Magyar sikerek Új-Zélandon

2022 november 1 3:26 du.14 hozzászólás

A World of WearableArt (WOW) idehaza talán csak a szakemberek szűk körében ismert esemény. Pedig már nem új, több mint harminc éve öleli át a művészet a design és a divat világát és egyesíti őket egy színházi előadásban. Egyedülálló kombinációja a világ vezető, hordható művészeti versenyének és az új-zélandi Wellingtonban megrendezett látványos színpadi shownak. A WOW a világ minden tájáról vonzza az élvonalbeli tehetségeket, a ruhatervezőktől a show táncosokon és artistákon át, a zenészekig és előadókig.

 A „lélek vizuális lakomájaként” beharangozott World of WearableArt (WOW) díjátadó inspirálja és izgalomba hozza a közönséget. Egy kreatív csapat 18 hónapos munka során minden évben teljesen egyedi, új műsort készít, a világszínvonalú tánc és színházi előadás rendkívüli ötvözetét. Valós alkotás, mozgalmas zenével, amely varázslatos hangzásvilágon, vizuális vetítéseken és az életnagyságúnál nagyobb háttereken keresztül vezet egy sajátos élményvilágba. A WOW Awards Show már az ajtón belépés pillanatától magával ragadja a közönséget, és meghívja őket egy képzeletet felülmúló utazásra. Az első WOW Awards Show-ra 1987-ben került sor egy esőáztatta sátor alatt, az új-zélandi Nelson vidékén. A World of WearableArt Awards verseny ma a világ több mint 40 országából vonz nevezőket minden évben, és ők rendkívüli, hordható művészeti alkotásokat készítenek, majd életre keltenek a színpadon.  A tervezők számára ez egy lehetőség arra, hogy vállalják a kreatív kihívást, és egy nemzetközi tervezői közösség részévé váljanak. Kihagyhatatlan esemény körülbelül 60 000 ember számára, akik nézőként lehetnek jelen, valamint egy áhított verseny mindazoknak, akik a divat, a művészet, a design és a jelmezek élvonalában dolgoznak. Vannak közöttük diákok és olyanok is, akik először jelentkeznek ilyen komoly versenyen. Az egyik cél, a művészet levétele a kiállítótermek faláról és teljesen új szemléletű bemutatása a mozgó testen való megjelenítés segítségével. A versenyen a világ bármely pontjáról bárki részt vehet, ha elmúlt 18 éves. Minden, ami viselhető művészet, helyet kaphat a színpadon, amennyiben eredeti, innovatív és megfelelő színvonalon kivitelezett.  Mindez persze megmaradhatna egy bennünket kevéssé érintő, távoli érdekességnek, de Sárdi Rezső, Új-Zéland magyarországi tiszteletbeli konzulja nemrég arról tájékoztatott, hogy az idei wellingtoni World of WearableArt-on, a „Fashion Oscar-nak” is nevezett nemzetközi versenyen két magyar is első helyezést ért el a saját kategóriájában. Ez pedig ránk irányította a figyelmet a rendezvényen. A nemzetközi zsűri a Hidden Layers (Rejtett Rétegek) nevű lenyűgöző geometrikus ruhakölteménynek ítélte oda az „építészeti” (Construction) kategória első díját. A bírák a Hidden Layers kivitelezését elegánsnak, könnyednek és gyönyörűnek mondták: csodálatos gördülékenység van abban, ahogy a ruha mozog. A fekete-fehér használata egyszerű volt, de hihetetlenül hatékony.  A modell tervezője a magyar Weszelovszky Anna – aki egyébként Magyarországon hivatásos tűzoltó és cirkuszi előadóművész – alkotása több szempontból is meglepetés volt. A Hidden Layers poliészterből, pamutból, jerseyből és üvegszálból készült. A tervező úgy írja le a ruhadarabot – mondták el róla – mint a látszólagos egyszerűség mögött rejlő összetettséget, a változtatás lehetőségét és a meglepetés képességét. Gyönyörködtető volt a ruhával elért finomság és járult hozzá még a meglepetés eleme. Az alkotó minden részletet átgondolt, a finom fodros gallértól a fejdíszhez való csatlakozásig. A ruha külsejét viszonylag egyszerűvé tette, miközben ügyesen kidolgozott egy olyan szerkezetet, amikor a modell egy karika segítségével felemelte a köpenyt, hogy felfedje az alatta rejtőző összetettséget.

