Félmilliárd forintot küld az Orbán kormány Torontóba

2018 március 1 11:23 de.81 hozzászólás

Koncz Tamás, a Magyar Nemzet újságírója jegyezte ma reggel, hogy az Orbán kormány félmilliárd forintnyi támogatást utal át a Torontói Első Magyar Református Egyháznak (TEMRE). A szerző e cikkben a Kanadai Magyar Hírlap által közölt korábbi információkra is hivatkozik–arra a csaknem 300 millió forintra, amellyel az Orbán rendszer 2013 óta segélyezett kanadai magyar szervezeteket. A Magyar Nemzet cikke kitér arra, hogy a nyolc évtizede alapított protestáns egyház kimondottan közeli kapcsolatok ápol a Nemzeti Együttműködési Rendszerével. Balog Zoltán emberi erőforrás miniszter is ellátogatott a templomba. A magyarországi miniszteri látogatás idején egy székely zászló megáldására is sor került.

A Magyar Nemzet cikke az állam és az egyház összefonódására tesz utalást.

Közben további részleteket tudtunk meg a Kanadai Magyar Televíziótól. A TEMRE Magyar Diaszpóra Missziós Központot alapít Kanada legnépesebb városában. Mint, ahogy a KMTV-től megtudtuk: a központot nem csak a jelentős magyar állami támogatásból fedezik, hanem a jelenlegi templom eladásából származó összegből, valamint a kanadai kormány szubvenciójából is. A komplexumban missziós programokat szerveznek majd az idős és a fiatal torontói magyarok részére egyaránt. Sőt–egy bentlakásos idősek otthonát is üzemeltetnek majd. Itt kap helyet az új református templom is.

A Kanada Világa készített az általuk közölt cikkhez egy igencsak találó illusztrációt, melyen Balog Zoltán áll egy óriási csekkel a TEMRE előtt. „Reméljük ez esetben tényleg a Torontói Első Magyar Református Egyház mintegy 200 tagja is megérzi majd a magyar emberek “adományát”. Ha ezt vesszük alapul akkor fejenkét 25 millió forint, azaz 124 ezer kanadai dollár jut a torontói magyar egyház minden egyes tagjára két év alatt”–jegyzi a Kanada Világa.

És valóban: hálás köszönettel tartozik az Orbánpárti emigráció minden magyarországi adófizetőnek, hogy a magyar lakosság által befizett adóforinton keresztül segélyt kapnak Kanadában.

A Torontói Első Magyar Református Egyház

81 hozzászólás

  • Két év múlva majd készülhetne riport a felekezet néhány tagjával, hogy abból a fejenkénti 124 ezer kanadai dollárból mennyit látott hasznosulni a közösségükben?

  • „A magyarországi miniszteri látogatás idején egy székely zászló megáldására is sor került.”

    Bakfitty! Nekem már 1848 méteres zászlónál rövidebbel ne jöjjön senki…

  • Ezek szerint a kanadai magyar közösségben az átlagnál magasabb a prostik aránya? Vagy ez csak a székely kanadaiakra igaz?

  • Elvira bacsi, persze mint mindenhol itt is van kivetel, de jo helyen kapisgalsz. Probaltam veluk perbeszedet kezdemenyezni, de teljes elutasitas van. Mas a velemenyed szoban sem allnak, nemhogy ervek menten folyna egy vita.

  • Már az is baj, ha politikusok templomba járnak ?
    Közép-Európai értékek:
    ÁLDÁS – BÉKESSÉG !
    Dicsértessék…
    Erős vár a mi Urunk…
    Salom.

  • NAGY István:

    Van olyan, hogy én is temploma járok. De nincs nálam 500 millió. Sőt még áldott székely zászlóm sincs!

