Kulturális főváros a türk világban

2022 augusztus 17 1:49 du.36 hozzászólás

Azt bizonyára sokan tudják, hogy az Európai Unió minden évben odaítéli az Európa Kulturális Fővárosa címet. Arról valószínűleg már kevesebben hallottak, hogy van ennek egy fiatalabb párja is, a Türk Világ Kulturális Fővárosa. Idén ezt a címet a törökországi Bursa nyerte el és ennek kapcsán bemutatót tartottak Budapesten, a Yunus Emre Török Kulturális Intézetben. Az Európa Kulturális Fővárosa cím odaítélését Melina Mercouri, a világhírű görög színésznő, énekesnő, politikus, később kulturális miniszter kezdeményezte 1983-ban. Néhány változtatás után, 2007-től kezdve évente két város osztozik a címen. A Türk Világ Kulturális Fővárosa cím – a TURKSOY javaslatára – 2012 óta létezik. A TURKSOY a Türk világ egyik legnagyobb nemzetközi kulturális szervezete, melyben minden türk nyelvű, illetve kultúrájú ország képviselteti magát, ezáltal a világ legjelentősebb nemzetközi kulturális szervezetei közé tartozik. Hivatalos neve: A Türk Kultúra Nemzetközi Szervezete (Uluslararası Türk Kültürü Teşkilatı), rövidítése, a TURKSOY összetett szó, a türk és a soya = ősök kifejezésekből áll. Főtitkára, Raev Sultan, Kirgizisztán korábbi kulturális minisztere, a budapesti rendezvényen elmondta: a TURKSOY javaslata a cím megalapítására, a 2010-ben, Isztambulban megrendezett Türk államok elnökeinek 10. csúcstalálkozóján hangzott el. Ez a program összehozza azokat a költőket, írókat, zeneszerzőket, festőket, fotósokat és más művészeti ágak művelőit, akik városaink, kulturális és művészeti képviselői, ezen kívül pedig egyedülálló hozzájárulás a kulturális integrációhoz. Az elmúlt öt évben fontos erőfeszítéseket tettek a türk világ kulturális fővárosai és az európai kulturális fővárosok közötti kölcsönhatás fokozása érdekében. Évek óta tartó erőfeszítéseik éppen tavaly pozitív eredménnyel jártak és rendkívül magas szintet értek el. Ekkor Khiva, a türk világ kulturális fővárosa 2020-ban és Fiume – 2020-ban Európa Kulturális Fővárosa – között együttműködési megállapodás jött létre. A főtitkár hangsúlyozta: nagy örömünkre szolgál, hogy országaink és régióink között lendületet vett a városdiplomácia. Reméljük, hogy ez a folyamat magasabb szinten folytatódik 2023-ban Veszprém és Shusha között.

 Idén Törökország egyik legelőkelőbb városában, Bursában lobog a Türk Világ Kulturális Fővárosa zászlaja, amely eddig kilenc, kulturális, történelmi, építészeti és természeti szempontból kiemelkedő városban lobogott, hét olyan országban, ahol türk népek élnek. A város története 8500 évre tekint vissza, Bursa volt az Oszmán állam első fővárosa, a kínai fűszerút és selyemút mentén fekszik, de különlegessége nem csak ebben áll. A történelme során ott felbukkant, különböző civilizációk gazdag örökségét hordozza. Természeti szépségnek, tiszta vizeknek, irodalomnak, nyárnak és ápoltságnak, gasztronómiai érdekességeknek otthona. Egyike a legmagasabb életminőséget kínáló törökországi városoknak. A római kor óta használt gyógyfürdők ma is működő részei az egészségügyi központoknak.  Az oszmán időszakban Bursa volt a legfontosabb selyemforrás. Iránból és Kínából kapta a selymet, melyet aztán helyben dolgoztak föl kaftánok, párnák, hímzések és más selyemből készült ruhaneműk és dísztárgyak készítéséhez. Az egyes anyagok elkészítéséhez arany és ezüst szálakat is felhasználtak, ami rendkívül drágává tette az itt készülő luxuscikkeket, hiszen a selyemfonálra kézzel tekerték fel a hihetetlenül vékony ezüst illetve aranyszálakat. Selyemgyártás Bursában is folyt. A Yunus Emre Török Kulturális Intézetben megtartott bemutatón jelen voltak török kézművesek, közöttük egy ősi technikával, kézzel működő selyemszál gombolyítót is láthatott a közönség. A bemutató látogatói néhány édességet is megkóstolhattak. Bursában híresek a gesztenyéből készült édességek és az itteni iskender kebabot a legjobbak között tartják számon.

36 hozzászólás

  • JAJ!

  • hexadodekaéder

    ˙

    Pont erre mondta a kazahsztáni Türk-Pasi-Konferencián jártában.

    ORRBAN PASI,

    A NAGY IDENTITA

    mélyet sóhajtva, hogy

    „VÉGRE ITTHON! – AZ ENYÉIM KÖZÖTT!”

    Nyilván eltévesztette; azt hitte Indiában van.

    Akkor kellett volna Őt fellőni az ottani Bajkonurból.

  • hexadodekaéder
    2022 augusztus 19
    1:37 de.
    Sokszor a gyűlölködés nem teszi szimpatikussá az elkövetőt.