 Weszelovszky Anna befelé fordulónak vallotta magát. Szerinte a kompozíció mondanivalója, hogy az emberek fokozatosan felfedik valódi énjüket. Metafizikai szinten ez egy személyiségről szól. Azért hoztam létre az egyszerű fekete felületet –mondta el a munkájáról – mert így eléggé unalmas, díszek és dekorációk nélkül. Ez szándékos volt. Amikor találkozol egy emberrel, nem igazán látsz mélységet, de ha több időt töltesz vele, egyre több réteget fedezel fel. „Ez a történet rólam is szól, hogy megmutatom, mire vagyok képes, ki vagyok, és elég bátor ahhoz, hogy megnyíljak másoknak.” A kortárs európai művészeti alkotások inspirálták, 2020 szeptemberében kezdett el dolgozni a ruhadarab tervezésén, úgy gondolta, hogy a mű tökéletes lenne Új-Zéland nemzetközi eseményéhez. A tervet a holland Drift stúdió lámpainstallációja ihlette. Képzeljük el, hogy virág alakú ejtőernyők lógnak a mennyezeten, és hagyják, hogy leessenek, ami megnyitja az egész szerkezetet. Nagy hatással volt rám – mondta a díjkiosztás után – mert amikor először megláttam, azt gondoltam, úgy néz ki, mint egy szoknya. Ki akartam találni, hogyan lehetne egy embert belehelyezni. Olyan ez, mint egy másik ember, vagy akár önmagunk megismerésének élménye. Először csak az egyszerű, fekete felületet látod, de idővel felfedezed az előre nem látható mélységet és a rejtett összetettséget. Csak így tűnt helyénvalónak a ruhadarabot Rejtett rétegeknek nevezni. A sikerhez az is hozzájárult, hogy a kreációt bemutató modell elképesztő munkát végzett a színpadon, roppant lényeges volt, amit Jennifer Liu a bemutatóhoz hozzá tudott tenni.  Bár a korábbi részvételek során ekkora sikert még nem értünk el, a World of WearableArt-on, Magyarország rendszeresen eredményesen szerepel. Idén is volt még egy másik első helyezett, az egyetemista tervezők (Student Section) kategóriában a jelenleg Londonban tanuló Oláh Ágnes nyert „Beneath” című alkotásával. A WOW korábbi magyar díjazottjai közé tartozott az új-zélandi Sasvári Daniella és Aaron La Roche házaspár is, akiknek 2019-es „Regnum Dei” című tervét idén is kiállították. Ez roppant színes alkotás látható a díjátadás után készült képen őexcellenciája Hetesy Zsolt úr mellett – ő hazánk nagykövete Új-Zélandon – az idei győztesek társaságában.

14 hozzászólás

  • Succubus Lilith

    Meglepo. Azt hittem mar elneptelenedett Uj-Zealand.

  • Velhetoen a magyarok nagyon jol neznek ki a „szmet-oltozetben”.

    Mert az am az a „wear-about-anything”.

    De a magyar Uj-Zeland-i kovetsget illetoen tennem a kerdest egy vita celjabol.

    Mi ertelme lehetne Magyaroszag oriasi osszegeket pazarolva a tul-fizetett burokartaiknak ottan, amikor minden nemzetkozi szervezetek alatal, ahol hasonloan oriasi osszegeket kolt a Pesti kormany, hasonlo celokkal s lehetosegekkel.

    Nem is emlitve hogy manapsag a vilag-barmely reszen barkivel, barmi hatosagokkal azonalli kapcsolat letezhet a web-altal.

    S az valoban nem kerulene a Magyar dolgozo adofizetoknek semmibe.

    Miert nem jon a szerzo es tarsai valami erdeket-szolgalo cikkel a magyar lakossag erdeket elosegiteni ???

