Karácsony esete a nemzetpolitikai langyos vízzel

2018 március 10 8:39 de.30 hozzászólás

Karácsony Gergely szintén befizetett a következő körre a választási ringlispinen. Valami olyasmivel, hogy új nemzetpolitikára lenne szükség az elvándorlás miatt. Ennek alapfeltételeként a választójog gyakorlásának a megkönnyítését emlegette, míg a kivándorlás következményeként azt, hogy szerinte már minden hatodik gyermek külföldön születik. Amivel látszólag megmondta a frankót.

A választójog kapcsán, bármilyen cinikusan is hangzik pontosan ugyanaz a véleményem, mint az erdélyi szavazókkal kapcsolatban. Igaz, ez azt is jelenti, hogy ameddig az utóbbiak levélben szavazhatnak, addig a gazdasági exodus résztvevőinek is dukálna ugyanaz. A személyes problémám az, hogy valójában igencsak az életvitelszerű tartózkodással kapcsolnám össze a választási részvétel lehetőségét. Ami, természetesen, korántsem azonos azzal, hogy etnikailag ki hova tartozónak érzi magát. Még akkor sem, ha derék decibel-magyarjaink, a kormány populizmusát is maguk mögött tudva, rendszeresen szeretnék összemosni a szavazati jogot, illetve a nemzetiségi mibenlevőséget. Ami alkalmasint a nemzetiségi alapú választójog-megtagadásnak is megágyaz. Nagy gesztussal a neofasisztáknak, és Szálasi későn kelt szellemi örököseinek. De kicsire ugyebár nem adunk. Nagy meg nem számít.

Alkalmasint kicsik. Valóban sok, mostanság inkább külföldön dolgozónak születik külföldön az utóda. Ha ennek megállapításához kellett volna elmenni Manchesterbe, az elég szomorú lett volna. Még szerencse, hogy legalább ezt nem mondta Karácsony. Annak kapcsán, hogy a megnyitandó konzulátusról beszélt. Azért szerencse különben, mert ellenkező esetben igencsak ostobának érezném a MSZP-Párbeszéd miniszterelnök-jelöltjét. Nem azért, mert nem gond a jelzett statiszika, hanem azért, mert a tendencia évekkel korábban megjósolható volt. Magam is írtam, már több évvel ezelőtt, olyasmiket, hogy a következményes lakosságvesztés felér a magyar társadalom szociális abortuszával. Amely véleményhez nem kellett kristálygömb. Tekintve, hogy világosan látható volt, hogy mind szellemileg, mind biológiailag a legtermékenyebb korosztályból veszít legtöbbet a társadalom. Azt meg legfeljebb csak az egészen idióták hihették, hogy a határ átlépésével egyben szüzességi fogadalmat is tesznek a kivándorlók.

Abban azért igaza van Karácsonynak, miközben a választójoggal kapcsolatos véleményével kicsit nehéz azonosulni, hogy szükséges lenne a kapcsolatok fenmaradása. Az, hogy „az ország ne veszítse el végleg a kapcsolatot azokkal a családokkal, akik külföldön dolgoznak”. Abban is lehet valami, hogy ezt nem a politikai lufik eregetése szolgálja jobban, hanem a „különféle kulturális, oktatási programok”. Egyébként teljesen reális az a gondolat, hogy a gazdasági exodus utóhatásainak is családok lesznek kitéve. Abban az értelemben is, amiről Karácsony nem szól. Akkor sem, ha gondol rá. Ami, egyébként, szintén könnyen „megjósolható”. Annyiban, hogy az említett folyamat ma már, békés és demokratikus eszközökkel, nem megállítható.

