Nemzettudatosok

2017 február 10 7:25 de.85 hozzászólás

Néhány nappal ezelőtt azt mondta a Momentum mozgalom egyik vezetője, hogy a baloldaliakból 2004-ben kiveszett az egészséges nemzettudat.

Sokan és sokféleképpen vitatták azóta e mondat igazságtartalmát, most nem is ezzel szeretnék vitatkozni, csupán jelezni kívánom, hogy a Momentummal szimpatizáló közönséget mennyire megosztotta ez a megfogalmazás.

A Momentum kedves, szimpatikus, ígéretes lányokból és fiúkból áll, ám közönségük egy része most ellenük fordult, mondván, még a fenekükön a tojáshéj, de máris kilátszik a szándék, hogy a Fidesz szekerét tolják.

Mások szerint nem lehet így nekik menni, kezdők még a politikában, mindenki hibázhat, ők is. Jó szándékkal jöttek, jőt akarnak Magyarországnak, tessék őket békén hagyni.

Én pedig azt gondolom, hogy mindenki nyugodjon le. Egyfelől a rossz mondatokat, a félreérthető és/vagy sértő gondolatokat ki kell igazítani, másrészt pedig, nem kell senkit gazembernek nevezni, különösen, ha az illető nem gazember.

P.s. Nekem is van nemzettudatom. Hogy egészséges-e, nem tudom. De hamarosan megvizsgáltatom, utána majd többet tudok erről mondani.

Föld S. Péter

Illusztráció: P.S. Ramachandran Rao (1937)

Illusztráció: P.S. Ramachandran Rao (1937)

85 hozzászólás

  • Egyszóval: beindult a ballib karaktergyilkolás, ti. mindenki náci, fasiszta, aki nem ők.

  • hazai lámpa,
    te biztos, hogy nem vagy ők.

  • Christopher Adam

    hazai lámpa,

    a szerző itt pont amellett érvelt, hogy le kéne csillapodni és ez mindkét fél számára egyaránt vonatkozik. Per pillanat van egy cél – minél több hiteles aláírást gyűjteni – erre kell összpontosítani. Ezért is kár volt, hogy a Momentum ezt a kérdést most bedobta. Lehet és érdemes is erről beszélni, de most van ennél fontosabb cél, amit el kell érni.

  • Christopher Adam
    2017 február 10
    7:56 de.

    Ma a magyar politikában vagy beállsz valamelyik szekértáborba, vagy megesznek reggelire.

    Pl. szimbolikus ügyekben nem fogalmazhatsz meg külön véleményt. Pl. az általam fontosnak tartott Horthy-ügyben ez a pártok vélekedése Horthyról:
    fidesz: náci kollaboráns
    ballib oldal: náci, fasiszta tömeggyilkos
    széljobb: zsidóbérenc konzi-bolsi.

    Ebből talán a fideszé a legelfogadhatóbb, de náluk inkább gyakorlati megfontolások vannak emögött, nem elviek. Ha a Moma már az elején két szék közé esik a nemzettudat-dumával, akkor rövid életű lesz a pályafutásuk. A cikkíró „rossz mondatok”nak nevezte a MOMA idézetet, ezt fölháborítónak tartom, burkolt elítélésnek. De ettől még a jobboldalon se lesz szavazója a fiataloknak.

    Pukli Istvánnak van igaza, le kell dörgölni a ballib kullancsokat, miközben nem szabad a rasszista jobboldallal sem közösködni, bár akkor a politikai karriert felejtsd el. Ha a Momentum úgy akar fönnmaradni, hogy mindenhova nyalni akar, én ezt nagyon rossz ötletnek tartom. Az LMP ezt úgy oldotta meg, hogy inkább vállalta az mszp gyűlöletét, nem érdekli, hogy bukott pártpénztárnokok mit mondanak róluk. A fideszhez közelebb állnak a zöldek bizonyos jogi kérdésekben, de gyakorlatban a jobbikkal is együtt tudnak működni, pl. Kishantos-ügy.

  • El vagyok maradva: ez a téma hogy’ jön az aláírásgyűjtéshez? És pontosan mikor és melyik Momentumos vezető mondta?

    Ennek az „egészséges nemzettudatnak” a mostani feszegetése ezért érdekes, mert Kolozsváron 2013. január 16-án Mesterházy Attila elnézést kért a határon túli magyaroktól, amiért a pártja a kettős állampolgárság megadása ellen kampányolt: „Ezzel kárt okoztunk akkor a magyar-magyar kapcsolatoknak, és olyan érzelmeket keltettünk a határon túli magyarságban, amelyek joggal sértették őket. Téves politikai döntés volt, ezért elnézést kérünk mindazoktól, akiket ezzel megsértettünk.” – szólt Mesterházy nyilatkozata.

  • Nem lennék meglepődve ha ez a kijelentés egészen máshonnét származna és nem a Momentumtól. Senki sem olyan lökött akármennyire is azt akarják bizonyos körök, hogy maga alatt vágja a fát. Ahogy Chris is írja most az aláirások számának növelése a fontos. És egy ilyen kijelentésre a még ingadozók sem fognak aláírni. Itt inkább provokációról lehet szó. A Fidszesek látva, hogy talán sikeres lesz az aláírásgyűjtés és lesz népszavazás aminek már most boritékolható az eredménye, melyszerint Budapest nem akar olimpiát rendezni. Ha még sikerülne összetarhálni rá a pénzt akkor sem. Nem maradna meg szétlopnák a haverok még mielőtt az országba érne. Márpedig a Fidesznek és az ő szekerüket tólóknak ez nagy presztizsveszteség lenne nem beszélve az anyagiakról.

  • Kalocsai Miklós

    A Momentum számos alkalommal kifejtette a baloldali pártokkal szembeni ellenszenvét, ami sokat rontott a megítélésén. Ezzel együtt az aláírások döntő többségét ezen pártok szimpatizánsai adták, mert az ügyet tartják fontosnak nem azt, mit mondanak megfontoltan, vagy megfontolatlanul, de inkább megfontoltan, eltökéltségből, mivel számos helyen elhangzott. Egyébként nem rejtem véka alá azt a véleményemet, hogy szerintem ők is Orbán baksisáért jelentkeztek be, amit a választáson elinduló pártok kapnak.

