Verdi: Az álarcosbál – az Erkel Színházban
A mű témája Verdi legádázabb harcát indította el a nápolyi, majd római cenzúrával. Az eredeti librettó egy svéd királygyilkosság valós, 1792-es történelmi eseményét dolgozta föl, de ez a kor politikai helyzetében túl kényesnek bizonyult, ezért megpróbáltak a cenzúra kedvében járni: a királyból gróf lett, és áthelyezték a cselekményt Európából az amerikai angol gyarmatokra. A római cenzúra néhány apró változtatással színpadra engedte a művet, amelyben, ha lehántjuk a cselekményről a politikai gyilkosság rétegét, egy szerelmi történet tűnik elő: a politikai elégedetlenség mellett az igazi tét egy megmentésre szoruló házasság, amelynek kulisszájában a viszonzatlan szerelem és az elvakult féltékenység zsigeri érzelmei mozgatják a szálakat.
Az álarcosbál tizenkét éve nem járt az Opera színpadain, most a fiatal, versenygyőztes olasz rendező, Fabio Ceresa értelmezése kerül az intézmény repertoárjára.
A Magyar Állami Operaházzal közös program.
III. Gusztáv, svéd király: Fekete Attila
Renato Anckarström: Alexandru Agache
Amelia, Renato felesége: Sümegi Eszter
Ulrica: Fodor Bernadett
Oscar: Szemere Zita
Horn: Cser Krisztián
Ribbing: Cserhalmi Ferenc
Christiano: Fülep Máté
Főbíró / Amelia szolgája: Egri Sándor
Közreműködik: a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara (megbízott karigazgató: Csiki Gábor)
Librettó: Antonio Somma (Eugène Scribe műve alapján)
Díszlet: Tiziano Santi
Jelmez: Giuseppe Palella
Fény: Stadler Ferenc
Koreográfus: Mattia Agatiello
Dramaturg: Orbán Eszter
Vezényel: Michelangelo Mazza
Rendező: Fabio Ceresa
(forrás: színház)
Fotók: Gergely Bea
Bemutató 2018. április 21.
Comments are closed