Az emberjogi szó, az mágia!
A politikai korrektség, az béklyó!
KI KELL SZABDÍTANUNK BELŐLÜK A NEMZETKÖZI DÖNTÉSHOZÓKAT!
Így szólott, mi több – az egyedül ezt a mondatát szó szerint idéző Magyar Kurír tudósítása szerint – ezt HANGSÚLYOZTA Orbán Viktor az emberminisztériumunk által szervezett, a keresztényüldözésről tartott, Válaszok keresése egy hosszú ideje elhallgatott válságra című nemzetközi konferencián, Budapesten:
„A nemzetközi téren pedig a döntéshozókat „ki kell szabadítanunk az emberjogi szómágia és a politikai korrektség béklyóiból” – hangsúlyozta a miniszterelnök, sorolva a vallásokkal és a vallásszabadsággal foglalkozó kutatóintézetek által egyöntetűen alátámasztott tényeket, amelyek szerint a vallások közül jelenleg a kereszténységet éri a legnagyobb üldözés a világban: száznyolc országban összesen mintegy 215 millió embert érint. Magyarország stabil ország, ezért abban a helyzetben vagyunk, hogy szót emelhetünk az üldözöttekért, és segíthetjük őket oly módon, hogy közvetlenül az üldözött egyházakhoz juttatjuk el az erőforrásokat – hangsúlyozta Orbán Viktor.”
Orbán Viktor, takarodj közülünk!
Neked köszönhető, egyedül neked a gyűlölet, amiről ezen a konferencián Veres András püspök, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia (MKPK) elnöke a „a magát függetlennek tartó” médiát okolva fecsegett: „… a magát függetlennek tartó média összehangoltan, teljes letámadást indít azok ellen, akik hitük igazságait és vallási értékrendjüket tanítva az övéktől eltérő véleményt képviselnek. De előbb-utóbb ez a magatartás a véres gyűlölet formáját öltheti!”
Jobb lesz, ha elmész innen, mielőtt részed lenne benne!
Aczél Gábor
Author: Aczél Gábor
Korábbi, már elég régóta nem megszerezhető szakképesítésem betűszedő mester. A gimnáziumot nyomdászként, az egyetemet újságíróként fejeztem be. Ez utóbbi pályáról a pécsi Dunántúli Naplónál gyakornokként végzett másfél évi munka után – rendszerellenes tevékenységért kapott rendőrségi figyelmeztetés okán – 1965-ben “eltanácsoltak”. Nagy szerencsémre – és Nagy Jenő főszerkesztőnek köszönhetően – a Dunaújvárosi Hírlapnál mégiscsak elsajátíthattam ennek a másik mesterségnek az alapjait. Innen már főszerkesztő-helyettesként kerültem vissza a fővárosba 1980-ban, s lettem a Központi Sajtószolgálat egyik szerkesztője. Miután 1988 januárjában, immár főszerkesztő-helyetteseként (talán az ország egyetlen vezető beosztású szerkesztőjeként) az elsők között aláírtam a rendszerellenes Nyilvánosság Klub egyesületalapítási felhívását, s nem sokkal később a Központi Sajtószolgálatot nélkülem olvasztották be az MTI-be, a Települési (akkor Tanácsi) Önkormányzatok Országos Szövetsége 1989-ben általam alapított, ÖNkormányzat című országos havi folyóiratát szerkesztettem (előbb mellékállásban, majd kényszervállalkozó főszerkesztőként) húsz éven át. Voltam még megszűnéséig a Képes Sport olvasószerkesztője, aztán a Vasárnapi Hírek főmunkatársa, a rendszerváltoztatást követően mellékállásban folyóiratszerkesztő a Pénzügyminisztérium sajtóosztályán, majd a frissen alapított Új Magyarország olvasószerkesztője, az Esti Hírlap napos szerkesztője, a Magyar Hírlap címszerkesztője, majd az Esti Hírlap főszerkesztője is. Később, 2009-ben – országos önkormányzati kapcsolataimat és tapasztalataimat értékesítendő – nyugdíjas vállalkozóként Vince Mátyás, az MTI elnöke szerződtetett a távirati iroda Önkormányzati Sajtószolgálat című online-kiadványának kialakítására és önálló szerkesztésére. E munkakör sikeresnek minősített ellátása ellenére a szerződésemet 2014. január elsejétől – indoklás nélkül – megszüntették. Van két nagyfiam, hat unokám, második feleségemmel, gimnazista lányommal és Fahéj nevű kutyánkkal Budapesten élek.
11:25 de.
Csak a fejed és a nyakad között van a baj-én úgy látom
11:33 de.
helyesen :Csak a hajad és a nyakad között van a baj-én úgy látom
12:40 du.
Miért kéne Orbánnak takarodnia, majd a nép dönt a sorsa felől. Ha benne látja a vezetőjét, a kisebbségnek szépen el kell fogadnia, vagy mutatni egy versenyképes alternatívát.
Ja, hogy azt még majd tíz év elteltével sem sikerült kiállítani a baloldalon.
2:16 du.
Orbánnak harc kell, küzdőtér. Magyarországot már legyőzte, úgy gondolja az Uniót kinőtte,világméretű csatatérre áhítozik. Magyarország meg közben megy tönkre. Ha hagyjuk! De nem hagyjuk, tavasszal elzavarjuk!
3:12 du.
Aczél Gábor
Úgy tűnik az állapota egyre súlyosabb, kezeltesse Magát!
3:25 du.
charlie
2017 október 13
12:40 du.
Már minden törvényes lehetőséget sikertelenül kipróbáltak, az eltakarításhoz, azaz a puccshoz még nem mertek nyulni, de már nagyon viszket rá a tenyerük! 😀 Már évek óta azon töri a fejét a nagyon demokratikus ellenzék, hogy hogyan lehetne egy jó kis demokratikus puccsot kiprovokálni, de még egy ezer kamera előtt lejátszódó megrendezett, nyanvadt kis rendőr pofont sem sikerült dokumentálniuk! Ezeknél még az állandóan lebukó, amerikai hivatásos hamis zászló gyártók is tehetségesebbek! 😀
3:55 du.
tóth péter,charlie!
teljesen igazatok van,szerencsétlen Aczél G.megint írt egy „cikket”,de ugyan minek?
Nagyon égő neki…..
Kinek is kellene takarodnia,?…jó kérdés,többen tudják is rá a választ!
4:09 du.
@Aczél Gábor
Már azt hittem, hogy ezt a cikket át tudom lépni hozzászólás nélkül, merthogy vallási témák nem tartoznak az érdeklődési körömbe. És akkor belebotlottam a “Orbán Viktor, takarodj közülünk!” kezdetű örjöngésbe és a kíváncsiság ördöge beindította a billentyűzetet.
Kedves Acél Elvtárs! Kinek a megbízásából és kinek a véleményét próbáltad itt publikálni? Mert ha a demokráciáról (nem a liberális változat) eddigi ismereteim nem bizonyulnának helytelennek, akkor ezt a mondatot SENKINEK nincs joga leírni, hacsak az említett ember nem a nyilatkozó lakásába pofátlankodott be meghívás nélkül.
Mert azt megértem, és valahogy még el is tudom fogadni, hogy a társadalom egy részének nem kívánatos személy az ország jelenlegi miniszterelnöke, de ha a legutóbbi választás eredményét helyesen értékeltem akkor ezek a ma veszettül örjöngők nem voltak elegen, hogy megakadályozzák az általuk oly mértéktelenül gyűlölt politikust abban, hogy elfoglalja a miniszterelnöki széket. Attól tartok, hogy a jelen cikk már egy kicsit jövó szagú is, talán a 2018-as várható vereség felett örjönk a Tisztelt Liberális Elvtárs!
Jó szívvel javaslom, hogy szokd meg Orbán Viktor jelenlétét, és vedd be a nyugtatódat, mert hidd el az Ő személye (Neked és Elvtársaidnak) nem ér meg egy szív infarktust.
4:09 du.
charlie!
Szerencsére az a jelenlegi helyzet,hogy nem Orbánnak,hanem több ellenzékinek kellene takarodnia…..egyesek meg még esetleg hűvösre is kerülhetnek…..ha van igazság!!!
4:40 du.
” … ki kell szabadítanunk az emberjogi szómágia és a politikai korrektség béklyóiból” – a döntéshozókat . mondja ez a …
Mit szól ehhez Berzsenyi, Bessenyei, Arany, Kaffka Margit, Kosztolányi, Tóth, Illyés, Radnóti, Szabó Magda, Sütő András, Nádas, Spiró (bocsánatot kérek azoktól, akiket kihagytam: nagyon hosszú még a sor).
„Azóta, hogy győzött a kereszténység,és hatása megmutatkozott a társadalom felépítésében, a társadalmi rendszerek valamennyi formája elismerte, hogy az embereknek azonos jogaik és kötelességeik vannak. Ez a testvériség, ez az egyenlőség, amely minden ember egyenlő isteni teremtéséből következik, megvolt a világi társadalmakban is, majd az emberi jogok deklarációjának élére került. A marxizmus, amely elveti isten létezését, megőrzi ugyanezeket az alapelveket.” (Jacques Delarue)
Ez a féreg, akit ma Magyarország miniszterelnökeként fizetünk, páros lábbal rúg bele többek közt az ENSZ Emberi Jogok Nyilatkozatának alapvető értékeibe. Ez a féreg semmibe veszi az emberi életet, semmibe veszi a kultúrát – (nem véletlen: tahó volt: az is maradt) -; a tudatlanságot kihasználva a legaljasabb ösztönöket ébreszti fel. Ez a féreg hazafiságot (=hazaffyság) papol, magyarságra (=magyarschág) hivatkozik, nyálas árvalányhajat lenget, miközben a Kossuth tér Budapesten már naftalinszagú csendőr-kakastollal vonja fel a kisajátított trikolórt … – „… oszt” a buta nép meg tapsol neki: Őcsény már „tevőlegesen is véleményt nyilvánított”; –
Tényleg meg kell várnunk a kristály-éjszakát?