  • BENDEGUZ
    2022 november 3
    12:47 du.

    azért, grizi, mert az élő csókoknak és öleléseknek nincs helyettesítője semmilyen virtuális világban, Elon Musk most forradalmat csinált —„kerülamibekerül” alapon— és kirúgdosta azokat akik doktrínerként egyfajta monoliterális® egyirányba menő információvá szűrték a twítet, most mehetnek kapálni és a hatalom még 2022/11/08-ig kaphat tőle sikítófrászt, de ez egy magántulajdon és a tulajdonos azt csinál benne ami neki jólesik

    ugye grizi? te csak külgyél virtuális griziket a KMH-ra ‘stenmencsen tőle hogy meg is jelennyél, a frász kitörne tőled
    tanuljál szabad életet a demokrácia nélkül nagyon jól lehet élni, pláne ha olyan amilyenné manapság züllött a részeg uccasarkija® a félretaposott magassarkújában

  • Succubus Lilith

    Ródeo11 2022 november 5

    ” Elon Musk most forradalmat csinált —“kerülamibekerül” alapon— és kirúgdosta azokat akik doktrínerként egyfajta monoliterális® egyirányba menő információvá szűrték a twítet, most mehetnek kapálni és a hatalom még 2022/11/08-ig kaphat tőle sikítófrászt, de ez egy magántulajdon és a tulajdonos azt csinál benne ami neki jólesik ”

    Na ja, de meddig?
    Mert ugyanezt az elvet vallotta a korabbi tulaj is, azaz ove a Twitter, azt csinal vele amit akar.
    De mint pl. a Cukorhegyi eseteben is, bizonyos megbizhato elvtarsak meglatogatjak ot az FBI-tol, vagy CIA-tol, es maris van cenzura.
    Es a faszbuk tulajat nem is nagyon kellett biztatni a fasisztoid/naci/komcsi cenzurara, mert o maga is a nemletezo tagja.

    De ha Musk sokat okoskodik meg kitalalhatnak valami okot, vagy eppen hozhatnak egy uj torvenyt, hogy lezarjak az egeszet, vagy egyszeruen, affele cuculista modon lenyuljak azt tole. Tudod: allamositjak, majd eladjak az egyik kozeli rokonnak 10 dollarert. (Ezt a viccet elsosorban Del-Amerikaban sutik el „szaxervezeti munkasvezetok”.) 🙂

    Nemtom a Musk a penzet hol tartja, de meg azt is le tudjak nyulni, csak gondolj a mi derek kanadai 2. szamu vezerunkre, akinek a felmenoi eleg nagy gyakorlattal rendelkeztek ilyen teren… csak azok a masik fajta cuculistak voltak.

  • Succubus Lilith
    2022 november 6
    9:31 du.

    tudom, demokráciákban a lehetőségeknek nincs semmilyen határa!!!
    az hosszú hajú démon a NATO felkent és stílusos vezér ürüjévé lesz avanzsálva amint elül a 2022/november/8 pora és bűze mert Stoltenberg Elvtárs Bank Vezérigazgatóvá lesz felkenyve valahol észak európában

  • Rodeio

    ez a beirásod megérdemli ezt az alanti csodálatos muzsikát

    „”Elon Musk most forradalmat csinált —“kerülamibekerül” alapon— és kirúgdosta azokat akik doktrínerként egyfajta monoliterális® egyirányba menő információvá szűrték a twítet, most mehetnek kapálni és a hatalom még 2022/11/08-ig kaphat tőle sikítófrászt, de ez egy magántulajdon és a tulajdonos azt csinál benne ami neki jólesik””

    egyébként majd megbeszéljuk, adok uj chave.t

  • Gabriel
    2022 november 7
    6:47 du.

    rsrs!
    Omega Elvtársék szuperluxusban kapitalista mércével is gazdagon mert Aczél György 3T -jéből a #1 „támogat” voltak az összes többi kereplővel így könnyű volt a sír 1989 ben feltámadni és leköpni a kenyéradójukat… persze nincsenek ezzel egyedül!!!
    sohasem egyetlen izéjüket sem, sajnálom!

  • Succubus Lilith

    Ródeo11 2022 november 7 9:58 de.

    ” Stoltenberg Elvtárs Bank Vezérigazgatóvá lesz felkenyve valahol észak európában ”

    Na ja. Z. elvtars pedig bank-tulajdonos lesz Panamaban.
    Ursula elvtarsno pedig ENSZ fotitkar. 🙂

  • Gabriel
    2022 november 7
    6:47 du.

    még valamit: az Omega és hasonszőrű senkiháziak a hatalom által támogatott köztörvényes népbutítás anno ez a kommenyizmusban a „gyemokrácíjá”® begyűrűztetése volt, ezért kaptak enyhébb szankciókat a gyemokrácíjá főlegváraiból, ma már ez sincs ingyen bérmentve ment ki az a sok, hogy assziggye most élvez és ez művészet

    {természetesen aestheticus mert az aesthetica nem a szépség tana hanem a bármi felmutatásáé hadd lesse az eccségsugarú ártatlenke}

    tanúlságos 2014 ben már ilyen fejlett volt a Kóbor ünneplő napszemügéje és a csomóra kötött kasmír sálja… grizi ezekben kutakodhatna mint authenticus fósszíliákban

    saúde, onde ‘stá a chave?