  • Avi Ben Giora

    Na eggyel több bizonyíték arra vonatkozólag, hogy a jelenlegi kormány, hogyan próbálja kompenzálni az otthon elveszített szavazatait. Megvásárolja azokat külhonban. Gondolom jópáran figyelemmel kisérik az erdélyi magyarokat. Ők lesznek azok, akik rengeteg szavazatot fognak leadni Orbánékra. És most ehhez jön még pár Canadából. Ha ezek után még sem nyernének akkor az hatalmas csoda lesz. Azt már csak zárójelben jegyezném meg, hogy a Mészáros birodalom ujabb térhódítása, nevezetesen itt Ausztriában egy sirégióban, egyre jobban a külföldi érdeklődés rivaldafényébe állítja őket. A tegnapi tévé híradóban(ORF és nem privát) mutatták Szent Georgiánt ami eddig sem volt ismeretlen a sielők előtt. Egy riporter a keziben Mészáros képivel szólított meg a sielőket, ismerik e ezt az „urat”. A válaszadók cirka 80% százaléka felismerte Mészárost. Nem véletlen hiszen magyarok voltak. A környék két legnagyobb szállodáját vette meg a Mészáros birodalom. Hogy a mostani seilőket akik nagy része magyar akárcsak az új személyzet, kik támogatták arra nem tudott senki sem kielégítő választ adni. Ha esetleg még sem szavaznák meg Orbánékat újra, a tényleges hatalmuk még hosszú ideig biztosítottnak látszik a sok sok millárddal. Nem hiányzik ez a pénz jópár helyről? Például a magyar nyugdij pénztárból és az egészségügyből?

  • Ez a teljes anyagi bizonyitek arra hogy a magyar allam teljes ki-hagast kovet el az egyhazak, ill. az egyenek vallas-szabadsaga ellen.

    De a kerdesem,hogy a Kanadai allamhatalom miert engedi egy idegen allam beavatkozzon a lakossainak a sajat vallasszabadsagait iranyitani egy idegen allamhatalom altal?

    Az Kanada kotelessege polgarai jogait vedeni Kanadaban.

    S a KHM olvasoi atkozztak ismeteltesen a Horthy rendszert.
    Az nem hinnem el hogy valaha is lett volna hasonlo tettei.

  • Hey, amig a magyar-adofizetok hajlandok szorni penzuket, ki allitana azt meg ?

    S nekem is van itt egy tervrajzok egy jo-meretu felkezetmentes bazilika epitesere, melyik miniszteriumot kozeletnem meg egy par millio dollar epitesi adomanyokert ?

  • Van ennek értelme?
    Én azt hiszem a külhönban élő magyar származású fiatalokat jobban érdekli SZÜLŐHAZÁJUK sorsa mint egy távoli ország ami felől mostanség különös hírek terjengenek.

    Néhány száz érdeklődőnél többet nem saccolok ezekre a kissé áporodott szagú árvalányhajlandi NER fuvallatokra.

    Amolyan Szikszai-szerű szerencsétleneknek izzhat fel a szeme, mert esetleg remélhet belőle valamicskét.

  • Mennyi is 5oo ezer forint kanadai dollarban?
    Ennek nezzunk eloszor utana.,
    Mas, , ha a penz egy politikai celra menne mas lenne, viszont egy egyhaz megsegitesere van.
    Mas kerdes , hogy az egesz vadat elhiggyem e?

  • Figyelő
    2018 március 1
    2:31 du.

    500.000.000 (ötszáz millió) forintot ad a magyar állam, nem 500 ezret. Ha pedig erre kíváncsi kedves Figyelő, akkor az pedig 1 millió 115 ezer kanadai dollár környékén van az épp aktuális átváltási árfolyam függvényében.

  • *2 millió 230 ezer kanadai dollárt akartam írni.

  • Figyelo;

    Akarmennyi is, de ezzel az allami-vallas lett.
    (kb. 220 Ft=egy dollar)

    Hogy lehetne barmi egyhazkozossegnek fuggetlensege a valaszsabadsag joga alapjan,amikor az allam alkalmazottava valt?

  • FIGYELO:
    A penz csupan politikai celokra volt adva. Szavazatokat befolyasolni. Az politikai nem ? S az a Kanadai egyhaz feladta onallosagat !
    A magyar allam szolgajava valt.

  • En maskep latom. Ha templom ;epitest segit a hazai kormany az szerintem egy segitseg. Itt egy egyhznak sincs nagy jovedelme a bevandorloktol. Az atlag ,magyar nem is gondol arra, hogy a tempolmat a magyar nemzet segitsegevel epitettek. Ha a magyar mai kormany propagandat akarna a sajat hasznara terjeszteni, alkor sokkal hatasosabb eszkozei vannak, mint egy templom epitese.

  • György Molnár

    Meanwhile idehaza naponta tucatnyi magyar fagy meg és hal éhen részben az utcán, részben a saját lakásában….(már amennyire ezeket lakásnak lehet nevezni…)Orbán tömeggyilkos, most tervezik a kitiltását az USA-ból, talán akkor rájön végre az EU is, hogy kinek küldi az ezermilliárdokat a saját adófizetői pénzéből…..

