert pont Orbán mutatta ki, hogy az EU eredetileg egy kereszténydemokrata projekt volt, nem annyira gazdasági társulás. A zászló is egy bibliai motívumot ábrázol, ti. a Napba öltözött asszony 12 csillaggal a Jelenések Könyvéből ihlette az alkotót.

  • Miklos Banfi Nem nyugtat meg, hogy még egy agresszor megjelent (újra) az erőszak színpadán. Volt szerencsém, voltam Lettországban, Litvániában és Észtországban. Ukrajnát már akkor elkerültük, pedig nem volt még háború, de nem vágytunk oda.
    Kellemes meglepetés volt, Európában voltunk. Sajnálnám, ha az orosz életvitel megint legyűrné Őket. A Skandinávok elleni acsarkodás megint csak nem nyugtat meg, a Krím magyarázata után akár Finnországot is elfoglalhatnák, hiszen régen állandóan ott ette őket a fene. Mint tudjuk, egyszer (régen) Finnország kinyilvánította, hogy az oroszok legyenek a szövetségeseik. Nagyon gyorsan megbánták, és soha többet nem jutott eszükbe ilyen botorság. Aki kiszabadul a halálos ölelésből nem vágyik vissza, ha józan.
    Nem értem ezt a vakságot az oroszok felé. De megint a mutogatás a másik oldal felé. Tényleg csak néhányan látjuk az elmúlt évek orosz viselkedését? Tényleg számít, hogy egy agresszor milyen nyelven beszél? Nekem mindegy, hogy orosz, vagy amerikai. Agresszor és kész. Megmagyarázni lehet miért csinálják, tudom az erkölcs nem a politikusok játéka. De támogatás nélkül nem tehetnék meg.
    Egyáltalán nem nyugtat meg ez az ökölrázás, mert csak egy idióta kell, aki felveszi a kesztyűt. Azt viszont nem értem, hogy a nagy szabadságra áhító magyaroknak ne diktáljon az EU vagy Amerika, de az orosz nyugodtan dirigálhat, hiszen ők a szabadságot hozzák. Láttuk azt a szabadságot. Nekem semmi bajom nem lenne a békés kétoldalú kapcsolatokkal az Oroszokkal, de ők nem szeretik a kétoldalú kapcsolatokat. Lehet Orbán azt hiszi tudja majd kezelni Putyint, de nem fogja tudni. Putyin fogja kezelni Magyarországot. Valószínűleg kénye-kedve szerint.Ezt látni kell a múltból.
    Az olyan cinikus megnyilvánulások pedig teljesen hiteltelenek mint a „demokráciáért rettegőknek”. Ő nem félti a demokráciát és a szabadságot, hiszen sosem élt benne. Nem féltheti azt, amiről FOGALMA SINCS. Elindult a világ egy rossz irányba, és ha nem fordul vissza, akkor ezek a cinikus nagyokosok majd temethetik gyerekeiket és unokáikat, akkor majd csillogtathatják cinizmusukat. De nekem miért kell miattuk eltemetni a leányomat? Nem azért neveltem.
    Azt hiszem az a baj, hogy az állatvilágból éppen kinőtt emberek, az erőszakos nagypofájú embereket szeretik, nem azokat akik csendben építeni akarnak. Itt valaki írta, ha nem érti, elrontja.
    Erre mondta régen nagypapa, mit vársz az emberektől, most másztunk le a fáról. Hát én többet várnék, mint a pusztítást.

  • Kis Ferenc
    2017 január 14
    11:06 de.

    Az biztos, hogy a nyugatiak kihasználnak minket, de inkább ők, mint egy amcsi, aki összekeveri Budapestet Bukaresttel. Ehhez képest a ballibek 1990 vagy 1985 óta az amcsik s.ggét nyalják.

    Az orosz nagytesó juttatott nekünk ezt-azt Kádár alatt, talán ezért van nosztalgia irántuk, de nem a SZU iránt a jobbosok részéről.

