Vona Gábor ha kell, akár naponta bocsánatot kér — Nem kell

2017 augusztus 26 9:57 de.38 hozzászólás

Rémlik, hogy Vona Gábor nem ma kezdte hangoztatni, hogy bocsánatot kér a zsidóktól és cigányoktól. Ma a TV-ben (hírTV) azt hallottam tőle, hogy ha kell, akár naponta bocsánatot kér. Nem kell. Mert az jutott eszembe, hogy a tudatosan, szándékosan elkövetett, illetve el nem követett tettek, valamint következményeik nem a hangzatos bocsánatkéréstől függnek. A szándékos elkövetés miatt a sokat hangoztatott bocsánatkérés nem több a levegő rezgésénél, üres mondatoknál, hangzatos kampányfogásnál.

Vona Gábor az úton... (Forrás: Vona Gábor Facebook oldala)

Vona Gábor az úton… (Forrás: Vona Gábor Facebook oldala)

Már csak azért is, mert egy menetben kért bocsánatot, és éltette a gárdát. Amit szerinte félreértettek, félremagyaráztak, félre vittek. De amely gárda vonulásai, megfélemlítésre alkalmas akciói, paramilitáns egyenruházkodása ellen nem szólalt fel. Ahogy nem szólalt fel érdemben a kampányérdekek által meghatározott politikai szakasz előtt a zsidózás, a cigányozás ellen sem. Amennyiben a tettei tudatlanok voltak, akkor alkalmatlan politikusnak, mert nincs tudatában a tetteinek. Bár illethetné bocsánat. Az Úrtól. Ahogy Jézus is bocsánatot kért atyjától azoknak, akik nem tudják, hogy mit cselekszenek.

A szándékolt tettek, gesztusok nem attól lesznek bocsánatosak, hogy hangosan bocsánatot kér valaki. Hanem attól, sokkal inkább attól, hogy kiérdemli. Ahogy a tiszteletet is kiérdemelni kell, és nem elvárásra, megrendelésre jár. Ha Vona Gábor valóban megbánt volna bármit, akkor nem a médiában kérne bocsánatot, hanem tettekkel igyekezett volna felmentést kérni. Elsősorban a saját lelkiismeretétől. Az országban elég sok szegény, támogatásra érdemes lakos van. Kicsik és nagyok. Csendben, és nem médiafelhajtás keretében, elmehetett volna önkéntes gondozónak egy hajléktalanszállóra. Nem egy TV-híradónyi időre, hanem évekre. Ahogy támogathatna állami gondozottakat, elesetteket, fiatalkorú bűnösöket is.

Ezzel, emberként hitelesebb lenne. Ha nem is lenne a Jobbik féligazságaira támaszkodó hatalomvágyó jelöltje. Vona a hatalmi aspirációt, és a szólamokat választotta. A bocsánatkérése hangos, de semmit sem jelentő. Nem a megbánás, hanem a hatalomvágyó, önmagát reklámozó hazugság jele. Legfeljebb.

[supsystic-tables id=’1′]

38 hozzászólás

  • számomra hiteltelen személy,nagyon hatalomra szeretne kerülni.A jó Isten óvjon meg bennünket.Láttam a kórházunk tüntetésénél,iszonyat volt ahogyan kb max. 50 idehozott személyek masíroztak,zászlóval,gárdistától.Mint a Hitler idejében,félelem keltő volt.