  • Kinek mi köze van a nemzettudatosságomhoz?

  • Meg ahhoz, szerettem-e a nagymamámat, vagy se?

  • Almási Alma,
    a Nagymamáddal nincs probléma.Én pl. a barátaimtól félek.Ivritből szabadon fordítom:Tiszteld őket,de gyanakodj rájuk.

  • „A Momentum kedves, szimpatikus, ígéretes lányokból és fiúkból áll…”
    Semmit nem jelent: 1) Nem szépségversenyen vagyunk 2) A fiatalság nem erény, állapot.

    ps: A momosok jól állapították meg, hogy a „nemzeti-kérdésekkel” foglalkozni kell enélkül nincs sikere egyik pártnak sem. A magyar „baloldal” kudarcának egyik fontos oka, hogy nem tudott mit kezdeni a (jó értelemben vett) nacionalizmussal. Orbán tudott, ez sikerének a titka. Ez a mai Magyarországon megkerülhetetlen tény, ha tetszik bárkinek, ha nem.

  • Szerintem az egész téma egy visszamaradt csökevénye a szovjet uralomnak Magyarországon.
    Én mindig megértek mindenkit. Ha az illető egész életében , gyerekkortól felnővésig ezt hallotta és tanulta, hogy magyar nemzet , az már nincs, hanem szocializmus , az ezt el is hiszi.
    A mai korban , hasonló alapokon nyugszik az EU filozófiája is, nincsennek nemzetek, hanem van egy Egyesűlt Európa.
    Ez az elv, viszont soha nem fog műküdni, a franicia, angol, német embereknél, tehát az elv „halva született”!

  • Szerintem az egész téma egy visszamaradt csökevénye a szovjet uralomnak Magyarországon.
    Én mindig megértek mindenkit. Ha az illető egész életében , gyerekkortól felnővésig ezt hallotta és tanulta, hogy magyar nemzet , az már nincs, hanem szocializmus , az ezt el is hiszi.
    A mai korban , hasonló alapokon nyugszik az EU filozófiája is, nincsennek nemzetek, hanem van egy Egyesűlt Európa.
    Ez az elv, viszont soha nem fog műkődni, a francia, angol, német embereknél, tehát az elv „halva született”!

  • Magyarország „rejtett” honvédelmi képességének növeléséhez hozzájárulva, megkezdte munkáját a Honvédelmi Sportszövetség.

    Lesz elsősegély-, tereptan-, gépjárművezető-tanfolyam, de küzdősportokat, lövészetet és vívást is gyakorolhat a tagság. Funkcionális feladata hasonló, mint volt az 1990-ben megszüntetett MHSZ-nek. Ingyen jogosítványhoz juthat az, aki vállal tartalékos katonai képzést.

    Kiemelt fontosságú lesz a hazaszeretet és a nemzettudat erősítése, ezzel bizonyára erősödni fog a nemzettudatuk.

    Forrás:
    http://www.ma.hu/belfold/296753/Megkezdte_munkajat_a_Honvedelmi_Sportszovetseg?place=srss

  • Kalocsai Miklós és Kis Ferenc!

    Az alábbi, rendesen összeszedett cikk talán sok mindenre választ ad – azaz van e egyáltalán értelme a jelenlegi jobb és balozásnak, nemzettudatosozásnak és a jó „értelemben vett nacionalizmusnak” ahogy Kis Ferenc írta.
    Nem hosszú, nem elvont viszont annál egyértelműbb és tanulságosabb – elolvasása után végiggondolásra késztet, függetlenül attól hogy tulajdonképpen semmi újat nem mond.

    https://kolozsvaros.com/2017/02/11/nem-pedig-orban-viktor-szajbatekert-kegyelmebol-szeretnenk-vergodni/

  • Kis Ferenc
    2017 február 11
    8:31 de.

    A Momásoknál még nem tudni, hogy ez egy szlogen, vagy bele is állnak a kérdésbe, mint az LMP tette. A zöld párt vállalta a ballib oldal mocskolódását, és pl. megtartotta a Trianon emléknapot meg a Székely menetet, (nem mintha ezeket tartanám a legfontosabb szimbolikus ügyeknek).

    A ballib oldal szerint nincs olyan, hogy „egészséges nemzettudat” ( lsd. pl. Bartus cikkeit, vagy amit itt föntebb írnak Moma szimpatizánsok). Én nem mondom, hogy ez hülyeség, de az milyen már, hogy ezek bárkit karakter gyilkolnak, aki él és mozog, és kiejti a szót a száján, hogy nemzet? Az általuk példaképnek állított nyugati kultúrországokban nem társadalmi vita dönt az ilyen kérdésekben? Chris írhatna már egy cikket arról, hogy Kanadában hány percig maradna életben egy párt, amelyik a Kanadai Lovasrendőrséget állandóan náci-fasisztázná!?

  • Almási Alma
    2017 február 10
    1:46 du.

    Endre László unokája is biztos szerette a nagyapját. Ettől még elhatárolódhat a nagypapa politikai szerepvállalásától.

    Nem tudom, mi volt a nagymamáddal, de itt hányan elviseljük, hogy a nagyszüleink generációját náci-fasisztázzák, még akkor is, ha 10 évesek voltak a 2. vh. idején? Előtte meg miket mondtak pl. a Nyugatosok a konzervatív magyarokról, pl. „gatyás, bamba, piszkos”, de az szerinted biztos szép és előremutató dolog. Amit a szocdemek meg Jászi Oszkár mondott, az mind tény és úgy van, ők sosem hazudtak, ferdítették a dolgokat?

  • Drizari
    2017 február 11
    10:06 du.

    Gyerekkoromban (Rákosi idők) volt az MHK mozgalom (Munkára, Harcra Kész). Vasárnaponként a felnőttek mentek emhákázni, ami olyan sportnap-féleség volt… Hah, a régi szép idők…

  • Minket a „nemzetállam” ürügyével szabdaltak fel Trianonban nemzetállamokra… Legalább mi okulhatnánk belőle…

  • Figyelő
    2017 február 11
    2:28 du.

    A szovjet uralom sok rombolást vitt végbe, pl. a háború előtti politikusokat szidni kellett, kivéve a Nemzeti Parasztpártot. Persze, sok olyan dolgot csinált az úri középosztály, ami ma egy demokráciában elfogadhatatlan. De sokszor olyanért is piszkolták őket, ami rajtuk kívül álló tényező, pl. a gazdasági világválság, a nemzetközi politika hatásai.

