Az orbáni entitás-rasszizmus

2020 január 13 9:59 de.64 hozzászólás

A miniszterelnöknek nevezett magyarországi entitás az év első kormányinfónak is nevezett észosztásán kifejtette, hogy a bírósági döntések alapvetően nem kötelezik semmire. Tulajdonképpen ezzel az erővel azt is bejelenthette volna, hogy innentől telibe szarja a demokrácia látszatának a fenntartását is. Ami, mint az az utcákon látszik, teljesen megfelel a társadalomnak. Miközben néhányan jól eldobják a sulykot a ló túloldalára.

Az utcákon egyébként azért látszik, mert láthatóan sem spontán tüntetések nem szerveződtek, sem az ellenzék nem vonult ki az utcára. De a bírói kar sem. A társadalom többsége, ellenzékiségtől a szélsőjobbig, tehát láthatóan beárazta a saját szerepét. Valahova a latrinapucoló és vezérsegg-nyaló közé. Ugyanakkor nem árt figyelembe venni azt is, hogy Orbán miként tudta olyan szövegösszefüggésbe helyezni mindezt, ami miatt az ellenzék nem tud, nem akar, vagy csak, egyszerűen, nem mert megnyikkanni. A gyöngyöspatai szegregációs ítélet kapcsán közölte különben a kormányfő, hogy azért tesz nagy ívben a megítélt kártérítésre, mert az egy etnikai közösséget juttatna munka nélkül szerzett bevételhez. Vagy ilyesmi. Holott a kártérítés alapvetően nem jövedelem, hanem egy elszenvedett kár, illetve hátrány pénzbeli megváltása.

A megítéléséhez tehát az kell, hogy valaki hátrányt, kárt szenvedjen el. Ami Orbán szerint, illetve a mondandója alapján teljesen rendben van. Mármint a károkozás. Amiből természetesen az is következik, hogy a miniszterelnök szerint a származásalapú hátrányos megkülönböztetés teljesen rendben van. Talán azért, mert most éppen a széljobber szavazóit gondolta felszopni. Mintha kissé elfeledkezne egy apróságról. Arról, hogy mostanság nagy divatja kelt Horthy hájpolásának a kormány közelében. Márpedig akkor, ha marad az a rendszer, akkor Orbán, ha egyáltalán világra jön a népirtások és pogromok után, valószínűleg ma minden hajnalban „J’reggel naccságos úr’ felkiáltással üdvözölhetné az előljáróját. A ganézást ellenőrző főlovászt.

Ugyanakkor a magyar ló túloldalán Orbánt sanzé lenácizzák. Mely esetben szintén elfeledkeznek valamiről. Arról, hogy Orbán nem náci a szó ideológiai értelmében. A nácizmus, ahogy a többi izmus is, egyfajta zárt, elkötelezettséget feltételező eszmerendszer. Márpedig a miniszterelnök a saját komplexusain kívül semmilyen következetes eszmerendszert nem képvisel. Ami abból is látszik, hogy volt ő már ifjúkommunistától a liberalistán át szinte minden. Szinte minden, amiben nem kellett közvetlen felelősséggel számot adnia bármiről is. Aki tehát lenácizza Orbánt az túlértékeli. Megfeledkezve arról, hogy ha manapság a baloldaliság hozna a miniszterelnöknek némi hatalmat, illetve zsebtölteléket, akkor nála szocialistább szocialista nem lenne a Kárpát-medencében.

Ami természetesen nem jelenti azt, hogy ne lennének antiszemita, illetve rasszista megnyilvánulásai. Azonban ezeket nem valami elvi álláspont szüli. Ahhoz ugyanis elvek kellenének, és álláspontok. Orbán rasszizmusa nem több egy olyan neofita haszonelvű rasszizmusánál, aki utál mindenkit, aki ott van, ahonnan ő jött. Pont olyan, mint a vallását éppen elhagyott zsidó zsidózása, a kétkezi munkát sosem végzett megmondóember által elkövetett kioktatás a munkáról. Egy olyan állapot, amelynek következtében nagy hangerővel akarja valaki demonstrálni, hogy ő már nem tartozik oda, és meg is veti azokat, akik még igen. Már csak azért is, mert a puszta létükkel tartanak tükröt. A puszta létük is figyelmeztet: „nem vagy isten, és egy csettintésre visszakerülhetsz”. Esetleg oda, ahol névsorolvasásnál nem a felolvasók, hanem megveretésre jelentkezők között találja magát sz illető.

Az, hogy Orbán elvileg jogász, hogy van egy nevén szereplő szakdolgozat valahol, hogy a pártja még nem tekinti annyira vállalhatatlannak, hogy lehúzza, hogy a társadalom megvakított nyúlként néz ki a fejéből, az ebből a szempontból szinte részletkérdés.

64 hozzászólás

  • most hallottam -rémülten- o1g ellopta balatonfüredet szőröstől bőröstől, már tolják is felcsútra

    bruhahaha

    mi következik?

  • Személy szerint nem értettem Orbán fogalmazását sem azon az ominózus „sajtájon”, de a gyöngyöspatai ítéletet tárgyaló cikk alá szándékosan nem akartam bekeverni!

    Bár, bevallom az egész tájékoztatást nem hallottam /néztem végig ( ezért ennyire mazochista nem vagyok) csak részleteiben láttam, az is elég volt. Ám feltűnt, hogy rendre nem úgy beszélt mint az egy miniszterelnöktől elvárt az évi egyszeri ( nemzetközi) sajtótájékoztatóján – sokkal inkább pártelnökként hirdette az igét! Egy miniszterelnök pl nem mondhat olyat az önk.-i választásokkal kapcsolatban, hogy „Hódmezővásárhelyt elvesztettük…” mert, hogy a fenébe vesztette volna el, Hódmező továbbra is a helyén van, az ország része, és neki mint minie. – nek a „fennhatósága alá tartozik!” Sőt, ő ott és akkor, párt szempontok szerint nem is értékelhetett volna, csakis összességében, és általánosságban megemlítve az elmúlt választásokat. És nem ez volt az egyetlen ahol totális volt a képzavar – senki nem szólt neki, hogy ez nem Fidesz sajtótájékoztató, neki itt kormányfőként kell „válaszolgatnia” helyesebben az előre megírt válaszokat spontánul felolvasnia és ha szükséges kiegészítenie?

