Conteo: Fidesz-Jobbik szövetség-koncepció
A Jobbik-ügy kapcsán az egyik olvasat kétségtelenül az, hogy a hazai közállapotokban igencsak időszerű lenne a romok leltárazása. Az előzmények, de akár a korábban, a Heller Ágnes véleménye kapcsán felvetett gondolatok irányából is megközelíthető a jelenség. Onnan, hogy a valós cél egy Fidesz-Jobbik kormányzás kialakítása.
A két párt között túl széles egyébként sem volt nagyon az ideológiai, illetve a retorikai, szakadék. Ha tetszik, egyfajta „munkamegosztás” alakult ki. A Fidesz a maga populizmusával képes volt a jobbközép megszólítására. De nem egy kiábrándult baloldali szavazó „X”-ét beseperhette. A Jobbik ugyanakkor a Fidesz jobbszárnyától a szélsőjobboldal felé fedte le a terepet. A Fidesz autokratikus átszerveződése, illetve a Jobbik középre-tartása nyomán most sok szempontból egyfajta helycsere látszik. De ez azt is jelenti, hogy jelentős lehet a szavazói átfedés. Ha eltekintünk attól, amit kifele kommunikálnak a párt megmondói, akkor a valóság egy, a többségi kormányzáshoz elég széles szavazói bázist jelent. Mármint akkor, ha a Jobbik jelentős erőt képviselve kerül be az országgyűlésbe. Amihez nagyon is szüksége van két dologra. A többi ellenzéki párt gyengülésére, illetve a demokratikus megválasztottság látszatának fenntartására. Nem a hitelven szavazó hazai szavazók kedvéért, hanem a nemzetközi elfogadottság biztosítására. Heller elméleti megközelítése ezért is válhat a lőporraktárban elkövetett tűzzel játszódás tipikus esetévé.
Ugyanakkor a Jobbikkal való választási szövetség enyhén szólva is billeg. Így szükségessé válhatott egy olyan gesztus, ami egyrészt erősíti a Jobbik ellenzékinek festett képét, míg egyfajta kényszerhelyzetet is teremt. Márpedig a koncepciós eljárásokra nem igazán adható más válasz, mint annak az elvetése. A Jobbik „betámadása” ebből a szempontból szinte ideális. Kiváló kommunikációs lehetőséget teremt az ellenzékiség kihangsúlyozására. Elvégre mi másért támadná a Fidesz? Másrészt egyfajta kényszeres összezárást eredményez. A demokrácia oldaláról nem igazán adható más válasz az eljárásra, mint egyfajta összezárás. Az eset szó nélkül hagyása esetén ugyanis bárki lehet az a következő, akit ellenző reakció nélkül lehet a darálóba küldeni. Az összezárás pedig erősíti azt, hogy a Jobbik is erősítse az országgyűlési jelenlétét.
Valójában nem túl sok minden szól az ellen, hogy a Jobbik elleni eljárás egy nagyon is kiszámított taktikai húzás. Ha a Jobbik látszólag meggyengül, akkor a szavazói jobbára a Fideszt erősítik, és visszasepri magához a szélsőségekre szavazókat. Ha mártírrá válik, akkor a baloldalról kap olyan támogatást, amit egyébként soha nem kapott volna meg. Szintén kaszálva a szavazatok között. Miközben nem igazán van jele annak, hogy a Fidesszel rokon ideológiával éles szakításban lenne.
Innen nézve az esetet valójában egy mesteri kommunikációs húzást látunk. Amely mellett jól látható, például a soros disznó internetre pakolásának esetében is, hogy a mindennapi politika kommunikációját igyekeznek az elaprózott közbeszéd szintjén tartani. Ha tetszik, a kocsma-kommunikáció, a bulvár szintjén. Ami elviszi a show-t a kormányzati korrupció, a köznapi antiszemitizmus, a gazdaság valós állapotának „kitárgyalása” elől. Amely eldönthetné a választást, illetve lehetőséget adna az alternatív programok, az együttműködések kereteinek a kifejtésére is. Nagyon komolyan megbosszulva, illetve a — kormánypárt oldaláról nézve –, kihasználva azt, hogy hónapok, ha nem évek, mentek el egymás köldökének vizslatásával az ellenzék részéről.
9:43 de.
Ez tényleg csak egy konteó.
A Számvevőszék Orbán irányította lépése jelzi a Jobbik felé, hogy megunta a plakátozást (Ti dolgoztok, Ők lopnak) és a G feliratozásokat (Simicska festékszórózása az utóbbi napokban). A hírek szerint Simicska nem akar pénzzel segíteni a Jobbikon, nyíltan biztosan nem teszi. Talán az elindított gyűjtés (mai napig 9 millió jött össze) leple alatt közvetítőkön keresztül, de szerintem nem véletlen az összességében terv szerint „kirótt” 660 millió forint büntetés, ami ellen nincs jogorvoslati lehetőség. Ez vagyonos ember segítsége nélkül nehezen jönne össze.
S ha emiatt nem marad pénze a Jobbiknak, a választáson se bír elindulni, így végképp nem lehetne „koalíciós partnere a Fidesznek”.
9:59 de.
Drizari
2017 december 9
9:43 de.
A conteokkal az van, mint az egyszeri paranoidnál. Attól, hogy valaki paranoid, még nem biztos, hogy nem üldözik 🙂
A Fidesz mindenképpen nyer a húzással. Ha a Jobbik nem indul, akkor a szavazói jobbára a Fideszre fognak szavazni. VAgy otthon maradnak.
Ha a Jobbik, némi baloldali segédlettel, bekerül a parlamentbe, akkor Vona van annyira hataloméhes technokrata, hogy le fog ülni Orbánnal (ahogy anno Torgyán is, ha más okból is).
Szerintem a Jobbik ki fogja köhögni a pénzt, vagy addig fog fellebbezni, amíg ő lehet a mártírja a helyzetnek. Mint ősdemokrata. 🙂
10:28 de.
Máshol írtam és itt is fenntartom: A Vona/Simicska-párt 600 milliós büntetéssel való fenyegetés politikai színjáték.
– Ha nem robban fel a Vona/Simicska-féle párt, akkor kifizettetik velük a büntetést amibe beleroppannak. Simicska nem fogja kifizetni a tartozást, mert kizártnak látszik, hogy a pártja hatalomra kerül.