A dolgozni kimentek hívásának a közeli ismerősök és a rokonság könnyebben tesz eleget, mintha „nulláról” kellene meggyőzniük magukat. Ez olyan kivándorlási láncreakciót generál, amely a kint születő gyermekekhez először látogatóba, majd végleg, érkező nagyszülőket is beleértve évtizedes tendenciát tesz borítékolhatóvá. Nyugodtan, elég kis kockázattal, állítható, hogy valószínűleg még csak nem is években mérhető a várható lecsengése. Némi szkepszissel, még az is jó eredménynek lesz mondható, ha egy generáción belül bekövetkezik egy erősebb fékeződés. Ha ezalatt nem sikerül elérni, hogy a kint születettek érdemesnek érezzék azt, hogy szüleik országába jöjjenek tanulni, esetleg befektetni, netán dolgozni, akkor elmondhatjuk: sikerült egy teljes generációnyi tehetséges embert megszöktetni az országból.

Alkalmasint ebbe az irányba valóban nagy lépésekkel halad a kormány. A kinevezéses magyarnak minősítéstől az oktatás zuhanórepülésbe küldéséig. Nem feledkezve meg arról a kárról sem, amit a letelepedési kötvény-üzlet okoz. Nem közvetlenül, mert az anyagi haszonszerzés csak az egyik, bár igencsak álszent, illetve korrupt oldala ennek az üzletnek. A közvetett kár, az országhoz tartozás aprópénzre váltása, az állampolgárság elinflálása sokkal nagyobb kárt okozhat hosszú távon. A fejekben. Mert az egyik oldalon lehetetlenné teszi a kormány az állandó migránsorosozással, hogy valaki egy nagylelkű, segítőkész közösséghez tartozónak érezze magát. Miközben a másik oldalon közösséghez tartozás megvásárolhatóságát, kiárusíthatóságát üzeni. A menekültek, bevándorlók kérdését közelebb kanyarítva a hazaáruláshoz, mint a segítő szándékhoz. Márpedig egy irigy, nagyképű, bunkó néphez tartozni nem okvetlenül olyan vonzó, amiért a már egyszer kint megélhetési alapokat megteremtők, illetve ott születettek szaladnának a közösségvállalás „asztalához”.

Hogy Karácsony erről miért nem szól? Talán eszébe sem jut. Ahogy az ellenzék jó része úgy döngicséli körül a Fidesz tematizálta nemzetiségi kérdést, mint ostoba szúnyog a petróleumlámpát.

30 hozzászólás

  • Aki kiment az kinn is marad.
    Szerintem.
    Delegalábbis a nagyrésze.

    Most ott tartunk hogy annyira nincs szakember, hogy pl. egy gázszerelő a muteromtól el akart kérni olyan 32 ezer Forintot egy öt perces munkáért.

    Annyi volt az egész hogy egy ronggyal meg kellett törölgetni a sütő égőfejét.

    Tőlem negyvenötezret akartak egy félórás munkáért : a WC kagyló cseréjéért. Ez cirka 30 perces munka.
    Naná hogy megcsináltam magam.

  • Meg a marciusi fiatalok (1848-ban)is koveteltek a „szabadkoltozkodesi jogot”. S azt sikeresen megnyertek, mert ugy az orszag nadora, mint Lipot csaszar is elismerte.

    Sajnos a huszadik szazadban az semmive valt.

    Na de hogy ma mar nem kell senkinek eletet reszkirozni a hatart atlepni, hat akinek csak lehetosege van menni, az megy is am.

    De miert mennek ?
    Bizonyara mert egy jobb hazat, illetve maguk es csaladjaik eletlehetosegit ohajtjak elosegiteni.
    Senkit nem vadolhat, sem itelhet el azert.
    Az a termeszetes celja minden elolenyeknek.

    Sajnos magyarorszagon azt a nemreg multban mind a szocialistak, ugy a nemzeti, mint a nemzetkozi szocialistak vezetosegeik „nem ohajtottak”.
    Mert azok csupa sajat hatalamaikat vettek az egyedulli celnak.
    Tehat nem csoda hogy mennek jobb otthonokata keresve.

