Nemzetközi Holokauszt Emléknap

2017 január 27 7:52 de.117 hozzászólás

„Az emlékezés és a tanítás kötelesség!”

Az ENSZ Közgyűlése 2005-ben január 27-ét a Holokauszt Nemzetközi Emléknapjává nyilvánította. Az emléknap a legnagyobb náci megsemmisítő tábor, az Auschwitz-Birkenau felszabadításának évfordulója. Az ENSZ-határozat a tagállamokat arra szólította fel, hogy a náci korszak minden áldozatát tartsák tiszteletben, és olyan oktatási programokat dolgozzanak ki, amelyek egy jövőbeni népirtás megelőzését segíthetik.

International-Holocaust-Remembrance-Day

Azért van erre szükség, mert az antiszemitizmus szerte Európában ismét erősödik. A túlélők száma fogy, s könyörtelenül nyomulnak a holokauszttagadók és a történelemhamisítók. Az emlékezést és a tanítást a most növekvő generáció még kevésbé nélkülözheti! A jövő nemzedéknek ismernie kell a hatmillió áldozatot követelő náci tömeggyilkosságok hiteles történetét, a náci propaganda természetét, működését és következményeit, azaz a népirtás rettenetének előzményeit, a nemzeti szocializmus fertőző mindennapi gyakorlatát.

Ma Magyarországon nem tartunk ott, ahová 1944-ben eljutottunk, amikor a magyar hatóságok (közigazgatás, csendőrség, rendőrség) rekordidő alatt, kíméletlenül véghezvitték a deportálásokat.

Ám vannak bizonyos jelek, amelyek azt mutatják, hogy távolról sem számoltunk le múltunknak ezzel a katasztrofális időszakával.

Mert ott, ahol hivatalos kormányzati szinten Hóman Bálint politikai szerepvállalását példaképpé emelik; ahol a Szabadság téri német megszállási emlékmű tudatos történelemhamisítást demonstrál; ahol a Horthy-relativizáció már szinte mindennapos része az életünknek; ahol kormányzati főméltóságok Wass Albert és hasonló virtigli nácik szobrait avatják és hősként ünnepelik őket, ott bizony ismét súlyos veszélyeknek nézünk elébe.

Amíg az antiszemita incidenseket Európában jobbára iszlám szélsőségesek követik el, addig Magyarországon – a hivatalos kormánypolitika következményeként – a többségi társadalom a felelős a hasonló atrocitásokért.

A nyílt antiszemitizmust a Budapestre érkező turisták is megtapasztalhatják, akik ráadásul tudják, hogy tapasztalataikat hiába osztanák meg a magyar hatóságokkal, mivel a magyarországi, alapjogokat sértő jogbizonytalanság közismertté vált.

Tavaly decemberben a Hanuka ünnep idején egy külföldi vallásos zsidó házaspár autójának karosszériáját megkárosították, az ablaküvegét teleköpdösték, a tetejére jókora betűkkel azt írták: RÁKOSI.

Korábban verbális támadás érte őket a Király utcában: büdös zsidók, büdös zsidók, kiáltotta rájuk számukra váratlanul egy férficsoport, s az asszony felháborodott méltatlankodására őt külön is mocskos zsidónak nevezték, miközben a közelükben lévő járókelők mintha nem hallottak, s nem láttak volna semmit, mentek tovább, nem kelt a védelmükre közülük senki sem.

Hogy szól az ENSZ idevonatkozó határozata? Többé senki nem félhet vallása, származása, vagy éppen bőrszíne miatt.

We Remember! Emlékezünk!

Garai-Édler Eszter

Garai-Édler Eszter

Garai-Édler Eszter

117 hozzászólás

  • Hollósy Gerti

    MEMENTÓ!

  • ytgadal v’ytkadas sheme raba…..
    -b’alma di-vera kirhusse v’yalikh malkhusse vikarev meshihe….
    -b’hayehy’n. uvyomehay’n.-uvhaye b’kol bes yisroel baagalo uvizman koriv v’imri; omejn……….
    yehe sheme rabbo mevora ulalme almayo…

  • Kétségen kívül, valóban vannak bizonyos jelek, pontosítva: történések, amik Magyarországon az antiszemitizmus erősödését jelzik. Egyenlőre ezek egyike sem az intézményesítéséből fakad, de ezzel a megjegyzésemmel nincs szándékomban kisebbíteni a veszélyt, ami szerint sajnos fennáll a lehetősége a szélesebb körű, nagyobb tömeget átfogó antiszemitizmus magyarországi terjedésének.

    A holokausztot sose szabad elfelejteni, és azt sem, hogy a magyar közigazgatásnak sikerült. A német megszálló csapatokkal együtt érkezett egy különleges bevetési egység, feladatuk az ország zsidótlanítása volt. Az állomány 20 tisztből, és valamivel százon felüli legénységből állt.

    1944. április közepe és május vége között az ország majdnem teljes zsidó lakosságát gettókba és gyűjtőtáborokba zárták. Május közepétől június 9-ig (!) 430 ezer magyar honfitársunkat deportálták Auschwitz-Birkenauba a tíz csendőrkerület* területéről. Mindezt nem egészen két hónap alatt hajtotta végre a belügyminisztérium vezényletével a magyar közigazgatás.
    Elképesztő gyorsaság.

    *
    I. budapesti csendőrkerület (Pest megye és Budapest agglomerációja)
    II. székesfehérvári cs.ker.
    III. szombathelyi cs.ker.
    IV. pécsi cs.ker.
    V. szegedi cs.ker.
    VI. debreceni cs.ker.
    VII. miskolci cs.ker.
    VIII. kassai cs.ker.
    IX. kolozsvári cs.ker.
    X. marosvásárhelyi cs.ker.

  • Bizony igen szomorú emlék ez a magyar t9rténelemben. Minden évben megtartják az emléknapot erről!
    Viszont, érdekesnek találom azt a tényt, hogy a kommunizmus áldozatainak nincs emléknapja. A nemzetközi statisztika szerint, 100 ezer ember pusztult el a világban annak uralma alatt!

  • Figyelő,
    Kanadában van elég sok nyilas ivadék akik szívesen szponzorálnák a százezer(?)kommunizmus áldozat világnapját.Szervezd meg,de ide ne hozd,mert a téma sajnos komolyabb annál,hogy a mi halottainkba belegázoljál,elődeink emlékét meggyalázzad az összehasonlítással. Most írhatod nekem,hogy no comment. Többet vártam tőled!

  • Eszter Garai-Édler

    Figyelő! Tévedsz, az Országgyűlés 2000. június 13-án elfogadott határozata értelmében minden év február 25-én tartják A KOMMUNIZMUS ÁLDOZATAINAK EMLÉKNAPJÁt. Azért ezt a napot választották, mert 1947-ben ezen a napon tartóztatták le jogellenesen, majd hurcolták el a Szovjetunióba a Független Kisgazdapárt akkori főtitkárát, Kovács Bélát. A kommunista áldozatok emléknapjáról az első Fidesz-kormány döntött.

  • Eszter Garai-Édler,

    hagyd, nem szokott február 25-én megemlékezést tartani, ezért nem tud róla.

  • gyuri10
    2017 január 27
    3:18 du.
    Gyuri, igazságtalan vagy velem, ne is haragudj! Sajnos, a korral egészen elveszett benned a realitás fogalma. Igen , tudom, mi volt a nácizmus, megszenvedte a családom is. De sajnos tudom mi a kommunizmus, amit a saját bőrőmön tapasztaltam 17 éves koromtól-

  • Figyelő,
    mivel Eszter szerint a magyar országgyűlés minden év február 25 re megszavazta ami a te lelkedet bántja,újfent javaslom,hogy egy ilyen világnapot szervezzél meg,mert a magyar parlament csak Magyar országra vonatkozó döntést hozott.A kommunizmus áldozatai között vannak azok a mocskok is akik miatt nekünk a nemzetközi holokauszt napjára kell emlékeznünk.Azok száma viszont,hála a Teremtőnek sokkal többre tehető „100 ezernél.”

  • SEMMI köze a „nyilas ivadékohoz” a komcsik brutális diktaturához!,. Tudom, sok zsidó állt bosszut akkor, de azt remélem, hogy Te nem vagy olyan.