– Ha felrobban a Vona-párt és a régi radikális meghatározók (Novák Előd, Toroczkai László, Morvai Krisztina, stb.) veszik vissza az irányítást akkor „nagy lelkűen” és a további „2/3” reményében a Fidesz el fog tekinteni a büntetés kifizetésétől – természetesen jogszerűen-:)
1:12 du.
Príma cikk. Ugyan roppant gusztustalan színjáték zajlik – baloldalról nézve – de ez a „fejlett demokráciákban” mindennapos. A Jobbik áldozatisága folyik minden tv csatornán, aktivizálódtak a szimpatizánsok, a balosok nem résztvevői a történetnek. Hurrá!
https://24.hu/belfold/2017/12/09/omlik-a-penzadomany-a-jobbikhoz/
És ne felejtkezzünk el az esetleges utcai megmozdulásokról, mert abban tényleg jók vagyunk.
1:22 du.
A Jobbikra is igaz, ami a többi fideszes oligarchára: Orbán adta, Orbán visszaveheti! A Jobbik Orbán találmánya, szüksége van rá, hogy legyen tőle jobbra egy párt, mert különben a jobb szélen találja magát. Igazi választóvonal nincs is közöttük. Eddig a jobbik úgy működött mint az ék, ment előre, nyomában szorosan a Fidesz. A Jobbik radikális felvetéseit a fideszes önkormányzatok és a fideszes parlament valósította meg. Most kaptak egy figyelmeztetést, hogy túl tolták a biciklit. Én nem tartok attól, hogy nem tudnak elindulni a választáson.
4:57 du.
Lassan de vegre a politikai partok evolucioja ottan is tortrnnie kell.
Mert ideologiai alapon nem letezik mas mint a jobb es abal politikai eszmei.
Az Prban szerszam hogy igy egy jobb oldali partot nem mint ellenzekenek hanem mint egybe-oltott tarsanak alakitja.
A valosagban csupan ket politikai ideologia letezik, a ball es a jobb.
A lehetosegek amik idezik ezt elo. Ugy a jobb oladal, mint abal oldal is lassan egysegre jon. Maguk csak a napi hirek alapjan velik.
De mi lehetosege lehet a sok part rendszer eseten egy kisebbp partnal? Az 5% alap az nullaval egyenlo. Mit tud elerni barmi part is 2-3 kepvisetetojevel?
Azert torten az elmult 230 ev alatt itten a US-ban hogy ami a szavazok dontesere vonaykozo, csupan ket par a donto. A harmadil az csupan mint ismert a valosag alapjan az u.n. „spoiler”. Az a harmadik csak nemi szavazatokat vessz el az igazi gyozelem lehetosegetol. Az az a kis szazalek ide vagy oda.
Partok az idok folyaman jonnek es mennek.Az idok vezeto ideologiain mulva. Ma a jobb es a bal.
Annak a tanuik ma ottan. Csak lassan megy az evoluciojuk.
5:33 du.
charlie
2017 december 9
1:12 du.
„És ne felejtkezzünk el az esetleges utcai megmozdulásokról, mert abban tényleg jók vagyunk.”
különösen a széleken. Elég a 2006-os Nagy Őszi Pisis Forradalomra, a TV-székház felgyújtására, a Blahan tartott randalírozásra gondolni. Vagy arra, ahogy a Fidesz aktivistái az Astoriától rávezették a híveket a rendőrsorfalra (amiről tudható volt, hogy ott áll). Révész Máriusz gagyi provokációjáról sem feledkezve meg.
Meg arra a Fideszes beszólásra, ami először az erőszakos tömegoszlatást hiányolta, majd a reklamált, amiért megtörtént.
Igen. Ócska politikai színjáték zajlik. Ebben jók vagyunk. Meg kis ország. Nekünk csőcselékből is csak egy garnitúra van. Ahogy annak idején felbukkantak a kisnyilasok az ÁVH-nál a Wehrmachthpz jelentkezettek a partizánszövetségben, az MSZMP funkcik az összes ma is futó pártban (Fideszben sem kevés, de sok).
Ez egy ilyen ország. Néhányan már láttak olyat, aki ismerte azt, akinél volt egy tábla „demokrácia” felirattal.
5:40 du.
Kalocsai Miklós
2017 december 9
1:22 du.
„A Jobbikra is igaz, ami a többi fideszes oligarchára: Orbán adta, Orbán visszaveheti! ”
Orbán, mint beképzelt marha úgy gondolta kikapartatni a Jobbikkal a gesztenyét szerintem, hogy bebeszélte magának: Neki sikerülni fog, ami a történelemben még senkinek. Az, hogy úgy használja fel a szélsőségeseket, hogy tiszta marad a keze. Holott a töri tanulsága az, hogy az ilyen vezetők vagy besorakoznak egy szélsőséges ideológia mentén és a színpadon maradnak, vagy örülhetnek, ha túlélik.
Orbán egyelőre a szélre tolódás fázisában van. Ha nagyon útban lesz, majd egészségi okokra hivatkozva félreteszik. Ha túl erőssé válik, majd megoldják az utcáról. Nem az első eset lenne hazánkban, hogy karácsonyfadíszt csináltak politikusokból.
5:10 de.
Andrew_s
2017 december 9
5:33 du.
Csak nehogy majd valamelyik elégedetlen benfentes közreműködő, alkoholmásnapos állapotában kisírja, hogy amit te most Nagy Őszi Pisis Forradalomnak nevezel az Fletó erdogáni tipusu ellenzékleszámoló önpuccs kisérletének volt a dilettáns kudarca, amit Erdogán sokkal nagyobb tehetségű logisztikusaival és nagyobb közel-keleti segítséggel erdogánpasai magaslatokig vezényelhetett volna! Valószínű, hogy az ukrán és a török forradalmárok is tanulmányozták a tehetségtelenül próbálkozó Fletó kudarcának okait, mert ők már eredményesek voltak!
5:10 de.
Andrew, erős jelzőket használsz, hogy bagatellizáld az utca akkori erejét, szerintem nagyon hatékony, népszerű és tömegesen támogatott volt a 2006-os ramazúri. Még csak megközelítően hasonlót sem tudtatok felmutatni, pedig a kormány érti az erő nyelvét, lásd internetes tüntetés.
