Hajnal előtt vitték el Nagy Imre szobrát Budapesten

2018 december 28 9:50 de.125 hozzászólás

Nagy Imre Magyarország hőse, kétszer volt miniszterelnöknek, második alkalomkor, a tragikus és sikertelen 1956-os forradalom idején. Nagy Imrét a kommunisták fogták el és börtönözték be. 1958-ban ki is végezték. Nagy nevét nem lehetett említeni a Kádár-rendszer alatt. Az 1989-es újjátemetése során a Hősök terén 200 000 ember gyűlt össze, hogy meghallgassa Orbán Viktor szenvedélyes beszédét. Nagy Imre az új, szabad Magyarország jelképévé vált. A Parlament felé néző szobra a Kossuth tér mellett található.

Ma egy szürke, ködös téli reggel felébredtünk, és hallottuk, hogy Nagy szobra az éjszaka sötét leple alatt el lett bontva. A feleségemmel együtt azonnal elmentem a Kossuth térre; a szobor valóban eltűnt.

Fotó: Lázár György


Megkérdeztem a magányos városi munkást, aki éppen tisztította a medencét, ahol a szobor állt. Azt mondta, hogy mindez 4:00 órakor történt.

Nagy darut használtak? – Én kérdezem. Nem, nem – magyarázta – levágták. Felemelték a szobrot és darabokra vágták a fémhídat. Megmutatta a szerkezet stabilizálására használt, üres fémcsavarokat. Szakmai munkát végeztek – mondtam én. Igen – válaszolta – egy óra alatt történt.

A Károlyi Mihály és Lukács György szobrok is eltávolításra kerültek a hajnali órákban és Roosevelt nevét egy nagyobb budapesti térről leszedték. Most Nagy Imre volt a soros. Antifasiszta és kommunista múltja kényelmetlen lett az Orbán rezsim számára.

Lépésről lépésre Magyarország nyíltan fasiszta állammá válik.

Lázár György

125 hozzászólás

  • Épp erről volt szó a New York Times-ban is, mármint nem Nagy Imréről, hanem amit Lázár úr utolsó mondata tartalmaz, Magyarország fasizálódásról: https://www.nytimes.com/2018/12/25/world/europe/hungary-democracy-orban.html

  • Minden nemzetnek szüksége van nemzeti hősre.Amikor semmire nem lehet büszkének lenni csak az 1848-as Bródy Sándor utcai pogrom- hősiesség vagy 56-ban krombi kabát vagy óra kilopására a betört kirakatból, akkor már jó akár egy olyan elvtárs is aki tagja volt a Miklós cárt és családját kivégző vörös különítménynek. Jó… Lehet,hogy nem lőtt,de a különítménynek tagja volt.A kúnpáterre még büszkébbek is lehetnek,mert az lőtt is.Igaz,hogy kórházi orvosokat és betegeket gyilkolt,de legalább fajtiszta volt.Nem úgy,mint az örmény salosián.
    Turul tisztelettel „víg esztendőt”

  • György Molnár

    Orbán egy tömeggyilkos, Nagy Imre módján kellene, hogy végezze, de ő nyilván elmenekül és ha lenne halálbüntetés ott is rögtön kegyelmet kérne. Most éppen az új szélsőjobboldali brazil elnök beiktatására utazik sokmilliós adófizetői pénzből, hátha ahhoz kell majd menekülnie….

  • Sajnos ezt a lepest nem ertem. Miert faj Nagy Imre a mai kormanynak?

  • ahogy egy kommentelő írta a szobor eltávolítását hírül adó cikk alá: Orbán Nagy Imre koporsóján mászott fel a mocsárból a hatalomba, de most már kényelmetlen a a parlamentre néző szobrát látni. Jön helyette „az 1936-ben felavatott és 1945 szeptemberéig a téren álló Nemzeti Vértanúk emlékműve, amit korabeli fényképek, dokumentumok alapján tervezik rekonstruálni.”
    Ugyanis a kommunista káderkölyköknek, Orbánnak és Kövérnek kellemetlen célzást jelent a múltjukra Nagy Imre.
    Mindketten szeretnének inkább Horthyhoz hasonlóan nemesnek látszani, holott az a társulat még tisztiszolgának sem tűrte volna el egyiküket sem. Tragikomikus.

  • gyuri10
    2018 december 28
    11:07 de.

    Jobban tennéd ha hallgatnál most.
    Rólad tudható hogy valamiféle bandában „tevékenykedtél” anno.
    Ami miatt aztán menekülnöd is kellett Magyarországról.

    Legalábbis a korai meséid szerint.
    Mert később aztán másképpen volt…amint előadtad itt magadat

  • Figyelő:
    Hát nem fogod fel
    végre mi zajlik itt?
    Úgylátom hogy az elmútt nyócévből
    (amióta magyarázgatjuk neked) semmit nem
    értettél meg.És hiábavaló volt minden magyarázgatásunk is.

  • Gabriel Karikas

    György Molnár
    2018 december 28
    11:13 de.

    Azt hogy Orbán a magyar adófizetők pénzén nyilván értelmetlenül utazik oda, azt aláírom!

    Mivel szeretném megsúgni, hogy brazilban a Lula-rendszer volt szélsőjobboldali. (fasiszta)

    És pofátlanul korruptabb mint azt Orbán valaha is álmodni merné.

    Bolsonaró a magyar népi politikai nyelvezetben ballibsi.
    Csak szólok.

    A pártja a PSL – Szociálliberális Párt.

    Nem hinném, hogy sok babér teremne orbánnak ott, mivel se Putyin, Erdogán, ajatollák, meg turániak sem lesznek preferálva.

    Nyilván párt-névnek úgy általában nem sok jelentősége van, hiszen a Lula-pártot Munkáspártnak hívták, amelyik párttal pedig szövetségben kormányzott 16 évig, azt szociáldemokratáknak.

    Csakhogy a szociáldemokraták pártja a gyarmatosító félfeudális helyi kiskirályok (tábornokok/földesurak) pártszerű konglomerátuma volt, a volt katonai diktatúra egyenes folytatói.

    De ha neked is a Rodeio véleménye a mérvadó, akkor a szemellenzősség már helyből adott.

  • Gabriel Karikas

    Tüske Zsófia
    2018 december 28
    11:55 de.

    folytatva az utolsó mondatodat:

    …. Így süllyedünk lejjebb, s még lejjebb. … hmmm … nemeseink…

  • Figyelo
    2018 december 28
    11:40 de.

    Sajnos ezt a lepest nem ertem. Miert faj Nagy Imre a mai kormanynak?
    ____________________

    És még mennyi mindent nem értesz ezen kívül, hajaj….

  • T.Figyelő !
    – A Kossuth tér és környéke korábban bejelentett rendezése, több szobor áthelyezését teszi szükségessé !
    – Varga Tamás alkotóval és a három finanszírozó üzletemberrel (tulajdonosok) folytatott egyeztetés, a szükséges hozzájárulások beszerzése, a szobor restaurálása, valamint a terület előkészítése után kerülhet a mártír miniszterelnök emlékműve a Jászai Mari térre, – sokkal méltóbb helyre – a tervek szerint még 2019. június 16. előtt.

  • megint romához értünk:
    Forradalom nem lett volna-
    Krombi kabát sem lett volna-
    Éljen éljen a nemzet.
    Valószínű,hogy ez a felirat sem lett volna az Andrássy úton a falra Írva: „Icig nem viszünk auswicig”.
    „A magyar név megint szép lesz
    Méltó régi nagy híréhez”.
    És az lett?

  • A „Regnum Marianum” templom lesz a következő restaurációs lépés? (Épült 1931-ben a Városligetben a tanácsköztársaság leverése miatti hálából, felrobbantották 1951-ben).

  • Gabriel Karikas

    slapaj
    2018 december 28
    2:39 du.

    nagyon aljas kis köcsög vagy te végül is, nem?

  • Gabriel Karikas
    2018 december 28
    4:23 du.

    Naja, az aljassal egyetértek. És, hogy más is értse Slapaj mondandóját NER beszédből magyarra fordítva:

    „Nincs itt semmi látnivaló, és különben is el lehet húzni a p#csába. Akkor is szétdaraboljuk az éj leple alatt hajnali 4-kor, NEM bejelentett mód ezt a „szar” szobrot, ne éktelenkedjen már az Országunk főterén. Majd valahol odébb, ahol a kutya nem látja egyszer talán felállítjuk újra.”

    Kb ez az amit Slapaj szépen becsomagolva próbál tálalni, ahogy neki is tálalja az agymosoda. Agyrém 😀 Végülis így tényleg nincs itt semmi látnivaló :))

  • Kedves Lázár György,

    Nagy Imre nem Magyarország hőse. Sosem volt. Azon lehet vitatkozni, hogy egy előre kidolgozott párt-akció megvezetett lúzere, vagy egyfajta muszájherkulesi figura volt.
    1989-ben az emberek nem Orbán beszéde miatt voltak a Hősök terén, és Orbán semmi olyat nem mondott, ami újdonság lett volna (áprilisban már létezett a szovjet csapatok kivonási menetrendje, és a döntés majd’ egy évvel korábban megköttetett.
    Nagy Imre újratemetése valóban lezárt egy korszakot, de ettől nem vált semminek a jelképévé. A többség szemében szinte biztosan nem. A neve fétissé,, jelszóvá válhatott a sok üres lózung nyomán, de ettől nem válik valaki jelképpé.
    Nem tudom, hogy Ön mikor járt ott a szobornál utoljára, és amikor ott járt, hányszor fordult elő, hogy szemsarkában egy könycseppet elmorzsolva emlékezzen Nagy Imrére. Azt viszont tudom, hogy nem vált a szobor zarándoklati célponttá. Tömegesen biztosan nem.

    Valójában a szobor eltávolítása sokkal inkább jelkép-értékű cselekedet volt, mint amennyire jelképe lett volna a szobor bárminek is.
    Szerintem

  • Valami itt nagyon nem stimmel!!! Mitől „aljas köcsög” a SLAPAJ nevű beíró, ha a tényeket tényszerűen közli ???
    Egyébként a szobor mai elszállitását korábban közölte a sajtó is, és a Párbeszéd ezt ki akarta használni egy kis tüntetésre/lökdösődésre. Ami így most okafogyottá vált. Valahol az eb itt van elhantolva…

  • Gabriel Karikas

    HunCanada

    Igen, lefordítva betűről betűre
    Nem Nagy Imre személye a fontos, nekünk nem. Hanem az ocsmány módszerek, ahogy mindent működtetnek.
    De a „Hatalomnak” viszont igenis, minden részlet fontos, az „image” felépitéséhez

  • Gabriel Karikas

    Andrew_s

    Nagy Imre híve volt a magántulajdon megtartásán alapuló „önkéntes” szövetkezeti szerveződéseknek.
    Legalábbis tudtommal.
    Legfőképpen a gyümölcs-zöldségtermesztés támogatásának.
    Ha nem úgy van bocs.

    Való igaz, hogy az elítélésével mártírt csináltak belőle, de azért a Kádár rezsim mégis okkal tartott tőle, másképp nem hajtották volna végre az ítéletet.

  • gyuri10
    2018 december 28
    3:29 du.

    Az ilyenek miatt nem lett ismét nagy a „magyar” név.
    A hazudozó aljas köpönyegforgatók miatt.
    Mint amilyen TE is vagy barátocskám.

  • Andrew_s
    2018 december 28
    5:21 du.
    A bejegyzeseben latszik, hogy NEm elt 1956-57ben. Nagy Imre egesz eleteben hithu kommunista volt, evekig elt a Szovjetben. Mikor varatlanul kitort a forradalom es az oroszok levertek, azt, akkor a forradalmarok melle allt’ Szinte Szimbulioma valt annak.O volt egyedul az, aki belatta, hogy mit KOVETEL az ifjusag a kormanytol. T.i. a foradalmarok szabad vallasztast koveteltek a 14 pontjuban’Na es meg azt,, hogy az orosz csapatok hagyjak el Magyarorszagot.
    Kadar, lehet , hogy orosz nyomasra, vagy feltekenysebol felakasztotta.