  • „Nem lesz többé huza vona ha megdöglik vona koma.” Mindig is az volt a baj, hogy az ilyen lesi puskás, magukat politikusnak nevező emberek kitudják hsználni a média adta lehetőségeket. Nem az ő ügyességük és nem a tetteik járatják csúcsra őket, henem a média hathatós segítsége.Itt már javában dühöng a választási kampány(novemberben lesz ha nem csap bele valami)és Strache saját maga kérte meg a sok kotnyeles riportert hogy hagyják békiben őt is meg a pártját is. Ha csak a választási kampány idejére, de mindenütt igyekszik a nép közelébe férközni és igér fűt fát ha rá voksolnak. Ingyen sör virsli és zsemle ami dukál. Szinte ezekkel van kikövezve a választási körzete de ennek ellenére nem nagy az érdeklődés. Vona meg eleve egy hiteltelen ember. Lejátszott nagyon és hiába keres olyan „diszzsidókat” mint Köves Slómó és társai senki sem fog ettől hasra esni vagy rá szavazni. És még egy fő érv amiért mindenkitől bocsánatot szeretne kérni. Magyarország egyre inkább csak Izrael segítségére támaszkodhat, ha az EU élén az új titánnal Macronnal ezeket a volt közép-keleteurópai országokat leszeretné írni. A legfontosabb, hogy Magyarországtól egészen a Baltikumig bezárólag a volt szoci országokat mint csatlós államokat tudják használni. Ha a ruszkik közel negyven évig szabadon zsarolhatták ezeket az országokat szinte mindenüket elvihették akkor nem értik, hogy ezek az országok miért nem hajlandók a nyugat rabszolgái és kiszolgálói lenni. A zsidók meg megint csak főellenségek lesznek, hogy támogatják ezen országok nemzeti törekvéseit és nem letörni akarják a nemzeti öntudatukat. A zsidók pontosan tudják mi az rabszolgaként élni és más kénye kedve szerint élni. Európa viszont nem érti meg, hogy Izrael támogatni akarja a nyugat által „kinézett” államokat amiket gyarmatosítani szeretne.

  • Véleményem szerint Vona, mint Miviktorunk samesza, arra lett volna hivatva, hogy a legszélsőségesebb választókat a fidesznek „besöpörje”. (Itt a volt MIÉP romjaira gondolok), csakhogy Miviktorunk sokat vesztett a népszerűségéből, és Simicska G napja óta a Jobbik előtt sokkal fényesebb lehetőség csillant fel, mint Orbánnak segédkezni. Ehhez azonban nem lehet annyira szélsőségesen hozzáállni, mert annyi valódi szélsőséges választó nincs. Tehát vissza kellett venni a hangból. Talán Simicska is ezt a feltételt szabta, nem tudom.

    Csurka igazi fajelméletes szélsőséges volt, de ezek (Vona és Orbán) ebben is csak gyenge utánzatok. Igazi hazug, számító gazemberek, még rossz elveik sincsenek. Csupa Schlemil…

  • nekem gondom van azzal, hogy bizonyos dolgokat unalomig kell nyűni, és nem lehet túllépni rajtuk, mint a vonat a biatorbágyi viadukton (ma már nem is létezik) ugyanakkor arról nagy hallgatás megy, hogy milyen viszonyok uralkodnak el (eluralkodtatták őket) Levantén és a Maghreb -ben…és ez okozza a „migráncs” válságot azaz mesterségesen van fenntartva…egyik országnak „szabad” szuverén szomszéggyát bombázni mikor kedve szottyan ugyanakkor mások nem választhattyák meg csak aszt akit és amit egy tőlük messzefekvő entitás akar… és akkor emez „akarás” a jó akarás még akkor is ha az tönkrevág országokat népeket közben megy az ájtatos hápogás

    vonagabcsi el kezdett valamit ami más akar lenni, mint a jelenlegi csinnbummcirkusz és lopjunk ma többet mint tegtnap alapvető gazdaságpolitikai irányvonal és ezért támogatnám, még ha odaszól is ahová néha többször kellene odaszólni…éés nem kell bocsánatiot kérni mindenki kapja ki ami az övé és vigye haza vagy vitázzon

  • Ez nem más mint teljesen átlátszó politikai prostitúció Vona részéről. Hiteltelen és gusztustalan. Van még olyan szavazó Magyarországon akit meghat, amikor a Jobbik metroszexuális elnöke az úttesten heverészik?

  • Avi Ben Giora
    2017 augusztus 26
    10:34 de.
    ha jól értem (ha értem?)? ha nem akkó’ javíjjálki

    cuod licet Iovi non licet bovi???? vagy mi is ez?