  • Igazad van Eszter, erről elfeljtkeztem!

  • Kedves Klárika,
    bármennyire szégyenlem is magam,Neked van igazad.Nem vagyok és nem is voltam bosszúálló.Ha ilyen bosszúra érdemes nyilas vagy náci a kezembe került volna,kevesebb okom lenne a szégyenre.Az évek elmúlása miatt már elkéstem.

  • AróraBoreálisz

    Jó vagy Gyuri10 – szellemes !

    A „kommunizmus áldozatairól” való megemlékezést éppen azért agyalták ki, hogy relativizálják, hogy maguktól, a szüleiktől és nagyszüleiktől így tartsák távol, vagyis, hogy ezzel tegyék viszonylagossá a Holokauszt égbekiáltó tömeggyilkosság bűnét, amit ártatlan csecsemők, öregek és életerős magyar állampolgárok terhére elkövettek.

    E ravasz trükknek Orbán Viktoron kívül Schmidt Mária fid SS-Obersturmbannführer a legélenjáróbb aktivistája és „szellemi anyja”, aki kitalálta a holokauszt ellenmúzeumot, az úgynevezett Terror Házát is. Mindjárt, a fid SS hatalomra kerülésekor, szinte azonnal az első dolguk volt ezt együtt felavatni… A látványra speciálisan átalakított, monstrum azóta is ott tornyosul a város – Budapest – központja felett, míg viszont a Holokauszt „Emlékközpont” tized akkora tömegével egy kvázi sikátorban lett elbújtatva…

    E nőszemély* ötletelte ki azt a Józsefvárosi Pályudvarból alakított múzeumot is – nem véletlen a Führer, nesze nektek alapon, egyedül őt bízta meg vele, teljesen kihagyva a zsidó szervezeteket – amely úgymond a Holokauszt gyermekáldozatainak állított volna emléket, és a „S o r s o k” H á z a . nevet viselte volna. Nyilvánvalóan ebből is kitűnik a fid SS viszonylagosító koncepciójának a lényege. Ez esetben ez úgy néz ki; hogy „azért a gyermekáldozatokat, akiknek – hát Istenem – ez volt megírva a sors könyvében, azokat valamelyest még mi is tudjuk sajnálni, viszont a deportált, kifosztott, végül meggyilkolt szüleik és nagyszüleik ártatlansága, az számunkra már vitatható…”

    .

    * Nőszemély? Csak azért nem írok ku@vát, mert eme ősi foglalkozás jövedelemre szoruló szegény képviselőit nem áll szándékomban vele sértegetni…

  • AróraBoreálisz

    Helyesbítek: Obersturmbannführer i n .

  • AróraBoreálisz

    Kiegészítés:

    Az úgynevezett Sorsok Háza ugyanazért nem lett fölavatva, amiért a szintén úgynevezett Megszállási Emlékmű, tudniillik ezek a hazug, demagóg elnevezések az érintett túlélő személyekből és szervezeteikből olyan elemi tiltakozást váltottak ki, hogy a névadó kénytelen volt meghátrálni, s most ez is ott áll avatatlan mementóként, további emléket állítva az orbáni fasizmusnak…

    .

  • AróraBoreálisz

    Figyelő 3,53!

    „17 éves korától viszont megtapasztalta a kommunizmust…”

    Pedig csak örülhetett volna Klárika, hogy a származásánál fogva, már öt évvel korábban, Horthyék nem vitték mindjárt gázkamrába… Persze ezt akkor kiskegyed még föl nem foghatta, hisz mint minden maga korabeli bakfis, akkor még szeretett fára mászni – mint azt korábban már meg is írta… Pedig, jó ha most, 70 évvel később, még időben megtudja, hogy abban az időben a katolizált zsidókat is előszeretettel vitték ám Auschwitzba… 🙁

    .

  • AróraBoreálisz
    2017 január 28
    8:50 de.

    Előbbi beírásodhoz a Terroházról, ott voltam megnéztem és láttam hatalmas képgyűjteményt a nácik áldozatairól, és a náci terrositákról. A Terror Ház éppen ezért igen jó és ajánlatos intézmény, hogy a mai fiatal meglássa a két diktatura bűnős voltát!
    Ismétlem, a mai korosztálynak, téves információi vannak az akkori korról, azaz Horthy korról.
    Horthy idejében leírtam nagybátyám sikeres karrierjét és apámét is. Azt tartom különösnek, a modern történelemben ő lett a bubus, a tömeggyilkos stb. Közbe ez hatalmas tévedés, az mondja, aki azt a kort átélte!
    Nem védem Horthyt, mert gyenge ember és rossz politikus volt, kezdve ott, hogy belépett a II. Világháborúba a magyar nemzet nevében!
    De ismétlem, NEM ő vitette el apámat, vagy a rokonságot, hanem Szálasi! A zsidó törvényeket korábban a német nyomásra hozta.

  • Még annyit kedves AB, Velem ne vitázzon, mert apám és nagybátyám sorsát ismerem, és bármi politikai agymosás, erről a tudásról nem térit el.
    Keresztény feleség és kikeresztelés megmentett sok embert. Ez tény.

  • Figyelő
    De ! Éppen Horthy vitette el a vidéki zsidóságot, éppen ő kényszerítette munkaszolgálatra az embereket már 1941-ben.
    Sógornőm édesapja nem is jött vissza , az első csoportok egyikében volt.

  • Klárika,
    annyira kiállsz a téves tudásod védelmében,hogy ez már átlépi a határokat és kezd hazugsággá válni.Néhányszor már leírtam,hogy a „hatalom átvétel”előtt 11 hónappal nem tudsz az örményre kenni semmit.Az én Apám már 1943 ban sárga karszalagos munkaszolgálatos volt.Anyám két unokatestvére már 1941-ben szolgáltak a vitéz kenderesi-szemét gyilkos-hadseregében a Don kanyarban.Ahol a dicső szittyák felzavarták őket az akna mezőre.Mindketten ott is maradtak Kamenyec Podolszkban a lovas tengerész aláírásával adták át a húsz ezer zsidót,lakosság rendezés címén a kivégző osztagoknak 1941-ben.Nem tudom politikai vagy megélhetési az agymosás részedről nagybátyád és unokatestvéreid ügyében a szövegelés.Én többet tudok róluk is,mert nem 12 éves kori emlékezetből ismerem történetüket. Drága Klárikám,kérlek fejezd be az értelmetlen szócsatát.Vedd észre,hogy csúfosan megalázod magadat és halottaink emlékét.Teszed ezt pont a Holokauszt nemzetközi megemlékezése napján.Ne tedd már ezt a szent napot öröm- ünneppé a rohadt nyilas ivadékoknak árvalányhajiában,Kanadában vagy a világ különböző pontjain,ahová elődeik hősiesen elmenekültek a felelősségre vonás elől.A vitéz nagybányai(kenderesen elkapart)gyalogsági lovas tengerész miután évtizedeken keresztül Portugáliában egy hülye zsidó kitartotta,mint egy luxus kurvát,már köszönetet sem tud mondani Neked”hűségedért”.

  • Figyelő
    2017 január 28
    11:36 de.
    Udvariasat erre nemtudnék, bunkóságot meg nemakarok..

  • Nem vitázom tovább, úgy látom felesleges! Kisebbségeben vagyok.

  • ‘Ám vannak bizonyos jelek, amelyek azt mutatják, hogy távolról sem számoltunk le múltunknak ezzel a katasztrofális időszakával.’

    Örök szégyen és gyalázat ami a magyar zsidó honfitársainkkal történt hazánkban !

    http://www.holokausztmagyarorszagon.hu/index.php?section=2&type=movie&chapter=7_2_2

    Mi egy aljas, megbocsáthatatlan bűnt követtünk el a magyar zsidó honfitársaink ellen. Magyarok, magyarok ellen !

    A buzgón istenfélő, keresztény, embertelen gyilkos eszmékkel megfertőzött magyar tömegek elhitték, hogy a zsidó idegen és ellenség, és az eltüntetése nemzeti érdek – a magyar zsidó honfitársainkat először kizárjuk az egyetemekről, – aztán sárga csillaggal megbélyegezzük, – aztán gettóba zárjuk, – végül legyilkoljuk őket – és majd ezzel megoldódik a „keresztény magyar” embernek minden problémája.