A „charlie”-kkal, „tóth péter”-ekkel nem kellene törődnünk; de arra igenis nagyon figyelnünk kell, hogyan szinkronizálják böffentéseiket nemzeti szotyialista, disznóól-kultúrájú nemzetvezetőnkkel! „Ha az emberek nem tudnak emlékezni, ha a körülmények és a zűrzavaros idők hozzásegítenek, ha nincsenek biztos korlátok, újra elsöpörhet mindent a véres áradat.” – (Jacques Delarue)
Aki meg ebből azt a következtetést vonja le, hogy én nem vagyok, magyar, hogy támogatom az illegális migrációt, hogy hazaáruló vagyok, stb., az olvassa végig mindazt, amit én olvastam végig! És ne kérjen tőlem bibliográfiát: én sem kaptam; – csupán olvastam. Apámat, nagyapámat meg nem tudom senkinek sem kölcsönadni. Különben is: ott volt/van a mai napig a könyvespolcon: „Könyvet még neked sem adok kölcsön”.
5:00 du.
Kedves Robert Morrison!
Onnan kezdve, hogy leelvtársozod a cikkírót, minden szavad súlytalanná válik. Egyszerűen nem értem: itt mindenki „elvtárs”, aki nem ért egyet a naftalinillattal? Tényleg nincs ennél fajsúlyosabb érvetek?
A választási törvényünkre meg jobb, ha nem hivatkozol; az olyan, hogy egy kisebbség is szerezhet kétharmados többséget ott, amit ma parlamentnek csúfolnak kis hazánkban. Az eredmény látható: ezeknek a demokrácia = Őcsény.
Szóval: Kinek mit nincs joga leírni? Kapjál már magadhoz!
5:01 du.
Kiss Kálmán!
Az hogy mit is szólnának hozzá a már rég elhunytak,az ugye mellékes,de a maga hozzászólása (mivel még él…) nagyon is elgondolkoztató,megbotránkoztató és elítélendő,remélem felfogja?!
5:03 du.
Jobboldali demokrácia-felfogás:
” … több ellenzékinek kellene takarodnia …” – „Oszt jó napot!”
5:13 du.
2017 október 13 5:01 du.
Ezzel most hogy a bánatba’ vitázzak? Már bocsánat …!
5:25 du.
2017 október 13 5:01 du.
Több, mint hetven év, infarktus, szívműtét, és még mindig élek … (és „nem fogom be pörös számat”).
Nohát:
” … elgondolkoztató,” – ez hízelgő …
” …megbotránkoztató” – miután nemzeti szotyialistánk elküldte melegebb éghajlatra a politikai korrektséget, ezért nem értem a kritikát -; neki szabad, nekem nem?
” …elítélendő,” – botozás, deres, spanyol csizma, máglyahalál, vagy melyik inkvizíciós igazságosztó eszköz által?
” …Oszt jó napot!”
7:06 du.
Kiss Kálmán 2017 október 13 5:00 du.
Vettem az adást „A választási törvényünkre meg jobb, ha nem hivatkozol; az olyan, hogy egy kisebbség is szerezhet kétharmados többséget ott, amit ma parlamentnek csúfolnak kis hazánkban.”
Ehhez csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy ha jobbat nem tudsz felhozni akkor hasonlitsd össze a kanadaival ahol a jelenlegi miniszterelnök 2015-ben 0.8%-kal kevesebb szavazati arányban jutott hatalomra mint Orbán Viktor 2014-ben, és mivel itt nincs kétharmados törvény, azt csinál amit akar.
Mint azt javasoltad, magamhoz kaptam és megismétlem, hogy SENKINEK nincs joga azt a mondatot leírni. Persze toporzékolni mint egy taknyos kölyöknek azt még Neked is szabad.
Oszt jó éjszakát! Álmodj baloldali kormányt 2018-ra.
7:15 du.
Kiss Kálmán 2017 október 13 4:40 du.
„Ez a féreg, akit ma Magyarország miniszterelnökeként” kellene tisztelned de mint azt az USA 2016-os elnökválasztásnál is láthattuk, a baloldal képtelen elviselni a vereséget és emelt fővel a demokratikusan megválasztott vezetőt támogatnia az ország érdekében.
Ez arra vezethető vissza, hogy a liberális ‘elite’ beképzeli magának, hogy Ők akik mindent értenek ezért nekik JÁR a vezetés, és ha nem kapják meg akkor azért a mafia felelős.
7:17 du.
Boda Marcsi 2017 október 13 5:01 du.
„remélem felfogja?!”
Ne reménykedj, nem fogja fel 🙁
7:29 du.
Kiss Kálmán 2017 október 13 4:40 du
„Tényleg meg kell várnunk a kristály-éjszakát?”
Az attól függ hol élsz! Magyarországon nem lesz Kristallnacht amíg a kerítés felfogja a zsidóság esküdt ellenségeit, de ugyanezt már nem merném állítania nyugati országok esetében.
Ha Németországban élsz sicher ist sicher kérd a Magyar honosításodat és vegyél magyarországi ingatlant!
9:20 du.
Jo, eltakarodik Orban es akkor ki lesz helyette?
Errol senki sem ir vagy beszel.
11:31 du.
Kérdések – Kiss Kálmán kivételével – valamennyi hozzászólónak:
Az emberjogi szó, az mágia?
A politikai korrektség, az béklyó?
Igen, vagy nem?
11:36 du.
Kérdések – Kiss Kálmán kivételével – valamennyi hozzászólónak:
Az emberjogi szó és a politikai korrektség elvetendő fogalom?
Igen, vagy nem?
11:46 du.
Nem beszéltünk össze, de Bródy János is azt üzeni:
http://nepszava.hu/cikk/1142910-brody-janos-dalban-uzent-a-kormanynak—video
3:22 de.
lelszi
2017 október 13
3:12 du.
„Aczél Gábor
Úgy tűnik az állapota egyre súlyosabb, kezeltesse Magát!”
Már mint Orbáné? Igen, én is úgy látom – bár nem vagyok szakavatott – hogy elkelne egy alapos vizsgálat és ha kell kezelés!
4:07 de.
Rájöttem, hogy ez az ál keresztény Orbán miért gyűlöl – mert szeretni az munka !
Biblia, Máté 5;44 – “Én pedig azt mondom néktek: Szeressétek ellenségeiteket, áldjátok azokat, a kik titeket átkoznak, jót tegyetek azokkal a kik titeket gyűlölnek, és imádkozzatok azokért, a kik háborgatnak és kergetnek titeket;”
Üzenem ennek a pocakos sötét gyűlölködőnek, hogy a becsületes politikai munka kínkeserves, igyekezetet követel egyenes gerinccel !
5:01 de.
R.Morrison: „…emelt fővel a demokratikusan megválasztott vezetőt támogatnia az ország érdekében.”
Ez olyan szép mondat, hogy bármelyik keményvonalas megyei párttitkár büszke lenne rá 1972-ből. Figyeljünk a részletek finomságára! Nem a többségi szavazatot kapott kormányt, vagy párt/pártok elképzeléseit, hanem a VEZETŐT kellene itt feltétel nélkül ajnározni. Rákosi Mátyás csettintve megfordul a sírjában: ez az, erre gondoltam! Hatott a nevelés!
12:49 du.
Na Orsós és lelszi sem „semmi”…igazuk van,de ugye nem vesszük szívünkre az „elvtársak” szánalmas erőlködését,szerencsére nyugodtan alszom miattuk…
A kérdés,csak az,hogy mikor gyakorolnak végre önkritikát,meddig
húzzák még?….
remélhetőleg nem sokáig!
1:19 du.
talalom 2017 október 14 5:01 de.
“Nem a többségi szavazatot kapott kormányt, vagy párt/pártok elképzeléseit, hanem a VEZETŐT kellene itt feltétel nélkül ajnározni.”
A frász karikát kedves tartalom. Csak már le kellene szállni erről a ‘többségi szavazat’ nevű paciról. A választásokat minden országban sajátos elvek alapján tartják, melyekkel a győztesek mindíg egyetértenek a vesztesek pedig mindíg vitatják annak erkölcsi hátterét. A legszebb az, hogy ugyanazt a módszert éltetik 2008-ban és 2012-ben, majd szidják 2016-ban ugyanazok (USA elnökválasztás, demokraták).
Itt lenne az ideje, hogy az önző hatalmi törekvéseket megelőzze az ország felvirágoztatásának szándéka.
1:33 du.
Aczél Gábor 2017 október 13 11:31 du.
“Kérdések – Kiss Kálmán kivételével – valamennyi hozzászólónak:
Az emberjogi szó, az mágia?
A politikai korrektség, az béklyó?
Igen, vagy nem?”
A válaszok ahogy én látom:
Az emberjogi szó, az mágia? Attól függ mire vonatkozik. A kérdés ilyetén felvetése megválaszolhatatlan.
A politikai korrektség, az béklyó? Egyértelműen igen, mert ez a kifejezés önmagában is INKORREKT. Kinek osztotta ki a Jóisten azt a jogot, hogy meghatározza mi a politikailag korrekt és mi nem. Tudom legutóbb Rákosi Mátyásnak, de ő már nincs köztünk.
1:35 du.
Aczél Gábor 2017 október 13 11:36 du.
“Kérdések – Kiss Kálmán kivételével – valamennyi hozzászólónak:
Az emberjogi szó és a politikai korrektség elvetendő fogalom?
Igen, vagy nem?”
A válaszok ahogy én látom:
A kérdés csatolt felvetése tisztességtelen, mert a két fogalom egymástól független illetve ellentétes. Abban a pillanatban amint politikai korrektséget követelsz már rá is tapostál az emberi jogaimra, például a szabad vélemény nyilvánításra. Tehát az “emberjogi szó” nem elvetendő csak meg kell tölteni tartalommal, míg a politikai korrektség absolute elvetendő fogalom amit csak azok tartanak elfogadhatónak akik meg akarják csorbítani egyes csoportok szabad szóláshoz való jogát.
1:38 du.
Aczél Gábor 2017 október 13 11:46 du.
“Nem beszéltünk össze, de Bródy János is azt üzeni:
http://nepszava.hu/cikk/1142910-brody-janos-dalban-uzent-a-kormanynak—video”
Köszi ezért a linkért. Minden bizonnyal a feleségének írta ezt a silányra sikerült dalocskát ez kivénhedt pojáca, merthogy annyi bátorsága azért nincs hogy megnevezte volna akit el akar küldeni a francba. Tehát marad a feleség és az anyós … 🙂
1:57 du.
Pityi Palkó 2017 október 14 4:07 de.