    A rendszerváltás után egy ámokfutás kezdődött, és tart 25 éve. A ballibek egy az egyben folytatták a komcsi nemzetpolitikát, a jobbosok meg úgy csinálnak, mintha a háború előtti politikai elit teljesen bűntelen lett volna.

    Pl. utcanév elnevezés, köztéri szobrok. Nem igazságos, hogy kisvárosban át kellett változtatni a Ságvári Endre utca nevét a 90-es években, de egy szegedi gimnázium szerepelhet ezzel a névvel, mert csak. Mert az szocialista város, és sok híresség végzett ott?

    Viszont Székesfehérváron ki volt az a csökkent értelmű, aki jó ötletnek találta a Hóman Bálint szobrot? Persze, lehet hogy csak gumicsont volt az egész.

  • hazai lámpa.
    Össze se lehet hasonlitani a magyar és európai „nemzettudatát” a kanadaival.
    Mikor 57-ben idejöttem, egyáltalán ilyen nem volt. British monarchiáhot voltunk hűek,nem volt országos zászlónk,s em nemzeti himnuszunk.
    Csak később, Pearson miniszterelnök idején vezették be a kanadai zászlót és himnuszt.

  • Már írtam erről, hogy az internacionális eszme nem tűri a hazafiasságot. Sok volt komcsi vagy annak fia ír ide még és él sok Magyarországon.

  • A lényeg:

    Az egyik illetékes – igen csinos – Momentumos kisasszony két napja mondta az ATV Reggeli Startban, hogy ha túl lesznek ezen az aláírási kampányon, az a legtermészetesebb, hogy ők is megindulnak a . p á r t t á . v á l á s . útján. Az első jogi lépéseket már meg is tették.
    Annyi minden esetre tény és való, hogy Orbanini az egyetlen, akinek a legfontosabb érdeke, hogy minél több – úgymond ellenzéki – kispárt nyüzsögjön a ’18-as szavazófülkék körül… Ez már többször is bejött neki úgy, hogy az ilyenekért még áldozatot is hozott, és bizony még a zsebébe is képes volt belenyúlni… Sőt, még szavazatokat is biztosított (átpasszolt) nekik, hadd . h a p p o l j á k . csak . e l . azokat a baloldali mandátumokat, s hogy a semmi 3 százalékról egyik napról a másikra több, mint duplájára a parlamenti küszöb fölé 7%-ra voltak képesek emelkedni, amivel azok mindjárt a Vezér udvari ellenzéke megtisztelő rangjára is emelkedhettek.
    Tutti, hogy az ilyen – nemzettel kapcsolatos – blöffök, mint ez a cikkben idézett is, valahonnan onnan, affelől . s z e r v e z ő d n e k…

  • Tüske Zsófia

    Figyelő: az „internacionális eszme” nem tűri a hazafiasságot? A hazafiasság eszméjét a legjobban azok rombolták, akik a nemzeti jelképeket és a hazaszeretetet pártpolitikai célokra kisajátították. Volt komcsik, vagy azok fiai írnak ide? Ez is öröklődne, mint a szemszín, vagy a testmagasság?
    Csak szólok, a komcsi kifejezést Magyarországon az hozta újra divatba, aki a jogi karra a családja kommunista érdemei alapján felvételi nélkül került be a testvérével együtt és annak (hét évig tartó) elvégzése után Pártintézetben kapott állást. Ma chestochovai zarándoklaton csúszik térden a Fekete Madonna előtt.
    Mert lehet, hogy a te idődben voltak még komcsik Magyarországon, de csak szólok, ezek utódai ma a fideszben nyomulnak, és maximális hazafias szólamokkal igyekszenek kirekeszteni azokat, akik nem zakatolnak velük (te még, gondolom, ismered ez mit is jelent).

  • Tüske Zsófia – Kövérre gondolsz?

  • Nacionalizmus vs internacionalizmus:

    Ady, Mikszáth, stb. nagyon ostorozta a magyar „parlagiságot” jóllehet mindegyikük „nemzeti” volt.

    Talán a legnagyobb különbség (a pozitív-:) nacionalisták és az internacionalisták között, hogy az előbbiek „értünk” aggódtak/aggódnak, az utóbbiak „ellenünk”. Hatalmas különbség.

  • Figyelő, jó a hangod, bármikor felléphetsz dalesteken:

    https://www.youtube.com/watch?v=OYj9_2j6vOs

  • Figyelő
    2017 február 12
    10:13 de.

    Úgy tudom, a Kanadai Lovasrendőrség egy nemzeti szimbólum, és több, mint százéves. Ha érik is bírálatok a fegyveres testületet múltbeli tevékenysége miatt, nem tudok róla, hogy csökkent volna a népszerűségük.

    Magyarországon kevés olyan szimbólum van, amit ne övezne vita. Ez nem normális dolog. Szerény véleményem szerint ez a vesztes háborúkkal is összefügg. Egy németnek se illik dicsekednie a hadseregével, miközben a győztes országoknál egymást érik a veterántalálkozók, már aki él még közülük. A D-nappal tele voltak itt az újságok három éve.

    A kommunistákról nem lehet mondani, hogy nem tűrtek meg semmi nemzeti dolgot, inkább válogattak. Táncsics, Petőfi, Rózsa Sándor, ezekről filmek készültek, rátették a pénzre az arcképüket, utcát neveztek el róluk stb.
    „Haladó hagyomány”, így hívták a komcsiknak is elfogadható nemzeti eseményeket.
    A régi magyar címert nem lehetett használni, az igaz.

  • hazai lámpa
    2017 február 10
    8:28 de.

    Bocs, javítanék:
    „széljobb: zsidóbérenc konzi-bolsi.”

    Természetesen a széljobb azért utálja Horthyt, mert szerintük:
    konzi-libsi volt.

  • Figyelő
    2017 február 12
    10:22 de.

    Inkább a multinacionalizmus divat a kommunisták gyerekeinél, pl. Európai Unió dicsőítése. Világbank, Valutaalap stb.