  • Drizari
    2017 január 27
    10:20 de.

    Írtam erre egy választ, ami sajnos elszállt, és most nincs időm újraírni. Ezért most csak egy idézettel válaszolnék, plusz megjegyzem, hogy a Gestapo a megszállás másnapján több száz magyart letartóztatott (1944. március), köztük németellenes konzervatív politikusokat és zsidó üzletembereket!

    Karsai László: A magyar felelősségről én sem osztom Ungváry álláspontját
    „Ha kicsit karikírozva szeretném megfogalmazni, akkor azt is mondhatnám, hogy a közmondásos magyar lónak, melynek tudvalevően csak túloldala van, az egyik oldalán tartózkodnak azok az „udvari” történészek (Schmidt Mária, Tőkéczki László), akik szerint az 1944-es magyar tragédiáról, 437 ezer zsidó deportálásáról csak és kizárólag a német megszállók tehetnek. Ungváry a ló másik oldalán állva azt hangoztatja, hogy csaknem mindenről a magyarok tehetnek, a németeknek nem volt előre kidolgozott „mester-tervük”, megelégedtek volna néhány tízezer munkaszolgálatos zsidóval, tulajdonképpen a Sztójay-kormány túlteljesítette a németek deportálási kívánságait. Nem életszerű, hogy egy megszállt országban a megszállók engedelmeskedjenek a megszálltaknak. Javaslom, hogy üljünk fel a lóra: a németek a lehető legtöbb zsidó deportálásának, az ország zsidótlanításának vágyával érkeztek Magyarországra 1944. március 19-én. Nyilván kellemesen meg voltak lepve Eichmannék, amikor látták, hogy a Sztójay-kormányban, Horthy jóváhagyásával milyen lelkes együttműködőkre, kollaboránsokra találtak.”

  • hazai lámpa,

    azért ez a nem egészen két hónap alatti, lakcím és név szerint begyűjteni 430 ezer zsidót, majd bevagonírozni őket és elvonatoztatni, a mai napig világcsúcsnak számít. Sokan voltak rá büszkék, akadnak, akik ma is büszkék erre a kivételes közigazgatási teljesítményre!

  • gyuri10
    -„az vesse rank az elso kovet ki maga sose vetett.”-……….gondolok azokra akik kozvetlenul a lagerek utan megkerestek es megoltek szuleik gyerekeik gyilkosait………..mint jomagam is tettem Buchenwald kornyeken.
    abban a helyzetben te hogy dontottel volna..?
    a megffbocsajtas lehet szep es erenyes egyesek szamara de elkepzelhetetlen a mai napig az en szamomra. megbocsajtani egy zsido cask es kizarolag a SAJAT neveben tud. masok neveben az arra nem kapott felhatalmazas nelkul tilos……………es ez a HALA’HA = TORVENY.

  • -es meg mielott itt egyik masik hudejolertesult…..;- nem kaptam es nem is kertem soha senkitol egy vasat se mint „karteritest” sem az anyagi sem az eletek elvesztese miat. ahhoz a penzhez milliok artatlan vere tapad…………az taref.

  • -es biza sokszor sirva olvasom itt az ocsmanykodo gyalazkodo hangu kommenteket zsidozasokat……………..a szivem szakad bele miattatok. azt mereszeltem hinni en hulye hogy a lagerek utan verge elhetunk nyugalomban egy piciket meg………….mar nem tart soka hisz aggastyan vagyok a 96 evemmel.mar varom hogy ujra egyutt lehessek a szeretteimmel.
    azokkal a szovegekkel amiket itt egyesek megengednek maguknak sok sok eve alig begyogyult irgalmatlanul fajo sebeket tepnek fol.

  • azok akik nem eltek at a lagereket -/a zsidok is./- meg a legvadabb remalmaikban se tudjak elkepzelni mi minden mehetett ott vegbe…………..milyen eszveszejto lelkifurdalast erez egy „tulelo”……hogy miert pont en eltem tul.
    bunosnek erezzuk magunkat hogy nem haltunk egyutt a szeretteinkel.
    meg most tobb mint 70 ev utan is……..ejjelente uvoltve verejtekben uszva riadok fol sokszor………erzem az ego hus buzlo szagat.

  • hazai lampa
    a deportalasokat zsidobegyujteseket amagyar csendorseg es rendorseg../itt ott besegitett a honvedseg is/- vegete el Ferenczy Laszlo magyar kralyi csendoralezredes -/eichmann magyarorszagi zsidougyi biztosa/-szemelyeselugyelete mellett.
    ossesen 437000 izraelita flekezetu szemelyt deportaltaka teljes videki zsidosagot.

  • kesobb pesti /13 ker/-nemzetkozi kisgettopbol deportaltak meg 20000-et es a nagygettobol meg ketsze 36000-et.
    az elso ilyen nagy deportaciokor szunt meg a 9 kruleti kabin teri getto is beszallitva a zsidokat a dohany utcai nagy gettoba

  • barlev Ne sirj. Az sem erdekel Teged, hogy mit ugat egy kobor kutya
    , pedig az egy Einstein a nacikhoz kepest. Csak az emberre fejlodott egyedekkel foglalkozzal. A meztelencsigat mindenhol irtjak, nem foglalkoznak a velemenyevel.

  • Csak halkan jegyzem meg, a német megszállás nem volt gyerekzsúr!
    A németek igenis, saját embereiket használták fel az üldőzésre. Elfogadom, hogy volt olyan magyar aki bedőlt nekik és segítette őket.
    De a német csizma ült a magyarokon, akár ki is volt az akkori kormányon.
    Hasonló történelmi eseményre emlékezem hossú életem folyamán, mikor az idő fordultával Rákosi Mátyás ült a parlamentben. Ő meg a szovjet parancsoknak engedelmeskedett.

  • Bár Lév,
    Veled érzek.Minden fájdalmad a Mi fájdalmunk.Ma már az unokáinknak is meg kell tanulni,hogy miért kell megvédenünk a hazánkat,IZRAELT. MINDENÁRON.Az enyémek már megtanulták.

  • Figyelő,

    barlev elméje 96 éves kora ellenére is kristálytiszta.

    Nálad gondok vannak ….

  • Barlev.
    En is, bar gyerek voltam akkor-veled erzek.
    Fajdalmunk-kozos. Nem tudom,vigasz e szamodra,
    hogy a mi szemunkben-hosok vagytok.
    Gyermekeink,unokaink a ti uzeneteket viszik tovabb.
    Engedjetek meg,hogy ket idezetet tegyek kozze.
    Az egyik-Haim Gouri „עד עלות השחר” „Pirkadatkor”
    cimu konyvebol.{Bar leforditanak magyarra vagy angolra}
    O a Hagana megbizasabol erkezett Europaba a haboru
    utan-osszeszedni az arvan maradt fiatalokat,tanitani,
    kepezni,erot onteni belejuk,kesobb alijat szervezni.
    O,a szabre,a bennszulott,igy ir a magyar zsidokrol.
    „Egyik emberunk elvitt a Wesselenyi utcai Nagytemplom
    melletti terembe.Azkarat tartottak a magyar zsidoknak.
    Ket honap alatt-1944 aprilistol-juniusig- kozel
    600.000 et kuldtek Auschwitzba-foleg a mezovarosokbol,
    tizezreket naponta.
    A terem telve. Magyarul beszel,mellettem ulo baratom
    fordit.Nehez csend ul a teremben.Kesobb,mint a
    szonokok a galutban,hozzatesz egy heber mondatot.
    Fojtott hangon mondja:”את אחי אני מבקש”
    {Testvereimet keresem}.Elmondja magyarul is.
    Joszef szavai aki testvereit keresi Dotan volgyeben.
    Siras korulottem.Az en szemeim is fatyolosak.
    Akkor,ott,eloszor kerdeztem magamtol:
    „Ki vagy te? Mit csinalsz itt? Kik ezek az
    emberek az eletedben? Meg egy resze a talalkozasnak-
    amely-megvaltoztatta az eletemet.”