Biblia, Máté 5;44 – “Én pedig azt mondom néktek: Szeressétek ellenségeiteket, áldjátok azokat, a kik titeket átkoznak, jót tegyetek azokkal a kik titeket gyűlölnek, és imádkozzatok azokért, a kik háborgatnak és kergetnek titeket;”
Pityi Palkó Te nem olvastad el az idézet ajánlását:
Jótanácsok hülyéknek és liberálisoknak 2015-2020 évekre.
12:21 de.
Aczél Gábor
2017 október 13
11:46 du.
Bródy és Koncz Zsuzsa a Szocializmus maradványai.Gondolkodásuk ott leragadt.Hatásuk már nem jellemző,hisz közelítenek a Szárszón részt venni kívánók korához.Korábban szerettem őket ,de vad liberálisok,volt kommonisták,vagy nem is tudom milyenek lettek—egy biztos :::az élet és politika elment mellettük.
4:41 de.
Robert Morisson A politikai korrektség vége (avagy a fasizmus megágyazása)
„Trump győzelmével megindult egy folyamat, amely elvezethet a kultúrmarxista politikai korrektség és a vele összefonódó neoliberális globalizmus és az euratlanti establishment hanyatlásához, a nemzetállamok szuverenitásának, a népakarat befolyásának megerősödéséhez. Ez, ha meg is valósul (helyesen: megvalósul is – A.G.), hosszú folyamat lesz, ne kergessünk illúziókat, egy fecske nem csinál nyarat.” (Lóránt Károly – 2016.11.16. 01:31, Magyar Hírlap)
http://nemgogol.blog.hu/2016/11/11/a_politikai_korrektseg_alkonyaugy_dontottem_hogy_gazember_leszek_s_utalom_e_kor_hiu_gyonyoret
9:33 de.
Aczél Gábor 2017 október 15 4:41 de.
Én már az általad referált cikk első mondatánál leragadtam:
“Nincs semmi meglepő abban, hogy a politikai élet szereplői közül egyre többen tartják magukat távol a politikailag korrekt magatartástól.”
Attól tartok, hogy itt lenne az ideje, hogy valaki publikáljon egy “politikailag korrekt magatartás” kódexet. Merthogy ez a kifejezás már önmagában sérti azt a szót amit jelképezni akar; „korrekt”. Minden korban mást jelentett ez a szó, csakhogy magyarországi példákkal éljek; a negyvenes évek elején zsidózni „politikailag korrekt” volt, az ötvenesek elején kulákozni „politikailag korrekt” volt, a hatvanasakban nép ellenségezni „politikailag korrekt” volt, a hetvenesben az oroszok seggét nyalni „politikailag korrekt” volt, a nyolcvanasokban GMK-ni „politikailag korrekt” volt, a kilencvenesekben kommunistázni „politikailag korrekt” volt, 2010 után fasisztázni a baloldalon „politikailag korrekt” volt, míg bolsizni a jobb oldalon volt „politikailag korrekt”, mostanában meg „politikailag korrekt” a kormány tagokat tolvajoknak nevezni, az ország vezetőit zenophoboknak, és minden másnak megbélyegezni „politikailag korrekt” a liberálisok szerint, míg sorosozni a jobboldalon „politikailag korrekt”.
Szerintem pedig „politikailag korrekt” elküldeni mindekit a jó édes anyjába aki a másikra rá akarja eröltetni a „politikailag korrekt” viselkedést. Akik az amerikai baloldal viselkedését figyelemmel kísérik azok láthatják nap mint nap hogyan alakult át Bill Maher „Politically Incorrect with Bill Maher” műsora a legvadatt ultra liberális mocskolódássá a „Real Time with Bill Maher” HBO műsorban, Stephen Colbert konzervativ „The Colbert Report” műsora Obama-Hillary seggnyalásává, a „The Late Show with Stephen Colbert” műsorban. Mert aki fizet azt ki kell elvtelenül szolgálni még az oly népszerű komédiásoknak is mint ez a két kaméleon konzervativból liberálissá vedlett bohóc. És ezek diktálják nekem azt, hogy mi „politikailag korrekt”?
Szerintem Aczél Gábor a korrektségnek van vége, a gerintelenek világa leteperte, mert az egyetlen isten a pénz és azért ma a közvéleményt formáló kultúr prostituáltak mindenkinek lefekszenek. A media szifiliszének korszakát éljük, melyben mindenki megfertőződik akinek nincs meg a megfelelő védettsége. A mi generációnk megtanult olvasni a sorok között, sajnos az utódainknak már ezt nem sikerült átadnunk.
Jobb lenne a Tizparancsolatot népszerűsíteni mert abban minden benne van ami korrekt annélkül hogy „politikailag korrekt” lenne.
12:07 du.
Ne bonyolítsuk. A PC (pol.korrekt) beszéd egyetlen problémája, hogy nem lehet benne nyíltan és tele szájjal zsidózni. Esetleg cigányozni. (A migránsozásban már nem is vagyok biztos.)
Szóval, aki szerint el kell vetni a PC-t, arról már tugggyukki…
2:42 du.
Almási Alma 2017 október 15 12:07 du.
„Ne bonyolítsuk. A PC (pol.korrekt) beszéd egyetlen problémája, hogy nem lehet benne nyíltan és tele szájjal zsidózni. Esetleg cigányozni. (A migránsozásban már nem is vagyok biztos.)”
Almuska Te Drága, ha ilyen egyszerű lenne a dolog akkor csak simán elutasítanám hogy nekem valamiféle ‘felsőbbrendű’ megszabja, hogy mit mondhatok-tehetek és mit nem. De nem ilyen egyszerű. És ezt Te is tudod. Mert mihelyt valakinek megengedjük hogy belefolytsa a szót a másik embertársába valamiféle bélyegző alapján, mert itt is lesz a gestapó vagy a kgb vagy az ávh, esetleg az fbi.
“Szóval, aki szerint el kell vetni a PC-t, arról már tugggyukki”… egy szabadelvű, a személyes szabadságjogok elkötelezett hive aki a mások szólási szabadságát ugyanúgy szent és sérthetelennek tartja mint a sajátját.
Aki viszont a PC-t propagálja és próbálja lenyomni az embertársai torkán arról tényleg tudjuk hogy kicsoda, és utolsó leheletünkig fogunk harcolni ellene, mert már Galileo Galilei annakidején megmondta hogy “mégis mozog a Föld” pedig akkortájt ez nem igazán számított politikailag korreknek!
3:09 du.
Ugy nez ki jobb el sem olvasni a cikket, csak a hozzaszolasokat. Azok kozott legalabb akad nehany ertelmes is.
„Tetszett” a Brody „dala”. Sajnos csak talalgatni tudok, mert ezzel a mufajjal regebben sem muveltem magam tulzottan, de van egy olyan erzesem, hogy a regi kabitoszeres hulyegyerek „zeneszek” nagyobbik resze „halado” lett 1990 utan, mert „haladni” csak kabitoszerrel lehet igazan.
3:20 de.
Robert Morrison
2017 október 15
2:42 du.
___________________
A kimondott (leírt) szó hatalmas eszköz a társadalom formálására. Nem a te szerencsétlen szókincsedet kell mgnyirbálni, hanem azokét, akik politikusként a saját győzelmük érdekében ültetik be a te kis fejecskédbe ezeket a rossz szavakat beszédekben, plakátokon…
Szóval a PC azt jelenti, ne hintsd a mákonyt, ha politikus vagy. A szólásszabadsághoz semmi köze: politikusnak NINCS SZÓLÁSSZABADSÁGA, hanem ÖNKORLÁTOZÁSA van…
Ha csak néhány szót sikerül így kiiktatni a politikus beszédéből, az már maga tisztítja a társadalmat a fertőtől. Ez egy hatalmas fegyvertény volt a liberalizmustól, hogy sikerült elfogadtatni. Többek között EZÉRT volt Európában 70 év béke, ezért lehetett megbékélni a zsidóság maradékainak itt a saját hazájukban, stb.
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy amit mondok, falra hányt borsó, mert a gondolkodásod korlátolt. DE AZÉRT MINDIG ELMONDOM? ha módom van rá. Talán egyszer felfogod… – na nem t, de a veled hasonló ostobaságokat hirdető eszmetársaid.
Várom a további zseniális Almuskázásodat, hiszen arra vagy szocializálva, nem is tehetsz másképp…
12:35 du.
Alma, persze megint tevedtel.
Europ’ban azert van beke, mert a nemeteket teljesen t0nkretettek es azoknak labra kellett allni.
A tobbi nagy hatalom pedig, USA, Anglia stb. egeszen mas problamakkal volt elfoglalva, mint a nacizmus. Mindegyik ugy latja, hogy a nacizmust kinyirtak 45 ben es kesz.
Azota van az arab problema, ami sokkal nagyobb es veszelyesebb.
1:40 du.
A.Alma, „A PC (pol.korrekt) beszéd egyetlen problémája, hogy nem lehet benne nyíltan és tele szájjal zsidózni. Esetleg cigányozni.”
Mivel a felsoroltakat egyenrangúnak gondolom a szerbekkel, a tótokkal vagy a magyarokkal, miért kellene PC-beszéddel ezt cáfolni. Hagyjuk meg ezt a beszédmódot pl. a fogyatékkal élőknek, vagy az idősebbeknek, mondjuk valójában ők sem szeretik, mert tudják, hogy nem őszinte.
1:53 du.
Figyelő
2017 október 16
12:35 du.
Kedves Figyelő!
Elnézést, hogy belekontárkodok a vitájukba, de szerintem ez így, brutálisan leegyszerűsítve csak dajkamese, az igazság sokkal bonyolultabb és kiábrándítóbb, valószínű csak többkötetes könyvben lehetne kifejteni, feltéve ha lenne rá abszolut elfogulatlan szerző!
4:33 du.
Almási Alma 2017 október 16 3:20 de.
Almácska! Azt szeretem Benned, hogy olyan okos vagy. Ha ilyen szép is akkor igazán szeretnék Veled találkozni, mert nincs annál értékesebb mint egy okos NŐ aki még szép és is!
“A kimondott (leírt) szó hatalmas eszköz a társadalom formálására.”
Igaz, ezt már Lenin apád is megmondta, hogy a demagógia az egyik legerősebb fegyver. Csak neki még nem voltak fegyverhordozó NGO-i.
