Oroszország a teljes összeomlás küszöbén — Hagyni kell, hogy essen szét darabokra az Orosz Föderáció

2023 június 24 1:37 du.73 hozzászólás

Egy zsarnok sok mindent megúszhat – gyilkosságot vagy gazdasági ostobaságot -, de egy háború elvesztését nem úszhatja meg.

Ez a vég kezdete Vlagyimir Putyin számára. Talán furcsának tűnik ezt mondani, amikor közel ötmillió fegyveres ember parancsnoka a különböző rendőri, katonai és félkatonai egységekben. Egy 25 000 zsoldos lázadása ezer mérfölddel arrébb első pillantásra kisebb bosszúságnak tűnhet.

De az autokráciák nem így működnek. Putyin hatalma a kivetítésen, a propagandán, a legyőzhetetlenség képén alapul. Most hirtelen elhúzzák a függönyt, és Óz, az Óz varázslója egy kicsi, középszerű, rémült emberként mutatkozik meg.

Kívülről a diktatúrák monolitikusnak tűnhetnek. A nyugati Kremlológusok többek között azért nem tudták megjósolni a Szovjetunió végét, mert keveset tudtak a Szovjetunióban szükségszerűen meglévő titkos rivalizálásról. Egyikük sem látta előre, hogy a Szovjetunió felbomlásának legfőbb eszköze Borisz Jelcin Orosz Föderációja lesz.

Ma ugyanez az Orosz Föderáció egységesnek tűnik. Putyin támogatottsága 80 százalék körül mozog, és leghangosabb ellenfelei száműzetésben vagy börtönben vannak. Nincsenek érdemi ellenzéki pártok vagy kritikus újságok. Az emberek háború idején a vezetőik mellé állnak, és a szankciók hatására Putyin megerősítette a gazdaság feletti ellenőrzését.

Ha azonban közelebbről megnézzük, ez az egység kezd ideiglenesnek tűnni. A szilovikik, a Putyin körüli erős emberek érzik Putyin sebezhetőségét, és szövetségeket kötnek, hogy felkészüljenek az átmenetre. A nukleáris kódok másik felét birtokló tábornokok és admirálisok manővereznek. Talán Oroszország kilenc régiója és köztársasága készen áll arra, hogy függetlenségi népszavazást írjon ki, mert elegük van a moszkovita klikkből, amely elrabolja természeti erőforrásaikat, besorozza fiataljaikat, és semmit sem kínál nekik cserébe.

Jelentések szerint az olyan nagyvállalatok, mint a Gazprom, magánhadsereget építenek, feltehetően arra számítva, hogy a Putyint követő káoszban erővel kell megvédeniük vagyonukat. Időnként szó van arról, hogy ezeket a milíciákat beolvasztják a reguláris hadseregbe; de a közvetlenebb kérdés az lehet, hogy melyik frakciót támogatják, amikor a rendszer összeomlik.

Az egyik ember, aki érti ezeket a finomságokat, Jevgenyij Viktorovics Prigozsin, egy kisebb leningrádi gengszter, aki Putyinnal együtt emelkedett fel, és egy nagy vendéglátóipari szerződéssel jutalmazták, mielőtt elindította a Wagner-csoportot.

Wagner brutális zsoldosai a világ legnyomorúságosabb helyein tevékenykednek. Többek között szudáni aranybányákat és líbiai energiahordozókat őriznek. Katonáik gyakran az orosz börtönök szemetesei, de tisztjeik többnyire volt közkatonák, sok esetben olyanok, akiket fegyelemsértés, lopás vagy erőszak miatt kaszáltak el. Ezért van szükségük arra, hogy állandóan becsméreljék a hadsereget, hogy magukat igazi profiknak tüntessék fel.

Hitler azt mondta a Szovjetunióról, hogy ha egyszer berúgják az ajtót, akkor az egész rothadó építmény leomlik. Az, hogy néhány orosz reguláris katona nem volt hajlandó felvenni a harcot a Wagner-lázadókkal, vagy a moráljuk összeomlására, vagy pedig egyfajta előre megbeszélésre utal.

A fekete ruhába öltözött, komor Putyin az éterben elítélte a felkelést. „Ilyen csapás érte Oroszországot 1917-ben” – mondta. „A hadsereg és a nemzet háta mögött zajló intrikák, civakodások és politizálás a legnagyobb zűrzavarba, a hadsereg megsemmisülésébe és az állam összeomlásába, valamint hatalmas területek elvesztésébe torkollott, ami végül a polgárháború tragédiájához vezetett”.

Így van. Valóban, nehéz nem észrevenni a párhuzamokat azzal az átkozott évvel. A hadsereg morálja nagyon hirtelen összeomlott, és a katonák dühösen fordultak a cári rezsim ellen, amely pokoli háborúba küldte őket. Káosz alakult ki, és egy időre a hatalmas orosz birodalom civakodó utódállamok sorozatára esett szét: Szibéria, Kelet-Okrajna, Karakorum, a Kubáni Rada, az Ural Ideiglenes Kormánya és mások. Végül a bolsevikoknak sikerült visszaszerezniük e területek nagy részét, bár egyesek, köztük Finnország, Lengyelország és a balti államok, elszakadtak.

Lehet, hogy ma valami hasonló történne? Függetlenségi mozgalmak vannak Burjátföldön, Szahában, Dagesztánban, Csecsenföldön, Kamcsatkai Krajban, Komiban, Novoszibirszkben, Arkangyalban és Tatárföldön. Mindezeken a helyeken a helyi elitek egy tiszta kivágásra készülnek, egy lehetőségre, hogy elvágják kapcsolataikat a legyőzött és meggyalázott moszkvai rezsimmel, és erőforrásban gazdag köztársaságként csatlakozzanak a nemzetek közösségéhez.

Hitler azt mondta a Szovjetunióról, hogy ha egyszer berúgják az ajtót, akkor az egész rothadó építmény leomlik. Az, hogy néhány orosz reguláris katona nem volt hajlandó felvenni a harcot a Wagner-lázadókkal, vagy a moráljuk összeomlására, vagy pedig egyfajta előre megbeszélésre utal.

A fekete ruhába öltözött, komor Putyin az éterben elítélte a felkelést. „Ilyen csapás érte Oroszországot 1917-ben” – mondta. „A hadsereg és a nemzet háta mögött zajló intrikák, civakodások és politizálás a legnagyobb zűrzavarba, a hadsereg megsemmisülésébe és az állam összeomlásába, valamint hatalmas területek elvesztésébe torkollott, ami végül a polgárháború tragédiájához vezetett”.

Így van. Valóban, nehéz nem észrevenni a párhuzamokat azzal az átkozott évvel. A hadsereg morálja nagyon hirtelen összeomlott, és a katonák dühösen fordultak a cári rezsim ellen, amely pokoli háborúba küldte őket. Káosz alakult ki, és egy időre a hatalmas orosz birodalom civakodó utódállamok sorozatára esett szét: Szibéria, Kelet-Okrajna, Karakorum, a Kubáni Rada, az Ural Ideiglenes Kormánya és mások. Végül a bolsevikoknak sikerült visszaszerezniük e területek nagy részét, bár egyesek, köztük Finnország, Lengyelország és a balti államok, elszakadtak.

A Putyin-rezsim vége most már látható. Madame de Staël egyszer azt mondta, hogy Oroszország kormányzati rendszere „fojtogatással mérsékelt autokrácia”, és úgy tűnik, még Putyin is érzi, hogy napjai meg vannak számlálva. A háború indoklása kiderült, hogy képtelenség, és a legkeményebben harcoló egységek dezertálása végleg elérhetetlenné teszi számára a győzelmet.

Egy zsarnok sok mindent megúszhat. Meggyilkolhatja ellenfeleit, elszegényítheti népét, elszigetelheti országát. De nem úszhatja meg, ha elveszít egy háborút. Nevezzük ezt a Galtieri-elvnek: egy erős ember, akiről kiderül, hogy gyenge, saját maga bukott meg.

A Nyugatnak nem szabad megismételnie azt a hibát, amit 1990-ben elkövetett, amikor megpróbálta összetartani a Szovjetuniót. Oroszország szétesésének megállítása nem a mi hatáskörünk, de az utódállamokkal való kapcsolatunk igen.

Daniel Hannan

A cikk eredetileg a londoni The Telegraph c. lapban jelent meg angolul. 

73 hozzászólás

  • nincs aktualitása, Amanpour a CNN-en se nyelni se köpni se tud, essem gyütt be, most mit fognak sütögetni?

    az usa elnök lendkerekeit olajozzák és már be van dugva a kis kulcs hogy felhúzzák mert most pihentetik és hűtik

    hogy mik vagynak alapon… a brexiték korábban szóltak 3 másodperccel mint a Titán ami már régen be volt robbanva de még csócsálták 6 napja most a cápákkal tárgyalnak és mongyák nekik, hogy köpöd ki!

  • Nem bay, my kytartunk mellete myndhalálunkyg
    Me’ ijjen a magary virtusch

  • Succubus Lilith

    „Oroszország a teljes összeomlás küszöbén — Hagyni kell, hogy essen szét darabokra az Orosz Föderáció”

    Erre mondjak, hogy nem szabad azonnal minden hirre ugrani es vegso konzekvenciakat levonni. Ilyen cikket csak egy elmebeteg ir. Ugyan a vagyvezerelt ujsagirasbol ered, de rosszabb annal.
    Ez a szerencsetlen az elso 5 percben maris Oroszorszag veget latta.

  • Ne örüljünk korán. Attól tartok, Prigozsin még könyörtelenebb irtóhadjáratot követel. Ha Lukásenka és az ő követelésére Putyin kicseréli az orosz hadvezetést, akkor igazi vérengző vadállatokat tesz oda. Remélem, nem így van és Putyin megy a pokolba, ahová való. Mellesleg a Wagner csoport neve onnan származik, hogy egyik alapítója Richárd Wagner nevét vette fel álnévként. Nem azért, mert olyan vájtfülű zenerajongó volt, hanem mert Hitler is rajongott Wagnerért.

  • „Oroszország a teljes összeomlás küszöbén”. Nem tartom valószínűnek.

    „Hagyni kell, hogy essen szét darabokra az Orosz Föderáció”. Semmi értelme ennek a mondatnak. Kinek „kellene hagyni”? És hogyan?

    Tudod hol található Tuva és székhelyének mi a neve? Mennyi lakosaik száma és mi a fizetőeszközük?

    Szóval, ha az olvasod: Oroszország, ezalatt ne egy olyasfajta országra gondolj, mint Németország, vagy Magyarország, mivel ez inkább egy földrajzi kiterjeszkedést jelez.
    Ugyanis a pontos neve: Oroszországi Föderáció, aminek 85(!) EGYENJOGÚ alanya van, azaz 22 köztársaság (ebből egy, a Krími Köztársaság nemzetközileg el nem ismert), 9 határterület, 46 terület, 3 szövetségi jelentőségű város (amiből Szevasztopol nemzetközileg el nem ismert), 1 autonóm terület és 4 autonóm körzet.

