Karácsonyi gondolatok — Szent Ferenc, Kurt Vonnegut és a megtestesülés radikális abszurditása

2023 december 24 8:56 de.52 hozzászólás

A 19 hónapos gyermekem a karácsonyi könyvek polca felé mutatott: „könyv?” Egy másik könyvet akart választani, amit lefekvés előtt felolvashatok neki, és feltételeztem, hogy egy másik hóemberről, az új rögeszméjéről fog szólni. Néha megpróbálom lebeszélni a hóemberes könyvekről, mintha én lennék az, akit szórakoztatni kellene.

De ezúttal a kedvenc gyerekkönyvemre mutatott, a Nap Hold csillag címűre, amelyet az egyik kedvenc szerzőm, a néhai, nagyszerű szatirikus Kurt Vonnegut írt.

Míg a legtöbb illusztrátor azután tervezi meg a művét, hogy a szerző megírta a történetét, addig ennél a könyvnél épp ellenkezőleg zajlott az alkotói folyamat. A neves grafikus, Ivan Chermayeff először az illusztrációkat készítette el, majd Vonnegut megírta a műhöz illő történetet, mintha az Ötös számú vágóhíd (vagy személyes kedvencem, a Bajnokok reggelije) szerzőjének szüksége lett volna egy kiútra, hogy még furcsább legyen.

A Napholdcsillag, Vonnegut egyetlen gyerekkönyve (ami valószínűleg jó dolog minden formálható elme érdekében), a választott történet miatt karácsonyi könyv.

Lapozzuk át az illusztrációkat, és olyan érzésünk támad, mintha Chermayeff szándékosan próbálta volna megakadályozni, hogy Vonnegut képes legyen bármi koherenset összerakni. Egy bonyolult, a szemgolyó anatómiáját részletező vázlattal kezdődik, majd több mint 20 oldalon egyszerű, szaggatott formák – napok, holdak, csillagok -, valamint teljesen egyszínű oldalak következnek. Az alakzatok mérete a könyvben végig változik, néha megsokszorozódnak, máskor pedig keresztezik egymást.

Azt hiszem, a fiam a szemgolyó rajzáig jutott, mielőtt elkezdett volna a hóemberért kiabálni.

A Naphold csillagában Vonnegut zseniálisan meséli el a karácsonyi történetet az újszülött kis Jézus fejletlen szemén keresztül, ennek a „világmindenség teremtőjének”, akinek „soha nem volt szüksége szemekre”, mivel „mindent tudott és minden volt”.

Egy üres zöld lapra Vonnegut azt írta: „A negyedik álma egyszerűen zöld volt. Soha nem látott még zöldet”.

Egy kerekded napot Mária vállaként, egy félhold tetején ülő csillagot pedig Józsefként írta le az ajtóban lámpással a kezében.

Egy oldalra, amelyen a három alakzat összecsavarodott, Vonnegut ezt írta: „A Teremtő most egy napot, egy holdat és egy csillagot látott összeállni egy lehetetlen kozmikus kuszaságban. Mi lehet a magyarázat? A csecsemő szemei keresztezték egymást.”

Egyesek szerint a könyv a szentségtörés határát súrolja, bár a könyv az Ézsaiás 7:14 híres szavaival kezdődik, amelyek az Emmanuelről szólnak, ami azt jelenti: „Isten velünk”. Egy szabadgondolkodó humanista írta, aki egyszer „Krisztus-szerető ateistaként” jellemezte magát, Vonnegut nem félt művében kritizálni a vallást.

Én azonban nemcsak viccesnek találom a könyvet, hanem teológiailag is gyönyörűnek. Vonnegut, aki irodalmi szakértője az emberi állapot abszurditásának ábrázolásában, most Krisztus emberi állapotának radikális abszurditását emeli a megtestesülésen keresztül: az Univerzum Teremtője egy tehetetlen csecsemővé alacsonyodik, aki képtelen megfejteni a környezetét, színeket és homályos alakzatokat lát, és igen, valószínűleg keresztbe teszi a szemét.

Vajon nem ez volt-e az, amit Assisi Szent Ferenc is tett, amikor 800 évvel ezelőtt Greccio kisvárosában felállított egy élő Születést? (Kétlem, hogy valaki valaha is áthidalta volna Vonnegut és Ferenc közötti kapcsolatot, de mindennek van egy első alkalom).

Egy olyan korban, amikor Jézust gyakran úgy ábrázolták, mint egy hódító, győzedelmes trónon ülő királyt, egy olyan istenképet, amelyet a keresztes hadjáratok és más, a térítésre összpontosító missziók igazolására használtak, Ferenc segített az embereknek újra Krisztus emberségére és alázatosságára összpontosítani. A megtestesülés misztériumában Ferenc meglátta Isten szívét.

Nemrégiben lehetőségem nyílt arra, hogy egy ferences zarándoklat keretében Olaszországba látogassak. Greccióban az idegenvezetőink segítettek kitágítani a képzeletemet, amikor elmagyarázták Ferenc élő Születésének megdöbbentő tulajdonságait. Ferenc igyekezett a lehető legemberibbé és legvalóságosabbá tenni a Születés újrajátszását: az éjszaka közepén, a dermesztő hidegben, nemcsak valódi emberekkel, hanem valódi állatokkal is, akik valószínűleg szagoltak, és talán még a mosdót is használták ott, abban a kis barlangban.

Greccio lakói, akik imádták Ferencet és testvéreit, ezt a magával ragadó élményt egyedülállónak, talán gyönyörűnek is találhatták, de korántsem volt kényelmes vagy kellemes. Talán ez volt Ferenc célja. Néha a karácsonyi történet elrománosítása közben elfelejtjük annak abszurditását.

Ferenc számára természetesen nem volt idegen az abszurditás birodalma. Ő volt az az ember, aki feljelentette az apját azzal, hogy meztelenre vetkőzött a püspök előtt; aki mezítláb utazott olyan távoli helyekre, mint Róma, Greccio és La Verna; aki egyszer az ötödik keresztes hadjárat közepén „az ellenséges vonalak mögé” utazott abban a reményben, hogy találkozik a szultánnal, a muszlim sereg parancsnokával (valóban találkoztak, több napot töltöttek együtt, és barátok lettek).

A legenda szerint egy szenteste, amikor Assisi körül lakomák zajlottak, és testvérei tudatára ébredtek saját éhségüknek és szegénységüknek, Ferenc egy nagy darab húst vett le az asztalról, ahol testvérei ültek, és a falhoz dörzsölte, mondván: „Még a falaknak is húst kell enniük az ünnepen!”.

Ezek egy szentnek a színházhoz való hajlama – olyan cselekedetek, amelyeket ma egy zseniális őrült cselekedeteiként is értelmezhetnénk, ami talán egy másik, Vonnegutra jellemző átfedés. Néha abszurd emberek kellenek ahhoz, hogy abszurd igazságokat közöljenek.

A greccói barlang hátsó falán ma egy 15. század elejéről származó freskó látható, amelyet egy Narni nevű művésznek tulajdonítanak. A freskó jobb oldala mai szemünknek talán megdöbbentő lehet, ahogy Mária a csupasz mellét tartja, és a szoptatós keresztgyermek szájába nyomja. Megzavarónak, szinte provokatívnak érezhetjük, mintha el akarnánk takarni a szemünket ettől a meztelenül emberi pillanattól a Szűz és a Megváltó között.

De talán ez volt a művész célja, hogy a nézőt arra kényszerítse, hogy szembesüljön a megtestesülés radikális abszurditásával: a világegyetem Istene teljes mértékben Mária anyatejétől függ, hogy éljen.

Minden olyan keresztény lelkiség, amely nem ápolja az emberi méltóságot, nem a megtestesülésben horgonyoz. Isten nem csupán egy emberen keresztül érkezik világunkba, hanem sebezhető csecsemővé válik, aki más emberektől függ a túlélésben. Narni freskójának sikerül közvetítenie a megtestesülés kusza testiségét, tükrözve azokat a témákat, amelyeket Ferenc azon a hideg éjszakán, 1223-ban emelt ki.

Itt, Ferenc élő születésének 800. évfordulóján, Greccióban, arra hívnak bennünket, hogy másképp, abszurd módon gondolkodjunk a karácsonyi történetről, azaz szemléljük azt a forradalmi misztériumot, hogy Isten elég nagy ahhoz, hogy ilyen kicsivé váljon.

Igen, a karácsonyi történetnek volt egy varázsa, egy misztikus soványsága, de Jézus nem tudott volna erről semmit. Abban az istállóban Jézus szoptatott, pisilt, kakilt és aludt volna, és valószínűleg sikoltozott és sírt volna a szalmaágy kényelmétől.

A csecsemő számára a pásztorok, a bölcsek, az állatok és az isteni választott pár csak kusza alakok és színek lettek volna. Vagy ahogy Vonnegut a Napholdcsillag első oldalán zárja: „A Teremtőnek csak léteznie kellett. Ez elég volt. De most, emberi csecsemőként, látnia is kellett – méghozzá tökéletlenül, két emberi szemen keresztül, amelyek mindegyike egy-egy gumiszerű kis kamera volt”.

Isten szemével látni merészelni karácsonykor valami egészen mást jelent.

Stephen Copeland

A szerző a Ferences Média (Franciscan Media) és a St. Anthony’s Messenger munkatársa. A cikk eredetileg az amerikai National Catholic Reporter-ben jelent meg. Fordítás: KMH.

 

Boldog Karácsonyt kívánunk valamennyi olvasónak!

52 hozzászólás

  • Succubus Lilith

    Minden kereszteny olvasonak Kellemes Karacsonyi unnepet kivanok, a tobbieknek kellemes pihenonapot es lehetoleg keruljek el az alkoholmergezest!

  • Kivánok én is kellemes ünnepeket azoknak a sorstársaimnak – követve Succubus Lilith-et, akikben még bennt „bujkál” a közelmultbeli idök karácsonyi érzésvilága – a Béke és családi szeretet.