    Egy masik idezet- a 91 eves Noah Klieger izraeli
    ujsagiro es Holocaust tulelotol aki 2017 januar 27-en-
    az IDF tengeresz egyenruhas unokaja kisereteben-
    beszedet tartott az ENSZ kozgyulese elott.
    {Reszlet}
    „Eloszor is-engedjetek meg- mogottem,ebben a feher
    egyenruhaban ul-az unokam.A neve-Juval-tengeresz
    tiszt az IDF-ben.Nagyon igyekeztunk,hogy bemutassuk
    nektek ezt a fiut-aki nem az egyetlen.
    Olyanok mint o-H.I- ezrevel vannak.
    Ok a biztositas-hogy a mi allamunk orokre letezzen.”

    Ime- a beszed.
    Ne ijedjetek meg- heberul kezdte- de angolul
    folytatta.

    http://webtv.un.org/meetings-events/general-assembly/watch/noah-klieger-journalist-and-holocaust-survivor-

  • Drizari
    2017 január 29
    3:47 du.

    Nem, baj! Az igazságot soha sem szerette senki olvasni, vagy hallani!
    Az én szellemi képességemért meg ne aggodj. Most jelenik meg két esszém Kanadában angolul.
    Sőt felkértek, hogy tartsak erről előadást.
    Igaz, én csak 85 éves vagyok.

  • Drizari
    2017 január 29
    9:06 de.

    Szerintem az összeírás sokkal előbb megtörtént, még a zsidótörvények idején. Viszont a németek bevonulása előtt nem volt: sárga csillag, kijárási tilalom, gettó, és zsidónak is lehetett rádiója, telefonja. A Jób lázadása c. filmben benne van, hogyan zárták el őket a külvilágtól az utolsó hetekben, még üzenni se tudtak a kívülállóknak, nemhogy elbújni. Ezért feltételezem, hogy sok ötlet a gettósítás lebonyolítására deportálásban jártas náciktól származhatott.

    Egyébként nem mondtam, hogy nem követtek el szégyenletes cselekedetet a nácikkal kollaborálók. Ők vagy rasszizmus miatt vagy anyagi érdekből szorgalmazták a zsidók deportálását, pl. Endre László.

    Hozzáteszem, hogy a politikai vezetésben Horthy és Bethlen István köre ellenezte a deportálást, de ők a németek bevonulása után visszaszorultak vagy bujdostak.

  • hazai lámpa,

    nagyon fontos (tabu) szót használtál: kollaboráns.

    A mai napig tabu téma a magyar – pontosabban a keresztény társadalom kollaborálása a nácizmussal és a nyilasokkal. Jól írod, az összeírás, vagy nyilvántartás a zsidókról, és egyes jogaik korlátozása, évekkel megelőzte a német megszállást. A magyar keresztények „kollaboráltak” a fajelmélettel is, hiszen akadt majdnem mindenkinek egy zsidó ismerőse, látásból vagy hallomásból, aki vagy bérház-tulajdonos, gyár-tulajdonos, de még a sarki fűszeres is mérhetetlen bőségben élt hozzá képest, pedig éjt-nappallá téve dolgozott, és esetleg egy szerény ágybérletet mondhatott magáénak. Eljött számára az idő, hogy megfizessen sanyarú sorsáért, és lelkesen helyeselte a zsidókat korlátozó rendelkezések megjelenését.

    Ezek a valójában kisemberek hogyan válhattak kollaboránssá, akik valamilyen mértékben szintén áldozatok? A horthyzmus és a nácizmus áldozatai, akiknek a zöme a nyilas terror alatt is közömbös maradt, legfeljebb néha kerültek közülük kevesen választás, válaszút elé. De ekkor már a saját életükről volt szó.

    Érdekes, ezt az erkölcsi témát feszegeti az 1976-ban(!) készült film, Az ötödik pecsét, amiben ugyan konkrétan nem zsidókról esik szó, de szólhat róluk is, és amiben válaszút elé kerül 1944 vége felé játszódó történetben a kiskocsmában iszogató baráti társaság. A film indítása: miről is beszélhetnének ezek a kisemberek ebben a vészterhes időkben, mint egy nehezen szerzett borjúszegy elkészítéséről?

    Aki nem látta, vagy nagyon régen látta, azok számára ajánlom megnézésre szabadidejében, remélem, a videa nevű közösségi videómegosztóra feltöltött filmeket engedik megnézni külföldi IP címről is:

    http://videa.hu/videok/kreativ/az-otodik-pecset-PoAyceZFYbJP94L6

  • Hazai Lámpa,
    óh…hogy sajnálom szegény horthyt és endre lászlót.Bujkálniuk kellett!Tudnám kivel játszottak bujócskát.Ráadásul az endre lászló még balfácánul is bujkált,,mert az új hatalomban megtalálták és az örménnyel együtt rántották fel a lúzert.horthy pedig valóban ellenezte a deportálásokat,mert mire a németek bevonultak őfőméltósága már deportálta az egész vidéki zsidóságot.Kit Auschwitzba kit Treblinkába,Buchenwaldba vagy éppen a munkaszolgálatban gondoskodott,hogy ne térhessenek vissza a jányi gusztávok szent hazájába.A végén elég ügyesen bujkált Portugáliában mocskos élete végéig,mint egy kitartott luxus kurva míg az új hívői Kenderesre hozatták és elkaparták.Nem is a jól megérdemelt pöcegödörbe lökték be!

  • Figyelo
    amit irt az hazusag.
    Eichmann teljes kulonitmenye titkarnostol es wc-snenistol se tette ki a 2000 fot.
    a deportaciot es a zsidok begyujteset 44 marciusa es juniusa kzt KIZAROLAG a magyar hatosagok vegeztek. ott nemt katona vagy tioszt meg mutatoba se volt jelen egyszer sem.-es ezt mint szemtanu mondom.a magyar lakossag o 80% viaggal es kenyerrel fogata a bevonulo nemeteket………………kar most ezt tagadnia,

  • hazai lampa
    nem ugy volt.
    a zsidotorvenyek egy resze mar letezett 38 ban magyarorszagon.
    a zsidok osszeirasa kozvetlenul az osszeszedesek elott egy ket nappal kezdodott…..es azokat a szolgabirok,jegyzok keszitettek a helyi csendorokkel…………ugyanmekkor osztottak szet -/draga penzert/- a sarga csillagokat is.2-3 napra ra jot a gettozas es meg 2 nap utan a deportalasok. es ezt mint tulelo szem es fultanu mondom.

  • jol kifejezi mit erzek ez a yiddisher koltemeny itt…’-
    „s’zoln farbn royte, gore
    nit dermonen mikh di vundn
    mayne toyte di nit-doe
    vos kh’binalts mit zey gebundn.
    un kh’zolkene vider lakhn
    un zikh mit dem lebn freyen..”
    a kin amit ott a lagerben ateltunk nem szunik sosem……….mi nem jottunk el onnet ep borrel. a mi eletunk egy kettos elet….az egyik fele itt koztetek „szabadon”………mig a masik fele ott van most is a lagerben es tovabb minden ahogy volt……………..bis zum tod.

  • Legfrissebb hír: A lengyel Nemzeti Emlékezet Intézete hétfőn interneten közzétette az egykori náci német auschwitzi haláltábor mintegy nyolc és fél ezer őrének szinte teljes listáját, amely az első ilyen adatbázis a világon.
    (jelenleg a link nem nyílik meg, gondolom a túlterhelés miatt)

  • Itt lehet(ne) megnézni az auschwitzi őrök neveit és adatait, többeknél fénykép:

    http://ipn.gov.pl/

    (a Baza danych „Załoga SS KL Auschwitz” szövegre kell kattintani, majd a lap alján a Załoga SS KL Auschwitz szövegre)

  • Én úgy tudom a családi történetekből, Horthyt figyelmeztették (talán az angolok?), hogyha nem állítja le a deportálásokat, felelősségre lesz vonva. Ettől lett olyan jófiú hirtelenében, de már késő volt,mert Szálasi és a németek készen álltak…

  • Igen, Horthynak megüzenték a szövetségesek, hogy A Föld színéról is letörlik Mo.-t ha nem fejezi be a deportálásokat.
    1944.nyarán már mindenki tudta, hogy ez mit jelent, jó néhány várost bombáztak már akkorra az angolok, amerikaiak.
    Szervusztok, jó napot !