    És talán itt a magyarázat, hogy nem érzékelte, azt sem, a gyöngyöspatai ítéletet ő mint minie. nem minősítheti semmilyen szempontból – főleg nem bírói azaz igazságszolgáltatási oldaláról – max. az elmúlt hónapok történéseit sorolva tényszerűen megemlíthette volna, éppúgy mint az önk.-i választásokat, de arról, hogy ő személy szerint miként vélekedik róla, az semmiképpen nem kormányfői feladat.

    Tele volt ilyen és ehhez hasonló kiszólásokkal, személyeskedésekkel ez a sajtótájékoztató, végig első szám első személyben beszélve mind az elmúlt mind a távlati terveket illetően – nagyjából úgy, ahogy Bözsi néninek ígérgette ” ha majd úgy állnak a számok akkor én I. Orbán Viktor Mihály EMELEK…” – teljes a szerepzavar!

  • György Molnár

    Sajnos még van vagy 15 éve hogy utolérje Nicolae Ceausescu-t és addig még borzalmas sokat tud ártani a magyar népnek! És amilyen szerencséje van, őt nem állítják majd falhoz….

  • Az entitás szó kapcsán – ha érintőlegesen is – eszembe jutott, vajon mitől érezheti magát a tartósan külföldön élő magyar magát magyarnak? S mi lenne az, amitől külföldön élve magyarnak is vallja/tartja magát?

    Talán azért, mert beszéli ezt a bonyolult és a világon nagyon kevesek által ismert nyelvet? Vagy mert szereti a cigányzenét és szereti nézni a magyar néptáncosokat? Vagy vágyakozik a magyar termesztésű paradicsom-paprika íze után és mennyei paradicsom lenne számára enni magyar kovászos kenyeret/kiflit? Netán fokhagymás lángost és Túró Rudit? Vagy mert honvágya támad?

    Elgondolkodtatott mindez annak kapcsán, hogy a neten belebotlottam Gombos Edina tavaly októberben kezdett videós vlogjaiba, amikben rajta kívül létható és szerepelnek gyerekei és férje is. Aki nem ismerné Edinát, emigrálásuk előtt kábé 20 éven át közreműködött rádióadókban-tévéműsorokban, hírszerkesztő/felolvasóként és műsorvezetőként.

    Floridában élnek (idén lesz 5 éve) az egyik kisvárosban, ottani mércével mérve faluban. Mindkét gyermekük Budapesten született, értelemszerűen a teljes család egymásközt magyarul beszél. És most jön a csavar!

    Férje kubai, a gyerekek (egy lány és egy fiú) apjukat le se tudná tagadni, miközben Gombos Edina természetes szőke-hajú és fehér-bőrű. Ma már nem említik, de pont emiatt távoztak Magyarországról, a férje Budapest utcáit járva kapott néhány kellemetlen beszólást, miként Edina is, amikor kislányát sétáltatta. Ja, igen, a csavar.

    Albertonak honvágya támadt, szeretne hazamenni, na nem Kubába, hanem Magyarországra! Merthogy utolérhetetlen a pesti feeling! Egyik videójukban fakad így ki a férj, míg Edina kijelenti, ő nem ilyen, ő ha menni kellene, inkább továbbállna spanyol honba!

    Egyik női magazinban is téma lett a „magyarkodás”, a külföldön élő cikkíró édesanya szerint más kultúrák megismerésével csak erősödött gyereke magyarsága. Válaszul az egyik kommentelő frappánsan fogalmazott:
    „Én nagyon megértem, amiről ez az írás szól…
    A nyolc éves fiam saját maga is meg tudja fogalmazni, milyen nehéz is: Anya, én szeretném magam osztráknak érezni, de nem megy!”

    A kérdést nem tudtam magamnak megválaszolni. Talán mert felfogásom Gombos Edináéhoz közelít. Szerintem egyvalami emeli ki a magyart a világ többi népei közül: a magyar bír a legcifrábban és a legváltozatosabban káromkodni, és a másik embertársát megsérteni … no meg gyűlölködni.

    (vigyázat, senki ne jöjjön ellenpéldaként a magyar származású Nobel-díjasokkal, mert zömüket külföldre üldöztük, és munkájukkal az őket befogadó országoknak hoztak dicsőséget!)

  • Drizari. Ha annak a nyolcéves gyereknek azt mondják kiskorában, hogy osztrák származású, most az egész világon osztráknak érezné magát.
    Azt hiszem a világon a legfeleslegesebb dolog magyarnak „érezni” magam.
    Ráadásul utálom a cigányzenét és a pacalt. 🙂

  • Pokornyi Zoltán könnyekkel a szemében kért bocsánatot, ezúttal a nagypapája bűneiért, aki részt vett a Városmajor u-i zsidókórház betegeinek és orvosainak lemészárlásában. (Pár éve az apukája miatt onthatott könnyeket, aki meg III/III-as besúgó volt.)
    A Fidesz évekig vezető embere, ma is befolyásos tagja, a XII. kerület polgármestere Pokornynak mondom: nem felelős felmenői bűneiért. Inkább arra vigyázzon, ne hozza hasonló helyzetbe az utódait, a rasszista, soviniszta, irredenta kormányerő támogatásával. A saját cselekedeteiért ugyanis felelős!!!

  • György Molnár! (2020 január 14 4:34 de.)

