Határtalan pénzvágy
Megőrült a világ.
Bármerre nézünk, csak erőszak és erőszak, két hét alatt összeomlott egy állam, terroristák lemészároltak harmincvalahány gyanútlan nyaralót a magyarok kedvenc nyaralóhelyén Tunéziában, itthon meg folytatódik a be, de inkább átvándorlókkal szembeni hecckampány. A határsértők táborait rendőrök őrzik, akik talán jobban tennék, ha a határt őriznék, minthogy szerencsétleneket könnygázzal permetezik. Az meg egyenesen elképzelhetetlen, hogy ne lehetne emberhez méltó módon elhelyezni párezer embert egy tízmilliósra tervezett, de jelenleg csak kilenc és fél millióval üzemelő országnak. De ne legyünk álmodozók, a probléma megoldása nem hozna semmiféle politikai hasznot a mi Iciripiciri Genetikai Bombánknak – jobb ez így.
Hisztériázunk kicsit, egymást ijesztgetjük a bevándorlók által megpocsékolt gyereklányokkal, miközben képtelenek vagyunk megoldani azon határsértők kulturált átmeneti őrizetét, akiket elfogtunk az államhatáron.
Pedig jelenleg még semmi gond nincs, hiszen az ország ütemesen ürül ki, a határsértők száma még meg sem közelíti kivándorlóink létszámát, úgyhogy jelenleg még mindenki elfér, sőt, erős mínuszban vagyunk, de hát azzal a kutya sem foglalkozik, hogy miért menekül innen mindenki, akinek csepp ép esze van. Ellenben folyik a porhintés ezerrel, hiszen valahogy el kell fedni a súlyos belpolitikai helyzetet, az állami szintre emelt korrupciót, a lassan már teljesen nyílt lopást, az uniós pénzek elherdálását, az ostoba álmok irrealitását. Azt, hogy az olimpia megrendezése csak a szegények további kizsigerelését jelentené, míg a hozzá kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések hihetetlen jó lehetőséget jelentenének az uniós pénzek lenyúlásának folytatására, a jövőt pedig Stadler akasztói stadionja modellezi….
Ha valaki látja, hogy mi folyik a vizes világbajnokság körül, és ennek utána elhiszi, hogy az olimpia az országnak hoz sikert, nem a tolvajoknak, az ostobaságban veri Semjén üdvöskéit.
Kit érdekel ez, mi kerítést építünk, legalábbis ez a terv, melyet a meséktől berezelt nép jelentős része támogat, mert nem veszi észre, hogy a kerítés árát az ő zsebéből veszik ki, méghozzá minden eredmény nélkül. Pedig Mari néni is tudja, hogy hiába keríti be a libáit, hipp-hopp, jön Vuk, és aláássa a kerítést, miközben a réti sas átrepüli, a rátóti legények meg megkerülik, aztán már csak távolból hallik a gágogás. Aki a zöldhatáron – a határátkelőhely megkerülésével – lép be az országba, az határsértő, akit el kell fogni.
Aztán szépen vissza kell toloncolni Szerbiába például, de ha menedéket kér, akkor előtte a kérelmét ki kell vizsgálni, és ha szükséges, akkor menedéket kell neki nyújtani.
A határsértő további státusát eldönteni nem túl bonyolult dolog, ha a hazájában életét veszély fenyegeti, akkor menekült státust kell neki adni, a gazdasági menekültekkel kapcsolatban pedig politikai döntést kell hozni – nem okvetlenül az országnak, hanem az Unió közösségének. A kerítés önmagában nem ér egy kalap sz@rt sem, a határon való átjutást legfeljebb megnehezíti, de nem hiúsítja meg.
Erre csak akkor van mód, ha a kerítést őrzi valaki. Normális országokban erre szervezetet hoznak létre, általában Határőrség néven, de ez nem egy normális ország, hiszen a vezetője sem normális.
Ahogy elnézegetem, a polgárai sem azok, hiszen eltűrik, hogy vezetőik naponta szembeköpjék őket, több kárt okozva a nemzetnek, az országnak, mint a tatárjárás. Hajdan az SZ-100 – as jelzőrendszer célja nem a határsértések fizikai megakadályozása volt, hanem a határsértés jelzése, melynek bekövetkezte után a határőrök általában elfogták a határsértőt.