    No tehát, teljesen összeomlani nem fog, de egyes egyenjogú alanyok kiválhatnak a föderációból. A cikk szerzője ezekből megemlít néhányat.

    Érdekesség kedvéért a nemzetközileg elismert 21 köztársaság: Adigeföld, Altaj köztársaság, Baskíria, Burjátföld, Csecsenföld, Csuvasföld, Dagesztán, Észak-Oszétia, Hakaszföld, Ingusföld, Jakutföld, Kabard- és Balkárföld, Kalmükföld, Karacsáj- és Cserkeszföld, Karélia, Komiföld, Mariföld, Mordvinföld, Tatárföld, Tuva és Udmurtföld.

    Vagyis, nem mindegyik „egyenjogú alany” engedheti meg az önállóságot, földrajzi fekvése, természeti kincsei, lakosainak száma, gazdasága stb. miatt.

    Amúgy, végül egy találós kérdés: hol élnek az oroszok, és mi területük neve?

  • Egyre több hétköznapi ruszki teszi fel majd magának a kérdést, hogy ha ez a „különleges katonai művelet” ilyen jól megy, miért érezte úgy a Wagner-csoport, hogy Moszkvába vonuljon. Ezentúl szkeptikusabbak lesznek a rezsim propagandával kapcsolatban. Ez jó dolog.

  • Putyin jól látja, hogyan néz ki jelenleg a csillagkép a globális sakktáblán. És azt is látja, hogy „Ukrajna” alapvetően már nem létezik. Miközben mindenki el volt terelve, a kijevi banda a múlt hónapban 8500 milliárd dollárért eladta Ukrajnát a BlackRock amerikai befektetési cégnek. Egyszerűen így. A megállapodást Ukrajna kormánya és Philipp Hildebrand, a BlackRock alelnöke kötötte meg. A BlackRock úgynevezett Ukrajna Fejlesztési Alapot (UDF) hoz létre „újjáépítésre”, amelynek célja az energia, az infrastruktúra, a mezőgazdaság, az ipar és az informatika. Az Ukrajna többi részén megmaradt értékes eszközöket a BlackRock felfalja: a Metinvest,

    Szóval mi értelme Kijevbe menni? A rendkívül mérgező neoliberalizmus már szerencsésen feltámad ott, ahol korábban Ukrajna volt.

  • Utód
    2023 június 25
    2:45 de.

    Megjegyezném, az Ukrán Fegyveres Erők azért elég jól belevertek ennek a bűnbandának a pofájába Bakhmut alatt.
    Tízezrével hullottak ott a Prigozs’ börtöntöltelékjei.

  • Geyza
    2023 június 25
    10:34 de.

    gréza, ki kellene próbálnod élőben ott lakva milyen is a világot „A GONOSZ”-tól védő ukrajna, különösen a szuperdemokratikus {ez anthony blinken meghatározása} kormányzata és egyéb szervei?

    prigozsin személyes dicsőséget és a hősiességébe belepusztuló hisztériájának áldozott és teljesen feleslegesen Bakkmuttyy-ban,
    hagyni kellett volna, hogy az orosz légierő szőnyegbombázza. A létesítmények hejreállíthatóak és a városban senki sem lakott, holt város mai napig

    ez volt egyik hatalmas baklövése már minden valószínűség szerint a Hadak Úttyát járja és Csaba királyfival kvaterkáznak

    (hacsak nem csinálnak vele egy élő interjút Bjelorúszban ma), ahonnan Kijev meglehetősen közel fexik.

    a nato media habzó szájjal mondja majdnem ugyanaszt, mint te

  • Hm. Nem vagyok kremlológus(se), csak itt élek – 42 évig a Szovjetunió uralta rendszerben. Úgy látom: az elemzők alapvetően tévednek, amikor azt mondják: egy zsarnokság megtámadott egy független demokráciát. Egy frászt: egy totalitárius hatalom megtámadott egy másik – gazdaságilag, katonailag gyengébb totális államot. A gyúanyag mindkettőben a nacionalizmus -, aminek egyként mérgező a kék-sárga, meg a piros-kék-fehér fajtája. (Sőt, a piros-fehér-zöld változata is.) A (most még) nevető harmadik meg kaszál: nincs még egy olyan termék,aminek olyan gyors lenne a forgási sebessége – ezáltal a rajta elérhető haszon -, mint a fegyver. (Az energiahordozók ugyan megközelítik e hasznot -, de fegyverrel energiát is lehet szerezni.)
    Itt háború zajlik: fegyveres harc, bombázás, nyomor és halál. 77 év után eszkalációval fenyegető katasztrófa. (A közbenső kis csatározások -56, 64, 72, 90 – a két nagyhatalom, az USA és a Szu megegyezésével izolálhatók voltak.) Háborúban nincs helye a drukkerságnak. Aki Oroszország széteséséről delirál, felelőtlen szurkoló. Vagy azt hiszi: az Óceán túlpartjáról neki nincs rizikója…

  • Hat valojaban nem ezt irtam eveken at itten?
    S azert atkoztatok engen allandoan!

    Talan igen kozel az ideje a siralmataitoknak, siratni a Moszkovita diktatura kozelgo veget, ill. Putin elvtarsatok hatalmanak a veget!

    A tagdhatalan teny, hogy minden diktatura csupan a felelem , eroszak es kegyetlenseg fenn tartasan letezheto!!!!

    Igen, minden BIRODALMAK az emberiseg tortenelmeben, s amint a kegyetlenseg enyhul, a felelm erejet veszti, s minden osszeomlik, mert eredetileg civilizalt ,normalis tarsadalom fentarthatalan a lakosssag hozzjarulasa hianyaban.

    Az orosz czarok mindeg az ingatlan hoditas vagyat kovettek, de azt a meghoditott lakosok gyuloltek es gyulolik, mert mind szabadsagat ohajtja mindeg!!!!!!
    Na azt probaljatok lenyelni !!!!

    Putin uralma, kezdetenek elso percetol azzal alt szemben, csupan a bortonokbol toborzott bunozok fegyvereievl volt kepes fentartani.

    De a kerdes, amit a cikki szerzoje kihagyott, hogy KI lehetne majd a kovetkezo Kremlini diktator????

    Diktaturak nem valhatnak demokratikus tarsadalmakka atmeneti fajdalmak es megprobaltatasok nelkul.

    Vagy talan remelheto lehetne, mint a remeny fennalt 1990-ben, hogy Oroszorszag es mind a 120+ nemzetisegek onallo es fuggetlen demokraciat remelo tarsadalmakka valahatnanak????

    Az nagyon tavoli remeny lenne egy szukseges atmenet hianyaban, s az soha, sehol nem mtortent!

    Oszinte meglatasom hogy az tavoli alom !
    Sajnalatosan mind azok a nepek remenyei csupan nagyobb osszeomlast es nagyobb kaoszt es tobb verontast hozhat, mielott az valoban megtortenhetne.

    De ha Moszkva celjai kisse embersegesebbe es hodito-remnyeit feladnak, a vilag nepe enyhebb kurulmenyekkel alna szemben vilagszerte.

  • rodeo gyulolteit terjeszti allitasara;

    Ukrajna nem lett „eladva”, amikor valaki, s a Black Rock ceg hajlando reszkorozni a haboru utan Ukrajna ujja-epitesenek terjeszteseit.

    Befektetesk mindeg csak onnan johetnek ahol az letezo, az ugy tortent vilagszerte MINDEN tarsadalmak gazdasagi elohaladasai esteben, kivetel soha nem letezett!!!!

    Az Angolok, elsokent leve az iparosodo tarsadalom a leg-nehezebb kezdeti koltsgeit viselte.
    De minden aztan iparosodo tarsdalmak masok penzein jovedelmeztek.
    Tudnal csak egyetlen ellentagado kivetelt felhozni?

    Minden szabad tarsadalom jovedelmezett masok anyagi befektetesein, sot meg a diktaturak is, mint a szoviet birodalom es jelenleg a Kinai kommunista part is.

  • BENDEGUZ
    2023 június 26
    2:08 du.

    grizi, pontosan egyetértesz azzal amit írtam: szétbarmolnak valamit pontosan azzal a céllal, hogy utána „beruházzanak” az összes lehetséges kincsek kirablására a Shell gázfáklyái ott lobognak Luanda dombjain és a nép nádkunyhókban a házikecske tején és kisgida húsán él mert ezt a Shell urai megengedik nekik … de erre nem volt szüxégük és most te sikoltozol szerte a világban olyan ára van a beruházásaitoknak amit nem tudtok még a Black Rock sem megfizetni bár hadserege is van kemény fegyverzettel a parancsnoksága a Pentagon ban van

    de te csak mesélj rosszabb vagy mint Rémusz bácsi aki legalább a kismókusról mesél amely éppen akkor nem rágja szét a lábtörlőmet

  • Nyomulnak Csájna szomszédjai az AUKUS.-ba !
    Délkorea és New Zeeland már jelezte csatlakozási szándékát, ha befogadják
    (AUKUS : Ausztrália, United Kingdom, United States)
    Franciaország is myomul befele.
    De mi lesz így a NÉV-vel? A soviniszta franciák miatt a NATO.-t is OTAN -nek kellett nevezni régebben. Míg ki nem léptek.Sztán meg visszaléptek. Lehetne mondjuk pl. FASUKUA hehehehehehe

    Kíváncsi vagyok hogy Vietnám mikor könyörgi be magát.
    Per pillanat az USA rimánkodik Vietnámnál hogy szálljanak ba a „Globális Biztonsági Partnerségbe” vagy hogy a fenébe nevezik ezt a ritkán hallott szervezetet.

    Visszatérve:
    A Fehér Ház meg örül.
    (Én is. A kínai világmeghódítási elképzelések pofátlansága már az eget veri.)