    Nem tudok viszont semmit sem kivánni azoknak akik a gyilkolásra való ösztönzésröl beszélnek, háborukra buzditanak, vérre, szenvedésre kivánnak milliárdokat szétosztatni kormányaikkal – mert ezek az emberek a halál ügynökei – emberi mivoltukat rég megtagadó kreaturák (hogy honnan nem tudom és nem is érdekel)

  • Succubus Lilith

    Ahogy a rendezett mozgas latszolagosan rendezetlen lesz, aztan megint rendezette valik…stb…

    https://www.facebook.com/reel/2086427065050171

  • T.Stephen Copeland!

    Ha nem is abszurd, de mégiscsak furcsa, hogy az „eredetileg” Emmanuelnek „tervezett” messiásból Jézus lett…
    Taláncsak nem a tervező keverte össze a neveket? Mert ha hírvivő Ézsaiásával már 800 évvel korábban így hirdettette ki, akkor feltétlen úgy illett volna, hogy a befutó mesiah valóban ezt a nevet kapja tőle, de nem mást, hisz’az >érintettek< egy megbízható prófétától csakis egy Emmanuelt várhattak volna. Vajh mi történhetett odfönn' a központban?
    – Persze, tudjuk, hogy minden névnek van egy-egy jelentése, azonban ez nem ok, és nem magyarázat arra, hogy tulképp' itt személyi változás történt a kiválasztásban.
    Bizony, bizony központi utasításra teljesen más megváltó érkezett, mint az a próféciában ígérve vagyon, hogy
    "…Az Úr maga ad nektek jelet: Szűz fogan, fiút szül és [majd] Immánuelnek nevezi el."
    Márpedig, ha a próféta (a Biblia) – az Úr hangja – akkor nincs az a körülmény mely azt megváltoztathatná. És mégis… 😀

  • Succubus Lilith

    Vögelein 2023 december 25 10:20 de.

    Látom, még karácsonykor is piszkálni akarod a keresztényeket 🙂
    De minden bizonnyal tudod, hogy ‘Jézus’ azt jelenti, hogy ‘Isten megment’, az ‘Immanuel’ pedig azt jelenti, hogy ‘Isten velünk’.
    Írjuk le egy ‘matematikai’ képletben:

    Isten megment = Isten velünk

    Még egy vak is láthatja, hogy a 2 ugyanaz.

    Egyébként az Immanuel név azt akarja jelenti, hogy Isten velünk (van). A ‘lenni’ igét a héberben általában kihagyják, de valójában valami árnyaltabb dologról van szó. A héber csak akkor használja a ‘lenni’ igét, amikor egy viselkedést határoz meg, amely meghatározza azt, ami a viselkedést végzi. A héberben egy olyan mondat, mint „a kutya kint van” nem egy árnyékban szundikáló kutyát tükröz, hanem egy olyan viselkedést mutató kutyát, amelyről felismerjük, hogy kutya. Talán egy mókus után fut, vagy nagyon hangosan ugat; bármi is az, amikor a héber azt mondja, hogy a kutya kint van, a kutya azzal van elfoglalva, hogy kutya legyen.

    És amikor Isten magát VAGYOK-nak nevezi, azt jelenti, hogy nagyon elfoglalt azzal, hogy a dolgát végezze. Az Immanuel névből viszont hiányzik a lenni ige, ezért az Isten passzív jelenlétét jelöli. Más szóval, az Immanuel név nem annyira azt hangsúlyozza, hogy Isten bennünk munkálkodik, vagy akár értünk dolgozik, hanem inkább egy együttlétet, meghatározatlan eredménnyel. (Ez látható pl. Isten alkalmi sétájában a kertben a nap hűvösében (1Mózes 3:8).)

    Tehát talán jobb lenne az a fordítás, hogy ‘Isten köztünk van’.

  • gabriel
    2023 december 24
    7:30 du.

    érdekes dolgok ezek! béke és háború kinek mi fexik éppen hasznosabban? hogy mennyi a hulla amely hulla, ezeket sem érdekli, de -végre- az is látszik, hogy a fizikailag lehetetlen egypólusú világ kezd -immáron- sok pólust növeszteni ami szintén ellentmond annak a fizikának amit ismerünk? vagy nem?

    szemlélődök, itt két nátha között az egyik száraz a másik nedves és elég jól tűröm, de „a” híreket még kevésbé mert azokat meg szűrik, és a visszájuk sem igaz? közben változik a kép!

    lehet, hogy az lesz amire én annyira vágyok?

  • Így a cikk:

    „a világegyetem Istene teljes mértékben Mária anyatejétől függ…” (SIC)

    E. f ö l d i . realitást zseniális József Attilánk már 1929-ben ugyanígy látja (részlet a BETLEHEMI KIRÁLYOK c. művéből):
    `

    „…Irul-pirul Mária, Mária,

    boldogságos kis mama.

    Hulló könnye záporán át

    alig látja Jézuskáját.

    A sok pásztor mind muzsikál.

    Meg is kéne szoptatni már.

    Kedves három királyok,

    Jó éjszakát kívánok!” ˙ 😀

  • Kellemes,bekes karacsonyt kivanok a
    hivoknek.
    Vogelein ismertetesehez- csak annyit
    kivanok hozzafuzni- valoban Ezsaiasnal jelenik
    meg a ” tervezett” mesiah,aki egy „fiatal notol”
    szuletett.
    Az eredeti heber szovegben ugyanis’
    ” האלמה הרתה וילדה בן וקראה שמו
    עמנואל.”
    A kisasszony(fiatal no) allapotos lett,
    fiut szult,akit Imanuel( nek) nevezett.
    Lehet,hogy a gorog forditas- nem volt pontos.
    Meg egy erdekesseg. Jozsef, a ” neveloapja”
    David nemzetsegebol szarmazott,ahonnan
    a Masiah- nak kell jonnie.
    Mindenkinek tisztelem a hitet,amig az enyemeket-
    beken hagyjak.
    Most olvastam,hogy a papa – a gazai harcokrol szolvan,bekere szolitott, mert ” terrorra- nem
    lehet terror a valasz”.
    Vajon mit szolna ehhez az ” alapito”, aki ettol
    a ” terrorista” neptol szuletett?

  • tisztelt vogelein

    MEMORIA 2024 ev telt el az emberi memoria nem maradhatott meg tokeletesen

  • Succubus Lilith

    ” Aljakszandr Lukasenka belarusz elnök bejelentette, hogy befejeződött az országba telepítendő orosz taktikai atomfegyverek szállítása. Ezek az első ilyen típusú rakéták, melyeket Oroszország a határain kívül helyez el, ezzel kiváltva a kelet-európai és balti államok aggodalmát.

    Lukasenko azzal indokolta, hogy orosz nukleáris fegyvereket telepítenek Belaruszba, hogy elrettentse a NATO-tag Lengyelországot az agressziótól.

    Az atomfegyverek ellenőrzését és esetleges bevetését továbbra is Moszkva felügyeli. A lépést Oroszország felelőtlen és provokatív döntéseinek példájaként a Fehér Ház elítélte. ”

    Komment: Meghalok a rohogestol! Az amerikai eliteli a provokaciot! Vajon a sajat provokacioit is eliteli, vagy aze’ annyira meg nem hibbant Joe bacsi?

  • Succubus Lilith

    Bendegúz testvérnek: Mit szólsz ehhez Bendi? A védenced annyira ideges, hogy ártatlanokat veret agyon.

    “ Agyonverték a Zelenszkij család korrupciója ügyében nyomozó újságírót…

    Megtalálták Egyiptomban Mohammed al-Alawi újságíró holttestét, aki Volodimir Zelenszkij ukrán elnök családjában folytatott korrupció ügyében nyomozott – számol be az El Mostaqbal.

    Hurghadában megtalálták Mohammed Al-Alawi egyiptomi újságíró holttestét, aki Zelenszkij anyósának ötmillió dollárért (460 millió rubelért) történő Vörös-tengerparti villavásárlását vizsgálta.

    A hurghadai rendőrség és rokonok egyetértenek abban, hogy az újságírót ismeretlenek csoportja támadta meg. A rendfenntartók tájékoztatása szerint a testen számos törést és hematómát, valamint zárt fejsérülést találtak. ”

  • Nem csak az osi-Israelitak, de az egesz edmberiseg mindeg tartott egy remenyt, hogy majd valahogyan de egy napon minden Foldonlevo kegyetlenseg , fajdalmak, megprobaltatasok veget ernenek valahogyan, azert remenyeiket fentartva remeltek a Messias erkezeset valahogyan, valamikor.

    Persze a sjat-altaluk okozott emberi gyarlosagnak, kegyetlensegeknek, onzeseiknek soha nem hajlandok vgetvetni.

    Azert javasoltam az itteni olvasoknak Debarim 30 reszet (Deutoranami 30 fejezetet) amely valojaban reamutat a leheto valosgara, a ki-utra mind az emberigyarlosagok-altal okozott fajdalmaknak.

    S az nem emberfeletti igeret volt am, hanem az emberiseg tettei alatal okozott kovetkezmenyek logikus valosga.

    Na de arra az emberiseg, sot meg az itteni Israelitaknak valottaknak sem volt elfogadhato.
    Tehat az az emberiseg siralmas jovoje, a tetteink-altali onpusztitas.
    S azert biztos nem vadolhathattok semmi mas emberfolotti Erot!!!

  • Vögelein
    2023 december 25
    10:20 de.