    Az Internacionálét elvileg a minden nemzetiségű proletárok összefogására hozta létre néhány kommunista értelmiségi.
    Ma már Nyugat-Európában nagyon nehéz a szocialistákat azzal vádolni, hogy a hazájuk ellen cselekszenek. Pl. egy angol vagy francia szocdem nem törődik azzal, hogy mi van Kelet-Európában a csóró munkásemberrel.

    Az mszp hívei között sok olyan egyszerű ember is volt, akit érdekelt a magyar történelem, a magyar nemzet múltja és egysége. Amellett, hogy nekik mindegy volt, hogy Európai Unió vagy KGST.
    A rendszerváltáskor az MSZP szinte jelentéktelen párt volt, nem ők fújták a passzátszelet nemzeti szimbólumok ügyben. A legnagyobb ellenzéki párt az SZDSZ volt, az MDF-KDNP-FKGP koalíciós kormánnyal szemben.

  • Kis Ferenc
    2017 február 12
    2:22 du.

    Mikszáth a dzsentrit ostorozta, ha jól emlékszem, és azok kifogástalan úriemberek voltak, ismerték a legújabb divatot. Inkább az volt a baj, hogy nem értettek modern szakmákhoz, adósságot csináltak, kártyásak, alkoholisták voltak, és a politikai kapcsolataikból éltek, pl. Noszty Feri. De ez csak a dualizmus végére igaz (1900-as évek körül), mert az 1848-as forradalomig a liberális köznemesség volt a példakép, Deák, Eötvös, Kölcsey stb.
    Sajnos a Habsburgoknak is van abban szerepe, hogy ez a réteg lecsúszott, és örökölt káros viselkedési formáknak is.

    Ady mint nacionalista.:) Proletár fiú versét milyen elgondolásból írta, nem lehet, hogy internacionalizmusból?
    Egyébként sok verse van ízes magyar nyelven, Istenes versek és lét-versek, amik a magyar irodalom gyöngyszemei.

  • hazai lámpa
    2017 február 12
    2:57 du.
    A kanadai lovasrendőrsőg, soha nem ölt meg senkit! Az az intézmény olyasmi lehet, mint otthon, valamikor „díszőrség”.
    Eredetileg,ez az angol monarchiából ered, ha megnézed az ottani őrséget.
    Az otthnoni szimbolumok letiprása érthető, annyi különböző rezsim ment végig, az elmúlt században, volt Horthy, náci és nyilas. Volt komcsi és forradalom, majd Kádár és az utókor…

  • hazai lámpa
    2017 február 12
    3:25 du.
    Tudom, hogy alakult az internaciopnalizmus, végig éltem.

    Mégis változatlanul, a mai EU tendencia erre megy, hogy a nemhzeti érzés megszünjön, és ne legyenek külön nemzetek, csak legyen európai.
    Figyeld ezt meg, és rájössz, hogy igazam van!

  • Drizari
    2017 február 12
    2:42 du.
    Az anyjának ezt a linket nem mutatja?
    Tudja, ha addig meg nem hal, maga is lesz öreg. Azon gunyolodni, aljas és buta jelenség!

  • Tüske Zsófia

    Besancon: bingó.

  • A komcsi kifejezés valóban szörnyű, de hirtelen futtában, ez a szó ugrott be.
    Ma ” demokratának” hívják magukat.

  • Kedves Figyelő! Ameddig Pártunk és Kormányunk a nemzeti érzésen lovagol – körülbelül olyan őszinteséggel, mint a keresztény eszmeiségen („csuhások, térdre!”), addig én büszke vagyok arra, hogy EZT AZ ÁL-NEMZETIESKEDÉST nem tartom magaménak.

    De majd, ha számítani fog az is, hogy elszegényedett (magyar) emberek megfagynak a lakásukban, vagy az utcán (mert az a hobbijuk, ugyebár, hogy ott szeretnek aludni a járdán), ha majd tesznek EZEK A NAGYMAGYAR POLITIKUSOK az ellen is, hogy a (magyar) emberek a rossz egészségügyi ellátás miatt gyorsabban fogyjanak, a (magyar) gyermekek az iskolában butuljanak, AKKOR majd kiderül, hogy ők is betértek az én magyar érzésvilágomba, és egy nemzet vagyunk… De addig…

  • Cukihara!
    febr.12.10:47

    ” ha túl lesznek ezen az aláírási kampányon, az a legtermészetesebb, hogy ők is megindulnak a . p á r t t á . v á l á s . útján…” –

    Azt olvastam több helyen, de úgy emlékszem ők maguk is nyilatkozták, hogy ez nem egy újonnan, az olimpiai kérdésre összeverbuválódott csapat, hanem mintegy két éve létező, komoly múlttal bíró szerveződés! Ha ez így van, miért nem hallottunk róluk eddig, miért csak az olimpia kapcsán léptek a nyilvánosság elé? Főleg ha már két éve léteznek, miért most a választások előtt egy évvel alakulnak párttá – kivált akkor, ha szándékuk szerint a választásokon valóban indulni akarnak? Nem sietős ez így egy kicsit? Bár az elképzeléseikről, terveikről általánosságokat mondtak ugyan de ahhoz,hogy egy frissen alakult párt nagyjából beleivódjon a köztudatba, megismerjék a motivációikat, kialakítsák a sajátos felállásukat (tagság, infrastruktúra, megjelenési formula stb )pláne valamiféle programot is megfogalmazzanak, idő kell! Azt világossá tették, hogy nem kívánnak senkivel közösen indulni, semmiféle összefogásban nem gondolkodnak, sőt kifejezetten elutasították a pártok jelenlétét.Bár a népszavazási aláírásgyűjtésekkel kapcsolatban nem volt egyértelmű a kommunikációjuk,és ez egy kis zavart is okozott! Mégis azt gondolom, ha túl sokat nem is – hiszen nagyon fiatalok még – annyit azért csak tudnak a választásokról, hogy 3-4 százalékokért is sokakat kell megmozgatni, megnyerni, és azzal még valójában sehol sincsenek – viszont szavazatokat vihetnek el az alakuló összefogástól, magyarul „bekavarnak”! Ha elérik az 5 százalékot, akkor ők ugyan „parlamenti tényező” lesznek, (kérdés mire mennek vele) de a 2/3-ot nem akadályozzák meg vele, és ha jól érzékelem, az ellenzéknek most ez lenne a legfontosabb feladata! Szóval meggondolandó az az „önálló” indulás a 2018-as választásokon, mert mindenféle jó szándék és lelkesedés ellenére lehet, hogy pont rosszul sül el! Ehelyett ha várnak a következő választásokig – persze addig is dolgozni kell a pártépítésen, a tagság és a szimpatizánsok megnyerésén, főként a programon, járni a vidéket, és magyarázni tájékoztatni stb ami nem kis feladat – akkor talán nagyobb ismertséggel és elfogadottsággal, pár évnyi tapasztalattal a hátuk mögött nagyobb eséllyel indulhatnának ! A parlamentet egyszer kell ismét „normalizálni” azaz, hogy senkinek egyetlen pártnak se legyen kétharmada, és onnantól mehetnének a dolgok a szokott módon! Ha ezt átérzik és megértik a Momentumban, akkor lehet belőlük egy erős,jól szervezett parlamenti „társulat” is, idővel. Mert másként viszont tarthatja magát az az elképzelés, és nincs is benne semmi meglepő, hogy Schmuck Andor és Seres Mária után ők, valamint a nyugdíjasok pártja (?) meg a kitudja még milyen néven pillanatnyilag szerveződő társulatok a szerencsét próbáló, milliós támogatásokért bejelentkezők közül az egyik!
    Lehet, hogy tévedek, de sajnos nem elképzelhetetlen,Orbán szereti túlbiztosítani magát mindig, mindenhol és mindenben!