  • Az órabérben itt legyeskedő ner-kommandósoknak:

  • Heti hirösszefoglaló a nagyérdeműnek:

  • Geyza
    2023 június 27
    5:14 de.

    gréza

    aukus az egy vazallus tszcs katonai erőszakkal és a $ lánccal lekötve, de austrália kivételével amely most a nagy égig érő boldogságban 12 szer annyit fizet egy olyan tengeralattjáróért ami nincs és nem is lesz, kiwi-ék meg aukus sal is meg anélkül is se nem osztanak sem nem szoroznak lévén csak usa csapataik a kenguruikkal versenyt ugorva, vietnam köszöni szépen jól lenne de usa nem haggya békén pedig már eccer nyakát szegve menekült onnan Tajwán meg be van csippődve máshonnan veszik a csippeket és usa hadsereg nagyon sokba kerül nem tudni mivel fizetnek mert az oroszok most a Bradley-k csippjeivel és a Oshkosh csippjeivel új mosógépmárkákat hoznak létre ez abból is látszik, hogy a Bradley gyártója és a Pentagon azonnali fejlesztést indított be mert a selejtekkel még az ukrán lábatlanok {ki tud több aknára ugrani verseny van náluk} sem boldogulnak és a beruházás $78 000 000 000 alhangon de csak 2027 ben lehetnek készen a rajzok mert tervezik a tervezést és gyártják a tervezőket a P.I.S.A. teszt alkalmazásával és pelenkát is adnak hozzá

    a NATO eddig elköltött erre a kalandra: $652 000 000 000 -ot

    de a Black Rock mire bevonul az újonnan megvásárolt ukrajnába potom $ 8500 000 000 000 000 -ért addigra nem lesz szántóvetőarató sem csak zselénszkiy mint oszlopszent

    de te csak irigáljál bölcseket olyan jó olvasni gréza összest, a Ludas Matyi úgyis nagyon hiányzik

  • Hát összeomlani azért nem fog
    ez a „Sötétség Birodalma” /Á La Rony Reagan/ – de mindenesetre érdekes fejlemény , miképpen kormányozza magát értelmetlenül és feleslegesen az államcsőd irányába.

    Jópár évekkel ezelőtt már az államcsőd szélén voltak, de akkor a Világ Amerika vezetésével a nemzetközi bankrendszeren keresztül kihúzta őket a mocsárból. Most itt a hála. Atombombával fenyegetik a jótevőiket.

    Van egy Mörfi-féle mondás:

    „Mentsél meg valakit a végromlástól
    és életed végéig engeszthetetlenül gyűlölni fog”

  • Az agysérült kültelki patkány már le is csatlakozott a Putyint temető jóslatokhoz.Szerintem őt előbb öntik ki a lukból.Látom, a Lipótmező pincéjét is már bezárták.

  • Geyza
    2023 június 27
    5:14 de.
    grájzessza???

    hogyan állsz ehhez, isten jelen van és mondja, persze annak aki érti
    te érted?

  • Succubus Lilith

    Ródeo11 2023 június 25 8:52 de.

    „Miközben mindenki el volt terelve, a kijevi banda a múlt hónapban 8500 milliárd dollárért eladta Ukrajnát a BlackRock amerikai befektetési cégnek.”

    Roppant kedvezo, jelzalog kolcsont kapnak, ami azt jelenti, hogy idovel egesz Ukrajna az ovek. Legalabbis ami marad belole.

    .
    BENDEGUZ 2023 június 26 1:53 du.

    „A tagdhatalan teny, hogy minden diktatura csupan a felelem , eroszak es kegyetlenseg fenn tartasan letezheto!!!!”

    Az USA-rol irtal egy tanulmanyt?

    .
    Geyza 2023 június 27 5:14 de.

    (… A kínai világmeghódítási elképzelések pofátlansága már az eget veri.)

    Most jo az ido. Miert nem inkabb motorozol? Ahhoz talan ertesz is egy kicsit.

  • Succubus Lilith

    SzundiMandi 2023 június 27 10:30 de.

    Ki ez az elmebeteg?

    A masikat, a feltunoen nonek tuno valakit legalabb mar lattam korabban, igy az o videoirol tudom elore, hogy felesleges megnezni azokat.

    Teged ilyenek oktatnak?

  • gyuri10
    2023 június 27
    5:15 du.

    Csak ne nagyon kend rám a saradat te visitozó kis patkány.
    Saját elmondásod szerint TE és b. családod származtok valahonnan PEsterzsébet környékéről, vagy még azon is túlról.
    Keressem ki ismét a NET-ről az erre vonatkozó célzásaidat?
    Te külvárosi lumpenproli csavargó csirkefogó ))))

    És most imádd tovább az a háborús bűnös kis nímandot, aki a KGB hátán kapaszkodott fel oda ahol most van.
    Pont neked való széles nagy fenék. Jól elférsz benne Rogyinyovics Bátyuskával ,mégha időnként itten női név alatt birizgálja a nem létező libidódat….te vén agyalágyult : ) : )) : ))))))

  • Rogyionyovics Bátyuska:
    Ahelyett hogy a Kreml-ből kapott baromságokat szajkóznád,
    inkább meséld el nekünk kik voltak az elsők a Holdon.

    Mert azt tudjuk hogy a másodikak..a harmadikak…a negyedikek… az ötödikek…..a fene se tudja hanyadikok mind amerikaiak voltak, de szerinted az elsők nem ők voltak.

    Lehet hogy nem is volt senki legelőször a Holdon?

    Minnyá’ a második Holdraszálással kezdődőtt a projekt?

    Esetleg a kínaiak voltak?
    Vagytalán a dicsőséges
    és „problémamentesen fejlődő”…/ Á Lá Rodeo/ É-koreai tudomán csodája volt a dolog?

    Mesélj idióta. Isszuk szavaidat..Bár eléggé undorítóak hehe

  • Welcome „talalom”, mar kezdtem aggodni, orulok hogy rendben van es jelentkezett.

    Persze soraira csupan az orosznep es mind a czarok es kommisszarok alatal bekebelezett nemzetisegek remenyeire hivatkozom.
    Akik reszben titokban, de remelik hogy a szabadsaguk napaja, vagy legalabb is a jelen diktatura vege kozeleg !!!!!

    Igen, tagadhatalanul Ukrajna, mint a legtobb keleti Szoviet hoditott nemzetek elmaradotsagban leteztek, de jovojuk ma a kezukben van, s a multat tagadhatalanul visszautasitjak.

    God help them !!!!!!!!

    Pozghorni kijelentesei tegnapm a Telegraph-ban, bizonyitja hogy a Putinnal-valo bekeje nem szamithato.

    Mint a mondas; ‘ aki az ordoggel szovetkezik az varhatja az ordogtol sikeret’ .

    Na , igazan LILTHke, honnan veszi elkepzeleseit hogy a USA a diktatura, kegyetlenseg es eroszak hazaja lenne, meg a magacska remalmaiban is ????

    Az egyettlen nemzet amely NEM nemzetisegeken, hanem minden emberileny egyenlo es elzalogosithatalan jogainak biztositasan es lehetosegein alapult az elsoperctol, a mai-napig is ozonlenek a vilag minden reszerol a remenyeiket bevalthato nemzet hatarat barhogyan is elerni!!!!
    Vajon ki menekulne a magacska imadott hazajaba?

    rodeo;
    Black Rock egy hivatalos es regisztralt, ami azt jelneti hogy hatosagiszervek alatal ellenorzott vilagszerti befektetesei ceg.
    NEM 850 billios, hanem 10 TRILLIO dollaros oszeggel.
    Maskent miert is tennek megtakaritott penzeiket sok-sok mmilloiok abba a cegbe????
    Bar csak prbalnal mar egyszer is gondolkodni mielott rikalosz!
    Amig imadott Oroszbirodalmod GDP-je evi $ 1.779 Trillio, tehat meg 1/5-e sem a Black Rock-nak.

    Brazil GDP-je $ 1.6 trillio
    India GDEP-je $ 3.1 trillio
    Kina GDP-je $ 17.3 trllio
    USA GDP-je $ 23.3 trillio
    De meg a kis 22 millios Florida GDP-je is evi $ 1 trillio dollar. S most hagytak jova a 2023-24 evi koltsegvetest ami $ 117 billio, ami csupan 7%-os kerskedelmi (AFA) adobol ered.

    Na azt hasonlitsad, s ostobasagodat bizonyitja !!!!!!!!!!

  • Putin diktaturajanak a vege naprol-napra kozelebb van!!!!

    Agresszioja Ukrajna meghoditasa celjabol kudarcott vallott a kezdeteben. Tankoszlopa Kiev kozlebe sem jutott.

    A magasztalt orosz legiero nulla szerepet jatszott a hadmuveletekben, amig Ukrajnanak sem legi-ereje, sem legvedelme nem letezik, de a nagyra magasztalt Orosz legiero totalais sikertelenseget bizonyitotta.

    S hadserege, ugy a tabronokai mint a sorozott legenmysege sem lelkesedett a harcra.

    Csupan a bortonokbol toborzott u.n. „Wagner zsoldosok”-ra tamaszkodva folytatja Putin a hoditasanak a remenyet.

    A haboru veget fog erni, barmi modon is, de Moszkva nem csak lessz, hanem mar is a vesztes.

    A haborubol egy uj Ukrajna fog szulotni, egy modern, normalisabb es demokratikus Ukrajna, amely ujja-epulve szegyenre teszi majd Moszkvat es kozgazdasagat.

    A vilag halad, Moszkva marad, marad ami volt, amig talan az Orosaznep is felebred a valosgara es mas utat ohajt valsztani mint a multjuk volt.
    Eletuket nem a Moszkvai diktatorok hanem onmaguk hatarozhatjak majd meg!!!!

    A korlastlan szbadsag remenye es ohaja az biologiai elet-elv, de a hatalom, eroszak, diktatura csupan a gyarlosag oahaja.

    Az emberi remenyek felulmuljak mindeg a gyarlosagokat, a kegyetlensegeket, diktaturakat!!!!

    Az nem csak az emberiseg, de minden eloleny, meg ba mikrobak ,virusok es bakteriumok leg-elso celja , szbadon, korlatlanul elni.

    Mind az elnyomott nepek, meg az Oroszok is elfogjak azt erni, s az a nap , naprol napra kozelebb van.
    Arra merget ihat barki is !!!!!!

  • Orsós Elemér

    DonGolo
    2023 június 23
    10:19 de.

    (Orsós Elemér
    23.06.22.6:24)

    Behúzott farokkal restelkedve már megint igazat adok, mert valóban, a kezdetekben irigylésre méltó ázsiai kistigris mára pofátlanul globalista bestiává vált, amit nekünk még én sem kívánnék, szerencsére viszontag erre nekünk semmi esélyünk, mert az EU tisztakezű, árgusszemű gazdái erre lehetőséget sem adnának még a rokonmarkú demokratikus ellenzékű liblingjeiknek sem! Arról viszont értekezhetnénk, hogy nekünk miért ehhez a gyarmati mentalitást átvevő/öröklő/freudi elszólású -nekik ideális kétsebességes- EU-hoz illene integrálódnunk a még a minden bepalizott balfasznak is megfelelőjű helyett, amit mellesleg ideálisnak tartanék!?

  • Orsós Elemér

    Nem akarom tyúkmellemet döngetni, de a hír első hallatára mérget mertem volna venni ennek a megrendezett cirkusznak a 24 órán belüli lecsengésére melyet most sokan túldramatizálnak, pedig az átverésből/terelésből származó kiszámíthatatlan huncutságok szerintem csak most következnek!

  • Orsós Elemér

    talalom
    2023 június 26
    4:07 de.