    Igen, remélem szörnyen elégedett lettél magadtól ettöl az aljas szándéku fertelemes mocskolódásodtól
    már legalább 3x veregetted meg külön-külön mindegyik válladat

    Ki is osztottad magadnak a nemzetközi munkásmozgalom hösének a legmagasabb párt és állami dijakat, amelyeket személyesen a szeretett nagy vezetö – a KOMINTERN elnöke adott át kiváló munkásságod és érdemeid világszintü elismerése gyanánt.
    Azóta is reggeltöl-estig hallgatod a kommunista inter”náci”onálé indulóját

    Nagyon rekedt madár vagyol te, és semmiképpen sem kicsiny, hanem valódi urrubu
    aki már nem lesenállva, hanem haldokló mellett igézö szemekkel várja a következö hullát….

  • Succubus Lilith

    Gabriel 2023 december 26 1:33 de.

    “Rodeio egyetértesz?

    https://www.facebook.com/groups/180974013014896/permalink/916766786102278/?mibextid=oMANbw”

    Nem. Rodeo baratunk csak a komcsikat, fasisztakat es a nacikat kedveli, azokbol is azokat, akik a globalistak szolgalataban allnak es rendkivul aljasak es korruptak. A te esetedben a Rodeo a Lula elvtarstol el van ajulva.

    .
    Izraeli 2023 december 26 4:35 de.

    ““ Most olvastam,hogy a papa – a gazai harcokrol szolvan,bekere szolitott, mert ” terrorra- nem lehet terror a valasz”. ””

    Egyreszt kereszteny gyokerei vannak Franky-nek, masreszt kommunista a lelkem, tehat o is minden bizonnyal zsidogyulolo. Mint olyan ot nagyon bantja amikor a zsidok megvedik magukat. Meg kinosabb neki, ha ugy tunik, hogy egyszer es mindenkorra legyozik az ellenseget, nem csak simogatjak.

    .
    Gabriel 2023 december 26 4:46 du.

    “ Igen, remélem szörnyen elégedett lettél magadtól ettöl az aljas szándéku fertelemes mocskolódásodtól
    már legalább 3x veregetted meg külön-külön mindegyik válladat ”

    Kedves Gabriel!

    Mindegyik vallasnak vannak ellentmondasai, hibak a ‘szent’ konyvben, logikai es filozofiai furcsasagok. Ettol az iszlam sem mentes, barmennyire is probaljak megmagyarazni. Es hat bizony vannak hatarozottan humoros hibak es ellentmondasok, amikkel lehet elcelodni.
    Engem nem sert, ha nyilvanvalo hibakrol emlekeztet valaki. Epp a napokban gondolkodtam el a Koran egy versen, ami nyilvanvalo hibanak tunik es aminek a megfejteset meg muszlim hit-tudosok sem ismerik. Egy vagy kereszteny vagy ateista ertelmezes viszont segitett abban, hogy talan sikerult megfejtenem mire gondolt Mohamed.
    Tehat a kritika hasznos!

  • gabriel
    2023 december 26
    1:33 de.
    brazil belügy

  • ISRAELI;

    „neveloapja…” ? tehat meg Te is bedoltel Constantine Nap-imado probalkozsera ?

    A „MITRA” nap-isten amely teologiaik alapjan NEM emberi lenytol szuletve, hanem a barlang alapkovebol December 25-en.

    Azt ma u.n. „kereszteny” zarandokok lemasznak Betlehemben a Nativiti nevu templom alatt, ahol imadjak az azlapkoben levo lukat, amely diszitve ezusttel es rozsaszinmarvany oltarral, ahol a „Jezus” szuletett.
    Habar az adatok tisztan adja hogy az istalloban szuletett a fital rabbi es NEM a telkozepen.

    LILITH;

    Hol, mifele es kialatali „PROIVOKACIO”-ra hivatkozol?????
    Hiszen itten Te vagy az iarsbeli „provokator”, s elvtarsad Moszkvaban az egyedulli prrovokalatlan agressor, haborus tomegpusztito s az nem csak provokacio!!!!!!!!!

    S vajon miert a fokozatos tomegvandorlas a USA deli hataran,sot a mult honapokban meg az eszaki hataron at is sokszorosodott a migransok zomei.

    Oh, persze azok ‘nem alnak majd meg Equatorig’. Hm??????

    S ki verte halara azt az illetot amit jelzel?????
    Elvezed a buntettekeket,hm???????

  • Nem a jelen cikk alanyan, de ha a tisztelt cenzor az unnepi elvek alpajan angedne kozolni, halasan vennem.

    Ami pedig Karikas 2023, november 17, 5;33 d.u. soraira;
    ahol allitotta, hogy;
    ” Kennedy meggyilkolasaaval a legfobb imperialista gyarmatosito hatalom szerzett amerikai jolet a vilag kifosztasabol jott letre…”

    Eltekintve, hogy a sok evekfolytaman soha, sehol egyetlenegyszer sem volt senki kepees adatokat nyujtani azon allitasaikat alatamasztani.

    Na de a Texas-i merenyletre vonatkozoan, a tagadhatalan valosag, hogy Kennedy a Conservative gazdasagi elveket kezdve, amit Reagan is kovetett sikeresen, de az 1962-es Cubai szoviet-katonai hoditast megelleitva lett a merenylet aldozata, s az vajon kinek lehetett volna a celja.

    S az LBJ adminisztraciojaval a liberalis demokratak, New Deal demokratak, de meg az u.n. „Blue dog demokratak” befolyasa is megsemmisult, s a leg radikalaisabb bal-oldaliak befolyasa jutott a felszinre.
    Tehat totalaisan a Karikas meglatasaval szembeniek.

    Hasonloan LBJ a mernylet kivizsgalasat a Warren fobiro alatal vezetett kivizsgalasat rendelte el.
    Amely a kivizsgalas eredmenyeinek jelenteseben kijelentette, hogy nem az alpvato adatokat, hanem a lakossagot ohajtottak megnyerni, hogy semmi ‘idgen hatalom’ nem volt okozoja a mernyletnek.

    Maig is allitva, hogy Lee Harvey Oswald egyedul vitte vegre a merenyletet.
    Ami az adatok alapjan lehetetlen lett volna.

    Oswald az iskola raktar 5-ik emleti ablakabol lott.
    Egy 6.5 mmm-es Karkano olasz puskaval letartyoztatva, amit persze regebben vasarolt katona korban a Marine Commendantjara lott, amiert birtonben is ult.

    De az elnoki kocsi elso ulesen levo Conneley kormanyzo valla hatan erve a loves, ami a mellen tavozott, s a jobb terden fekvo csuklojan vegzodott. A 6.5 mm lovedek feltarva.

    De a „Zapruder” nevu video, egy Zapruder nevu egyen alatali 8 mm-es Bell&Howel camera altali film ami tisztan mutaja hogy Kennedy elorol a torkan utotte a golyo ami a nyaka-hatasoreszen tavozva.
    Fel-pillanat mulva egy masik golyo a homlokan utve az agyat szetloccsanatotta.

    A tomegek latva reagaltak az elottuklevu utkersztezodes fuves oldalan a lovesek „puffantsait’, s a tomegek es rendorok rohanva, de mire oda-erkeztek senkit nem talaltak.

    Oswald egy szellemileg problematikus egyen volt gyerek-koratol.
    Kommubistanak valta magat, s Sz.U-ba koltozott.

    De ottan sem volt megelegedett es vissza jott egy oroszleanyzoval flesegekent, Marina-val, aki jozan eletu es gondolkdasinak bizonyosodott.

    Oswald Castro-istakent hirdette es mukodott az evek soran.

    A tenyek bizonyitjak reszvetelet a merenyletben, de vajon ki vagy kik kevertek abba-bele ??????

    S vajok ki, vagy kik lehettek az elnoki kocsival szembeni loveszek, akik lovese Kennedy eletet vette???????????

    S vajon miert celzottan a kivizsagalo bizotsag a tortent valosag nyilvanossagra hozasat korlatozta??????????

    Na Karikas, elvtarsaid tetteit miert is ohajtotta volna barki mas mint radokalis bal valotlansagokkal takargatni???

    Hiszen ugyan az a radikalis bal, biztosditotta elvtarsaid sikereit del-kelet-azsiaban, majd Kina iparosodasat letrehozni, s Kinai elvtarsaid totalis hatarozata hogy Mao centeniel evere a vileg elso Super-hatalomma lenni.

    Tehat allitasaidat az ellenkezo iranyba kelett volna celoznod, de a tagadhatalan valosagokat keptelen vagy mindeg is belatni. legalabb is BEVALLANI.

    Na, vajon miert nem ???????

  • SUCCUBUS LIITH

    Közben pedig az EU-parlamentjének nevezrtt cirkuszában ez a müsör megy:

    https://www.youtube.com/watch?v=mFHlG4W6RgA

  • Udvozlet az itt kommunikalo- es vitatkozo
    tarsasagnak,es egy jobb,bekesebb uj evet.
    Eloszor is Lilithnek,aki erti,hogy miert harcolunk.
    A sok szomoru hirrel szemben, van nehany
    fenysugar.
    Az utolso honapban,tobb mint ketezer zsido
    bevandorlo erkezett, foleg Europabol, de mashonnan
    is.
    A francia zsido fiatalok, joforman rogton
    megerkezesuk utan- fiuk es lanyok- jelentkeztek
    az IDF be,kikepzesre es harcra.
    Neha aggodom, hogy ekezetek hianyaban,neha felre
    ertenek.
    Megis- megertetted, hogy nem a csalad, hanem
    a katolikus Egyhaz fejerol volt szo.
    Igaz,hogy a Vatikani Zsinat- ” idosebb testvernek”nevezte a zsidosagot,de a papa a terror elleni onvedelmet- terrornak- latja.