  • Almási Alma
    2017 február 13
    4:54 de.

    Kedves Alma, ha hiszi, ha nem, Kanadában, ami állitólag a világ legjobb modú országa, halnak és fagynak meg emberek az utcán és lakásukban. Ez nem magyar különlegesség!
    Ez sajnos az emberiség képe, hogy mióta a világ fennáll voltak szegény, magatehetetlenek és elhagyottak.
    Csak a Bibliát olvassa néha.

  • A napokban volt szó itt a hírekben a kanadai veteránokról, milyen nyomorban élnek mai napokban.

  • Kedves Figyelő!
    Én mindent elhiszek, ha te mondod…
    Tudom, hogy Miviktorunk és Pártunk őket nemzeten kívülinek tekintik, de engedtessék meg nekem, hogy én a magam nemzettudatába a magyar szerencsétleneket is beszámítsam. Na, ezért nem vagyok én politikailag kívánatos nemzettudattal rendelkező állampolgár… Kapiskálod már?

  • Kedves Alma, azt látom innen, az otthoniak beírásaiból, már sok kormányt megélt emberként. A magyaroknak soha sem elég jó ami van, és az ellenzék éppen ugy működik ma is mint régen.
    Viszont, egy bibi van csak, nem ők vannak hatalmon!

  • Figyelő
    2017 február 13
    11:13 de.

    Mikor itthon kitört a Soros-láz, akkor az volt az egyik vád az Ökotárs ellen, hogy nem támogatja a katonasírok rendbetételét.

    Mikor Ungváry írt egy könyvet a 2. vh-s magyar megszálló hadtestről Ukrajnában, akkor itt Kertész Ákos is cikkezett ellene. Hogy mi az, hogy nem isteníti a történész a szovjet partizánokat?
    Kanadában legalább a megbecsültségük megvan a katonáknak, de itthon még az se.

  • Figyelő
    2017 február 12
    6:06 du.

    Én értem, hogy mit mondasz. Csupán arra mutattam rá, hogy ma már nem a dolgozó osztály jelszavával megy a nemzetek megszüntetése, már amennyiben van ilyen szándék.

    Az európai szocialisták mindenhol a saját országuk dolgozóiért küzdenek. Ez csak Magyarországon van, hogy a szocialisták a brüsszeli segget nyalják, a keresztény-nemzetiek meg árulással vádolják a szocialistákat.

    Ahogy a hírekből látom, Nyugat-Európában inkább a brüsszeli bürokrácia ellen lázadoznak a nemzeti érzelmű pártok. Az Unió olyan értelemben megbukott, hogy nem tud egy összetartó erő lenni. Ma is azt mondta egy német politikus, hogy az itteni országok vegyék tudomásul, hogy föl kell adniuk szuverenitásuk egy kis részét.

  • Kedves hazai lámpa,
    valóban én is egyetértek Veled. T.i. megfigyeltem egyes beíróktól, hogy csak kritikát tudnak írni az otthoni mai magyarokról ! Soha, valami elismerés , vagy legalább együttérzés nem olvasható többnyire. Ahogy már írtam, ez valóban magyar átok lehet.- Soha sem elég megfelelő az éppen uralmon lévő vezetőség-!
    Nekem nagy tanulság volt a 2006- megélésem otthon, ezért soha többet nem megyek haza! Igaz, akkor a rangoló kormány ment neki lovasrendőrőkkel a békés tüntetőknek!

  • Kedves Figyelő, tegyünk egy próbát!

    Mondjál két dolgot, ami a kádárrendszerben jó volt, és két dolgot, ami Horn és Gyurcsány alatt jó volt…

    Cserébe én is mondok két olyat, ami az MDF alatt jó volt, és két olyat, ami Orbán alatt jó volt…

    Na? Áll az alku? 😀 😀

  • Figyelő,
    REGNÁLÓ, nem rangoló!

  • Kedves Figyelő,
    A 2006 os élményeid elszomorítóak.A magyar lovas rendőrök mindig kegyetlenek,némelykor gyilkosok voltak.Például a kenderesi fasizmus idején minden május elsején megkardlapozták a munkásokat és az Auguszta,Wekerle telepi,Mária Valériai nyomortanyák felvonulóit. Persze az új erkölcs(telenség)szerint „Hagyjuk már ezt a témát.Az már olyan régen volt”.

  • Kedves Figyelő, azok a békés tüntetők kockakővel hajigáltak, és többek között elkötötték a díszletnek kitett tankot és megpróbáltak belehajtani a tömegbe… AZT IS TUDJUK, JÓVAL TÖBB SÚLYOS SEBESÜLT VOLT A RENDŐRÖK KÖZÖTT, MINT A „BÉKÉS TÜNTETŐK” KÖZÖTT…

    De te csak szajkózd a magadét…

  • Almási Alma

    „..azok a békés tüntetők kockakővel hajigáltak…” stb.