  • Folytatás :
    Horthy akkor már próbált az angoloknál tárgyalni, hiszen látszott, hogy Hitlert ki fogják nyírni, – de nem vele, hanem Sztálinnal tárgyalták meg a háború befejezését.

  • A szövetséges bombázók nem csak bombáztak.Röplapokat is szórtak,melyek horthy felelősségére így hívták fel a figyelmet: Budapest zsidók nélkül=Magyarország Budapest nélkül.Tehát horthy nem váltott hirtelen Filoszemitába.A vidéki zsidóságot már a német bevonulás előtt elszállította a MÁV.

  • gyuri10
    2017 január 30
    5:21 de.

    Már bocsánat, de itt emléknap van, nem költészet napja …

    A német megszállás előtt nem deportáltak magyar zsidókat, viszont a megszálláskor (1944. március) kész listákkal jött a Gestapo, hogy kit kell letartóztatni, pl. Bethlen Istvánt. A vidéki zsidóságot 1944. májusban deportálták, a nyilas kormány meg a magyar hadsereg 1945. májusában esett amerikai fogságba Németországban. Horthyt 1944. októberben vitték el a nácik egy német kastélyba.

  • Drizari
    2017 január 30
    4:53 de.

    A fajelmélet meg az antiszemitizmus nem teljesen ugyanaz, és a magyarokra inkább az utóbbi lehetett jellemző. Voltak magyarok, akik szimpatizáltak a nácik zsidópolitikájával, mert a zsidóknak tulajdonították a háborús vereségeket és a megélhetési nehézségeket. Másokra a közöny vagy félelem volt jellemző, és kevesen zsidómentők is voltak.

    A náci szimpatizáns magyarok főleg a propagandából tájékozódtak, pl. falusiak, és csak felszínes ismeretségben voltak zsidókkal. Akinek volt zsidó barátja vagy családtagja, az gyakran a „saját zsidaját” mentette, csak a nemzetközi bankárnépséget ítélte el. Forrás: Karsai cikke, amit régebben itt valaki belinkelt.

    A kollaboráció szinte biztos, hogy a kommunista időkben lett tabusítva, és a párt rákent mindent Horthyékra meg a gazdag zsidókra (pl. Domonkos Miksát megkínozták az ávón).

  • hazai lampa
    hazugsag ami irt.
    mar 42-ben volt deportalas a magyar erok altal megszallt karpataljarol Auschwitz-ba. sot tomeg gyilkossagok is a bug-ba lovetesek amiket joreszt a magyar keret vegzett el.

  • schlachta margit irgalmas rendi nover levelei Horthy-ne fomeltosagu azsszonyhoz…………………amikben beszamol a magyarok kegyetlenkedeseirol.

  • hazai lámpa,

    jó, hogy említed Karsait. Idézek tőle, egyik írásából, hátha a demenciában szenvedő Figyelő-Klárikának is jut valami az eszébe:

    „1943 áprilisában a Führer Klessheimben szemrehányásokkal halmozta el a kormányzó úr őfőméltóságát, hogy túlságosan enyhén bánik a zsidókkal, Horthy hazatérése után sértetten azt írta Hitlernek: „Ebben a kérdésben minden elbizakodottság nélkül hivatkozhatom arra, hogy annak idején én voltam az első, aki szót emeltem a zsidók destruktív magatartása ellen, és azóta megfelelő intézkedéseket tettem befolyásuk visszaszorítására… a zsidók fokozatos kikapcsolására vonatkozó további intézkedések folyamatban vannak, s amint meg lesznek teremtve elszállításuk feltételei, ezt végre is fogjuk hajtani.”

    Folytatva és idézve Karsait: „Vegyük komolyan őfőméltóságát: 1944. március 19. után ezek szerint már nyugodtan nézhette az embertelenségeket, a szadista, oktalan megaláztatásokat, már nem volt szükség a zsidókra. Volt fontosabb is, mint 800.000 zsidó élete. Ami fontosabb volt: a megszálló csapatok kivonása, a nemzeti szuverenitás visszaszerzése. Csereüzletről lehetett szó.”

    Meglepőnek hangzik a csereüzlet, de hogyan is volt? „Horthy a helyén maradt, és kinevezte az új – még antiszemitább – kormányt. Annak élére nem a németek jelöltjét, Imrédy Bélát, hanem Sztójay Dömét, a nácik zsidóirtó tevékenységének részleteit nála is jobban ismerő berlini követét nevezte ki. Habozás nélkül kinevezte belügyi államtitkárnak az ország legvéresebb szájú antiszemitáját, Endre Lászlót, és másik régi, kedves szegedi vitézét, Baky Lászlót, az SS bizalmi emberét, aki barátibb érzelmekkel volt a nácik iránt, mint Szálasi Ferenc.” – hoppá!

    Szóval minden rá van kenve Horthyékra? Akkor mi végre írta Karsai: „Horthy aláírta Jaross Andor belügyminiszteri kinevezését is. Amikor a minisztertanácson júniusban arról vitatkoztak, hogy külföldön rossz hírbe került Magyarország, mert az Auschwitzba deportált zsidókat elgázosítják és holttesteiket elégetik, Jaross csak annyit jegyzett meg: „Hogy a zsidók hová mennek, minket végeredményben nem érdekel.” Hozzátette: „Az az állítás, hogy [a zsidók deportálása] a magyar nemzet jövőjére kiszámíthatatlan következményekkel fog járni, túlzás. Minden csoda három napig tart. Most néhány napig kiabálnak a külföldön, és azután senki sem fog törődni vele.”

    És hogyan viszonyult mindehhez a lakosság? Ezt is leírta Karsai: „Tíz és tízezrek vetették rá magukat a gettókba, gyűjtőtáborokba zsúfolt zsidók hátrahagyott értéktárgyaira, ingatlanaira. Budapest székesfőváros lakáshivatalát is valósággal megostromolták az igénylők. Újságban szólították fel a közönséget: „ne rohanja meg a lakáshivatalt, mert a lakáskiutalások a további intézkedésig szünetelnek.” A nagybányai rendőrkapitány azt jelentette, hogy a belvárosban „egyéni akciók” voltak, „jobboldali egyének” zsidókat tettek ki lakásaikból, vagy üzlethelyiségeik sürgős átadására szólították fel őket. A zsidók a felszólításnak engedelmeskedtek, panaszt meg nem mertek tenni.”

    Ami meg Horthyt illeti, egy végtelenül ostoba, hatalommániás ember volt. Szintén Karsai írja róla: Horthy július 6-án felfüggesztette a deportálásokat a fővárosból, mert rosszul tájékozott volt, s féltette hatalmát. Alaptalanul tartott attól, hogy ha elviszik a sárga csillagos házakból a zsidókat, a fővárost szőnyegbombázni fogják. Azt hitte, hogy Baky puccsot szervez ellene, ezért vezényelt több ezer csendőrt Budapestre.
    Lassan felfogta a külföldi és belföldi tiltakozások, figyelmeztetések, fenyegetések jelentését is. Végre belátta, hogy szomszédaink, Románia és Szlovákia már rég abbahagyták a zsidók öldöklését, deportálását, csak mi szállítjuk elvakult dühvel az élő nyersanyagot az auschwitzi halálgyárba. Mindazonáltal Pest környékéről engedte a további deportálást, és augusztusban újra kezdett tárgyalni a nácikkal a fővárosi zsidók elszállításáról is. Pétain marsall és a francia államapparátus csak vonakodva deportált, a francia zsidók 74 %-a túlélte a holokausztot, a magyar zsidók 60 %-a elpusztult.”

  • barlev
    2017 január 31
    4:36 de.

    Ezek a megszállt területek, amikről írsz, Kárpátalja, Ukrajna. A magyar zsidókat nem fenyegette ilyen veszély 1944. márciusig, bár néhányan sajnos bekerültek a kitoloncolt menekültek közé.

    Hitler többször felszólította Horthyt, hogy éljen a végső megoldás lehetőségével, lsd. Karsait itt föntebb. Illetve Hóman Bálinték idehaza petíciókkal ostromolták Horthyt ezügyben. Egyébként Mussolini meg Antonescu se deportálta a „saját zsidóit”.

  • Drizari
    2017 január 31
    6:50 de.