  • Erdekes , elobbi irasom nem jelent meg.

  • Arrol irtam, hogy Nagy Imre enyhülést hozoTT A Rakosi kor utan. Eges eleteteben hithu kommunista volt, de Rakosi utan kormanya enyhülést hozott a epmek.A Mgyar forradalom melle allt.
    KADAR EZERT AKASZTOTTA FEL ES MEG 36O MAGYAR FORRADALMART.

  • Gabriel Karikas

    Bernstein
    2018 december 28
    5:35 du.

    Hogy mondta volt szeretett vezérünk?

    Boldog karácsonyt!
    Tényszerűen.

  • HunCanada 2018 december 28 10:34 de.

    Veled kiveteleznek. Neked szabad kommunista, hazudozo magazinok, ujsagok linkjeit bemasolnod. Hogy csinalod?
    (Koltoi kerdes.)

    Mas tema:
    Par hete kovetem ezt a blogot, es ki merem jelenteni, hogy ennyi hazugsagot, ures kijelentest es butasagot meg nem lattam egykupacban sehol.
    Azt hittem a Youtube videoihoz hozzaszolo embereknel utodobb emberek nem letezhetnek, de be kell lassam, hogy tevedtem.

    De hogy a temarol is irjak: Mint a masik cikkhez az elobb irtam, Nagy Imre egy vergozos agyu kommunista volt, akit siman atvertek az elvtarsai. Foleg a szovjet elvtarsai.
    O sem erdemel szobrot, hacsak nem az idiotizmust akarja valaki megszoborni. De akkor valahova el kell dugni a szobrat egy kis faluba, lehetoleg egy neptelenbe. Hatha megelenkul a falu a turizmus kovetkezteben.

  • Tüske Zsófia

    Andrew_s
    Nagy Imre személye és jelentősége jelképes: ő volt az, aki moszkovita kommunistából emberré változott: a padlássöprés dicstelen feladata után megszüntette az ország internálótáborait és a kényszerlakhely-kijelölést, útjukra engedte a kitelepítetteket. 1953-as hatalomra kerülésével fellélegezhetett az ország. Letartóztatták Péter Gábort, a fekete autó többé nem jelentett közvetlen veszélyt. A korábban letartóztatott kommunistákat kiengedték a börtönből. A Gerő-féle újabb gazdasági megszorításokat jelentő tervet elutasították. Az ország fellélegezhetett a rákosi-korban jellemző rettegésből. 1955-ben jobboldali elhajlással vádolták és leváltották, Rákosi újra hatalomra szeretett volna kerülni. Ennek a hatására kezdődött az országban az az ellenállás, aminek eredményeképpen megvalósult a forradalom. A tüntető diákok újra Nagy Imrét követelték a kormányba. Nagy Imre tárgyalt a forradalmárokat és ellenezte a szovjet megszállást. Személye jelképe a megszállás és terror elleni ellenállásnak.
    Amikor kivégezték, testét papírba csomagolva arccal lefelé temették el, jeltelen sírba a 301-es parcellába, ahova október táján virággal szállingóztak a róla megemlékezők. 1989-ben az újratemetése jelképe volt a szovjet megszállás megszűnésének, a koncepciós perek elítélésének és a remélt szabadságnak.
    Most azt a jelképes hidat távolították el a Vértanúk teréről, ahol Nagy Imre az elnyomás helyett a szabadságot választotta és ezért életét is adta.

  • HunCanada
    2018 december 28
    10:34 de.

    Épp erről volt szó a New York Times-ban is, mármint nem Nagy Imréről, hanem amit Lázár úr utolsó mondata tartalmaz, Magyarország fasizálódásról: https://www.nytimes.com/2018/12/25/world/europe/hungary-democracy-orban.html

    —————————

    kedves HunCanada! A New York Times-nak természetesen nincs igaza, sőt Kovács Zoltán – volt kormányszóvivő, jelenleg akármilyen miniszteri tótumfaktum – szerint egyenesen hülyeségeket beszél!
    Sőt az egész világ hülyeségeket beszél, mindenki téved, senki nem érti meg Orbán „zsenijét” aminek lényeges alapvetője, hogy ide nekem az oroszlánt is – bármi áron! Ez a nagytudású, ördögképű sehonnai, már mint Kovács közzétette, hogy Nagy Imre unokájának sincs igaza, amikor bármit vitatni mer a miniszterelnöki döntésből. De kérdem én, megtehetik? Meg! Amíg minden döntésük, lépésük úgy megy át mint kés a vajban, addig meg is fognak tenni mindent, ami épp eszükbe jut, a saját hatalmuk és mindenhatóságuk érdekében!

  • Figyelo
    2018 december 28
    7:33 du.

    Én is azt hallottam hogy az oroszok akarták.

  • Számomra Nagy Imre az egyszeri magyar ember szimboluma. Akit egy eszme lelkesen elragad, amit a hatalmasok kihasználnak. De később belátja, hogy megvezették, és az eszmét el nem dobva megpróbál javítani rajta. Ezért aztán a hatalom leszámol vele, ő pedig bátran szembenéz a halállal.

    Nem tartom valószínűnek, hogy bárhol másutt felállítják a szobrát a közeljövőben. Mert bizonyos értelemben a magyar népet (az ő saját, megvezetett népüket) dobják ki most éppen a nemzetből. Újra ők lesznek a „nemes nemzet”, mi pedig proletárok és rabszolgák. Legalább is így szeretnék.

  • Nem szoktam kukackáknak válaszolgatni,de az a szó, hogy „barátocskám”,kicsapta a biztosítékot.Nem akarok jelzőket mondani,de egy ilyen,romából idepottyant tralalának barátja lehet a Kozarek vagy a Bali Mihály valamelyik utódja,esetleg egy karikalábú Cfátra elhajtott agyi mozgás képtelen,akik olyanok, mint a rumba mártott kukackák.
    A”víg esztendőhöz”kívánok nem sokkal enyhébb bűnhődést,mint a múltban volt a 2019-es évre.

  • Idézet a cikkből és hozzászólásokból :
    …”””””Lépésről lépésre Magyarország nyíltan fasiszta állammá válik……….”””””
    Ettől nagyobb marhaságot nem is lehet kitalálni.Talán ez nagyobb lehetne : Nem akarod ezt leírni :::: „”” A hitler Birodalom épül Magyarországon”””
    …..”””” a New York Times-ban is”””””….. :::::

    ……..””””” a The New York Times-tól,….. befolyásos liberális lap ……………… Nem szabad megfeledkeznünk ugyanis arról az apró részletről, hogy a „jószívű filantróp” ebben az évben legalább három millió dollárt pumpált a The New York Times-ba, ami ezt a jótékony adományt most látványosan igyekszik is meghálálni…..
    Tehát ennek a sajt óterméknek a véleményét a világ,ámerika véleményének beállítani—-badarság.
    …”””Orbán egy tömeggyilkos””… : nem Ő hajtatott be a tömegbe 2006 ban Budapesten ! Hol vannak a tömegsírok ? gondolataidban ?
    ….””””Miert faj Nagy Imre a mai kormanynak?”””… ::::Szerintem azért mert komenista volt!
    „”””…és különben is el lehet húzni a p#csába.”””””…. Ugye ezt gyuriferitől idézted!!???
    ….””””Hogy mondta volt szeretett vezérünk?””””…. :::
    Másoknak Orbán Viktor.
    Érdekes megfogalmazások voltak nem ? de üdvözletével.

  • A vesztett II. világháború után az ország szovjet fennhatóság alá került, ezzel megtört a társadalom történelmi fejlődése, és a hagyományaival ellentétes idegen irányba fordult.

    ’56 szólt az idegen irányítás és a magyar kollaboránsaik ellen. Ma, Orbán Viktor, szintén erőszakoltan, kitörli ennek az idegen uralmi időszaknak a jelképeit, emlékeit. Ugyanakkor megtartja ennek az időszaknak állami pénzelését a „látványsportokban”, a közegészségügyben, az oktatásban, a művészetekben (kultúrában), a médiában, a nyugdíjrendszerben. Gazdasági területen is erősíti befolyásoló szerepét, stratégiai tényezőnek nevezve állami kézben tartja az energiaipart, a távhőszolgáltatást, a szemétszállítást, a közműveket, az út- és vasúthálózatot. Egyúttal – szintén erőszakoltan – erősíti a katolikus egyházak társadalmi befolyását.

    Nagy Imrét nem söpri ki, ezt nem teheti, „mindössze” áthelyeztette. (jók vagyunk újratemetésekben és szobrok megítélésében)

    A Vértanúk terén állt a Nemzeti Vértanúk emlékműve, ami az 1919-es ellenforradalmárok emlékműve volt, és amit 1945-ben leromboltak. Itt a felavatásáról egy eredeti filmhíradós tudósítás:

    https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=969

  • Gabriel Karikas
    2018 december 28
    6:10 du.

    – Tegyük fel, hogy Rákosi vállalhatlanná vált;
    – Tegyük fel, hogy a Párt ki akarta rostálni magából a sztálinistákat;
    – Tegyük fel, hogy ki akarták provokálni a rejtőzködő fasiszták önleleplezését;
    – Tegyük fel, hogy mindezt úgy akarták megoldani, hogy a Bécsből hazatartó szovjet csapatok még az országban legyenek;
    – Tegyük fel, hogy nem a maoizmussal szimpiző Münich kezébe akarták letenni a hatalmat;
    – Tegyük fel, hogy ehhez a szerephez egy, a rendszerrel szimpatizáló, de adott esetben akár önként félreálló bürokratát kellett választani;

    Ebben az esetben ’56 októbere ideális időpont volt. Egységes szerveződések még nem lakultak ki, és a szovjet csapatok még itt voltak Szolnok-Debrecen között. Nagy Imre a Szu-ban kicsit komromittálódott, és ismerten nem Rákosi-párti, alapvetően bürokrata beállítottságú (végrehajtó) vezető ideális volt. Sikerrel előbújtak a rejtőző nyilaskák és horthysták, sikerrel felszínre buktak a párt radikálisai. Münich félre volt kénytelen állni, miután nem a kínai megoldást választották a forradalmi bosszúhoz. Nagy Imrét sebtében kivégezték, mielőtt véletlenül eljár a szája az esetleges belső szervezésről, és akár még önmaga is hősnek érezhette magát.

    A tömegek megélhettek egyfajta röpke katarzist, aminek a letörése évtizedekre (generációkra) kiölte a kezdeményezőkészséget. A hatása ma is látható. Biztosította a párt szerepét. Az oroszoknak biztosított egyfajta stabil, de alapvetően elég felszínes státuszt. A szuezi válsággal párhuzamosan világos volt, hogy a nyugat nem avatkozik majd be, és így a szer-es decibelvagányság hitelessége alól is kihuzta a sámlit.

    Ebben az esetben Nagy Imre szimpla lúzer volt.

  • Figyelo
    2018 december 28
    7:33 du.

    Röviden: egy fenét.
    ld. fentebb a Gabrielnek írtakat.