    Szerintem az az erős Európa, mikor egyik kis ország se szaladgál a nagyhatalmakhoz. Az angolok sunyik voltak mindig ebből a szempontból, és a franciák meg el vannak telve maguktól, hogy a világ nekik köszönheti a forradalmat. Németország az, amelyik a legeurópaibb ország, és bár sajnálatosan a második világháborúban meghülyültek, de akkor is igaz. Manapság a történelem revansot vett a németek ellenségein, és aki Merkel Mutti ellen lázadozik, az a rossz oldalon áll, ha a történelem fényében nézzük. (Ide sorolom azokat is, akik a keresztény Európát tagadják.)

    Kelet-Európában senki nem nyalizik az orosz nagytesónak, ez azt hiszem elég egyértelmű. A Balkánon igyekszik mindegyik kultúrnépként az EU-ba törekedni. Ha Szerbia is megváltozik, akkor marad az orbáni Magyarország, amivel bomlasztani lehet az EU-t, ezért nem fog Orbán soha a történelemkönyvek piros lapjaira kerülni, de ez persze csak tipp.

  • Schumacker!

    Az biztos, hogy amikor a gazdasági érdek összekeveredik a birodalmi mentalitással abból nem sok jó sülhet ki. Mert most akkor mi a fontos a hadipari extraprofit, vagy a világmegváltás? Ez időben sem esik mindig egybe.
    Azért volt „egészségesebb” 🙂 a SzU-USA hidegháborús szembenállás, mert mindig erőbeli patthelyzet alakult ki és hűtötte le a melegháborús kedélyeket. Ezzel szemben ma ez a mesterkélt – oroszország – ellenségkép a megszerzett keleteurópai területek kihasználásával veszélyesen élessé válhat az egymásnak feszülés.

  • Orsós Elemér

    Miklos Banfi
    2017 január 16
    7:49 du.
    Kíméletesen közlöm a csak egyirányba elfogult agymosottakkal hogy, a Szovjetúnió kívülről erősen rásegített felbomlásával nem csak a művelt és fejlett nyugatra „retteget fenyegetettséget” jelentő Varsói Szerződés, a Közös Piact és a belső bartell kereskedelem miatt a dollárt is megfricskázó KGST, az orosz neokolonializmus, a világszocializmus építése, de még a személyi kultusz és diktatúra is mára rossz emlékké vált, ezért a mai 180 fokos fordulaton átesett Oroszországot még mindig a régi receptek alapján ítélni nagy tájékozatlanságra vagy felettébb sikeres agymosásra vall!

  • Miklos Banfi Vajon Orsós hányszor tudja leírni az agymosott szót?
    Ha sokszor leírja, igaza lesz? Komolytalan ember, akárki meglátja.

  • @Orsós Elemér
    A Szovjetunió legnagyobb hibája az volt, hogy nem vetette le a cári birodalmi gondolkodást. Most meg teljesen visszavette. Ha te ezt szereted, a lelked rajta…

  • Orsós Elemér
    2017 január 17
    9:06 de.

    Lehet, hogy nem tűnt fel Önnek, de Oroszországot hosszú évek óta egy volt KGB tiszt irányítja!

  • Orsós Elemér

    Nagy tisztelettel köszönöm az okos érveléseket és cáfolatokat! 🙂

  • Orsós Elemér

    terminus
    2017 január 17
    4:30 du.
    „Lehet, hogy nem tűnt fel Önnek, de Oroszországot hosszú évek óta egy volt KGB tiszt irányítja”

    Lehet, hogy nem tűnt fel Önnek, de Németországot hosszú évek óta
    egy volt STASI ügynök irányítja. Lehet hogy mindkettő kakukktojás, vagy csak egyszerűen tipikus politikusok akikre a hétköznapi halandók bevett normái nem vonatkoznak ezért simán köpönyeget válthattak.

  • Elemér, ha igazad van, engedj hülyén meghalni.

  • Orsós Elemér Kedves Elemér. Merkel és Putyin, Németország és Oroszország közé ily módon párhuzamot vonni első látásra frappánsnak tűnhet, de másodikra észveszejtő értelmetlenség. Ha nem érzed, akkor tényleg nagy baj van a gondolkodásoddal.