A mai technika sokkal hatékonyabb és okosabb a múlt században alkalmazott eszközöknél, de ember nélkül ez sem ér semmit.
Viszont az eredmények azt mutatják, hogy a határon szolgálatot teljesítő rendőrök képesek ellátni a feladatukat, elfogják azokat, akik illegális úton akarnak bejutni az országba.
Így aztán a kerítés felesleges, hiszen nem az egri várat védjük, hanem az államhatárt őrizzük, és akár azonnal vissza lehetne adni minden határsértőt. Mi mégis azon kínlódunk, hogy Szerbia biztonságos ország-e? Hogyne lenne az, hiszen az országunkra legnagyobb migrációs nyomást gyakorló koszovóiak – akiket mellesleg mi tettünk földönfutóvá Jugoszlávia feldarabolása alkalmával, és akik csepp népszerűségre sem tettek szert a szerbek házatáján – bántatlanul tudtak elgyalogolni a magyar határig. Egy egyszerű rendelkezéssel el lehetne érni, hogy a menedékkérelmeket csak a határátkelőkön lehessen benyújtani, aki a zöldhatáron próbálkozik, azt automatikusan azonnal vissza kell adni Szerbiának, Romániának vagy a többi államnak a déli határszakaszon, mindenféle kivizsgálás nélkül.
Tudom, a gyerekek…
Őket valahogy el lehetne látni élelemmel, itallal, mielőtt visszaadjuk őket a szerb hatóságoknak, de azt is tudomásul kell vetetni, hogy a zöldhatár nem átjáróház, a szabályok meg mindenkire egyformán érvényesek.
Nem a menekülttáboroknak nevezett koncentrációs táborokat kell őrizni, hanem a határon kell rendezni a kérelmek sorsát, együttműködve a szomszédos országokkal és az Unióval, ehhez jogunk van,
De a jelenlegi helyzet nem erről szól, hanem a tolvajlásokról, a probléma tupírozásáról, ellenségkép kreálásáról – visszaélésről a kiszolgáltatott emberek helyzetével. El kellene dönteni, hogy európai megoldást alkalmazunk, vagy csak handabandázunk. Ha az európai megoldás mellett döntünk, akkor együtt kell működnünk a többi tagállammal, méghozzá feladva sajátos álláspontunkat, mely szerint csak a pénzt adják, a kötelezettségekről pedig feledkezzünk el. Éppen úgy viselkedünk, mint a szélsőjobb és részben a Fidesz véleménye szerint a cigányok, ami persze nem igaz, de a helyzetleírás éppen ránk illik.
Jó lenne ebből a dologból nem politikai és rablászati kérdést kreálni, hiszen nemsokára feltűnnek majd az első görög menekültek is, és akkor még Ukrajnáról nem is beszéltünk…
Hát drukkoljunk, hogy ez a banda még azelőtt megbukjon, hogy a helyzet kezelhetetlenné válna…
7:54 de.
Na persze, majd mi meghatározzuk, melyik ország biztonságos, és melyik nem. Nem az ENSZ, nem az EU, hanem MI, a mindent tudó szittyák, élünkön a MegMag párttal (Megengedhetik Maguknak)
9:40 de.
István,
én nem akarok senkinek tanácsot adni,mert ahhoz irtózatosan miniatűrnek érzem magam.Vitázni meg még kevésbé,mert minek?Ezt is csak neked írtam,mert Te vagy az egyetlen akiről feltételezem,hogy megérti a gondolataimat szavak nélkül is.Az egyetlen,amit elvárnék,hogy egyik mondat ne üsse agyon a következőt.Na de már ezzel is túlragoztam a témát.
9:41 de.
Na, kérem. A Kárpát-medence (zseb)Oroszlánja, a halált megvető bátorságú Nemzetmentő -níí-nu-níí-nu – azt találta mondani, teljesen saját szájulag a szerb miniszterelnökkel folytatott tanácskozás utáni sajtótájékoztatón, hogy (a menekültüggyel kapcsolatban) nem foglalkozunk emberjogi kérdésekkel (???), mert olyan nincs (!!!).