  • Tuske Zsofi es Almasi Alma irta az igazat Nagy Imrerol’ A tobbiek, valoszinu NEM is eltek akkor, es a median hallott vagy olvasott szovegeket idezik, Nagy Imrevel kapcsolatban’
    En doha nem voltam kommunista, tiztelettel adozom Nagy Imrenek’

  • Andrew_s

    2018 december 29
    8:14 de.Mondom, akkor meg nem is elt. A lengyelek kezdtek hozongeni, es az egyetemi magyar fiatalok szolidaritást fejtetteki velük, igy kezdodott a m.forradalom.Kerdezze meg GYurit aki akkor eppen egyetemista volt.
    Irt egy erdekes cikket anno a Kanadai Magyar Hirlapba, sajnos azt mar elnyelte a felejtes. Nekem meg megvan’

  • Andrew, meg annyit. hogy NEM voltak „rejtozo” nyilaskak, Gyuri vrgsofokon zsido egyetemista volt’
    Az O cikket emlitettem.Ki is ment a forradalom bukasa utan Izraelbe’

  • Koszonom Alma es Zsofi aaz igazi bemutatását, Nagy IMrenek’

  • György Molnár

    „Gabriel Karikas” – köszönöm a felvilágosítást, Brazíliával nem vagyok tisztában nagy szégyenemre, mert apám unokatestvére volt a híres, a háború előtt Brazíliában vadászott Molnár Gábor, aki a hazatérése előtt vakult meg örökre azért, mert az utolsó skatulya lőszert egy folyócskába akarta dobni, hogy az indiánok kárt ne tehessenek vele magukban, és a folyóparton egy indában megbotolva elesett, a lőszer felrobbant és a szemét kivitte. Az akkor gyűjtött állatokat hazahozta a magyar Nemzeti Múzeum számára, majd jóval a háború után már vakon visszatért Brazíliába ahol az indiánok nagy tisztelettel fogadták és még valamilyen magas címmel is megajándékozták. Én csak egyszer találkoztam vele, amikor 1967 nyarán elvittem egy rokon temetésére a Farkasréti temetőbe, utána meghívott hozzájuk ebédre, ahol az étkezőben egy ilyen hosszú barokk kredenc szerű bútoron egy közel 6 m – es kitömött anakonda feküdt, mellette ebédeltem….A 60-as években Magyarországon ő volt a legtermékenyebb író pár évig („Őserdők mélyén”, „Jaguárországban”, „Az óriáskígyók földjén”, stb, stb.)

  • Figyelo
    2018 december 29
    10:59 de.

    A Gabrielnek írtakból semmit nem cáfoltál.
    Rejtőző nyilasok márpedig voltak.
    A közvetlen élményeiden, azon kívül, amit egy tinédzser fruska összeszedett a szomszéd sarkokon, pont annyit tudsz az egészről, mint az, aki meg sem született akkor.

  • Figyelo
    2018 december 29
    11:21 de.

    Azokkal értek egyet, akik szerint mindenkinek megvolt a maga ’56-a. Neked egy tini csitrié, Wittnernek a bableveses k.-é, akiből utána vszínűleg vamzer lett. A szombathelyieknek az Ausztriából is visszaszivárgó horthystákkal tűzdelt, stb.
    Ahogy mindenkinek meg van, illetve meg lehet a maga véleménye is’56-ról. Nem hiszem, hogy az egy angyalok vs. ördögök meccs lett volna. Azt meg pláne nem, hogy minden tényét, beleértve a vezetők egymás közti beszélgetését is, ismernénk. Te sem.

  • Olvastam muveit, jo iro volt es a fiatal olvasok isnmertek es szerettek’

  • Tüske Zsófia
    2018 december 29
    3:19 de.

    „Nagy Imre személye és jelentősége jelképes:”

    Így van. S ezzel nagyjából vége is a történetnek.

    „ő volt az, aki moszkovita kommunistából emberré változott”
    Lehet. Valóban nem ismertem személyesen.
    ” útjukra engedte a kitelepítetteket”
    Ez nem igaz. Talán a svábokra igen. A politikai kitelepítettekre biztosan nem, vagy szemforgatóan. Dédnagymamám és nagymamám 1960 utánig ki voltak tiltva Budapestről.

    „A korábban letartóztatott kommunistákat kiengedték a börtönből”
    Akiket ’56-ban egy csomó köztörvényes is követett? S mi lett a nem kommunista politikai elítéltekkel, a kreált esetekkel börtönbe kerültekkel? Ja, azok egy részét beszervezték, míg mások ’62-63 ig is börtönben maradtak. Nem egyszer kivándorló-útlevéllel kirakva az országból is….

    „A Gerő-féle újabb gazdasági megszorításokat jelentő tervet elutasították.”
    Ám mégios Gerő beszéde lett ’56-ban az utolsó cseppek egyike. Tehát a jó elvtárs azért mégis hatalomban volt.

    „Az ország fellélegezhetett a rákosi-korban jellemző rettegésből. ”
    A ’60-as években is még úgy nőttem fel, hogy „erről nem beszélünk az iskolában, ugye”. Biztos azért mert senki nem állt bosszút és a szabadság netovábbja kovette már ’53-at is. Ne viccelj….

    „Nagy Imre tárgyalt a forradalmárokat”
    Kikkel? Komolyan. Tekintettel arra, hogy novemberre már szinte minden kapulajban külön forradalmár-csoportocska létezett. Egyetemisták itt, köztörvényesek amott, horthysták emitt. Valakikkel tárgyalt, azt elhiszem.

    ” és ellenezte a szovjet megszállást.”
    Ami viszont tényszerűen létezett, és az ’56 októberében elindult eseményekre hivatkozva azok a csapatok sem hagyták el az országot, amelyek egyébként talán elmentek volna. Szóban lehet, hogy ellenezte. Ténykedésével valójában megerősítette a megszállást.

    „Személye jelképe a megszállás és terror elleni ellenállásnak.”
    Kérdezz meg száz embert az utcán. 40 talán azt sem tudja ki volt Nagy Imre. Mármint a miniszterelnök. Mert ha a szomszédját úgy hívják véletlenül, akkor még a felesége lábméretét is. A maradéknak a fele aligha fog a média-lózungoknál többet visszamondani.

    „1989-ben az újratemetése jelképe volt a szovjet megszállás megszűnésének”
    Jelképe lehet, de amúgy köze sem volt hozzá több, mint Orbán beszédének.

  • Gabriel Karikas

    György Molnár

    Milyen jó, hogy mondod ezt, olvastam azokat a könyveket, most így visszaemlékszem rájuk, nagyon is habzsoltam …

    Abban az időben a fejemben meg nem fordult, hogy valaha is megfordulok Brazíliában
    lehet, hogy valahol tudat alatt megérintett a dolog? 🙂 🙂 🙂

    Nagyon jó leírások voltak …

  • Egy csokorra valo azoknak, akik kizarolag az elvtarsak hulyesegein akarnak nevetni:
    x
    György Molnár  “Orbán egy tömeggyilkos…”
    x
    Geyza (gyuri10-nek) “Jobban tennéd ha hallgatnál most. Rólad tudható hogy valamiféle bandában “tevékenykedtél” anno. Ami miatt aztán menekülnöd is kellett Magyarországról.”
    Csak nem a Geyzus lott a Gyurira 56-ban, hogy ennyire ki vannak akadva egymasra? Fufajkas volt az Geyza szentem?
    x
    Almási Alma  “Mert bizonyos értelemben a magyar népet (az ő saját, megvezetett népüket) dobják ki most éppen a nemzetből.”
    x
    Tüske Zsófia  “Nagy Imre személye és jelentősége jelképes: ő volt az, aki moszkovita kommunistából emberré változott:”
    x
    Drizari  “’56 szólt az idegen irányítás és a magyar kollaboránsaik ellen. Ma, Orbán Viktor, szintén erőszakoltan, kitörli ennek az idegen uralmi időszaknak a jelképeit, emlékeit. Ugyanakkor megtartja ennek az időszaknak állami pénzelését a “látványsportokban”, a közegészségügyben, az oktatásban, a művészetekben (kultúrában), a médiában, a nyugdíjrendszerben. Gazdasági területen is erősíti befolyásoló szerepét, stratégiai tényezőnek nevezve állami kézben tartja az energiaipart, a távhőszolgáltatást, a szemétszállítást, a közműveket, az út- és vasúthálózatot.”

    Ehhez hozza is szolok: Micsoda bunok sorozata! Ugyanazt csinalja amit az USA, es szinte minden mas orszag vezetosege: Kolti a penzt a kozegeszsegugyre, oktatasra, muveszetekre …stb. Mar csak az hianyzott a butasagroham vegen, hogy “Itt az ideje hogy mindezert felkossek az Orbant.” Ti tenyleg ennyire butak vagytok, vagy masokat neztek hulyenek?

  • De legalabb volt nehany ertelmes hozzaszolas is:

    Andrew_s 2018 december 29 8:14 de.
    es
    Andrew_s 2018 december 28 5:21 du.
    es
    Bernstein 2018 december 28 5:35 du.
    “Valami itt nagyon nem stimmel!!! Mitől “aljas köcsög” a SLAPAJ nevű beíró, ha a tényeket tényszerűen közli ???”

    Ehhez is hozzaszolok: Attol “aljas kocsog”, hogy nem ert egyet a kommunistakkal. Ez a legborzalmasabb bun amit egy ember elkovethet. Ugyanez felfedezheto a nacizmusban es az iszlamban is. Azert erzik ilyen jol magukat ezek harmasban.

  • Göllner András

    @ Figyelő

    „Gyuri vrgsofokon (sic) zsido egyetemista volt”

    Oké, ez érdekes, főleg azért, hogy erről bezzeg nem tudott megfeledkezni tyúkanyó. Mongya ! Ha cigány lett volna vagy buzi a Gyurija, azt is megjegyezte volna? Én már csak két dologra vagyok kiváncsi. Mi az összefüggése mind ennek ahhoz hogy a magyar nemzeti szégyenfolt eltávolította Nagy Imre szobrát a Kossuth térről ? Illetve arra, hogy ha a maga Gyurija „vrgsofokon” (sic) zsidó egyetemista volt, ezért lett belőle egy lábvízkereskedő Izraelben?

  • Szemezgettem az ertelmetlensegekbol es hazudozasokbol:

    Drizari: “A NER hagyja azt hinni, hogy az állam működése demokratikus döntések alapján történik (erre valók a konzultációs levelek), miközben csökkentett a választási lehetőség (többnyire irányított), valamint kereteket állít föl, és a szabad döntési lehetőség helyett bevezette a szigorú keretek közötti szabályozott “szabad” döntést.

    x
    DonGolo: “Ez a bagatellizáló megfogalmazás típikusan ugyanaz, mintha annak idején egy weimarista álom-pacifizmus idealista öngyilkos* képviselője írta volna le a hitleri. V o l k s g e m e i n s c h a f t-ról…”

    x
    Voronyezs: “Jól szólsz, amikor védelmedbe veszed a vita primátusát a megkövesedett és erőszakos konzervatívizmussal szemben, amely legszívesebben elhallgattatna minden friss hangot …”

    x
    Drizari: “Ezzel szemben egyénileg benyújtja egy fideszes képviselő, másnap megtárgyalja a parlament, a következő ülésen már el is fogadják az ellenzék módosító javaslatainak leszavazásával.”

    Erre valaszolok:
    Ezzel vagy az lehet a problema, hogy a kommunistak is ugyanezt tettek 1989-tol, vagy hogy a “gonosz” FIDESZ azutan, hogy megnyerte a valasztasokat nem adta at a hatalmat a “szakertoi” kommunista kormanynak.

    x
    Drizari: “Parkolópályára raktak tehetségeket, kiemelkedő képességű embereket, pusztán csak azért, mert kimutatták ellenszenvüket a NER-rel szemben. Szüntettek meg munkahelyeket, ezzel alkotóközösségeket, amik nem fértek bele a nemzeti keresztény irányvonalba. Számuk ugyan még nem jelentős, de a tendencia egyértelmű, és akinek nem tetszik a “lódenkabát”, az bizony kabát nélkül fog maradni.

    x
    Rodeo11: …”mit fed a NER rövidítés … hogy mit jelent arról sejtelmeim vannak, példának okájért: tömegek átbaszása a palánkon (hasonlóképpen a szarhoz) és ugyanakkor kiröhögépse és kifosztása, mindezt a demokrácia “szent” nevében, mert annak a szónak a valós jelentését, mármint a demokrácia senki sohasem határozta meg a FÖLD nevű bolygón de nagyon sokan véresre pofázzák a kereplőjüket amivel esznek is…
    Hahahahahahahaha”

    x
    Almási Alma: “Én úgy gondoltam eddig, hogy a NER valamiféle törvénykezési machináció. Ezért gondolom azt, hogy átléphető. A magyar ember sohasem volt igazán törvénytisztelő, MINDEN törvényt át szoktunk lépni.”