Csőcselékezni meg totál hülyeség, az egész Európában agresszív antifa agresszorokat akkor minek neveznéd.
Nincs az utcai megmozdulásokkal semmi baj, csoportok küzdenek a felszínen maradásért, a nyilvánosságért, vélt igazukért.
2:05 du.
Örök Tamás
2017 december 10
5:10 de.
Ez egy vasvillával össze hányt marhaság. Jól jellemzi szerzője „éleslátását”!
5:04 du.
charlie
2017 december 10
5:10 de.
Nem bagatelizálom. Akkor sem, ha baromira kilógott a provokációs lóláb.
A TV felgyújtását nem lehet bagatelizálni vagy sem, mert de facto megtörtént.
Az, hogy a Kossuth téren dzsemborizott a 63+1 vármegye a Fidesszel a tér két sarkán szintén tény.
A „tömeges támogatottság” egy lehet egy szívednek kedves szólam, de józan pillanataidban Te is tudod: Egy kétmilliás városban 5-6 ezer ember valójában nem tömeg.
Sárközy Párizsában ennél komolyabbat is megevett a rendvédelmi erő reggelire.
Aki autókat gyújt fel azt nem fogom a közrend védelmezőjének tekinteni. Akármit rak ki egy zászlóra. Ha a listát megnézed, amit írtam, abban nem csak szélsőjobb szerepel. Akkor sem, ha jelenleg Európában a fasisztoid formációk a reneszánszukat élik. A magyar gárdautánzatokat,m fiókszervezeteket és leginkább az ultrákat, a még vélhetőleg létező, véleményszabadsággal élve, is ide sorolom. Legfeljebb nem értesz ezzel egyet. Ezt meg igyekszem majd túlélni valahogy.
5:06 du.
Örök Tamás
2017 december 10
5:10 de.
Ahhoz persze az kell, hogy a Jobbik, a Vármegyés mozgalom, TomCat, A Fidesz ott fellépő vendégei mind-mind Gyurcsány emberei legyenek. Mert ők voltak a Kossuth téren.
Azért erre még gyúrjál kicsit.
2:48 de.
a felcsuti mini Duce es zazrivecz mar el is osztottak egymas kozt azsiros allasokat.
a fide-SS megvette kilora a jobbikot.
1:43 du.
Na ez a cikk,megint egy elképzelhetetlen „agyrém”,és akkor még
finom voltam…….
Erre soha nem került sor és a jövőben sem fog!
2:08 du.
Heller közismerten baloldali,és zsidó származású,de a nagy”cél” érdekében képes lenne egy MSZP-Jobbik összefogásra….na nem semmi!(biztosan már nagyon beteg szegény…)
Aztán most jött a hét „legjobb” cikke,egyben vicce a Fidesz-Jobbik
koalíció „elképzelése”amin (röhögni ugyan nem ,csak szánakozni lehet…)
3:59 du.
OIM*
Mit nyekeregsz, te is baloldali voltál míg az állásodért kuncsorogtál
5:46 du.
Ms. Boda;
Remelnem hogy a zsidozasa nelkul lenne jo megirni velemnyeit.
Bar ki is barki,annak nem hinnem hogy lenne bar mi kozbejatszo oka annak.
A politikai jobb-oldalnak, ugy mint az ideologiai balosknak elobb utobb egyesulniuk lessz szuksges.
S miert ne ? Lenne valassza arra ?
Csupan az a ket ideologia elv letezik ma.
Egyesuleseik hianyaban csak gyerekeskednek mind.
Azon modon a szavazok kepesek donteni azok valodi allaspontjai alapjan.
Ideologiajuk ami vezerli oket. Akar a jobb, akar a bal.
Valojaban nem letezik kozep-ut, a ketto kozott.
5:48 de.
Boda Marcsi
-” Heller kozismerten baloldali eszsido szarmazasu..”
es mond mar te elvetemult nember…. hogy jon ide az hogy milyen szarmazasu?annak mi kozeazz egeszhezazon kivul hogy te zsidozhass egy magyarost.
-en is irhatnam most rolad hogy -(az anyad abudapesti 2-ik ker. szena teri nyilashaz besugo spiclije volt 44-ben rejtozkodo zsidokat fujva be)-……………de nem irom mert nincs kozea cikkhez.
azt viszzont a fenti szovege utan most mar minden epeszu lathatja nyiltan hogy te egy nyomorult antiszemita fereg vagy.
8:58 de.
Boda Marcsi
2017 december 11
2:08 du.
Marcsi, ennek egyetlen egy jelentése van, hogy az ön által nácinak mondott Jobbiknál is ezerszer veszélyesebb, szélsőségesebb a Fidesz. Ami nincs is távol az igazságtól, mert a Jobbiktól méginkább jobbra kúszott át a Fidesz a liberális oldalról indulva a konzervatív centrumon át, napjainkra pedig a centrumból kifelé a szélsőség felé. Pár éve még elég fura lett volna, de Ön leragadt 2-3 évvel ezelőttnél. A Fidesz illiberalitása odáig fajult, hogy ma a Jobbik európaibb és demokratikusabb párt a kormánypártnál. Ez a napnál is világosabb, miközben a szemünk láttára vált ördögivé a Fidesz és cserélt helyet a Jobbikkal. Persze a Jobbik még így is messze van egy centrumpárttól, de éppen ez az elgondolkodtató, hogy akkor a Fidesz mi a fene?? Mi a túró lett Orbánékkal itt 30 év alatt, milyen értékeket képvisel valójában, amikor liberálisból indult és a konzervatívon át ma már szélsőséges, gyűlölettel teli párt lett, túlszárnyalva a Jobbikot is.
Ehhez nem kell zsidónak, vagy baloldali liberálisnak sem lenni, hogy felismerje, elég ha tájékozott lenne. De ha már egy holokausztban érintett Heller is így látja, annak van üzenete, és nem az, hogy „beteg szegény”. Nem kell bal-liberális és Jobbik koalíciót sem vizionálni, hiszen az valóban nem működik, de arra, hogy az Ördögöt előzzék Országunk éléről abban igen is mindenkinek össze kellene fogni egy technikai koalícióra Hellertől Vonáig, az Ország érdekében.
De gondoltam, hogy nem érti Heller mondatait, hogyan is érthetné Marcsi.