  • Puff
    2017 augusztus 26
    10:51 de.
    anno volt egy nagyonjópofa bohóc a Fővárosi Nagycirkuszban, annak volt a mondása, hogy: …van másik (és kuncogott hozáá és előrántotta…ecce …quod)

    namost ha nincs másik csak a „metroszexuális” (ebben te teljesen bizonyos is vagy, természetesen és semmi mást nem is tudsz róla?) akkor legyen a metroszexuális…a jelenlegi „teuer” nél bárki jobb, talán még Bokassa császár és Idi Amin is, vagy a kis vicces focista divatfrizurás kis ázsiai ott a befalazott kis országából?

    vitára fel, aggyunk nekik (mármint kedves választóelvtaarsaknak) écákat, meg virslit és mustárral és friss kenyérrel és Bambi t

  • Avi Ben Giora
    2017 augusztus 26
    10:34 de.

    nem tudom miért, de „beugrott” a zeszembe. a napokban mutattak a CNN mint hírforrás, a kérdéseiket sem hiszem de jókat lehet rajtuk röhögni, mert a hangot mindíg leveszem és a tv ből a szag sem jön ki… szóval valamilyen éppen aktuális alkalomból (mindíg akkor aktuális amikor nincs szélvihar meg rakéta ott ahol hadihajókáznak lővén) szóval holokauszttúlélő…és beszélt és volt vagy (első nekifutásra legalább 67 éves és olyan szép tokás és mondta…) úgy könnyű túlélni, gondolom én

  • Vona szerintem semmi másra nem törekedett, csak hatalomra, ami soha nem sikerült.
    Ne kérjen bocsánatot!
    Buta embernek tartom és politikusnak. Lehet, hogy „szép fiú” de ez nem elég, valaminek a fejben is kell lennie!

  • Figyelő
    2017 augusztus 26
    11:23 de.
    te kit választanál ott a táncórán??? felkérnéd keringőre, mert fanyalogni könnyű, de vagy éhenhalsz, vagy megint ugyanaz lesz amit …lehet, hogy ez neked meg is felel?

  • Újabb csúsztatás-hegyek. Vona Gábor azt mondta: „bocsánatot kérek attól, akit én vagy a Jobbik megsértett”. Eddig konkrétan senki nem jelentkezett.
    …..
    A „cigányozás” annyit jelent, hogy beszélünk arról, hogy börtöneink lakóinak 80%-a cigány, hogy az általuk elkövetett bűncselekményeket szinte kizárólag magyarok ellen követik el.
    Hogy a drogfogyasztás és kereskedés, a prostitúció szervezése mennyire elterjedt közöttük, és a munkához való viszonyuk is irritálóan alacsony. Hogy nem járható út az, hogy az öregedő magyar társadalom a segélyekre berendezkedett cigánycsaládokat nemzedékről nemzedékre eltartsa.
    …..
    A „zsidózás” emlegetése szintén röhejes, hisz ha a Gyurcsányt hatalomban tartó Apró klánt észrevesszük, az máris antiszemitizmus. Ha a közszolgálati tv, ha a nemzeti bank vezetésében keressük a bírálni valókat, az antiszemitizmus. Ha a parlamentben a kettős állampolgárok elköteleződéséről beszélünk, az zsidózás. Ha az x+n-dik holokausztfilmet unjuk, vagy a cigányok, homoszexuálisok és négerek pozitív diszkriminációját, az a nácizmus maga.
    …..
    A gárdisták vonulása, csak a belterjes budapesti belvárosiaknak ijesztő,például a tatárszentgyörgyi lakosoknak pár napnyi nyugalom. Aki még nem tapasztalta, milyen lehet egy ilyen bűnözéstől elfertőződött helyen földet művelni és a termést betakarítani, gyerekeket nevelni és az iskolában biztonságban tudni, idős emberként egyedül rettegni a sötétben és hallgatózva, ébren várni, elviszik-e a házi állatokat a kertből, az a másik fél rettegését is tegye a mérlegre. Persze ilyet hiába vár a magyarellenesektől a pórnép. Az még hab a tortán, hogy a cigány-magyar együttélés problematikáját egy szűk liberális zsidó csoportocska szerette volna tematizálni. Emiatt is tűnt el az SZDSZ, és emiatt szereztünk százezernyi MSZP-s szavazót.
    ……
    A tetteinket nyugodtan mérlegre teheti minden bírálónk, a legnagyobb aktív szervezettségű mozgalom vagyunk az országban, karitatív, kulturális munkánkat lehet nyugodtan utánozni.