    Erre is kell valaszolnom: Kivancsi lennek, ha a muzulmanokrol, vagy az arabokrol, vagy a kommunistakrol, vagy a zsidokrol irna valaki ilyet ide, mekkora felhordules lenne, miszerint ez rasszizmus, aki irta vagy naci, vagy fasiszta.
    De mivel egy olyan elvtars irta ezt, akinek van munkasmozgalmi multja, itt meg ez is boven elfer. Gratulalok!

    x
    Almási Alma: “Mindazonáltal hálás vagyok, mert végül is elolvastam a Wikipédia NER-cikkelyét. »Legyen béke, szabadság és egyetértés.« Na ugye, hogy megvalósult például ez is? 😀 😀 😀” …
    Tud ez a Viktor hantázni, azt meg kell adni. Szóval: nem a NER a valami, hanem Orbán Viktor. Őt kell seggberúgni, a NER pedig az ő személyével együtt omlik össze. Ne a NER-től tartsatok, hanem Viktorunktól…

    Ide is elkel egy rovid comment: A beke Magyarorszagon mar regen megvalosul a normalis emberek koreben, csak azok nem birnak magukkal, akik szeretnek visszaallitani a sztalinista, vagy kadarista nacizmussal felero szocializmusat.

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    ˙
    Csöngetés nélkül

    j ö t t . a . n a g y . f e k e t e . a u t ó . é s . e l v i t t e.

    🙁

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    ˙

    Drizari! 7:07

    A giccsparádék efféle „hagyománya” – vagy inkább maszlagja – nyílegyenesen vezetett aztán 10 év leforgása alatt az 1941-45-ös magyar hullahegyekhez és a teljes romhalmazhoz, valamint az árpádsávos, stb. patkányok kiszabadításához a csatornákból…

    Orbán most nem mást, mint azokat a pillanatokat restaurálja.

    .

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    ˙

    Orbán kétszer csapott le Nagy Imrére, először 1989-ben, és most …

    .

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    Gyuri10

    Véletlenül nem tévesztettél házszámot ezzel a Romanov családdal? Nem XVI.Lajost akartál írni?

    Nagy Imre talán inkább az 1789-es Polgári Forradalom gillotinos király és avisztokvata kivégzéseiben vett részt, az hagzatosabb poén lenne. Ott kb. 30’000 embert végeztek ki a jövö burzsujai, azaz tőkései …

    .

  • Még Nagy Imre unokáját sem értesítették arról, hogy lopva kora hajnalban elviszik nagypapája Szobrát VIDEO:

    https://rtl.hu/embed/1303902

  • Klárika,
    emirátusoknak és egyetemen bicikliző pucceroknak nem kell válaszolni akkor sem ha olyan hosszúak,mint a „galandféreg”.Ezért nem válaszolok a rumoshordó cefréjének és a karika formájú abroncsnak sem.

  • „tisztelthölgyeimésuraim”
    nem gondoltam XVI. Lajosra.Én arra a Nagy Imrére gondoltam,aki egyes leírások szerint a SZU.-ban a legjobb emigráns kommunista elvtársait is mószerolta,börtönbe és föld alá juttatta.Nem tudom,hogy igaz vagy nem.Hála a Teremtőnek nem voltam ott,de a szóbeszéd erről regél.Magyarsága vitathatatlan.

  • gyuri10
    2018 december 29
    6:20 de.

    Egyszer tanúja voltam egy agylágyulásnak.
    Az is ilyen zavaros hülyeségekkel kezdődőtt.

    Szedd össze magadat kispajtás.
    Újévre bedilizel ha igy folytatod.
    Nem való neked ez a hely,
    momentán meghaladja észbeli képességeidet.
    Higyjél nekem kisöreg én csak a te érdekedben szólok !

  • Szoros Gyuri, nagyon szeretnél okosnak és hősnek látszani, de sajnos most nem sikerült. Nem baj, majd máskor… 😀

  • Göllner András
    2018 december 29
    9:48 du.

    L Á B V Í Z – K E R E S K D Ő ???

    Valami borokat fabrikál ottan a pusztában, eladásra.
    Ő mondta régebben.

    De inni nem iszik belőle. (Hacsak azért nem hehe )

  • Andrew_s

    2018 december 29
    5:02 du. Nem voltam csiri mar 556 ban. 23 eves voltam .

  • Gabriel Karikas

    Geyza

    Már jobban nehezen dilizhetne be …

    Ha valakinek fájdalmas a múlt – akkor csakis mazochista lehet, ha abban élvezi ki magát, hogy fokozza a mindenáron vele való szembesüléseket – ráadásul azok mellé állva, azok társaságát keresve, akik ma is ugyanúgy meg is tennék – vele is, a legkisebb lelkiismeret furdalás nélkül ….
    Lepocskondiázva azokat, akik akkor is, ma is azért tépik magukat, hogy ilyen többet meg ne történhessenek …

    Mazochizmus felsőfokon

    Apám, aki helybe megy a lóf@szért …???

  • Almási Alma
    2018 december 30
    9:50 de.

    Ő hős.
    Egy hőscincér.
    Kimászott a trágyakupacból oszt most hősködik.

  • Ez a Görgybe szorult fejű, nem tudom, hol él. Jó, tudom – ő mondta: Washington állam esős, szeles fővárosában. De hagyjuk is: nyilván évszázada nem dugta ki a fejét szorosgyuriból: honnan tudná, mi történik a világban, pláne a világnak ezen a jelentéktelen – nekem viszont nagyon is jelentős, hiszen a hazám – pontján.
    Őszintén? Nekem az jobban fájt, amikor eltávolították a Kossuth térről az ’56-ot jelképező Szabadság lángját.
    Nagy Imre a kommunisták ún. népi szárnyához tartozott, amit csak megerősítettek benne a beszolgáltatási miniszter korában tapasztaltak. Ugyanakkor, a harmincas éveket a Szovjetúnióban túlélte.
    A hetvenes években Ságvári Ágnes (ANNAK a Ságvárinak a húga) tartott néhány előadást az’56-ban átélt személyes élményeiből. Nem volt döntéshozó pozícióban, gépíró volt. Úgy látta, hogy Imre bácsi és kormánya borzasztóan bizonytalan, mindig annak adott igazat, akivel utoljára beszélt. (Több adat szerint ennek is köszönhető, hogy hagyta meglincselni a Köztársaság téri pártház védőit, többek között sorozott kiskatonákat.) Talán tényleg a muszáj herkules a jó szó rá. (De azért Herkules-t megkérdőjelezném.)
    Évtizedekig úgy tartottam: Kádár nagy bűne volt, hogy a Varsói Szerződés, illetve legerősebb serege, a Szovjet Hadsereg segítségét kérte a polgárháborús helyzet megoldásához. Nagy meg az ENSZ-ét – de hiába: ne feledjük: az ENSZ BT-ben akkor is vétójoga volt a Szovjetuniónak.
    Itt valaki azt mondta: nemm jöttek elő a nyilasok 56-ban. Dehogynem.
    Mondjuk egy előnye lett volna az uralmuknak: Magyarország jelenlegi első szolgája a mai napig a trágyát taposná, kommunista apja bűneit vezeklendő. Esetleg jóeszű suttyóként akár kerületvezetőig is felvihette volna.
    De ne feledjük: ez fajta ezerszám terem minden náció mocsarában.

  • Szoros Gyuri. Még kell követnem Bodát. Mindig azt hittem, nála butább nincs. Erre megjelensz, és két kört ráversz. Erre mondta a paraszbácsi mikor meglátta a zsiráfot, ilyen állat pedig nincs. Elképesztő vagy. További jó ámokfutást, remélem megéri anyagilag, hiszen ingyen csak nem csinálsz ilyen hülyét magadból?

  • György Molnár

    Gabriel Karikas – Még annyit Molnár Gáborról, hogy -azt hiszem- 1964-ben a feleségével elutazott vakon Mongóliába és arról is írt egy több mint 400 oldalas könyvet és még utána többet is, pl. „Az arany-góbi kősivatagában”. Amikor vittem a temetőbe, megkérdezte, milyen kocsiban ülünk, mire mondtam, hogy egy régi, 9 éves Peugeot 403-ban (Peter Falk-nak volt olyan a Columbo sorozatban), mire Gábor azt mondta, hogy ha nem 400, hanem 800 oldalasra írta volna a könyvet, akkor ő is vehetett volna egy ilyet, de így csak egy Skodára telt…..Persze lehet, hogy egy új Skoda többet ért mint egy régi Peugeot…Most megnéztem az online könyvesboltban, rengeteg könyvét árulják, aminek a címe máig ismeretlen előttem.

  • György Molnár

    Gabriel Karikas – A bookline.hu-ról másoltam ki:

    1932. máricus 7-én délután négy óra tájban, a braziliai Ford-ültetvényen, valahol a Tapajos folyó mentén a huszonnégy éves Molnár Gábor kezében felrobban egy gyutacsokkal teli bádogbogoz. Bekövetkezik a tragédia: a nagy reményű fiatal gyűjtő szeme világát vesziti.
    Hogyan találja meg helyét a rászakadt fekete világban? Hogy jut el a nagy veszteség után is az emberileg lehetséges teljes értékű élethez? Egyáltalán mibe kapaszkodhat az ember egy ilyen már-már reménytelen helyzetben is? Az író nem csak kérdez, meg is adja a választ, éspedig saját legszemélyesebb példájával: csakis önmagába. Ezt a nehéz utat, az önmagáratalálás éveit mutatja be az Éjbe zuhant évek, az író regényes önéletrajzában második része, mely az 1932-től 1935-ig terjeszkedő korszak eseményeit dolgozza fel.
    A kötet első harmadában még kedves brazíliai környezetében találjuk az írót, hűséges kisérői: Abilio, Juan és Klementino társaságában. Majd – már a tragikus fordulat után – útban hazafelé, Magyarországra. Aztán a harc, a nagy belső erőfeszítés évei következnek,. Közben újra hűséges társra talál: megbízható Remington írógépén mintegy írásgyakorlatképpen belekezd brazíliai élményeinek feldolgozásába. És kiderül: az „írásgyakorlatok” érdekfeszítő elbeszélések. Mire a regény zárul, előkészületben az első nagysikerű kötet: a Kalandorok a brazíliai őserdőben.

  • Gabriel Karikas

    Kenny

    Lehet, hogy ez az ember pénzért ilyen?
    Az magyarázatot adhatna, de ahhoz sok pénz kellene …

    Viszont boldog és békességes új esztendőt neked is, szívből!

  • Tüske Zsófia

    Andrew_s:

    1) az első Nagy Imre kormány 1953. július 4-étől 1955. április 18-áig tartott.
    „A kitelepítéseknek az 1953 júliusában megalakult Nagy Imre-kormány vetett véget, de az intézkedések áldozatai nem kaphatták vissza lakásukat, sokszor még eredeti lakóhelyükre sem térhettek vissza.” forrás: http://pestbuda.hu/cikk/20160520_igy_kezdodtek_a_budapesti_kitelepitesek
    http://rubeus.hu/wp-content/uploads/2011/10/21758_kiszakitottak.pdf

    Végül 1953-tól majdnem két évire a miniszterelnöki pozíciót is betölthette, 1953. júl. 4. és 1955. ápr. 18. között. Ezen évek voltak életében a „legtermékenyebbek”, ugyanis programja gyökeres változást hozott Magyarország addigi életében, és a későbbi forradalom kirobbanásakor ezen reformidőszaka fordította felé a néptömegeket. Reform miniszterelnökként változtatott a túlzott iparosításon alapuló gazdaságpolitikán, megszüntette az erőszakos téeszszervezéseket, javított a mezőgazdaság és a kisipar helyzetén. Jelentős lépéseket tett a törvényes rend helyreállítására, a koncepciós perek felülvizsgálatára, az igazságszolgáltatás továbbfejlesztésére, az internálótáborok megszüntetése, a közkegyelem gyakorlására. Létrehozta a Legfőbb Ügyészséget, eltörölte a rendőrbíráskodást és a rögtönbíráskodást. 1954-ben átfogó gazdasági és politikai reformprogram kidolgozásába kezdett, s alelnökként újjászervezte a Hazafias Népfrontot.