    Kedves Margitka, nem akarlak elkeseríteni, de szerintem nem a külömböző színű szláv nacionalista zászlók ott a gyúelegy, hanem az a 17 millió hektár Monsanto és egyébb szintén atlantivá vált és sokkal kevesebb mértékben kinaivá vált csernozjom, aminek „bio” terméseit az afrikaiak még ingyért sem akarnak nemhogy a barmaikkal, de leginkább az éhezőikkel megetetni, meg az a tizenakárhányezer dombaszi halott orosz nemzetiségi, akit a banderista azovosok faji alapon likvidáltak! A legelső gyújtózsinór viszont Victoria néne rokkájában fonódott még 2014-ben az amnéziás majdanon, valamint a rejtélyes orvlövészek által, meg az ogyesszai szakszervezeti székház élveelégetéses huncutságánál, nomeg a pazar nemzetiségi törvényekkel, de igazi heccelő berángatás viszont az isteniMerkel-féle gunyoros minszki önbevallás volt, meg az, hogy a háború kezdetét már jóelőre az USA percnyi pontosan megjósólta/kijelökte a még fontolgató ruszkiknak! Én még emlékszem, viszont mentségedre legyen, hogy 7 évvel fiatalabb vagyok Nálad!

  • Ródeo11
    2023 június 27
    2:39 du.

    Rodionyovicskij Bátyuska:
    Én megértem hogy nyivákolsz, merthát savanyú a szőlő.
    Kína is nyivákol mert a térségben egy nálánál kb.
    ötször nagyobb fegyveres erő jött létre és még növekedni fog láthatólag.

    Tudod öreg, már nem 1939.-et írunk.
    Részletezem mit értek ez alatt, no nem miattad,
    mert neked az ilyesmihez kissé csökött az agyad,
    hanem azoknak akik VALÓBAN érdeklődnek az akkori
    és a mostani mocskos diktatúrák párhuzamai iránt.

    Anno Hitler gazdaságilag naggyá tette Németországot
    a megalázó francia békediktátumok után, de nem volt neki elég.
    Fegyverrel akarta leigázni a Világot. Természetesen nem sikerülhetett neki.

    A császári Japánnak sem volt elég hogy az egész Csendesóceáni térséget gazdaságilag leuralta, fegyverrel is a hatalmába akarta hajtani azt a kb 200 millió embert akik azon a hatalmas területen éltek. Végtelen hülyeségükben még az USA-val is kikezdtek.

    Ilyenek a diktatúrák : NINCS MEGÁLLÁSUK !! Aztán persze a Nagyvilág csak erősebb náluk.

    A mai Kína egy az egyben másolja a Világháború előtti Japán módszereit. Pont úgy ahogy a huszadik század elején Japán megkapott mindent a fejlett Nyugattól ami kellett a gazdasági felemelkedésükhöz, mostanában Kína is mindent megkapott a gazdasági felemelkedéséhez. De láthatólag -pont úgy ahogy anno Japánnak- ez nem elég neki. Fegyverrel akar világuralomra törni. Csakhogy nem mindenki olyan barom mint a magyar, hogy nem képes tanulni a történelemből, nem mindenki hamisítja a saját történelmét, ezért az új távolkeleti hadurak pofára esése garantált.

    Közelebb nézve, az eurázsiai nagyúr viszont jobb híján inkább Hitlerre hajaz. Ma minden ismérve megvan a rendszerében ami jellemezte a náci Németországot, csak egyelőre MÉG nem domborodik ki annyira. Legalábbis a saját határain belül.
    Nem véletlen hogy Európa nácijai (beleértve az idejáró agyalágyult vénembert is) benne látják a reményt.

    Mert amit Ukrajnában műveltek amíg megtehették, az idős ukrán emberek szerint rosszabb volt annál amit a nácik műveltek ott anno.

  • Orsós Elemér

    SzundiMandi
    2023 június 27
    10:35 de.

    Nekem sokkal jobban tetszett ez a kis véleménydiktátor hölgyemény kopaszon, mert akkor még nem a lehengerlő modorossága, csak a feltünési viszketegsége ingerelt egy kicsit, annak ellenére, hogy akár igaza is lehetett!

  • Orsós Elemér

    BENDEGUZ
    2023 június 28
    1:47 du.

    „A haborubol egy uj Ukrajna fog szulotni, egy modern, normalisabb es demokratikus Ukrajna, amely ujja-epulve szegyenre teszi majd Moszkvat es kozgazdasagat.”

    Oszt mikor, mibül és kinek „drága jó Lajosom” ha az utolsó szerencsétlen balfék csak ágyútölteléknek megtűrt ukrán lekapcsolja majd a villanyt? A nagylelkűen rájuk tukmált – máris visszafizethetetlenre turbózott, ráadásul már érkezés előtt ügyesen megkurtított- hadihitelekből és hogy fogják nevezni azt az ukránmenteített 51. államot esetleg FÁK tartományt vagy fifti-fifti megosztott tákolmányt?

  • Orsós Elemér

    Geyza
    2023 június 28
    6:30 du.

    „Mert amit Ukrajnában műveltek amíg megtehették, az idős ukrán emberek szerint rosszabb volt annál amit a nácik műveltek ott anno.”

    Viszont az „idős ukrán urak” és mostani euroatlanti gyámolítóik meg ügyesen elfelejtették, hogy ők még a náciknál is kegyetlenebb pogromokat „műveltek ott anno”! Bizony!

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    Talalom !
    06.26.4:07

    Teljesen egyetértünk. A háború nem focimeccs, mégcsak nem is „barátságos” rögbi – amerikai foci – „találkozó”, bár ez utóbbihoz inkább hasonlítható durva erőfitogtatás…

    Véleményem szerint is egy totális hatalom támadott meg egy másikat, vagyis egy nagymedve egy medvebocsot, mely évekeen keeresztül az ő {és más nemzetiségek} bajszát rángatta…

    A tengerentúli grizli medve pedig nagy fegyverbizniszre számítva üvöltözött át a testvérharcra mozgósított két hatalomnak, hogy minél előbb essenek már egymásnak… Így is történt…

    A Hadipari-Gazdasági-Komplexum {sic:US-president Eisenhower}
    dörzsöli a kezét és nemcsak uszít és milliárdos fegyverűzlteket, „segélyeket” köt saját, ezekre fedezetet nyújtó Államával, egyéb technológiával és pénzzel segédkezet nyújtó államával e monstre biznisz folytatáshoz.

    A világháborús eszkaláció lehetősége kézenfekvő, Damoklesz-kardja gyanánt lóg az egész világ feje fölött, hisz ma már nem beszélhetünk kétpólusú {ld. „kommunizmus” és kapitalizmus} világról, vagy megmérettetésről, ugyanis minden – de minden – medve tőkés rendszert ápol a maga barlangjában, ennél fogva mindegyik rendelkezik a HGK felelőtlen állami! militarizmusának megfelelő állandó háborús készenléttel.
    Végsősoron a szembenálló feleknek látszólag ugyanaz az érdekük.
    Mert sorry, a tőkének márcsak ez a természete:
    mindegy, hogy miből, csak extraprofit legyen az, hát >a fegyver extra forgási sebessége< {ld Talalom kommentjét} a medvék ilyen martaléka.

  • grizinek és grézának

    úgy mindösszesen

    usa GDP-je nem fedezi még az állami kezelésű óvodák fenntartását sem azaz a 23.3 trillió helyett 300 trilliót lopik szerte a világban és abból van californyai hajléktalan város meg a többi, és hogy a vonatok naponta kisiklanak és a hidak leszakadnak az országutak beomlanak pedig ebből az összegből jutna is rá de akkor mitől tudna lyukrajnai zsebdiktátor gazdaggá lenni és kiírtani a saját népét kiselejtezett nyugati haditechnikával és a hiányzó lőszerrel a raytheon most hívja vissza a nyugdíjasait mert nem képes szakembert találni és nem képes több termelésre

    ti szerintetek minden úgy van, hogy a BRICS nem győz és a nato már a holdra is megy mert ott még a kis holdlakók nem tapasztalták mijen is az, amikor úgy védik meg őket hogy alig élik túl… a blackrock is egy tolvaj bandákból ahova beruház ott kő kövön nem marad a sok GDP ami semmire sem jellemző de a PPP-t nem mered elemezni mert sehol sem vagytok benne

    ma megint győztetek arrú’ kó’dul a világ… de csak irigáljatok én meg lapozok

  • Succubus Lilith

    Ródeo11 2023 június 27 2:39 du.

    „… austrália kivételével amely most a nagy égig érő boldogságban 12 szer annyit fizet egy olyan tengeralattjáróért ami nincs és nem is lesz…”

    Nekem az teccik, hogy Au 1988-ban volt 200 eves, es csak mostanaban jottek ra arra a borzalmasan komplikalt koncepciora, hogy az eszaki teruleteikrol az Arafura tengerbe es Csendes Oceanbo lefolyo hatalmas mennyisegu edesvizet be lehetne pumpalni a sivatagba es zoldde tenni a sivatag nagy reszet.
    Vajon ki mehetett el naluk vegre collage-ba?

    „… az ukrán lábatlanok {ki tud több aknára ugrani verseny van náluk} …”

    Ez a fekete humor nem a legszebb, szerencsetlen fiatalok ki vannak hajtva a vagohidra, tobbseguk minden bizonnyal nem is naci.

    .
    Geyza 2023 június 28 10:20 de.

    Ez a holdbeli kaland, foleg az elso, az akkori technologiaval elegge kerdeses. Pl. furcsa, hogy fuj a szel a Holdon. De te biztos tudod honnan fujt a szel, hiszen mindig onnan szeded a bolcsesseget, ahonnan eppen akkor fuj a szel.
    Fujj-fujj… szel.

  • Geyza
    2023 június 28
    6:30 du.
    Ugorjunk neki mégeccer
    Matek alapfokon:
    Usa DDP: $23 300 000 000 000
    Vannak 330 000 000-an!
    Tehát az egy főre eső GDP évente $70 606 lefelé kerekítve ami havonta: $5883 szintén lefelé kerekítve
    Ha önkényesen felveszem azt, hogy 330 millióból
    60 millió dolgozik azaz termel akármit akkor ezek a számok a dolgozókra vetítve sokkal kedvezőbbek de mindenkinek élnie kell valamiből
    A $23,3 trillióból hadi kiadás: $850 000 000 000 azaz marad a normális életre: $22,45 trillió egy dolgozóra
    $374166 ami havonta: $31180
    A mai árak és adók kamatos kamatok a hitelekre elvisznek saccperkábé akármennyit ami azonnal bevétellé minősűl!!! Tehát ebből a pénzből kell fenntartani az államot és benne minden bolhát
    Eddig tudod követni?
    Konzultáljál a grizivel erről hogyan is vannak a trilliók?

  • ha valaha bárki le tudja győzni őket az jöjjön ide és sikoltozzon

  • Orsós Elemér

    „tisztelthölgyeimésuraim”
    2023 június 29
    8:57 de.