    Bendeguz- felre ertett,nem eloszor es nem
    utoljara.A Teremto fianak,es a szuztol szuletett
    megvaltonak,semmi koze a napistenhez es a tobbihez.
    Osszehasonlitva Matia- val, aki errol irt,
    az eredeti – Ezsaias- ( ahonnan ” masolta”?)
    forditasi hibarol volt szo, A heber ” עלמה”-
    ( kisasszony,fiatal no)- szuz- nek lett forditva
    Nem magamtol voltam ilyen ” bolcs”. Egy kanadai
    Habad rabbi valaszolt tobb kerdesre a Net- en.
    Sajnos,nem emlekszem a nevere.
    A magyarazat- logikus,mivel tudomasom szerint
    az elso Biblia forditas- gorog.
    Azoknak,akik eredetiban olvassak a Bibliat,mint
    mi,ertheto a forditasi hiba.
    A teli szuletesen,fenyofan es a tobbi jelkepen,mar en is gondolkoztam.
    Hogyan kerult a Kozel-Keletrol az Europai telbe
    ez az unnep.
    Talan a fenyo helyett- logikusabb lett volna-
    a palmafa.
    A vallas nem logika,hanem hit.
    Ennel jobban foglalkoztat, mit szolna a zsido
    NEP -tol szuletett ” vallasalapito” az ujra
    eledo antiszemitizmushoz Europaban es Amerikaban.

    H

  • Bendeguz- nak.
    Sajnos- ” elszaladt” a hozzaszolasom.
    Csak annyit teszek hozza,hogy a zsido
    vallasban nincs szo ” Isten fiarol”,
    azert tettem idezojelbe- a ” nevelo apat”
    Jozsefet,aki David nemzetsegebol
    szarmazott.
    Kulonben,mindenki higyjen- amiben
    akar.
    Talan meg annyit, hogy, a kommunizmus
    melyben sok ateista hisz- maig,
    szinten- vallas.
    Errol szol tobb velemeny-
    ” The god that failed” cimu konyvben.

  • Succubus Lilith

    BENDEGUZ 2023 december 28 1:30 du.

    “Hol, mifele es kialatali „PROIVOKACIO”-ra hivatkozol?????”

    Hallottal 2014 kapcsan egy bizonyos Majdanrol? Kertelek mar, hogy valld be, hogy csak jatszod a hulyet, hiszen annyira hulye senki sem lehet, ahogy azt te megjatszod.
    Mar szamtalanszor a szadba ragtuk ezt (en es masok) de te meg mindig ugyanazokat a baromsagokat kerded.

    “S vajon miert a fokozatos tomegvandorlas a USA deli hataran,sot a mult honapokban meg az eszaki hataron at is sokszorosodott a migransok zomei.”

    Ezt talan kerdezd meg valakitol a Feher Hazban, valaki olyantol, aki meg tud beszelni is.

    “S ki verte halara azt az illetot amit jelzel????? Elvezed a buntettekeket,hm???????”

    Neked a Soros Gyuri bacsi valamelyik aljas gittegyleteben van a helyed!
    Ahelyett, hogy elmeselned ki olhette meg a kedvenc korrupt politikusodat lebuktato ujsagirot, engem vadolsz azzal, hogy en elvezem a buntetteket. De hat mit lehet varni attol, aki a vilag legmocskosabb rendszeret ved foggal es korommel?!

  • Succubus Lilith

    gabriel 2023 december 28 9:06 du.

    Par oraja lattam en is. Ebben az a legizgalmasabb, hogy az ir nonek eddig nem tunt fel mindaz amit a beszedenek elejen emlitett.
    Azaz, hogy korrupt az egesz EU, nem a nep valasztotta meg a Fondorlatos Liar-t … stb.
    Csak most jutott el a tudataig, mert Izraelt kellett valahogy gyalaznia.

  • ISRAEL irta;
    „Az ‘alapito” aki terorrista neptol szuletett…”

    Mifele „alapito”-ra gondolsz?
    Hiszen Hassidic rabbi volt az adatok alapjan, s anyja Miriam
    Levita, apja Joseph meg a Juda torzsebol szarmazo.

    Tehat nem Ismael utadai voltak!!!!

    De amit Constantine alapitott az regi Perzsiai (Zoroesterian) nap-isten imadasat vezettebe a romai birodalomban.
    S Constantine a tortenelmi adatok alapjan szigoruan buntette a Sabath betartojaikat.(Sol Invictus).

    Boldog es sikeres romai uj-esztendot!

  • Ha folytathanam KARIKAS Nov.17, 5;333 du soraira reagalni, ahol azt is irta , hogy ‘ a US eliteinek semmi erdekeuk kovetni sem elni az Alkotmany, alapitolevelben es a Bill of Right-ban leszogezettek alapjan.

    Az a meglatas Gabriel rmesen gyerekes es bizonyitja hogy semmi fogalmat nem alkotsz a vilegszerti napi esemnyeket kovetve, ami lenyegeben az elmaradottsag alapjan tortehetro.

    De HA hajlando lennel figyelembe venni a mindennapi tenyeket es esemnyeket, azon meglatasod teljesen jelentektelen is.

    Mert amig a USA kb. 350 millio lakosssai elik napjaikat es kovetik cweljaikat ,bizonyitva az esemneyek alatal, hogy igen is nagyon erossen betartjak azt es kovetik.

    Na ha a multi-billiomos gazdagokat mas vekaban venned, hat azok esetei is tagadhatalan.
    Csak kovesd az esemenyeiket.

    Mert aamig a sheriffek, ugyeszek , s juri-ken szolgallo nevtelen polgarok azt kovetik, nincsen semmi ketelkedes, s az az elv kivalloan mukodik naponta.
    Lasd pl. a muti-billiomos Jeff Epdtein, aki Bill Clinton, Trump ,etc. pajtasai volt, de a bortonben kovettte ongyilkossagot, s baratnoje/Madamja, aki az angol media-billiomos leanya meg eletfogytiglanit tolt bortonben.

    Nem felejtve a Wall street-i mega-billiomos Bernie Medoff esetet is, aki szinten 150 eves bortonbunteteset toltve kovetett ongyilkossagot.

    Tehat kedves Karikas, a te on-felrevezteseid altali tudastlansagod nem bizonyit semmit, csupan a sajat felrevezetett elkepzeleseidet es allapotodat!!!

    LILITH irta elozo cikken tett hozzaszollasaban, hogy ‘mi tortent Colorado-ban’.

    Telli hovihar, ha nem ertesultel.
    De a Trump elozetes-valasztasiverssnyekenvalo reszvetelen, az az Alkotmany XIV Ammendment-je , 3. resze alapjan valo torvenyes hatarozat.

    Aki a USA alkotmanyos torvenyei elleneben lazadast okoz, vagy ellensegeit tamogatja, nem jogosul semmifele torvenyes tidsztsegre.
    Persze a 4. resz tisztan adja hogy a Congressus 2/3-os tobbsegszvazataval felulmulhato.

    Hasonloan a „Due Process Right” biztositva.

    Hogy mi lehetne majd a jovobeli hatarozat az maig ismeretlen.
    De a Congressus ket-even at kivizsgalata a januar 6-i tuntetes adatait, s nem allapitva meg hogy Trump szervezte vagy financirozta azt.
    De maig Trump 4 bun-ugyi vadakkal all szemben, s meghatarozott jogai neki is egyenloen biztositve.

    Kovesd a jovo-evi hireket, ha erdekel, de adatok hianyaban nem javaslatos allitasaidat tenni.

  • BENDEGUZ

    Gyöngyvirágom!

    Tanulj már meg magyarul olvasni – vagy szerezz be olyan magyar forditó programot ami tud magyarul!

    „”S az LBJ adminisztraciojaval a liberalis demokratak, New Deal demokratak, de meg az u.n. „Blue dog demokratak” befolyasa is megsemmisult, s a leg radikalaisabb bal-oldaliak befolyasa jutott a felszinre.”””

    Pontosan ezt állitottam ott, te szerencsétlen és nem az ellenkezöjét, mint ahogy Te most megállapitod.

    Veled beszélni lehetetlen – a magyar nyelv nem angol, teljesen más a nyelvi szerkezete, – ha tudod hogy ez mit jelent. Ha meg nem, akkoor ne keresd, ugyse fogod megérteni soha.
    Akik a marxista vallást követik, azoknak a magyar kulturával, a magyarság multjával, jelenével jövöjével semmi de semmi közösségük nincs – mégha magyarul beszélnek is, és még ha itt születtek is Magyarországon történetesen!
    Föleg ha még nem is magyarföldön nevelkedtek – nekik „térkép e táj” még ha sokszor pofájukra is veszik eme költö szavait.
    Ezek mind a magyarság esküdt ellenségei – a marxista hit végletekig ellentétes a magyarsággal.

  • Ródeo11
    2023 december 27
    1:01 du.

    Aha – ilyenkor brazil belügy… persze amikor a tükörben látod magad, hogy ki voltál az életben

    Tudod haver nem kellett sok idö hogy felfedezzem a valós inditékaidat.
    Ha visszalapozol évekre, bizony felfedezheted hogy rögtön az elsö beirásaimtól kezdve irtam a „küldetésed” valódi lényegéröl.
    Mármint „kiküldetésed”
    Hogy persze az nyilván valamibe köritve volt – mint a nyershagyma a paprikás-turóba – az egy másik kérdés
    Csakhogy mig az körözött az egy egészséges étel az emberi szervezetre – a te féle köritésed az pont arról szólt hogy az embereket beszopassad a marxista hit világot felforgató (szó szerint) nyomorult propagandájával.
    Mindegy minek nevezed, mára pedig hogy mennyire te önmagad valóágává vált ez az ügynökösködési életed – nekem utálatos.
    Mint ahogy Petöfi írta – inkább válassza a magányos farkaskénti életet, ha kell éhezik, fázik – de senki kutyája nem lesz
    Egyedül a hazája szolgája – amiért meg is halt.