  • Gyuri10: „Sokszor a gyűlölködés nem teszi szimpatikussá az elkövetőt.”

    Természetesen igazad van. Ám nekem nem tünt fel, hogy hexadodekaéder 2022 augusztus 19 1:37 de.-i hozzászólásában
    gyűlölködött volna, bár kétségtelenül van benne egy rosszízű, számomra elfogadhatatlan, kifejezetten visszataszító kódolt célzás OV. állitólagos (vagy valós; nekem tökmindegy) származására.

    Én viszont kifejezetten kedvelem a nemzet Vezérét és Kancellárját. Én – akárcsak te – nagyrabecsülöm néhai Ady Endre publicisztikáját, sőt még a sok gyönge, rossz verseinek egy részét is. S engem Ady arra tanít, hogy

    „Minden a Sorsé, szeressétek,
    Őt is, a vad, geszti bolondot,
    A gyujtogató, csóvás embert,
    Úrnak, magyarnak egyként rongyot.
    Mert ő is az Idők kiküldöttje
    S gyujtogat, hogy hadd hamvadjon össze
    Hunnia úri trágyadombja,
    Ez a világnak nem közösse.”

    A szeretett Vezér és Kancellár, Hunnia (úri trágyadombjának) vezérlő csillaga ugyan nem geszti,
    de szakasz többi leírása pontosan illik rá. S remélem,
    hogy az ő áldásos működésének is hála, talán előbb-utóbb
    elhamvad „…Hunnia úri trágyadombja,
    Ez a világnak nem közösse.”

  • Gyuri10: „Sokszor a gyűlölködés nem teszi szimpatikussá az elkövetőt.”

    Természetesen igazad van. Ám nekem nem tünt fel, hogy hexadodekaéder 2022 augusztus 19 1:37 de.-i hozzászólásában gyűlölködött volna, bár kétségtelenül van benne egy rosszízű, számomra elfogadhatatlan, kifejezetten visszataszító kódolt célzás OV. állitólagos (vagy valós; nekem tökmindegy) származására.

    Én viszont kifejezetten kedvelem a nemzet Vezérét és Kancellárját. Én – akárcsak te – nagyrabecsülöm néhai Ady Endre publicisztikáját, sőt még a sok gyönge, rossz verseinek egy részét is. S engem Ady arra tanít, hogy

    „Minden a Sorsé, szeressétek,
    Őt is, a vad, geszti bolondot,
    A gyujtogató, csóvás embert,
    Úrnak, magyarnak egyként rongyot.
    Mert ő is az Idők kiküldöttje
    S gyujtogat, hogy hadd hamvadjon össze
    Hunnia úri trágyadombja,
    Ez a világnak nem közösse.”

    A szeretett Vezér és Kancellár, Hunnia (úri trágyadombjának) vezérlő csillaga ugyan nem geszti,
    de szakasz többi leírása pontosan illik rá. S remélem,
    hogy az ő áldásos működésének is hála, talán előbb-utóbb
    elhamvad „…Hunnia úri trágyadombja,
    Ez a világnak nem közösse.”

  • Succubus Lilith

    Az egesz vilagon a legfinomabb eteleket Turkmenisztanban keszitik. Talan oda kene menekulnom, hogy halalra zabaljam magam. 🙂

  • hexadodekaéder

    Gyuri10

    Hiszem, hogy tévedésben vagy.

    Nyilvánvaló AZ GYŰLÖLKÖDIK,aki

    . FAJOK KEVEREDÉSÉRŐL SZÓNOKOL.

    Beszédében többször is kimondta.

    ezt a hitleri náci terminológiát.

    Publikumának ez szimpatikus volt.

    Hát,belőlük is a szeretet tapsolt?

    Nem értem hát,te mire is gondolsz.
    ˙

    .

    UI
    Ez a „g y ű l ö l k ö d n e k” zavaros maszlag a magyarországi jobboldal trükkös és demagóg propaganda-blöffje. De mit is kereshet a Te szóhasználatodban ?

  • Apropo kultúra: a gaz magyar M5 tv kanális ma délután durván megszegve a civilizált Nyugat-Európa értéktelen „orosz giccsek” elleni szigorú ajánlásait és adására merte venni az angolok -rossz előrelátásból- 2016-ban készült „Háború és béke” című filmjét!!! Nos kedveskéim, akkor ez most kinek égbekiáltó baromsága: a dafke rebellis magyaroknak vagy a kulturrasszistáknak akik még az egyszeri ártatlan -de meglehetősen gavallér- orozs túristát is kiközösítik atlanti „kérésre”?

  • hexadodekaéder
    2022 augusztus 21
    8:35 de.
    Erre értettem:

    „Nyilván eltévesztette; azt hitte Indiában van.

    Akkor kellett volna Őt fellőni az ottani Bajkonurból.”
    Persze az is lehet,hogy tévedtem.Valószínű!Elnézést!

  • Kulturalis fovaros?
    Persze az EU vezetoseg erdeke udvarolni nemely mellekes tag-nemzetinek, hiszen az a jo-politika az EU erdekeben.