“Nem a te szerencsétlen szókincsedet kell mgnyirbálni…”
Na ez egy kicsit bántó megjegyzés volt de ha így látod akkor nagyon szeretnék Tőled tanulni. Mondjuk két szeretkezés közben fehér paplan alatt összebújva 🙂
Addig viszont hadd mondjak annyit, hogy szerintem a szólásszabadság még az ilyen ‘szerencsétlen szókincscsel‘ megáldott vagy talán megátkozott parányi kis emberkének (186 cm) is kijár nemcsak a kiváltságos intellectualitású nagyoknak.
Viszont az jól hangzik, hogy “politikusnak NINCS SZÓLÁSSZABADSÁGA, hanem ÖNKORLÁTOZÁSA van… “ mely abban kell megnyilvánuljon, hogy ellenszegülés nélkül be kell engednie pár százezer migránst, mert a PC bélyegzőt kézbentartó liberális főcsavargó ezt teszi kötelezővé.
“Ha csak néhány szót sikerül így kiiktatni a politikus beszédéből, az már maga tisztítja a társadalmat a fertőtől.”
Ugyanezt eredményezné, ha nem ütnék az orrukat bele egy szuverén ország közigazgatási ügyeibe olyan EU bürokraták akiket senki nem választott meg, senki nem hatalmazott fel és szemmel láthatólag eladták a lelküket (nameg a pozícióikkal járó hatalmukat) az örgögnek (értsd kedves jó öreg soros gyuri bácsi a jótékony adakozó aki miatt milliók szenvednek szerte a világba és százával fulladnak a tengerbe a bíztatására dzsunkákba ülő szerencsétlen iPhonnal ‘menekülők’).
“Ez egy hatalmas fegyvertény volt a liberalizmustól, hogy sikerült elfogadtatni. “
Delirium mámorban szenvedsz Drága Almuskám? Honnan vetted, hogy sikerült elfogadtatni? Valaki megtévesztett ezzel? Nem vetted még észre, hogy minden értelmes ember ez ellen küzd és csak a liberális elite kardoskodik mellette? Hozzád még nem jutott el a hire annak, hogy az USA-ban a PC élharcosa elvesztette az elnökválasztást emiatt? Te tényleg még mindíg nem érted, hogy a PC nem más mint a hitleri/sztálinista/rákosista “fogd be a pofád vagy mész a lágerbe/gulagra/recskre” modern változata? Csak még a gestapo/kgb/ávh nem áll a rendelkezésükre, hogy beverjék a pofánkat? És mielőtt ez bekövetkezne ki fogjuk ezt a kifejezést irtani a köztudatból, mert ennél félrevezetőbb és aljasabb ideológiát még ember eddig nem alkotott. Bocsánat fentebb egy kicsit tévedtem, mert már az SA (értsd soros pribék Antifa) alakulatai ott garázdálkodnak az utcákon.
Hadd idézzelek, mert szeretek nálam okosabb emberektől bölcsességeket kölcsönözni (remélem nem perelsz be plágiumért): “Természetesen tisztában vagyok vele, hogy amit mondok, falra hányt borsó, mert a gondolkodásod” – a szemellenződ levételéig – “korlátolt” -marad.
“Várom a további zseniális Almuskázásodat, hiszen arra vagy szocializálva, nem is tehetsz másképp…”
Hogy ne okozzak csalódást Almuska Te Drága ne feledd hogy továbbra is szeretünk Téged (is).
5:56 du.
Na, csak úgy villog a szellemességtől ez a derék abszolutmagyar Robert Morrison. Ja, és persze a szextől is. Hát, feleim, eztet az óriási nagy ejrópaji keresztény kultúrátot kell nekünk megőrizni…
Hát mittegyünk?
6:28 du.
Almási Alma
2017 október 16
5:56 du.
Na, látjátok feleim szümtükkel: így kell reagálni szülők emlegetése nélkül! 😀
8:14 du.
hm
11:56 du.
Kedves Robi!
„” és százával fulladnak a tengerbe a bíztatására dzsunkákba ülő szerencsétlen iPhonnal ‘menekülők’). „”
Lehet talan egy hete, hogy olvastam, nemsokara elkezdik oket repulovel szallitani Libiabol. Van meg annak a 100 europai feher adofizetonek penze.
—
Almási Alma,
” Hát, feleim, eztet az óriási nagy ejrópaji keresztény kultúrátot kell nekünk megőrizni… ”
Szerintem sincs szukseg megorizni az europai kulturat.
Micsoda pofatlansag az, hogy a ferfinak szepen meg kell kernie a not, amikor egyszerubb eloszor felhortra verni ot, aztan megeroszakolni. Es aztan ha kell a gyerek, ha nem, megszulni azt, hogy jo igazhituve valjon az is.
Az ilyen lagymatag, kislanyos europai kultura halalra van itelve; a sokkal fejlettebb muzulman kulturanak muszaj helyt adni elvtarsak!
12:13 de.
Almási Alma 2017 október 16 5:56 du.
“Na, csak úgy villog a szellemességtől ez a derék abszolutmagyar Robert Morrison.”
A emeltszintű szókészleted tovább gazdagítása érdekében szerényen javasolnám, hogy az értelmező szótáradban keresd ki a ‘humoros’, ‘szatirikus’, ‘ironikus’ és ‘szarkasztikus’ szavakat melyek további segítséget nyújthatnak a beírásaim jellemzésének szinesítésében.
“ Ja, és persze a szextől is.”
Ha már itt tartunk akkor szeretném felhívni a szives figyelemedet arra az eshetőségre hogy velem a sexel valószínüleg jobban járnál mint az intellektuális vitával, mert a sexben akár felül is maradhatsz míg a vitában csak alul.
És akkor most egy kicsit komolyabbra fordítanám a dolgot, és bemutatnám Neked és a T. olvasóknak, hogy miben hasonlít a jelenlegi migráns probléma a sexhez.
Tételezzük fel hogy köztünk létrejön egy sexuális kontaktus (tudom hogy most még ágálsz ellene de sosem tudhatod mit hoz a jövő). Tehát ez a kontaktus kétféle képpen alakulhat ki: 1./ közös akarattal mindkettőnk beleegyezésével, melyet a magyar nyelv oly szépen ‘szeretkezésnek’ nevez, és mely feltételezhetően mindkettőnknek örömet okoz, melynek eredményeképpen tovább is akarjuk folytatni, vagy 2./ csak az egyikünk akaratából a másik ellenzése ellenére, mely mint tudjuk erőszakos közösülésként vagy nemi erőszakként szerepel a büntetőtörvénykönyvben. Ez utóbbi komoly sérüléseket okoz az ellenkező fél lelkében és a testében is, mely miatt valószínüleg azonnal összekarmolja a másikat és további mindenféle kellemetlen következményeket von maga után.
Az immigrációs kérdést az EU (hogy Gyurcsány Fletó szavaival éljek) ‘elkúrta’ (ami ugyebár egy roszzul sikerült sex aktus). Mert ha a magyar lakosság önszántából be akarná engedni azokat a szegény személyi dokumentumok nélkül érkezett menekülőket akiknek annyi idejük csak maradt hogy az iPhone-t felkapják mielőtt futniuk kellett, és ezek a migránsok be is szeretnének vándorolni Magyarországra akkor ugyebár ez egy boldog aktus is lehetne. Csakhogy itt az egyik fél ebből a kamatyból nem kér, az EU bürokraták meg mint jó selyemfiúk meg akarják erőszakoltatni a tiltakozó felet. És ebből lesz a baj, mégpedig nagy baj. Mert ha valami érthetetlen okból erőszakkal szétfeszítik a lábunkat és megerőszakolnak minket akkor bizony a nemi erőszaktól a gyilkolásokon keresztül a tömeges vérontásig vagy akár népirtásig is fajulhat a dolog.
Kinek kell ez? Nekem nem. És Neked Almuska? Vagy akárkinek akik ezt a bloggot látogatják? Esetleg a baloldali politikusoknak? Vagy a liberális intellekteknek? Tudom a jótékony kedves öreg soros gyuribácsinak igen, de őt ki nem sz..ja le! Tudom az EU árolók akiket a tenyeréből etet, de őket meg Orbán Viki fogja lerendezni a mi nevünkbe a többség jóváhagyásával.
Almuska szerintem sokkal jobban járunk ha a sexet részesítjük előnyben mert abban akár még le is győzhetsz (önként lefekszem) de ebben a vitában Neked nem sok esélyed maradt.
Azért ne feledd hogy továbbra is szeretünk Téged (is).
3:48 de.
R.Morrison: „Itt lenne az ideje, hogy az önző hatalmi törekvéseket megelőzze az ország felvirágoztatásának szándéka.”
Mi lenne, ha becsuknád a közhelyszótáradat, és arról beszélnél, amit gondolsz? (Vagy nincs ilyesmid, mint önálló gondolat.)
Van egy magyar közmondás: a pokolhoz vezető út jószándékkal van kikövezve.
A PC-ről. Évszázadok óta létezik ennek kódexe, ha nincs is leírva. „A szó veszélyes fegyver” – írta az általad csak drogos liberálisnak nevezett Bródy János. Gondolj csak egy Heil! mágikus erejére, vagy egy Ria, ria Hungária! bódító ritmusára. Nem is beszélve az 1984-ben (Orwell) precízen elemzett „újbeszél” hatásáról, ártalmairól.
Szerintem a PC beszéd azt jelenti, hogy nem feltételezünk eleve rosszat a másikról.Pl.készséggel elhiszem a mai magyar kormánynak, hogy „az ország felvirágoztatása”a SZÁNDÉKA. De baromi rossz eszközöket használ – beleértve a kommunikáció teljes elaljasítását.
Például: sose használtam egyik kormányra sem, hogy „lop”. Másról van szó: régóta tervezem, hogy ezt egy hosszabb írásban is kifejtem. Ehhez persze kellene egy minimális államszervezési ismeret, ami szerintem Neked – legalábbis elképzelések szintjén megvan. De képtelen vagy kitörni a korlátaidból -, ehhez több kíváncsiság, némi empátia, miegyéb kellene. (Ugye milyen pc-n lehet valakit lehülyézni?)
Aki azt hiszi, a korrekt beszéd egyenlő a hazugsággal, az magát is becsapja – vagy nincs tisztában egyes fogalmak jelentésével.
A fent idézett vers következő sora: „De van, aki fegyvertelen”. Bizony, sokan fegyvertelenek, ezért felkapják az első bunkót, ami útjukba kerül, és forgatják veszettül, akár „konzultációnak” álcázva.