    Egy másik oldalon találtam az ötletet, és kissé továbbgondoltam: sajnos, hiába nyitottunk keletre is, nem sikerült Indira Gandhi szikh testőrségéből szerződtetni egy különleges alakulatot, vagy legalább egy-két önfeláldozó zsoldost. Pedig igény lenne rá …

  • Drizari! (2020 január 14 6:01 de.)

    Hogy mit fogsz kapni a Bodáktól az utolsó előtti bekezdésedért …

  • Nos tisztelt cikkíró!

    Orbán hivatalosan is jogász,elvégezte az egyetemet,és mellesleg
    nagyon is igaza van a gyöngyöspatai helyzetet illetően……Amúgy a hiteltelen,szánalmas ellenzék „megnyikkant”,a maga szerzőtársával Föld.S.Péterrel együtt aki annyira okos, hogy még a balodali Népszava cikkét sem volt képes pontosan idézni,felfogni…….a szellemi csökkent hívek,meg ugye helyeseltek…..
    Próbáljon meg más témával foglalkozni…..és nem ismételgetni!

  • Aurora Boreálisz

    Talalom 1:21

    Amit itt leírsz, az így csak egy befejezetlen mondat, üres, mindössze jótékony bölcselkedés…

    Minden esetet a maga komplexitásában kell vizsgálni. Tehát, nem lehet csak így „stande pityere” kijelenteni az ő teljes, pláne nem indifferens közreműködéséből adódó felelősségmentességét.

    Mert hogy is történt?
    1. Pokorni korábbi okt.ügyi miniszter, a plenáris ülésen FidSS frakcióvezetőként durván leszólja Medgyessy Péter miniszterelnököt. Ez után megkapja a nyilvános értesítést, hogy az ő apja meg III./III. ügynökként tett szolgáltatásokat ugyanannak a rendszernek.
    2. A FideSS (Orbán) a történtek után a Pokornit – sakk-nyelven – „hátrébb vonja” egy védettebb önkormányzati állásba, az ún.”hegyvidéki” önkormányzat élére…
    3. A látszólag közömbös közegben Pokorni első hatalmi ténykedése az önkorm. tőszomszédságában álló, srévizavé a szintén kerületi volt nyilasházzal engedély nélkül(!) felhúzott, akkor még névtelen hegyvidéki nyilas szimbólum, a Turul szobor fennmaradásának a biztosítása jogi alátámasztással:
    4. Mivel számára ez valamiért igencsak fontos, ennek érdekében:
    a/ A lebontás elkerülése végett kitalálta a „Hegyvidék Háborús Áldozatainak Emlékműve” – név – hatalmas blöffjét;
    b/ Majd, még mindig ős-FidSS potentátként a „t-háznak” benyújtotta a . s a j á t >L e x . t u r u l k é n t< elhíresült, egyéni tv.javaslatát,amelyet azok el is fogadtak,s mely a műemlékvédelmet az addigi főváros [engedélyezés,stb.] hatásköréből a kerületek hatáskörébe utalja, amely egyben mindjárt meg is szüntette az e célból a rendszerváltás óta eredménnyel fenntartott Budapest Galériát, a főváros hivatalos intézményét…
    c/ a+b pontokat "kerületében" eredménnyel hatályba helyezve – hogy biztos legyen annak . f e n n m a r a d á s a – a nem hivatalosan "Nyilas Emlékmű" talapzatába bevésette a hegyvidék állítólagos civil áldozatainak, ill. azokat több háborús bűnössel megfertőzve nettó, (ui.az általuk kivégzett civilek, zsidó mártírok nélkül!) azok neveit fölvésette a botrányos halálmadár talapzatára.
    d/ Kizárt dolog, hogy mint megrendelő pg.mester ne tudott volna a felkerülő névsorról, de különösen azon belül is, a tömeggyilkos Pokorni József nyilas pártszolgálatosról…

    Úgy, hogy Margitka! Pokorni Zoltán nem egy ártatlan bárányka és könnyei inkább egy krokodiléi, mintsem egy vigasztalásra szoruló
    "hamvas-arcú kisgyereké, aki nem ismerné az életet"…
    .

    Ui:
    Tegnap egy környékbeli közölte a rádióban, hogy a drágalátós nagypapa neve még most. jelen pillanatban is ott éktelenkedik, tehát ebben sem mondott igazat…

  • Auróra!

    Pokorni . h a . valóban és . k o m o l y a n . g o n d o l j a . a váratlan sajtófogadása könnyes szavait, akkor bizonyítson ! Őt Reagan elnök híres berlini mondatával kell figyelmeztetni a ezennel vállalt kötelességére:

    Gorbacsov úr! Bontsa le ezt a falat!

    Vagy így:

    P O K O R N I . Ú R!

    B O N T S A . L E . EZT . A . T U R U L . E M L É K M Ű V E T !

    – És még:

    LÉPJEN KI ABBÓL A SZÉLSŐJOBBOLDALI PÁRTBÓL!

    Hisz’épp a Lex Turul jóvoltából megvan hozzá még a hatásköre is.

  • Kenny
    2020 január 14
    12:43 du.

    „Azt hiszem a világon a legfeleslegesebb dolog magyarnak “érezni” magam.
    Ráadásul utálom a cigányzenét és a pacalt. 🙂”

    ————————-
    Ezt az egész felvetést nem is értem, hát ha magyarnak születtem nem érezhetem magam németnek vagy franciának vagy bármi másnak, akkor magyar vagyok, és ezt tudomásul veszem – nem? Hogy kell magát „magyarnak érezni” valakinek?

    Egyébként a „magyarságérzettel” együtt jár a cigányzene és a pacal iránti vonzódás? Mert ami az előbbit illeti, nem érzek különösebb ingerenciát, bár még sosem ettem csak tervezem, hogy egyszer majd megkóstolom, de eddig még nem került rá sor, kérdés, fog- e valaha, és van egy olyan érzésem, hogy nem vesztek vele túl sokat, ha mégsem! Az utóbbi vonatkozásában pedig nincs kifogásom a klasszikus, szép cigányzene ellen, de amit manapság gyakran hallani lehet „cigányzene” címen annak szerintem köze sincs a valódi cigányzenéhez. Lehet, hogy én egy „hibás termék” vagyok?