    De a nagy kerdes lehetne, hogy mikor es hogyan valahatna majd az EU mint egy egyseges nemzette, amikor mind a tag-nemzetek rendkivulli kulombsegei azt ellent-alnak, mit a nyelveik, nemzetisegeik,kulturaik, hagyomanyaiok,stb.

    De annak popnt az ellenkezojet bizonyitotta mar igen regen Europa egyetlen, tobb-nemzetisegu, tobb nyelvu, kulturaju,stb. nemzete.
    S az a kis Swajc.
    Europa egyettlen kozvetlen demokratikus es egyseges nemzete.
    A vilag elso kozvetlen demokratikus nemzete.
    Amely bekes nemzet, kb. 400 eve a haboruktol mentes
    Ma sem tagja sem az EU-nak, sem a NATO-nak.
    De ugy politikailag, tarsadalmilag, gazdasagilag is sikeresebbek.

    S a vilag elso humanista nemzete is, azert meg a Nemzetkozi Voroskereszt is szimbolumat, zaszlojat a Swajci zaszlo szin-valtozatval kovette.

    Vajon miert nem lehetne az egesz Europa esete, persze szukseges lenne Swajc peldajat kovetni, amire, ketsegtelenul az itteni magyarok teljes ellenkezeseiket bizonyitjak megallasnelkul mindeg.

    Nagyszeru remeny Europa szamara az, de fokent Magyarorszag remenyeinek !!!!

  • Az elobbi ,mar lezart cikk hozzaszollasaiban tettem neheny kerdest a hozzaszollokhoz.

    De nem csak hogy a Kapita;lizmus-kizsakmanyolas alanyan sem volt senki hajlando vagy kepes ertelmes parbeszedet nyitni.

    Sot meg a Pesti pizza arakon sem.
    Az lenyegeben ertheto, mert azt csak ‘amerikai junk-food’-kent ismerik ottan, s mint egy hozzaszollo bizonyitotta soraival, meg a tej-calcium tartalmat is ellenzik es mellozik.

    De meg „talalom” sem lett osztokelve valaszt nyujtani regi kerdesemre.
    Persze nemasaganak az egyedulli oka, hogy valojaban soha, semmi lehetosege nem letezett „voksat leadni” a „szabadgondolkodasu bal oldal melett”.
    Mert az soha nem volt leheto, legalabb is ha valaki mereszsege altal nem ohajtott volna a 60-ban vagy legalabb Kistarcsan talalni magat.

    LILITH;
    A „fincsek” NEM valtoztatjak csoreik mereteit sem alakjait a Galapagos szigeteken kivul, mert taplalekaik nem valtozik az esos-evszak erkezesevel,ill.annak hianyaval, csupan a Galapagos es Cocos szigeten.

    De a „gravitacio” is teves allitasa,ill. feltetelezese.
    Mert a jelen tudomanyossaan merheto adatok alapjan a UGT elvet megdonti az hogy a vilagegyetem ( a Cosmos es minden) nem lassul sem csollen, hanem egyre gyorsul es novekszik.
    Tehat a „gravity” (es anyag) egyre novekszik, de mi alatal??????

    Schoemacher-lady;
    A magacska kobarlangi felfogasa igen elmardt am, mert az „isten” elekepzelset a kozepkori meskbol koveti.

    A kerdes volt ,hogy mi lehetne az a vilkagegyetemes ero, amely a mindenseg kezdtet okozhatta volna.Mielott sem az anyag,sem az energia, sot meg a ter es ido is letezetlen lehetett volna???

    Persze a „ter” es az „ido” az csupan az emberi felfogas, ill elkepzeles alapjan meghatarozott eszmeileg letezok. A „ter” az csupan a haratalan semmiseg.

    Tehat ha valaszat a „felhokben” keresi, oriasian eltevedt!!!!

    Keresse a tudomanyos bizonyitekok logikajai alapjan!!!!

  • Minden erdekuk, tetteik a nemzetisegeik felsobbrendusegeit hirdeti es terjeszti.
    Nem is emlitve vallasukat.

    De a vallasuk csupan kb. 1300 eves.
    Amig letuk a nemzetkozi kereskedelmen alapozott es valt jelentosseg, evezredekkel elobb.Tehat eppen az ellenkezot bizonyitja letuk.

    Hexa;
    NEM a emberisge „kevereset” ill kevert tenyesztesenek estevel a problema, hanem hogy keptelenek elismerni hogy MINDEN EMBERILENY EGYENLOEN TEREMTETETT.
    S egyenloen lenne a termeszetes felfogas let-lehetoseget elismerni es biztositani minden allamhatalmaknak es nemzeteknek.

    Na ,mi a fenet talalhatnatok abban elfogadhatallannak, s miert ellenzitek azt????????????????

  • Rodeo11
    22.10:52
    Amikor
    Orbánék..
    zárolt c.