3:58 de.
Bocsánat. Ha valakinek túl hosszú lenne Orwell, itt fentebb Kiss Kálmán (okt.13. 5:00) nagyon világosan kifejti, miben áll a szó fegyverszerepe.
9:27 de.
Kiss Kálmán
2017 október 13
4:40 du.
„Jacques Delarue”
Kit tisztelhetünk ennek a „hírességnek” a személyében? Az internet annyit tud róla, hogy írt egy könyvet a Gestapo történetéről.
„az embereknek azonos jogaik és kötelességeik vannak. Ez a testvériség, ez az egyenlőség,”
A demokrácia egyik alapelve, hogy a törvény előtt mindenki egyenlő. Mindenki személyében felel az esetleg elkövetett bűnökért, nincs kollektív bűnösség.
A PC-vita úgy kerülhet ide, hogy mindenkire egyformán vonatkozik-e a korrektség? Pl. el kell-e viselni a 2. v.háború vesztes országaiban, hogy olyan bűnökért is felelősségre vonják az embereket, amik 70 éve történtek? Ráadásul olyan embereket is, akiknek az akkori történésekhez nincs köze, mert mondjuk a harmadik generációhoz tartoznak, vagy mert a legtöbbjük nagyszülei se tudtak semmit a koncentrációs táborokról, vagy ha tudtak róla, akkor nem tudtak ellene tenni.
Az említett Gestapo rögtön megjelent és lecsapott, ha a megszállt országokban tudomására jutott bármilyen állampolgári szervezkedés, pl. Magyarországon 1944. márciusában. Sajnos voltak olyanok is, akik együttműködtek a megszállókkal, sokféle motivációval.
10:33 de.
@Morrison
hic fuit Mathias rex
et comedit ova sex
12:07 du.
Almási Alma 2017 október 17 10:33 de.
„hic fuit Mathias rex et comedit ova sex”
Almácska Te Drága. Örülök, hogy megértetted irásom minden szavát. Kár, hogy csak a ‘sex’ az egyetlen ami megmaradt Benned, mert nem vártam, hogy ilyen gyorsan hanyatt dobod magad és felteszed mind a négy lábacskádat mint egy megriadt kutyakölyök. Ennél azért többet néztem ki Belőled.
Lehet, hogy elfogytak szegényes érveid?
Almási Alma 2017 október 17 10:33 de.
„hic fuit Mathias rex et comedit ova sex”
Almácska Te Drága. Örülök, hogy megértetted irásom minden szavát. Kár, hogy csak a ‘sex’ az egyetlen ami megmaradt Benned, mert nem vártam, hogy ilyen gyorsan hanyatt dobod magad és felteszed mind a négy lábacskádat mint egy megriadt kutyakölyök. Ennél azért többet néztem ki Belőled.
Lehet, hogy elfogytak a “szerencsétlen” érveid?
Ne feledd el, hogy mindennek ellenére mi még mindíg szeretünk Téged (is).
12:33 du.
talalom (alias Rátesi Margit) 2017 október 17 3:48 de.
Mint azt megjövendölted, aki egyszer megjegyzi a nevedet soha el nem felejt!
“Mi lenne, ha becsuknád a közhelyszótáradat, és arról beszélnél, amit gondolsz? (Vagy nincs ilyesmid, mint önálló gondolat.)”
Azt nem gondoltam, hogy gondolat olvasók is vannak közöttünk ezért írás közben kikapcsolom a kamerát, hogy többé ne lássanak bele a a nemlétező gondolataimba 🙂
“A szó veszélyes fegyver” – írta az általad csak drogos liberálisnak nevezett Bródy János.”
Megnyugtatott ez a mondaatod. Ebből látom, hogy nem rólam írsz merthogy én az általad menevezett énekest csak ‘kivénhedt pojáca’ jelzővel illettem, de köszi az információt miszerint drogos is.
“ Szerintem a PC beszéd azt jelenti, hogy nem feltételezünk eleve rosszat a másikról.”
Ezzel én tudnék azonosulni, ha … mindkét oldalon maradéktalanul betartanák … és ha …. Nem használnák az ellenvélemények elnyomására. De ezen feltételek egyike sem áll fenn, ezért kénytelen vagyok elutasítani, sajnos.
“beleértve a kommunikáció teljes elaljasítását.”
A verekedés úgy kezdődött, hogy a másik visszaütött. Ha jól belegondolunk ez így igaz is hiszen addig csak verés volt. Magyarázzam tovább vagy megértetted? CNN, MSNBC, RTL etc., fake, very fake media.
“sose használtam egyik kormányra sem, hogy “lop”.
Tiszteletem ezért, de ezzel még nem söpörted el a plakátokat. Meg az ordináré parlamenti hozzászólásokat sem. Meg a Nemzet érdekei elleni NGO szervezkedéseket sem. Engem nem érdekel hogy ki és mennyit lop, mert becsületes politikust én még sehol nem láttam, tehát nem is keresem. De a nép ellenségeit azt igen, és a Nemzetemét is.
“De képtelen vagy kitörni a korlátaidból -, ehhez több kíváncsiság, némi empátia, miegyéb kellene. (Ugye milyen pc-n lehet valakit lehülyézni?)”
Látom mestere vagy a szónak és ravaszdi rókaként próbálod kiénekelni a sajtot a holló szájából. Nekem ezzel semmi bajom sincs. Igy már nem is érzem magam annyira hülyének. Veled szivesen elvitatkoznék sex nélkül is mert észlelem az inteligencia halvány nyomait(ez milyen PC?)
“De van, aki fegyvertelen”
Igen jelenleg a Magyar Nép a soros bitorolta EU bürokrácia ellen, de már az ásó a kezünkben van hogy kiássuk a lezsírozott dobtárasokat miközben énekeljük, hogy “hej te puska puska vagy, nem csinos kis fruska vagy” emlékszel még?
Szabadság ELvtársak!
12:41 du.
Aczél Gabor 2017 október 16 8:14 du.
„hm” ezzel mindent megmondtál kedves Gábor!
Azoknak akik nem értenék meg egyből hadd fordítsam le Gyurcsány nyelvre: ‘ezt jól elkúrtam’!
Egyetértek Veled.
3:47 du.
hazai lámpa! (2017 október 17 9:27 de.)
Olvass! (Bár lehet, hogy későn szólok.) Én már igen régóta olvasok; apám meg időben szólt, hogy óvakodjak az egykönyvűektől, úgyhogy nem elégedtem meg csupán a hazai mécsesekkel.
Mondom ezt azért, mert szemmel láthatóan fogalmad sincs sem neked, sem hasonszőrű vélemény-bajtársaidnak arról, miről is beszélünk itt néhányan, akiket lelibsiztek-lebolsiztok-leelvtársaztok, de érvetek nincs. Nincs.
Olvass! (Meg nézd meg – lehetséges!!! – a Spektrumon heteken-hónapokon át adott filmeket (dokumentumok!) a náci, a fasiszta időkről! A látvány is szörnyű. De a lényeg, hogy ez megismétlődhet. És bármennyire is nem jegyzi az internet a Gestapo történetét, attól még az, amit írója leírt, legalább is megszívlelendő lenne.
De ha a francia nem jó, nem lenne elég, nesze neked egy székely: Sütő András: Rigó és apostol – Úti tűnődések Második kiadás – 43-56. oldal, Fekete rózsák (Dacia Könyvkiadó, Kolozsvár 1973). (Nem idézek; dolgozzál meg érte: kutasd fel, olvasd el, gondolkozz el, aztán ha ez sem elég, nem tehetek mást, hisz „Oly korban éltem én …” –
6:09 du.
… hát … ha valaki a „Gyurcsány nyelv”-ből tényleg csak annyit ért meg még a mai napig is, hogy ˝”ezt jól elkúrtam” …; – akkor inkább átmegyek a túloldalra, „oszt jó napot”.
6:18 du.
Kiss Kálmán 2017 október 17 3:47 du.
„A látvány is szörnyű. De a lényeg, hogy ez megismétlődhet”
És ez az ami ellen mi „az egykönyvűek” akiknek „fogalma sincs ….. miről is beszélünk itt néhányan” meg is fogjuk akadályozni Veled vagy nélküled, vállvetve vagy egymásnak feszülve. Mert amit Te és „hasonszőrű vélemény-bajtársaid” nem értitek vagy nem meritek megérteni az, hogy a modern kori holokauszt a Koránból fakad és a mai gyilkoló eszközökkel még az írmagját is kiirtják a fajtánknak … hacsak mi nem akadályozzuk meg őket ebben.
Ne csak olvass hanem gondolkozz is. Még nem késő!
9:02 du.
Kiss Kálmán
2017 október 17
3:47 du.
„De a lényeg, hogy ez megismétlődhet.”
Nem a magyarok robbantották ki a gazdasági világválságot, sem most, sem akkor! 1930-ban Közép-Európa összes bankja bedőlt, miután az osztrák Creditanstalt-ot nem mentette meg az állam vagy más bankok egy nagyobb hitellel.
Magyarországon is összeomlott a hitelezés, a bankrendszer, az emberek tömegesen kerültek utcára, váltak munkanélkülivé.
Te is olvashatnál, meg a balliberális értelmiség is, akik esetleg nyomorgó embereken vagy a lecsúszó középosztályon kérik számon a demokrácia védelmét!!
József Attila: „Háltak az uccán …”
9:37 du.
Kiss Kálmán 2017 október 17 6:09 du.
„… hát … ha valaki a “Gyurcsány nyelv”-ből tényleg csak annyit ért meg még a mai napig is, hogy ˝”ezt jól elkúrtam” …; – akkor inkább átmegyek a túloldalra, “oszt jó napot”.
Kálmán Te már régen átmentél a túloldalra cask most engem akarsz okolni azért mert a rossz oldalra keveredtél. No ez nem sikerült mert „elkúrtad”.
Ha egyszer Te is eljutsz odáig, hogy egy szóval össze tudod foglalni egy volt miniszterelnőt öt eves ámokfutását akkor visszajöhetsz erre az oldalra.
Addig viszont „oszt jóccakát”
9:38 du.
RIADÓ!
https://www.nytimes.com/2017/10/17/business/george-soros-open-society-foundations.html
2:40 de.