    Ez mind nagyon szép és meggyőző volt, kiemelve az alábbi idézetet, amin majdnem spontán elélveztem, főleg hogy, most ettől Sam bácsi itteni HDK istenítő seggnyalói kardjukba dőlnek:

    „A Hadipari-Gazdasági-Komplexum*** {sic:US-president Eisenhower}
    dörzsöli a kezét és nemcsak uszít és milliárdos fegyverűzlteket, „segélyeket” köt saját, ezekre fedezetet nyújtó Államával, egyéb technológiával és pénzzel segédkezet nyújtó államával e monstre biznisz folytatáshoz.”

    *** egyes idióta konteósok szerint ez a DS leánykori neve, ami pedig saját bizonyítása szerint nem létezik, az csak aljas rágalom.

  • Orsós Elemér

    Succubus Lilith
    2023 június 29
    6:39 du.

    „Ez a fekete humor nem a legszebb, szerencsetlen fiatalok ki vannak hajtva a vagohidra, tobbseguk minden bizonnyal nem is naci.”

    Fogadni merek azt sem tudják, hogy aztatat eszik-e vagy isszák! Oszt a degesz pénzzel és fegyverekkel kibicelők miért nem inkább a vészesen kifogyó -nekik csak káló- élőerőt pótólják, mondjuk a fiaikkal?

  • OrsósElemér
    23.6.28.3:38
    ésT.Talalom

    Ez a lovagias vita. Klassz válasz volt. 🙂

    Az az igazság, hogy a politikával összefüggésben bármit is vizsgálunk, ha nem vagyunk elvakultak(!), végül kivétel nélkül mindig a gazdaság berkeiben kötünk ki, ha felhők helyeett csak a realitásokban hiszünk…

    Marx erről – aki még nem élt meg világháborút – megállapítja, hogy a „háborúk” kirobbanása és léte a történelemben mindenképpen a tulajdon megjelenésével és működésével függ össze. Szerinte az ember úgy viszonyul a termelési körülményeihez (föld, szerszám, gyár, és a többi), mint amelyek az ő személyes tartozékai lennének. Ezek a viszonyok alakítják a politikát és annak történéseit, amelyek a magunkfajta hétköznapi ember életében és megítélésében mint „magánvaló” dolog létezik, pedig a jelenségek, más egyéb történesek következményei.

    A mi esetünkben pl. a politika a gazdaság okozata, mely folyamat során a gazdaság anyagilag erős potens résztvevőinek hathatós beavatkozása jogba, államba, közéletbe, médiába stb., tereli úgy az események folyását, hogy abból háború törhessen illetve, törjön is ki.

    Kik is ezek a potentátok – nem a személyük az érdekes – azok, akik az árujuk, gyilkos portékáik – széna a lovaknak, benzin a tankoknak,repülőknek, zubbonygombok, vállapok és paszományok, ágyútöltények és ágyúk, puskák, csizmazsír, egyenruhák, stb,stb. – (nem állítom, hogy Oroszországban ez másképp lenne, mint nálunk, avagy az úgymond’ nyugati, demokráciákban…)
    Megjegyezném, hogy pl. az amcsi, vagy az UK filmipar termékei hosszú évtizedek, különösen a SzU összeomlása óta permanens antirusszista propagandát folytat mint a született ördög eelleeen (ld: James Bond filmek stb.)

    Ők azok, akik érdekeltségük folytán . o d a h a t n a k, hogy az állam(ok) életében nagyobb jelentőséget kapjon az úgymond’ hazaszeretet, vagy a nemzeti – vérségi – hovatartozás s mi több, a nacionalizmus, amely biz’ ma is a legjobb gyúelegy (ez is katonai kifejezés 🙂 ) bármely nemzetközi konfliktus sőt, egy háború kirobbantásához.

    Ebből kifolyólag nem az egyik, vagy másik „nemzet” hazaszeretete, vagy haragja táplálja a háborúkat, hanem az a gazdasági nem csoport, hanem osztály, mely politikai befolyással bír a katonai, illetve háborús termelésre, valamint az államon keresztül a társadalom ehhez a fondorlathoz szükséges „társadalmi egységére”, az úgynevezett politikai osztályra…

    Külön kérdés az, hogy ez a fajta, úgyszólván nemzeti „összeesküvés” miként valósul meg a mai működő globális világban, ahol a nemzet szó márcsak politikusok hamis éneke, hisz nehéz azt elhinni is – hátmég kivitelezni – hogy két szomszédos nemzet területi vitákon háborúzzék, amikor szinte teljesen egymás gazdaságától függenek…

    Ugyanígy furcsán veszi ki magát, ha például a bérmunkáztató, tóke-telepítő USA háborút gerjesztene a Kínába kihelyezett saját ipari érdekeltségei ellen, vagy torpedót eresztene egy, az ő áruját százezerszám Antwerpenbe szállító kínai konténer hajóba…

    Ez az idő már nem az 1914-es, vagy 1939-es világ. A világkereskedelem más szeleket gerjeszt, aki pedig ez ellen hajt, az maga alatt fűrészeli az ágat…

    Üdvözlettel.

    Utóirat:

    Annak idején tudtommal Gorbacsov Rejkjavikban Reagannek neemcsak óriási leszerelési javaslatokat tett az asztalára, de >felajánlotta a NATO-ba< való belépésüket is, mire Reagan gondolkodás nélkül nemet mondott, mert
    1./ tudta, hogy Moszkvában üres a kassza.
    2./ Ez esetben előrelátó, régi svindlerként úgy gondolta, majd hülye leszek egy jövőbeli, egy új hidegháborús, szintén csinált prédámat szövetségesemmé fogadni…! Akkor mi lesz az amerikai fegyverbiznisszel ?! Most nemcsak Moszkva, vagy Kijev feje fáj, egy általuk évekig gerjesztett nem is hideg, de forró nemzetközi konfliktus ódiumán.

  • Orsós és Rogyuinicsicsku:

    Elovastam írásaitokat.
    Sakkó mivan ?

  • Orsósnak még annyit:

    Az aki érdemben emlékszik a náci rémtettekre Ukrajnában,
    ritkábban vehetett részt pogromokban.Tekintve hogy ma 2023 van, a megszállás idején 1941 .et írtak

    A pogromok is akkortájt lehettek maximum.

    Azért nem hinném hogy egy kb. 8-10 éves gyerek ilyesmikben részt vett volna.

    Dehát te biztosan jobban tudod.

  • MIND a MOSZKOVITA JANICSAROK ES VOLT PUFALYKASOK.

    HA az altalatok ismetelgetett „US HADIPARI KOMPLEXUM” VALOSAG LENNE, HAT NEM a ti SZERETETT PUTIN ELVTARSATOK ANNAK a berence???

    Hiszen Putin es nem Biden kovette el a katonai agressziot Ukrajna ellen???

    Nem is emlitve mind azt megelozo agreszziokat is?
    Mint Chechnia, Grizia, Oszatia, majd Cremia ellen, mielott Ukrajnaba vagta a fejszejet???????
    Ami persze tagadhatalanul a jelken bizonyitekok alapjan mar is Putin elvtarsatok pusztulasanak a kezdetet okozta!!!!

    Nagyon rovid az emlkezokepessegeitek !!!!!!!

    Az oroszlegiero naponta veszti Sukhoj-jait. Raketakeszleteinek vege, s Kina nem hajlkando eladni Putin szamara fegyverzetet.

    Az orosznepnek is elege lett a haborusdijabol, hadserege az elso mely ellenzi a haborut.

    A haboru utan Ukrajna egy fejlodo gazdasagi modern gondolkodasu tarsadalomma fog valni.

    Amig Moszkvaban csupan a diktarok valtjak egymast, szegeny ororszknak nem sok remenyuk marad egy jobb es boldogabb jovot latni.

    Black Rock nem vasarolt meg senkit, semmit.
    Az cszupan egy u.n. „MUTUAL FUND” alapitott ceg amely a lakosssag megtakaritott penzeit kepzett es gyakorlott ugy-intezoi befektet oket jovedelmeztetni, s azt persze teszi vilagszerte.
    Azert leheto ma vilaGSZERTE BARMELY NORMALIS ES STABIL TRASADALMAKBAN AZ.

    51 eve, amikor a Kinai vezerek belattak hogy Mao bolshevizmussa csupan a kanibalizmusra vezet, a „ping-pong’ diplomaciajukkal elcsabitottak Nixont latogatni Kinaba.
    S a del-keleti tartomanyokat „szabad gazdasagi zonakka” alkotva az akkor $60 billios Greater China Growth fund segitsgevel ma Kina egy $17 trillios GDP-vel rendelkezik.

    Na, vajon mi elitelni-valot talalhat abban meg barki egyen is a rodeo-szinvonalu ertelemmel is ??????????????????????

  • Orsós Elemér

    DonGolo
    2023 június 30
    11:05 de.

    „Annak idején tudtommal Gorbacsov Rejkjavikban Reagannek neemcsak óriási leszerelési javaslatokat tett az asztalára, de >felajánlotta a NATO-ba< való belépésüket is, mire Reagan gondolkodás nélkül nemet mondott, mert
    1./ tudta, hogy Moszkvában üres a kassza.
    2./ Ez esetben előrelátó, régi svindlerként úgy gondolta, majd hülye leszek egy jövőbeli, egy új hidegháborús, szintén csinált prédámat szövetségesemmé fogadni…! Akkor mi lesz az amerikai fegyverbiznisszel ?! Most nemcsak Moszkva, vagy Kijev feje fáj, egy általuk évekig gerjesztett nem is hideg, de forró nemzetközi konfliktus ódiumán."

    1./ Naná, hogy tudta, hisz a hisztérikus fegyverkezési hajszába kényszerítéssel gyakorlatilag kiváltották a kassza robbanást.
    2./ Pedig elképzelhető, hogy egy ilyen lekenyerezett szövetségessel többre ment volna, mint a minden kapitalista trükköt és kurens árut lekoppintó, számító, kecsegtetően hitelező, rafinált Kínával, aki végül most már -szinte lerázhatatlanul- a fejére nőt és ráadásul még a legnagyobb atomarzenállal rendelkező riválist is magához édesgette. Ámbár túl sok a cinkelt lap, ezért az egyszeri -übermens politikától fertőzetlen- kisember fantáziája és gazdasági leleménye ezekhez a kérdésekhez lehet, hogy túl kevés.

  • Orsós Elemér

    BENDEGUZ
    2023 június 28
    1:13 du.

    „Vajon ki menekulne a magacska imadott hazajaba?”

    Csak nézz körül, nemsokára Párizsból és Brüsszelből is kaphatunk olyan nyugalomra vágyókat, akik gyávák vagy lusták megvédeni országukat a volt gyarmataik tomboló gazdasági revansistáitól! (Amit szerintem gyarmatosító multjuk miatt -persze nem az ebben ártatlan kisemberek- bőven megérdemelnek!)

  • Succubus Lilith

    Orsós Elemér 2023 június 29 7:10 de.