    Egyetértve leírt szavaiddal, egyedül csupán az tisztázandó, hogy az a bizonyos és nevezetesen a Világ eddig észlelt és látott legöregebb csillaga – minthogy már „akkoriban” is meghaladta a „vörösóriások” életkorát, az azóta eltelt néhány-milliárd esztendő során több,mint valószínű, hogy távozott az élő-csillagok sorából azaz, megszűnt létezni. – Béke megmaradt poraira.” 😀

    Ez a több, mint részecske és porszem milliárd alighanem a néhai vörösóriás gravitáviós >m a g á b a . z u h a n á s a .o k á n< egy abból keletkezett kisebb – úgy- pármillió tonnás – esetleg 1 feketelyuk megbecsült tagjaiként álmodoznak arról, hogy majd egyszer egy mégújabb ősrobbanás [szupernóva robbanás] oszlopos tagjaiként öregbíthetik még a Jóöreg karakül szakállát is.. 😀

    Aztán:
    Nagyon tetszik, amikor megjegyzed, hogy
    "…ugyanezek az örökké változó jelenségek anyagi objektumokként IS felfogatók". Mely helyes megállapításodban csupán egyetlen bökkenő fedezhető fel, mégpedig az az IS csak azért, mert ezzel mindjárt fölteszed a következő kérdőjelet, miszerint: létezhetne más szubsztancia az anyagin kívül is ?

    Mivel,a világ minden alkotóeleme és a lényege csakis Az anyaghoz köthető. Melyben még az úgyszólván – vagy az úgymond – megfoghatatlan dolgok is anyagi megnyilvánulások, kezdve a kvarkoktól akár az uránércben rejlő iszonyatos erőig, vagy a kozmoszon át addig a fotonig amit csak az Ember által alkotott gigászi és fenomenális, közösen kifejlesztett ""műszerpark"" képes észlelni, sőt érzékelni és feldolgozni, majd hasznosítani is a maga számára…

    Tudjuk, hogy a gondolat maga is anyagi jelenség eredménye, az agyműködés folyománya függetlenül attól, hogy e g y e l ő r e . a neuronok összehangolt pontos működése is homályban marad és a maguk formájában ma még nem is utánozhatók, még akkor is tudjuk, hogy az agyunk is a biológiai evolúció, ami kémia, fizika stb körülmények, külső hatások együttes eredménye.

    Üdv! SchL

    PS
    Az anyagin kívül ott van a véletlen szerepe is. Pl.a kozmosz csillagainak végtelen(!) száma és pár éve tudjuk, hogy némelyikük bolygókkal is "rendelkezik". Azonban ebből az iszonyatos sokaságból még egy olyat nem fedeztünk fel ahol hozzánk hasonló értelmes lények (sőt még nem értelmesek se) élnének. A föld nap-körüli pályájának, a véletlenek évmilliárdos sorozata tette lehetővé az Ember ősei lassú – az ismert idő egymilliomod részt kitevő szerves fejlősdését azzá és olyanná, amilyenek ma vagyunk.

  • Utóirat
    SchL.
    24.12:12

    Sokan teszik föl a nagy talányt:
    Akkor mi irányítja, mozgatja ezt az anyagi világot…?
    Jelenlegi tudásunk a gravitáció döntő szerepére összpontosul.

  • SchumackerLady
    2022 augusztus 24
    12:12 du.

    óh my Lady! kösz!
    én zenei alapokon szoktam hozzáállani emez kérdésdömpinghez:
    van diatonia és minden egyéb ami ebbe nem „férbele” az kakofónia
    én a magam részéről sohasem merném megállapítani a „végső konklúziót” mert akkor a kisméretű osztriga a koponyámban devalválódna…
    a végtelen az végtelen és ezzel lezárúl a „ismerjükmá’meg” agyficam!
    olyan sok minden jön létre a tehetetlen és értelmetlen végtelen és örök mozgásból. hogy még a „zemböritta Földnevűsárgolyón” is belefért…
    a többit hagyni kellene békén, mert egyre jobban kiderül, milyen mértékben vagyunk tudatlanok (ismerethiányosság)és az a zanyagot mindez hidegen hagyja, sőt a kóbor kutyája sem érdeklődik, a véletlen még … na nem mondom szóval „olyanokat” is létre tudott hozni, de majd elmúlik, mint a lúdtalp, vagy a körömgomba vagy nem és akkó’ kisnyúl

    de kár próbálkozni bár én szeretem a színes képeket és Joan Miró: Dona i Ocell (katalán) szobra, megfejtenéd?
    szuperfekete nóva helyett? csak el kell menned Barcelonába 22 méter magas

    üdv azért én lerántanám a fekete luk fátylait és kiderülne nem is Susanna a Sevillai borbély ból

  • LILTH:
    A vilagegyetem egy igen zajos es veszlyes hely , ahol rendkivulli esemnyek tortennek allandoan.

    Persze u.n. EXO-PLANET-eket mar vizsgaltak a kutatok a Foldrol, es hasonlokat megallapitottak.
    Persze tavolsagaik miatt tovabbi felfedezesek a felszineiken jelenleg lehetetlen.

    Habar volt jelentve ahol a Mozes alatal leirt kialakulasokat megfigyeltek, ha talan heleyesen.
    Mint a felszint-alulli kifakadasok, ha a megfigyelesek megbizhatok lehetnenek, persze a tavpolsagaik miatt.

    Mind tobb millio-fenyev-tavolsagokra leteznek.

    Sajnos megelegedettnek kell lenni a mi jelen Foldunk ismeretevel es eredetevel.
    De miert senkit nem igen erdekel a kozeleben jelenlevo termeszeti pusztulasok, ami a Fold letenek a pusztitasai???????