    Te pedig felcseréled az okot az okozattal. A TV székház ostromot pedig az október 23-al.

  • Ja, persze… A tankot nem okt.23-án kötötték el? Okoska… izé… Janika…

  • Figyelő
    2017 február 13
    8:55 du.

    Én nem tüntettem a szoci kormány ellen, meg a mostani ellen sem. Az Újszövetségben több helyen is van, hogy ne legyünk állandóan elégedetlenek a vezetőinkkel. Olyan már volt, hogy egyes intézkedések ellen tüntettem, pl. internetadó.

    2006-ban sokan követelték a választási eredmények megsemmisítését, ezért valószínűleg félelemből adott a kormány szabad kezet a rendőröknek. A békés ellenzéki ünneplők között is sokan voltak, akik hittek abban, hogy az szdsz-mszp koalíció csalás. Örültek volna, ha lemond a kormány, Gyurcsányék meg persze kapaszkodtak a székükbe.
    A fociultrákat meg kellett fékezni, hogy ne fordítsák föl a fél várost, de legalább a randalírozásuk igazolta a rendőri jelenlétet.

  • Érdekes kérdés, hogy aki nem emlékszik a tíz éve történtekre, miért okoskodik?

  • Almási Alma
    2017 február 14
    11:08 de.

    Ne beszélj többesszámba, egyetlen egy ember indidtottsa el, és valóban tudta, hogy hogyan kell kezelni a tankot. NEM volt ott más, csak egy középkorú férfi, láttam, mikor elindult. Amíg én vonultam családommal a tömegben, senki nem dobott utcaköveket, a tömeg akkor vadult el, mikor a lovas rendőrök lővöldözni kezdetk a tömegre, akkor ragadott fel a lába alól egy követ egy férfi, NEM a tömeg.
    Ahol én voltam, volt egy provokátör is, aki mellettem kiabálta, hogy menjük a Kossuth térre balhézi, ez is volt! Akkor mi a Rákoczi uton voltunk, az Astoria felé. Ott megállt a tömeg amiben voltam, és Orbán kezdett beszélni egy emelvényről .
    Ezután szétszéledtek és mi a Kecskeméti utracába mentünk vacsorázni.

  • Ja, és rendőr nem lehetett sebesült, mert lovon ültek, nem gyalogosok voltak.

  • gyuri10
    2017 február 14
    9:14 de.
    Elhiszem neked! 2006.ban meg a Gyurcsáy kormánya rendelte ki, a békés tűntetőkre, ami végsőfokon „emlék tűntetés” volt 1956 – ra.
    A tűntetők között sok ausztráliai, kanadai, amerikai magyar is elment Budapestre, az 56-os forradalom emlék- ünnepélyére!

  • Almási Alma
    2017 február 14
    8:02 de.
    Sajnos, ebben nem tudok Neked segíteni, mert nem éltem otthon, egyik korban sem. Én eljöttem, mikor Kádár hatalomra került ,. így megúsztam a börtönt!
    Édesapám mesélte később, aki otthon maradt, hogy engem kerestek 1957 februárjában, (éppen 60 éve) két civilruhás férfi.
    Gondolom, nem a két szép szememért!

  • Almási Alma

    És az mit bizonyít, ha okt. 23-án kötötték el a díszletnek kiállított tankot (ami ment néhány métert)?

    Mondok neked erre egy pesti viccet. Kóhn megy haza és amikor benyit a lakásába, ott látja a feleségét meztelenül az ágyban. Kinyitja a szekrényt, ott pedig a barátját látja szintén meztelenül. – Mit csinálsz itt Grünn? – Kérdezte a barátját. -Én? Várok a 6-os villamosra. – válaszolta. Kóhn bosszúsan belecsap öklével a levegőbe és azt mondja: – A francba, ez a Grünn már megint kimagyarázta magát!

  • Régebben ezeket egészen másképp mesélted… Na nem baj, tudjuk, az emlékek idővel átalakulnak…

    Kedves Figyelő, tökéletes példája vagy a teljesen elfogult Orbánhívőnek. De én ezt tudtam eddig is, végül is ilyennek is kell lenni, ha már Orbán a király… A magyar ember a királyt mindig is szerette, legfeljebb csak a körülötte sertepertélő politikusokkal volt baja. Te ezzel hogy állsz? Rogán, Lázár, Kövér, Semjén?

  • A busz megáll a szent Orbán téren.–Az Orbán leányka megkérdezi: mondd Apa,ezt a teret is Rólad nevezték el? Nem.Ezt az utat nevezték el Rólam,ahol a busz utazik.Ez az Istenhegyi út.

  • Almási Alma
    2017 február 14
    6:58 du.
    Nálad a pont… 😀

  • Figyelő,
    én elhiszem,de csak azért,mert te mondod,hogy emlék felvonulás volt a 45-ös reváns leverésére.A horthy fasizmus 25 éve alatt minden május elsején megkardlapozták a „munkát-kenyeret” követelő nyomortelepek lakóit.Ez pedig akkor is így volt,ha Te még akkor kislány voltál.

  • Kedves Jani, azt bizonyítja, hogy október 23-án volt egy nagy, focihuligánokkal is megspékelt randalírozás, amelyet az Orbán Viktor által kiválasztott Astoria-megemlékezésre „ráeresztettek valakik”… Milyen érdekes, sem előtte, sem utána soha nem volt az Astorián ünnepség – nem is arra való hely, mert szűk és egész Budapest forgalmát akadályozza, és NEM IS FŰZŐDIK HOZZÁ SEMMIFÉLE 56-OS ESEMÉNY.

  • Figyelő
    2017 február 14
    9:41 du.
    „engem kerestek 1957 februárjában, (éppen 60 éve) két civilruhás férfi.”
    Ahogy mindenkit, aki három hónapja nem jelent meg a munkahelyén..

  • falusi
    2017 február 15
    10:22 de.

    Persze, az ahogy írod, NEM igaz, csak engem akarsz megcáfolni mindenáron!
    Mivel akkor 200 ezer magyar hagyta el az oreszágot, nem hinném, hogy mindenkit meglátogattak!
    A házmesterünk egyszer már feljelentett, én rágondolok, hogy újra szólt a hatóságoknak.