    Ezt nem tudtam, hogy Karsai ennyire Horthy-gyűlölő. Szerintem a Hitlernek adott válasz nem perdöntő, mert egy dühöngő pszichopatának nem fogja egy jó diplomata kiteregetni a lapjait, ti. szeretném megmenteni a zsidókat!

    Tény, hogy a német megszállás után Horthy a helyén maradt, és végignézte az eseményeket, mosva kezeit. Ez a vidéki áldozatok szempontjából végzetes döntés volt, mert nem kísérelte meg a megmentésüket. Ez szörnyű, de nem állt mellette sem a hadsereg, sem a nemzetközi közvélemény, mint a budapesti zsidók deportálása előtt.

    Ehhez az kellett volna, hogy a hadsereg hozzá hű alakulatai hónapokig kitartsanak mellette, amíg odaérnek a vörösök. Ezt sajnos jól mérte föl Horthy, hogy ez képtelenség, az antiszemita és németbarát vezérkart ismerve, akinek nagy részét még Gömbös juttatta pozícióba.

    Karsai úr tudtommal még senkit nem mentett meg úgy, hogy a testével fogja fel a puskagolyót. Tehát az általa felderített történelmi tényeket nem vitatom, de ez az elvakult erkölcsi alulminősítés, amit csinál, nagyon ellenszenves és kontraproduktív is. Ormos Mária annyit ír, hogy nem minősíti erkölcsileg Horthy lépését, de szerinte a kormányzó nagyobb mozgástérre számított a belpolitikában, mint amit kapott, azért nem mondott le.

    Azok az érvek, amit egyes jobbosok mondanak, hogy Horthy apátiába zuhant, legendának bizonyultak. Tegyük hozzá, hogy a fidesz mostanában hivatalosan szakított a Horthy-kultusszal, és náci kollaboránsnak nevezik a kormányzót (Lázár). Amiről nem beszélnek, azok a náci érzelmű tisztek, akik a kiugrást is meghiúsították. Szóval ha voltak nácik Magyarországon, akkor nem Horthyék voltak azok.

  • Te gyanútlan olvasó, ki élsz a Kárpát-medencében, vagy élj a tengerentúlon, pihenj meg pár pillanatra.

    Feledj gyűlöletet, feledj szegénységet és gazdagságot. Hallgasd meg azt a jazz-szvit darabot, amit szerzője 1938-ban mutatott be, a legnagyobb terror közepén. Addigra számos rokonát és barátját megölték, vagy börtönbe zárták. Ezt az eredetileg alig négyperces művét azóta nagyon sokszor és sok helyen játszották, és fölhasználták.

    Az egyik ilyen terület a filmművészet, ahol legtöbbször egy klasszikus irodalmi mű filmadaptációjában csendül föl, készítse azt a filmet bármely ország rendezője. Legújabban már máshol is felhangzik, amint az kiderül az alábbi videóból, de szorosan kötődik az eredeti mondandójához:

    https://www.youtube.com/watch?v=XmwkjT9oO2E

  • hazai lampa
    tevedesben van.
    azzal hogy megszalltak es magyaorszaghoz csatoltak automatikusan magyar allampolgarsagu zsidokat oltek le kameniec podilskij-ban 42-ben es deportaltak Auschwitz-ba………..

  • barlev
    2017 január 31
    10:49 de.

    Kamenyec Podolszkij nem volt magyar terület, ha jól tudom, de voltak magyar megszálló csapatok Ukrajnában. Külföldi állampolgárságú menekült zsidókat deportáltak a határ túloldalára, nem mintha ez mentené az eljárást.

    Az volt magyar uralom alatt, amit a bécsi döntéssel hozzánk csatoltak a tengelyhatalmak.

  • hazai lámpa,
    nem.Ma nem a költészet napját tartjuk.Itt aki hazugságokkal megszentségteleníti halottaink emlékét az te vagy és a hozzád hasonló horthy-polírozók.A halottaknak már nem tudtok ártani, legfeljebb a vasárnapi misén meggyónhatjátok az ellenünk elkövetett bűneiteket.Egy miatyánk és egy üdvözlégy után fel lesztek mentve. Kollektív felmentés nem lehet,mert egy ország”népének”barbár bűneire nincs bűnbocsánat.Csak akkor,ha a kunpáter a főrendi méltóságotok.

  • gyuri10
    2017 január 31
    12:03 du.

    Talán méltó megemlékezés lenne az is, ha leírnád, hogy kinek köszönheted az életben maradásodat.

  • hazai lámpa,
    a holokauszt emlék napja nem hálaadó ünnep.Főként nem nyilasoknak és német tábornokoknak címezve.Ezt az elnyüstölt szöveget add le majd február 23.-án a németek és magyar csicskásaik Várból történt kitörésének hetvenkettedik évfordulóján.Alattomos,aljasul a pofánkba röhögő ribik ne itt élesítsék homályos agyukat.Lehet,hogy neked rokonod volt a szalai pál vagy a gerchard schmidhúber?Ha pedig nem, hát akkor megértem hogy a másik oldalról ágálva az ő nevükben kéred a”felmentést”.

  • hazai lampa
    -„talan melto mgemlekezes…..”-guri10-nek cimezve.
    EZ GYALAZAT AMIT RT!!!-ezzel meg gyalazta on az elvesztett szeretteim draga emleket is………..az on altal ajnarozott Horthy alairta az 1938 evi 1-so zsidotorvenyt.-( ugyan mutassa mar a nemet nyomast erre 1938 mausabol jo 1, evvel a II.ik vilaghaboru kitorese elott??1939 szep !)-
    aztan Horthy a vilaghaboru kitorese elott jo 5 honappal eletbe leptette az 1939 evi IV.ik TC-t-(msodik zsidotorveny)- is 39 majus ho 5-en.
    a sargacsillag kotelezo viseleset mar jo egy honappal a nemet bevonulas elott elendeltek Horthy jovhagyta ezt is.
    -velem maga ne vitatkozzon errol akorrol mer en azt szemelyesen at is eltem…….
    karpataljara meg bevonultak a magyarok nagy derrel-durral s az elso harom napon at ment a gyilkolaszas.magyr honvedek,csendorok,rendork reszegen tortek ejjel az alvo mit sem sejto ruten,zsido,es egyeb nem magyar nemzxtisegiek otthonaiba eroszakoskodni gyilkolaszni valogtas nelkul barkit. lattam hallottam.
    kameniec podilskij-banm a honvedek es a csendorkeret…..legyilkot tobb ezer rajuk bizott MUSZ-os zsidot.de mgtettekezt a bug jegebe vagott lekekbe lokdosve lodozve a noket gyerekekt,orteg betegeket.
    kar most mosdatni Horthy-t tudott mindenrol……es jovahagyta.

  • barlev,
    Drága öreg Barátom.Ne izgasd Magad ha az ellenséggel állsz szembe. A Te nyugalmad többet ér mint a rohadékok egész szennyes élete.Én is ITT tanultam meg hidegnek lenni,mint a jég.

  • barlev
    2017 február 1
    5:28 de.

    Én ezt nem így tudom, de nem fogok itt leállni magával vitatkozni. Rokonai emlékét egyáltalán nem akartam megsérteni, csak megkértem gyurit, hogy legalább az emlékezéskor mellőzze a mocskolódást. Legalább a zsidómentőknek kijár valamennyi tisztelet, ha a többi magyarnak nem is jár semmi maguk szerint.

    Ungváry Krisztián egy egész könyvet írt a magyar hadsereg megszálló tevékenységéről Ukrajnában, arról is, ahogy sajnos résztvettek az Einsatzgruppék művében, segédként. Ezt nem mosdattam, csak megemlékeztem, hogy a magyar zsidók elvétve kerülhettek az áldozatok közé 1944 előtt, sajnos utána ez megváltozott.