  • Besancon Ha Te sem tudod a titkot, hogy érezzem magam magyarnak, nem tudom kitől tudhatnám meg.
    Mind a cigányzenével mind a magyar nótával vallatni lehetne engem. Mindegy. Amig nem tudom meg a titkot addig simán embernek érzem magam.
    Egyébként hibás széria vagyunk, kédezd Bodát ő tudja.

  • Göllner András

    Bocs, de talán elütés történt a címben ? „Az Orbán entitás – Fasizmus” szerintem sokkal helyesebb. Hitler, Mussolini is népszerű figurák voltak hazájukban. Ne lacafacázzunk kérem idelenn. Az ember egy olyan állat amelyett viszonylag könnyű mesékkel meghülyteni mert a tényeket unalmasnak találja. A magyar emberállatott könnyebb meghülyíteni mint a többit, mert nyelvénél fogva zárják egy akolba. Neki találták ki a szentkorona tant, oszt jónapot.

    A Fasiszta vezéreknek mindíg jó kapcsolatuk volt az üzleti elit szupersztárjaival, akik a demokráciát egy hülyeségnek tartják, mert az elviekben útjába áll az igazságtalanságnak, az elesettek, a szegények átverésének, a megtévesztésből és kapzsiságból származó tőkefelhalmozásnak. Úgy kivágják a közéletből, mint egy macskát szarni. Ma is ez van – és nem csak Magyarországon. Nézzenek csak a Csányik, a Mészárosok, a Vajnák, a Habonyok, vagy annak a kancsa Schmitt Marinak a szemébe… Ilyenkos hol van a Magyarok Nagy Asszonya?

  • Auróra B.és Cukihara! Pont ezt mondtam – övidebben.

  • Boda Marcsi
    2020 január 14
    4:56 du.

    Nos tisztelt cikkíró!

    Orbán hivatalosan is jogász,elvégezte az egyetemet,és mellesleg
    nagyon is igaza van a gyöngyöspatai helyzetet illetően…

    —————————————
    Miért, van olyan is, hogy valaki „nem hivatalosan” jogász?
    Még „melleslegesebbül” annál jogosabb a felháborodás, hogy jogász létére nem tudja, mit jelent a kárpótlás intézménye! Mert a jelek szerint nem tudja /vagy nem akarja tudni, ha olyan baromságokat hord össze mint azt tette azon a bizonyos sajtótájékoztatón !

    Ha netán azt gondolja /hiszi, hogy ő mindenek felett áll – törvények, bíróságok, igazságszolgáltatás – akkor sajnos téved, és vele együtt tévedsz te is, ha mindezt benyalod. De, neked még elnézhető, a tudatlan túlbuzgóságod jeleként, de a vezérednek már nem!

  • Besncon! Világért se mondj le végleg a pacalpörköltről. Én imádom!

  • Besancon
    2020 január 15
    5:18 de.

    besançónka, szeretlek innen a távolból, magam részéről kiszűrtem eme mondvacsinált és egyúttal nagyon hülye problémát, követve azt a nagyon régi bölcselmet és portugálul tanultam meg az afrikai portugál telepesektől: (négerek mesélték az első konkvisztádorok héjastól ették a banánt amíg meg nem látták a majmokat amint ügyesen hámozzák)

    azon a földön ahová érkezel élj úgy ahogy ott látod, hogy élnek

    akkor nem kell önmagaddal szembeállva a nagy előszobai tükör előtt leköpködnöd magadat naponta 12-szer

    bruhahaha

  • Aurora Boreálisz
    2020 január 15
    1:52 de.

    Alkalmasint az önkormányzat és a Nagyenyed végén álló Turul között két villamosmegálló van. Nem igazán vannak egymás közelében.
    Nem mintha hiányozna oda az árpádsávos lépcső tetején álló keselyű.
    A nyilasház pedig a Déli környékéről induló Városmajor utcában volt, és ma azt hiszem parkoló van arra fele.
    Ha már írsz, legalább nézz a térképre. Még akkor is, ha Pokornit védje a ~220

  • Boda Marcsi
    2020 január 14
    4:56 du.
    Nos tisztelt cikkíró!

    „Orbán hivatalosan is jogász,elvégezte az egyetemet,és mellesleg
    nagyon is igaza van a gyöngyöspatai helyzetet illetően……Amúgy a ”

    A cikkben az van, hogy elvileg jogász. Ergo, nem vitatja senki, hogy kapott egy diplomát. De talán nem véletlen, hogy egykori konzulense jól megfizetve el van süllyesztve 🙂
    Mert esetleg eljárna a szája, hogy ki is írta és milyen asztalfiókból adta azt a szánalomgyűjteményt, mait Orbán szakdolgozatnak állít be.
    Azt pedig már a másik cikk alatt javasoltam, hogy nyugodtan hányd magad tükörbe amiért egy gyerektől egy évre sajnálsz annyit, amennyit MésziLőri 2 perc alatt síbol.

  • Nem igazán értem a Pokorny családot – miféle légkör és őszinteség honolhatott ott, ahol egyszer csak kiderül, hogy az apa III/III-as besúgó volt, a fiút ez meglepte, hiszen nem tudott róla – majd évekkel később a fiú/unoka azzal szembesült, hogy a nagyapa vett részt ártatlan emberek lemészárlásában?

    P.Z. első alkalommal könnyek közt kért bocsánatot olyasmiért amit nem ő követett el, de úgy látta jónak, hogy önkritikát gyakorolva levonja a konzekvenciát. Akkor egy viszonylag rövid időre visszavonult, majd „háttéremberként” egyik budapesti kerület polgármestere lett, azóta sem kívánt visszatérni az élvonalba, jól érzi magát a posztján – feltehetően jól is csinálja hiszen rendre újraválasztották. Az elhíresült turul – emlékművet azonban a bírósági ítélet ellenére sem bontatta el, sőt!