  • Figyelo,

    A felvilagosodas egyik nagy vivmanya, az allam es az egyhaz szetvalasztasa. Ez egy hatalmas dolog, ez meg nem tortent meg az iszlamban, azert is olyan felelmetes. Az allamnak nem felatada templomok epitese, egyhazak tamogatasa foleg nem egy masik orszagban.
    DE, hogy a magyar kormany a magyar adofizetok penzet kolti Kanadaban, tobbek kozt egyhazak tamogatasara az tobb mint verlazito.

  • Mar nem eloszor lehet kulfoldinek magyar partra szavazni . Az utolso szavazasnal is lehetett. Minden anyagi adomany nelkul.
    Ezert ketelkedem erosen, ebben az adomanyozsi kampanyban, mit itt hiresztelnek.

  • Laszlo
    2018 március 1
    3:53 du.

    Az állam ’45 után államosította az egyházak vagyonát, amit a rendszerváltás után vissza kellett volna szolgáltatni. A megváltozott körülmények miatt ez már csak korlátozottan volt lehetséges. Egyezséget kötöttek, aminek részeként az elvett egyházi tulajdonokért cserébe az állam átvállalta az egyházi intézmények részbeni finanszírozását.

  • Jani:
    Erősen ferdítesz.

  • Figyelő
    2018 március 1
    5:25 du.

    Kedves Figyelő. Hol az ellentmondás abban, hogy előző választásokon lehetett már szavazni a külföldön élő magyaroknak adományok elfogadása nélkül is? Ez így van, az előző választáson lehetett először a külhoniaknak szavazni és jelentős mértékben szavaztak is a Fideszre. Viszont azóta a napi szintű korrupció, az ország valódi problémáinak leplezése propagandákkal, a közpénz elherdálása, az uram-bátyám-sógorkomámnak juttatott jogtalan előnyök és gazdagodások annyira korrodálják a magyar kormány egykori elképzelt renoméját, hogy azt a kanadai magyar közösségeket vezető elitnek adott adományokkal kompenzálva próbálják fenntartani. Akik aztán továbbadják valamennyi kanadai magyar felé az üzenetet, azt, hogy kire „kell” szavazni.

  • Magyar Jozsef

    Csak ketto megjegyzesem lenne.
    Figyelo egy nagyon figyelmetlen szemely.
    A torontoi magyar reformatus templom vasarnapi istentiszteletein kb. 22-25 hivo vesz reszt.
    Hol van a tobbi 200 hivo ???

  • Akkor elég drága pénzen vett nekünk a Miurunk szavazatokat .

    Nem volt jó üzlet.

  • Nade, ezek fasza székelyek ám! Tudod, az igazi magyarok, nem úgy mint mi Kismagyarországiak! Itt luxustermékről van szó…vagy ötcsillagos qurvákról. 🙂

  • En egyszer voltam ott egy keresztelon. A pap vetitett kepet a falra az Orban csaladrol ahogy otthon imadkozik es ennek kellet orulni. Es hogy a pap legjobb napja volt az eletben amikor Torontoban vegre magyar allampolgar lett. Aztan valahogy a gyereket is megkeresztelte, de o es az Orban csalad azert fontosabb volt.
    Ha az elet kegyes velem, tobbet nem kell mennem.

  • Eloszor is nem elek Torontoban,, nem tudom, hogy az ottani pap mit csinalt.
    Montrealban , a magyar katolikuis templomba sem jarok, ott a papot nem szivelem.
    Tehat a fenti „problemahoz” nem tudok szolni.

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    Figyelő /9:49/ nem jár a „m a g y a r . k a t o l i k u s” templomba, mert nem szíveli az ottani papot. Kérdés, hogy vallási vonatkozásban, krisztushoz való viszonyban mi a különbség, a magyar és mondjuk pl. egy argentin katolikus között ?