  • Várj barátom, mielőtt kikiáltja Merkelt az újvilág agresszorának és ő is beáll a Putint béke Nobeldíjra felterjesztők társaságába, mint pl a 2000 Honfoglalás című kedves szervezet:)
    Élvezzétek:
    https://www.youtube.com/watch?v=UeR9jujOvKM&t=13s

  • Orsós Elemér
    2017 január 17
    5:39 du.Orsós Elemér
    2017 január 17
    5:39 du.
    Nemigaz!!A Der Spiegel már többször elnézést kért az 1995-ben lehozott cikkéért, amiben FELTÉTELEZTE, hogy Merkel a State Security informátora lett volna.
    Az angol, francia, amerikai elhárítás már régen felhasználta volna, ha így lenne.
    Vagyis, megint gy hótsetét lufi amit idebüffentettél.

  • hazai lámpa
    2017 január 17
    5:22 de.
    És mi a bánatos lócsöccsel „használnak ki” bennünket? Az EU-s támogatásokkal? Hogy próbálják életbentartani a korrupciótól, infrastruktúra hiányától, agrárpolitikai mélyrepüléstől erősen vérző gazdaságot?
    Budapest, Bukarest? Te hány amerikai állam fővárosát tudnád felsorolni,- persze google nélkül? Vagy csak magukat, az Államokat?

  • falusi
    2017 január 18
    8:34 de.

    Hadd gyakoroljanak:
    http://online.seterra.com/hu/vgp/3003

  • Almási Alma
    2017 január 17
    9:46 de.

    Még ehhez annyit, hogy a birodalmi gondolkozást a felvilágosult cárok kezdték. Az első világháború előtt a konzervatívok a Dumában ellenezték a nagyhatalmi törekvéseket, inkább az ország belső fejlesztését akarták. Kokovcov miniszter elutasította, hogy a „parasztok rovására” folytassák a külpolitikát. A konzervatívok vezetőjét, Sztolipint nemsokára ismeretlenek meggyilkolták.

    A liberális Demokrata Kadét párt, a fiatal arisztokraták szorgalmazták a tengerszorosok és a Balkán felé irányuló (agresszív) külpolitikát.

  • falusi
    2017 január 18
    8:34 de.

    Elcsábítják jobb fizetéssel a magyar adófizetők pénzéből kiképzett orvosokat, itthon meg orvoshiány van.

    Persze nem a sztárorvosok mennek el, akik a hálapénzből is jól megélnek.

  • Orsós Elemér

    Miklos Banfi
    2017 január 17
    6:51 du.
    OK, de csak ha, kölcsönös! 🙂

  • Orsós Elemér

    falusi
    2017 január 18
    8:29 de.
    Meglehet, nekem sincsenek hótbiztos bizonyítékaim, ha tuti hogy igazad van, restelkedve vissza szívom büffentésemet hogy, elszállhasson a hótsetét lufi.

  • hazai lámpa
    2017 január 18
    4:32 du.
    Elcsábítják?
    Hülyéskedni tetszel..
    Emberi körülményeket biztosítanak, kötelező óraszámot, túlórákat-amennyiben,- egy, másfélszeresével fizetve.
    Három stadion árából ugyanez megeshetné magát odahaza is.
    Kanadában is orvos, és nővérhiány van. Tudod miért? Mert őket valóban elcsábítják az Államok magánérdekeltségű kórházai.
    Pedig itt sem keresnek rosszúl.

  • Orsós Elemér

    falusi
    2017 január 18
    8:29 de.
    A Szovjetúnió világbirodalmi rögeszméit az is igazolhatta hogy, a felbomlásáig a csatlósaival együtt fél Ázsiát plusz fél Európát és népeit is bitorolta, a mai 170 milliósra apadt népességével és a volt, ellenséghez átcsábított csatlósok és területeik, nyersanyagaik és haderejük híján nem hiszem hogy, nincs annyi önkritikájuk és önmérsékletük hogy, belássák nem újra világbirodalom építésére kell törekedniük, hanem a maradék hatékony megvédésére.

  • Orsós Elemér

    Kedves Falusi, elnézést kérek Tőled, az utolsó véleményemet Almási Almának szántam csak rosszul címeztem!

  • Miklos Banfi
    2017 január 18
    7:58 de.