  • Kedves Figyelő, Vona – egyetemet végzett történelemtanár – a semmiből építette fel 20%-os pártját, és még szép hogy hatalomba szeretne kerülni, hisz a 20% érdekében akkor tud cselekedni. Én szerintem legalább ennyit érdemes a javára írni, hisz Gyurcsány a milliárdosok megtámogatásával is csak 4%.

  • Avi, anno megígérted, hogy az osztrák belpolitikáról időközönként cikket írsz. Sokunkat érdekelne, ezt az izraeli gondolatmenetet is belefűzhetnéd, mert roppant érdekes.

  • A Magyar Parlament épület talán a világon a leg klasszikusabb kormány munkahelyek egyike. Sajnálatos, hogy a történelem folyamán egymást felváltva nagyon is kevert társaság uralta azépületet ideig óráig. A miniszterelnöki úgynevezett bársonyszék pedig sok népkeserítő gazember fenekét melengette. Most meg még ez az utca közepén törmelék közt fetrengő uj aspiráns is odavágyik, és ezért felkínál egy folyamatos mea culpát apáik, nagyapáik disznóságaiért. Persze a csúfos parlamenti elődök után, Vona ma úgy hiszi, hogy ” semmi sem lehetetlen ” Lehet, hogy igaza van ? A még normális magyar polgár pedig valószinüleg úgy érzi, hogy Vona inkáb szülei felé tartozik bocsánat kéréssel, hogy nem lett belőle tisztességes dolgozó ember.

  • Vona egy tehetséges, okos politikus. Gerinc nélkül született igazi opportunista. Az, hogy az orbán maffia elkábít annyi együgyüt, amennyit, az szomorú, de hogy Vona elkábít ennyit az ugyanaz… Ha beállt volna a Fideszbe, ami morálisan nem lehetett volna neki akadály, már az első 5-ben lehetne az ottani bér-agyhalottak között..
    Charlie, ne röhögtess, mert megfájdul a hasam..

  • Igaza van Bánfi!
    De a helyzet az, hogy Vona maga akart kiskirály lenni a szemétdombon kukorékolva! Nem akart „beolvadni” sehová.

  • Miklos Banfy, melyiken röhögtél, azon hogy a nyolcvan éves özvegyasszony minden értékét ellopják éjszakánként? Vagy hogy Gyurcsány 4%-on áll?

  • Alex Schlesinger, „Most meg még ez az utca közepén törmelék közt fetrengő uj aspiráns is odavágyik..”
    Nem az utca közepén fekszik, hanem egy vidéki út felújítására hívja fel a figyelmet, hisz akkora kátyúk vannak rajta, hogy akár egy fekvő ember is belefér.

  • charlie!

    Teljesen igazad van és nagyon jó a hozzászólásod!
    Vona rendkivül köpönyegforgató és hatalomvágyó (ahogy az érdekei
    kívánják…)de bármennyire is értelmes ő maga osztja meg a pártját és bár még így is magasan vezet a baloldali ellenzékkel
    szemben,nem fog hatalomra jutni!!!!
    A Fidesz is jobboldali párt,de néppárt nem szélsőjobboldali,nem antiszemita és aki Vonát Orbánnal összehasonlítja,”azonosítja” az nagy értetlenségre,butaságra vall(egyesek ezt állítják…)
    Ami a baloldali ellenzéket illeti annyiban azonos a Jobbikkal,hogy szintén mindenáron meg akarja szerezni a hatalmat,miközben hiteltelen,leszerepelt” és elfelejtkezik a „múltjáról” a bizonyított tényekről.
    A lecsúszott MSZP mellett,Gyurcsányról meg már nem is érdemes beszélni a 4-5%-val,a maradék …meg az elenyésző törpe!

  • charlie!

    Te mindenkit hülyének nézel? Vagy csak azzal élsz vissza, hogy az ész nem ordítozik, mint Papagáj Pepi?

  • charlie,

    Erdekeseket mondasz, de nagyon ugy nez ki a legtobb ember szamara, hogy Vona lepese csak taktikazas. Talan a Jobbiknak azt kellett volna csinalnia, amit a francia LePen partja csinalt, amikoris apukat talonba helyeztek.
    Ha uj vezetosege lenne a Jobbiknak talan meg hinnenek is benne azok, akik eddig nem voltak tagok, vagy sosem valasztottak rajuk.