    Bizonyare az volt a kilencedik szazadban is a koltozkodesuk oka.

    Cafolna azt barki is ?

    S miert nem is gondolnanak mind a mai uralomra ehezok azon javitani ???

  • De oszinten mondhato lehet az is, hogy; Magyarorszag a civilizalt es teremszetesnek velheto normak alapjan, nem egy orszag, csak egy helyseg a foldfelszinen, ahol nem ohajatos tarsadalmi, gazdasagi es politikai korulmenyek alnak szemben az ottan elo lasokksaikkal.

    Tehat nem csoda hogyn senki nem megy oda, inkabb az ellenkezoen. Tavoznak, aki csak tud !

    S kik okoztak mind azt ?

  • Bendguz79!

    Tévedsz (téged így „tájékoztatnak” nem a Te hibád…)de nem vagy egyedül,Karácsonynak sok dolog nem jut eszébe,ami kellene….de itt másoknak sem!
    Nos ma már nem jellemző a kivándorlás,ugyanis akinek jó szakmája
    van és szeret dolgozni,az itthon is tisztességesen megél!!!!!!
    Amúgy nekem több megbízható víz-gáz szerelő ismerősöm is van,akik
    tisztességes áron dolgoznak,meg ugye hetente bedobnak 10%-os ,meg nyugdíjas kedvezményes ajánlatokat,kiszállási díj nélkül!
    Szóval lehet válogatni,árajánlatot kérni,még kerületi újságokban is hirdetnek.
    Annak aki netán nem tud olvasni ajánlom,hogy afrikai szakképzett migránsokat hívjon be…..
    manapság nem kivándorlási, hanem bevándorlási veszély van,és „kétes” országból egy civilizált,európai és mellesleg független
    országba, amit jogunk van megakadályozni!Szomszédaink hasomlóan
    vélekednek szerencsére!

  • Mellesleg a társasházak közös képviseletének,általában van megbízható szerelője,akit bármikor fel lehet hívni,nekünk van!
    és ajánlani például a családi házban élő ismerősöknek!
    Ilyen egyszerű a dolog!

  • Nem értek egyet. Szavazzon minden állampolgár, de KIZÁRÓLAG SZEMÉLYESEN,kijelölt helyeken,a törvénynek megfelelő szavazatszámláló bizottság előtt. Levélben képtelenség megoldani, hogy csak a jogosult szavazhasson, ugyanakkor a szavazata titkos legyen. Most 393 ezer regisztráltról beszél a kormány, de nem lehet tudni, hányan kérték a felvételüket az idén. Ugyanis a regisztráció 10 ÉVIG ÉRVÉNYES, nem kell választásonként megújítani.Száll tehát a nagyvilágban erre-arra majd félmillió magyar szavazólap, amiről fogalmunk sincs, kinek a kezébe kerül, ki tölti ki végül. Azt meg a kormányhivatalnokok mondják meg, kire/mire voksoltak.
    Ótvaros,ordenáré csalás az egész levélszavazás.

  • A jelen kivándorlási csúcs 1-2 generáció után fog lecsengeni.
    Ahogy a nagy válság utáni kivándorlásokat gyakorlatilag sosem heverte ki az ország.
    Mert rácsúszott a háború elöli menekülésekre, majd az ’56 utáni hullámra.

    A most kivándorló 800 ezer körüli (nem egyszer ideiglenesnek induló) munkavállaló legalább fele fogja 1 vagy mindkét szülőt kivinni idővel. Ahogy a gyermekek is kint születnek, illetve nőnek fel. Az a rotációt megbecsülve is közel másfél milliós lakosságvesztés (akár több is lehet).
    Ez összemérhető az amerikai kivándorlással (ha nem is 3 millió tántorgott ki, de másfél körül igen)

  • Bendeguz79
    2018 március 10
    11:51 de.
    „S kik okoztak mind azt ?”