Mondotta ő, mint egy személyben a nép, mint maga Magyarország.
Nos, éppen ez az, amivel befekszik a széljobb ágyába – bár, az USA döntése után ez már szíve joga, majd csak lejátsszák, ki lesz a köcsög – mert ezzel valami hihetetlen módon leszarja az emberi jogot, és, ne tévedjünk, ha a menedékkérőkkel szemben ezt jelenti ki de facto, ugyan, mi tartaná vissza saját népe esetében?
Teszi ezt ő, a nagy keresztény – bár hitét egyik egyházhoz se lehetne besorolni -a pápa intése ellenére is.
Persze, egy ilyen pöttysösseggű szíriuszivadéknak mi a pápa? Neki táltosai vannak.
9:46 de.
Gyuri10: tekintsük ezt az írói szabadság részének. Amúgy melyik mondatokról van szó? PuPu tényleg jól fogadja az építő kritikát.
11:06 de.
Amit kissé ellentmondásosnak találtam,majdnem az egész első,második mondatra rácáfol a befejező három szó:a bevándorlókkal szembeni hecckampány.Ha tudatják a tömeg mészárlást azonos kiinduló pontról (muzulmánia országai),akkor hol itt a hecckampány?A ramadán hónapban elő van írva minél több hitetlen kiirtása.A mai napig kisebb nagyobb sikerrel hat alkalommal követtek el ramadán hó tiszteletére gyilkos merényleteket Izraelben.Nem buddhisták,nem katolikusok,nem zsidók, nem reformátusok.Ezt nem heccelésképen írom.Olyan,a gázai sávból vagy Ramalla környékéről munkára beengedett arabok,akik a müezzin pénteki uszítására zsidók levadászására adták fejüket.Mondanom sem kell,hogy a fejadással együtt jár a foguk otthagyása is.A Tunéziai és Qatari tömeggyilkosságok is ebbe a kategóriába tartoznak.Ismert okokból kifolyólag,nem tartom magam magyarnak,de ellensége sem vagyok Magyarországnak. Éppen ezért úgy látom,hogy néha előfordul,hogy a kormányon levőknek van igazuk.Még akkor is ha száz más esetben esetleg elmarasztalhatók.
12:30 du.
Kivánok a cikk írójénak szomszédúl(aki nem él Magyarországon)egy fekete, muszlim családot, legalább 5 gyerekkel, és pénteki imával.
3:33 du.
Figyelő: ez már beteges.
4:23 du.
Figyelő
Fogadjunk, hogy Ille két héten belül befogad egy afgán családot és ezzel példát mutat !!!
4:38 du.
Figyelő, ez az az ordas demagógia, ami a szellemileg gyengék sajátja.
Ha ennyit tud mondani, inkább ne pazarolja a karaktereket!
8:24 du.
Figyelő, képzeld van olyan szomszédom, sőt barátom is. Semmi bajom sincs velűk.
8:58 du.
Max. respect! Nem tudom még teljesen, h a Pupu most mit csinált, de valami eddigitől eltérőt. Amúgy is imádom, de ez valami más.
Határtalan pénzvágy (cím) – kb. 2010. júni. 4. óta pofázom ezt, és a kb. ebben irónia volt, mert pontosan emlékszem a napra, amikor dekódoltam, h itt erről lesz szó. (Ráadásul júli 17-ig nem tudtak kirúgni :))), és minden egyes nap csak megerősített első percepciómban, miszerint csak a pénz, a többi körítés.)
Az ellenzék és annak értelmisége/”értelmisége” folyton ideológiákba akarja tuszkolni a maffiaállamot.