  • Almási Alma
    2017 február 15
    9:46 de.
    Falusi,Látom bevetted az ellenzék szövegét!
    Amit írsz az nem igaz!
    Nekem SEMMI közöm Orbán Viktorhoz, soha nem volt és ma sincs. Neki végsőfokon ahhoz a tűntetéshez sok köze nem volt. Ő egyedűl felhasználta ezt az alkalmat, hogy politikai erejét megerősitse! Részéről, ez választási kampánynak számított!
    Viszont a külföldről érkezők tűntetése egy MEGEMLÉKEZÉS volt csupán 56os forradalomról, aminek az évfordúlóját akarták megünneplni, amiben sokan a jelenlévők közűl résztvettek!
    A többi szöveg, sötét balos, rosszindulatú vélemény, ami itt elhangzik.

  • Én egyetlen focichuligánt sem láttam, lehet hogy az a kopasz ember mellettem, aki mindnkit biztatott egy jó kis balhéra a Kossuth téren, az volt. Persze senki nem hallgatott rá.

  • gyuri10
    2017 február 15
    8:35 de.
    Jó vicc, de az Orbán tér, olyan régen az volt, hogy Orbán akkor még megsem született!
    Ott lsktsm a közelében az 1940 es években!

  • bocsi: ott laktam.

  • Almási Alma

    Ha Okt.23-án focihuligánok és rendőrök csaptak volna össze, bevallom – mint férfias játékot – még élveztem is volna a „meccset”. De azon sajnos nem tudtam jól szórakozni, mikor idős bácsikat, néniket rugdostak és gumibotoztak. Azt se találtam viccesnek, mikor szemmagasságban lőttek. Aztán meg némely szadista perverz rendőr a megbilincselt civilek ujjait törte el, meg „testüregi motozást” tartott. stb.

    Túl egyszerű volna azokért az eseményekért az akkori ellenzéket tenni felelőssé. Gyurcsánynak már az „öszödi beszéd” után le kellett volna mondani.

  • Klárika,
    figyelj és meg fogod érteni amit írtam.A szent Orbán tér valóban nagyon régi.Na de az Istenhegyi útról szól a költő.

  • kedves jani, a dolgok nem úgy történtek, ahogy írod. Tudom, régen volt, és az elmédet elhomályosítják a politikai érzelmek, meg a folyamatosan sulykolt propaganda.
    De fel a fejjel, más is járt már így…

  • jani Szórakoztató lehet, egy kiképzetlen és felszerelés nélküli rendőrcsapat szétverése az agytalan csőcselék kezétől. Más véleményem van a férfias játékokról. Azóta is sírnak az arctalan szarháziak, hogy a rendőrökön nem volt azonosító. Mert a gazfickókon volt? Az pedig, hogy néhány szadista rendőr mit csinált, talán mégsem meglepő, főleg annak fényében amit velük csináltak. A rendőrségünk ilyen, csak legfeljebb nem tudja az, aki nem kerül velük kapcsolatba. Menj el mentőzni, megtudod. Nem az MSZP alatt lettek ilyenek. Elég odvas dolog Gyurcsányt bántani az „öszödi beszéddel”, mikor a mai kormány ezerszeres disznóságai után is aléltan omoltok imádságra Orbánért. Azt pedig végleg nem hiszem el, hogy spontán szerveződés volt a város szétverése. Az mese.
    Túl gyorsan, szinte varázsütésre lett vége.
    A szemmagasságban történő lövéseket is cáfolták, lepattanó lövedékekről volt szó, de ez nem illik bele az elképzelésetekbe, így nem fogadjátok el. Az igazat csak az tudja, aki lőtt. Egy kiképzetlen és megfélemlített rendőrcsapat viselkedése kiszámíthatatlan, és bizony közrejátszhatott a bosszúállás is, mert sok olyan aljas dolog történt velük, amit Ti nem akartok látni. Rendőreink nem azok a hősök, amit a TV-ben látunk. Biztos van olyan is, én egy olyat láttam, de inkább az ellenkezőjét. Ma sem különbek, nagyon bátran tudják védeni a „kisembertől” a „nagyokat”. Sajnos továbbra is állítom, sokat voltam az utcán akkor (is) igaz, nem tüntetés céljából, nem ért semmi atrocitás sem engem, sem az ismerőseimet. Sajnálom, ha olyat ért, aki nem érdemelte meg, biztos volt olyan is, de a város állapota azért megmutatta, hogy nem ártatlan felvonulások történtek. A „spontán” tüntetések célja nem Gyurcsány lemondatása volt, hanem Orbán hatalomra juttatása. Ez elég egyértelműnek tűnik. Az is érdekes, hogy a felesleges, a fiatalok jövőjét felzabáló „nyuggerekből” ilyenkor néni és bácsi lesz. Minimum érdekes. Szeretném látni, hogy most mit csinálna a rendőrség, egy „spontán” „városszétverés” esetén. Ok lenne rá rendesen, csak nincs aki megrendezze a „spontán” garázdálkodást. Nem vágyom rá, de érdekes elméleti kérdés. És felesleges ebből levonni, hogy a baloldalt akarom vissza, mert nem azt akarom, én egy tisztességes kormányt akarok. Még sosem volt Magyarországon, ki kellene már próbálni.

  • Almási Alma
    2017 február 15
    8:18 du.

    Szerintem a te elmédet homályosítják el a politikai érzelmek és ugyanezt feltételezd másokról is. Az én politikai érzelmeimről fogalmad sincs.

    Mellesleg a belváros többnyire aszfaltos és nem kockaköves, legfeljebb helyenként térburkolatos. Ha lett volna valaha a kezedben igazi bazalt kockakő, akkor tudnád, hogy az olyan súlyos, hogy azzal nem lehet dobálni.

  • Llanfair

    Nézz szembe azzal, hogy a Fidesznek úgy lett kétharmada, hogy a korábbi baloldali szavazók jelentős része átállt.

    A városon esett Okt.23-i károkozás eltörpül a Gyurcsány kormányzásával okozott károk mellett. (adósság, stb.)