  • BENDEGUZ
    2022 augusztus 24
    3:25 du.

    grizi, uccsó mondatodra:
    ennyi idiótára van szüxége kies hazádnak ahhoz, hogy: divide et impera alapon most éppen a törököket piszkálja mert felhergelte már a görögöket hogy legyen egy vita ki dobja az első széket a másikra az €-nak nevezett krimóban, avagy melyik kiskakasé a trágyadomb amit ti oda toltatok anyagi haszon reményében…

    én deriváltam csak neked egy közeli végkimenetet: {hahiszedhanem}
    a nagy saskeselyűt ami a ti jelképetek elkapja a krokogyélus amint „ősassága” lecsap egy pontyra, és volt sass nincs sass és bizonyos helyeken már fenik a trombitákat arra az esetre ami törvényszerűen bekövetkezik:
    meghalt a király éljen a király

    {persze ha érted?}

  • SchumackerLady
    2022 augusztus 24
    12:12 du.
    My lady!
    most szól a Pioneer fejhallgatón teljes hangerőn
    Karajan 1956 La Scala Maria Callas, Di Stefano, Barbieri a második részt Di Stefanó emberibb mint 30 évvel később Pavarotti
    ez is a végtelen része és ilyen végtelen??? amkor egy valaki az emberi szenvedélyt kottába öntötte és… íme
    most éppen „a” stretta szól

    üdv a világ olyan amilyenné tennénk, ha képesek lennénk rá???

  • Succubus Lilith

    BENDEGUZ 2022 augusztus 23 11:08 de.

    “ De a nagy kerdes lehetne, hogy mikor es hogyan valahatna majd az EU mint egy egyseges nemzette… ”

    Ugyanmar, Bendguz testver! Kis uj hazad (ha valoban az USA-ban elsz) nem azert eroltette az EU-t es most az Egybesult Europai Allamokat mert az barmi modon is hasznos Europanak. Epp ellenkezoleg, most lehet latni a legjobban, hogy Europa tonkretetele volt a cel.

    BENDEGUZ 2022 augusztus 23 11:30 de.

    ““ LILITH;
    A “fincsek” NEM valtoztatjak csoreik mereteit sem alakjait a Galapagos szigeteken kivul, mert taplalekaik nem valtozik az esos-evszak erkezesevel,ill.annak hianyaval, csupan a Galapagos es Cocos szigeten.

    De a “gravitacio” is teves allitasa,ill. feltetelezese.
    Mert a jelen tudomanyossaan merheto adatok alapjan a UGT elvet megdonti az hogy a vilagegyetem ( a Cosmos es minden) nem lassul sem csollen, hanem egyre gyorsul es novekszik.
    Tehat a “gravity” (es anyag) egyre novekszik, de mi alatal?????? ””

    Asszem mar megint osszekeversz valaki massal. Ami a csillagaszatban hasznalt meresi modszereket illeti csak annyit tennek hozza, hogy keress ra Kugliban, aztan ha erted, jokat fogsz rohogni a “tudos” urakon.

    Mindaz amit olvastal toluk csupan elmelet. Nem kell semmit sem komolyan venni toluk, hiszen mar eleve ugy allnak neki, hogy bebizonyitsak a bebizonyithatatlant.

  • Rodeo11
    8.24.3:06

    Óh RódeJó!
    Mért vagy te…?

    Francegye, még ha nem is örülünk neki, de még a legszellemibb emberi, a művészi alkotás többsége is szorosan kötődik a zord anyagi világhoz…

    A szupernóva ősrobbanásnak, mivel általában és lényegében légüres térben, azaz vákumban történik, nincs is hangja(!), mert nincs ott az az anyagi közeg, amely csak valamelyest is képes lenne aztat közvetíteni. Ahogy Miro, de Van Gogh sem dobna vászonra egy csepp pigmentet sem a minden értelemben vett anyagi tér,illetve háttér nélkül.

    Oszt kapaszkodj meg, a valkűrök lódobogása, de egy stradivarius Csájkovszkíj rezonálta hegedűkoncert sem jutna el a fülünkbe az atmoszféra 80% N2 és 20 % O2, jólgyantázott ezüst vagy bélhúr oly jótékony közvetítése stb. nélkül…
    😀

    Persze, hogy ez nem is érdekel minket, fennkölt zenefanokat, azonban mégse mellékes, hogy mely prózai körülmények teszik, tették lehetővé a művészi katarzisaink sőt, még a művész létrejöttét is. Mi több: ha pl Aranyt idézem és asszondom’, hogy „…Fegyver csörög, haló hörög, amint a húrjába csap…”, ez is tiszta anyagi képet ad, a matériák ilyetén, szimbolikus erejéről szubjektív énünkre…

    Azonban most itt éppenséggel nem Suasnna sevillai feketelyuka a teríték, hanem az objektív valóság…

    Pledául, ott nyócckerben, tod’ a Tejút és az Andromeda sarkán éjjelenként őgyelgő isteni feketelyuk amit most fedezett föl egy Csillag Ász legény… 😀

  • SchumackerLady
    2022 augusztus 26
    8:05 de.
    hja, és idő arrajárván megáll, és csak figyel

  • Bendegúz79
    08.23.11:08

    Svájc csodája a genfi bankok trezorjaiban nyugszik, ami viszont domborzati viszonyai által megalapozott, azokon amelyek 400 éve valóban meghiúsították gaz seregek be, vagy átvonulását ezen az alpesi országon.