    Érdekes, sőt álságos egy magát katolikusnak – azaz egyetemesnek – hirdető, tehát multinacionális világegyház, amely nevét meghazudtolva mégis, nemzeti alapon különbözeteti meg, sőt sok esetben háttérből még uszítja is egymás ellen a más-más nemzetiségű híveit. Főleg egymás szomszédait. Bár az még-valószínűbb, hogy a maga úgynevezett egyetemességét a mindenkori hatalomhoz igazítja. Ez az alapállás évezredek óta képezi a politikai katolicizmus alapját, ami a hűbéri társadalom egyik lábaként még könnyű feladatot jelentett, hisz a világi uraságok jól tudták, hogy az egyház nélkül hatalmuk féllábú óriás lett volna. Ez a hatalmi racionalitás majd’ kétezer év után a polgári forradalmakkal szenvedte el a legnagyobb csorbulását, amelyek mind a zászlajukra tűzték az állam szekularizációját azaz, hogy az egyház maradjon csak az oltár mellett, és lépjen ki a politikából…
    Természetesen a római katolicizmus nem adta fel eredeti állásait és ez után is mindig oda tendál, ahol a pillanatnyi világi hatalomtól valamit remélhet…
    A harc főleg az úgynevezett egyetemes egyház nemzeti szekcióiban – mint pl. a magyar, v. a lengyel [mégse egyetemes?] katolikus egyházban – ölt testet nap-mint nap, melynek eklatáns megnyilvánulásai nemcsak az egyetemes krisztusi tanításokat szó szerint „szentírásnak” valló egyházfőt egyelőre még elvi, ám máris ízetlen hangvételű, de egyértelműen nacionalista hadállásokból irányított támadásoknak teszik ki Ferenc pápát a „szenilistől a vén bolond” jelzőkig. Amit Figyelő olvtársunk is megtett itt ezen az oldalon, talán nem is egyszer.
    De a napokban ugyanígy bújt ki a szög a zsákból, amikor a hódmezővásárhelyi plébános, durván beavatkozva polgármesterválasztás menetébe, a vasárnapi misén szinte már kiátkozta, kiprédikálta az egyébként magát jobboldalinak valló, mélyen vallásos katolikus, 7-gyerekes ellenjelöltet, Márki-Zay Pétert, melynek során a fiSS-re szavazást tételekbe foglalva vette védelmébe, és bíztatta rá a híveket is, csak úgy általában – azaz katolice…

    .

  • „László” nevet viselő hozzászólónk – bizom benne, hogy – nem a szent keresztségben kapta meg Lovagkirályunk patinás nevét! Tudniillik gátlástalan hazudozó! A torontói katolikus Szent Erzsébet egyházközség plébánosait a Jezsuita Rend Magyarországról delegálja, nincs szükségük újabb magyar állampolgárságra. Tisztázzuk: Az utóbbi három plébános_ Sajgó Szabolcs SJ (2008-2013), Rigó Jenő SJ (2013-2017), Forrai Tamás SJ (2017- ).
    Egyébként nem kötelező katolikus templomba járni. Várja ki, amig a mecsetbe lesz kötelező !

  • 03.01. 3:50 Molnár György úr borzalmas felsorolását olvasva eszembe jut az egykori Jereváni Rádió egykori köpete: „—és nálatok még verik a négereket is !” Ez kifelejtődött.

  • Figyelő:
    Sanyi, a Petőfi sem szerette a papokat.
    Pedig eléggé vallásos volt,

  • Judith Kopacsi

    Na most az egyszer kénytelen vagyok szólni, hogy a Magyar Állam hosszú évekig használta a templomot a torontoi magyar konzulátus irodájának. Ha erre az idöre kifizette a bérleti dijjat, abban nem látok én sem rosszat. Vas Zoltán papot különben jól ismerem, végtelenűl rendes volt pl. Édesanyámmal, többször meglátogatta, még az elfekvőben is. Édesanyám bucsuztatóját is Március 18.-án Ő fogja lebonyolitani.

  • NAGY István
    2018 március 2
    4:41 de.

    Az lehet, hogy a torontói katolikus Szent Erzsébet egyházközség plébánosait a Jezsuita Rend Magyarországról delegálja, de a cikkben a Torontói Első Magyar REFORMÁTUS Egyházról van szó. László is erről beszélt.

  • Magyarországon a mostani téli időszakban 210 ember fagyott meg. Tudom „demagógia”.

  • NAGY István,

    A cikk a Torontói Első Magyar Református Egyházrol szol, en a reformatus templomi elmenyemet irtam le. Remelem igy mar tiszta.

    A mecsetezest nem ertem, jogy jott?

  • isztelthölgyeimésuraim”
    2018 március 2
    1:54 de.
    Sajnos. nincs sok joindulat magaban velem szemben.
    En oszinte vagyok, nem birom a kepmutatast. Ha azt allitanam, hogy Ferenc papat kedvelem, hazudnek
    Igy nem tudok a torontoi egyhaz ugyeirol sem, mert en Montrealban elek, tobb mint 6O eve.
    Itt is voltak jezsuta papok , aki nagyon okosak voltak. Sajnos mar mind meghaltak.

  • Laszlo, sajnos a reformatus problemahoz nem tudok szolni, sem ott, sem itt.

  • To whom….
    Az a minimum, hogy tudjuk: katolikuséknál „papok” vannak, reformátuséknál „lelkészek”, a zsidóknál meg „rabbik”.