    Nagyon jól szórakoztam. Az idős hölgy nem a lámpa? 😀 😀

    Orsós Elemér
    2017 január 18
    6:39 du.

    Megértettem, hogy nekem szólt.
    Nincs annyi önmérsékletük. Miért, nekünk van, amikor Trianon visszacsinálásán dolgozunk? Talán Miviktorunk nem Mátyás király szerepére és hatalmára vágyik?

  • hazai lampa Pontositanek. A sztarorvosok is elmennek, a sztaroltak maradnak. Nagy kulonbseg. Persze itt sem lehet altalanositani, a Budai Egeszsegkozpont vezetoje tenyleg tenyleg sztar orvos. Nem feltetlen az a jo orvos, aki pozicioba kerul, oda a kapcsolatrendszer fontosabb mint a tudas. Miert pont ott lenne mas a vilag? Ez egy nagy tevedese az embereknek.

  • Almási Alma
    2017 január 19
    4:09 de.

    Szottyoska!

    Látom, szépen átsiklottál megint azon, hogy a liberális párt taszította világháborúba Oroszországot! Hiába, ha rohadt az alma, akkor már nem gurul, csak szétfolyik …

  • hazai lámpa
    2017 január 19
    7:55 de.

    Hát.. a tarlóseb bizony még látszik…

  • Orsós Elemér

    Almási Alma
    2017 január 19
    4:09 de.
    Trianont illetően szerintem tévedsz, sajnos mi az önmérséklet kónikus túlburjánzásától szenvedünk:
    Azt hiszem már többször kiveséztük hogy, Trianon visszacsinálása ma már logikusan csak naiv fixa idea lehet, azonban szépítgetni még többször is lehetőségünk lett volna, először például akkor, amikor a Szovjetúnió szétesésekor a frissen választott Kucsma nevű ukrán elnök vissza ajánlotta Kárpátalját és Antal Józsefünk a további felajánlások lehetőségétől vagy a többi, belőlünk érintett szomszéd precedenstől félő fenyegetéseitől elborzadva visszautasította a soha vissza nem térő alkalmat. Újabb szépítgetési lehetőségeink lettek volna azzal hogy, a belőlünk határos országok hőn óhajtott EU belépését a magyar kisebbégeknek adott minimális autonómiák megadásához szabtuk volna, hasonlóan a mostani szerbek elleni horvát vétó beígérésével, azonban a mi drága jó beszari politikusaink maguk alá rondítottak még a vétó próbálkozások gondolatától is. Na, ennyit a magyar birodalmi megalomániánkról!

  • Orsós Elemér!

    Antall József és Jeszenszky Géza történészek lévén, ismerték a történelmet azt, hogy hová vezet a kalandor politika. Többek közt Trianonhoz, Donkanyarhoz stb.

    .

  • Orsós Elemér

    Vögelein
    2017 január 21
    2:50 de.
    Szerinted kalandor politizálás elfogadni egy hirtelen jött, kéretlen ajándékot, vagy olyan autonómiát kikövetelni az igazságtalanul és szándékosan elszakított, teljes asszimilációra kényszerített magyar testvéreinknek ami a demokratikus és liberális Nyugaton már rég bevett, természetes és megkérdőjelezhetetlen normális gesztus? Ha a sorozatos kettős mércét megadóan elfogadjuk, akkor már a „merjünk kicsik lenni” szégyenteljes melldöngetés is irreális, „Legyünk kicsik” szerinted a helyes és irányadó jelszó? Trianon és a Donkanyar politikai kalandorsága ezektől a kicsinységektől olyan távol van mint Makó Jeruzsálemtől, ráadásul az állandóan vitatott makacs EU „integrálhatatlanságunkat” sem javítja, sőt!