    “Oszt mikor, mibül és kinek „drága jó Lajosom” ha az utolsó szerencsétlen balfék csak ágyútölteléknek megtűrt ukrán lekapcsolja majd a villanyt?”

    Bendeguz testver es azok akiket B. testver ved pont igy gondoljak a demokraciat. Ha csak egy ukran marad Ukrajnaban komoly nagy esely van arra, hogy az orszag demokratikus lesz. Bar ha multiple personality disorder-ben szeved mint a Z…

    .
    Orsós Elemér 2023 június 30 7:10 de.

    “… Oszt a degesz pénzzel és fegyverekkel kibicelők miért nem inkább a vészesen kifogyó -nekik csak káló- élőerőt pótólják, mondjuk a fiaikkal?”

    Mert a fiaik kokaint szivnak es corrupt uzleteket kotnek vilagszerte. Nem is beszelve a tobbi csacskasagrol, amit itt meg sem lehet emliteni.

    .
    DonGolo 2023 június 30 11:05 de.

    Marx es a bator elmelet nelkul:

    “Montecucolli szerint a haboruhoz harom dolog kell, penz, penz es penz. Mara ez megfordult: a penz eloteremtesehez harom dolog kell, haboru, haboru es haboru.”

    Megjegyeznem, hogy a Montecucolli idezet nem teljes, es volt valaki mas is, aki hasonlot mondott, de nem jut eszembe ki volt az.

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    Orsós Elemér
    23.06.30.6:34

    Pedig mi nem is állítjuk*, hogy a Hadipari-Gazdasági-Komplexum kizárólag az USA politikai rendszerének lenne az alapköve. Dehogyis!

    Hisz az lényegében . m i n d e n . t ő k é s . érdekeltségen alapuló gazdaságpolitika . ö n é p í t ő . és . ö n j á r ó . mechanizmusa, mely „jól-felfogott” 😀 m a g á n é r d e k e k e t . h a n g o l . abba az irányba amelyet leegyszerűsítve csak militarizmusnak nevez a politikatudomány, és a történelmi tapasztalat, mely minden energiáját az állami arzenál, pontosabban az állam számára szánt indokolt, vagy indokolatlan katonai (ez,az amaz) beszállítására összpontosít.

    E játszma mögött nincs felépített, bejegyzett szervezet, legföljebb kiépített, b e j á r t . é r d e k ö s v é n y e k ., utak és baráti szálak, amelyek a Hadügybe ill. onnan ágaznak szanaszét a gazdaság minden szögletébe, megtermékenyítve a politikai propaganda fegyvert és háborút termő szántásait, melynek költségeit, a . k ö l t s é g v e t é s . állja, azaz . n y e l i . l e . a . v é d e l m i . k ö l t s é g e k . címszó alatt – s az adott dolog el van intézve…

    Ráadásul a gerjesztett, s ettől permanens . i n a k t í v . hadiipari . r a k t á r r a-t e r m e l é s . „dzsídípí”-növelő és munkaerő-lekötő szerepe kétségtelen, melynek későbbi tételes csődje és ráfizetése akkorra már senkit sem zavar sőt, kitűnő demagóg fűszer a „konzervatív” Military-Komplexum-propaganda számára.

    Egy biztos, hogy a tőkés globalizmus korában a kihelyezett „világszerti” foglalkoztatás a military termelését csak a hazay munkásosztályára bízza, egyrészt a munkák titkos mivolta, másfelől a prioritást élvező, magas bérű saját munkásosztály semlegesítése érdekében, amely így már társadalmilag válik érdekeltté a nemzeti militarizmus háborús oltárán…

    * Csak egy pillantást kell vessünk a I.és II.VH. kirobbantásában résztvevő Imperialisalista államok fegyvergyártására, ahol elsősorban tőkés vállalatok töltötték fel a fegyverarzenált. Oszt’mire a politika meggyújtotta a nemzeti gyújtózsinórt, addigra az államok ugrásra készen várták a nemzeti himnuszok és szózatok égbekiáltott zengedelmeit az ellenség aljasságát illetően, hogy pl. „Megállj,megállj kutya-Szerbia, nem lesz tiéd Hercegovina”… Érdekes, egy military-tömegdalocska sem említette szegény Ferencz Ferdinándot, aki a gyújtózsinór hálátlan szerepét kapta és az egész világsajtó az ő hulláját hurczolta körbe, mint véres kardot,mikor pedig a fegyverraktárak már roskadoztak az akkor legmodernebb fegyvercsodáktól… Ez volt a Military-Economy- (v. Military-Industrial) Complex aranykora, míg a gyémántkort a hidegháború szülte és növelte a maximumára mely, mint egy szupervulkán ma sem nyugszik…

  • Orsós Elemér

    Geyza
    2023 június 30
    12:35 du.

    Lehet, sőt biztos, hogy a 8-10 éves gyermekek nem vettek részt a pogromokban, de sikerült őket olyan jól rászocializálni, hogy még az unokáiknak is jutott belőle bőven a mai napig, például a Dombaszban, de az sem véletlen, hogy a dicsőséges puccs óta Galiciából is sokkal többen menekülnek, mint annak előtte!

  • Orsós Elemér

    BENDEGUZ
    2023 június 30
    1:42 du.

    Hálásan köszönöm, Te sokkal jobb vagy, mint a vasárnapi kabaré matiné!

    Ezt meg csak Neked:
    https://www.youtube.com/watch?v=3hfxLPzl-EA
    Na, ezt magyarázd ki emészthetőre!

  • Succubus Lilith

    Bendeguz testver! Palyat tevesztettel. Neked a vagyvezerelt ujsagiras menne a legjobban.

  • Orsós Elemér
    2023 június 30
    3:57 du.
    Elemér „a” megoldás

  • Orsós Elemér

    „tisztelthölgyeimésuraim”
    2023 július 1
    4:33 de.

    Mindennel egyetértek, csak azt fűzném hozzá, hogy szerintem akkoriban bárki potentátból lehetett volna Ferenc Ferdinánd, aki „jó időben van jó helyen,” mert ez a világégés- a két előző csúfos vereséggel zárult háború következményeként, mely egyik félnek és a háttérben kibickedőknek sem záródott teljes megelégedéssel- eleve kódolva volt, csak a megfelelő alkalmat várták a hatásos -csinált- casus bellire, melyet Ferenc Jóska úgy bekapott, mint kacsa a nokedlit.

  • Orsós
    Elem’
    1.8:23

    E bejegyzésedért,ill.a BlackRoc mellékletért KÖZGÁZ NOBELDÍJ jár.
    Sziláűrdan támasztja alá Don Gló, majd „t.hölgyeimésuraim” fentebb jegyzett, népszerű rendszerleírását a tőkés rendszerek
    önépítő – öntörvényű – és önjáró, szolidáris nemzetköziségéről, ameyl a nemzeti törvényeket és országhatárokat megkerülve, már korántsem élharcosai az elzálogosíthatatlan emberi jogoknak és a demokráciának.

    Tudniillik a „szolidaritás” őközöttük – tőkések között – is csak a dolgozó osztály[ok] közös, állami és nemzetközi fékentartására szorítkozik. S ha ma mégis forradalmi* mozgalmakról van szó, a tőkében azonnal felébred bennük az internacionalista tőkés-szolidaritás, amely munkásszolidaritás [sztrájk,v.polgári engedetlenség, stb.] esetén szoros összetartásra ösztökél minden jobboldali politikust, leszámítva ebből az egymással konkurens viszonyban álló cégeket…

    Mellesleg a katonai „beszállítókat” ilyen helyzetekben külön védelem illeti meg a tőkésállam részéről.

    1912-ben Angyalföldön munkáslázadás tört ki béremelést követelve. Az állami rendfenntartók – reendőr és csendőri egységek – a tőkés államhatalom legteljesebb szigoréval csapott le a tüntetőkre, akik közül többen is holtan maradtak a Váci út sokat-látott flaszter kövezetén… Többszázakat pedig börtönbüntetésre ítéltek. Ezt az eseményt a történelem VÉRES CSÜTÖRTÖK néven jegyzi.
    `

    * Forradalom alatt nem a zendülés, lázadás, vagy felkelés értendő, hanem gyökeres, azaz haladó (progresszív tartalmú) változás, vagy ilyet előidéző történelmi eseményt, ill. ilyen folyamatot. A fegyverek jelenléte és használata önmagában sem forradalom.(Pl. N.Francia Forradalom, v. Bostoni Teadélután, v.1848-as Forradalom és Szabadságharc.)

  • Geiza
    Orsós
    12:29

    Vitátok pogrom és háború természetéről – bocs a hasonlatért, de – alma és körte összehasonlítása, mely viszonyban az a közös, hogy mindkettő a fán lóg, különben egészen mások…

    A mai háborúk a föntebb többek részéről már alaposan kitárgyalt emberi, ill. tőkés gazdasági önzési indítékból fakadó, nagy horderejű történelmi kataklizma, mely többségében az uralkodó osztály – csak „a legnagyobbak” – érdekében gyökeredzik, ám céljai elérésére már az . o r s z á g o s . (makró) fegyver és eszköztárát az állam közreműködése révén, nemzeti zászlók és himnuszok alatt a népesség jelentős részét használja fel ágyútölteléknek…

    A pogrom a „kisember” gonoszságából nyeri viszonylag tartós negatív energiáját, míg az uralkodó osztály, az mindig tartalékseregként számít az effajta helyi gyűlölködésekre, amit gazdasági válságok, többségében regionális gazdasági nehézségek érzelmi levezetésére fel is használ (a cári Ukrajnában ez bevett gyakorlat volt) a bűnbaknak kikiáltott helyi zsidó lakosság ellen[ld.pl. Hegedüs a háztetőn] A legtöbb pogrom ötletgazdája a helyi uraság és a vazallusai, a papság és a helyi paraszti elit. volt általában, amikor „rosszul állt a gazdaság szénája”.

    Persze, hogy ez is az országos politika rendszer-terméke, ahol a nélkülözéstől és robottól szenvedő parasztság – muzsikok – mármár középkori kínjait volt hivatott levezetni (leverni) az ugyancsak vagy a méginkább szenvedő, jellemzően szegény helyi zsidóságon.

    Mi sem mond többet, erről az aljas indítékról, mint a „Cion bölcseinek jegyzőkönyve” című koholmány amelyről történészek már régesrég kideríteették, hogy a cári titkosszolgálat, az Ohrana koholt és terjesztett aknamunkája, ameyl önmagában is bizonyítja, hogy a pogromok rendszer részét képezik, a félközépkori cári rendszer számára nélkülözhetetlen politikai termék. Az ominózus kiadványt hatalmas mennyiségben sokszorosítva terjesztették a vidéki – és városi – lakosság körében.

    E politikai jelenség végsősoron s lényegét tekintve megfelel az amerikai fajüldözési lincs-politika látszólag csak regionális, de valahol az egészre jellemző bűnbakképző akaratpolitikának.