    Sokszor hivatkoztál a sikeres jólétre amivel a kádár-rezsim megajándékozott – cserébe a szolgálatokért. Utazhattál „szabadon” bejárhattad a nagyvilágot (természetesen a kiküldetési „csomag-terv” kritériumanak figyelembevételével) – tudod, a hires-hirhedt „tervgazdálkodás” müködött!
    Magad elszólása következtében – hiába, a „dicsekvés” pár pohár után felszinre tör (rsrsrsrsr) – szóval amikor ott álltál a szönyegszélén, ahogy mondták (szóltak) folytathattad volna az uj rezsim kiszolgálásával – most melyiket higyjem el?
    Higyjem el, hogy teljesen véletlenül betonoztad be ott magad Kanadában – és ott nem szolgálatokat folytattál?

    Mint ahogy itt brazilban a Dilma Rusself leszerzödött 30 ezer ugynevezett orvost Kubából, akikért 20 ezer Realt fizetett a csavargó rablóbando kubai rezsimnek, amiböl a szerencsétlen ügynökök 3000 realt kaptak mint fizetést, Persze nem ügynökök, nem hát, hanem orvosok, ugyan már! Nehogy már Kubában milliószámra birnak orvosokat kiképzeni, közben meg még biciklit se képesek gyártani! Az egykori rum-fözödék nagyrésze is összeomleott (az „engeño-k) hiszen egy technikust se képesek kiképezni
    Castro és bandája saját kezüleg lövöldözte le azokat a tanárokat, akik nem birtak az USA-ba elmenekülni.
    Vajon miért csak 70 éves amerikai autók léteznek kubában?
    Vajon miért van az hogy a kontinenális kina nem teszi magáéva haboruval rögtön Tajwant? Vagy az idióta észak-koreai jampec pedig Délkoreát?
    Tajvan egy fele magyarországnyi terület sincs, ahol az USA által felhasznált chipek 75%-at, a „Nagy”-kina által haszltnak pedig a 100%-at gyártják. Egyikük se meri a kezüket se Tajvanra tenni, hiszen azonnal megállna az élet náluk.
    Csak Délkorea aki képes legyártani a saját magának szükséges chipeket! (a világ telefonkészülékeinek a felébe)
    Kuba magyarországnyi terület, ahol még a zabájukra is rá vannak szorulva – azt se képesek megtermelni.
    Ilyen a te általad hirdetett kubai kommunista paradicsom!
    Ennek a hirdetéséböl voltál olyan sikeres a kádári rezsimben!
    Kimered a pofádat nyitni? Igen utálok és gyülölök minden úszitó embert – aki egymás kiirtására buzditja az embereket, kasztokat kreáltak akiknek gyülölni kell a máskba tartozókat, lemásolva a máig létezö indiait (nem véletlen a nyomor ott sem)
    Nehogy már kitaláld, hogy létezik jó oldal meg rossz oldal!
    Irigy gazemberek léteznek, akik mindig azt lesik, hogy egy másiknak miért van több, akik harácsoló soha meg nem elégedett urubuk, sakálfajzatok, akiknek az éhsége kielégithetetlen!
    Ilyenek voltak azok a marx és engelsz nevü emberi roncsok is, fidellel meg che Guevarrával, meg hitlerrel, sztálinnal, leninnel az élen, akiktöl rohadtabbak csak a rotchildok meg rockefellerek, az összes pereputtyukkal egyetemben. Ezeknek szolgáltok.

    Szóval nem egy „brazil jelensége” ennek az itt brazilban, hanem pont az ilyen nemzetközivé lett kóbor szélhámosok által beérett gyümolcsei azoknak, akik a nagyvilágban terjesztették ezt a pestist, ennek az eredményét, azoknak fajtáját mutatja be az a video.
    Tükörként tettem azt ide ugyanugy neked, mint azoknak akikkel egy követ fujsz, mégha amugy te zsidógyülölöként éled meg a rongyos életedet, pálinkába és wagnerbe temetkezve.

    Itt dicsöititek az egykori kádári kasztrendszert, vagyis veled együtt azok a cimboráid (a „progressziv” baloldal) akiket amugy utálsz mint zsidókat, de egyben rettenetes egy szellemben élsz velük, a határtalan irigységben. Egy vallásotok, a vallásalapitótok. Az irigység szellemi atyja!

    Ez az amit Madách sem értett meg, ez az a hatalmas szellem, aki a mai idökben a világot mint az „utolsó idök” legyözhetetlen ura a lába alá tiporja a világot éppen
    Ennek vagytok a szolgái – a nagy tömegek, a „felvilágosultak”
    Akik arra vakok hogy azt átlássák hogy valójában miért folyik az ádáz harc …

  • Jo hetet mindenkinek.
    Azt hittem,hogy Bendeguz csak engem
    ert felre allandoan.
    Most latom,hogy masokat is.( pl.Gabrielt).
    Semmivel sem allitottam mast,mint hogy
    Jezus( Joshua, vagy Imanuel)-szulei sot,o maga
    zsidok voltak,es zsidokent eltek- es
    haltak.
    Ugy latszik,Bendeguz- nem erti a gunyt.
    amit neha ” ” (idezo jellel) jelzek.
    A ” vallas alapito” rol szolvan- pl a ” szuz
    nemzesrol, es „Isten fiarol” szolvan,tobbszor
    magyaraztam a tevedest,aminek eredete a
    pontatlan forditas- a heber eredetibol.
    Ami Jezust magat illeti, nem volt szandekaban
    ” uj vallast” alapitani, mint olvashato
    a Hegyi beszedben,
    ” Nem azert jottem,hogy megvaltoztassam
    a Torvenyt, vagy a Profetakat, mert aki
    ezt teszi,es igy tanitja az embereket,
    nagyon kicsi lesz a mennyek orszagaban.”
    Azert irtam ” vallasalapito”, mert tanitvanyai,
    akik terjesztettek, az o eletere „tamaszkodnak”.
    Kulonben, semmi koze- Zoroestra- hoz,
    a perzsa napistenhez, annal inkabb a
    romai elnyomas alatt levo Judea- tarsadalmi
    megosztottsagahoz es vitaihoz- a farizeusok,
    cadokitak es az esszeneusok kozott.
    ” Tehat nem Ismael utodai voltak.”
    Meg egy ( nem utolso)- felreertes.
    Annal is inkabb felre magyaraztad, mert
    tudom, hogy a zsido vallas 4000- eves.
    A zsido NEP- tobb mint 3300 eves.
    A Keresztenyseg- 2000 eves.
    Az Iszlam- 1300 eves.
    A Papat, a Vatikan fejet ideztem,
    aki igy viszonyult- Izrael honvedo haborujahoz,
    hogy – ” terrorra nem terror a valasz.”
    Erdemes jobban megtanulni magyarul,
    vagy-alaposabban olvasni- a hozzaszolasokat
    Egy jobb, bekesebb pogari evet kivanok-
    mindannyiunknak az eljovendo 2024- ben.

  • gabriel
    2023 december 30
    8:40 de.
    ha nem lenne borzalmas fantazmagória, akkor tömény röhögény lenne, rsrs

    le akartad kőrözni a @succubucit?

  • Succubus Lilith

    Izraeli 2023 december 29 2:26 de.

    Ugy dontottem, hogy ma pihenek. Kicsit kikeszitett az utobbi 3 nap, a koltozeshez valo elokeszulet. Igy tehat ma tobbet irok. 😊

    Előszöris mindenkinek boldog, sikeres, eredményekben, pénzben és assetek-ben (eszköz, vagyon, vagyontárgy, nyereség, erőforrás, birtok, állóeszköz) gazdag új évet kívánok (ez utóbbival remélem nem sértem meg az ide iró marxista elvtársakat) jó egészségben és erőben. Az “Ajkáról ki se fogy a nóta” helyett kívánjuk azt, hogy a hozzászólóink között levő alkoholisták egész jövő évben tudjanak pezsgőben fürödni! (Ajka itt a Veszprem megyei kisvarost jelenti.)

    “Neha aggodom, hogy ekezetek hianyaban,neha felre ertenek.”

    Ne izgulj, tokeletesen megert mindenki.

    “Igaz,hogy a Vatikani Zsinat- ” idosebb testvernek”nevezte a zsidosagot,de a papa a terror elleni onvedelmet- terrornak- latja.”

    Feje tetejere allt a vilag, ahogy azt az elvtarsak megigertek mar az Intercinaleban: “…A világ alapjaiban fog megváltozni…” Tudod, a szep csunya lett, a jo gonosz, az erkolcsos erkolcstelen, a beteg egeszseges, es mindez persze forditva is igaz, tehat a szabadsagharc is ma mar terrorizmus. Mit varsz a globalista ur-elvtarsaktol?

    “A magyarazat- logikus,mivel tudomasom szerint az elso Biblia forditas- gorog. Azoknak, akik eredetiban olvassak a Bibliat, mint mi, ertheto a forditasi hiba.”

    Az ugynevezett Septuagint verzio volt az elso, amit leforditottak gorogul tudo zsidok. A fama szerint 70 ilyen zsidot kertek meg a forditasra, de ugy, hogy egymassal ne erintkezhessenek amig el nem keszul a forditas. Es bar szandekosan felreforditottak, mert ugye a Torah (es a Biblia) csak az Izraelitaknak szolhat, egy csoda folytan az osszes forditas ugyanazokon a helyeken lett rosszul forditva. 😊

  • Succubus Lilith

    Izraeli 2023 december 29 2:46 de.

    ““ Csak annyit teszek hozza,hogy a zsido vallasban nincs szo ” Isten fiarol”, ””

    Exodus 4.22:
    “Akkor mondd meg a fáraónak: Ezt mondja az Úr: Izráel az én elsőszülött fiam…”

    De! Az egyénnek, Izraelnek a képe folytatódik ebben és a Tóra többi könyvében. Az Izrael hímnemű egyes számban, a fiú, többször előfordul. Egyetlen felszólítás sem szól Izraelhez másként, mint hímnemű egyes számban. Egyetlen szövegrészben sincs utalás arra, hogy az olvasónak Izraelre nőneműként kellene gondolnia.
    Ugyanakkor Mózes 5. könyve teljességre viszi az Izrael mint Isten fia témáját. A fiúságra való összpontosítás az egyén, Izrael felelősségét és növekedését sugallja.
    A proféták, elsősorban Ezsaiásra emléxem, többször is Isten fiaként említi Izraelt, mint az egész népet.