  • hazai lámpa,
    nem szoktam mocskolódni.Csupán teljes szavakkal mondom ki véleményemet a mocskos kétlábúakról.Dicséretes,hogy nem állsz le itt és különösen a legfájóbb napon”vitatkozni”egy testében,lelkében meggyötört emberrel.Akit még csak nem is a te nyilas bálványaid mentettek meg.Abban igazad van,hogy 1944 előtt a szittya-csicskások közreműködésével”ritkán”vagy”elvétve”kerültek zsidó áldozatok a meggyilkoltjaitok közé.Arról még nem világosítottál fel,hogy hány ezret gyilkoltatok meg,ha a Kamenyec Podolszkiji 20 ezer csak „elvétettnek”számít?Ja…értem,hogy azok nem”magyar zsidók”voltak! Ezért kellett kiszállítani Őket Magyarországról és Őket valamint a „Magyar”ugyan,de munkaszolgálatosokat Ukrajnában kivégezni.Mert ugyebár a szenthaza földje még a saját gyártmányú hulláikat sem akarta befogadni.Persze ez a finnyáskodás még 1944 előtt volt. Későbbiekben pl. a háború befejeztével csak a Klauzál tér földje alól 3 ezer agyonlőtt halottat ástak ki.Nem muzulmánokat és nem buddhistákat!Ezeket saaajnos…a szalai és Schmidhuber világ igazai nem tudták megmenteni.Nos…kedves lámpa,a zsidó-mentők nevei meg vannak örökítve a Jád Vásémnél és nagy tisztelettel viseltetünk azon kevesek irányába,akik meg is érdemlik a tiszteletet.Azt pedig, hogy mi jár a többi nyilasnak,neo nyilasnak,az általad „többi magyarnak”nevezettnek,hagy ne írjam le.Ezt a kis tanmesét nem vita tárgyának írtam ide csak mivel a fájdalom és emlékezés nem,de az emlékezés napja elmúlt már nem bánom ha rám fröcskölöd válogatottan kedves mondani valóidat. Bárlévet már eleget bántottátok.Hagyd békében.Ne tüntesd ki csodás pretencióiddal.

  • gyuri10
    1942-ben.kameniec podilskij-ban a magyar csendorkeret es a hhonvedek resztvettek tobb mint 27000 appatrid zsido civil./nok gyerekek.stb/ kivegzeseben ezenfelul jo 20000 MUSZ-ost gyilkoltak le.
    41-ben a bug jeges lekeibe oltek bele ruszin es zsido civileket.

  • hazai lampa
    az hogy ungvary mit irt az egy dolog.
    az meg egy masik dolog amit en lattam ateltem ott es akkor eloben………………….ungvary nem volt ott sose. a nyiro igen,es irt is zsidok ellen uszito cikkeket a magyar futar-ba. olvastam.

  • gyuri10
    2017 február 2
    4:26 de.

    A külföldi zsidó is áldozat, de azokért talán nem a magyaroknak kell viselni a felelősséget. Itt nem azokra a külföldiekre gondolok, akik ide menekültek, és akiket kitoloncoltak, és nem azokra a lengyel, orosz, ukrán stb. zsidókra, akiket a magyar megszálló csapatok gyűjtöttek be Ukrajnában.

    Azokról a külföldiekről beszélek, akiket nem Magyarországon, hanem más országokban (ahol nem voltak magyar csapatok sem), a saját hazájukban ért el a náci népirtás.

  • Bizony, Fanciaország vezetett a népírtásban-persze a németeket, olaszokat nem szabad kihagyni, és Románia is igen híres erről.
    Oroszországban is volt.

  • hazai lampa
    „a kulfoldi zsido is aldozat de azokert nem a magyaroknak kene…”
    a gond ezzel cask ott van hogy azt a 27000 appatrid zsidot 1942-ben -/akik korabban magyarorszagon leltek menedeket a nacik elol/-eppen a magyar kormany adott at az einsatzgruppe reszere.
    na OTT A MAGYAR FELELOSEG!!
    ——————————————————–
    de ha mar a magyar felelossegnel taretunk……….
    miert is a magyarok erzik felelosnek magukat -/a nemetek le se szarjak./-azert hogy ugynevezett „becsuletnap”-ot tartsanak eventa megemlekezendo az SS-rol??

  • hazai lampa
    ahol magyarok nem voltak jelen…?/
    nos majd mindegyik a nacik altal megszallt orszagokban volt a nacik oldalan magyar jelenlet is. meg Auschwitz-ban is voltak magyarul beszelo ss orok. hallottuk oket egymaskozt pofazni tiszta szep magyar nyelven.

  • mellesleg egy naci gyozelem esetere a terv magyarorszaggal szemben az volt hogy az osszes magyart -/2-od rendu nep=herdenvolke=csordanep a nemet fajelmelet szerint/-kitelepitik erovel az ural moge az erc es olom banyakba rabszolgamunkara. a helyukre betelepitenek tiszta arja nemet foldmuveseket akik ellatjak a birodalom eleskamrajat.
    -es ezeket eltetik ajnarozzak ezerrel ma magyarorszagon magyarok.

  • Lehet mondani, hogy „Horthy nem is tudott semmiről”, lehet mondani, hogy „a szegény csendőrök csak parancsra”, lehet mondani, hogy „a nép csak el volt butítva”, mindegy. Az igazság az igazság marad: Hogyhogy Horthy (kinevezett vezetőnk) nem figyelt oda a neve alatt zajló eseményekre? Hogy engedhette, hogy a rábízott „nép” egy jelentős részét az ő csendőrsége, vagy a németek, vagy bárkik kiirtsák? Hogy engedhette (hogy használhatta ki) a tájékozatlan, elvadult „nép” gyilkos hajlamait, pláne, hogy hülyíthette őket sajátmaga is?

    Egy ország vezetője FELELŐS minden cselekedetért, amit a saját karhatalma, vagy a szövetségesei hajtanak végre. Akkor is, ha „nem tud semmiről”, mert neki ki kell építene azokat a csatornákat, amelyeken keresztül mindenről értesül. Egy ország vezetőjének az első feladata, hogy mindenről értesüljön, ami az országban történik,és mindenről határozzon, ami az ő hatáskörébe tartozik. Továbbá fontos feladata, hogy a saját népét tájékoztassa, gondolkodásra és korrekt cselekedetekre késztesse.
    De emellett a karhatalom tagjai is felelősek a saját cselekedeteikért, én, mint liberális, elvárom, hogy a saját lelkiismeretük ellen soha ne cselekedjenek. És ugyanezt elvárom a papok által „keresztény szeretettől” átitatott nép minden egyes tagjától is. Sem a butaság, sem a félelem, sem a kötelességteljesítés nem menthet fel az erkölcsi felelősség alól. Az erkölcs már csak ilyen.

    Hogy mi volt Horthy körül, az már megesett. De a fenti erkölcsi kötelességek Orbán Viktorra és a mai politikusokra, mai karhatalmakra és minden mai nép minden egyes tagjára is érvényesek, mégpedig a világ minden részén. Nekem elsősorban ez a holokauszt tanulsága.

  • Hozzátenném viszont: amit apáink, anyáink követtek el, azért nem mi vagyunk a felelősek, de a tanulságot nekünk kell korrekten levonnunk,és aszerint élnünk.

  • Almási Alma Teljesen igazat adok, mert az örökségből nem csak a jót kell elfogadni, a rosszat is tudomásul kell venni. A sarokház mellé az adósság is jár. 🙁

  • Hollósy Gerti

    Alma, nagyon jól megfogalmaztad…

  • Szánj megnézésére hét percet … utána nem kötelező elgondolkodni:

    https://www.youtube.com/watch?v=DwscZpz-SLI

  • Legfrissebb hír szerint : Amennyiben átmegy a szejmen a kormány törvénytervezete, akár hároméves börtönt is kaphatna Lengyelországban, aki felveti, hogy nem csak a nácik felelősek a holokausztért, hanem az őslakosok is. Valóságos hazaárulónak számít például az a történész, aki megírta a jedwabnei pogromról szóló döbbenetes kötetét.

    Ha és amennyiben Magyarországon hasonló törvény születne, indulhat a 21. századi emigráció.

    Forrás:
    http://hvg.hu/kultura/20170203_holokauszt_ellenallas_lengyelorszag_hazarulo_jedwabne_antiszemitizmus_jog_es_igazsagossag?s=hk

  • Többeknek ajánlom az index cikkét, az Ungváry-interjút válaszul. Vigyázat, a nyugalom megzavarására alkalmas részek vannak benne!

    http://index.hu/tudomany/tortenelem/2015/12/10/magyar_megszallas_a_szovjetunioban/

  • Almási Alma
    2017 február 3
    6:18 de.