    Most a nagyapja tetteivel szembesült, megint sírdogált egyet – még azt sem vonom kétségbe, hogy őszinte volt a megindulása – de nem értem, hogy működik ez Fidesz vonalon? Folyamatosan komcsiznak, besúgóznak, miközben a törvényjavaslatokat, hogy hozzák nyilvánosságra az aktákat, a kezdetektől rendre leszavazták, igaz ennek ennyi év távlatából már sok értelme nem lenne!

    Nem is olyan régen Varga J. miniszter asszony édesapjáról derült ki, hogy „erősen érintett volt” és bár először tagadta, később úgy magyarázta, hogy a családban ezt megbeszélték annak idején, és édesapja „visszautasította a megbízást” A dokumentumok azonban másról tanúskodtak. Ez pusztán csak azért ciki, mert nem sokkal előtte épp Varga J. értekezett a komcsi besúgókról – nem kéne hát óvatosabbnak lenni a nyilvános ítélkezéssel, míg meg nem győződik róla mindenki, hogy ez a fegyver könnyen visszafordítható? Számomra elég visszatetsző, hogy fiúk /lányok/unokák úgy beszélnek bele a vakvilágba, hogy fogalmuk sincs saját családjaikon belül mi zajlott?

    Egyértelmű, hogy egyetlen gyerek, unoka, ilyen olyan leszármazott sem tartozik felelősséggel a felmenői bűneiért, de mielőtt bárki meghurcolna bárkit, tekintsen körbe előbb a saját portáján!
    Abszolút egyetértek abban, hogy bár Pokorny nem felelős az apja sem a nagyapja bűneiért, de azért, hogy ennek a nyilvánvalóan antidemokratikus, jogtipró kormánynak a szekerét tolja sok éve, – még ha csak másodvonalbeliként is egy idő óta – azért igen! Sok évtized távlatából ha megéri, erre garantáltan nem lesz büszke! Ugyanez vonatkozik Varga miniszter asszonyra (is) és mindenki másra aki magas lóról beszél lefelé minden vélt „ellenfélhez” nem számolva azzal, hogy milyen könnyen lebillenhet arról a lóról úgy, hogy ő maga nem követett el semmit!

  • Almási Alma
    2020 január 15
    1:08 du.

    Álmaink Almája

    én is be merem vallani… bár most megint törölgetnek pedig nem is vagyok poros a Cenz Ura túl nagy portörlővel kaszál

    szoktam bele tenni kis tarját és hasábos főtt krumplival uborka salátával

  • Besancon és Alma :

    ÉJJEN A PACAL !
    LE a fürj-nyelv pástétommal
    meg a hasonló úri huncutságokkal !!
    Nefeledkezzünk meg a hozzája járó nagykrigli világosról se.

  • Boda Marcsi
    2020 január 14
    4:56 du.

    Tuggyuk te idióta.
    A Soros finanszírozta a külhoni kitaníttatását
    neki.Oszt most jól láthatjuk mire használja a tudását

  • talalom
    2020 január 14
    1:21 du.

    Különös fajzat a Pokorny-klán :
    Nagyapuci nyilas tömeggyilkos,
    Azapuci III/III -as ügynök,
    Kicsifija peg a Kádár-utókor gyermekeként
    halad szépen a nyilas eszmék felé, miközben
    mindig sikerül neki sírva-ríva önkritikát gyakorolni.

    Azért kíváncsi lennék,
    hogy mivé vált volna őkelme,
    ha a nyolcvanas évek MSzMP.-je
    VALÓBAN egy diktatórikus párt lett volna.

    Hát hja. Egy színház a Zélet..

  • kedves(???) Cenz Ura aki letörli

    most éppen JSBach motettákat hallgatok egy csodálatos svájci előadógárdával a Sampa-i kultúra adón… te mit csinálsz két törlés között? pedig pacalról nem is írtam

    bruhahaha interneten is bejön

  • F.C stb:ÉLJEN A PACAL!” HM. Semmiféle belsőséget nem szeretek,pedig volt otthon vese-velő, szalontüdő, máj stb. Májból csak a májkonzervet eszem meg:annak nincs májíze. (A libamájat se – viszont a luxuskaják közül imádom a kaviárt. No nem azt a vacak nyúlhalikrát, amit itt néha norvég exportból kapni lehet. Hanem a nagyszemű tokhal kaviárt.)
    A pacallal, körömpörkölttel már felnőttként kötöttem „meg nem támadási szerződést”: évente egyszer, bográcsozáskor, nagy baráti társasággal, sok sörrel – esetleg laza fröccsökkel – körítve jöhet.

  • T. Göllner Úr! (január 15. 12:28) Nem szívesen használom a „faiszta” jelzőt erre az uralomra. Fasizmus ugyanis többféle volt – akárcsak létező szocializmus. Franco, Salazar a hetvenes évek közepéig fennállt diktatúrája jelentősen különbözött a hitlerájtól.
    Ezért pontosítanék: a jelen magyarországi rezsim rasszista, soviniszta, irredenta.

  • talalom
    2020 január 17
    7:06 de.

    Ezen nem csodálkozom, mert a májkonzervben annyi a máj mint macisajtban a brummogás.

    Ludasmatyi (anno) a májkonzervról:
    „budapesti anziksz:fából faragott májkonzerv”
    (Mongyuk ezt a humoreszk szerzője úgy értette hogy külföldieknek lehetne ajánlani, dísztárgynak, pl kandallóra.
    De a gondolat nem jár messze a valóságtól, mert szerintem fűrészporból aszalják gébzsír jelenlétében hehehehe)

  • Rodeo11
    2020 január 16
    7:25 du.

    Na és nagyon zörögnek éjjelente azok a moletták?
    Miért nem ciánoztatod ki a szobádat? Tán akkó nyugtod lenne.