    A bolsevikok. akik most kormányoznak

  • Marcsi, az veletlenul nem tunt fel hogy a sok migrans nem allt meg Magyarorszagon hanem tovabb ment. Nem tudom ennek az e az oka, hogy a nagy a hired vagy csak a tobbi nyugati orszag elhetobb nekik?
    Tehat ok maguktol nem akatnak Magyarorszagon elni azzel szemben a kormany arul ugye letelepedesi kotvenyeket, meg telepitett be migransokat.
    Aztan ottvan London ahol Budapest utan a legtobb magyar lakik. Nyilvan ez is bizonyitja, hogy nincs kivandorlas.

    Avinszonlátás, addig is gyógyíttassa magát….
    Pá!

  • „Kik okozták mindezt?” – hogy valamelyest magyarul legyen a kérdés fogalmazva.

    Természetesen a választók. Hihetetlennek tűnik, pedig de. Sokan esnek abba a hibába, hogy mindaz, ami ma történik Magyarországon, ezért a Fideszt teszik felelőssé. Figyelmen kívül hagyják, hogy néhány évtizede egyetlen párt sem bírja magát megválasztatni úgy, mint azt lehetett tenni Kádár és Rákosi idejében. Ma Boda Marcsik mennek választani, és nem mennek Esterházy Péterek. Mert az utóbbiak már meghaltak.

    Az MSZP népszerűsége se azért csökken rohamosan, mert elpártolnak tőlük a szavazók, hanem mert kihalnak a volt szocialista brigádok tagjai, akik együtt jártak színházba és építették kalákában egymás házait és hétvégi telkeiken a vityillókat. A gyerekeiket meg vagy nem érdekli ez a politizálás és szavazás, vagy már régóta külföldön dolgoznak.

    Mikor lesz ismét európai Magyarország? Ha majd eltemetik Orbán Viktort és Kövér Lászlót is. Addig eltemetik majd Boda Marcsit és a társait is, ezzel lassan, de nagyon lassan csökken majd a Fidesz politikájáért lelkesedők száma is.

    Mert mit képvisel a Fidesz? Amit akar és szeretne a szavazóbázisa. Csak ezt az akaratot képviseli a Fidesz, semmi mást. Nem Sorosozna, és nem Brüsszelezne a Fidesz, ha az uralkodásához nem lenne elégséges számú híve. Nem a Fidesz hintette el a migránsozást, hanem a magyarok jelentős része viselkedik velük szemben elutasítóan. Már a 80-as évek elején is találkoztam nem egy olyannal, akik hozzánk települt erdélyieket románoztak és szőrös talpaztak le munkahelyeken. A büdös zsidózás emlékeit meg szóba se hozom.

    Megjátszható a Tippmixen : a Fidesz-Jobbik fog közösen kormányt alakítani, mert jelenleg erre van igény, és mert a Fidesz már nem bír egyedül kormányozni.

  • Boda Marcsi
    2018 március 10
    1:00 du.

    „Nos ma már nem jellemző a kivándorlás,ugyanis akinek jó szakmája
    van és szeret dolgozni,az itthon is tisztességesen megél!!!!!!”

    NOS nehazudozzál
    NOS megint félrebeszélsz
    NOS a múltheti felmérés szerint a fiatalok FELE (nemtom érted e: 50 % -a ) kimenne dolgozni.
    NOS megint idióta voltál
    NOS mindig idióta voltál

    NOS egyben igaza van az idiótájának:
    NOS aki itthon nos marad nos az gyönyörűen megél nos most.
    NOS 10 perces melóért 32 ruppó nos még a nőgyógyász se nos keres nos igy nos.

  • Ms.Boda;
    Amig Tunde a.k.a. Geyza kepes javitani a rezsojat es WC-jert nem kell felni hogy nincsennek szakemrerewk. Bocs. szak-holgyek, vagy bar kik is kozottuk.