  • Orsós Elemér! 6:23-9:17

    Az EU jóvoltából – ma még, bár, ha így igyekeztek, ki tudja még meddig – nyitott határok a nagy részét biztosítják annak amire a magyarság és a Kárpát-medence népei vágytak.
    [Kivéve a termőföldet, mert az csak a Fid SS tányérnyalók jussa.] Szóval,oda és akkor utazol amikor, és ameddig csak akarsz. Lakhatsz, vállalkozhatsz, üzletelhetsz a trianoni határokon túl is, csak legyen hozzá szaktudásod, tehetséged és tőkéd… Sőt, a magyarországi pártok, mint pl. a Fid SS beleszólhatnak még a másik ország belügyeibe is, és így az ottani választások eredményét közvetlenül is befolyásolhatják. Nemzeti ünnepeinken büntetlenül ott provokálják az adott állam méltóságait és lakosságát is. Kedves honfitársam, hát biza, ettől márcsak egy hajszál a területi autonómia, ami így már okafogyottá is lett. Mert azt csinálsz amit akarsz, és ha mégis bántódás érne, valami, vagy valaki a jogaidat sértené még a Strassbourgi Bírósághoz is fordulhatsz orvoslásért.
    Európa népei soha nem éltek meg ilyen békés és szabad időszakot.
    Ezt akarod megváltoztatni ?
    Hát, csak vigyázz, mert felébredsz és a bilibe lóg a kezed !

    😀

  • folytatás:

    S ha mégis kalandozni van kedved a szó militáris megközelítésében, hát ragadd meg a számítógped joystickját, kapcsolódj rá a jobbnál jobb lövöldözős, vagy tankos, vagy rakétás, és mindenféle (még nyilas is van) harci játékra és lődd ki magadból agresszív vágyaidat és a harci kedved. Így nyugodj le, kérlek, vagy csak „szertkezz, de ne háborúzz!”

    😀

  • folyt,:

    Különben is, a kalandozások kora már Szent István királyunk iején lejárt.

  • Helyesbítés:

    „[Kivéve a termőföldet, mert az . i d e h a z a . i s . csak a FidSS tányérnyalók jussa.]”

  • Hazai Lámpa:
    „Elcsábítják jobb fizetéssel a magyar adófizetők pénzéből kiképzett orvosokat, ithon meg orvoshiány van.”

    El bizony! Borzasztó! Sőt, nem csak az orvosokat, hanem a jobb mérnököket, szakmunkásokat, sőt még az állatidomárokat is.

    Én elhiszem, hogy Önnek olthatatlan rokonszenve van a zárt határok, aknamezők, a 3 évente – de családdal nem, csak „túszt” hátrahagyva – félig-meddig kegyként adott útlevél, 70 USD-s költőpénz, stb. iránt. Nekem – finoman szólva – nincsen, de a hiányérzetének csökentése céljából közlöm Önnel, hogy sejtésem szerint mindez 5-10 éven belül, legalábbis Magyarországon (de lehet, hogy egész Kelet-Közép-Európában) valószínűleg visszatér.

  • Orsós Elemér

    Vögelein
    2017 január 22
    11:24 de.
    11:35 de.

    Most ügyesen bemutattad a szalmabáb érvelés legjellemzőbb gusztustalanságait! 🙂 Ha csak ennyire telik gratulálok, de hasonló módszerek engem hidegen hagynak, ezért Veled nem vitatkozom! 🙂 Külön gratulálok, hogy a Fid SS primitív vezérkarának meggongolatlan, provokativ, soviniszta szemtelenkedéseit Te egyértelműen a magyar mentalitás velejárójának tartod! 🙂

  • T. Orsós Elemér!

    Nem, a Fid SS környező országokban megnyilvánuló „provokatív, soviniszta szemtelenkedéseit” én nem tartom a magyar mentalitás velejárójának, legföljebb a szomszédok és az Európai Unió végtelen türelmét (avagy bugyuta teszetoszaságát) csodálom, hogy mindezt eltűrik. Attól félek, hogy amikor lejárnak azok az úgynevezett „kohéziós” alapok, Orbanini még a jelenleginél is agresszívebbé válik, és akkor – utána(m)a vízözön, alapon – elszabadul a pokol, és repülünk – ti. az Unióból.
    Akkor jöhet el majd azok ideje, akik a „jól megvagyunk mi idebent egymagunkban is” elv híveiként az orbanisztáni szögesdrót kerítéseken keresztül boldogan gyönyörködhetnek majd az „asszimilációra kényszerített magyar testvéreinkben”, illetve vízumért állhatnak majd sorba a nagykövetségek és konzulátusok előtt… De szép is lesz 🙁 – Istenem !