Egy másik threadhez írtam szintén itt a KMH-n az Álomszótár cikk alatt Dubois nicknek, hogy “…mindenáron biztosítani a család jövőjét. Így lesz, a nagyokat álmodó államférfiból, kicsiket üzletelő családfő, és gondoskodó apa”* építi föl. vagy: az énjéből következik a rendszer? üzletelő családfő: trafik, föld stb. / gondoskodó apa: megvédjük a magánnyugdíj-vagyont, megvédjük a devizahiteleseket, megvédjük a magyarokat a bevándorlóktól stb. Mindez egyenlő: Orbán azonos Vitoval, aki üzletel és megvéd, de Vito agresszor, a védelme is agresszió. Azért, mert megvédeni valakit egyenlő a) lelkifurdalást kelteni benne (hogy még kiszolgáltatottabb legyen) -> akit meg kell védeni, nem képes semmire -> tanult tehetetlenség (Seligman, 1998.) állapotába nyomni a társadalmat (a politikai híveket is!); b) ha megvédenek téged, számítasz arra, aki megvéd, ezért bárminemű agressziót elfogad/eltűr (Anna Freud,1966).
*Popper, 2005
Orbán kilépett a vonatkoztatási rendszerből, amit nem tud követni az ellenzék, azért tuszkolják ideológiákba a közönséges lopást. A következmény természetesen ideológiákba zárható, de csak a következmény. Az, h ma egy fasiszta intézményrendszer van (lásd közép- és és felsőoktatás, vmint rendőrség INTÉZMÉNYE, azaz NEM a rendőr!) az „csak” következmény. Magam is használom 2014 tavasza óta a publijaimban (tudományos munkáimban NEM) fasiszta, náci jelzőket, de előtte nem tettem, mert az előző négy év következménye. Ergo az Orbán-maffia nem akar fasizmust, semmi baja a cigányokkal, örményekkel stb. -> azt kell látni, h ők „csak” feleslegesek. Tehát Orbán nem üldözi őket, ennél sokkal rosszabb a helyzet: nem vesz róluk tudomást. Ugyanis üldözni valakit érzelmeket jelent (az más kérdés, hogy negatívat és szélsőségesen), ezzel szemben nem tudomást venni RÓLUK, szigorúan magánvéleményem szerint (mivel én saját névvel kommentelek) pszichopatikus tünet. A pszichopata NEM beteg, az egy érzelmi állapot, azt jelenti, hogy racionális, önérdek-érvényesítő, a mindenen és mindenkin átgázoló gátlástalan, állatias egyén. (Utolsó mondatot tudományos precizitás nélkül, hétköznapi értelemben fogalmaztam meg az érthetőség miatt.)
Elég sok minden miatt van elegem az ellenzéki demagógiából, ennek sarokköve, amikor elkezdték Orbánról azt terjeszteni, h beteg és bizonyos, állítólagosan gratzból kiszivárgott papírok alapján azt terjesztették, h paranoid skizofrén. Ez egészen biztos, h nem igaz. És az ellenzék egyik legfőbb bűne. Mert: hamisan nem legyőzendőnek állította be ezzel Orbánt, hanem azt üzente, h el fog pusztulni (magától). Mi következik ebből? Miközben Orbán is tanult tehetetlenségbe nyomja a társadalmat (amelynek egy része a ballib szavazótábor), addig az ellenzék is tanult tehetetlenséget váltott ki 2014-gyel az ellenzéki bázisból, mivel kiderült: „a magyar beteg” nem beteg. Sőt. 🙁
Hát, így látom én.
Summa: a cikk hipotézisével és levezetésével max. egyetértek, csak az utolsó bekezdéssel (ami egyben az utolsó mondat) nem. Én azt látom, h 40 évig a nyakunkon fognak maradni. Max., ha nagyon meggyengülnek, segítségül hívják Gábort, és egy kvázi Imrédy-kormány lesz, aminek a folytatása…
Ezért én egy megoldást látok. Az ún. egy megoldást, amit én látok, egy kedves barátommal egy éve minden héten egyszer megosztok négyszemközt. És mindig az a válasz, h ezt egy ember mondja rajtad kívül, a Pupu.
Szóval, én is ÚGY gondolom — különben sosem lesz vége.
És mi is következett az Imrédy-kormányból?
Csak hunyjuk le a szemünket egy áldott percre…
11:51 du.
Che: bohóc…
11:59 du.
Judith: Bencsicsnek sincs, csak másoknak kívánja nagy nemzetféltésében, főleg, ha az liberális, vagy rohadtkomcsi. Ráadásul Bencsics dehogyrasszista 😛
Mindegy, Klára anyó kb. annyira nemzetféltő, mint … a franc se tud az ő nagysága mellé még csak megközelítőt se megnevezni.