  • Jani Ezeket a karokat mar annyiszor megcafoltak, hogy kar ra szot fecserelni. De ha igaz lenne, akkor sem igazolja a Fidesz amokfutasat. A magyar szavazok nagy reszenek nincsenek elvei, hajlik a szel iranyaba. Igeretekkel lehet etetni evtizedekig. Mar regen szembeneztem a magyar szavazok lelektanaval, es elszornyedtem. De lehet a Fidesznek harom harmada is, attol nem no a GDP. A kiraly meztelen, de nem latjatok. De van ellenseg, Soros, Gyurcsany, IMF, EU, es a migransok. Ezert Orban megint nyer, mert O megved titeket. Lehet, kaptok meg 10 000 forintos utalvanyt is. Ha ez nektek eleg. Tudod most mennyit fizetet ki Meszaros a vedelmezodnek a Te adodbol? Annyira feltek a szabadsagtol, hogy oda adjatok erte az orszagot es a jovojet? Tenyleg megeri?

  • Llanfair

    Én hajlamos vagyok elhinni neked, amiket a gazdasággal kapcsolatban mondasz, de hozzáteszem, hogy nekem mások a személyes tapasztalataim. Nekünk jelentősen csökkent a banki törlesztő részlet, csökkent a rezsi is, viszont nőtt a fizetés stb. Ezeken túli összefüggések felismerése sajnos már meghaladja képességeim, mert annyira már nem vagyok képzett. 🙂

  • jani Örülök, hogy Neked jobb, de a banki törlesztőrészletek a forint elszabadulása miatt lett olyan magas, majd a hókuszpókusz után kevesebb lett, de még mindig több, mint a Fidesz előtt. Az államadósság is egyre nő, és hol van még Paks 2 és az olimpia.
    Azt a rengeteg embert nem is számolva, akik közben tönkrementek.
    A rezsicsökkentést is már annyi gazdasági szakember megcáfolta, hiszen a világgazdaságban annyit csökkent az energia ára, hogy nem volt kunszt az a rezsicsökkentés. Nálunk az üzemanyag 20-30%-al, a fűtőanyag (kerozin) 40%-al csökkent. Az áram folyamatosan ingadozik, a világpiac változását követve. A rezsink négyzetméterre kivetítve itt annyi, mint otthon volt.
    De „rezsicsökkentés” nem volt. Örülök annak is, ha a Te fizetésed emelkedett, ezt nem mondhatják el a közmunkássá vált dolgozók, illetve például a közlekedési dolgozók, akiknek drasztikusan csökkentették a fizetését, és sok magyar vállalkozó sem emeli a fizetéseket. Nem kell ahhoz gazdasági szakembernek lenni, hogy a gazdagok adócsökkentését hány új adóval vették vissza a kisembertől. Ahhoz sem kell, hogy lássuk azt, hogy mennyi pénz tűnt el, közben mindenhol elvonások vannak, kivéve ami Orbánnak fontos. Ahhoz sem, hogy mennyi EU pénz tűnik el, ami kizárólagosan az Orbán baráti kört erősíti.
    Tehát elmondhatjuk, hogy Neked jobb, ezért azt a következtetés vonod le, hogy erősödik az ország. Most majd választásokig megy majd a cirkusz az OLAF jelentéssel, közben Mészáros milliárdokat játszott vissza az Orbán családnak. Ez tényleg nem számít? Te tényleg megvagy elégedve, vagy csak örülsz annak, hogy nem „baloldali” kormány van hatalmon, és pénzelik az egyházadat?

  • Llanfair

    A banki törlesztőrészlet rögtön azután kezdett csökkenni, miután 2012-ben Matolcsy átvette a jegybank irányítást. Az Olimpiától én is félek és hülyeségnek tartom a „hazafisággal” való motiválást, ahogy a népszavazást is. Hülyeség volt annak idején a Bős-Nagymarosi vízlépcsőről vagy a Világkiállításról való népszavazás is. Nem értek hozzá, ahogy mások sem. Az ilyesmiről felelős közgazdászoknak kell dönteni nem a népnek. Kérdés, hogy vajon felelős szakemberek-e a közgazdászaink?

  • A nagyok játszmáiba sajnos nem tudok beleszólni. Orbán valami olyasmit mondott, hogy inkább a hazai oligarchákat támogatja, mint a külföldieket, mert akkor legalább itthon marad a pénz. Van ebben valami..

  • jani Biztos vannak felelos kozgazdaszaink, csak kerdes, hallgatnak-e rajuk, vagy felulirja az egyeni erdek.
    Idaig felulirta. Mind a vizlepcso mind a Vilagkiallitas nagy bukta volt, az olimpia sem lesz maskeppen, csak sokkal nagyobb. De addig is mennek ki a milliardok az ablakon. Engem sajnos nem vigasztal, hogy Orban baratai gazdagodnak, nem a kulfoldiek. A penz nagy resze igy is kikerul az orszagbol, nem tarthato az agy alatt. Nem lehetne, hogy a magyar nep gazdagodjon? Raferne.

  • Kedves jani!

    „Orbán valami olyasmit mondott, hogy inkább a hazai oligarchákat támogatja, mint a külföldieket, mert akkor legalább itthon marad a pénz.”

    Nekem egy forinttal sem kellene több, csak annyi, amennyit azok a bizonyos „hazai oligarchák” mondjuk a svájci bankokban fialtatnak…
    Elhiszed, hogy jól élnék? 😀

  • És akkor tegyünk hozzá még valamit a fentiekhez: Egy külföldi oligarcha már évtizedek óta az, megfelelő tartalékot képezett, ezért az újonnan megszerzett pénzt inkább különféle iparágakba fekteti (mert neki ez jobban megéri), és ha itt nálunk jól érzi magát és megfelelőnek tartja a gazdasági és jogi helyzetet, lehet, hogy éppen nálunk fektet be. Hazai oligarchánál ez ritkán fordul elő, ő inkább a közbeszerzésekben szereti elhappolni az EU pénzt, azzal nincs munka. De örülnék, ha legalább két sikeres, umbulda nélküli példát fel tudnál mutatni hazai befektetésre…

  • Almási Alma

    Mutassak neked példát umbulda nélküli befektetésre? Viccelsz? Na és mit érnék vele? Én bizonyítani, te pedig cáfolni nem tudnád. Ráadásul nem is hiszek benne.

  • Akkor meg ne örülj annyira a hazai oligarcháknak. Ezek nem hazaiak, hanem fideszesek, és arra valók, hogy Miviktorunkat pénzeljék az összetolvajolt vagyonból- lásd Mészáros Lőrinc urat…