Nehéz olyaskivel vitázni, aki nem tudja, miről beszél. Hablatyol”kollektív bűnösségről”,holott csak azt mondják neki:Figyu, ebben a szarosgödörben már jártál egyszer, de nem lett szerencséd. Próbálj más utat!
Nem tudom R.M. úr látott-e már öt méternél közelebbről élőben egy NGO-t, vagy csak a pánikolók vicsorgását ismeri. NGO – magyarul: nem kormányzati szervezet. Vagyis – ó borzalom! – nem a mindenkori kormányzati járszalagon ballag, nem vár hivatalos beleegyezésre, hogy fontos társadalmi problémák megoldásában segédkezzen. Ilyen NGO tart fenn leszakadt kistérségekben tanodákat, ahol nemcsak a gyerekek, hanem a szüleik is ott vannak a foglalkozásokon,ahol együtt tanulják meg, hogy pl. miért fontos a mindennapi fogmosás. Ezzel szemben a szegénységügyi (vagy milyen) kormányzati segéderő – másfél milliós havi fizetéssel a közös pénzünkből – luxusmerciből osztja a rémült naposcsibéket olyan családoknak, akik magukra sem tudnak fűteni. Lehet aztán mutogatni: kár ezekbe a segítség, lám a csibék is megdöglöttek. Holott – bár mindig fővárosi voltam – annyit én is tudok: az aprójószág pici korában könnyen sérülő, érzékeny szervezet. Bár a nagyszüleim vidéki házában az állatok az udvaron,ólban, pajtában laktak, de a nagymamám a húsvétra ültetett kotlót bevitte a konyhába az asztal alá a fészekaljával együtt, mert ha csak egy kiscsibe is elkezd prüszkölni,oda az egész fészekalja. Ezt ne tudnák azok, akik olyan büszkék paraszti gyökereikre? Csak hát ezek nem parasztok – simán tahók, bugrisok.
Ó, tudom, hogy nem ezek csípik igazán a magasságos kormányzati szemeket, hanem p. az Amnesty International, meg a többi, amik társadalmi folyamatokat figyelnek, a jogrendszer működését monitorozzák, sőt, jogi segítséget adnak kiszolgáltatott állampolgároknak. Nem hiszem,hogy tudják:az effajta ngo-k működését a Kádárrendszer is tiltotta: diktatúrának nincs nagyobb ellenfele, mint a jogait ismerő, öntudatos állampolgár. A Kádár rendszer azonban 1975-ben aláírta a helsinki alapokmányt, és ettől kezdve kénytelen volt engedélyezni az ngo-k működését.
3:15 de.
Figyelő12.35
Aztat monnya ez a nagysasszony, hogy a nácizmust „kinyirták 45-ben”.
Ezt a marhaságot már régen hablatyolja itt a KMH-n, mint egy papagály, egyrészt talán önáltatásból, mint zsidó ősökkel (is) rendelkező renegát, önmagát megnyugtatandó, másfelől – és nála, mint trollnál ez a fő szempont – a fiatalok ill. a kezdő olvasók megtévesztése érdekében tudatosan ködösít, és kever szart.
Szemernyi igazság sincs abban, hogy a nácizmus egyszer s mindenkorra ki lett volna irtva azzal, hogy a hatalmától megfosztották.
Csak az amerikai „földrész”, egyházi segédlettel is százezer-szám fogadott be meggyőződéses nácikat, tiszteket, altiszteket, valamint önkéntes SS-legényeket, valamint olyan, egyértelműen háborús bűnösöket is akik már akkor körözési listák szereplői voltak… Ezek bár inkognitóban de nemcsak, hogy nem szakítottak náci meggyőződésükkel, de keresték egymás kapcsolatait és szervezkedtek, és „találkozóikon” ápolták is kétes hagyományaikat. Ezen felül még sokan kimentették a csaladjukat is*, mások meg családot alapítottak és az idő múlásával gyermekeikbe belé plántálták elsősorban az antiszemitizmust és a többi hamis, hitlerista zagyvaságot, mely gyomnövények ott – meg manapság még itt is – tovább burjánzanak az Internet virágzó legelőin…
Hazug, és már a KMH-n Figyelőnek is ezer ellenkező példával igazolt állítás az is, hogy a nácizmus csupán német specialitás lenne. Tudjuk, hogy pl. Magyarországon lényegében már a jóval késöbbi . h i t l e r i . maszlagok világrajötte . e l ő t t . az 1919-ben az Antant által megkoronázott Horthy-rendszer azokat a gyilkos „elveket” tűzte lobogójára, melyeket a német vezér csak a Müncheni Sörpuccs után a „börtönben” vetett papírra, ill. csak 1928-ban adott ki könyvben.
Ergo, a . h u n . akarat már jó 10 évvel megelőzte a . g e r m á n . felsőbbrendűség eszmeiségét és mindjárt a hatalomra juttatásakor azonnal jogi érvényt is szerzett ennek – mai szemmel nézve, valójában náci tartalmú – rasszista és szélsőjobboldali államhatalmi törekvéseinek. Ezeket a törekvéseket, törvényeket és rendeleteket aztán 25 esztendőn át továbbfejlesztve jutott el létezésének a mélypontjáig, amelyet többekközt mintegy 1-millió magyar állampolgár európaszerte szanaszét szétszórt teteme, vagy hamvai fémjeleztek nemben és életkorban nem válogatva, csecsemőtől az aggastyánig.
Milyen eszme az, amely úgymond faji alapon különbözteti meg nemzete állampolgárait, ha nem nácizmus…
A németeken és rajtunk kívül is még több más nemzet is kitermelte a maga náci élcsapatát úgy, mint az ukrán, de még a horvát is, stb…
.
*Azokról már nem is beszélve, akiknek maga az USA vitte utána a családját is…
1:01 du.
Voronyezs
2017 október 18
3:15 de.
Sajnos, en maskepp tudom a tortenelmet, amit akkor ateltem.
2:43 du.
talalom 2017 október 18 2:40 de.
„Nehéz olyaskivel vitázni, aki nem tudja, miről beszél.”
Ezzel majdnem egyetéertenék, de attól tartok, hogy Te Kedves Rátesi Margit nagyonis tudod miről beszélsz, csak szándékosan mellébeszélsz.
„Ilyen NGO tart fenn leszakadt kistérségekben tanodákat, ahol nemcsak a gyerekek, hanem a szüleik is ott vannak a foglalkozásokon,ahol együtt tanulják meg, hogy pl. miért fontos a mindennapi fogmosás.”
Kíváncsi lennék, hogy kik finanszírozzák a fogkefehasználatot oktató szervezeteket, de abban biztos vagyok, hogy nem az OSF. Talán a fogpaszta gyártók? Ezek a gyerekeket oktató egyesülések inkább nevezhetők NPO-knak (nem politikai szervezeteknek).
“NGO – magyarul: nem kormányzati szervezet.”
Engedd meg hogy a rövidítés klasszikus meghatározására felhívjam a figyelmedet (bár feltételezem, hogy Neked ez nem új) “NGO is any non-profit, voluntary citizens’ group” melyből sajnos a magyar változatban hiányzik a legfontosabb tényező … “polgárok önkéntes csoportja”. Igy lehet a magyar változatot ráhúzni azokra a SPSz-ekra (Soros Politikai Szervezetei) melyeket az Open Society Foundation finanszíroz.
NPO nem összetévesztendő az NGO-val ami olyan mint a DFS = duy free shopping (vámmentes vásárlás) ami nem egyenlő a TFS = tax free shopping (adómentes vásárlás).
Meg merném kockáztatni, hogy George Soros nem a kiscsirkék megmentésére vagy a fogmosás népszerüsítésére folyósított tizennyolmilliárd dollárt az OSF-nak. Ha ez nem igaz akkor nem én hazudok, hanem a The Wall Street Journal, a New York Times, és a CNN, melyek nem igazán nevezhetők Orbán szócsőnek.
https://www.wsj.com/articles/george-soros-transfers-18-billion-to-his-foundation-creating-an-instant-giant-1508252926
https://www.nytimes.com/2017/10/17/business/george-soros-open-society-foundations.html
http://money.cnn.com/2017/10/17/news/george-soros-18-billion-open-society-foundations/index.html
Nekem egyébként tényleg nincs semmi bajom azzal, hogy Soros finansziroz Magyarországon NGO-kat, csak azzal, hogy mind a finanszírozónak mind a finanszírozottaknak (ami ugyebár érthető, hiszen aki fizet az diktál) az a kormány van a célkeresztjében amely nem akar egy modernkori török vészt Hazánkra zúdítani. A Soros NGO-k mindenütt felfordították az országokat ahol a “jog és igazság” nevében lázadásokat szítottak, zavargásokat okoztak melyben szeretett mecénásuk nyugodtan halászhatott.
Az EU-nak szánt terveiben tisztán és köntörfalazás nélkül kinyilatkoztatja, hogy az immigráció finanszírozására hajlandó KÖLCSÖNT folyósítani, amit természetesen kamatosan kell majd a dolgozó EU polgároknak visszafizetni, hogy az újonan érkezet ellenséges hordák komfortosan szervezhesség az befogadó országok leigázását, a lányaink megerőszakolását, a “hitetlenek” megtérítését vagy lemészárlását. Amin igazán csodálkozom, hogy magukat intellektuálisnak tartó emberek (és ezek közé Téged is besorollak) hogyan engedik használni magukat ennek a mocskos tervnek a végrehajtásában. Mert azt nem tételezem fel, hogy nem értitek ….
Gondolkozz el ezen talalom!
3:21 du.
Robert Morrison
” RIADÓ!
https://www.nytimes.com/2017/10/17/business/george-soros-open-society-foundations.html ”
Nincs benne semmi meglepo. Eddig is tudtuk.
A cikbol:
„” “He lived through Nazi Hungary,” Ms. Heisman said. “He knows what it’s like to live in a closed society.” „”
Igy van. Ezert akar egy ujabb zart tarsadalmat. Ott tud ugyanugy rabolni, ahogy azt 1944-ben tette.
A gyengebbek kedveert (beleertve talalomot is) a Soros gittegyleteinek szep, hangzatos neveik vannak, amik legtobb esetben pont az ellenkezojere torexenek, mint amirol papolnak.
Az NGO-bol is nyugodtan ki lehet venni az „N”-et, es akkor az ami. Nemzetkozi kemhalozat.
Mindenki tudja, a magyar allam, az izraeli allam is, csak a „haladok” nem tudjak.