10:52 de.
barlev
2017 december 12
5:48 de.
Na egy kis sikamlós magyargyűlöletért maga sem megy a szomszédba!
2:23 du.
HunCanada
2017 december 12
8:58 de.
Azt azért látni kell, hogy Hellerék politikai éleslátása időnként megbicsaklik. A 2010-es választások előtt Debreczeni József számos írásában figyelmeztetett, hogy mi várható, ha Orbán kétharmadra nyer, mire a liberális vélemény vezérek hivatásos rettegőnek nevezték. Ma már tudjuk, hogy Orbán rombolása minden képzeletet felül múlt. A 14-es önkormányzati választáson a DK is támogatta a korábbi rendőrkapitányt, aki annak idején félreérthetőn fogalmazott a bűnesetek elemzése kapcsán. Ezért Gyurcsányt kikiáltották rasszista támogatónak. Olyan polgármester jelöltet kellett találni, aki képes felvenni a harcot a regnáló fideszes polgármesterrel és az erős jobbikos jelölttel. Most a Jobbikkal való összefogást szorgalmazzák, de elfelejtik, hogy minden alkunak ára van, már pedig a jobbik nem szégyenlős. Arról nem beszélve, hogy Vona festheti magát fehérre, a pártja ugyanaz marad.
6:33 du.
Orok Tamas
ha maganak az magyargyulolet hogy lenacizok egy nyiltan azt azeszmet hirdetot………….akkor igaza van.
mellesleg lit szeresssek magukon? maguk kifosztottak,szetvertek,gettoztak es deportaltak a teljes csaladomat.
igen is adaz fektelen haragot erzek magukkal szemben…….
2:40 de.
Kedves barlev!
„igen is adaz fektelen haragot erzek magukkal szemben…”
______________________
Milyen alapon, hiszen ma már azok a személyek nem élnek, akik a gonoszságokat elkövették (és még akkoriban is több olyan magyar volt, aki például a zsidókkal érzett együtt). Manapság is csak a magyar lakosság egy kis része – talán 10-15 % – zsidóság ellenes. Ennyi kirekesztő ember bőven van a zsidók között is… (például az arabokkal szemben, ugyebár)
Kedves barlev, észre sem veszed a nagy gyűlöletedben, hogy mekkora rasszista vagy. Ahelyett, hogy csak azokat a SZEMÉLYEKET itélnéd el, akik mostanában ártani akarnak.
8:46 de.
Almasi Alma
1,- magul magyarok ki kialtottak kollektive bunosnek a zsidokat..aggastyanoktol ujszulott csecsemokig.
ez magukra ugyanugy ervenyes.
2- igenis elnek meg joparan es maguk ott szentte avattatnak mindet. lasd a csendor eseteben kormanyszintu gyaszzal
11:37 de.
Almási Alma
2017 december 13
2:40 de.
Nem kell vele foglalkozni, azt hiszi, neki vallasi elhivatottsag gojokrol pejorative altalanositani, ennek ellenere meghokkento, hogy csodalkozik ha az ilyen megnyilvanulasaira kovetkeztetve a fajara es vallasara hasonloan pejorative altalanositanak! Meg kulonben is ez neki megbocsathato, ilyen magas korban a bepisiles es a tudatkimaradas termeszetes alapot. Szegeny mar nincs abban az folyamatosan kontrolalt ertelmi alapotban, hogy felfogja, rohadt gojozasa hatasosan kontrapoduktiv! Hu basszus, lehet hogy pont az a szandeka, akkor nem is olyan hulye!
12:16 du.
BARLEV Alamasihoz cimzett megjegyzesere;
Nem gondolna hogy egy kicsit legalabb) tull tette allitasat amikor irta ,hogy a magyarok „..ki kialtottak kollektiv bunisnek a zsidokat..”
A nemtorszaggal avalo csatlossaga alapjan Hitler megkovetelte a zsido-ellenes akciokat. Azt igen eroszakos nyomasra hajtottak vegre. Fokent a nemet megszallasra a nyilasok ,akiket felelosegre lettek vonva.
De az nem velheto semmi egyeni velemenyei alapjan altalanosnak mindenkit vadolni azert.
2:42 du.
Kedves íbarlev, én nem kiáltottam ki semmit, mert 2 éves voltam. A szüleim és rokonaim pedig több zsidót is bujtattak a vészkorszakban, szóval ők sem kiáltottak ki semmit.
Hogy mi a helyzet a „kormányszintű gyásszal”, azt a kormányon kérje számon, ne rajtam, vagy más becsületes emberen.
4:36 de.
Bendeguz79
mirol ir megint??
milyen hitleri koveteles volt a magyaroktol az1938 evi elso zsido torvenyre peldaul??
7:01 du.
BARLEV kerdesere;
Hogy mirol irtam? Ill. hogy mire hivatkoztam.
1938-ban Nemetorszag befolyasa eruropa szerti volt.
1938 ra HA emlekezne tobb mint Europa fele Hitler megszallasa altt volt.
Meg Ausztriai is naci zsizmak alatt nyogott. Cseh-szlovakia, stb.
Csak mert maagyr nem volt megszalva, de a nemet befolyasa rem eros volt.
Hol tanult maga tortenelmet?
Magyar tantermekben lattuk kesobb miniszteriumi folyadodvanyok belyegezve a nemet kovetsegre jovahagyasra.
A kozgazdasagban is a nemet hadi-celokat szolgallo uzemek mind nemet igazgatas alatt voltak mar akkor.
Mit kepzelt maga ,honnan eredtek mind a zsido-ellenes intezkedesek magyarorszagon?
4:36 de.
A véleményem egyfelől Barlev, másfelől Bendeguz79, Marosi Dániel, Örök Tamás „vitájának” témájához:
http://tgm.transindex.ro/?cikk=1105
Ennyi.
8:43 de.
Belzebub
2017 december 15
4:36 de.