    Viszont kivancsi lennek, hogy a tagszam-noveles, illetve a tobb szavazat remenye mellett van-e meg mas oka is ennek a hirtelen szanom-banomnak? Csak nem elapadt az irani penzforras?
    Mert ha eddig nem apadt el, akkor ezutan el fog. Iran csak akkor fizet, ha kellokeppen zsidoztok, de legalabbis roppant „anti-cionistak” vagytok.
    Tudsz arrol, hogy melyik kulfoldi orszag tamogatja a Jobbikat?

    Mikor utoljara olvastam el a Jobbik programjat tetszett, amit a belpolitikaban akartak csinalni, csak a kulpolitikai iranyvonallal voltak problemaim. Viszont ezek utan meg akkor sem biznek meg bennetek, ha a kulpolitikai platformon gyokeresen valtoztatnatok.
    Nehez elhinni, hogy egyik naprol a masikra valakinek ennyire megvaltozik a velemenye. Meg ha nem lenne ott ez a Simicska…

  • A realitások talaján kellene maradni, az álmodozások legyenek a gyerekeké.

    A Závecz közvélemény-kutatása szerint a Fidesz támogatottsága a választókorú népesség körében 24-ről 26 százalékosra nőtt. A reprezentatívnak minősülő kutatás szerint a Jobbik 13, az MSZP 10, a DK 4, az LMP 3 százalékos. A többi ismert párt 1 százalékos, köztük a Momentum és a Kétfarkú Kutyapárt is.
    Akiknek viszont nincs választott pártjuk, ők adják a választásra jogosultak 43 százalékát!

    A biztosan pártot választók között a Fidesz 43%, a Jobbik 20%, az MSZP 17%, a DK 8%, az LMP 5% voksot kapna, a többi nem jutna be a parlamentbe.

    Mindebből (szerintem) az látszik körvonalazódni, hogy a majdan a valóságban is szavazók a Fideszt tartják a legjobbnak, ami politikát folytatnak a bel- és határon túli magyarokért, ahogyan kezelik migrációs válságot, ahogyan viszonyulnak történelmünkhöz (hagyományőrzők) és ami kapcsolatot tartanak a magyarországi történelmi egyházakkal.

    A felmérési kutatásból az is kiderül, hogy a kormány távozását a megkérdezettek 43 százaléka szeretné, ami 3,5 millió választópolgárt jelent. De kormányváltó szerepük elhanyagolhatóan csekély, mivel összetételük politikai nézetük szerint rendkívül heterogén, és emiatt nem képesek a közös összefogásra. A Fidesz-kormányt leváltani akarók közül a legtöbb, az egy milliót elérő a Jobbikosok, az MSZP-sek 750 ezren, míg a többi ellenzéki párt 1 millió kormányváltót bír fölmutatni. A maradék kormányváltó a pártokat elutasítók között található.

    Mindebből látható, hogy koordinált összefogás nélkül jövőre a következő ciklus idején ismét a Fidesz fog kormányozni.

  • Drizari!
    Saját magaddal is ellentmondásba keveredsz….ugyanis %-kat közölsz,ami egyértelműen a Fidesz legmagasabb támogatottságát,népszerűségét
    mutatja(több véleménykutató szerint!)akkor ugyan hogyan akarná a „többség” leváltani és ugyan kire is szavazna?….!
    Na én nyugodtan alszom,idős nyugdíjasként már remélhetőleg nem érem meg a leszerepelt, akár jobboldali ,akár baloldali pártok
    győzelmét!
    Nem vagyok se lekötelezett se elvakult fideszes,de ugye a többség már csak a migráns csőcselékkel szembeni és az ország lakosságának védelmét szolgáló jelenlegi kormány intézkedéseivel ért egyet!!!a többi pozitív és minden réteget érintő ,a gazdasági növekedést,biztonságot garantáló jogszabályokról,törvényekről már nem is beszélve!
    Koordinált összefogásra a jelenlegi jellemtelen ellenzék meg ugye nem képes,már csak azért sem,mert mindenki a hatalomra vágyik a többiek nélkül!Ezt nap mint nap bebizonyítják pechjükre!!
    Na jó éjt mindenkinek!