  • Dänikennél meg alienek…

  • jedythke
    2018 március 2
    9:10 de.

    De azok csak a szeretet jegyében.
    MErt nekünk szerencsére egy igaz magyar keresztény magyar szeretetben kereszténymagyar keresztény kormányunk van.
    Azzé.

  • „tisztelthölgyeimésuraim”

    2018 március 2
    1:54 de.

    Pontosan. Szórul szóra…

  • Hat kedves Istvan en nem tudtam es igy valtam hazugga egy pillanat alatt. Nem vagyok reformatus akkor voltam eletemben eloszor ott meg remelhetoleg utoljara is. Jezus a kovetendo ut ugy gondolom, de az egyhazakkal viszont kritikus vagyok.

  • Laszlo:
    Egyházak ?
    Nem.
    Sokházak !!!

  • Ajaj Geyza, jobb ha ezt nem eroltetem, nem megy ez nekem.

  • isztelthölgyeimésuraim”
    2018 március 2
    1:54 de.

    Csak tudnam, mi kozom van a hodmezovasarhekyi plebanonshoz es annak predikaciojahoz? A gyulolettol mmeg eddig sem terjedt az eszmelete.

  • Akkor szamoljunk 25-35 gyakorlati hivo vasarnaponket, (ha ebeddel van osszekotve az Istentisztelet lehet, hogy duplan vannak) es otszaz millio forint a magyar adofizetoktol egy szegeny orszagtol en Dienes Bela csak pironkodom (Torontoi lakos). Ugylatom, hogy kiraboljak a szegeny hazai magyarokat az harom FIDESZES PAP akik mar reg a poganyok mocsajaba vergodnek.

  • Félmilliárd Forintból megsegíthettek volna kb. 150-200 klakoltatás előtt álló családot.

    De nem.
    Inkább a világ egyik leggazdagabb országában „tengődő” odaszakadt mogyoriknak adták annak reményében hogy majd rájuk szavaznak, akár háromszorosan is.
    Mert olyat is lehet. Levélben. No problem.

    Mindezt az adófizetők pénzéből !
    Párt-célokra herdálják, mintha csak a sajátjuk lenne.

  • En voltam a montreali reformatus temploban egyszer egy istentiszteleten. A templom tele volt, tobb szazan voltak.

  • Judith Kopacsi

    Tobbszor is atolvastam a cikket, es valahogy a felsorolt osszeg nem stimmel nekem.Sajnalom, ebben az esetben a forrast nem tartom hitelesnek.

  • Judith Kopacsi

    2018 március 3
    7:18 du.
    Kedves Judith!
    Az eredeti forrás a Magyar Közlöny ezévi 28. száma. Olvashatod, letöltheted ingyenesen és tanulmányozhatod kedvedre!

  • Judith Kopacsi
    2018 március 3
    7:18 du.

    Kedves Judit, az összeget maga Vass Zoltán lelkipásztor is megerősítette és ami ennél fontosabb forrás, hogy a Magyar Közlönyben is stimmel a pénzösszeg. Márpedig a Magyar Közlöny a mindenkori magyar kormány új jogszabályait és jogszabálynak nem minősülő egyéb jogi dokumentumokat hivatott hivatalosan kihirdetni.
    http://www.magyarkozlony.hu/dokumentumok/a9878bbf49a37f40ed3b1b1005da85ef58f18f4f/megtekintes

  • MSzP-s alpogármester egyhangű döntéssel.
    Szar ügy hehehehe.,,,,
    (itten nem az MSzP-n van a hangsúly kérem hanem az egyhangúságon.)
    http://nepszava.hu/cikk/1154307-hodmezovasarhely—mszp-s-az-alpolgarmester-fotok

  • nem ebbe a topicba akartam..na mindegy DDD

  • Hollósy Gerti

    Netto szemétség!!!Nem azért, mert sajnálnám a kanadai magyarok templomától, hanem azért, mert elsősorban itthon, az országon belül is jó néhány szociális témában elkelne a segítség, de csak süket fülekre talál. Vannak nagyon szegény iskolák, rosszul felszerelt kórházak, hajléktalanok, munkanélküliek, rengeteg lakhatási probléma, volna hol segíteni először itthon. (nyilván nem jól csengő hír, hogy X falu iskolája, X forintért kapott eszközöket, vagy X város kórházában a pénzadománynak köszönhetően kisebb lett a várólista)

  • Gerti,

    Ezek a magyarok barmikor hazamehetnenek Magyarorszagra, de nekik kell az itteni jolet plusz meg a magyar adofizetok penze is. Nagyon merges vagyok!!!