Bencsics az etalon, na, és ezt tessék kérem, tudomásul venni, különben idegenszívű nemzetárulók lesztek!
12:29 de.
Nem véletlen, hogy az EU pénzt nem kerítésre, hanem a befogadói környezet és az eljárási rend javítására adott, de valahogy ez a pénz kézen-közön eltűnt. Nem véletlen, hogy némely józan ellenzéki a pánikjáratos kormányzatnak azt javasolja, a kerítés helyett az EU-tól igényeljenek pénzt, eszközt és humán erőforrást – mily meglepő, van ilyen lehetőség – a menekültügy bürokratikus kezelésére. Mert hát, valahol arrafelé kell keresni a palack nyakát, vagyis a szűk keresztmetszetet. Noch dazu, a tervezet szerint ezen a csodakerítésen lesznek áteresztő pontok. Na, ettől kezdve számít bohózatnak az egész. Gyün az afgán menekült az áteresztő ponthoz, és kijelenti, hogy ő azután menekült. Oszt akkor bé kell ereszteni, majd el kell indítani az idegenrendészeti eljárást (most tekintsünk el Ragyás Sanya agyament rabszolgamunkás ötletétől). Ehhez, biza, eljáró létszám kell, befogadó hely kell, főleg pénz kell. Csakhogy, lehet, hogy valaki ott Brüsszelben megkérdezi, hova a kurva anyátokba tüntettétek el azt a sok milliárdot, amit tételesen e célra utaltunk át?
Nu, akkor lehet majd kiállni és ágálni, hogy dehát mi egész Ejrópát védjük!
Még rosszabb lesz a helyzet, ha az orbáni rögeszme szerint megerősített legális átkelőhelyek lesznek a célpontok. Nincs semmi illegális, csak sorállás. A menedékkérők ráérnek, a nehezén már túl vannak, egy uniós ország területén belül várnak sorukra.
Valóban – ahogy a hős nemzetvédőnk mondja -, Magyarország harapófogóban van. Azért megnyugtató a helyzet: mivel tudva levő, hogy Magyarország maga Orbán, a magam részéről nem izgat különösebben, hogy Orbán tökét ki és mennyire erősen szorongatja.
Azonban attól tartok, nem neki, hanem nekünk fog fájni. Az ő fájdalomküszöbe eleddig nem ismert.
Befejezésül: szart sem ér bármilyen kerítés, ha a) megkerülhető, b) leküzdhető (hoznám ide példaként a berlini Checkpoint Charlie-t), c) nincs élőerős védelme. Márpedig 175km-re ugyancsak szép számú élőerős biztosítás kellene, azoknak laktanya, logisztikai támogatás, ellátmány, etc. etc. Nagyeszűek, kiszámolta ezt valaki, mibe van ez nekünk?
3:11 de.
Ille
11:51
Én bohóc…. ?
Amióta az egyetlen szakember Sebestyén Eszter itt katedrát kapott, azóta egy mezei béka is messze túlnő rajtad…?
8:19 de.
Che: igaza van, maga nem bohóc. Illuzionista. Elhiteti magáról, hogy van esze.
9:52 de.
@István, re 2015 július 2 12:29 de.
igen, plusz az EU-s pénzeken kívül ne feledkezzünk meg a csinos kis nemzeti közbeszerzésekről se, különös tekintettel arra, h 2011-ben eltörölték a 143-mas (minősített) közbeszeket, így bármire rá lehet fogni,h az. egy ilyen kerítésnek rengeteg mellék körülménye van, pl. a kerítésre figyelmeztető, felhívó táblák, ez meg nemzeti közbesz. hatálya alá esik. röviden: egy büdös nagy lopás — ez is.
> „ez a pénz kézen-közön eltűnt.” — kizártnak tartom. 😀 😀
12:36 de.
Figyelő !
Egy mondatos óhajából nem derült ki ki az aki nem él Magyarországon : a szomszéd, vagy a cikk írója ?
Primitív kárálása feszt egy dolog körül forog – bármely cikkhez szól is hozzá – kizárólag a fekete muszlimok, és családjaik ellen lázít !