    A reformokat Moszkva és a Rákosi–Gerő csoport is sokallni kezdte, és amikor a nemzetközi kelet-nyugat szembenállás újra elfajult az NSZK NATO felvétele kapcsán, elrendelték Nagy Imre eltávolítását. Így 1955. áprilisában tisztségétől megfosztották, és a Pártból kizárták. Ezzel felszámolták az első magyar reformkísérletet. De két éven át tartó miniszterelnöksége alatt született meg és bontakozott ki a sztálinista rendszert elutasító politikai és szellemi mozgalom, mely az 1956-os forradalom és szabadságharchoz vezetett.” forrás: http://tortenelemcikkek.hu/node/346

    2) a koncepciós perekről és rehabilitálásokról: http://oktatolapok.mnl.gov.hu/koncepcios_perek_magyarorszagon_1945_utan/tartalom/tanulmany?id=1 1953 után
    További infókat találsz : Romsics Ignác: Magyarország története a XX. században c. könyvében.
    1954.től bizottság alakult a koncepciós perek felülvizsgálatára és az áldozatok rehabilitálására.

    3) Gerő Ernő: „1953. július 4-étől Nagy Imre miniszterelnök első számú helyettese és 1954. júliusig belügyminiszter volt, amennyire tudta, lassította a rehabilitáció folyamatát. Miniszterelnök-helyettesként változatlanul felügyelete alá tartozott minden gazdasági tárca” forrás: https://www.neb.hu/hu/gero-erno

    4) a hatvanas években már nem rettegtünk a fekete autótól, terror nem volt, ettől még az iskolában nem beszéltünk 56-ról. A hatvanas években felsőtagozatos voltam, így tapasztalatból beszélek.

    5) http://tortenelemcikkek.hu/node/346 Itt megnézhetitek Nagy Imre szerepét a forradalom alatt. Nem akarom túl hosszúra nyújtani ezt a kommentet.

    6) hogy hány ember ismeri ma az országban Nagy Imrét, hozzád hasonlóan én is csak becsülni tudom, de én jócskán többet feltételezek nálad.

  • Tüske Zsófia

    Kenny:

    😀

    (egyetértek, de a magyarok között akad ilyen állat elég. azért ne kövesd meg Bodát. Úgyis attól tartok, hogy kényszerpihenő alatt felgyűlt benne a méreg és a jövő héten eláraszt minket vele)

  • Figyelő!

    2018 december 30
    10:15 de.

    Andrew_s

    2018 december 29
    5:02 du. Nem voltam csiri mar 556 ban. 23 eves voltam .

    ———————————–

    Akkor ezek szerint Ön 533-ban született, én pedig úgy tudtam 532-ben!
    A lényeg, hogy Ön mindig csak azt látta, amelyik sarkon vagy téren éppen volt,azaz hogy ott mi történt: már az sem biztos, hogy az okát tudta, miért történik? 23 évesen bámész tömeget képezve hol itt, hol ott, nem láthatta át a történéseket, amelyek pedig „megszerkesztetlenül” óráról órára, percről percre változtak. Pár órán belül, de legkésőbb másnapra a mámoros forradalmi hangulat erősen átalakult, a sok köztörvényesnek (is)köszönhetően. Az Ön saját, emlékei is igen vegyesek, van köztük nyilván néhány igen dicstelen is, ezért aztán nem sokat jelent, hogy valaki élt e akkor („átélte”) vagy csak tanult,olvasott,hallott róla, dokumentumokat tanulmányozott, szóbeli visszaemlékezéseket hallott, szülei, nagyszülei révén!

  • Tüske Zsófia

    Molnár György, köszönöm a történetet Molnár Gáborról, aki kamaszkorom kedvelt regényírója volt.
    Az anakonda társaságában elkövetett ebéd elég megrázó lehetett.
    (erről nekem Nagy Zoárd, a lépkedő fenyő verse jut eszembe – Lázár Ervin közvetítésével – amit a költői versenyre írt a Négyszögletű kerek erdőben.
    „Legszebb állat az anakonda,
    de nem tudja ezt ama konda,
    ha ráterelnék ama kondát,
    széttiporná az anakondát.”

    tovább is van, de azt majd jövőre.

  • Almási Alma 2018 december 30 9:50 de.

    „Szoros Gyuri, nagyon szeretnél okosnak és hősnek látszani, de sajnos most nem sikerült.”

    Duplan is felreertettel valamit. Ez sem okos, sem hosies nem akart lenni. Ez humoros. Ezt a sok buta hazugsagot, ures locsogast, amit itt osszehordtok konyvbe kene kiadni. Kar, hogy nincs idom ra.
    A masik fele a felreertesnek pedig az, hogy az a fajta kisebbsegi erzes (miszerint masnak akarom mutatni magam, mint ami vagyok) amit bennem velsz felfedezni nem talalhato meg a normalis emberekben. Az a kommunistakra jellemzo. Epp azert kommunistak.

    x
    Gabriel Karikas 2018 december 30 10:35 de.

    „Ha valakinek fájdalmas a múlt – akkor csakis mazochista lehet, ha abban élvezi ki magát, hogy fokozza a mindenáron vele való szembesüléseket …”

    Tehat akkor tilos emlekeznie a magyarnak a mohacsi veszre, 1956-ra, a zsidonak a holocaustra. Ezt akarod mondani?

    „…ráadásul azok mellé állva, azok társaságát keresve, akik ma is ugyanúgy meg is tennék – vele is…”

    Valamiert azt tetelezed fel, hogy mindenki komplett idiota, aki nem ert veled egyet 1-2 dologban. En pl. rajottem nehany het utan, hogy nem is vagy annyira utodott, mint amennyire neha azt megjatszod, es azota nem „szorakoztatlak”. Megnyugtatlak, hogy ha a Gyuri valoban izraeli, nagyon is jol tudja ki az ellensege es ki a szovetsegese.

    „Lepocskondiázva azokat, akik akkor is, ma is azért tépik magukat, hogy ilyen többet meg ne történhessenek…”

    Ugy erted, hogy helyeselnie kellene a nyugat-europai es eszak-amerikai trendet, es azert kellene felszolalnia, hogy minel tobb muzulmant vigyenek be Magyarorszagra? Talan kovetelnie is kene? Ugyanis, akiknek jelenleg a hatsofelet puszikazod azt szeretnek ha minel tobb muzulman lepne el Magyarorszagot. Gondolod, hogy „egyetemesre” kene vegye a figurat es kovetelnie 7 millio muzulman azonnali betelepiteset Izraelbe is?
    Hallottal arrol, hogy mik mennek manapsag Nyugat-Europaban?

    Hogyan tudsz ilyen konnyen felulni az elvtarsak hazugsagainak? Meg hogy ok filoszemitak! Ok, akik kovetelik az antiszemita muzulmanok beszallitasat minden orszagba?

  • Kenny 2018 december 30 2:08 du.

    „Szoros Gyuri. Még kell követnem Bodát. Mindig azt hittem, nála butább nincs. Erre megjelensz, és két kört ráversz”

    Imadom a humorodat! Illetve az intellektuelt, ami sugarzik ebbol a hozzaszolasodbol. Meg azt sem vetted eszre, hogy csupan masok butasagait, buta hazugsagait es ures locsogasat ideztem.
    Nem rossz kezdetnek! Hany eves vagy? 5, vagy 6?

  • Gabriel Karikas

    Szaros Jankó

    Már megbocsáss a bejegyzésem nem hozzád szólt, még ahhoz sem akiről szó van benne, ha valakihez akarok, akkor nyugodj bele, közvetlenül szólok.

    Mondtam volt, hogy valakihez.
    Nem látom szükségét, hogy ebbe belesoroljalak, tehát ha tudod türtőztesd meg magad nyugodtan. Annyira nem fog fájni

    A választott álneved, ami mögé bújva itt mocskolódol, nyilván tudatosan választva már egy nagy mocsokságból fakad.

    Azt hiszed, hogy mindenki egy debilmental?

  • Azért gondoljuk végig: miért kellett Nagy Imre életét is elvenni, két évvel az események után? Még a hruscsovi Szovjetunió sem ragaszkodott ehhez.
    Hanem: az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ)akkor rendkívüli tekintély volt, viszonylag erős sereggel – a „kéksapkások” seregével, amelynek az egységei a világ számos pontján választottak szét egymással (akár azonos nemzeten belül is) viaskodókat.
    Ugyanekkor Magyarországon viharsebesen konszolidálódott a helyzet: 1957 május elsején minimum egymillióan vonultak föl – többségében nem fenyegetésre, vagy lefizetve. Mire föl jött volna kéksapkás, vagy bármilyen erő???
    Hanem: a még a háború pusztításait sem pótoló Magyarországnak égetően szüksége volt a nemzetközi közösség elismerésére,hogy építeni lehessen az ország gazdasági, politikai kapcsolatait.
    Márpedig ez lehetetlen volt addig, amíg az ENSZ napirendjén folyamatosan szerepelt a „magyar kérdés”, aminek a lényege az volt, hogy melyik kormány Magyarország legitim képviselője? Az akkor emigrációban lévő Nagy-kormány, vagy a november 2-án, a szovjet csapatok hátterével alakult Kádár-kormány?

  • Bocsánat,az emigráció nem jó szó a Nagy-kormányra, hiszen gyakorlatilag fogságban voltak. Az ENSZ vita csomópontja az volt, hogy a Kádár-kormány nem legitim, mert nem választásokon került hatalomra. És? A Nagy kormány se.
    A Kádár-kormányt később tömegek legitimizálták: ahogy ma a méltatlan első szolga kormányát.
    Azt kéne megértenünk, miért?
    Tóth Péter itt fentebb a húsosfazékról beszélt, hogy az ellenzék azt akarja megszerezni. És mi a baj ezzel? Hiszen én is,és nyilván Ön is azért dolgozott, hogy hús legyen a fazekában.
    Nem az a legnagyobb bajom ezzel az udvartartással, hogy kivagyi módon rázza a rongyot – nem szimpatikus, de ez egyéni probléma.
    Hanem az – a húsosfazék példájánál maradva -, hogy mivel képtelenek a „hústermelésre”, mások fazekából lopják ki. A francot se érdekelné, hogy egy suttyó gázszerelő a jachtján rázza a hátsóját, ha olyan céget működtetne, ami hozza a pénzt az országnak. De nem hozza: viszi.
    Képesség híján már a mi fazekunkból kaparják ki az utolsó cupákokat.
    Ami ennél is nagyobb baj: minden erővel akadályozzák, üldözik azokat, akik képesek lennének „hústermelésre”.

  • Gabriel Karikas 2018 december 30 6:52 du.

    „A választott álneved, ami mögé bújva itt mocskolódol, nyilván tudatosan választva már egy nagy mocsokságból fakad.”

    Ha nekem irtad ezt, akkor kicsit tevedtel. Latom, neked neha eleg a feltetelezes is, hogy vegso konzekvenciat vonj le valamibol. Rossz szokas. Eloszor kerdezz, hogy jol erted-e?

    Aztan az sem artana ha eszrevenned, hogy te mocskolodsz, raadasul feleslegesen. Inkabb valaszolnal a feltett kerdesekre. Csak nem az a baj, hogy rajottel valamire?

    „Azt hiszed, hogy mindenki egy debilmental?”