    Nem veltem, sem hittem hogy „mindenki’, de sajnos akik a polcon voltak es ma is vannak, sajnos sokaik az Istentelen, tisztessegtelen, erkolcstelensgeiket gyakoroljak.
    S az igen „ragalyos” am.

  • ANDREW_S megjegyzesere;

    En NEM irtam azt !!!

    Az uralkodo szellemi gondolkodas mod, es annak szeleskoruen terjesztett hatalma.

    A negativ, a rend-ellenes , mint a gyerek es a kis-kutyak nevelesei, tanitasai ,magatartasai ami gyorsan terjed es meggyokeresedik.

    A „jo-magatartas’, magaviselet, gondolkodas, a feleloseg erzet, testveri egyetertes, azt nehezebb ragdossa teni.

  • Bambagrúz:
    A Tünde nincs itt.
    Miért emlegeted örökké?
    Szerelmes vagy belé ?

  • Bendeguz79
    2018 március 10
    4:05 du.

    Itt mit zagyválsz?
    Szedd össze magad olyan az írásod minr valami elmebetegé

  • Bendeguz79
    2018 március 10
    11:51 de.

    „De oszinten mondhato lehet az is, hogy; Magyarorszag a civilizalt es teremszetesnek velheto normak alapjan, nem egy orszag, csak egy helyseg a foldfelszinen, ahol nem ohajatos tarsadalmi, gazdasagi es politikai korulmenyek alnak szemben az ottan elo lasokksaikkal.

    Tehat nem csoda hogyn senki nem megy oda, inkabb az ellenkezoen. Tavoznak, aki csak tud !

    S kik okoztak mind azt ?”

    hát ez meg miazisten akar lenni te szerencsétlen ????

    meg ez a gyöngyszem itten:
    „lasokksaikka” : DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
    Te analfabéta vagy ?
    Már ne is haragudj…

  • Geyza
    2018 március 10
    4:17 du.

    Bendeguz79
    2018 március 10
    11:51 de.

    “De oszinten mondhato lehet az is, hogy; Magyarorszag a civilizalt es teremszetesnek velheto normak alapjan, nem egy orszag, csak egy helyseg”

    Helyiség az agyad ! Az !!.
    Ez az én HAZÁM te meg egy agylágyult balfék vagy akinek az okoz örömet ha hülyeségekkel terheli a környezetét.

    Gondolom a fizikai környezetedben már nemigen állnak emiatt szóba veled.

    Kénytelen vagy itt kiélni a ferde szellemi hajlamaidat

  • Bendeguz79
    2018 március 10
    11:39 de.

    „Meg a marciusi fiatalok (1848-ban)is koveteltek a “szabadkoltozkodesi jogot”. S azt sikeresen megnyertek, mert ugy az orszag nadora, mint Lipot csaszar is elismerte.
    Sajnos a huszadik szazadban az semmive valt.”

    Itt meg mi a jóistenről zagyválsz?

    Az 1848-as Polgári Forradalom és Szabadságharc egyik legfőbb vívmánya a jobbágyság megszüntetése volt !!
    Miféle ” költözési jogot ” vettek el a XX században ????? És kik ??????

    Miafenét hablatyolsz itt állandóan égbekiáltő hülyeségeket ?????????????

    Szerinted a huszadik században visszatért a jobbágyság??

    Ekkora egy idiótát…a MArcsival egy nívón.

  • Egy hozzáértő segítségét kérném, hogy pár szóval vezesse már le, miként, milyen esetekben lehet Karácsony az ország miniszterelnöke.

  • charlie
    2018 március 10
    4:42 du.

    Tök egyszerűen levezetem. Sehogy. 🙂

  • Például ha megválasztjuk.
    Vagy akkor a nyilaskeresztes hadak előbujnának a tropa odúikból és megint elkezdenek randalírozni?

    NHC* ?
    Hmm??

    *NHC = Neonáci Hitlerista Charli

  • talalom
    2018 március 10
    1:57 du.