Nagyon csúnyán nézhetett Önre valamelyikük – valamikor,mert szemmel láthatóan nem tudja megemészteni!
Egyébként, csak hogy tudja: sem muszlimnak, sem családosnak (öt gyerekkel) lenni nem jellemhiba – a földi léthez ugyanannyi joguk van, mint Önnek kedves asszonyom !
9:38 de.
Besancon,
„Gondozzátok kertjeiteket”!
10:58 de.
Judith, kicsit más Torontóban egy ilyen szomszéd, mint Budapesten. Gondolkodj, ha liberáizmusod engedi.
Torontó és Montreal , meg a több nagy város vegyes lakosú- MINDENFÉLE, fajta nemzetiségüek összessége. Ilyen városokban természetes a szomszédság, de nem az európai városokban,melyek eddig, saját nemzetüknek tagjaival éltek.
12:36 du.
Kedves Sebestyén Eszter. Az egész hozzászólás-kígyóból, ami Pupu cikke nyomán keletkezett egyetlen mozzanathoz szeretnék csatlakozni, amit Ön említett meg.
Nem hiszem, hogy az ellenzék kudarcának az oka az lenne, hogy ideológiákat keres ahelyett, hogy tudomásul venné: a maffia államot fölösleges ideológiákba gyömöszölni.
Mindenki a zsebét tömi. A baloldallal, ahová tartoznék, a rendszerváltás hajnala óta ezért hadakozom, mert minden baloldali értéket kidob az ablakon, csak azért, hogy a zsebét tömhesse. A harácsolás minden idejét és energiáját lefoglalja.
(Ez természetesen sarkítás és durva általánosítás, de a lényegre szeretnék koncentrálni.)
És ebben, a harácsolásban, nem képes a nála hatvány-fokozatokkal gátlástalanabb Orbánt legyőzni, és úgy viselkedik, mint egy óvodás a homokozóban, egy marék homokot vág az erősebb gyerek szemébe, aki elveszi a játékát. De az erősebb így is elveszi.
Még egy előzmény az erőviszonyokhoz: egy történelmileg alkalmas időpontban (interregnum) egy kollégiumi suhancokból alakult véd- és dacszövetség vezére valami hihetetlenül fegyelmezett és fanatikus csapatot gründolt magának, ahonnan ab start kiszórt mindenkit, akinek ellenvéleménye lehetett. A Fidesz egy Orbán-különítmény, személyes magánhadsereg. Ilyen nincs még egy az országban, se a jobboldaliak, se a baloldaliak nem is álmodtak ilyen egységes élcsapatról soha!
Ezért az egyre hátráló baloldaliak kitalálták azt, hogy Orbán egy karizmatikus zseni! Én hiába hadakoztam a magam szerény, publicisztikai eszközeimmel, hogy egy frászt zseni, egyszerűen gátlástalan. A következő óhaj volt: bárcsak lenne egy Orbánunk nekünk is. Hát lett. A Gyurcsány. Csakhogy Gyurcsány hibáival együtt is) européer, kultúrember, nem lehetett Orbán ellenfele. Ráadásul az MSZP nem volt soha Gyurcsány csapata – ahogy a Fidesz Orbán TEREMTMÉNYE ¬, sőt!
A következő suta védekező mozdulata az egyre hátráló ellenzéknek az volt: hogy Orbán beteg. Graz, és kapcsolt részek, ne részletezzük. Vagyis hát ez egy szörnyeteg, egy Monster, egy Ghost, nem lehet ellene védekezni, de nem is kell. Beteg. Majd kinyiffan magától, csak ki kell várni.
Kedves Eszter, figyelmébe ajánlanám az Amerikai Népszavában június 1-én megjelent „Ki itt a beteg?” című dolgozatomat, ahol azt a kérdést boncolgatom, beteg-e Orbán? És oda konkludálok, hogy inkább az a nép a beteg, aki fölött uralkodni bír.
Persze, az, hogy szociopata, hogy képtelen az empátia minimumára: ez tény. Ez viszont több , mint állapot, igenis betegség, gyógyíthatatlan, csak a tünetek enyhíthetők, de e mögé nem lehet bújni, mert a világ vezető politikusainak egy jelentős része szenved ettől a kórtól (bocs: szenvednek az alattvalói). Ettől még sikeres politikus lehet (sőt: nem ennek ellenére, hanem éppen ezért.) Sajnálom.