  • Succubus Lilith

    BENDEGUZ 2023 december 29 2:27 du.

    “a US eliteinek semmi erdekeuk kovetni sem elni az Alkotmany, alapitolevelben es a Bill of Right-ban leszogezettek alapjan… De HA hajlando lennel figyelembe venni a mindennapi tenyeket es esemnyeket, azon meglatasod teljesen jelentektelen is.”

    Tehat az alkotmany es demokracia neveben veszik le a jelolo listakrol a Trump nevet az elvtarsaid. 😊
    Banankoztarsasagga valt az USA te meg hazudozol itt ossze-vissza. Magadat probalod becsapni? Mert senki sincs itt annyira hulye, hogy a butasagaidat elhiggye.

    “De a Trump elozetes-valasztasiverssnyekenvalo reszvetelen, az az Alkotmany XIV Ammendment-je , 3. resze alapjan valo torvenyes hatarozat.”

    Torvenytelen. Ehhez eloszor kene egy birosagi itelet, de olyan itelet meg nem tortent. Masodszor, a coloradoi verbirosag meg sem hivta Trump-ot, hogy megvedhesse magat. Ez a tipikus kenguru birosag egy banankoztarsasagban. Mellesleg azota visszatettek a Trump nevet Coloradoban, mert nagyon kilogott a lolab, ugyanakkor egy masik ‘lelkes allat’ (Jelenesek konyvebol) egy masik allamban letiltatta Trump nevet, ugyanugy torvenytelenul.

    “De a Congressus ket-even at kivizsgalata a januar 6-i tuntetes adatait, s nem allapitva meg hogy Trump szervezte vagy financirozta azt. De maig Trump 4 bun-ugyi vadakkal all szemben, s meghatarozott jogai neki is egyenloen biztositve.”

    Tehat szerinted a konresszus ezt megallapitotta, de ennek ellenere sincs meg biroi hatarozat rola, csak, ahogy te is irod, ‘bunugyi vadakkal all szemben’. Tehat pofatlanul hazudsz, hulyenek nezve mindekit.
    Video es audio bizonyitekok vannak arra, hogy a januar 6.-ai seta a kapitoliumba az FBI altal volt megszervezve, rendornek oltozott egyenek invitaltak mosolyogva az embereket be az epuletbe, mikozben Trump nyugalomra es bekere szolitott fel.

  • gabriel
    2023 december 30
    8:40 de.

    mint itt olvasám (kkk) tőled: a filozófia nyomora!

  • Izraeli

    egy idézet:

    „Összefoglalva, napjaink zsidóinak nincsen közös kulturális tradíciója, csak bizonyos, a gettó traumás élményeiből eredő társadalmi örökségből és a vallásból származó szokásaik és viselkedési formáik; a vallásból, amelyet a többség nem gyakorol, és amiben nem hisz, de ami mindazonáltal egy ál-nemzeti státuszt ruház reájuk. Nyilvánvaló, hogy – amint azt másutt kifejtettem – a paradoxon hosszú lejáratú megoldása csak a kivándorlás lehet Izraelbe vagy a fokozatos asszimiláció a gazdanemzethez. A holocaust alatt ez a folyamat teljes lendületben volt; és 1975-ben a Time Magazine arról számolt be, hogy az amerikai zsidók „nagymértékben hajlamosak arra, hogy a hitükön kívül házasodjanak; valamennyi házasságkötésnek közel egyharmada vegyesházasság.”

    A zsidóság faji és történelmi üzenete, noha illúzión nyugszik, mégis hosszan ható befolyást gyakorol, mint egy hatalmas érzelmi törés hat, ami a törzsi hűségre apellál. Ez az az összefüggés, amelyben a tizenharmadik törzs az ősi történelemben fontossá válik a diaszpóra zsidói számára. De, amint már mondottuk, a modern Izrael számára, amely megszerezte a valódi nemzeti identitását, ez lényegtelen. Talán szimbolikusnak lehet tekinteni, hogy Ábrahám Poliak, a történelem professzora a Tel-Aviv-i egyetemen és kétségtelenül izraeli hazafi jelentősebb hozzájárulást nyújtott az ismereteinkhez a zsidóság kazár eredetéről, aláaknázva a legendát a kiválasztott fajról. És az is fontos, hogy a bennszülött izraeli szobra fizikai és szellemi vonatkozásában a teljes ellentétét képviseli a gettóban kitenyésztett „tipikus zsidónak”.

    Nem tudom mennyire ismerös a fenti szövegrészlet, – szerzöje Kösztler Artur (Arthur Keostler), és „A tizenharmadik törzs” cimü könyvéböl hoztam ide.

    Lehet, hogy ennek fényében talán világosabb, hogy hogyan eshet az meg, hogy igazi fasiszták folyamatosan náciznak még izraeli tábornokot is, aki nem mellesleg kohen.
    Ennek tudatában pedig az olyan igazi fasiszták akik küldetéstudatuk szentségében elhiteteve a marxi hittételek „megtisztititásán” és a világra eröszakolásán munkálkodnak totális vakbuzgósóggal. Ezt a „NEM-BOLSEVIK” változatot (KISÉRTETET) a világ már az 1940-es évek elején nagyon megismerte, amely Berlinböl indult utjára (a marxista tanok egy nemzeti szocialista munkáspárt zászlajába csomagolva).

    De talán az is érthetö hogy itt sokáig aktivan résztvevö személy, aki ugyan mint avatart Spinoza-képét használta, aztán amikor színvallásra kényszerült, akkor ö is lévita (ezen belül kohen) leszármazására hivatkozva játszotta el a „megsértett” (megbántott) szerepet.

  • Izraeli

    Idéztem Arthur Koestler „elméletét” amely szerintem egyáltalán nem annak a bizonysága, hogy a keleteuropai zsidóság a kazárok „népétöl” eredne, hiszen olyan, hogy kazár nemzetség nem is létezhetett soha, csakis kazár-birodalom. Mert népet, nemzetséget saját nyelv nélkül nem lehet értelmezni. Márpedig a „birodalom” sok mindennel rendelkezett, de saját nyelvvel biztosan nem.

    Viszont én azt nagyon igaznak tartom, hogy a közel-keleti korai muszlim-hóditásai során, e területekröl nyilván nagyszámu zsidóság vándorolhatott a kazár-birodalom fennhatósági területére.
    Kétséget kizáróan az egykori 10 törzs leszármazottai.

    Viszont nagyon kapóra jönnek ezek elméletek minden anticionistának az izrael ellenességük igazolására:
    Mint például Abbasnak:

    Ábász hosszasan fejtegette, hogy az államalapító askenázi zsidók valójában kazár eredetűek és így semmi közük és joguk sincs a Szentföldhöz. „Az askenázi zsidók nem tartoznak a sémi népekhez és semmi közük Ábrahámhoz vagy Izsákhoz. A tatár-török összetételű kazár birodalomban vették fel a zsidó vallást, a birodalom szétesése után pedig kiáramlottak Európába.”

    De nyilván az itteni hozzászólók állandó alanyainak is, mint például Rodeióként jegyzett „barátunknak”

  • Succubus Lilith

    Izraeli 2023 december 30 1:26 du.

    “Azt hittem,hogy Bendeguz csak engem ert felre allandoan.”

    Nem ert o senkit sem felre, hanem trollkodik, hulyesegeket hazudozik, hogy masok elmondjak neki ugyanazt ezerszer. Ha ez megtortenik, akkor egy darabig jol erzi magat, de aztan csak kitor rajta ujra a trollkodhatnek. (Ha van ilyen szo…)

    ““ Ami Jezust magat illeti, nem volt szandekaban “uj vallast” alapitani, mint olvashato a Hegyi beszedben, ‘Nem azert jottem,hogy megvaltoztassam a Torvenyt’…”

    Ez egy nagyon nehez kerdes, ugyanis nem tul logikus kiemelni 1-1 mondatot egy olyan konyvbol, amiben hemzsegnek az ellentmondasok es hibak. E fenti allitolagos kijelentes ellenere Jezus allitolag megvaltoztatott (ha jol remlik) kb. 14-15 torvenyt.
    Most akkor melyiket fogadjuk el hitelesnek? Az szereny meglatasom az, hogy egyiket se, hiszen meg az sincs bizonyitva, hogy egy olyan Jezus valaha is letezett akire legalabb ugy-ahogy raillik a bibliai leiras.

    “Kulonben, semmi koze- Zoroestra- hoz, a perzsa napistenhez…”

    Ezzel is vitatkoznek. Nagyon ugy nez ki, hogy a Zoroasztrianizmus hatassal volt mar a Torah-ra is, ami allitolag Mozes konyve. A keresztenyek is atvettek a jo es a gonosz harcat, csak kevesebb logikaval… de ez nem is baj, mert a keresztenyeknek nem gondolkodni, hanem hinni kell. Es ezt nem gunynak szantam, hanem ez van: Kizarolag a hit altal udvozul a kereszteny. Ha nincs hit teljesen mindegy milyen ember voltal, mesz a pokolba.

    .
    Gabriel 2023 december 31 6:53 de.

    „Összefoglalva, napjaink zsidóinak nincsen közös kulturális tradíciója, csak bizonyos, a gettó traumás élményeiből eredő társadalmi örökségből és a vallásból származó szokásaik és viselkedési formáik; a vallásból, amelyet a többség nem gyakorol, és amiben nem hisz, de ami mindazonáltal egy ál-nemzeti státuszt ruház reájuk. … A zsidóság faji és történelmi üzenete, noha illúzión nyugszik…

    Talan nem veletlenul lottek le. Ugyan nem ezert… de azt hiszem senkinek sem tetszik az, hogy valaki mas mondja meg neki, hogy o kikhez tartozik, milyen nemzetisegunek vallja magat, hol erzi jol magat… stb.