  • Laszlo ne naívkodj.

    Régi szakállas vicc:

    -Mikor győz a kommunizmus?
    -Ha majd elkezdenek odafele disszidálni az USA-ból…

  • Hollósy Gerti

    László, én is nagyon mérges vagyok. (Vissza kellett volna utasítaniuk. Legalább pofonnak jó lett volna a gesztus.)

  • Magyar Jozsef

    Gerti

    Nem minden magyar-kanadai ilyen penz ehes a magyar adofizetok penzere. Sot a legtobb segiti
    az otthoniakat. Csak a kanadai magyar kulturalis tanacs tagjai ilyenek!
    Ezek mind Kover Laszlo kitartotjai. Neveiket a honlapjukon megtalalod, mint Szemtelen Anna
    ferje tiszteletbeli konzul (Szente neven) Abraham Tibor,Balla Sandor, Vass Zoltan tiszteletes,
    Somorjai Agnes aki mar haza koltozott es ott kapott szep fideszes allast.

  • Hollósy Gerti

    Magyar József, értem és köszönöm az infót, természetesen helytelenítő szavaim azoknak szólnak, akik ebben a pénz dologban érdekeltek.

  • Jozsef,

    Igen, nem minden magyar de minden magyar szervezet szerintem. Torontoi magyar haz? Ok is elfogattak a penzt. A Balla meg felepitette. Szerintem ez lesz a TEMRE fel milliarddal is, majd a Balla felepiti, vagy a Babtista templom epitese magyar penzbol. Ugyan ez.

    Aztan van az a program hogy a 10 eves vagy 10+ eves gyerekek Magyarorszagon valo udultetese. Csak a repjegyet kell fizetniuk aminek a felet visszakapjak es lehet menni Magyarorszagra 10 napra. Bemutatjak az orszagot, meg azt hiszem meg Erdelybe is mennek. 5 gyerekenkent kell egy felnott kisero. Mindez a magyar adofizetok penzebol. Kanadai magyar gyerekek udultetese Magyarorszagon magyar adofizetok penzebol. Nekem ez felfoghatatlan!

  • Ismetlem, en semmi rosszat nem talalok abban, hogy a magyar kormany segit kulonbozo vallasok templomainak epitesehez. Eloszor is, a legtobb kint ;lo NEM is tud rola, maszondszor a temlomok segitese mas,, mint ha kint elo magyarok kapnak a pnzt. A templomok az emigracioban nem csak a vallast szolgaljak , hanem a magyaroknak azz jelneti a m,agyar nemzetet, Ott erzi egyedul magyarnak magat, es plane ha a templom halljaban magyar unnepelyek, kulturalis eloadasokat tartanak.
    A 😯 as evekben en is kultralis rendezvenyeket, rendeztem, meg koncerteket is. A legtobb mind a hely templom haljaban zajlott le/

  • Figyelő:
    Normális országban nem az Állam támogatja az egyházakat hanem a hívek.

    Csak a Szent-Ágostoni államberendezkedésben van az hogy az Állam és az Egyház egy hatalmi szerveződés két oldala.

    De ezt a francia reneszánsz, a felvilágosodás megszüntette.
    Kimondták hogy az Egyháznek nincs keresnivalója az Államban.

    Ezt nevezik Montesquieu-i államelméletnek, melynek alapján a modern társadalmak léteznek.

    EZT akarja a Mussolini féle államelmélet visszafordítani, az Orbán-féle NER (Ami követi Mussolini elméleteit, az ő munkáiból véve a módszereket) visszalépéet jelent a Szent-Ágostoni államelmélet felé.

    Ezért lehetséges hogy ekkora mértékben szórják az adófizetők pénzét a saját, korhadt államberendezkedésük céljaira.

  • Hollósy Gerti

    Figyelő a dolog lényege nam az, hogy pénzt ad, az se hogy templomra, a dolog lényege az, hogy Kanadába adja, és főleg az, ez a legfontosabb, hogy olyan országos helyzetben adja, amiben itthon sok – sok helyen ezerszer nagyobb szükség lenne rá, mint egy kanadai templomnak.

    (iskola, kórház, gyermekétkeztetés, hajléktalanok, kilakoltatás, a hazai szegények segítése, sorolhatnám még tovább,)

  • Figyelo,

    Mar az elv sincs rendben, hogy magyar adofizetok penzet egy gazdagabb orszagban elkolteni.