    Szomorú tény, hogy ezt a bűnbakképző végül is gyilkos mődszert a városba felszármazott lakosság oda is magával vitte és egy jórésze folytatta a gyűlöletkeltést, holott urai és azok minősége, a paraszti múlthoz képest már jócskán átalakult…

  • Utózönge:

    Nagyon fontos még hozzátenni, hogy az oroszországi újkori feudalizmus a lényegét tekintve nem sokban különbözött a magyarországi nagy és középbirtokosi rendszer viselt dolgaitól, amelyre úgy zuhant az első Nagyháború és természetesen a bevonultatott katonák – ha hazatértek onnan -a sanyarú sorsa. Minekutána a hazatért parasztkatonák ugyanúgy lázadtak föl a középkori állapotok miatt Oroszországban, Magyarországon, de Bajor és Poroszországi Weimarban is…

    Mire a legsötétebb múltat képviselő földbirtokosok Horthy Miklósok gyakorlatilag – nemzeti hovatartozástól függetlenül -szó szerint összeesküdtek és föllázadtak a történelmi forradalmi rendszerek és bűnösöknek kikiáltott, megrágalmazott, immár a városi zsidóság ellen is. Így állott az ugyancsak feudalista uraságok siserahada élére a Deák és Kiegyezés ellenes Horthy, osztálya nagybirtokanak és nagytőkések gyárai úgymond’a „nemzeti jussuk” védelmében.

  • Te szatmári!

    Tök’jól látod, hogy a pogromok a feudális uralkodóosztályok leghatékonyabb feszültséglevezető technikájának bizonyultak.

    Nem volt véletlen az sem, amikor Horthy betüremkedett a magyar politikai életbe – korábban osztrák felső vezérkari tisztként – titkolva hazaárulói szerepét az (I.) Nagy-Háború előbb kirobbantásában, majd az elvesztésében [aztán a Trianonban] is, saját sötét bűnét tagadva, és eltakarandó, ó is a „bűnös-zsidó”, középkorból jól-bevált trükkjét vette elő, hogy aztán negyed évszázadon át díszmagyar jelmezben nemzetárulással vádolva még még a háborúban vitézségükkel kitűnt zsidó honfitársakat is.

    Módszeresen Karaktergyilkos
    plakátgrafikáin megfogalmazott
    „zsidó archetípusával”77 évvel
    a”törvényes”zsidóirtás,propaganda
    >a legnagyobb magyar pogrom< után
    ma is mintául szolgálnak ORBANISZTÁN
    SOROSOZÓ óriásplakát dömpingjéhez.

  • Csak fujjatok es ismeteljetek a regi valotlan es ostoba propagandaitokat, semmi mas szamotokra mar nem letezo.

    Valotlan hazugsag volt az az elso perctol, soha, sehol, senki nem ohajtotta azt a sajat szabad hatarozta alapjan!!!!

    S soha, sehol nem mukodott, mert mukodhetetlen volt az elkepzzles elso betujetol.

    Na most ti ven-vaszari pufalykasok hajlandok vagytok az utolso pereceketiekig rikacsolni amit persze senki sehol nem hajalando figyelembe venni.

    Hat nem a totalis kudarcatok az a vegetekig?

    De semmi mas nem letezo, sem elkepzelheto szamotokra.
    Mert keptelenek vagytok jozanul felfogni a tagadhatalan valosagot!
    Na az am a leg-nagyobb szegyentek!

  • szatmári
    2023 július 2
    10:33 de.

    Jofan akkó

  • BrunszvikTeri

    szatmári
    7.2.11:19
    Utózönge

    Jó ott ez az „úgymond ‘nemzeti jussuk’ védelmében”…

    Ugyanis ez a Nagy-Magyarországi nemzeti juss csak és kizárólag a a >felső tízezer< jussa volt. A többi 15-milliónak maradt belőle a kötelesség, a fenntartás és a védelem izadtsággal és vérrel telített dicsősége, valamint életük feltétlen kockáztatása…

    A javak* és kastélyok kizárólagos tulajdonosai pedig kifundálták "a nemzeti érdek" maszlagját, mely a közös érdek meséjével mozgatott ártatlan tömegeket egymás, azaz a másik nép és kisebbségek ellen s tett tíz-milliókat halottakká, vagy "jobb esetben" földönfutókká a legyártott, vagyis már az első pillanatban harcra kész fegyver és feltöltött hadtáp raktárakkal a kezében, egyetlen szikrára várva.

    Az . o s z t r á k . uralkodó – oldalán Horthy nevű, nemes "hű magyar" alattvaló" személyes szárnysegédével, "mindent megfontolva és meggondolva"** elsütötte az imperialista háborúk addigi legnagyobbikának szarajevói startpisztolyát.

    A nagy háború során kenderesi "nemes és nemzetes" kalandorunk már "vitézül" vezette . o s z t r á k – m a g y a r . császár-őfelsége hatalmas hadiflottáját, sőt a cattarói matrózlázadást is a katonák "eredményes megtizedelésével" is Ő verte le 1918-ban, hogy majd másfél év múlva, 1919-ben kövesse el világraszóló
    . h a z a á r u l á s á t . a magyar végeken határaink épségéért küzdő . k ö z t á r s a s á g i . seregek ellen a győztes, Antant néven elhíresült, ugyancsak velünk ellenséges imperialista csapatok szegedi, angol-francia parancsnokságán kihasználva egykori "békebeli" személyes katona, garnizon-tiszti kaszinói ismeretségeit…

    Ergo, minthogy Horthy a győztes ellenség előtt, akkorra már az Osztrák-Magyar Monarchia, az Entente . s z á m á r a . l e g i t i m . és nemes, c s á s z á r i . a d m i r á l i s , tehát mint a megadást úgyszólván "hivatalosan" közlő "hadvezérféle" lépett fel a "haza nevében", a megszállók számára Ő . n y i t . u t a t . a Trianoni Békeszerződésnek az új Magyarország számára feltétlen hátrányos döntései,a határok kétharmados megcsonkítása irányába.

    Tulajdonképpen ebben a . h a z a á r u l á s b a n . Horthy . e g z i s z t e n c i á l i s . érdekei találkoztak a nyugati, . o s z t á l y h e l y z e t é t . tekintve Horthyval azonos, szintén arisztokrata, illetve tőkés, nyugati főtiszti állomány érdekeivel. Ezért az ottani tiszturak ennek megfelelő . é r t é k í t é l e t t e l . csinálták meg őt vitéz kormányzónak, akitől ugyanakkor, mint gyakorlott megtorlótól, a közös osztályellenség 18-19-es forradalmának rutinos elfojtását is elvárták, mely közvetve az ő egziszteenciájukat is veszélyeztette.

    Tették ezt annak reményében, és persze joggal, hogy a békeszerződés aláírása és ratifikációja körül Horthy majd nem kekeckedik. Úgy is lett: egy-két hazai Trianon ellenes tüntetést és kiküldött "csicskás" – tehát nem személyes – beszéd retorikáját leszámítva, be is jött az Antantosok számítása.

    Horthy pedig – mintha előre nem ezt tudta volna – a "sértett becsapottat" játszva negyed évszázadon át itt, azaz belföldön, majd az úgymond' "visszatért" nagyvárosokban a hős visszafoglalót komédiázva uszított, lázított és államfői eszközökkel gyilkoltatott a kérdésben teljesen ártatlan magyar állampolgárokat.

    Regnálásának effajta mérlege a Horthykorszak mintegy 1-millió halottja. Na, ezt a Nagybányai Vitézt akarja most majd'nyolc évtizeddel később A Magyar Nemzett nevezetű kormányszócső szerint Orbánistan kormánya és Fid SS 2/3-a rehabilitálni.

    * Javak és kastélyok: a termelőeszközök, föld és 3-4000 nagy-magyarországi kastély uszkve 10-ezer nemesi és nemzetes úr tulajdona.
    ** "Mindent meggondoltam és megfontoltam" mondotta-volt Ferencz József Magyarország császára és királya, Horthy adjutáns akkori . k ö z v e t l e n . főnöke I.Vháborús felavatása tömeg-protokolljában. Hát ennyiben volt Magyország."ártatlan bárányka" a háború kirobbantásában, melynek indokoltan lett Trianon a végső kifutása… 🙁

  • Brunszvik
    07.04.6:02

    3-4000 nagymagyarországi kastély, földek és termelő eszközök uszkve (felső)tízezer nemes, illetve „nemzetes” úr tulajdonában.

    Ez a nemzetes nem volt vicc, vagy csak tiszteletteljes megszólítás. A birtokos – valójában vagyonos – osztály hosszú évszázadokon át egyedül birtokolta nemcsak a termelőeszközöket, de szemben a közönséges néppel – parasztok(jobbágyok), és egyéb, munkából épphogy megélőkkel szemben – kizárólagos jogot formált a nemzeti identitásra.

    A mai jobboldal amikor az általa bitorolt állami, úgymond’ közmédia hullámain népieskedve – népdal, néptánc, népzene, íjzäs beszédmodor,stb. – „kommunikál a néppel”, olyankor is csak a fenti tényeket hallgatja el. Azt hazudják, hogy „nagyMagyarországon”, valamint a Horthy-érában az egyszerű népi kultúra meccscsoda nagy megbecsülésnek örvendett-volt, hogy e patyomkin-hungariában csak a „tiszta forrásból” táplálkozó népművészet őszinte megbecsülésnek örvendett.

    Mi sem mond többet ennek az állításnak tarthatatlanságáról, mint hogy példul’ a táncház „mozgalmat” és népdal köröket is a szocialista Magyarország állami telvíziója és rádiója indította a mai, virágzó útjára.

    Színtiszta hazugság, hisz Bartók Béla is – a legnagyobb magyar – emiatt volt kénytelen elhagyni „széphazáját”, akárcsak a többi „másfélmillió emberünk”, kiknek abban a nemzetes-úri, véres glasszékesztyűs díszmagyar, operett diszletvilágban már „nem jutott se hely, se kapnyél, sem pedig kapszli…”

    E „hamis próféták” mesterkednek aljas többekközt „steindl”, meg liget-és Budavár projektjeikkel a nemzetes-úri-világ feltámasztásán, Horthy-restaurációt megcélozva.

    Üdvözöl málnaszőr !

  • Orsós Elemér
    2023 július 1
    7:39 de.

    Végig olvastam hozzámírásod…első három szavát.
    De…ennyi elég is volt belőle. Mindent értek.
    A többi csak blabla.

  • Succubus Lilith

    BENDEGUZ 2023 július 3 12:08 du.

    Ne izgulj, vannak boven kovetoik a fiatalsag koreben.

    Ha nem esik szet darabokra az USA, hamarosan ott is epiteni fogjatok a szocializmust, vagy fasizmust, vagy ki tudja mit terveznek az uraid, de hogy semmi jot a nepnek, az biztos.
    Legalabbis azoknak, akik tulelik.
    Errol jut eszembe: Benyomattattad mar az ehavit?