  • Orsós Elemér

    F.C.K.Cs.P.
    2020 január 16
    2:20 du.

    Én ezen felül még esküszöm a zsemlegombócos szalontüdőre is, akár hetente háromszor is! 😀

  • Pokorny zokogósához:
    Három a magyar igazság. Várom Pokorní úr harmadik zokogó-előadását arról, hogy Orbán Viktor mennyire félrevezette őt… Persze, ez még odébb van…

  • Almási Alma
    2020 január 15
    1:08 du.

    Besncon! Világért se mondj le végleg a pacalpörköltről. Én imádom!
    ————————–

    Kedves Alma! A pacal iránti fenntartásaimnak valószínű az az oka, hogy tudom miből készül – ha nem tudnám, hogy ez pacal, csak úgy elém tennék készen, „pirosan párologva” lehet, hogy ízlene is, de sajnos az ételeket illetően elég „előítéletes” vagyok! Nem eszem meg pl a nyulat sem, noha látom, hogy szép fehér hús- apukám aki nagyon kedvelte gyakran mondogatta, hogy jobb mint a csirke vagy a pulyka mell – valami miatt azonban beakadt a belső tiltakozás, és nem tudom megenni! Mindenféle észérvet belátok a nyulat illetően – csak nem!

    Ám „pacalilag” megingani látszom, miután itt többen is – akiknek adok a véleményére – védelmükbe vették, hát nem is tudom, lehet benne valami! -: ))))

  • Orsós Elemér

    Kenny
    2020 január 15
    8:28 de.

    „Mind a cigányzenével mind a magyar nótával vallatni lehetne engem.”

    Kedves Kenny, nagyon nem tévesztendő őssze a giccses, műdal magyar nótával -amelyet én is szívből útálok- a virtuóz cigány muzsikusok által előadott magyar népzene, sőt a hangszer nélküli cigányzene sem, mert az MŰVÉSZET:

    https://www.youtube.com/watch?v=D9RsKRKWcx4
    https://www.youtube.com/watch?v=Bm–iEc8Bw8

  • Orsós Elemér Kedves Elemér, hallgasd nyugodtan, nem hallgatom el előled. Bemásolt klipped már elég ok lenne a disszidáláshoz. Bocs. 🙂
    Én már megmaradok ilyen barbárnak amilyen vagyok.

  • Besancon Divat szeretni a pacalt. Édesanyám is szerette, igaz nem divatból, hanem azért mert húst nem is láttunk. Maradt nekünk a pacal a csirkenyakpörkölt, zúzapörkölt és társai. Ennek dacára nem ettem meg azt az ehetetlen de főzéskor legalább rettenetesen büdös valamit.
    Maradok inkább a húsnál. Nem olyan büdös, de legalább ízletes.
    Persze próbáld ki, a puding próbája az evés. Én szóltam. 🙂

  • F.C.K.Cs.P.
    2020 január 17
    11:22 de.

    kedves nagyérdemű és a Cenz Ura (remélem nem törölgeted le?)
    efcékácsépé megrémült a motettáktól nagyon molesztálják… nem tudja mi is az de olyan hújrumos akart lenni… szereti a rumos molesztákat

    bruhahaha

    kezdi alúlmúlni a grizit pedig annak a pirézei sem akármik, mostanában a grizi kémügyi és vallatási továbbképzésre jár a Ratón Boca -jába amíg nem veszi be teljesen a tananyagot nem fogjuk tudni ….ni

  • Kenny

    „Mind a cigányzenével mind a magyar nótával vallatni lehetne engem.”

    Akkor valld be, ez azért van, mert rasszista vagy. Az alábbi szerzemény szerinted milyen műfaj?

    https://www.youtube.com/watch?v=wh8YrVzD5t4

  • Aróra Boreálisz

    Endrjúúú! 7:22
    „Ha már írsz…” vágod a képembe éppen,pont e tragikus témában …

    Ilyenkor, amikor kekeckedsz, vajh mi dolgozik benned kisapám, mi ütött beléd, amikor ily pofátlan mód’ kioktatsz, és mégcsak igazad sincs? Ezzel ráadásul és eredményét tekintve mégiscsak a turul mellett ágálsz, te Főokos…

    https://polipraktika.blog.hu/2019/01/10/hetvennegyeve_tortent_a_maros_utcai_tomeggyilkossag

    Rágd át magad e betűkön is és lépkedd ki a villamosmegállók hosszát a két tömegsír között, mert biz lehet;
    „Halált virágzik most a türelem”

    Az általad vitatott címet – megsúgom neked – az illusztrált halállista fölötti hetedik sorban kezdődő mondat is említi …

    .

    Ui:
    Megnyilvánulásod vetekszik Kasztner Rezső és Adolf Eichmann praktikus precízitásával – de biztos nem tehetsz róla, mint ők sem…

  • Kenny
    2020 január 15
    8:28 de.

    „Besancon Ha Te sem tudod a titkot, hogy érezzem magam magyarnak, nem tudom kitől tudhatnám meg”

    ——————————————

    Hát ezt meg hogy értsem?

  • Almási Alma
    2020 január 17
    1:22 du.

    De még bekövetkezik.
    Erre akár mérget is vennék.

  • Orsós Elemér
    2020 január 17
    12:58 du.

    Aztat mennem enném semmipénzért,
    ellenben kedvelem a nyers tojást.