3:02 de.
Moshe Akiva 3:21
…No oszt ő, az aki jóóó megmonnya a tuttit…
🙁
3:18 de.
Kedves Hazai Lámpa (9:02)
Csakhogy Marx a tőkének ezeket a ciklikus válságait már jóval korábban megjósolta, melynek hatásai alól még a magyar nemzeti virtus sem képes kivonni magát. Legföljebb be-besegít és maga is tovább csúszik a sötét – már egyszer „megjárta”- szakadék felé…
Ezek a válságok csak nemzetközi összefogással, közös törvénykezéssel előzhetők meg, ha az egyes nemzetek nem zárkóznak el, vagy be a csigaházaikba, mert utóbbi ,mint bebizonyosodott, az maga a nemzethalál.
11:27 du.
Voronyezs,
” Ezek a válságok csak nemzetközi összefogással, közös törvénykezéssel előzhetők meg, ha az egyes nemzetek nem zárkóznak el, vagy be a csigaházaikba, mert utóbbi ,mint bebizonyosodott, az maga a nemzethalál. ”
Voronyezs elvtars megmondta a tutit: Vilag „kapitalistai” egyesuljetek!
4:53 de.
Pánikoló,beszari alakok ezek a Robertek,meg Miklósok. Persze nem véletlenül:attól félnek,hogy a gyerek, aki megtanult fogat mosni, esetleg megkérdezi: Jó uraim! Miért kell nekem jótékonyságból fogkefét adni, miért nem vehetik meg a szüleim? Miből telik Önnek akár 100 fogkefére is, nekem meg egyre se?
A migránsügy fontos és nehéz kérdés. Ha átengedjük ezeknek a beszari alakoknak, akik éppen egyetlen – bármíly gazdag – embertől rettegnek, hamarosan olyan helyzetbe találhatjuk magukat, ahol ezek hadonásznak a fegyvereikkel – egészen addig, amíg vissza nem lőnek.
Akkor aztán majd behúzódnak egy védett sarokba, onnan vicsorognak. Pont úgy, mit a terrorista iszlámisták. Szép kilátások.
9:16 de.
talalom 2017 október 20 4:53 de
Margitka!
Csalódást okoztál. Ennél sokkal többre tartottalak, és jóval inteligensebb beírásra számítottam. Látod, így jár az aki rosszul méri fel a másik IQ-ját. Köszi, hogy még időben bemutatkotál, így megkíméltél egy felesleges párbeszédtől. Rém sem a pecséltek sem az ostoba emóciális megjegyzések nincsenek hatással.
Tekintettel az alkalmatlanságodra a Veled való további kommunikációtól eltekintek.
11:18 de.
Van egy magyar mondás: Nem az a legény, aki adja, hanem az, aki állja!
Hát, ez van: R. Morrison és tsai nem elég állékonyak. Pedig még „csak” szavak repkednek. Vajon hová bújnak, ha hatásos lesz a pogro… bocs programjuk, és az ellenoldali szájkaratésok megunják a cukkolást?
12:10 du.
talalom 2017 október 20 11:18 de.
Madam Üres Szólamok!
Ha van valami érdemleges gondolatod ami mellett lehet árvelni és amivel lehet vitatkozni jelentkezz. Addig pedig csak idézgesd a közmondásokat (amiket egyébként én is szeretek és tisztelek) de amit idebiggyesztettél az a mai helyzetben inkább így szólhatna:
“Nem az a legény aki adja, hanem az a hülye aki állja annélkül, hogy visszaadná”.
12:25 du.
Miklos, valoban, most igaza volt! Ezek szerint, Soros elvtars mask;pp , de ezt akarja elerni Europaba, egy mas fajta cimmel.
2:28 du.
talalom,
” A migránsügy fontos és nehéz kérdés. Ha átengedjük ezeknek a beszari alakoknak, akik éppen egyetlen – bármíly gazdag – embertől rettegnek, hamarosan olyan helyzetbe találhatjuk magukat, ahol ezek hadonásznak a fegyvereikkel – egészen addig, amíg vissza nem lőnek. ”
es
” Pedig még “csak” szavak repkednek. Vajon hová bújnak, ha hatásos lesz a pogro… bocs programjuk, és az ellenoldali szájkaratésok megunják a cukkolást? ”
Toled is meg kell kerdezzem, hogy melyik planetan elsz? Szerinted mi cukkoljuk a bekeaktivistakat? Mit csinaltam en, hogy ok Izraelben, Europaban es Eszak-Amerikaban amokot futnak? Mit csinaltam en, vagy a Robi, vagy a Gyuri 1400 evvel ezelott, amikor ok mar javaban gyilkolasztak az „istenuk” neveben?
Nem lehet veletlenul, hogy pont azert intem a magyarorszagi magyarokat is ova a bekegalamboktol, mert azok cukkolas nelkul gyilkolasznak, csupan azert, mert a „szent” konyvuk ezt eloirja nekik?
Nem kevered te egy kicsit ossze az okot es az okozatot?
1:45 de.
Nem tudom, hogy a „békegalamb”, meg a „békeaktivista” miért lett itt egyesek ajkán szitokszó, de legyen ez az ő egyéni szocproblémájuk.
A legényről, aki állja. Erről a mondásról nekem mindig Papp Laci jut eszembe. Ugyan gyerek voltam, amikor aktív öklöző volt, (meg tévé sem volt még akkor), de később gyakran ismételték egy-egy nevezetes mérkőzését.
Papp Laci mokány, alacsony, ún.”sűrű gyerek” volt – nem túl cizellált gondolkodással, a szabadelvűség sem volt a kenyere. De valami elképesztő intellektussal mozgott a szorítóban. Nem ugrált, nem hadonászott, nem verte döngve a mellét, hogy „éééééén vagyok a legnagyobb!” Mivel kistermetű volt, még a saját súlycsoportjában is hátrányt szenvedett a rövidebb karjai miatt. Az első percekben inkább csak figyelte az ellenfelét, elhajolt az ütések elől. Ha mégis bekapott egy méretes maflást, csak megrázta azt a konok, kemény fejét, és lépegetett tovább. Aztán egyszer csak lecsapott, mint a villám. Úgy tudom, valamennyi mérkőzését kiütéssel nyerte meg.
Kanadaiaknak: Papp László háromszoros olimpiai bajnok bokszoló volt, ha jól emlékszem, kisváltó-súlyban versenyzett. Beállhatott volna a hivatásos öklözők közé, hogy profi világbajnokságot is szerezzen, – a Rákosi rendszer nem engedélyezte. Hivatalosan ugyanis a sport szabadidős tevékenység volt,amit csak kedvtelésből illett művelni. (Ez tette tönkre az élsportot, és tette tönkre az olimpiát is.)
Szóval tisztelt Uraim! Kevesebb hadonászást, csöndesebb öntömjénezést – több figyelmet, kíváncsiságot, előrelátást.
Ami meg az „1400”, meg ki tudja, mikor történteket illeti: egyetlen vallásnak sincs mit a másik szemére vetnie: derekasan irtottuk mi egymást hol ilyen, hol olyan isten nevében.
Most az lenne a feladat, hogy próbáljuk megőrizni mindnyájunk közös otthonát – mert erőnk már van ahhoz, hogy elpusztítsuk. Hogy eszünk lesz-e elég – az még nem dőlt el.
2:07 de.
Bocsi,az utolsó mondat: Hogy eszünk ÉS BÁTORSÁGUNK lesz-e elég – az még nem dőlt el.
11:20 de.
Moshe Akiva 11,27
„Világ „kapitalistái” egyesüljetek” ?
Mivel idézőjelbe tetted az alanyt, ezek szerint te inkább a proletárjait szólítod…
Pedig az az igazság, hogy ha felszólítjuk, ha nem, a Tőke a globalizmus jegyében akkor is, szükségszerűen a termeltetésben és a szolgáltatásban egyesül. Ez az önszervező és így egyesített erő felülmúlja a nemzetek erejét és inkább érdekelt abban, hogy a népeket megtartsa a maguk sajátos . k ö l d ö k n é z ő , mondhatnók nacionális elszeparáltságában, miközben „ő” pedig csak a szolgáltatásai és az árui folyamatos és válogatás nélküli – a vevő kilétététől független – eladását szervezi, szorgalmazza és építi. Ez a globális szervezettség idővel egyre fokózódik.
7:20 du.
talalom,
„” Nem tudom, hogy a “békegalamb”, meg a “békeaktivista” miért lett itt egyesek ajkán szitokszó, de legyen ez az ő egyéni szocproblémájuk. „”
Nincs evvel semmi problema. Gondolom emlexel a Mavi Marmara flotilla esetere. Amikoris allitolagos bekeaktivistak be akartak hajozni Gazaba. Az izraeli katonak helikopterrol leszalltak a hajora, az egyik zsido katonatol elvettek a fegyveret es ledobtak a dekkre, aztan nekialltak lovoldozni, es vascsovekkel, kesekkel is ratamadtak a zsido katonakra. Ha jol remlik 9 „bekeaktivistat” lelottek a zsido katonak.
Masnap, azutan hogy a bolsi kanadai media bekeaktivistaknak hivta a terroristakat, a barban beszelgettem az egyik legjobb kocsmai baratommal, aki tudta, hogy zsido vagyok. Valami olyasmit mondott, hogy „Ne is haragudj Miklos, de az felhaborito, hogy Izrael most mar bekeaktivistakat is megol.”
Persze megmagyaraztam neki, hogy bekeaktivistak nem szoktak katonakra lovoldozni, vagy katonakat keselni, es vascsovekkel pufolni. Viszont azota a terroristakat „bekeaktivistanak” hivom. Ehhez azota hozzajarult a „bekeharcos” es a „bekegalamb” is, hogy szinesebb legyen a szotaram.
Remelem erted, hogy gunyolodasrol van szo.
„” Ami meg az “1400”, meg ki tudja, mikor történteket illeti: egyetlen vallásnak sincs mit a másik szemére vetnie: derekasan irtottuk mi egymást hol ilyen, hol olyan isten nevében. „”
Egen. Ezt is megirtuk mar millioszor, de hat en turelmes vagyok: Hogy a keresztenyek es zsidok mit csinaltak az Istenuk neveben evszazadokkal, vagy evezredekkel ezelott teljesen lenyegtelen ma. Ugyanis ma mar nem csinaljak azt. Csak, es csakis a muzulmanok „istene” nem tud megjuhászodni, nem tud megbekelni mas „istenekkel”, az Istennek sem.