    Nem úgy, mint pl. a Kárpátmedence sík, de legalábbis lankásabb tájain, melyeken úgy vonulgattak népek, seregek siserahadai keresztül-kasul, szó szerint, mint viharos pusztán az ördögszekér csomók, mígnem az Alpok lábainál föl nem akadtak-volt a természeti akadályokon egymásnak esve aprították a többit különböző nemzetekké, akik e „haladó” hagyományokat folytatva még tovább hadakozván törekedének a kontinens szíve felé tendálni, illetve megtelepedni.

    A 3 néprészből összeállt svájci nemzet besáncolva magát az égigérő hegybástyáik mögé, még az I.és II.Világháború amúgy mindent felemésztő frontjaitól is védetett erődrendszert tudhatott magáénak.
    Pontosabban, az akkor harcoló agresszorok, akik körülvették ezt a csodaországot respektálva Svájcnak ezt a szerencsés és védett jellegét ahelyett, hogy lerohanták volna ezt, a különben stratégiailag még említésre sem méltó apró földet, inkább odahordták csetepatéik során mások véres verejtékén megkaparintott szajrék javarészét nemesfém apróságok és még jóval nagyobb, állami vagyonokat >tömbösített< formában.

    "Meseország" erre berendezkedett bankjaiban az akkor és ott letétként leülepedett, pénzben szinte kifejezhetetlen, gigászi vagyonok tették ezt az apró kis "ártatlan"* 🙁 és "független" országot a Világ ma 3. leggazdagabb államává. Az istenadta helvétek az ország "évszázados hagyományára" 😀 hivatkozva a banktitkot olyannyira megtartják, hogy a bankszámláknak az egyenlegét sem hajlandóak kiadni még a saját rendőrségük kérésére sem… A náciarany, vagyis a véres valóságot is ez a 400 éves bűnpártoló, úgymond' liberális hagyomány őrzi.

    Pár éve a derék . o r g a z d a** svájciak még meg is szavazták a banktitkok effajta .a r a n y b o r j ú . s z e n t s é g é t. Tehát e gyilkos vagyonok titkai onnantól már végtelen időkig gazdagítják Helvétia magasfokú kultúráját. Érthető talán, hogy a felsőbb elvű katolikus és protestáns eszményeken nevelkedett, független 😀 helvét polgárok boldogan hosszabbították meg beláthatatlan időre a világnak ezt az egyik legaljasabb banktörvényét.

    Félő, hogy e sajátosságának a jelentősége jóval nagyobb, mint bármi másnak az alpesi ország történetében tekintve, hogy közepes országból, a világgazdasági jelentősége csak a II. világháború után ugrott meg oly nagy mértékben és annyira. Vagyis nem valószínű, hogy a boldog "svájci nemzet" csak attól-fogva vált volna annyival szorgalmasabbá, mint korábban volt. 😀
    Érdemes függetlenség.
    ˙

    .

    * Ezt a hamis, szeplőtelen idillt testesítik meg a svájcot így ábrázolva népszerűsítő naptárfotók és képeslapok a kis palatetős, takaros hegyi kunyhók, legelésző tehenekkel, hátterében a büszke svájciak által meghódított zord havasokkal azt sugallva, hogy csak a szorgalom hozza meg a gyümölcsét… Persze a képeslapok nem a zürichi, lausannei, vagy genfi banknegyedek trezorjaival dicsekednek, a dolgos nép eredményeivel, ahol még az utcák alatt is páncéltermek sorakozbak és őrzik a világháborúk megfogható hozadékát…

    ** Orgazdaság: minden ország büntetőtörvényének egyik sarkalatos tétele, ahol az elkövető más által elkövetett bűncselekményből jut annak tárgyát képező érték, vagy vagyontárgy birtokába.

  • hexadodekaéder
    2022 augusztus 21
    8:35 de.

    Hadd el..: ) : ))

    A mi kedves Gyurink akkó is „bevédené” a Hungaróbasit,
    ha kiderülne róla hogy a falujában korábban miskároló csaklival kergette a szüzeket, hogy kinyiszálhassa belőlük a pöcköt hehehehe

  • Sok Mindenben lehet csalódni,de a geysa az geysa marad.
    A kültelki strigók csak ezt a nyelvezetet ismerik.

  • „Mondják hogy jó vezető vagyok.Ezt a villanyáram is tanusíthatja…”

    Sajnos ezt nem tudom letesztelni,a többezer kilometer is akadály!

  • Succubus Lilith

    A gala utan:

    Gabriel 2022 augusztus 23 4:35 du.