    Fura szo ez. De ertem. Epp arra akartam felhivni a figyelmedet, hogy nem mindenki idiota, kar annak nezni kozel egy egesz nepet. Erre te is erdeklodsz…
    De, hogy valaszoljak is; nem, en nem hiszem, hogy azok akik ide hazugsagokat firkalnak idiotak lennenek. Sajnos nem azok. Jobb lenne, de nem idiotak.
    Tobbet nem mondhatok errol, mert a Jehova Tanui szuro meg mindig mukodik itt a liberalis – azaz szabad – blogon.

    Neztem ma nehany videot a Bolsonaro es a Netanyahu talalkozasarol. A Bolsonaro csak camera-shy, vagy attol fel, hogy lelovik? Nagyon furcsan nez a tomegre.

  • Szoros Gyuri Három éves vagyok. Na és? Ennyi is elég, hogy lássam, még egyetlen értelmes mondat egyetlen érv sem esett ki a szádon. A papagáj módra hajtogatott hazudsz szó nem érv, még itt a három évesek között sem, a bölcsödében. Mint már írtam és most Gabriel is megjegyezte, már álneved is mutatja lelked sötétségét. Törödj bele, nem érdemelsz itt tiszteletett. Próbáld a kurucinfót, ha még van az a szennylap. Addig itt Bodával egy polcon leledzel. Búék!

  • Kedves Almási Alma,
    Szoros Gyuri értékes hozzászólását még annyival toldanám meg, hogy szívesen lemondanék az évente ismétlődő Magyar országi látogatásaimról,ha muszlim imádatotokat ki tudnátok élvezni. Részemről boldogan átadom nektek az egész izraeli arabnak(másfél millió) nevezett ellenségeinket.És ha további hiányérzetetek lesz, boldoggá tehetünk titeket a ramallahi szafári és a gázai ENSZ kitartottak hadával.A helyet megcsináltátok számukra az előző évszázadoktól kezdődően.Úgy emlékszem ezt már személyesen is megbeszéltük.

  • Gyuri10 9.30

    Ez csak városi legenda. Nem igaz. Rémhírterjesztés, ami éppen a jelenlegi középkori keresztény-kurzus érdekében áll. Rajtad viszot csodálkozom.

    .

  • A lényeg Hölgyeim és Uraim !

    UGYANEZEN A HAJNALON:MÉSZÁROS LŐRINC azaz ORBÁN VIKTOR keresztapa

    ELŐLÉPETT –> MAGYARORSZÁG LEGGAZDAGABB EMBERÉVÉ.

    .

  • gyuri10
    2018 december 31
    4:03 de.

    Kispajtás
    Régebben azt hazudoztad itt hogy elvből nem jársz Mo.-ra.
    Azt is mondtad hogy rühelled -idézlek- :
    „a te gyilkos népedet” (Már mint az enyémet.)

    Erre kiderül hogy imádod a Jobbikot, a szélsőjobb talpát nyalod és itt esz a fene tégedet állandóan.

    Nincs dolgod otthon? Pl. azt a szar lőrét amit eladásra kotyvasztasz, nem kell erjesztgetni vagy mi ?

    Te hazudós DDDDD

  • Gabriel Karikas

    Mindenkinek egy békés és boldog újesztendőt

  • Hollósy Gerti

    BÚÉK!

  • gyuri10
    2018 december 31
    4:03 de.
    ______________

    Nem szívesen válaszolok neked, mert nemcsak rosszindulatú vagy mindenkivel szemben, aki csak egy kicsit is másképp képzeli a világot, mint te, hanem mindenféle ostobaságot belemagyarázol a dolgokba, és azt BOLDOGAN ELHISZED.

    Mondhatni, ízig-vérig összeférhetetlen magyar vagy. Köztünk, magyarok között van ilyen több is, de szerencsére a TÖBBSÉG nem ilyen.

    Én értem, hogy a lelki egyensúlyodnak erre szüksége van, vagy legalább is te azt hiszed. De a valóságban sokkal boldogabb lennél, ha nem hajtanád túl ezt a gyűlölködő figurát…

  • málnaszőr
    2018 december 31
    5:43 de.

    ANNYIRA örülök a hírnek wazze !!
    Kell lennie gazdagembernek is, mer’ha nincs ,
    akkó kommunizmus van.Asztat meg ugyebár nem akarhatnók.
    Hogyaztán meg ki a leggazdagabb köztük,kijajóbánatot érdekel

  • Tüske Zsófia
    2018 december 30
    3:39 du.

    1/ Magyarul. Nekifutásból adtak a sz..nak egy szépségflastromot.
    új kitelepítések nem voltak, de az elvett javakat továbbra is a hatalom élvezhette. Dédnagyapám lakását pl. az ÁVH egyik kiválósága. Értéktárgyai pedig állítólag megsemmisültek egy raktárban. Fura módon nem egy darab ma a szépművészeti múzeumban látható. Miután állítólag leégett a raktárban….
    Ez olyan, mint a távollétében halálraítélés Rejtőnél. a tagot még fel is akasztják jelképesen, de közben éli világát.
    Nálam ezt álszent szemforgatásnak és nem hősiességnek hívják.

    4/ Nem csak ’56-ot, hanem számos más kérdést is érintette a „nem beszélünk róla…”
    Igen. A nyílt megfélemlítésre már nem volt talán szükség. Ugyanakkor zajlottak a beszervezések, feljelentések, és listázások. A burkolt megfélemíltések, közvetett kirekesztések tehát továbbra is zajlottak. De még a fekete autókra sem vennék túl nagy adag mérget. Csak már nem okvetlenül verték agyon a delikvenst. Kitiltások a középiskolákból, egyetemekről… stb.

    De ahogy elnézem nem igazán vagyunk cáfolatára egymásnak. Inkább értelmezési különbségeket látok.

    Te hősnek akarod látni Nagy Imrét, és nyilván sokak szemében az. Szívetek jog. A magam részéről sokkal inkább látom egy megvezetett lúzernek ’56 és egy hithű komcsinak a korábbiak kapcsán.
    A magam részéről egy fillért nem adtam volna a szobrára, ahogy nem is volt rá szükség. De ettől még a szobor eltávolításával ugyanúgy nem értek egyet, mint a jeltelen temetéssel, és számos más dologgal.
    Mert nem tartom másnak, mint a gyávaság pótcselekvésének.

  • De mindenek előtt: Nagyon boldogságos 2019-et

  • Almási Alma,
    ha nem Te mondanád egy szavadat sem hinném el.Neked viszont mindenben igazat adok,mert beiruti és kairói tanulmányaid után nagyon is elfogadható a véleményed rólam,sőt viszonylag túl barátságos is.Legközelebb keményebben is beolvashatsz nekem.Nem tudsz haragra gerjeszteni.

  • Kedves Alma,
    mint sok egyébben is,itt is Te írtál egy irdatlan nagy ostobaságot.Már az első mondatod sem igaz,a többit pedig intézd el magatok között.
    „Mondhatni, ízig-vérig összeférhetetlen magyar vagy. Köztünk, magyarok között van ilyen több is, de szerencsére a TÖBBSÉG nem ilyen.”

  • Kedves Almási Alma,
    úgy gondolom,hogy Téged személy szerint soha nem sértettelek meg.
    Te miért mondod,hogy ilyen vagy olyan és úgy egyáltalán magyar vagyok?Megértem,hogy a gengszterváltozás óta nektek ennyi maradt. Engem pedig az sem érdekel,ha tövig rágjátok a körmeiteket,mert a miénket már nem rághatjátok.Abból az érából mi már kijöttünk,a „kedves-jóindulatotokra” nem reflektálunk.Akik igénylik,azokat pátyolgathatjátok,csak a fiatal nőkre és fiúkra vigyázzatok.
    Egyébként érdekes,bár érthető,hogy a szovjet rendszerben szokásos pszichológiai kiértékelést is írsz az emberek,főként a magyarok mentalitásáról.

  • Tüske Zsófia

    Andrew_s

    ne bosszants engem már az új év első napján fel: ha valamit utálok, az a címkézés, skatulyázás és bizonyos jelzők alkalmazása összetett egyéniségekre.

    Stop-szó nálam a HŐS, a SZENT, a HAZAÁRULÓ, a NEMZETI, a MAGYARGYŰLÖLŐ és még sok más hasonló is.

    szó sincs róla, hogy hősnek látom Nagy Imrét. Annak látom, aki enyhített a rákosi-kor fojtogató légkörén, és aki később már komoly előrelépést tett volna egy demokratikusabb berendezkedés felé.

    Nem kell bemutatnod nekem a kitelepítettek sorsát, mert az anyai nagyapám, a fia, és az apai nagybátyám (aki három évre eltűnt a kistarcsai internálótáborban) családja mind kitelepítettek lettek, az ország három sarkában. Nagyapám lakását sosem adták vissza, apai nagybátyám a hatvanas évek végén rehabilitáció keretében kapott egy lakást a Terézvárosban kárpótlásul a farkasréti helyett, aminek bútorait szintén széthordták.

    Retorzió érte a család szerencsésebb tagjait is, akinek a lakóhelye megmaradhatott. Apámat a vezérkari százados bátyja miatt jogász állásából kirúgták, ilyen területen soha többé nem dolgozhatott. Anyám, aki minisztériumban volt gépírónő, csak stencil-üzemben kapott állást, hogy milyen az, amikor 50 írógépen írnak fémlemezre, talán el tudod képzelni. A család – kitűnőre érettségizett – gyerekeit 1962-ig nem vették fel egyetemre, csak amikor már megszűnt a káderezés felvételikor, de nem a bölcsészkarra. Azzal együtt, a légkör szabadabb volt, és az a fajta tombolás, ami a négyek bandája következtében itt 53-ig volt, megszűnt.

  • Tüske Zsófia

    ja, és még valami: jelképes akasztás nemcsak Rejtőnél van, hanem a magyar történelemben is: Andrássy Gyulát (az idősebbet) ítélték halálra 1848 után, és jelképesen fel is akasztottak a nevében egy bábut, ezért hívták őt, aki Sissy királynővel ápolt jó barátságot csak úgy: Le beau pendu. (a szép akasztott)

  • Kedves Gyuri10!
    Leírtam, amit látok.
    Talán tévedek.
    Megsértődni nem kell, de utánagondolni hasznos lehet.
    Egy biztos: aki folyton káromol, gyaláz valakit, aki ocsmánykodik, annak a lelkében van valami gubanc. Ez persze nem csak rád igaz itten, de mivel téged személyesen is ismerlek, egy kicsit jobban aggódom miattad.

  • Kedves Almási Alma,
    köszönöm,hogy aggódsz értem és a gubancaimért.Megnyugtatásodra csak annyit szeretnék írni,hogy itt az oldalon is és a nálam sokkal fajtisztábbak között is szerintem sokkal több okot találhatnál az aggodalomra,ha kicsit objektívebben körülnéznél. Én már csak így fogom eléldegélni azt a 15-20 évet,amikor még lehetek rosszindulatú is.Feltéve,hogy egyesek ilyen ingereket váltanak majd ki belőlem.Neked viszont Boldog Új Esztendőt Kívánok:Gyuri.

  • Almási Alma
    2019 január 1
    2:17 du.

    Egy trollal észérvekkel vitatkozni
    kb annyi értelme van mint kimenni az erdőre
    és nekiállni zsebkéssel kivágni egy jó vastag fát.

    Gurltiz csak
    (a többi trollal közösen)
    végrehajtja itt azt az irányelvet
    aminek értelmi szerzőjét az alábbi video
    utolsó felszólalójókaént láthatsz és tisztelhetsz:

    https://www.youtube.com/watch?v=qMVVzq7TBb8

  • Kenny 2018 december 31 3:52 de.

    „Három éves vagyok. Na és?”

    Nahat! Nagyon tehetseges vagy! Ajanlanam, hogy a szuleid surgosen keressenek neked olyan tanarokat, akik ki tudjak hozni beloled a geniusz maximumat.
    Erdekes kulonben, hogy a fiam is hamarabb tudott beszelni, mint jarni. De sajnos nekunk nem futotta specialis tanarokra, igy aztan csak egy kis IT szakember lett. Viszont nalatok – kommunistaeknal – valami megmagyarazhatatlan okbol kifolyolag mindenki milliomos (dollarban). (Nem tudod veletlenul az okat?)