  • Besancon! Kajákkal nincs előítéletem: ki tudja, mit kell majd megennem a fennmaradásért.
    Szegény pacallal a bajom forrása: régen pacalt (se) lehetett kapni – legfeljebb vágóhídról szerezni. Az meg natúr volt. Vagyis a pacalt kétszer kell főzni 2-2 órán át legalább. Az első főzéssel tudod megtisztítani, vagyis eltávolítani a mindenféle oda nem való dolgokat, majd többszöri,alapos átmosás után jöhet a pörköltfőzés.
    Na most: annak az első főzésnek olyan penetráns bűze van, hogy ahhoz képest a kelkáposzta parfümillatú. Én meg mindig érzem ezt a pacalban, akárhogy meg van tisztítva. (Amit ma kapni, az már előfőzött, tisztított, bár nem árt azért egy vízben fölförralni, átmosni, mielőtt a pörköltszaftra teszed.) A párom nagyon szerette, így nálunk gyakran előfordult – legfeljebb én mást ettem.

  • Szerencsére vannak még rendes emberek is a hazában:

    „Szégyelljék magukat” jeligére gyűjt pénzt a gyöngyöspatai romáknak. Polgár András ötmillió forintot ajánl fel a családok megsegítésére. A 2007-ben létrejött Polgár Alapítvány célja a romák integrációjának az elősegítése.

    https://hvg.hu/itthon/20200118_Szegyelljek_magukat_jeligere_gyujt_penzt_a_gyongyospatai_romaknak_a_Polgar_Alapitvany_alapitoja

  • Orsós Elemér

    jani
    2020 január 18
    3:43 de.
    Sajnos ez a meg nem határozható zenei egyveleg leginkább az úgynevezett világzenére hasonlít, amiből hallottam már sokkal jobbakat is! Kár hogy az eredetileg autentikus népzenét magas szinvonalon művelő Csík zenekar a trendi felé kezd orientálódni és ugyanilyen kár a már kizárólag csak egykaptafára vinnyogós műzenét gyártó Ghimesért is! A gazdag magyar népzenéért jogosan aggódó Sebő Ferenc, Sebestyén Márta és Agócs Gergely meg csak tehetetlenül dohog magában!

  • Orsós Elemér

    Poliakoff
    2020 január 18
    7:58 de.

    Le a kalappal a dicséretes segítő szándékért, de szerintem ennek is ugyanaz lesz a sorsa mint a Hegedűs Zsuzsa féle Minden Gyerek Lakjon Jól nevű alapítványnak vagy a laptop, kiscsibe és kismalac osztogatásoknak! Az éhezőnek nem halat, hanem hálót kell adni! Az meg aztán a legnagyobb ciki hogy, a tudásra éhezők az ügyvédeik által tutira beigért 100 milliós kártérítés megérkezését nem bírták kivárni, ezért már a saját roma hitelezőiktől felvett kemény uzsorahiteleiket is elköltötték a hiányzó liberális tanerők bérlésére és tankönyv vásárlásra. Namármost, mi lesz akkor, ha a nem a jámborságukról híres uzsorahitelezők a jogos követelésüket megpróbálják, de nem tudják behajtani? Testvérháború?
    Másik: arról miért nem szól a szentéletű antirasszista fáma hogy, a roma szegregáció azért keletkezett, mert a nemroma(sic, mivel a „magyar” nem PC!) szülők jogos féltésből más településekre hordják át naponta a gyermekeiket?

  • Jani Merész levezetés. Ez egy provokatív butaság.
    Biztos azért hallgatok Berget, Korngoldot, Mendelsshont (Felixet és Fannyt is), Kuti Sándort (ismered?), Ligetit, Cziffra Györgyöt, Pege Aladárt, Szakcsi-Lakatost, Bródyt és Pressert, kedvenceimet a zseni Fischer testvéreket, azért tudom kívülről Rejtőt, Fehér Klárát és Tabi Lászlót, mert nem tudom, hogy cigányok és zsidók? Vagy ezzel fedezem magam? Megnevettettél. 🙂
    Azért nem hallgatom, mert számomra nem képviselnek értékeket. Pedig nekem, csak nekem énekelt az S. Biró Antal is egy teherautó platóján, mert egyedül én nem gúnyoltam a munkahelyén, ezért szeretett engem. Akkor sem az én műfajom, és sem divatból, sem „magyarkodásból” nem fogom szeretni.
    Bevallom, a Bécsi Filharmonikusokat is hallgatom, pedig legalább öt magyar cigány játszik (játszott) köztük.
    Remélem kimerítettem a témát?

  • Kenny

    Örülök, hogy megnevettettelek. Az is volt a célom. Bár nem teljesen osztom a nézeted, ami valójában ízlés. Én nem mernék ilyen őszinte lenni ennyi ember előtt, akik közt biztos sokan kedvelik a „Jó ebédhez szólt a nótát”, Lagzi Lajcsit vagy szeretnek sírva vigadni. Én speciel a csendet is szeretem, de minden műfajt kedvelek. Egyedül a Rapp zenéről érzek olyat, mintha a hallgatóját akarná heccelni.

  • Göllner András

    @ Kenny

    Külön köszönet Pege Aladár nevének említéséért. Ha megengednéd, a tisztelt nagynevűek közé szeretném emelni helyi zenész barátomat, Lakatos Istvánt, aki a montreali Budapest Roma néven futó kis étterem tulajdonosa, és egyben egy virtuózó hegedűművész akit a helyi és kanadai filharmónikusok is egy csodaként emlegetnek. Felesége a Rózsika a Budapest Roma konyhamestere. (Ő tanított meg engem arra, hogyan kell töltött káposztát készíteni, hogy az töltött káposzta legyen.) Én az Ő kezükbe helyezném a kormány rúdját, tutti, hogy kivezetnék abból az árokból amibe a fecsúti kisvasutas vitte az ország utasait.

  • Aróra Boreálisz
    2020 január 18
    3:50 de.

    Kedves nagyszájú villanycsillám!