    Lenne ennek a penznek jobb helye is. Ha tisztaban lennel a magyar egeszsegugy helyzetevel megertened. Szerintem ez fontosabb mint egy templom vagy barmelyik magyar kulturkozpont tamogatasa Kanadaban. AZt oldjak meg a magyarok Kanadaban. Ha kell uj templom gyujtsenek, adakozzanak es epitsek fel. Ha kell Magyar haz, gyujtsenek adakozzanak es epitsek fel. Persze konnyebb mas penzet elkolteni szoserola.
    Vagy ott van az oktatas. Az allapota katasztrofalis, de csak egy kis dolog. A gyerekeknek kell vinni a fenymasolo papirt mert az iskolanak nincs ra penze. Ezt nem akarja megoldani az allam, de templomot epiteni egy masik orszagban meg kulturhazat az rendeben van.
    Tudom demagog vagyok. Itt arrol van szo hogy a kanadai magyar szervezetekben levok meg a lelkuket is eladnak egy kis ingyen penzert. Minden tisztelet a kiveteleknek.

  • Valamint nincs eleg Magyarorszagon eleg raszorulo gyerek akit lehetne ingyen udultetni? Kanadabol kell vinni a gyerekeket?

  • Gerti Hollósy

    László, igy van!! Jól mondod!

  • Laszlo. ahogy ,ar ortam 5OO ezerForint , igen keves epitesre ha dollarra atszamitod. Szerintem ez csak egy jelk;pes segitseg, semmi mas.

  • Figyelo,

    Az elv a lenyeg. Nem lehet ugy gondolkodni, hogy ez sok vagy nem, mert akkor meg kell huzni egy hatart, hogy mi az ami meg belefer, de ha egy forinttal tobb akkor mar nem. Ez lehetetlen!

    Amugy 500 millio forint az osszeg nem 500 ezer. Az 500 millio forint cirka 2.5 millio dollar.

  • Laszlo oszinten, meg most sem hiszem el, hogy a magyar kormany ilyen buta legyen,.

  • Figyelő:
    Itten van e.
    (A Magyar Közlöny, ami a mindenkori állami rendelkezések kissé bikkfanyelven iródott nyilvános „tárháza” :

    http://www.magyarkozlony.hu/dokumentumok/a9878bbf49a37f40ed3b1b1005da85ef58f18f4f/megtekintes

    Előbb olvasd el az első oldalt, az a tatalomjegyzék.

    Aztán 14-ik oldalra menj le.
    (az egész iratban 1258-ik oldal, de ebben a kiadványban csak a 14-ik.Ugyanis ezt folyamatosan adják ki,hónapról hónapra.Ez így volt már Kádár idején is.)
    Ott van az 500 millió Forintól szóló Orbán Viktor nevével szignózott rendelet.

  • Figyelő:
    És itt van hogy más külföldi egyházkerületeket mennyivel támogatnak a MI pénzünkből, miközben itthon eddig több mint 200-an fagytak meg a fűtetlen lakásukban, csak az idén :

    https://canadahun.com/temak/az-orb%C3%A1n-korm%C3%A1ny-sz%C3%B3rja-a-p%C3%A9nzt-500-milli%C3%B3-forinttal-t%C3%A1mogatja-a-kanadai-magyar-reform%C3%A1tusokat.58636/

  • Figyelo,

    De sajnos igen. Ebben a magyar kozlonyben talalhato a vege fele.
    http://www.magyarkozlony.hu/dokumentumok/a9878bbf49a37f40ed3b1b1005da85ef58f18f4f/megtekintes

    A magyar kozlonyben hirdeti ki a kormany az uj jogszabalyokat, tovenyeket, vagy azok modositasait.

    🙁

  • Ahogy a gyerekeket toborozzak taborozni, ami jo, csak kar hogy a magyar adofizetok penze banja.
    https://www.youtube.com/watch?v=UxB8b8BYvmg

  • Laszlo
    2018 március 10
    1:57 du.
    Miert baj? Ha en Kanadaba nyaralni kuldom a gyerekemet, termszetes, hogy megfizetem. Meg kene mar szokni. hogy az allam nem a jotekony nagybacsi, ami mindent fizet. Az allami kommunizmusban volt szokas csak, azert , mert az allam minden penze az adofizetoktol eredt.

  • Figyelo, tokeletesen egyettertunk!