  • Succubus Lilith

    Ródeo11 2022 november 8 11:05 de.
    es
    Ródeo11 2022 november 9 7:01 de.

    ” Omega Elvtársék szuperluxusban kapitalista mércével is gazdagon … így könnyű volt a sír 1989 ben feltámadni és leköpni a kenyéradójukat… ”

    Azt nem tudom, hogy az Omegaek kozul kinek milyen politikai beallitottsaga lett 1990 utan, de hogy nem az MSZMP volt a kenyeradojuk, hanem az a sok agymosott aki vette a lemezeiket es jartak a „koncertjeikre”, az tuti.
    A futtatott giccsbajnokok kozul nekem pont az Omega volt a legellenszenvesebb.

    Nalam inkabb az verte a ki a biztositekot, amikor kiderult a „szocializmus ellen lazado” ifjusagrol, hogy meg oreg korukban is veretes komcsik, holott altalaban az szokott lenni, hogy az ember fiatal koraban hajlik a „bal” fele, aztan ahogy megjon az esze jobboldali lesz.

    .
    „” még valamit: az Omega és hasonszőrű senkiháziak a hatalom által támogatott köztörvényes népbutítás anno ez a kommenyizmusban a “gyemokrácíjá”® begyűrűztetése volt „”

    Igen, de csak azert mert a Sztalinnal indulo „Uj-Szovjetunio” (Lenin es Trockij ugyeskedese utan) nem folytatta a dicsoseges globalista hagyomanyokat, tehat a globalistaknak azokat az orszagokat szet kellett verni.
    Eloszor megcsinaltak a volt cuculista orszagoknak is ezt a latvanydemokraciat, aztan most, 32 evvel kesobb az ur/elvtarsak elerkezettnek lattak az idot azon orszagok, es kicsit kesobb az osszes orszag teljes beszantasara.

    Hat majd kiderul sikerul-e.

  • Rodeo11 9.7:01

    A bemutatott video egy a rengeteg tanulmányfilm közül A Tömegemberről és az ő tömegkultúrájáról.

    Kimegy az úgynevezett koncertre 🙁 „muzsikát”, illetve a kedvencet úgymond „eredetiben” meghallgatni. Ezt az élményét fokozva közbe-közbe fotózgat, és csápol hatalmas kivetítőkön nézi és óriás hangágyúkon hagyja a füleit megerőszakolni aztán állítja, hogy élvezte is azt. Hát ott vannak a fotók is… 🙁

    Tehát a produkcióból ő semmit nem is lát és nem is hall eredetiben, hanem csak úgy tesz, mórikálja magát, azaz úgy pózol, mintha eredetiben ott hallgatná a fiúkat, de méginkább aszerint állítja, illetve mutogatja magát, hogy ő ott a modern művészet és egy közös élmény rajongó résztvevője.

    Legalábbis magának is ezt beszéli be, holott ugyanazt a „”művészi”” élményt – a tömeg kivételével – otthon a lakásában, vagy egy fülhallgatóval is elérhetné, ha valóban „a művészetért rajongana”. Mert hát ott is csak mesterséges, szintetizált hangogat hall és nem klasszikus akusztikus hangszereket.

    Ő inkább a „modern sznob”, aki a pillanatnyi kommersz divatoknak hódolva játssza a „”műértőt””, miközben ezen a happeningen valójában nincs is mit élvezni, mert csak önámítás az egész tekintve hogy elektronikus illúzió az eegész.