  • Rodeio

    Ugy ámitod magad ahogy akarod – nyilván nem kivánom, hogy vénségedre magadtól megcsömörljél
    De azt jobb ha tudod, hogy amikor mindazt az állitásokat, amivel másokat akarsz rávenni arra, hogy szeressék az egykori nyomorult gyilkos kádár diktaturáját, azok nem mások, mint hazugságok! Hogy vannak társaid ebben? Bizony vannak! És láthatod, hogy ezek ma is ugyanazon diktatura szellemét dicsiötik amely az utolsó ukránig kész öletni azokat.
    Amugy okt. 07. óta ezek teljesen megvannak zavarodva, mert a nagyuraik szolgálatában (globalisták) igazából a palesztin mozgalom mellett (anticionizmus) kellene ezerrel lándzsát törniük, dehát itt folyamatosan bizonygatták „üldözött” mivoltukat, náciztak itt boldog, boldogtalant! Ezeknek tolod a szekerét, velük együtt dicsötve az antiszemita vallásalapitót! Mit dicsöitve?! – Neki áldozván!

    Csakhát nem értik, hogy az októberi eseményeket a Cia. és társai segedelmével szervezték meg, kezdve az év eleje óta tartó tüntesékkel – a „demokráciát” jeruzsálem utcáira exportálva, mint a majdan térre…

    Boldog lehetsz, még megláthatod szemeiddel a világégést, merthogy igaz hogy csak egy icipiri részben, de a fizikai megvalósulásában te életed munkájának a gyümölcsét is tisztelhetjük benne.
    Bár itt jön Madách hogy mégse örülj, mert mindez szellemi sikon eleve el volt rendelve

    Na akkor egy ilyen 2024-et!

  • Egy boldog 2024-et ugy tünik szinte senki sem mer szivböl kivánni!

    Egyedül az az Izraeli, akinek zsebkendönyi földterületü hazája ellen éppen a világ összesküdött – na nem vicceket szórnak arrafelé, hanem bombákat minden irányból
    Ö kivánt boldog ujévet (a „rómaiaknak” is)

    Én is hoozájárulnék Succubussal egyetemben, egy boldogabb évet mindenkinek – akkor is ha az egykor nagypofájuak most lapítanak

  • gabriel
    2023 december 31
    6:43 du.

    mivel te mindent jobban tudsz rólam, mint én magam, csakis sajnálatomat tudom kifejezni számodra!

    összekevered a valóságot a saját mesevilágoddal és kitatálsz valamit ami egyik sem!

    erről itt és most csak ennyit, azzal amit rólam (és még néhány más olvtársunkról) kitaláltál nem tudok mit kezdeni mivel azt nem értem mi is a célod mindezen förmedvények ide betolásával?

  • Bekes,sikeres uj evet kivanok mindannyiotoknak.
    A kialakult, erdekes vitahoz-nehany hozzaszolas.
    Lilithnek.
    Igen,tudom, hogy a Biblia gorog forditasa a septoaginta,melyet
    70 gorogul tudo zsido forditott.
    Nem tudom,hol tevedtek. Csak annyit „tudok” amit egy kanadai
    Chabad rabbi {es masok} allitanak, hogy az Uj-Testamentumban
    leirt „szuz”tol fogant „Isten fia,” akit Imanuel-nek neveznek,
    Ezsaiasnal- mint „fiatal no” jelenik meg, es a fiat- o maga-
    nevezi-Imanuelnek.
    Arrol is tudok , hogy Izrael, mint NEP-Isten fiakent van emlitve,himnemben,egyes-es tobbes szamban.
    De- tobb helyen- a Bibliaban es a zsido tortenelemben- fontos
    szerepe van a noknek.
    Nem csak a 4 osanyanak- Sara,Rivka,Rachel es Lea, de tobb
    mas hosno-
    Miriam-Mozes novere,profeta , aki megmentette ujszulott occset,
    es egyutt testvereivel vezette a kivonulast Egyiptombol.
    Dvora- {a Birak konyvebol} aki biro es profeta volt,es harcra
    szolitotta a nepet Javin-Kanaan kiralya ellen.
    Rut- a moabita aki nem hagyta el anyosat,Neomit , csatlakozott
    a zsido nephez,es meg alapitotta ferjevel-Boazzal-David
    nemzetseget.
    Judit – aki lefejezte Holofernest az aszir generalist.
    Eszter-purim hosnoje,aki megmentette nepet a kipusztitastol.

    Sokkal tobben voltak, de ezek jutottak hirtelen eszembe,mert
    talan- ok voltak a feministak- eloorsei.
    Meg egy erdekes ujitas – Izraelbol.
    A tobbes szam himnemben- magaba foglalta- a noket is.
    Ma mar- kulon emlitik a noket is- tobbes szamban.

  • Izraeli
    29.2:46

    Az Ószövetség számtalan helyén találkozunk Ben Elohim, Istenfia formális kifejezéssel, úgy mint minden ember isten fia, a zsidó nép Isten fiai, a jámbor hívő ember isten fia…stb. Ugyancsak – és bármily furcsa – a jámbor hívő megfelelő szókörnyezetben éppen szerénységből nevezheti magát egyszerű, Istenfiának.(Móz.V.32.6; Jes.64.7; Mal.1.6; Móz.II.4.22;)

    Ezt az ószövetségi . f o r m u l á t . a kereszténység aképpen vette át, vagyis mint félreértett jelzőt, hogy a mesiahnak hitt Jézusra szó szerint aggatták rá, mintha Isten a szó szerint – vérszerinti – apja lenne neki,ami eddig még nem bizonyosodott be
    Holott Jézus magát az írás szerint konzekvensen >Ember fiának< nevezte.

    Érdekes momentum még, hogy fájdalmában a leírás szerint még a kereszten is zsidóként, a zsidó Zsoltárok-22.2-t kiáltotta az ég felé.

  • Udvozollek Gabriel,es orulok, hogy erdekel a zsidosag
    mai es regi temai.
    Igen, en is ismerem a „kazar szarmazast”,amivel sokaig,talan maig-” gyanusitjak” az askenaz zsidosagot.
    Amennyire tudom, tortenelmi bizonyitekot- nem talaltak eddig.
    Ha jol emlekszem a magyar tortenelembol,Aba Samuel-kazar volt.
    Erdekes, hogy tobb zsido, napjainkban- „fajtarsnak” vallja magat.
    Mi nem faj, hanem NEP vagyunk.
    Mi a megjelolese a NEP-nek? „Kozos fold, nyelv,tortenelem.”
    Sajnos, ez sokaig- nem letezhetett,tortenelmi szerencsetlenseg
    miatt.
    Az is igaz, hogy sokan- akkor alijaznak,mikor az „anyaorszag”ban fellangol az antiszemitizmus.
    Talan csak itt jonnek ra, hogy tobb mint vallas- nep vagyunk.
    Minden uj bevandorlonak meg kell vivni a harcot,a beolvadashoz,
    bar ma mar, sokkal tobb segitseget kapnak mint az elso evekben.

    A vallasrol szolva- bar zsido iskolaban kezdtem tanulni
    MO-on {amit kesobb allamositottak}-hetente egyszer tanultunk
    Tenachot es Ivritet,kesobb-annyit sem.
    Nem voltunk ortodoxok, de a zsido kozosseg- osszetartott.
    Kesobb-gimnaziumba kerultem. Anyam, aki Bergen-Belsenbol es
    a „halalmarsbol” jott vissza, munkabol jovet-meglatott
    egy feliratot a falon- „Icig most nem viszunk
    Auschwitzig.”
    Ez mar a forradalom idejen volt.
    Szemelyes elmenyem- egy osztalytarsnom, parttitkar „elvtarsno”
    lanya orditja .a folyosora kihallatva- „A zsidok mind parazitak!”. Nekiestem,de szerencsere, a baratnom lefogott.
    Az en „parazita” anyam,nehezen dolgozott,hogy megeljunk,
    mert apam „nem jott vissza” a munkaszolgalatbol.
    Itt erettsegiztem {munka mellett} es eretettem meg, hogy
    a Biblia, az unnepek, a zsido tortenelem, mennyire
    kotodnek- Izrael foldjehez, Ehhez nem kell meg ortodoxnak
    sem lenni .
    A politikai vitak- megeloztek a haborut Gazaban. Remelem,
    hogy a politikusok tanulni fognak a Hadseregtol,ahol
    egyutt harcolnak askenaz es szefard zsidok , vallasosak
    es vallastalanok, etiopok, kibuc lakok es varosiak,sot,
    druzok,keresztenyek es beduinok.
    Egy erdekes teny. Gazaban a zsido tortenelemben-tobb zsido
    templom allt. A 16-ik szazadban ott elt zsido forabbi-
    Jiszrael Nazsara – irta a „Ja ribon Olam” cimu dalt,amit
    Askenazban {nagyapam is} daloltak pentek este.
    Mult honapban erkeztek francia zsidok, akik fiataljai- fiuk
    es lanyok-rogton bevonultak-kikepzesre.
    Ugy erzem {nem csak en}, hogy ez a haboru az 1948-as
    Fuggetlensegi Haboru folytatasa.
    Ebbol szarmazik Haim Guri gyonyoru dala- Hareut {A baratsag/}

    https://www.youtube.com/watch?v=9pdk21BPhy8

  • Succubus Lilith

    gabriel 2023 december 31 6:43 du.