  • Drizari,

    ” Mindebből látható, hogy koordinált összefogás nélkül jövőre a következő ciklus idején ismét a Fidesz fog kormányozni. ”

    Amen.

  • Miklós, két választásnak futottunk neki nekünk kedvező környezetben és kiderült, hogy húsz százalék a plafonunk. Vagy megmaradunk itt, és várunk még évtizedeket ellenzékben, vagy változtatunk a retorikán, és megpróbálunk erős váltópártként megjelenni. Ha rád bíznánk a pártot, a hatalomra kerülés receptjét te is hasonlóan állítanád össze.
    Az iráni és más külföldi pénzek témája hülyeség, mind a balos, mind a fideszes hozzáértők árgus szemei előtt nem maradhatna titokban egy ilyen konspiráció, aztán nekünk annyi is lenne. Az USA, Izrael és EU ellenesség is valamelyest enyhült, tudomásul kell venni, ebben ennyi volt, nem hoz többet a konyhára. Rohadt dolog ez a „pártokrácia” én személy szerint mindig is egy tekintélyelvűbb berendezkedést preferáltam.

  • Boda Marcsi,

    szövegértelmezési problémásan ne olvasgass ilyen tartalmú bejegyzéseket, meghaladja a képességeidet.

  • charlie
    2017 augusztus 26
    12:17 du.
    „Újabb csúsztatás-hegyek. Vona Gábor azt mondta: “bocsánatot kérek attól, akit én vagy a Jobbik megsértett”. Eddig konkrétan senki nem jelentkezett.”

    Ne csúsztass. A szövegkörnyezetből kiderül, hogy
    1. A bocsánatkérés a „cigányságot és zsidóságot illeti,”;
    2. Vona a saját bevallása szerint nem tartotta a „Jobbikot cigányellenes, antiszemita, rasszista pártnak.”
    3. Arra az esetre, ha mégis rasszista és antiszemita párt képét mutatja: „Az tény, hogy volt néhány rossz mondat és félrecsúszott folyamat. ”

    Ergo. Pontosan azt a retorikát használja, amit Orbán. Ő nem tartja annak, tehát nem az. Ha mégis voltak ilyen megnyilvánulások, akkor
    a/ Ő ott sem volt;
    b/ Mások magyarázzák bele.
    c/ Tulajdonképpen más kérjen bocsánatot tőlük, amiért antiszemiták és rasszisták a jobbikosok.

    „Ami pedig a cigányságot és zsidóságot illeti, én soha sem tartottam a Jobbikot cigányellenes, antiszemita, rasszista pártnak. Akkor sem, amikor sokan ezzel vádoltak bennünket. Az tény, hogy volt néhány rossz mondat és félrecsúszott folyamat. De mi problémákat vetettünk fel, a szándékunk akkor is építő volt. Akit akkor ezzel, akár én, akár bárki a pártomból megbántott, attól hajlandó vagyok bocsánatot kérni. Még akkor is, ha tőlem, tőlünk a sok hazudozás, csúsztatás, lejáratás miatt soha senki nem fog.”
    http://hvg.hu/itthon/20170814_Vona_kesz_bocsanatot_kerni_a_zsidoktol_es_a_ciganyoktol

    Olyan ez, mint Horthynál. Ő maga írta ugyan le, hogy antiszemita, de a mai hívei szerint nem volt antiszemita.

    Azért szerintem nem ártana, ha aktivistaként a Jobbik egészének működésével, megnyilvánulásaival tisztában lennél. Némi időrendiségek figyelembe vételével. Mert rosszul veszi ki magát, ha beleragadsz valami marhaságba.

  • Drizari
    2017 augusztus 26
    5:30 du.

    Nehéz lenne cáfolni, amit írsz.
    Annyival kiegészíteném, hogy a jelenleg futó pártok közül a Jobbik szerepe alig kétséges. Alapvetően egy „csinálmány”, amit az Orbán-csapat azért talált ki, hogy kapcsolata legyen a szélsőjobb felé. Már 2012 körül látszott, hogy sok szempontból velük akarná kikapartatni a gesztenyét. Nem számolva azzal a történelmi tendenciával, hogy eddig még akárki akarta eszközként használni a szélsőségeseket, az
    1. Vagy eltűnt, mert maguk a szélsőségesek állították félre;
    2. Maga is szélsőségessé vált (s nem egyszer ezt követően szintén félreállították);

    Ugyanakkor alig tartom kétségesnek, hogy a sok szövegelés dacára simán megalakulhat egy Fidesz-Jobbik koalíciós tengely. Mert a Fidesznek érdeke a hatalomba maradás. Amellett a Fideszben is vannak olyan technokraták, mint Vona (pl. Lázár), akik képesek és tudnak szót érteni Vonával, és a Jobbik jelenlegi szűkebb magjával.