    Viszont a videoban arrol van szo, hogy a kanadai-magyar gyerekeket nyaraltatjak Magyarorszagon a magyar adofizetok penzebol. A magyarorszagi ellatas teljesen ingyenes es meg a repulojegybol is teritenek vissza.
    Tehat elmeletileg az en gyerekim akik Kanadaban szulettek is mehetnenek Magyarorszagra nyaralni amit a magyar allam fizet, igazabol a magyar adofizetok. Ez nagyon nem helyes!

    Figyelo Magyarorszag nem valtozott a rendszer ugyan az, csak most szabadon menekulhetnek el azok akiknek ez nem tetszik. Orban csak tokeletesitette Kadar rendszeret.

  • A hozzáértőknek mond valamit ez a grafikon? Magyarország nemzetközi tartalékait mutatja:

    http://profitline.hu/ny/irattar/2018-03-11/117682899_9G3IE5V4.jpg

  • Drizari
    2018 március 11
    9:05 du.

    Fogy-fogy, de ebből még mindig fusssa jó pár stadionra, Lázárnak az összes földbirtokára még kastélyra, hetente új propaganda-plakátkampányra a cimborák és a baráti sajtó kitömésére, Semjén kedvére „vadászhat”, Kósa összes családtagjának vehet annyi céget amennyit csak akar, aztán kitömheti Uniós pályázati pénzekkel őket… jaj, van még mit ellopni, csak adjuk meg a támogatást szavazatunkkal nekik. Aztán ha minden elfogy ellopják a MaNyuP megtakarításokat… ooops, ja azt már ellopták a kezdet kezdetén. Na mindegy van még lé. 😀

  • Drizari:
    Minap hallottam egy hazai vezető közgazdásztól hogy kb 90 % lenne az államadóssági ráta ha nem nyúlták volna le a magánnyugdíj-pénztárakat és nem lenne EU-támogatás.

    Tehát feltételezhető hogy ha kivágnak minket az EU-ból
    akkor

    1:
    A Mercedes és az AUDI, akik ma a javát adják adózás formájában a magyar Államnak, egy határral odébb vándorolnak mert nem fogják akarni kifizetni a vámokat amit az EU majd várhatóan kivet a magyar termékekre
    2
    Nagy valószínűséggel a Suzuki is meggondolja hogy maradjon e Esztergomban, hiszen annyi „Miautónkat” nem tudnak itthon eladni amennyit előállítanak.Nekik az a buli hogy vámmentesen vihetik a japán árút az EU-ba.
    3
    A Hanckok vagy minek nevezett indiai autóguni gyár detto és várhatóan a többi multi is követi például Szlovákiába vagy Romániába ezeket a nagyvállalatokat.
    4
    Az EU több pénzt nem fog adni, a kínaiak sem mert nekik az a buli hogy Magyarország afféle „hídfőállás” az európai piacok letarolásához.
    5
    A Putyin-féle Oroszország sem fog adni pénzt mert ahhoz azért csórók hogy eltartsanak egy egész országot.Az elmúlt 15 év alatt háromszor kerültek az államcsőd szélére és legutóbb az IMF az egész világból szedte össze a pénzt hogy megmentsék az orosz azdaságot.Persze nem emberbaráti célból, hanem mert ha ott államcsőd alakult volna ki az magával rántotta volna az egész világgazdaságot.

    Ezen premisszák után ugyan mi várható itthon ???
    1
    Bezárják a kórházakat?
    2
    Bezárják az iskolákat??
    3
    Nem osztanak nyugdíjjakat???
    4
    Mit csinálnak a párszázezer uj munkanélkülivel?
    Elmennek a Csányiék földjeire kapálni havi 38 ezerért????

    Szóval..érdekes gondolatok ezek…

  • HunCanada és Geyza,

    nem egészen ezekre gondoltam, újat nekem nem is mondanak. Azt nem tudom, hogy ez a nemzetközi tartalék mire való és mennyi az egészséges összege, mondjuk a GDP-hez viszonyítva, vagy valami más kézzelfoghatóhoz mérve?

    Ja, és amúgy, reagálva egy föntebbi bejegyzésre:
    büszke vagyok, hogy az adófizetőink pénzéből nyaralhatnak itt nálunk kanadai születésű szegény magyar gyerekek. 😀

  • Drizari
    2018 március 12
    12:58 du.

    Részletesebb elemzéssel én megvárnám szakértőnket Boda Mária professzor asszonyt, minden titkok hiteles tudóját, és annak fényében értenék vele együtt vagy egészíteném ki őt, ha szűkséges 🙂

  • Hun Canada:
    De nem szükséges !

    Aki tud az tud.
    Minden kiegészítés csak kárára válna hehehe