    Pedig valójában a legtisztább szavazás az, ami életvitelszerű tartózkodáshoz kötött. Ne Kolozsváron döntsön az, aki semmi következményét nem viseli a döntésnek.

    Amikor politikai konformizmusból, konfliktuskerülésből belemegy egy párt abba, hogy elfogadja a közjogi kategória és az érzelmi (stb.), alapvetően emberi kategória összemosását, akkor onnan már csak (nem is) kis lépés a szalonfasizmus.

    Szerintem

  • Orsós Elemér

    Geyza
    2018 március 10
    4:12 du.
    Lehet, hogy Mirigy-gyel téveszti össze! De hát ő sincs itt! Nem baj, majd bejön!
    ( Két idős sváb beszélget a szobában:
    -Szepi püdös fan, finkottál?
    -Én nem, pisztos a kutya vót!
    -Nincs is ittpenn!
    -Há majt pejön!)

  • Orsóskám:
    Süketek párbeszéde:

    -Hová mész? Halászni?
    -Nem, hanem halászni..
    -Kár mert azthittem halászni..

  • Aurora Boreálisz

    T.Mindenki!

    A 2015-ös nagy „migrancsinvázijó” résztvevői sem ide igyekeztek, viszont Orbanini Duce gondolt egyet, és leszólott valamelyik MÁV-akárkiknek, hogy a szerb határról hozzák csak be ezeket vonaton Budapest kellős-közäpibe, hadd törjön ki a ramazuri a „bűnös város”* szivibe’, hadd lássa meg a pesti utca népe meg az átutazó parasztság is, mi várhat rá ha az ő saját skizoid agyalmánya, amelyet ő Sorosra rákent betegesen alattomos rémfantázia magvalósulna…
    A feszültséget fokozandó, tette ezt a Vezér még aképpen is, hogy csak a Keleti Pályaudvarig váltotta meg a menekült-tömeg vonatjegyét és csak azért, hogy ha lehet maradjanak is itt egy pár napig, hadd nőjék tovább a pánik az amúgy is a bögyében lévő pästi lakosság körében.
    Meg kell mondjuk, a migrancsok túljártak csúti suttyónk eszén, és a történésekben fölismerve a szándékosságot, annak akció jellegét, a nagyrészük hamarosan tovább indult Németország irányába – mely céljukat már addig sem titkolták, sőt lépten-nyomon még hangoztatták is azt… Magyarul, eszük ágában nem vótt itten maradni, egy olyan országban,ahol miniszterelnöknek titulált majomfejű disznó pásztorok provokálják őket olyan tettekre, ami a hétköznapi polgárra feltétlen’ risztólag hat… – Amúgy meg, különben sem esznek disznóhúst, még akkor sem ha azt egy ilyen híres – vagy inkább hirhedt kondás böllérkedte, mint maga, az Ungarisches Führer – inkább odébbállnak.

    * A „bűnös város” : Horthy első, fehérlovas beszédében átkozta így Budapestet.

  • Aurora, a „bűnös város” előjött 16 éve is, amikor Budapest „bevörösödött”. Még egy sláger is született erről:
    https://www.youtube.com/watch?v=iJ938jJgn9c

  • Geyza, „Például ha megválasztjuk.”
    A múltkor már úgy el voltál kenődve, hogy azt írtad, még választani se mész el. 🙂
    Azt tudtad, hogy aki otthon marad, az a Fideszt támogatja?
    Vagy csak pávatáncolsz Marcsinak? 🙂

  • NHC*
    Kimondta hogy otthon maradunk?
    Rossz a szövegértő képességed?

  • Karácsony már meg is nevezte árnyékkormányát, amibe beválogatott független!!, szakértő!! tagokat. (A Horn kormány idején sokan beszopták ezt a szöveget.)
    Egyszer nem lehetne a magyaroknak elkötelezett, becsületes minisztereket választani inkább?