    „Ennyi is elég, hogy lássam, még egyetlen értelmes mondat egyetlen érv sem esett ki a szádon.”

    Ez nem olyan egyszeru, mint azt te gondolod. Itt – a leheto legliberalisabb (legszabadabb) magyar blogon ugyanis mukodik a JTSz, azaz a cenzura. De majd ha egyszer amolyan „fideszes” „fasiszta/naci” blogga valtozik, akkor talan majd atmegy minden hozzaszolas.

    „Mint már írtam és most Gabriel is megjegyezte, már álneved is mutatja lelked sötétségét.”

    Okay, en tudok ezzel elni. Azonban azt hiszem ezzel verig sertetted a HunCanada nevvel irot, a Geyzat, es a tobbi elvtarsadat, akik nem a sajat nevuket hasznaljak.

    „Törödj bele, nem érdemelsz itt tiszteletett.”

    Szegeny HunCanada, pedig en hogy kedvelem ot!

    „Próbáld a kurucinfót, ha még van az a szennylap.”

    Mi az?

  • gyuri10 2018 december 31 4:03 de.

    „Részemről boldogan átadom nektek az egész izraeli arabnak(másfél millió) nevezett ellenségeinket.És ha további hiányérzetetek lesz, boldoggá tehetünk titeket a ramallahi szafári és a gázai ENSZ kitartottak hadával.”

    Megertem, hogy ha voltak (es nagy valoszinuseggel voltak) rokonaid, akik a Holocausztban meghaltak, akkor nem gondolsz tul nagy halaval a magyarsagra, de ha mar valasztani lehet, en inkabb Angliaba kuldenem a fenn emlitett elvtarsakat. Egyreszt ok okoztak az egesz galibat ott a Kozel Keleten, masreszt ujabban mintha imadatig is elmeno szeretettel dedelgetnek a gyilkosaikat. Bar tudom, hogy ott is akad nehany joravalo ember es sajnalom is oket, de ha a tobbseg ennyire elmebeteg, akkor ugye az evolucio torvenye szerint…

  • Egy kis kiegeszites:

    „Egyreszt ok okoztak az egesz galibat ott a Kozel Keleten..”
    az akart lenni hogy „Egyreszt az angolok okoztak az egesz galibat ott a Kozel Keleten…”

  • Szoros Gyuri Ostobaság belekeverni Huncanadát és Geyzát. Semmi negatív kicsengése nincs a nicknevüknek. Tudod te jól miről írtam, ha nem akkor nagyobb a baj mint gondoltam. Kommunista lennék? Ha te mondod. Egy példát ami bizonyítja? Egy elég lenne. Dollár milliøink pedig nincsenek itthon, bár nem panaszkodhatunk. Euronk és fontunk van. Igaz, fontból kétféle is. Ez a kommented nem hozta meg a várva várt áttörést, sok ostobaságot összehoztál. Ez az elvtársozás annyira súlytalan, annyira êrtelmetlen és kìnos. Te is az ötvenes években ragadtál? Felkészületlen vagy ez kevés vezéred megvédéséhez.

  • Geyza, Gyuri10 nem troll, csak annyira, mint te, aki nem tudja az ellenvéleményét káromlás nélkül kifejezni. Nyilván jó oka volt elhagyni Magyarországot a Holokauszt ismeretében. Arról nem tehet, hogy Izraelt jól átverték a világhatalmak. Neki az lett a hazája, és igyekszik ennek megfelelni, még akkor is, ha valahol a szíve mélyén más indulatok is lakoznak. Nincs ebben semmi kivetni való.

    Egy most 90 éves zsidó barátnőmmel beszélgettünk a minap, aki elmesélte, hogy a nagybátyja is alijázott 1945-ben, és nagyon aktívan részt vett Izrael állam megszervezésében. De amikor elkezdtek odaáramlani Ukrajnából és Oroszországból a zsidók, megijedt és villámgyorsan visszatelepült Magyarországra, mert kezdte átlátni, mire megy ki a nagy világpolitikai játszma…

    Gyuri10 viszont valószínűleg sohasem volt olyan helyzetben, hogy átlássa azokat a folyamatokat… Ez érthető, és sokkal inkább szomorú, semmint hogy megvetésre méltó lenne…

  • „Azonban azt hiszem ezzel verig sertetted a HunCanada nevvel irot, a Geyzat, es a tobbi elvtarsadat, akik nem a sajat nevuket hasznaljak.”

    Na ja, Sz@ros Gyurka, a te nickneved is van olyan igazi, mint az enyém… 😀 😀

  • Szoros Gyuri
    2019 január 1
    7:41 du.

    Látom őcsém megártottak az ünnepi zabálások.
    Rájahúzódott az agyadra a töltöttkáposzta.
    Csak abból gondolom hogy eléggé hígakat teszel ide.

  • Szoros Gyuri
    2019 január 1
    7:41 du.

    Azt hiszem el kell magyarázni, legalább 3X mindent. Most is. Kennynek a Te nickneved kapcsán nem az a „baja”, hogy nicknév. Hanem nyilván Soros Gyuri bátyádra utalva használod, viccesen. Engem mondjuk ez sem zavar. De Az zavar, hogy két különböző dolgot egybe akarsz mosni. A Szoros Gyuri versus HunCanada, illetve Geyza nicknév nem egy kategória. Miért? Mert a Geyza és a HunCanada valóban Nicknév és nem több, míg a Szoros Gyuri nicknév egyértelműen több üzenetet tartalmaz mint egy nick. Kenny lelki sötétség üzenetét olvasta ki belőle.

    ÚGyhogy a lényeg a lényeg, mivel totál más kettőnk nickneve és annak üzenethordozó képessége, így egyáltalán nem vagyok vérig sértve Kenny-n!

  • Almási Alma
    2019 január 2
    4:56 de.

    Engemet egy rakás személyes barátom és barátnőm, akiket a NET.-ről ismertem meg és személyes barátság lett, „Geyzának” szólít.
    Olyankor halkan megjegyzem hogy dehát az igazi nevem az nem Géjjza hanem mint tudható : Xxx Yyy.

    Mire olyan kis ideges fejrázással szokták mondani hogy
    „jólvan jólvan Géjza tudom „

  • Kenny 2019 január 2 2:55 de.

    „Kommunista lennék? Ha te mondod. Egy példát ami bizonyítja? ”

    Az osszes ide iro kommunistaval egyetertesz mindenben, ugyanazokat a buta hazugsagokat fujod a jelenlegi magyar vezetesrol… stb. Madarat tollarol… ismered, ugye?

    „Ez az elvtársozás annyira súlytalan, annyira êrtelmetlen és kìnos.”

    Neked, es az elvtasaidnak, de hiaba tagadjatok, kilog a lolab.

    „Felkészületlen vagy ez kevés vezéred megvédéséhez.”

    Ezt en is elmondhatnam rolad, foleg, hogy nekem nincs magyar vezerem. Az en vezeremet Trumpnak hivjak, es amerikai.

  • Almási Alma 2019 január 2 4:54 de.

    ” De amikor elkezdtek odaáramlani Ukrajnából és Oroszországból a zsidók, megijedt és villámgyorsan visszatelepült Magyarországra, mert kezdte átlátni, mire megy ki a nagy világpolitikai játszma…”

    Huha! Mire ment ki a „vilagpolitikai” jatszma?
    De hozzatennem, hogy a ket zsido ugyved baratom elmeselte azt is, hogy az izraeli kommunistak hatalmat az torte meg eppen, hogy a nagy szamu orosz bevandorlo kozott egy kommunista sem akadt. Ki erti, miert?

    „Gyuri10 viszont valószínűleg sohasem volt olyan helyzetben, hogy átlássa azokat a folyamatokat… Ez érthető, és sokkal inkább szomorú, semmint hogy megvetésre méltó lenne…”

    Aha… szoval a Gyuri Izraelben nem volt olyan helyzetben, hogy atlassa az izraeli politikat, de te ott Magyarorszagon annal inkabb ertetted.
    Mindig tudtam, hogy jo kommunistanak es Jehova Tanujanak lenni! Azt nem irthatom meg, hogy miert.

  • HunCanada 2019 január 2 8:19 de.

    „Kennynek a Te nickneved kapcsán nem az a “baja”, hogy nicknév. Hanem nyilván Soros Gyuri bátyádra utalva használod, viccesen. …
    Mert a Geyza és a HunCanada valóban Nicknév és nem több, míg a Szoros Gyuri nicknév egyértelműen több üzenetet tartalmaz mint egy nick. Kenny lelki sötétség üzenetét olvasta ki belőle.”

    Oooo, ertem most mar! Koszonom! Tehat a Soros Gyorgy a Keny szerint egy sotetlelku gazember.
    En nem mennek el odaig, bar a nagyhatalmak politikusaira altalaban ra lehet ezt fogni. Ugyanakkor meg kell azt is erteni, hogy egy nagyhatalom csak akkor tud nagyhatalom maradni, ha allandoan fur-farag, biztosra megy, hogy mas hatalmak ne tudjanak naggya valni.

  • Gabriel Karikas

    Almási Alma

    Nem lenne semmi baj még azzal sem, hogyha Gyuri nem tudná megemészteni sem azt ami Magyarországon történt a zsidósággal általában, és ezen belül a családjával, sem pedig azt, hogy Izraelt is nap-mint nap az ENSZ-ben is elárulják.

    De Te hogyan értékeled azt a megnyilvánulást, hogy az antiszemiták, rasszisták, újnácik mellett áll ki, és viszont azok ellen uszít, akik ennek pont az ellenkezőjét képviselik, akik a rasszizmus és nazismus ellen emelnek szót?

    Valami nem stimmel – mondjuk ki, valahol nagy a hazugság.
    Vagyis valaki hamis, de legalábbis hazudik

  • Gabriel Karikas
    2019 január 2
    5:20 du.

    Vagy festi magát
    DDDDDDDDDDDDDDDDD
    DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  • Gabriel Karikas 2019 január 2 5:20 du.

    „De Te hogyan értékeled azt a megnyilvánulást, hogy az antiszemiták, rasszisták, újnácik mellett áll ki, és viszont azok ellen uszít, akik ennek pont az ellenkezőjét képviselik, akik a rasszizmus és nazismus ellen emelnek szót?

    Valami nem stimmel – mondjuk ki, valahol nagy a hazugság.
    Vagyis valaki hamis, de legalábbis hazudik”

    Na vegre, megint 100%-ig egyetertek veled. Valaki hazudik.
    Meghozza az, aki azt allitja, hogy a Gyuri az antiszemitakkal, rasszistakkal es ujnacikkal ert egyet, oket tamogatja.
    Abban all a problema, hogy neked kicsit nehez a felfogasod, es amig megint el nem igazit teged az egyik kommunista elvtars, addig nem veszed eszre hogy hulyenek neznek.
    Latod? Akinek irtal szora sem meltat, annyira hulyenek nez.

    A Gyurinak csak a kommunizmus nem hianyozhat olyan nagyon, ha meg idoben lelepett Magyarorszagrol. Igy aztan elofordulhat, hogy egyetert olyan valakivel, aki szinten nem ert egyet a kommunistakkal.

    Es most jon szamodra a legnagyobb meglepetes: Nem mindenki naci, rasszista es antiszemita, akinek nem hianyzik a kommunizmus.
    Az, hogy az ide firkalo kommunistak mindenkit lenaciznak, akik nem ertenek veluk egyet, az nem jelenti azt, hogy amit allitanak igaz is lenne.
    Ha jol tudom, te is antikommunista vagy.
    Te is naci lennel? Nekik minden bizonnyal az is vagy.

    Csokolj be nekik megint, hatha valamelyik megsimogatja a buksidat!