    ““ De kiváncsi lennék, mit kezdesz a még frissen születettekkel vagy leszármazottaikkal?
    akik azonnal megjelentek 1990 táján mint a legyek a friss produktomra ellepték az országot jó opportunistákként …
    Rohantak az “ujdonsült” politikai formációk után, mindegy melyikbe, csak valamelyikbe beleférjenek
    Nem kell itt mutogatni ujjal, hisz ide is jutott belölük, aki most a legprimitivebb, alpári módon csufolkodik itt is, mint gondolom bárhol másutt életében ””

    Nemtom nalatok Braziliaban hogyan mentek a dolgok, de itt Kanadaban vannak hazak. 😊
    Ugy mint Magyar Haz, Ukran Haz …stb. Mikor idejottunk egyszer el is mentem, es abbol eleg is volt. Lathatoan rettegtek, hogy majd az ujmagyarok at akarjak venni toluk a stafetabotot, pedig hat milyen erdekes volt nekik Magyarorszagra latogatni csostul nepdalt gyujteni (1980-as evekben!!!) na meg Ausztraliaba vendegszerepelni neptanc cimen. Es akkor meg ott volt a “Csalpra Madzsar” is. 😊

    Az elso ember aki Kanadaban atvert egy Magyar volt. Eszembe jutott egy jotevom, egy magyar, aki par evvel korabban ugyanezt mondta sajat magarol.

    “ Szóval mit gondolsz a környezetedben mennyi találtatik belölük? ”

    Hala a jo Istennek nem ismerem oket. Evekkel ezelott, amikor a gyerekeim mar felnottek es egyik sem volt hajlando magyarul beszelni elvittem a magyar konyveim egy jo reszet a magyar templomba, mert sok volt koztuk a mesekonyv es ott tanitgatja a pap bacsi a gyerekeket magyarul. Majdnemhogy leokadtak, mert kippa volt a fejemen… de azert segitettek behordani a konyveket.

    De azt eszrevettem, hogy meg a Fidesz kiskakasok kozott is akad jonehany, aki hibatlan eszak-amerikai akcentussal beszeli az angolt. Vajon hol tanulhattak meg? 😊

    Gabriel 2022 augusztus 25 10:58 de.

    “ … a brazilok mennyire tisztában vannak az európai kolonialisták, (vérszivó gyarmatositó globalisták) praktikáival, amivel most valami ÁLSÁGOS SZOCIÁL-LIBERALIZMUS köntösébe öltöztetve kivánják a világot tovább-szipolyozni ”

    Az uralkodo osztaly tudtommal mar a romai kortol fogva hasznalta a csocseleket kulonfele erdekes dolgokra. (Lehet, korabban is, csak en nem tudok rola.)
    Annyi a kulonbseg a romai es a mai kor kozott, hogy ma mar letezik a “tudomanyos” magyarazata ennek, es ezt Csocselekizmusnak hivjak. Bar valoszinu az atkosban te meg Marxizmus-Leninizmus neven ismerted.

    Hogy rovidre fogjam: A globalista uraknak kapora jon a csocselek, mert a csocselek is globalis meretekben szeretne tonkretenni a vilagot, igy most egy ideig egyutt halad az utjuk. Aztan majd erdekes lesz latni mive alakul at az uj globalis rendszer. Legalabbis azoknak, akiket nem allitanak a falhoz.
    Nekem nagyon tetszik pl. ez a kinai social credit system. 😊

  • Succubus Lilith

    Gabriel 2022 augusztus 25 11:31 de.

    ““ Ha az összes europai folyó-mederben megjelentek az ugynevezett “ÉHSÉG-KÖVEK” – amelyek közül néhányukat 500 évvel ezelött feliratoztak, de elöfordulnak a legkülönbözöbb idökböl, akkor:
    KELL-E ÉKESEBB BIZONYITÉK, HOGY A MOSTANI SZÁRAZSÁGNAK SEMMI KÖZE SEMMILYEN “FELMELEGEDÉSHEZ”?? ””

    Aszalyos evek, evtizedek surun voltak, ez onmagaban nem jelent semmit, ebben igazad van.

    A nagyobbik problema, hogy a “tudos” urak egyhuzamban hazudnak nekunk az 1960-as evektol fogva. 70-ben meg fel kellett keszulni az azonnal beallo jegkorszakra. Aztan jott a melegedesi rettegtetes, de az nem volt eleg, klimaxosak lettek a “tudos” urak. Tehat igazabol nem tudjuk, hogy van-e egyaltalan globalis melegedes, vagy hules manapsag.

    Nem irom le amiket mar korabban leirtam ebben a temaban, csak annyit ha melegednenk akkor a nagyobb mennyisegu csapadekon kivul semmi mas miatt nem kene aggodnunk. De itt nincs tobb csapadek, kevesebb van.

    Namost, a szendioxid csocspocs, szinte semmit sem ad az uveghazhatashoz. A problema inkabb azokkal a gazokkal, fustokkel, gozokkel lehet, amiket a nagyipar es termekei ereszt(enek) bele a levegobe.
    No es tavaly volt egy erdekes rekord, amirol a Fold lakossaganak 99,99%-a nem hallott. Nemtom mar melyik nap, de egy nap 54 vulkan volt aktiv a szarazfoldeken (a tenger alatt is biztos aktivabbak voltak) es egesz evben rendkivul sok kitores volt. Es amikor Fold Anyacska elbuffenti magat sok erdekes dolgot ki tud magabol adni, sot voltak olyan kitoresek is, amelynek soran tobb mereg jott elo Anyacska pocijabol, mint amennyit az emberiseg osszes nehezipara termel egy evben.
    Ehhez hozzajarulhatott a tengervizek homersekletenek emelkedese is ha az oceani kereg vulkanjai is aktivabbak voltak az utobbi par evben, es maris lehetnek mindenfele idojarasi kilengesek.