  • szatmári
    2023 július 2
    10:33 de.

    Úgye nem bayyy ha ekkorákon nem „rágom át” magamat.
    Pláne ha utózöngék is zöngenek utána.

    Tudod paytás, a Zélet szép, de sajna rövid..telisteli van érdekes dolgokkal. Inkább azokkal foglalkoznék -ha nem bánod- mintsem az utózöngéiddel megzenésített novelláiddal… : ) .. : ))))

  • hexadodekaéder

    Szatmári jegyzi meg, hogy A LEGNAGYOBB POGROM a Holokauszt volt.

    Érdemes rákapcsolni a FORTEPAN magyar fotóarchívumra illetve annak KERESÉS üzemmődjára, ahol a ZSIDÓSSÁG, vagy a HOLOKAUSZT címszavakkal 1900-tól 1945-ig figyelemmel kísérhetjük a pogromok sötét jelentőségét. Nem kell hozzá túlságosan nagy fantázia, hogy következtessünk a Horthy-éra álságos ideológiai valóságának hétköznapijai, majd kifejlett tombolásának egyes pillanataira,

    Horthy 1940-es bevonulási komédia-sorozatának egyik eklatáns – mondhatni TRAGIKOMIKUS – jelenete az 1940-es „besztercei szín” egyik SZÍNES (fotó) epízódja, amint a várakozó tömegben emelt felvirágozott piedesztálon EGY RABBI A HOROGKERESZTEES ZÁSZLÓDÍSZBE ÖLTÖZÖTT Beszterce város főterén intéz szózatot az ünneplő sokaságnak, nem sejtve azt, hogy 1944-re ugyanaz a vezére [magyar Fürere] élén „HAZATÉRT” fegyveres erő hajtja majd őt is a marhavagonokba, majd a megsemmisítő táborba.

    Azokról a szörnyű történelmi pillanatokról is részletesen tájékoztat a FOIRTEPAN. Többekközt a kőszegi zsidóság csendőrkísérettel a városon át a vasútállomás marhavagonjaiig vonuló asszonyok, gyerekek és aggastyánok szégyenmenete, vagy a budapesti gettó Dohány.ill.Wesselényi utcai hullahegyei mint az EGÉSZ pogrom RENDSZER szimbolikus MEMENTŐI…

  • LILITH:

    Ne irigykedj, talan majd ezer-ev utan ottan is lehetolenne a lakossagnak szabadon donteni a tobbsegszvazataik alapjan hogy mit ohajtananak, vagy hogy mifele tarsdalmat akarnanak.

    Igen, barmifele jovot is valszthatunk minden evben.

    A „Black Rock” eseteben miert nem kattintod a ceg Portfoliajat?
    Akklor meggyozodhetnel hogy van-e barmi befektetese az alatalatok allitott hadi-ipari erdekekben.
    Vajon a te penzed nem lenne reszese a Black Rock befekteteseknek????
    S honnan tudnad hogy igen vagy nem lehetne az????
    Bankok, inteZetek, vilagszerti cegek penzeit fekteti be jovedlemert.

    Ami Ujkrajna jovojet illeti, fogadhatsz hogy a haborunak majd vege lessz, barki dicsosegere is, de Ukrajna ujjaepeitese egy szabad es fejlett tarsdalmat fog produkalni.
    Persze azt is irigyelhetitek es gyulolhetitek majd.

    Mint irigyeltetek a Marshal-plan sikereit is, amit Sztalin elvtarsatok megtagadott nektek reszesulni abbol.

    Szivembol kivanom szamtokra amit szivetekbol ohajtatok magatoknak!!!!!

  • ELEMER:

    Adatokat nem vagy kepes nyujtani, vajon miert nem?

    Facebook-on barki idota a kattintasok szamaiert kozlhet barmi marhasagokat, de az nem lessz soha teny!!!!

    Nagyon tavol estel a vasalosag felismeresetol.
    Persze az elkepzzelesed soha nem lett valosag. Mert valotlansag es hazugsag volt mindeg az allitott elekpzeleseitek!!!!

    A Marshal Plan nem tett senkit az elekpzelt 51-ik orszagodda!!!!
    Mind boldog, szabad es sikeres tarsdalmakka valtak a haboru utan, s ki tette azt? Az aki legyozte oket a haboruban amit kezdtek.
    Mit tett a ti imadott Kremlinetek valaha is barkinek is ???

    Vajon valaha is tett a ti imadott Kremlinetek valah is valami ertekes es emberseges tettett valah is valakinek? De miert nem?????
    Szerencsetlen Oroszok is csak remenykednek hogy az valaha nekik is leheto lehetne!

    Ocsarkodsasatiok semmit nem er-el soha, csupan a szegyent hozzatok magatokra!!!!
    Na az igazan a ti idegen csizmatalpnyalasotokat es szellemi keptelensegeiteket bizonyitja!!!!
    Na arra buszkek lehettek am !!!!!

  • Hexadodekaéder
    2023.07.05.1:40

    Kösz’ az infót.
    Megkerestem a Fortepán ominózus fotóját az ún.>hazatért Horthy< ünepélyes beszKtercei fogadtatásán, és díszszemléjén két évvel az ún(!) "Első Zsidó törvény (1938.XV.tc.), egy évvel az ún.(!) Második Zsidó törvény (1939.IV.tc.) után, illetve egy évvel az ún.(!) Harmadik Zsidótörvény (1941.XV.tc.) előtt készített színees fotón a valódi "sorsukról" mit sem sejtő, avagy csak pusztán konformista rabbi (a Lelke nyugodjék békében!!!) mond köszöntő beszédet a . r e n d s z e r a l a p í t ó , a t y a . az útitáskájában Magyarországról átörökölt "zsidó törvényekkel", tehát a megátalkodott gyűlölettel telt lélekkel "m e g t é r t" főméltóságú úr tiszteletére…

    Az (ún.!) jel arra szolgál, hogy emlékeztessen a hivatalosan első, második és harmadik zsidótörvényeket már 1920-ban – tehát a fenti parádés bevonulások előtt már húsz évvel – megelőzte az ún. Numerus Clausus törvény (1920.XXV.tc.) [Horthy I. törvényi boszzúja], mely a Horthy rendszer, névadójának eredeti és valódi szándékainak és terveinek a törvényre emelésével már akkor kiérdemelte a ténylegesen első zsidó törvény "megtisztelő" címét.

    Tehát összessen 4 zsidótörvény és számtalan kapcsolődó rendelet Horthysztán bőséges termése független volt a Hitlereitól és kronológiájában megelőzte azokat. (A Numerus Clausus pl. már 8 évvel előzte meg a Mein Kampf kiadását.)

    Érdekes és titokzatos, hogy a képen szereplő szegény – Auschwitzban kivégzett besztercei rabbi akkor még semmit sem tudott volna ezekről.

    Egyébként az is lehetséges, hogy szegény nem is Auschwitzaban, hanem pl. Kőrösmezőn (Kamenyec-Podolszkíjban) végezte be életét, amennyiben esetleg hivatalosan nem tisztázhatta, a besztercei kerületbe kerülésének, illetve születésének a helyét és időpontját, mert az 1938-41 között az oda is "megtért Horthysta hatóságok" – Csendőrség, Rendőrség(BM) és Katonaság – 1941-ben – az ünnepélyes protokoll fotó után csupán 1 évvel(!), a birodalmi határváltások kipécézett zsidó lakosok – tisztázatlan illetőségű – mintegy húszezer kárvallottját kíméletlenül kiszolgáltatták a nevezett Kőrösmezőn tevékenykedő velük szövetséges német Einsatzgruppe-nak, azaz kivégző különítménynek…

    Orbán, aki a Kosuthtér-programmal kezdett bele a Horthyéra
    . s z e r e c s e n m o s d a t á s á b a , hogy úgymond', hogyaszongya: "a zsidósággal történtek (holokauszt háborús bűnök kérdésében) c s a k . 1944.márciusától vesztettük el önállóságunkat, és 'lettünk hullarablók'*, holott valójában a politikai szüzesség már Horthy 19-es hatalomba juttatásával veszett oda, de semmiképp a 25 évvel későbbi német megszállással…
    `

    * gróf Teleky Pál, Horthy egyik fő ideológusa sk. öngyilkos búcsúlevelében használta Horthy-Magyarországra 1942-ben ezt a "hullarablók lettünk" kifejezést, ami egy, a kérdésben ugyancsak főbűnös szájából abszolúte hiteles megállapítás volt.

  • UTŐIRAT

    A kérdéses 1940.évi besztercei Fortepan fotó száma: #8562

  • Orsós Elemér

    „tisztelthölgyeimésuraim”
    2023 július 1
    4:33 de.

    Hálásan köszönöm,hogy -csak egyszeri laikus emberi, ösztönös- ráérzéseimet szakértőként szakszerűen megerősíted!

  • Orsós Elemér

    szatmári
    2023 július 2
    10:33 de.

    „Geiza
    Orsós
    12:29

    Vitátok pogrom és háború természetéről – bocs a hasonlatért, de – alma és körte összehasonlítása, mely viszonyban az a közös, hogy mindkettő a fán lóg, különben egészen mások…”

    Nagyon jól látod!
    (Viszont, ha jól tudom, a cári időkben még nem is létezett Ukrajna, de nem is ez a lényeg, hanem hogy a pogromok motivációja, úgy általánosságban hasonló, mert speciel az ötvenes-hatvanas években az USA-ban levő haladó zsidó értelmiséggel is -igaz kissé enyhébb formában- ugyanúgy előfordultak, de most utólag inkább szemérmesen koncepciós pereknek hívják!)

  • "tisztelthölgyeimésuraim"

    Orsós Elemér
    2.4:31

    „…A casus belli, melyet Ferenc Jóska úgy bekapott, mint kacsa a nokedlit.”

    Tény, ami tény, hogy Ferencz Ferdinándon kívül ez más is lehetett volna, azonban ez esetben ez nagy valószínűséggel már elő volt készítve. F.J. Cs. és Kir. apánk őfelsége, oldalán Horthy szárnysgédével egyetemben, „mindent meggondolt”, azaz hetekig törte a őszesen kopasz fejét, hogy mit is kék’ csinálni, ami azt a birodalomrohasztó arzenált végre már mozgásba lendítené…

    – Az azonban, még mindig rejtély marad, hogy a szerb lázadó „hazafiak” magyarországi kiképzésében valóban részt vett e a bécsi és a magyar rendőrség és titkosszolgálat. Vagyis a merénylet „akárki nagyember” ellen valószínűleg a magas készletek és a további gyártás érdekében „az Udvar”, vagy inkább környezete számára sürgető szükségszerűséggé vált.
    Nade, ezzel négy év alatt – Trianonig alaposan egy jóidőre már előre – lerendeztük az arzenállal együtt a polgári javakat és az ősi magyar határokat is…