  • Szoros Új értelmet adtál a kommunistának. Tehát aki a az Orbán kormányt kritizálja, az kommunista? Nem a párttitkárokból, párttagokból, Kisz tagokból felálló kormány a kommunista, hanem a kritizálói. Ez tényleg újszerű, bár nem kicsit bárgyú és erőltetett. Ugyan ellent mond a dolognak, hogy a Gyurcsány és Antall kormányt is kritizáltam, és így már nem passzol a dolog, de kicsire ne adjál. Ne hagyd magad megzavarni.
    Ha Te engem kommunistának látsz, akkor sajnos azt kell mondanom, hogy nagyon butus vagy, de ez a Te bajod. Annyi pszichológus van Amerikában, keresd fel az egyiket, egész Amerika bolondcsőszhöz jár, gondolom Neked is jut időpont?
    Neked Trump a vezéred? Gondolom most panaszkodsz? Egy parókás pojáca, akit a KGB-s Putyin kiberhadserege segített megválasztani, vagyis kommunista segítséggel került hatalomra.
    Azóta is bábozik vele. Hiába panaszkodsz, nem tudok rajtatok segíteni, ti választottátok.
    Nickneved meg egyszerűen ízléstelen. Nem várom el, hogy megértsd, legyen elég, hogy ízléstelen.
    Ha már ilyen erőltetetten próbálsz érvelni, most Csajkovszkijt hallgatok, tehát buzi is vagyok. Segítettem?

  • Hajaj, Gabriel… Én tudom, hogy gyuri10 miért „az antiszemiták, rasszisták, újnácik mellett áll ki”. De nem szívesen merülök bele ennek a taglalásába. Egyszer régebben már elmondtam Izraelről és a zsidóság politikai helyzetéről a véleményemet, amit itt nem oszt senki, még Geyza se, tehát sok értelme nincs újra felbosszantanom mindenkit… 😀

  • Gabriel Karikas

    Geyza

    De ennyire már a Mercedes-gyárban a festékszalagon végigmenve se lehetséges, biztos valami kínai hajógyárban …

    krkrkrkrkrkrkrrk

  • Kedves Almási Alma és Gabriel Karikás,
    Tegnap beszélgettem telefonon egy Jó barátommal,akinek nagyon is sokat adok a véleményére.A leghatározottabban állítja,hogy a geyza nicknevű trollnak csak annyi köze van a zsidósághoz,hogy elég választékosan tudja leadni az antiszemitizmust generáló szövegét.Ettől függetlenül lehet,hogy az ÁVÓ-n vagy bármely más egykori gyilkoló szalonban tanulta a provokáló stílusát.Végtelen sajnálatomra nálam ez nem áll meg.

  • Gábriel Karikás,
    tökéletesen igazad van,hogy valahol nagy a hazudozás és a vádaskodás.Főként ellenem,mert engem talál itt valaki támadásra érdemesnek vagy alkalmasnak.Ha vissza olvasol észre veheted,hogy én senkivel nem hapsiskodok,de mindenkinek a neki járó hangnemben válaszolok.Sajnos nem mindent tudsz elolvasni,mert vannak vagy voltak olyan válaszaim,amik nem jelenhettek meg.Főként azért,mert a trágár aljas vádaskodásokra képtelen voltam a jól nevelt kedvesnővérek nyelvezetének finomságával válaszolni.Ezért utólag én kérek elnézést a moderátortól.

  • Na, mielőtt még jó alaposan leamortizálnánk magunkat: tegye fel a kezét az a bátor, aki a mindkétoldali történelmi ferdítések, hazugságok, öndicséretek és önmentegetőzések sűrűjéből le tudja szűrni az akárcsak megközelítőleg abszolut igazságot, főleg annak fényében, hogy még most is tünnek el bizonyítékok, de újak is keletkeznek! 😀 (Jó példa erre a már általam közzétett mandiner.hu-ról idézett tegnapi stefka web förmedvény, ami mára eltűnt és 1 nap után már csak gugli archivumból sikerült előkotornom! 😀 )

  • gyuri10
    2019 január 1
    4:57 du.

    „Kedves Almási Alma,
    köszönöm,hogy aggódsz értem és a gubancaimért.Megnyugtatásodra csak annyit szeretnék írni,hogy itt az oldalon is és a nálam sokkal fajtisztábbak között is szerintem sokkal több okot találhatnál az aggodalomra,ha kicsit objektívebben körülnéznél.”

    Kedves Gyuri Bácsi, ezt akár pecséttel is igazolom!

  • Kenny 2019 január 3 3:14 de.

    „Szoros Új értelmet adtál a kommunistának. Tehát aki a az Orbán kormányt kritizálja, az kommunista?”

    A kritika mindenkit megillet. Itt hazudozasrol van szo. A magyarorszagi kommunista media hazugsagait itt is kiadjak, neha kicsit fenyezve, illetve neha sajat otlet alapjan hazudoznak. Ez tipikus kommunista es naci szokas. De ha akarod en is atvalthatok a nacizasba, vegulis nincs sok kulonbseg a ketto kozott.
    Tovabba melegseg ontotte el a szivemet annak kapcsan, hogy a kommunista kormanyokat is kritizaltad. Azokrol is hazudoztal, vagy az valodi kritika volt?

    „Ha Te engem kommunistának látsz, akkor sajnos azt kell mondanom, hogy nagyon butus vagy…”

    Mint mondtam volt, elsosorban egy kis testi fogyatekossagom az oka ennek, azaz nem vagyok hiszekeny.
    Mas szavakkal, ha valaki ugyanugy fujja a kommunista magyar mediak hazugsagait, ahogy azok Magyarorszagon, ha itt is kizarolag a (volt) kommunistakkal ert egyet mindenben, es nem ban elhamarkodottan itelni, csak hogy megfeleljen az elvarasoknak, akkor en nem hiszem el, hogy o liberalis, vagy szocialdemokrata, vagy barmilyen demokrata.
    Ez meg erdekesebb, ha figyelembe veszem ennek az eremnek a masik oldalat is: Hanyszor kerted itt az ide csak ures vadaskodasra es gyalazkodasra kepes kommunistakat, hogy fogjak magukat vissza?
    Hanyszor hatarolodtal el az abramovics fele tomeggyilkossagra uszito, magyarok ellen iranyulo rasszista megnyilvanulasoktol? Nem lattam, hogy irtal volna neki tegap, vagy ma. Tehat egyetertesz.
    Es akkor meg te reklamalsz, amikor ez minimum hipokratizmus a javabol.
    Vagy te is ugy vagy demokrata, hogy „RADIKALIS DEMOKRATA” vagy, aki szerint egy nep kb. felet ki kell irtani? Ez neked tetszett? Ha nem megy valasztasokkal, irtsuk ki akar a tobbseget is?

    „Neked Trump a vezéred?”

    Igen, ugyanugy, ahogy neked Orban odahaza. Ot valasztottak meg, ha tetszik, ha nem. Ez ugye furcsa neked?

    „… tehát buzi is vagyok.”

    Nagyon helyes! Csak ne felejts el kotont huzni a pocsodre, es ovatosan, hogy a rossz vicc ne tortenhessen meg veled, miszerint:
    „Hogyan szabadul meg a homoszexualis ferfi a hasznalt kotonjatol?”
    Valasz: „Fingik egyet.”
    Vigyazz, mert egyes orultek szerint az AIDS az Isten buntetese!

  • Kedves Elemér,
    köszönöm az empátiádat,de ne gondold,hogy ezért nem leszünk lenácizva mindketten és pont olyan provokátorok által,akik a saját bűneiket szeretnék ránk transzformálni.Nem röhögök,mert ez még viccnek is szomorú.Egy gúnyos mosolyt azért megér.

  • magam részéről: nem éri el az ingerküszöbömet a „nagyimresztori” a mezőgazdaság működő és jólétet eredményező átszervezése Kádár és kormányainak nevéhez fűződik! és az összes egyéb átszervezés is: béke és nyugalom meg derű uralkodott és egyre jobban lazítottak a kötöttségeken és a nomenklatúrán tervszerűen előre elhatározva ahogy az új generációk felnőttek

    a másik megjegyzésem senki sem meri a gábriel karikás mindent félremagyarázó ide nem illő „barzíliai” rémmeséit törölni vagy kritizálni? Lula kommunista de legalábbis szocialista volt és maradt ahogy Nelson Mandela legfőbb jótevője Muhammar Kadhaffy volt ( a nyugat gyalázatára és a Kadhaffy rendszer szociális eredményeit letagadva mindenféle baromságot dumálnak róla) úgy a Lula tanítómestere Fidel Castro személyesen aki gerilla harcra és társadalmi átszervezésre tanította valamint a győzelemre 16 év nem kevés

    erre jön ez a gáborkarikás bekarikázik ide is és azt meri mondani hogy LULA szélsőjobboldali és a bolsonaro az meg baloldali

    ez ugyanaz, mint: …na jó nem mondom…
    ki volt jelen a beiktatásán?
    Pompeo a CIA korábbi vezére aki szponzorálja! és alkalmat kapott netányahoo val való intim beszélgetésre is Orbán G Viktor mint bojt a függönyön…
    minden más számottevő állam vagy kormányfő tüntetően távolmaradt!
    Evo Morales az meg sikertelenül próbálkozik a lulai úttal Bolíviában de nem azon túl, hogy a piaci igényeket nagyon jó minőségben kielégítve kábítószert és annak alapanyagát termeli az meg nem bűn, a felvevő USA piacot kell megszüntetni meg azt az okot amiért milliók nem bírják a gyűrődést kábszer nélkül

    arra várok, hogy gáborkarikás esszéje alapján a bolsonaro be akarja tíltani a rioi karnevált, hogy az milyen sikerrel jár és mekkora szociális eredményeket hoz

    hogy a favellák léteznek? hát persze a gazdagéknak szükségük van rá, hogy mutogassák, íme mivé lesz a proletáriátus ha…
    NÉRÓ császár felgyújtotta a favellákat (nem Rómát!!!! ) és nézte ahogy ég, de az nem volt megoldás a hosszú távon… ugye voltak Pún háborúk amikbe Róma szépen bele is bukott …
    a történelem ismétli önmagát?

    hahahahaha
    Hannibál ante portas (szegény Kadhaffy ha tudná), nagy bűne volt, hogy minden áldott reggel 6 kor iszonyú hangerővel felébresztette misére Allah tiszteletére a népet, de nagyon jól fizetett a külföldi szakértőknek (csak akkor volt botrány amikor az 50 éves magyar ápolónő szobájában kackiás lybiai fiút találtak akit ott őrzött mert ugye … élni meg kell!)
    egyébként a magyar kiküldöttek kastélyokat vettek hazatértékkor és nem haltak bele a müezzin dalába

    hahahahahaha

  • Szoros Gyuri Nem olvastalak végig. Két mondatig jutottam. Egyetlen pici hazugságomat ird ide. Elég ha egyet találsz. Ha nem tudsz, akkor egy mocskos, rágalmazó elmebetegnek kell, hogy nevezzelek. Rendben?

  • Orsós Elemér és Gyuri 10. Azért elég groteszk látvány az összeborulásotok. Ha végiggondoljátok mit csináltok, nem hiszem hogy nem érzitek a helyzet fonákságát. Színház az egész világ?

  • Szoros Gyurika Mikor határolódtam el abramovicstól? Például mikor tőled. Ez sem jött be neked.

    2019 január 3
    11:54 de.
    talalom
    Azt képzeld el, ha ez a “Szoros” hatalmat kapna, hogy elintézze akit kommunistának gondol, milyen vérengzést végezne a beteg agyával? Inkább mégse képzeld el. Azt hiszem, McCarthy szoborhoz imádkozik minden nap, persze a világ megmentésének jegyében.
    Mondjuk “abramovics” sem semmi, mintha ikrek lennének. Milyen emberek között élünk, félelmetes.
    Az ördögöt pedig ne festegesd a falra, mert szólok a házmesternek.