    Gabriel 2022 augusztus 27 12:46 de.

    “ Csodálatos!
    ma már hányadszor mentél el? ”

    Irigykedsz? 😊

    Biztos szedi valamelyik enhancement supplement-et.
    Inkabb kivanj neki kellemes orgazmust.

  • SchumackerLady
    2022 augusztus 26
    8:05 de.

    naccerű!
    magam részéről maradok annál a „tudománytalan” megközelítésnél, hogy a cisz-moll az szomorkás szerelem vad romatikával, a h-moll az az életúnt végső útja, az Esz-dúr az a Nagy Októberi Mindennapi Forradalom Guillotinokkal és az őrjöngő tömeggel amely visszaszerzi azt ami mindig is az övé volt és a kakofónia az a zöldek uralma Tajcslant-ban Katzenjämmer -ral ébredés a biliben ahogy a Yale egyetem gurui megjósolták 2022 július 22-diki tanulmányukban

    imádkozzunk, ne legyen c-moll hanem 68 as Metronommal 3/4 es ütemben C-dúr kórusok Händel tudott ilyeneket

    a szupernóvákat én békén hagynám, ők sem bántottak engem

  • Gabriel
    2022 augusztus 25
    10:58 de.
    mit vitatkozol?
    itt a válasz (ezt én Isten hangjának gondoltam, pedig Isten nincs is!!!)
    https://www.youtube.com/watch?v=CXPpiXdpIq4
    JS Bach személyesen vezényel, és ez a 3/4-es ritmus ??? mi még élünk és ti? hát ezt dobta a kocka!!!
    igyunk jófajta Guiness-t korsóból és akinek nem jutott??? hát ez van!
    https://www.youtube.com/watch?v=CXPpiXdpIq4

  • Rodeo a 11.-iken
    2022.aug.26.6:42

    Óh! Igen! „Megáll az idő,……
    Az égen néma, álló-csillagok…”

    Rémlik még ? Az egykori Szabó-család, az akkori Kossuth-Rádión évekig futó nagysikerű szappanopera slágere; Hollós Ilona örökzöldje arról,hogy biz’nemcsak az anyag örök és végtelen 🙂

  • SchumackerLady
    2022 augusztus 26
    8:05 de.
    ha még átmegy?
    hitvallásom mint Boccanegra
    https://www.youtube.com/watch?v=dHF0Z72Y3bQ

  • Succubus Lilith

    Rodeo11 2022 augusztus 27 11:47 du.

    ” a Nagy Októberi Mindennapi Forradalom Guillotinokkal és az őrjöngő tömeggel amely visszaszerzi azt ami mindig is az övé volt ”

    Ez erdekes. Tehat a szabadrablas mar meg van „ideologizalva”.
    A tomeggyilkossag torvenyesseget hogyan magyarazod?

    (Nalunk, a kevesbe haladoknal a tulajdont vagy megveszik, vagy oroklik az emberek. De a te modszereddel is hozza lehet jutni dolgokhoz, csak az eddig meg semmi jora nem vezetett.)

  • Ródeo11
    2022 augusztus 28
    2:36 de.

    A zene kitünö, csak mint általában a témába vágólag a szövege csapnivaló…
    mint minden más esetben

    ebben a témában egyedül, változatlanul Madách áll meg …

  • Succubus Lilith
    2022 augusztus 29
    6:10 de.

    marad a kérdés, hogy a javak egy vállalkozásban azokéi e akik létrehozzák azaz az alkotó dolgozóké vagy a tulajdonosé aki kifosztya őket és még ki is röhögi őket mert ő hozta a törvényt (a megfelelő amendmentet sajtcetlin) és assziszi megteheti
    a Nagy Francia Forradalom ezt elintézte és sok minden más is a történelemben, tehát szerinted a gyarmatosítottak nem zavarhattyák a „k”edves annyukba a gyarmatosítókat?

    hogy is van ez? a Levante az egy bűzbomba azzá tették a nyugati világ korifesuai, mert akkor ott lehet a zavarosban horgászni de most egyre jobban pofára esnek az a gáz, hogy nincs gáz, és van szankció meg kontraszankció{SIC}!!! kinek sajog jobban? na jó, költői kérdés maradt a probléma a BRICS létrejöttével megoldottnak tűnik ha egyesek bele is gebednek a sohasem volt nagyságuk lengetésével, most a pejparipa pimpillője leng arrafelé mindenki aki ordibál bekaphattya a ráesőt

  • Gabriel
    2022 augusztus 29
    7:44 de.

    megjelölnéd melyik szövegrésszel nem értesz egyet, Madách -al kapcsolatban már megállapodtunk de Madách csak egy van!
    kíváncsivá tettél!

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    Sch-Lady
    8.28.2:53

    Bizony! 1960.

    Bágya András zene,

    G.Dénes György(Zsüti),
    és László Endre szöveg