Még egy gondolat: az Orbán Vona koalícióról Imrédyre asszociálni szellemes!
De az ellen a koalíció ellen a világ jobbik fele kelt föl fegyverrel, hogy eltapossa. Ennek a bandának a globális világban nincs ellenfele. Ezt még eltaposni sem érdemes.
2:30 du.
mekkora arc ez a Bencsics! Judithnak javasolja, gondolkozzon, ha tud, komcsifóbiája az egekig ér, ráadásul ő azután semmilyen forradalmat nem veszített el, egy élmény olvasni az egyre beetgesebb nézeteit 😛
2:13 de.
6500000000:174=37356321,839…
Vagyis hatmilliárd ötszázmillió forint osztva 174-gyel, az 37 millió 356 ezer 321 forint. (Meg még pár fillér, ha lenne még fillér, de nincs.)
Ennyibe fog kerülni 1 méter kerítés a déli határon. A bolondnak is megéri.
Mennyibe is kerül 1 km. autópálya? 3,8 milliárd forintba. Igaz, ez is kurva sok, ennyiért Horvátországban még a hegy alatt is átvezetik, de hát, ők még csak most kopogtatnak az Unió ajtaján.
174 m drótkerítés vs. kb. 2 km autópálya…mondom, ez valakinek baromi jó üzlet lesz!
8:08 de.
Kedves Kertész Ákos,
köszönöm a kimerítő és lényeglátó hozzászólást.
A hozzászólás kígyóm, még ha kígyó is, egy háromperces élőbeszéd volt valójában a klaviatúrára „mondva”. 🙂 Ezért nyilván nem teljesen precíz, és éppen ezért külön köszönet, hogy végigolvasta. 🙂 Az ellenzék – szerintem – azért hibázik azzal, hogy ideológiákba szorítja a maffiaállam működését, mert ezzel, a demokratikus keretek közt megfogalmazott reakciókkal egyrészt azt a látszatot kelti, mintha demokrata működési mechanizmusokra reflektálna, másrészt pedig nincs verifikálva a lényeg, hogy helikopter-számra viszik ki az országból a pénzt, és a teljes jogrendszer a lopásra épül, ahhoz van igazítva. Itt csatolnék át a következő megállapítására, miszerint mindenki a zsebét tömi. Miközben magam is baloldali ember vagyok, és kizárólag szaktudásommal magam is szolgáltam a 2010 előtti rendszert, és nyilvánvalóan nem lehet letagadni azt, amiről ön ír, ugyanakkor úgy látom, hogy törvényeket és intézményeket nem írtak, alapítottak azért, hogy intézményesítve, a trv-ek által legitim módon lehessen lopni. Csak egy összehasonlító példa: K&H bróker botrány kontra Questor ügy. Előbbi esetében úgy játszottak a számlákkal, hogy mire a bankfelügyelethez kerül, azok tiszták legyenek, és nem is feledkeztek meg papírok beadásáról. Utóbbi esetben olyan könyvelést folytattak, amelynek eredményeként kivonatok nem is juthattak el a felügyelethez. Előbbi esetben nem kreáltak olyan vezér áldozatot, amely egyben bűnbak is volt, mint utóbbi esetben (Göbölös László, igen magas és bizalmi pozícióban…) Előbbi esetben nem halt bele ügyintéző-23 (értsd: sokadik kisember) a bankfelügyeletnél, 40 évesen… és sor hosszan folytatható lenne.
Ezért én a zsebek tömése és a zsebek tömése közt nem tennék egyenlőség jelet. Ha elvonatkoztatunk a gyakorlattól, és elméleti síkon közelítjük meg, akkor természetesen azt mondhatjuk, hogy egy kialakult és elfogadott szokást követnek ők is, rosszabbul alkalmazott módszerekkel.