    Amennyiben ez kialakul, akkor Schiffer pártja simán be fog szállni a buliban, és lesz egy gyakorlati nagykoalíció. Néhány tárcával kifizetve az LMP-t (pl. mezőgazdaság), és egy nagyon kényelmes négyötödöt biztosítva a parlamentben. Egyfajta NDK-típusú „többpártrendszerrel”.

  • Boda Marcsi
    2017 augusztus 26
    6:27 du.

    Nincs ott semmi ellentmondás.
    Az emberek nagy részének tele a hócipője Orbánnal.
    Azonban ezek jó része elhagyja az országot, illetve elhagyja a politikát. Életbe léptetve a velejéig korrupt, kontraszelektált kádárizmusban működő túlélési stratégiákat.

    Különösen egy olyan választási rendszer mellett, ami 40% körüli valós támogatottság mellett is képes a parlamenti többséget biztosítani.
    Mint a bolsevizmusban (ld. SZKP illetékes kongresszusa, és a bolsevik szó eredete).

  • rodeo36
    2017 augusztus 26
    11:09 de.

    A CNN kapcsán egyet értünk. Már az iraki gyarmatosítás során is nevetséges volt az, amit ott produkáltak.

  • Andrew_s
    2017 augusztus 27
    7:05 de.

    Egyenlőre semmi jel nem utal arra, hogy kormányalakításnál a Fidesz koalícióra lépne bárkivel. A felmérések szerint sem lenne rá szükségük. A biztosan pártot választók körében az a 43 százalék elég lesz az egyedüli kormányzáshoz is, ha esetleg néhány voks hiányában nem érnének el ismét kétharmados parlamenti többséget.

    A Fideszt a kormányzásból kívül látni akarók tábora ugyan lassú növekvésben, de Budapest határán túl nagyon kevesen szorgalmazzák. Igaz, csak néhány mandátumot jelent, de a határon kívül élő kettős magyar állampolgárok leveles szavazatai is a Fideszt fogják erősíteni.

  • Okos állatfaj a náci.
    Hitler Dolfi is tudta mit mikor kell csinálni.

  • charlie,

    Epp a retorika valtoztasaval van a baj. Ez minden gondolkodo embernek gyanus.
    Raadasul konnyen a part szeteseshez vezethet, vagy 20%-rol lepottyan 5%-ra. Eleg veszelyes huzas a Vona-ra nezve. Foleg, hogy osszeszuri a levet egy korrupt fasszal. Igy nagyon nehez lesz beadni az embereknek, hogy a Jobbik nem korrupt.

    En biztos nem probalnek meg igy lavirozni, ha pedig a part vezetosege megis ragaszkodik hozza, en lemondanek, ha mas nem, hogy meg legyen az a latszat, hogy a valtozas valodi. Igy meg a latszat sincs meg.

    Es ha hazudozo es oszinte partvezetok kozott valasztok, ez nalam az elso kriteria, akkor automatikusan a Vonara szavazok – ha oszintenek itelem meg. Ha azonban ot is hazudozonak, kepmutatonak latom, akkor mennyivel jobb o, mint az Orban, vagy a Gyurcsany, vagy a Botka, vagy barmelyik masik szelhamos?

  • Drizari!

    Szerencsére nincsenek szövegértési problémáim….sőt még a fanatikus baloldaliak időnként szalonképes,”becsomagolt”sorait is értem…(ezzel nem vagyok egyedül),na ez a baja itt többeknek,aztán egyszer csak átmennek „alpáriba” dühükben!