    Na szóval , hogy ez az egész egy mesterségesen felturbózott, iszonyú hangeffektusokkal gerjesztett: „ah, mi összetartozunk” népámítás, merthogy közben nem, hogy nem is ismerik, de még az egymás hangját sem hallják…

    Elnézést, de kultúrális értékében ezt a fajta álpolgári koncertszerű divat, ill.populáris divatmajmolást tömeghisztériát nem tartom többre annál, mint mikor 1938-ban az Anschluss során a bécsi városháza előtti téren őrjöngve rajongó elbutított és echte buta nők tömege „hitleri karlendítéssel csápolva” várta majd orkánszerű heil-heil-heil… üvöltésekkel fejezte ki sztárjukkal való összetartozásukat…

  • Succubus Lilith

    Voronyezs 2022 november 12 6:49 de.

    Valaszul arra amit irtal, csak annyit, hogy a 8 oras munka utan unatkozo polgarnak (vagy a munkanelkulinek) kell valami, amivel eltolti az idejet.
    Nem hiszem, hogy akar itt Eszak-Amerikaban, akar Magyarorszagon egy farmer-gyereknek akar meg is fordulna a fejeben, hogy ilyen haszontalansaggal toltse az idejet. Neki van boven mit csinalnia.

    De meg is lehet az ilyen „koncertekre” jarokat erteni. Valamikor a 19 szazad vegefele el lett dontve, hogy a muveszeteket szep lassan, de biztosan at kell egy kicsit alakitani. (Hogy finoman mondjam.) Ennek megfeleloen talaltak meg mindenhol a „tehetsegeket”.
    Mara pedig eljutottunk oda, hogy az atlagembernek tenyleg nincs is hova mennie. „Jobb” helyeken mar az Operakban is szemet-zene megy. Keptarba minek menni? Szinhaz? Teli undorito baromsagokkal + agymosas.

    Vegezetul, szerintem egy fontos aspektust kihagytal az ilyen „koncertekre” jaro emberek lelkivilagbol. Ez pedig egyreszt az irigykedes, masreszt egy alomvilagban eles, hogy egy nap majd o is nagy sztar lesz, dol majd penz es jonnek az olcso ribancok …stb, hiszen van-e annal nagyobb eletcel… (?)

    Hasonlo ez ahhoz, amikor sport-kozvetitesekkel, vagy meccsekre jarassal utik el az idot azok, akiknek mar nincs mit tanulniuk, mindent tudnak… es ok is ugyanugy bekepzelik maguknak bamulas es sorozes kozben, hogy ok is lehettek volna valakik. 🙂

  • Voronyezs
    2022 november 12
    6:49 de.
    kettőnk között egy hangyányi vita sincs ebben tömeges ki/átb—ban
    üdv.

  • SchumackerLady

    Rodeo11
    8.11:05

    Mit akarsz? Kóbornak a budapesti bazilika falában külön-bejáratú sír(bolt) járt. Akkor talán mégiscsak volt némi része a rendszerváltásból, illetve a Katolikus Egyház így méltatja az ő módszereitől merőben eltérő tömeges – a te szavaiddal – népbutítás módszerét és az azt követő, még csecsemőként katolikusnak keresztelt, öregkori propagandistáit.
    Kóbor a halála előtt nem sokkal adott egy alighanem megrendelt propaganda interjút, ahol nem győzte többször is hangsúlyozni, hogy ő és az Omega „egy keresztény együttes”, ami szó szerint is egy szemenszedett, azaz koncepciós hazugság – talán már a menő sírhely érdekében. Ellenben nem akarok itt senkit „kipécézni”, de példul’ néhai Mihály Tamás (n. Mihály András zeneszerző és operaház-igazgató fia) sem volt az. Kóbor Sunyin kifelejtette Presser Gábor szerepét is az egész, amúgy tényleg mítoszból.

    Az egyház és az ahhoz kapcsolódó jobboldali körök, a FidSS és az ún KDNP különösen szeretik a maguk számára kisajátítani és meglengetni az örök vadászmezőkre távozott ikonikus tömegcelebek trófeáit állítva azt, hogy ez is, meg ez is „a mi emberünk volt”. Pl. Orbán ezt állította Cseh Tamásról, de Puskásöcsi őrnagy elvtársról is…

    Ezzel az álszent, bazilikai Kóbor-befalazással is ezt a képzetet diktálják a tömegöntudatba… Igazán szervezhetnének a Hósök-terei hangfalakkal, ott lenn a kripta mélyén egy ájtatos Gyöngyhajú lány happening tömegrendezvényt.

    Döntsd el te, hogy hol is állt az Omega…