Mindezt a szomorú jelenséget egészíti ki az, hogy a balnak nevezett oldalon, 2010 óta betört egy fiatal, baloldalinak tűnő „réteg” a média segítségével, ők eleve sokkal rosszabbak, mint elődeik. A régi politikusok nem lopási szándékkal lettek politikusok, hanem mozgalmárok voltak, majd alkalmazkodtak a rendszer – finoman szólva – sajátosságaihoz, és ezért nem makulátlanok. Ezzel szemben a bal (nak nevezett) oldalon baloldali (nak tűnő) fiatalok sokasága eleve ideológia nélküli és eleve erősen nem makulátlan előélettel kerültek a politikába. A tisztelet a kivételnek mindig érvényes. Ha tehát valaki a miniszterelnöki hivatalban volt munkatárs, és 198 millióért adott kommunikációs tanácsot a paksi atomerőműnek, és 2012ben pártot alapít, amelyet a mai napig vezet, akkor ő nem makulátlan és eleve lopási, nem társadalmi felelősségvágy által vezérelve lép nyíltan politikai színtérre. (A 198 milliót fél év munkájáért kapta, továbbá nem láttem a kommunikációs munka leképeződését a médiában.) Itt jön be az, amit ön írt, miszerint mindig is loptak, és az amit magam állítok fentebb, hogy következményét tekintve van inkább összefüggés a 2010 előtti lopások és a jelenlegi közt. 2010 előtt olyan sem volt Mo-n, és így a baloldalon se, hogy valaki a baloldal média sztárja lehet 2 jogerős ítélettel: nemzetközi bűnszervezetben elkövetett bűncselekménnyel. Ha megnézzük, h Mo. sajtója – mértéhez és jelentőségéhez képest – órási és negatív, akkor erről a „baloldali” médiasztárról olvasnak azon országok rendőrei, vizsgálói, ügyészei stb., akik találkoztak ezen emberke ügyével, aktájával. Nyilván ezek az alkalmazottak nem lehetnek túl sokan, mondjuk 500-an itt valahol Európában, de bizonyára a diplomáciai csatornákon „végig csorog”, ha nem is végig söpör,miszerint mi a baj az antidemokratikus Orbánnal és bandájával, ha az ellenzék egy vezetőnek tűnő (valójában csak a média van vele tele) alakja ez az ember. A sor szintén hosszan sorolható lenne.
A Fidesz és Orbán viszonyrendszeréről. Teljesen egyetértünk. Amit ön magánhadseregnek nevez, én azt politikai családnak. Más az analógiánk, pusztán ennyi, abban teljesen egyetértünk, belőle eredeztethető és tőle következő minden.
„Ki itt a beteg?” Teljesen egyetértek minden sorával. Ami ide vág, az ön által felvetettekhez: természetes, hogy a nép a beteg. Lehet szidni a választási rendszert, de ezt az embert 2 millióan megszavazták. Zárójeles, hogy fele ennyien szavaztak az összefogás pártjaira és szintén fele ennyien a Jobbikra.
Egyetértek azzal is (talán fentebb is írtam a kígyóban), hogy a történelmi tudat ebben jócskán benne van. Amit a Kádár-rendszer fogyasztói társadalmáról ír, ahhoz is szeretnék hozzászólni, elsősorban azt, hogy örülök neki, hogy élnek még emberek, akik ezt így látják, ha ezt én mondom, azt mondják, csitri vagyok, és mit tudok én arról.:-) A másik pedig, amelyet ide fűznék, hogy a magyar ember csak és kizárólag fogyasztóként tudja (képes) definiálni önmagát. Csak meg kell nézni az elmúlt 5 év valóban tömegeket az utcára parancsoló megmozdulásait: magánnyugdíj-pénztár; bércsökkentés; internetadó. E három esetben voltak 40-80 ezren az utcán, a többi tüntetés valós létszámát tekintve ezekhez nem mérhető, akármit hamisít a média. A Fidesz-korm. per se ebből is tanult. A rendvédelmisek idén nyári fizetéscsökkentését béremelésként adták el a parlamentben és a médiának is. Pedig csak a törvénytervezetet kellett volna elolvasni. Valakinek. Legalább egy ellenzéki képviselőnek. Vagy legalább egy újságírónak.
Hogy mindez kollaboráció-e vagy tanult tehetetlenség, azon lehet vitatkozni. Lehet az is, hogy utóbbinak következménye az előbbi.