  • Miklós jogos minden szavad, várjuk meg a választást és kiderül mi jön be ebből a taktikából.
    Simicska amúgy messziről leszarja a Jobbikot, személyes vérbosszút esküdött Orbán ellen, mindent támogat ami kárt okozhat neki, pillanatnyilag ezek mi vagyunk. Saját tv, rádiók, újságok, internetes hírportálok, reklámcégek álltak a programunk bemutatására ingyen, most ezt vissza kéne utasítani? Akkor elkezdené a baloldalt pumpálni, mi meg mehetünk a sor végére. Rohadt egy helyzet.

  • charlie,

    Abban van valami, hogy ha mar felajanlotta, jobb elfogadni a segitseget, nehogy mas iranyban keresse a szerencsejet.

    Most elolvastam a Simicska eletrajzat a Wikipedian. Hat kiderult, hogy ugyanabban a gimiben erettsegizett ahol en, csak 4 evvel kesobb, utanam. Viszont az arca ismeros.

    Nem nagyon derul ki a leirtakbol, hogy mikent jutott el oda, hogy vallalkozo lehessen. De valoszinu ugyanigy:

    http://www.ctvnews.ca/canada/toronto-man-builds-park-stairs-for-550-irking-city-after-65-000-estimate-1.3510237

    Egy torontoi nyugdijas autoszerelo bacsi epitett egy lepcsot valami olyan helyen, amin sokan jartak le-fel, de nem volt lepcso. (A kepeken lathatod.)
    Toronto varosa 65 000 – 150 000 dollarra ertekelte a lepcso elkesziteset. A kisoreg megcsinalta 550 dollarbol. No es termeszetes, hogy most a varos bolcsei le akarjak bontani a lepcsot. Valamelyik havernak nagyon hianyzik az a 64 000 dollar.

    Ez igy megy mindenhol a vilagon.

  • Miklós, Simicskával nem csak a vagyona a gond, hanem az, hogy amikor még haver volt, a Fidesz megtette az Adóhivatal elnökének, azzal a jelszóval, hogy majd jól leleplezi a balos milliárdos tolvajokat, őket meg nem.
    Nem is leplezett le senkit, hanem az egész adatbázist lementette és elásta a diófa alá. Most retteg mindenki, hogy nehogy elszabaduljon ez a bosszúálló, mert senki nem tudja hol áll meg.
    ……
    A linkedet köszi, sajnos mi is hozzászoktunk már hasonlókhoz, a „becsületes” balosok ezt produkálták például: negyven centiméter magas kilátó negyvenmillió forintból (kb. 150.000 dollár)
    http://index.hu/belfold/2009/10/05/nem_akartak_nagyobbat_mint_40_centis_kilatot/

  • charlie,

    Ez a kilato se semmi! Hany ember hasznalja egy evben? 5-10? 🙂

    A Simicskarol irt cikkben tetszett az, amirol te is beszelsz; a „Hosszu Bajtok Ejszakaja”. Vicces fiu volt, aki ezt kitalalta.

    Amugy erdemes lenne latnod az itteni brigadokat, amint „dolgoznak”, amikor az allam (beleertve a varost is) fizeti a cehhet. Itt mania, hogy a jardanak csak az utcasarki reszet javitjak meg ugy, hogy kb 7-8 meter mindegyik iranyban es a sarok. 7 ember acsorog egesz nap, nagyon tamasztjak a lapatot, nehogy eldoljon. Ha eppen dolgozik is valaki, az vagy egy, vagy ket ember. Egy ilyen munkat en egy ember es gepek segitsegevel megcsinalnam egy nap alatt. Nekik 4-5 napig tart.

    Jelenleg az utcankban javitjak a jardat. Eloszor az egyik felet tortek fel, aztan „alapoztak” hozza soderrel, kesobb bezsaluztak, es vegul nekialltak betonozni. Ket honapba telt a hatfos gardanak megcsinalni a 200 meteres reszt, persze csak az egyik oldalon. En megcsinaltam volna egy het alatt egyedul.

    De hat igy probaljak meg a munkanelkuliseget csokkenteni, mert ha a felesleges embereket elkuldenek a francba, jelentosen megnone a munkanelkuliseg amiatt, hogy jobbara csak epitkezeseken van manapsag jol fizetett munka.
    Igaz, hogy egyre jobban sullyedunk el az adossagba, de az nem szamit elvtarsak! A lenyeg, hogy a mutatok jol alljanak.