    Írtad volt:
    „3. A látszólag közömbös közegben Pokorni első hatalmi ténykedése az önkorm. tőszomszédságában álló, srévizavé a szintén kerületi volt nyilasházzal engedély nélkül(!) felhúzott, akkor még névtelen hegyvidéki nyilas szimbólum, a Turul szobor fennmaradásának a biztosítása jogi alátámasztással:”

    Ha nem Te írtad, akkor visszaéltek a mailcímeddel 🙂
    A turul NEM az önkormányzat tőszomszédságában áll, és a nyilas pártházzal SEM srévizavé.
    Nem kioktatás kérdése, hanem a térképé. Amivel láthatóan hadilábon állsz.
    Alkalmasint hol agitáltam a Turul mellett?
    Ja, hogy sehol? Hát istenkém. Törődj bele, hogy van aki ismeri a kerületet ahol lakik. Nem csak a pártbrossúrákból. Ne vagdalkozz tehát valótlanságokkal, mert hitelteleníti az egész mondandódat….

  • Aróra Boreálisz
    2020 január 18
    3:50 de.

    Ja, és amúgy érdekes hozzáállás, hogy ha nincs igazad, akkor mindenki fasiszta, aki erre rámutat.
    Esetleg szélsőbalos.
    Talán ezért volt tömegjelenség, hogy a nyilasok egy részét felszívta anno az AVH, a hozzád hasonló szellemiség már adott volt.

  • Kenny
    2020 január 18
    12:36 du.

    Nem vitatkozásilag: Erről eszembe jutnak azok az esetek, amikor virtigli antiszemiták idéznek Rejtőt úgy, hogy foglamuk sincs az általuk emlegetett szállóige forrásáról 🙂

  • jani
    2020 január 18
    3:43 de.

    Egyszerű lélek vagy, ha ezt komolyan gondoltad…..

  • jani Még attól is merészebb vagyok, mert a Beatlest a Stonest és társait a zene gyilkosának tartom. Ők kezdték aláásni a zeneművészetett igazán. A rap? Azt hiszem az mindennek az alja. Már vesztettem el jó ismerőst, mert nem voltam hajlandó elismerni az ausztrál dokkmunkások károgó kórusát (AC/DC).
    Azt hiszem ebben a témában kicsit merev vagyok. 🙂

  • Andrew_s Hát jó, megbuktam. Fehér Klára és Tabi László? Feuchtwanger? Joseph Ben Matthias? Javít valamit a helyzetemen? 🙂

  • Göllner András Két Pege hanglemezem van. Fiatalkoromban vásároltam néhány dzsesszlemezt. Pege, Szakcsi, Kőszegi, Babos, Vukán. Nem bántam meg. Nem is a cigány művészekkel van bajom, a cigányzenét nem szeretem. Talán ezért is bosszant annyira Mága, hogy azzal a vacakkal amit csinál, elveszi a fényt az igazi cigány művészek elől. Ma már a zene világában is tarolnak a szélhámosok.

  • Aróra Boreálisz

    Endrjúúú!

    Ja értem már. Szóval a . s r é v i z a v é, az nem stimmel…

    Pedig az nagyon fontos – az ügy lényegét tekintve…

  • kenny
    2020 január 18
    3:47 du.

    kösz, együtt merevedjünk ebben is! tudod van egy hátsó gondolatom (az ami a hátsó nyílásomon jön ki) emléxek arra, hogy óvodás koromban már „szereztem” zenét a pentaton skála csökkentett változatára és fakanál meg habverő ritmusára amit a konyhában tanultam a Juliska nénitől aki esténként és hétvégeken szülőhelyettesi teendőket látott el mikor a szülők messze jártak munka kapcsán

    azaz a pléhserblire és kisvödörre írt opuszaim verik az általad meg is nevezettek „műveit” akiket én a mai „összkiadással” együtt a Csendes óceán fenekére süllyeszteném a palotáikkal és a frizuráikkal együtt (nekem sokkal szebb WC kefém van itthon)

    bruhahaha

    ez műkritika akart lenni bár én nem vagyok egy Szabolcsi Bence

  • Göllner András

    @ Kenny

    Nekem nincs sajnos lemezem Aladártól, csak személyesen, az éjszakai életből ismertem, élőben hallgattam őt is vagy a Lakatos Tony-t aki szintén egy mester, hogy most arról ne beszéljünk mit művelt Szabó Gábor Amerika nyugati partján ’56 után. Azért annyit el kell mondani hogy mindegyik csodálatos kis mignonokat tudott becsempészin eloadásaikba, a cigényzene világából.

  • Göllner András Remélem nem tudsz rosszat Szabó Gáborról. Egy tucat lemezem van Töle, Pegével, Kőszegivel, és Kovács Katival nagyot zenélt a halála előtt. A porról tudok, sajnos.

  • Göllner András
    2020 január 19
    3:21 du.

    a direkt vágott LP sokkal veszélytelenebb!
    ezért sem járok clubokba, hiába játszik ott akárki
    2020/jan./19. 2052ET
    Two people died and five have been taken to hospital in critical condition after a suspect opened fire inside the music venue in downtown San Antonio, Texas. The shooting allegedly was preceded by a brawl between patrons.

    arról nincs szó ki játszott és mit, de nekem dús fantáziám is van… valami üde kis opusz lehetett természetesen a keccs öpp előtt

  • Aróra Boreálisz
    2020 január 19
    2:18 de.

    Tud: kis hazugság, nagy hazugság, politika.
    Egyébként igen, lényeges, hogy a szavahihetőséged milyen. Ilyen. Elég lett volna egy bocs: „tényleg nem ott van, de a lényeget nem érinti”
    De nem. Te kardoskodsz a hazugságod mellett, majd gúnyolodsz és csúsztatsz. Ergo: politikusnak már elég nagy troll vagy.

  • Rodei11 Én jártam volna, de akkor még túl fiatal voltam és még vidéki is. Mire 16 lettem, rátaláltam az operára, elvitte a lelkem. Azért egy Szaturnusz koncert sikerült, a Zöld disznó dala azóta is imádott darabom. 🙂

  • Rodeo11 https://www.youtube.com/watch?v=RiqJ2dbMFRE&feature=share
    A saját lemezemet nem küldöm el. Te szereted a basszust, itt van bőven.