Jo kis romanosan elfogult, vadolassal onmentegeto cikk! Talan utana kellene nezni, hogy a nemet halaltaborokat is megsporolo romanoknak miert nem kell elszamolniuk avval a 2ooooo romaniai zsidoval akiket 2 het belfoldi tehervonatoztatas utan kilapatoltak a vagonokbol! A nyilasokhoz kepest dupla ideig allami osztonzessel mukodo, tizszer nagyobb rasszizmussal es szadizmussal kegyetlenkedo Vasgarda aki az osszes nemzeti kisebbseg es foleg a zsidok ellen jeleskedett miert lett tabu tema, azert mert ok dicseretesen bozgor magyarokat is irtottak? Es a haboru utan kivegzett igazi naci Tiso miert nincs a palettan, neki is dijaztak a magyar gyuloletet, vagy ciki lenne egy Antant es EU benyalo teruletbitorlo haszonlesot leleplezni?
9:50 du.
BELZEBUB reagalasara;
Persze a tortenelem valo esemenyeit nem lehet valtoztatni, csupan felre magyarazni fizetet szocialogusok, politilogusok teljesitmenyeikkel.
1944 Oktober 15 utan magyaroprszag valojaban nem letezett, csupan talan nevben. Eichman,Skorzeny es Szalasi hoherjai uraltak veres kezekkel.
Aki olvasna megbizhato adatokat azoknak javasolom;
John McCormick, (aki 1933-1941-ig US nagykovete volt Pesten), az „UNWILlING ALLY” cimu konyvet.
Kivalloan benfentes volt azon idok magyar vezetok reszletes mukodesevel. Egy igazi oszinte es nagyon reszletes tortenelmi leiras, minden reszrehajlasok nelkul.
9:50 de.
Bendeguz79
maga konyveket ajanlgat itt…………..en viszontszemelyessen esseloben ott helyben at is eltem azt a koret asajat zsido boromon megtapasztalva.
de majd megis maga tudja jobban………..
9:57 de.
Bendeguz79
MAGA HANY EVESS VOLT AJKKORIBAN 38-BAN?
SEMMIFELE NEMET KOVETELES NEM VOLT. HA EZT IRJA ON EGY ALAVALO HAZUG FRATER.
UGYANIGY NEM VOLT SEMMIFELE KERES VAGY MEGKERESES MEG 1942-BEN SEM NEMET RESSZROL AMIKOR MAGUK MAGYAROK TELJESEN ONKENT DONTVE KIADTAK A NACI EINSATZGRUPPE RESZERE 27000 APPARRID ZSIDOT.EBBOL LETT AZTAN A HIRHEDT KAMENIEC PODILSKIJ-I MESZARLAS.
UGYANCSAK NEM VOLT NEMET KETRRTES AZ UJVIDEKI RAZZIARA SEM.
1:29 du.
BARLEV;
Maga valodi eloleny vagy csak egy robot?
Allandoan mint a robot ismeteli a „maga jobban tudja” allitasait.
Ha magat erdekelne valami teny, hat en is ateltem fiatalkoromban mind azokat. Maga nem volt az egyedulli am.
Sot emlekszem igen erossen, Hitler az 1938 Passover idejen vonult be Ausztriaba. (Ansclutz)
Megusztam mind azt elve csupan mert keleten ahol eltunk Malinowsky csapatai erkeztek Echman SS-ei elott.
De az nem ad jogot senkinek szulofodjen elo embertasait gyalazni minden soraival.
S minden korulmenyek kozott is oszinten, tisztesegesen belatni minden korulmenyeket befolyasolo esemenyeket amin mindanyiaunknak, sot masoknak is at kelett elni.
A reszrehajlao megjegyzesei csupan az egyeni szelszoseges itelo allaspontjait bizonyitja. SOHA nem valtoztatja az a tortent valosagot.
Talan toltene inkabb valami idejet a Torah olvasasaval.
Tanuljon abbol es eljen azzal !
1:40 du.
BARLEV;
Kaninetz-Podolskij soha NEM volt magyarorszag terulete !!!
A naci storm-trooperok meg a „lanfszoros” brigad kovettek mint megszallo csapatok a Wermaht-ot. Az ellenellas partizanjait gyilkoltak mindenfele. Persze a partzanok sem vettek foglyokat soha.
De miert nem teszi vadait ahova az valoban tartozna.
Alig elhiheto hogy meg egy is elne ma akik azert felelosek lehetnenek. Csupan a gazdasagi erdekek, amik ma is az indito okai a vilagszerti verontasoknak es jovo veszelyeinek.
Igen ,a Horthy csatlossaga altal is voltak magyar katonak,ill. csapatok akik nem csak fronton pusztultak, hanem az utanpotlas vonalak fentartasat voltak kotelezve.
Olvashatna azokat az adatok reszletei is, s majd jobban latja a valosagot ,s reszleteit az europai verontasoknak.
Ne legyen lusta olvasni !
1:46 du.
BARLEV;
IGEN, JAVASLOM barkinek is olvasni John McCormick beszamolasat.
Diplomata lettere jelen volt (1933-1941)a magyarorszagi esemnyek korulmenyeit es minden benfenti adatokkal tudataban a zart ajtok mogotti esemnyeknek mind ami a haborura vezetett europaban.
Szemlyes reszvetele es egyeni osszekottetesei mind az esemenyek adatait oszinten adva.
3:37 de.
bendeguz……/direkt a kisbetu/
maga ne okitson engem…ahhoz maga tul keves.
mirol ugat marmegint?milyen storm trooperek??amirol maga pofazik azt nemetul ugy mondjuk.-flammewerfer truppen.
flammewerfer – langszoro.
az ajanlott konyvet meg dugja fel maganak oda ahova en gondolom.
kameniets podilskij magyar megszallas alatt volt 41-42-ben. a magyar tabori csendor keret ott vegzett ki muszos zsidokat szazaval. van eredeti/ csendorok altal keszitett/ fotom rola……meg mielott maga pofazna.
-engem eppen maga ne osztonozgessen a Torah olvasasara. azt en olvasom is.de hogy maga sajatmagat oda merreszeli helyezni a sok szazezernyi artatlan zsido aldozat melle Eichmann-al szemben………….az minden eddigi utalatossagat folul multa.
maga azzal meg gyalazta a szuleim draga ma is fajo emleket/ maga egy undoritoan aljas csirkefogo.
3:42 de.
erosen ketlem hogy maga emlekezzen azanschluss-ra.
maga egy velejeig romlott erkolcsu nyilas fereg aki most kepes meg zsidonak is kiadnia magat itt….
tortenelmileg is hazudik……….mert malinowskiy csapatai joval Eichmann ss-ei utan erkeztek csak..