„” Most az lenne a feladat, hogy próbáljuk megőrizni mindnyájunk közös otthonát – mert erőnk már van ahhoz, hogy elpusztítsuk. Hogy eszünk lesz-e elég – az még nem dőlt el. „”
http://magyaridok.hu/velemeny/az-europara-zart-cellaajto-2363962/?utm_source=Napi+hírlevél+a+Magyar+Idők+kiemelt+híreiről&utm_campaign=20af687f28-hirlevel&utm_medium=email&utm_term=0_4fe27455be-20af687f28-202047005
Szerintem ez eleg jo „meteorologiai” elorejelzes.
2:42 de.
Miklós! Én csak egy hülye gój vagyok, nem ismerek minden egyes történést a Közel Kelet évtizedek -, ha nem évszázadok – óta zajló háborúiban.
Elolvastam az írást. Ráfért volna egy erőteljes szerkesztői fésülés – így elég szétfolyó, kapkodó az egész. Ha megfékezi a közhelyek bő áradását, ütősebb lehetett volna. A végén meg az az odaráncigált hivatkozás ’56-ra! Régen az ilyesmit hívtuk „vörös farok”-nak. Hiába no, ez is egy szakma. Én meg tudom mondani, hogy miért rossz az írás – most nem a tartalmát, hanem a kivitelezését nézve -, de soha életemben nem tudtam ilyesmit írni. Inkább vittem öt hírt meg egy portrét, csakhogy ne kelljen két flekkben „méltatnom” április 4,-ét vagy november 7.-ét. Tévedés ne essék: nem ellenállásibul, a két dátumhoz tartozó eseményeket ma is jelentősnek tartom, éppen ezért. Kb. egy éve egy jobboldali potentát kifakadt:képtelenség 1956-ról rendesen beszélni, még élnek a szemtanúk! Hát,igen:az ilyesmi nagyon bele tud zavarni a fennkölt szemforgatásba…
Ami meg a tartalmat illeti: nem nevezném „előrejelzésnek”. Inkább egy rémült gyerek kapkodásának, aki látja, hogy gyülekeznek a fekete fellegek, jön a vihar. Magára zárja hát a kamra ajtaját, onnan kiabál, hogy mindennek a gonosz boszorka az oka! Azt kell megégetni! Ahelyett, hogy segítene a többieknek ponyvát húzni a szabadon álló asztag fölé, meg védett helyre menekíteni az aprójószágot.
Úgy viselkedik, mint a szőlősgazda, amikor látja,hogy közeledik a jégverés bunkót ragad, maga is üti-veri a tőkéket: Lássuk uramisten, mire megyünk ketten?!
4:13 de.
a 11:20 folytatása:
A szervezettség a fejlődés bizonyos fokán önmagában még nem volna baj, sőt… A Föld is, egykoron előbb gázokból portömeggé, majd izzó masszává, majdpedig a további évmilliárdok alatt olyan csodás sárgolyóvá dagadt, hogy szerencsés egybeesések nyomán, még az élet is megtelepedhetett rajta, amely a következő billiók/ang./ során oda . f e j l ő d ö t t. oda, ahol ma is tart, élén a emberiséggel, amely evolúciója és önmaga organizációja révén járja a fejlődés útját.
Már csak az a kérdés, hogy az efajta, globális . ö n s z e r v e z ő d é s . a továbbiakban – m e g f e l e l ő . k o n t r o l l . n é l k ü l . járható út lesz e a teremtés koronája számára, avagy „szükségszerű” háború(k)ban pusztítja el önmagát…?
Meggyőződésem az, hogy a „köldöknéző, múltba-révedező nemzetállamok” ez utóbbi felé hajszolják az Embert ahelyett, hogy a már-már ellenőrízhetetlen világtermelés (fegyver, környezetellenes termelés, stb.) és a globális szolgáltatás-áradatnak közösen szabnának pusztán jogi gátakat, olyanokat, amelyek >az egész< túlélését képesek garantálni.
…És, bár ez látszólag ellenkezik a Tőke önszerveződésének világ méretű folyamatával mégis, ebben aszakaszban mostmár lassan számolni kell még egy auto-organizatív tényezővel is, a termelő és fogyasztási javakat előállító, globális szinten dolgozó tömeg, a GDP-termelő "milliárdok" globál-társadalmi, hálózatépítő automatizmusával és készségével is, mely fejlődő szintén globális építmény létrejöttét akaratlanul is, éppen az e-világon a legszervezettebb s a vele éppen ellentétes pólusú valami, a Tőke determinálja, illetve váltja majd ki…
.
Egyelőre, és még jódarabig, persze ott tart ez a dolog, hogy ezek az "összeszerelő"* betanított munkás szinten tartott ember-milliárdok ma még örülnek, hogy egyáltalán de relatív fillérekért dolgozhatnak, mely tőkével szembeni nyugalmi . á l l a p o t b a n . és színvonalon éppen az ő nemzetállamuk tartja őket sakkban és nem a Tőke tulajdonos állama. [Legalábbis ott, ahol ezt a nyugalmat sikerül megtartani. Mert nincs ez így mindenűtt…]
Azonban a megválasztása kapcsán már éppen Trump USA-elnök dobta föl, vagy be ezt a dögnehéz medicinlabdát a globális termeltető tőke megfékezésére, ill. egy úgy látszik ott nagyonis létező és égető problémakörre célozva. Vagyis, hogy ami munkát csak lehet, azt hazahoz az Államokba a külföldön jelenleg "értékesített" munkalehetőségek közül úgymond azért, hogy az is az amerikai és ne a külföldi munkásnak jusson. Márcsak az a kérdés, hogy a külföldi dolgozónak eddig juttatott kegyelem-dollárcenteket a magánTőke, hogyan fogja a képzettebb és nem mellékesen hazai munkás javára, jóval magasabb összegű kemény dollárra föl-váltani? Mert egyrészt az amerikai munkás annyiért hozzá sem nyúl a munkadarabhoz , aminek a maláj, vagy a kínai munkás ma még örömmel utánakap… Másfelől, ha ez valahogy mégis sikerülne [amiben én nem hiszek] eközben kinai melósok milliói maradhatnak munka nélkül és ez a tény miként hat majd az ottani faluról városba felszármazott megváltozott tudatú és mentalitású immár városi munkástömegekre, ami önmagában véve is hatalmas, világméretű gigafeszültségek forrása lehet. Vajh, hogy is élné ezt meg a kinai, államkapitalista "nemzetállam" államgépezete?
A már megkóstolt kenyeret visszaadja e hűtlen gazdijának, vagy tesz e ellenlépésket? Mert, hogy első reagálásai szerint Kína már ilyeneket fontolgat [ebből a legkisebb USA eladósodottsága Kína irányába…] az tény.
De! A pillanatnyi politikai sőt, inkább történelmi kérdés mégiscsak az, hogy az elnök . k é p e s . e . bármiféle . f é k e t . s z a b n i . az immár nemcsak a világra-szerveződött, hanem az arra rá is hangolódott amerikai – így már nem is nemzeti – Tőkének…?
.
* Ez az összeszrelő meghatározás is, nemcsak a Tőke, de a munkafolyamatok, a mukát végzők bizonyos szerves összetartozását feltételezi a világ bármely pontján.
🙂
4:23 de.
Voronyezs!
És az automatizálás, sőt a robotok térnyerése a termelésben, hogyan hatnak a dolgozók önszerveződésére? Közönséges halandóként arra gondolok, hogy ez a munkanélküliség nagymértékű fokozódásához vezet majd…
6:13 de.
Cukihara!
Az tény, hogy a robotizációt a jólszervezett, és multinacionális Tőke logikája ösztönzi, és így bizonyos értelemben ellene hat a dolgozói önszerveződésnek. Azonban éppen a tudományos fejlettségénél fogva feltételezi az azt működtető dolgozók – munkások – magasan képzett, az átlagnál nagyobb szaktudású csapatát. Miközben a robotok mellett ők is összeszerelőkké válnak azok folyamatos termeléséhez mégis az ő szakszerű műveltségük szükséges…
A robotok és automaták kiváltotta fizikai munkát felváltja a
szélesebb-körű szaktudás, amiért kapott magasabb órabér mellett lehetővé válhat majd a csökkentett munkaidő és az ezzel járó egészségsportra, művelődésre és tanulásra, valamint a társadalom számára is fordítható idő növekedése. Az így kiművelt emberfőket egyelőre még nem ismerjük, de nagy valószínűséggel számukra már adott a szakmájukban és az adott gazdasági környezetben betöltött helyük és hatásuk felismerése és szervezőkészségük érvényre juttatása is…
HA pedig a robotok munkája mégis, legalábbis bizonyos területeken munkanélküliek tömegeit állítaná elő, az ő szerepük már az ókori plebsz szavazó és proletár bázis szerepét növeszti, amely finoman szólva sem bír pozitiv visszahatással a globál-tőkés tulajdon világhálózat egészséges fejlődésére, sőt…
🙂
4:31 du.
Na, a cukihara mar igazi cocjalista modjara gondolkodik, a munkanelkuli munkasok szervezkedesenek lehetoseget felti.
Ez dicseretes, azonban roppant furcsallom, hogy itt es mas nyelvu site-okon is kizarolag a „haladok” (cocjalistak, komejnistak) kuzdenek valltvetve egyutt a „csunya-ronda” „kapitalista” bacsikkal a globalizacio szent ugye erdekeben.
Nem eppen nekem es a tobbi jobboldalinak kene a „tokeseket” tamogatnom, es nektek agalni a globalizacio ellen? Hogyan sikerult ilyen jol fejreallnotok elvtarsak?
Onnan jon a penz, a vart pozicio, vagy valoban ennyire utolert benneteket a szenilitas?
Mellesleg, mint jobboldali en nem vagyok tulzottan ellene a globalizacionak, egyedul csak a fejlodest feltem tole. Mert amint kialakulnak a vilagmeretu monopoliumok, megszunik az egeszseges verseny.
Engem az zavar inkabb hogy mindehhez allitolag borzalmasan nagy szukseg van iszlamizalni Europat es Eszak-Amerikat. Nem latom be, hogy mire jo az.
De gondolom, hogy ti, megbizhato, jo elvtarsak erre is tudjatok a valaszt.