    „Amugy okt. 07. óta ezek teljesen megvannak zavarodva, mert a nagyuraik szolgálatában (globalisták) igazából a palesztin mozgalom mellett (anticionizmus) kellene ezerrel lándzsát törniük…”

    Hat igen… altalanos globalista szempontbol nezve az elvtarsaknak se az araboknak, se a zsidoknak nem lenne szabad drukkolniuk, mert mindketto nacionalista futesu, es mint tudjuk egeszseges nacionalizmus nem letezhet, mert valaki azt ugy ‘megfilozofalta’.
    Ugyanakkor specifikus globalista szempontbol nezve (csak a jelent figyelembe veve) ez a haboru szukseges, mert igy is ritkul az emberiseg. Muszaj 500 milliora csokkenteni.

    „… az októberi eseményeket a Cia. és társai segedelmével szervezték meg, kezdve az év eleje óta tartó tüntesékkel – a „demokráciát” jeruzsálem utcáira exportálva, mint a majdan térre…”

    Sajnos ebben egyet kell ertsek, nagyon kilog az amerikai lolab.

  • Orsós Elemér

    BENDEGUZ
    2023 december 28
    2:52 du.

    „Oswald egy szellemileg problematikus egyen volt gyerek-koratol.”

    Ezért is lehetett belőle ideális médiumot manipulálni, az sem lehet véletlen, hogy még kihallgatása előtt váratlanul súlyos ólom mérgezést kapott -egy olyan személytől aki szintén csak utólag diagnosztizált betegségben halt meg még bírósági meghallgatása előtt- és utolsó mondatában is csak baleknek ismerte el magát: „I am just a patsy”

  • Succubus Lilith
    2024 január 1
    2:00 du.

    a nemzetközi helyzet fokozódik, érdekes dolgok történnek vihar sebesen és a mainstream media agyonhallgattya!

    valami hülye néger gyerek bambuszbotot dugott a netuggykik biciklijének a küllői közé és a küllők szépen kezdenek kihullani és az fogaknak csikorgatása vala
    ha nem akarod érteni, a te dolgod, de már megint az én próféta lelkem

  • Orsós Elemér

    Succubus Lilith
    2024 január 1
    2:00 du.

    „Ugyanakkor specifikus globalista szempontbol nezve (csak a jelent figyelembe veve) ez a haboru szukseges, mert igy is ritkul az emberiseg. Muszaj 500 milliora csokkenteni.”

    Ez remélem nem a Te saját véleményed és csak az idézőjelet felejtetted el kirakni, mert ha mégis, akkor megkérdezném tőled, hogy mégis ki dönti el, ki válogatja ki és milyen ritériumok alapján, hogy ki legyen az a kiválogatott maradék 500 millió!

  • Succubus Lilith

    Izraeli 2024 január 1 10:15 de.

    “… a Biblia gorog forditasa a septoaginta… Nem tudom,hol tevedtek.”

    Az elso vaskos felreforditas mar a Genesis 1-ben megtalalhato, ahol a ‘jom echad’-ot ‘elso nap’-ra forditottak (az 5. vers).

    ““… az Uj-Testamentumban leirt „szuz”tol fogant „Isten fia,” akit Imanuel-nek neveznek, Ezsaiasnal- mint „fiatal no” jelenik meg, es a fiat- o maga- nevezi-Imanuelnek.””

    Erre mondjak a keresztenyek, hogy egy fiatal lanynak szuznek kellett lennie. 😊
    Az Immanuel pedig egyenlo a Jezussal, ezt mindeki tudja. 🙂

    .
    Dubois 2024 január 1 11:07 de.

    “Ezt az ószövetségi . f o r m u l á t . a kereszténység aképpen vette át, vagyis mint félreértett jelzőt, hogy a mesiahnak hitt Jézusra szó szerint aggatták rá, mintha Isten a szó szerint – vérszerinti – apja lenne neki…”

    Ez hagyjan, a korabeli politeísta vallasokban surun elofordult, hogy valamelyik isten gyereket csinalt az ember lanyanak.

    A nagyobbik baj, hogy kicsit kesobb arra a kovetkeztetesre jutottak a keresztenyek, hogy mivel (allitolag) akkor es ott nehany szaz (vagy tucat) zsido Jezus halalat kovetelte, ettol az egesz zsidosag orok idokre elvesztette azt a szovetseget, amit az Isten a Torah szerint orok idokre kotott meg az Izraelitakkal. (Nemzedékeiteken át örökre.) Ennelfogva a keresztenyek leptek a fizikai Izrael helyebe, mint szellemi Izrael, es innentol fogva a zsidosagra semmi szukseg sincs.

    Persze nem eszik forron a kasat, ha kellett a kiraly bankjahoz egy zsido, hogy ugy nezzen ki a bank egy zsidoe, vagy amikor adot kellett behajtani, akkor jol jottek a zsidok a kozepkorban.

  • Orsós Elemér

    Izraeli
    2024 január 1
    10:15 de.

    „Bekes,sikeres uj evet kivanok mindannyiotoknak.”

    Én meg maximalistaként unalmas világbékét kívánok!

  • ISRAELI;

    Az „alapito” szo hasznalataval a Jashuja ben Josef-re hivatkozva, vajon mit is ertettel, minek a megalapitoja????

    A romaiak a Mitra nap-isten alapelvet kovetve, aki nem emberiszuloktol, hanem az alapkobol szuletett December 25-en.
    Majd Teodosus csaszar ket-evszazaddal kesobb azt a kereszteny-nev alatt allamvallasa iktatta.

    A profeta soraiban is az „almah” es nem a ”
    Bettulah” szot irta. Tehat nem a szuz, hanem egy fital leanyzo (eladoleany) fogja majd szulni a fiut.

    DUBOIS;

    Az irottsorok alapjan „David fis a vere (DNA) altal, Isten fia a teremtes altal…”
    Na de hat az nem vonatkozna barkire is hasonloan, legalabb is akik elismerik a Teremtes egyedulli lehetoseget.

    KARIKAS;
    A Nov. 17, 5;33 du. soraidban eppewn az ellenkezojet irtad;

    „Kennedy meggyilkolasaval amerika ATVEWTTE A LEGFOBB IMPERIALISTA GYARMATI HODITO HATALOM SZEREPET A VILAGBAN…”

    nA HAT AZT NEM A REGI mOSZKVAI PROPAGANDA LECKEDBOL IDEZTED???

    a „NBAL-OLDAL” A marxista elvek es tettek kovetesen szorgalmaskodik vilagszerete barhol, de meg a USA-ban is.

    Hat valaojaban holl alsz Te ?
    Bizonyara a part hitete koveted; „szeresd a partot, s gyulold a kapitalista ellenseget.”

    Minden soraid azt bizonyitja, kiveve hogy elvtarsaiddal a vilagszerti emberi jogokat es szabad lehetosgeket atkozzatok es engemet is azt emliteni is soraimban.

    Lilith allandoan dobalaja nevjegyet, a „hulye” es „elmebeteg” gyalazatok ismetleseivel, viszhangozva rodeo-t is.

  • ELEMER;
    Ha Lee Harvey Oswald tortenete erdekel teged, javaslom olvasd a bio-jat, ugy a Wikipedian, vagy a Britanica alapjain, de meg a KGB sorrai is igen erdekesenek tunik, s nem ellentetben az ismertekkel szemben.

    Na de kik lehettek volna azok az atjaro fuves oldalan??????
    S vajok kik keverhettek Oswaldodt az esetbe?????

    S vajon miert az LBJ adminstracio erdke a kozvelemnyet eltavolitani a KGB es Castro elvtarsadtol??????

    LILITH; A „demokracia”
    szo ismeretlen volt a USA-ban a XIX szazadig. Habar meg az angol gyarmatokon is a kepviselok es a kepviselok is a lakossag alatal voltak valasztva, az Angol Parlament csupan a kormanyzokat jelolte ki, mint ma is megy Canada es mind a Commonwealth orszagokban.
    A nemzet az emberi jogok biztositasan alapitva, nemi olvasas segithetne teged abban is.

    Ha hajlando es kepes lennel olvasni a US Alkotmanyt,konnyen felfoghato lenne meg Lilithke szmara is ,hogy a birosagnak semmi joga az Alkotmanyt biralni mert a birosag az Alkotmany alapjan letezheto, Article III.
    A birosagok csupan a torvenyeket biralhatjak az Alkotmany szovege es ertelme elleneben!!!!

    Kattinthatod a USA Alkotmanyt magyarul is keresodben!!!!!!

    A Trump ugyeit persze a birosagok (jurik) fogjak donteni mind a negy napirenden letezo ugyeit.
    Azok adatait olavashatod a hirekben egesznap.
    De a XIV modositas alapjan nem foglalhatja el az elnoki allast meg ha megvalasztanak is!!!!!!!!
    De majd toltheti a valasztasnapjat a bortonben s am!!!!

    Ugy a US Alkotmany Modositasokat, mint barmi orszagoktorvenyeit nep-altali torvenyhozasokat csupan a lakossaag tobbsegszvazata alatal letezhetok.
    A USA modositasokat a US Kepviselohaz 2/3-os es a Szenatus 2/3-os tobbsegszvazata es a tag-orszagok (50) 3/4-es tobbsegszvazatai alatal modosithato.

    Itten Floridaban az Alkotmanyunk es a torvenyek a 60%-os tobbsegszavazatott kovetel.

    Hat nem demokratikusabb az mint ahol egy „vezer haverja” amig dotyog a vonaton irhat unalmaban egy alkotmanyt, s haverja azt torvenyesse hitelesitettte parlamenti haverjai alatal.
    Na az a ti „nepidemokraciatok” manapsag, Hm??????
    De azt imadhatjatok am!!!!!

    Es Lukhashenko meg Putin teztveretek tette, az atomfegyverek tovabbitasa bjelaruszba, az nektek nem agressziv cselekedet????

    S nem is emlitve hogy a Kremlin a Nuclear preliferation eggyezmenyt totalisan megszegte.

    Na de mikor tartotta be szavat a hazug gazmber tomdeggyilkos barmokor es bar-hol is ????????????????????????