6:51 de.
Barlevnek
az összes, e cikkhez fent megírt kommentjével teljes egyetértésemet és . s z o l i d a r i t á s o m a t . fejezem ki.
– Tagadom, és visszautasítom azon . á l s z e n t . érveket, amelyek arra hivatkoznak, hogy az „elkövetők” már úgysem élnek, és fölösleges ezzel foglalkozni…
Ugyanis itt, mi mindannyian szégyenletes és főbenjáró bűnök erkölcsi felelősségén polemizálunk, mégpedig azoknak az egész nemzetet érintő lelkiismereti vonatkozásain. Azokon, amelyek tagadni,vagy ugyanezzel a céllal bagatellizálni akarják a 600-ezer honfitársunk jól-kitervelt likvidálása fölött érzett közös felelősségünk kérdését. Ezek legalábbis tagadják a történelmi tanulságok ismétlődésének a törvényszerűségét, de annak még a lehetőségét is ki akarnák zárni, a nemzet – pláne az ifjúság – tudatából, mely manipuláció, ha nem is elvetemültség, de minimum struccpolitika, amely előbb, vagy utóbb, de visszavezet az eredeti kiindulópontra, megnyitja az utat útkereső diktátorok előtt, akik éppen a tájékozatlan, vagy zöldfülű alattvalók könnyen meggyúrható, jól-formálható tömegemberek seregeire vadásznak akár hasonló, de mindenesetre aljas céljaik véghez-viteléhez…
Aki nem tanul a múltból az könnyen megélheti annak rossz tapasztalatait.
.
1:07 du.
barlev;
A maga undorito es aljas egyeni gyalazatait egeszeben visszautasitom.
A „hazug fereg”, „aljas csirkefogo”, ” romlott erkolcstelen nyilas fereg” jelzoi csupan magat illeti meg teljesen.
Sorai bizonyitek hgy maga egy igazi nemet utanzas imadoja.
S csodallom ,hogy a KMH-t ennyire le-sulyesztette, mivel hogy a cenzor az allitolagos szablyai lapjan,szemlyi tamadasokat ‘allitolag’ nem kozolne.
Ami a Konenitc-Podolsky Oblaszt esetet illeti, az SOHA nem volt magyar terulet. Lengyel, majd Ukran, s aztan Szoviet volt.
1927-ben a Vinyistin-ben szoviet-elleni felkelest a Voros hadsereg veresen leverte.
A nemet Barbarosa 1941 Juniusaban elfoglata a reszt.
Aug.26-27 en a 320 SS-police zaszloaj,SS tabornok Jeckelin 23 ezeret kivegeztetett. Magyar csendorok lete a maga allitas alapjan valotlan !
Jul 9,’41-en magyar hatosagok atadtak a nemteknek az 1918 elotti Lengyel hataron 14 ezer zsido szmelyt, akik foleg Lengyel ,Ukran es mas menekultek voltak akik nem tudtak bizonyitani magyar allampolgarsagukat. Azok is mind a kivegzesek aldozatai lettek.
A maga hivatkozasa a verontas valosag esetet jelzett.
De a Rakosi rendszer altali haborus-bunoket vizsgalo hatosagok buntettek a naci-verontasok bunoseit.
Nincsen adat hogy lett volna csendor a maga allitasa alapjan a
Komenitz-Podolosk-i verontasok-resztvevojekent.
1941 utan magyaroszag mint nemet csatlos reszt vett a Barbarosa Szoviet ellenes hadmuveletekben.
Mind a haborus-bunosek felelosegre voltak veve.
Mind az csupan Magyaroszag csatlossag miatt tortent.
Vitattuk az itten mar igen reszletesen.
De maga is ellenezte a magyar-nemzet semlegessegenk otletet.
Tehat nem lessz semmi joga panaszkodni a jovo-haboruiba valo bekeveredeseert !!!
Mind a verontasok a mulktban csupan azon okbol tortent !
Tehat maga is felelos lessz a jovobeli verontasokban valo reszvetelert. EMLEKEZZEN ARRA !!!
(Olvashato minden adat a Wikipedia sorain.)
1:16 du.
CUKIHARA soraira;
A mult tortenteikbol levonni a talusagot, maskent nem letezhet annak meg-elozese a jovoben !
De azt masok gyulolete tamadasara hasznlava csak a mult ismetlesere vezethet.
Aki nem tanul a mult hibaibol, az gyakran megismeteli azt.
Annak voltak maguk az aldozatai mindeg !!!
2:51 de.
Bendeguz, te 1945-ben szaladtál Ámerikáig?
11:51 de.
bendeguz….stb
nyomorult hazug fereg maga.
mint kozoltem van rola foto sorozat. ameszzarlasokban reszt vallalo magyar tabori csendorkeret tagjaitol.
kar tagadnia,
van ugyanigy eredeti fotom a karpataljai-/a bug partjan/- magyar megszallas alatt a magyarok altal legyilkoltakrol is.
de vannak fotoim a magyar csendortok-rendorok gyilkolaszasairol az ujvidekroll 42-bol is.
Christopher adamnak kuldtem egy csomot…………..remelem beteszi oket ide mint illusztracuiot.
11:53 de.
azegyik ilyen tabori csendor egy Schweigert Janos nevu tizedes volt.aki keszitett fotokat a gyilkolaszzasokrol.
4:39 du.
barlev;
So maga gyujtoget verontasok fenykepeit.
En larram eleg sok verontasokat, s nem is akarnek gondolni sem azokra.
Mag talan verszomjas ?!
Miert nem kepes normalis elmenyekrol es celokrol gondolkodni sem
?
Allandoan a ‘ordogot idezi fel’, az ugy majd megjelenhet am !
Csupan aztteszi.
Get a life barlev !
7:39 de.
Christopher Adam
kerem tegye be ehheza cikkheza korabban onnek kuldott fotoimat amik az ujvideki,es a karpataljai kameniets podilskij-i meszarlasokrol keszultek.
elkuldtem onnek igazsagtetelul ezeket.
itt firtatjak ezek hitelet egyes revisionist rasszista elemek.
7:40 de.
Cukihara
koszonom egyutterzo sorait………..
jol esik latni.. vannak jozanul gondolkodok is itt nem csak uj nyilasok
7:42 de.
benmdeguz..stb
gyujtogetem……………..es megorzom mint emleket azokat az utokor szamara.
letagadhatatlan bizonyitekok azok mind.
2:26 du.
Bendeguz79!
Vagy nem olvasta el figyelmesen a régebbi hozzászólásomat,vagy
nem értette……
Én nem zsidóztam,hanem pontosan elítéltem a zsidó származásu
Heller Ágnest,aki zsidó létére javasol szövetséget egy olyan párttal(Jobbikkal)amelyiknek a szélsőséges szárnya,antiszemita,holokauszt tagadó,zsidó gyűlölő!!Maga a rabbi is képmutatásnak,hazugságnak tartotta a Jobbik mérsékelt szárnyának a közeledését….
Óriási különbség!Én keresztény létemre jó kapcsolatot ápolok a zsidó származású ismerőseimmel,sőt zsidó barátaim is vannak!!!!
3:18 du.
Ms.Boda; ugy az az u.n. „zsidozas”, vagy bar mi mas itelese barki egyennek az egyeni magatrtasan kivul-valo hivatkozasokra az csupan az „…zas”.
Mert csupan azt bizonyitja ,hogy nem hajlando elismerni minden emberi lenyt mint egyenlo embertarsunk.
Aki onmaga eredetet vagy vallasat, vagy barmi mas egyenisegere tesz megjegyzeset az a sajat ugye.
De az allando ragalmazasok, mint pl. az u.n. „barlev” ismetelt szemlyes tamadasai el-nem-fogadhatok,csupan mert az civilizalatlasagot es szelszoseges gyuloleteit bizonyit.
4:06 du.
Bendeguz79 (Barlevnek)
„hat en is ateltem fiatalkoromban mind azokat.
Én ebben hiszek Önnek. És melyik oldalon élte át?
Igaz, hogy a halál az halál, de szerintem azért teljesen nem teljesen ugyanaz, hogy valaki egy lágerben elpusztult, mint Häftling, vagy ugyanabban a lágerben meghalt, mert részegen kizuhant az őrtoronyból.
4:59 du.
Bendegúz79!
Néha tényleg érthetetlen,amit ír,gondol….én megindokoltam a válaszom,ami szerintem egyértelmű!!!
ha nem velem vaj baja,(Barlevvel?)akkor helyesbíteni kellene…!
5:06 du.
B.79!
Olvasom,némileg helyesbített,de az a kérésem,hogy a jövőben jobban gondolja át kinek,mit ír,bár megértem,hogy nyelvi nehézségekkel küzd!
5:12 du.
BELZEBUB, BELZEBUB.
Igazan kivallo es magat a legjobban megilleto hasznalo-nevet valasztott !
Ki mas mint a Caanaitak,a mai Palesztinok stanjanak a nevet vette valami okokbol. Hm ???
„Birds of the feather flock together”. Maga es elvtarsai.
Azt nem szukseges kerdezni hogy maga melyik oldalon leve.
7:28 du.
Az azé van Kisboda mert ostoba vagy.
(Legalább tagadnád el azzal hogy nem makogsz összevissza…)
10:51 du.
Ms. BODA;
Minden „nyelvi nehezsegekkel valo kuzdelmek” nelkul csupan azt probaltam Maganak figyelmere hozni, hogy amig embertrsait nem veli onmagaval egyenlo lenyeknek , akkor gondoljon arra hogy mi okozza ma mind a vilagszerti embertlensegeket embertrsaik ellen.
Nem veltem Magat „barlev”-nak, csak mutattam szelszosegesseget.
Ha mindenki azt kovetne a tomeggyilkossagok megallastalan lenne.
Mert az emberi gyulolkodesek vezettek arra a multban, s a jovoben is.
12:13 du.
Bendgúz79!
Én egyértelműen leírtam a zsidókkal kapcsolatos véleményemet,jó kapcsolatomat,elismerve a vallásukat,jogaikat!
Sajnálatos,hogy még mindig nem érti,pedig értelmes embernek tartom!Olvassa el még egyszer a hozzászólásom!
(G.OIP…alkoholistával nem tárgyalok,azt sem érti, amit kérdeznek?)
2:17 du.
Ms.BODA soraira;
Ms.Boda, nem ellenzem, es nem veszem kerdore a Maga jogat szabadon kifejezni sajat velemnyeit, meglatasait, de az en szereny allaspontom ,hogy mivel mindenkinek van neve, vagy legalabb is „hasznalo neve” itten, hat nem lenne szukseges bar ki masokat szarmazasuk, hituk, ideologaik, nemzetieredetuk alapjan nevezgetni.
Egyszerubben mondval; az ujakkalvalo mutogatas nem vezet soha semmi jora.
Gondoltam hogy azt maga is tapasztalhatta mar eleteben.
Boldog Unnepeket.
6:33 de.
Belzebub-/baal z’buth/-
kituno kerdese B/79-hez amelyik oldalon aszogesdrotok arnyekaban tortent ifjukori atelesre.
jogos kerdes.
6:42 de.
bendeguz…stb
a canaanitak-ka semmi kozuk semmilyen tekintetben azokhozaz arabokhoz akik ma magukat eloszzeretettel ugy nevezik palastinok.
olyan nep hogy palastin sosem letezett sehol.az oszman-turk fennhatosag alatt szuletett meg a szo.
egeszen az 1930-as evekig a kozep europai zsidosagot titulaltak ugy .-palastinok.-Europa szerte.
-es meg mielott maga…………-ne keverje a phylistee neppel se mert az meg a mai Mauritania teruleterol oshonos nep,akiket a har Megiddo-n elo zsidok eszleltek elsokent es neveztek el igy.-phylistee.
azt jelenti a szo. = anep amalyik a tenger felol jon.
a szo palastin a hibas forditas eredmenye.amikor ugy fordditottak le a romai fennhatosag alatt hasznalt szot -/palestra =bekeritettt terulet/-palestina.
ennyi az egesz story.
6:50 de.
Boda Marcsi
latom mar fel se tunik onnek mekkora okorseget irt ide ki….
az ismert on-ajnarozo,on-mentegeto nyilas szoveget 45-bol amikor mar tudtak hogy elbuktak mindent;.-„en kereszteny letemre jo kapcsoplatot apolok zsidokkal is….”
nem ertem miert oly fontos tenyezo ketszer is megerositenie egy mondatban…”a zsido szarmazasu heller,aki zsido letere…”-
na ezt hivom en ugy hetkoznapi antiszemita.=maga.
10:14 de.
Bendeguz,
Igaz,elhataroztam,hogy nem irok-de az on megjegyzese-
{bar turelmesen vitazok} kiverte nalam-ujra-a biztositekot
„ki mas mint a Canaanitak a mai palesztinok stanjanak
a nevet….”
Ugy latszik,hogy a „palesztin” agymosas vegtelen.
„Tudott teny”, hogy Musza,Daud,Iszhak,Isa-mind-
az „iszlam nagyjai” voltak- na de a Canaanitak-
„palesztinok”?
Ez-erdekes.
Ugyanis-” palesztinok”- a heber „plistim”-betolakodok{filiszteus}
szobol szarmazik-es egy egei tengeri {nem arab}nepet jelol-
akiknek varosai{a Bibliai Izraelben}Gaza, Askelon- voltak.
Illene ismerni a zsido Samson{Gaza} es a filiszteus Dalila
tortenetet – egy karaitanak is, aki hisz a Bibliaban.
https://www.youtube.com/watch?v=Zfm56YjN4kE
11:25 du.
Aki az ‘ortotonybol kiesve’ a fejere esett;
A bibliai Phyistinek nem arabok.
A lehetoseg hogy Phoniciai eredetuk voltak.
S a pokroc gumos nem tudja hogy mi volt Goliath . Hm?
De ottani kornyeken pasztorkodtak amikor Joshua bevezette nepet Canaanba. Hasonloan Samson es a birak idejeben is.
Hogy kik a mai „palestinok” az genetikailag nincsen bizonyitva.
A romaiak Palestina-nak neveztek azt a foldteruletet csupan mint az itten a „hazug”, „gonosz”, „naci” jelzoket dobalonak celja hogy gyalazzon masokat.
ISRAELI; Maganak talan szuksege lenne egy megfelelobb „biztositek”-ra !
4:30 de.
a romaiak -IVDEA-nak neveztek azt a foldet………eppen ezert ultettek oda egy nekik megfelelo ISRAEL KIRALYAT herodes antipas-t.
4:35 de.
a fenti videon kozepen all hitler nagy baratja akinek koszonheti 2 muzulman freiwillige ss hadosztaly -/a skander bet es a handschar/-lapitasat.- hadj amin el husseini. Jerusalem fo muftija.
az erdekesseg kedveert……….annak ellenere hogy a nurnbergi nemzetkozi katonai toprvenyszek elfogato parancsot adott ki ellene /husseini/ a britt megszallas alatt szabadon mozoghatott angol testoroktol vedve keleyjerusalemben.
8:40 de.
Bendeguznak- „szeretettel”
Kik is azok a „palesztinok”.
Mit mond errol egy „bennszulott”= a Hamasz
egyik minisztere- sajat szajaval.
https://www.youtube.com/watch?v=Oo4yiUHs1HE
2:18 du.
barlev
2017 december 22
4:35 de.
Te kis kötschög, Hitler legnagyobb barátjai azok az amerikai kazár Warburgok voltak, akik bőröndben áthordott dollármilliókkal segítették őt hatalomra!
8:24 de.
Bendegúz Barlevhez intézett keresetlen soraihoz:
Maga, azt hiszem nem Magyarországon él, mert jó ha megtudja, az egész vita gyöke az, hogy nemcsak a kriptohorthysta, hivatalos, de a közvélemény, „a nép” s e m . kezeli a 1941-44-es genocídiumot a maga valódi, történelmni . s ú l y a . s z e r i n t.
Ezt többek között alátámasztja az is, hogy míg például a magyarok minden évben ünnepélyesen emlékművek sokaságánál megemlékezik az I., most meg már a második Világháború katona halottairólról is, addig a nagyfokú szervezettséggel kiírtott 5-600-ezer polgári személynek, nemcsak egy szilárd emlékmű sem jár, de jó ha egy icikepicike hümmögés marad, ám többségében elhallgatás, elfeledtetés. Sőt napi diskurzusokban az ártatlan és fegyvertelen, megalázó tömeges népírtásnak az emléke és a harcmezei katonasors, áldozat és tettes. ö s s z e m o s á s a , azaz a két halálnem . r e l a t i v i z á l á s a . szinte már mindennapos gyakorlat, illetve szellem.
Ez utóbbihoz hozzá tartozik az egész .t ö r t é n e l m i . s o r . elbagatellizálása oly módon is, hogy úgymond el kell már felejteni, hiszen a tettesek már nem is élnek stb… – Mely feledtető manővert – érdekes – már tudatosan nem alkalmazzák a fronton elesett katonák esetében, róluk legalább ünnepélyesen megemlékeznek, azt nem feledik, csak azt a több, mint félmillió legyilkoltat…
Mind e flegma engedékenység fő gyökere pedig, amely mindig ott lapul, a szégyenletes, újabb – II. – háborúba lépést és a magyar-holkausztot együtt előidéző, kitartó megelőző 25 éves ideológiai összmunkáért felelős horthysta vezetőgárda és hű csatlósainak a történelmi szerecsenmozsdatási sőt, ami mégrosszabb, ezeknek a határozott . r e h a b i l i t á l á s i . s z á n d é k a , melyet itt, a KMH komment rovatában is rendszeresen, nap-mint nap megtapasztalhatunk…
.
12:44 du.
Bendeguz79
2017 december 17
1:07 du.
Olvasnivalo..
Main article: Kamianets-Podilskyi massacre
One of the first and largest Holocaust massacres carried out in the opening stages of war between Nazi Germany and the Soviet Union, took place in Kamianets-Podilskyi on 27–28 August 1941. The killings were conducted by mobile killing squads of Order Police Battalion 320 along with Jeckeln’s Einsatzgruppen, the Hungarian soldiers, and the Ukrainian Auxiliary Police. According to Nazi German reports, in two days a total of 23,600 Jews from the Kamianets-Podilskyi Ghetto were murdered, including 16,000 expellees from Hungary. As the historians of the Holocaust point out, the massacre constituted a prelude to the Final Solution conceived by the Nazis at Wannsee several months later. Eyewitnesses reported that the perpetrators made no effort to hide their deeds from the local population