    „Egy ország vezetője FELELŐS minden cselekedetért, amit a saját karhatalma, vagy a szövetségesei hajtanak végre”

    Éppen ez a kérdés, hogy mennyire volt teljhatalma Horthynak? 1938-ban már kiterjedt jelenség a magyar hadsereg tisztikarában a „kormányzógyalázás”, bármit is jelentsen ez. Még Horthy feleségére és két fiára is kiterjedt.

    Mennyire lehet engedelmes az a vezérkar, amelyik nem hajtja végre a Legfőbb hadúr parancsait (kiugrás)? A kormányzónak alkotmányon kívüli magánakciókra kellett adnia a fejét, mert besúgók voltak a minisztériumban, akik minden jelentettek Veseenmayernak. A németekről annyit, hogy milyen szövetséges az, amelyik a saját országodban fegyverrel a kézben parancsolhat neked?

    Orbánt nagyon kár idekeverni, mert neki csak csicskásai vannak.

    „mai nép minden egyes tagjára is érvényesek, mégpedig a világ minden részén.”
    Csak nem te voltál a tévében a hős magyar, aki saját kezűleg tépte szét a gyodát határon? Vagy Gerti, Illanfair? Ja, nem, mert az nem ugyanaz, mint szavalni ellene …

  • Vérzik a szívem…
    Szegény Horthyt még gyalázták is a nagyszerű magyar hazafiak, és nem tudott velük szót érteni vagy legyőzni őket, mert a nagy testvér „kezében volt”…

    Akkor talán le kellett volna mondania…

  • hazai lampa
    es 1920-ban mi volt Horthy mentsege a numerus clausus torvenyre?
    hiaba mosdtaod fenyezed Horthy-t most egy gyalazatos fereg marad orokre sok-sok szazezerrnyi magyar szemeben. bele ertve a felaldozott magyar /nem zsidok/ leventek szuleit is

  • NEM ELENYESZO AZ SEM HOGY………..;-1946-BAN MAGYARORSZAGON VOLTAK ZSIDOK ELLENI POGRONOK IS.
    KISKUNMAJSAN,BUDAPESTEN,ESZTERGOMBAN,SOMOGYBAN,STB-STB…
    MERT A MAGYAROKNAK A ZSIDOVER CSORGATASABOL NEM VOLT ELEG AZ 1940-45 KOZTI IDOK.
    AGYONVERTEK LELOTTEK TOBB ZSIDOT MERT TULELNI MERTE A LAGERT ES VISSZATERT A JUSSAT KERESNI KORABBI LAKOHELYERE.
    A BUNK MOST IS CSAK AZ VOLT.-„zsidok”!!!!!!!

  • egyetlen ilyen pogromert SOHA SENKIT NEM VONTAK FELELOSEGRE a magyar hatosagok…………

  • Almási Alma
    2017 február 4
    4:16 de.

    „Akkor talán le kellett volna mondania…”
    Mikor régebben írtam, hogy mondjon le Gyárfás, egyből hisztizni kezdtél, hogy azzal Orbán malmára hajtja a vizet! Sokan mondják, hogy miért nem mondott le Horthy, ez is egy megoldás lett volna. Bár akkor ki menti meg a pesti zsidókat? De legalább Horthyról elmondható, hogy júliustól kezdve akadályozta a nácik és kollaboránsaik munkáját. A mai ellenzékből ki az, aki komolyan dolgozik, Gyurcsány, Szigetvári, Hiller? Ha az LMP és a civilek nem lennének, szinte semmi komoly ügy nem lenne terítéken.

    „nem tudott velük szót érteni vagy legyőzni őket, mert a nagy testvér “kezében volt”…”
    Nem szoktam senkit személyében sértegetni, de nem lehet tovább finomkodni, ha ég a fejünk fölött a ház: te hülyébb vagy, mint hat pár rendőrcsizma!!! Fizikus létedre.
    Horthyt nem kell sajnálni, csak megjegyeztem, hogy egyes honfitársai NÉMETbarátsága miatt nehéz helyzetben volt. A vezérkar egy önálló hatalmi ággá vált a 30-as évektől kezdve, amely tisztek feltétlen németpártiak, antiszemiták és háborúpártiak voltak. Gömbös népszerűbb volt a körükben, újszerű és dinamikus politikája miatt.

    A Legfőbb hadúrnak csak látszólagos volt körükben a népszerűsége, ezt azok az események mutatják, mikor a vezérkar fölülírta, szabotálta a parancsait. A háborúba lépés előtt a vezérkar harci lázban égett. A munkaszolgálatosok körülményeinek javítására tett intézkedéseket szabotálták.
    A kiugrást meghiúsították.

    Nem Horthy személye a fontos, hanem hogy ezek a tisztek, és ami még fontosabb, a híveik magyarok voltak. Bár megjegyzem, hogy sok vezérkari tiszt volt sváb származású, de ez a történészek szerint nem magyarázat mindenre.

    (A minisztériumban a német besúgók Horthy lépéseit súgták be, ha ez nem derült volna ki a fenti szövegből.)

  • barlev
    2017 február 4
    6:00 de.

    Benne van Ungváry cikkében, hogy a kommunista hatóságoknak nem volt olyan fontos az igazság föltárása, mint a bűnbakkeresés.

    És ne gyere azzal, hogy 1949-ben kezdődött a kommunizmus, mert a belügy már 1945-ben a komcsik kezében volt, akik mögött ott állt a szovjet hadsereg.
    Leírták már a történészek, hogy Sztálin atyuska se nagyon törte magát, ha a zsidóvér megmentéséről volt szó, ahogy a nyugati szövetségesek se törték magukat össze a nagy segítésben.

  • barlev
    2017 február 4
    5:47 de.

    Ha Horthyt mosdatnám, akkor nem írnám le, hogy keresztény-nemzeti volt és tekintélyelvű kormányzásra törekedett, vagyis hogy az állampolgár feltétlen tisztelje az államot és a kormányt.

    A numerus claususról már sokan leírták, hogy nem csupán itt volt, de itt vezették be elsőnek. A magyar egyetemekről nem csak a zsidók maradtak ki, hanem a munkás-paraszt származású fiatalok is, mert az úri középosztály így akarta fenntartani a pozícióit.

    Én is őrjönghetnék, hogy én akkor nem járhattam volna egyetemre, de ezzel nem sokra mennék. Sokkal fontosabbnak tartom, hogy cserébe legalább nyújtottak valamit Klebersbergék: ugyanis javították a népiskolákat, tervezték a 8 osztály bevezetését stb. A zsidó fiatalok egyébként Olaszországba mentek tanulni, ha itt kimaradtak az egyetemről, mert Mussolini nem üldözte a zsidókat (Ormos).

    Orbánnál amellett, hogy egyre inkább csak a jómódúak gyerekei jutnak a felsőoktatásba, ráadásul az általános iskolai képzés is szar (PISA jelentés).

  • hazai lámpa,
    azt hiszem a vitéz nagybátonyi gyalogsági lovastengerész tényleg az üdvhadsereg dudása volt.Legalább is a te leírásaid szerint.Mondjunk egy hálaimát hófehér lelki üdvéért a kenderesi gödör mellett.Ismertem egy volt matrózt aki a novarrán szolgált.Háromszor úszta meg a tizedelést.Ő is hálával gondolt őfőméltóságára,hogy a tizedik nem Ő volt.További kellemes szidolozást.A hunyadi téri háztartási boltban még lehet kapni egész jó minőségű szidolt.

  • elnézést a tömeggyilkos fővezér nem nagybátonyi,hanem nagybányai. A fene ette volna meg aki kibányászta.

  • „Nem szoktam senkit személyében sértegetni, de nem lehet tovább finomkodni, ha ég a fejünk fölött a ház: te hülyébb vagy, mint hat pár rendőrcsizma!!! Fizikus létedre.”

    Ez kedves volt… 😀 😀 😀
    Engedelmeddel feljegyeztem…

  • Almási Alma
    2017 február 5
    3:20 du.

    Nyugodtan. Nem kérek érte jogdíjat.

    Legalább látják mások is, hogy te vita helyett feljegyzed meg számon tartod az embereket „mindenféle könyvben”.

  • gyuri10
    2017 február 5
    1:27 du.

    Azt a szenzációs hírt még nem hoztad nyilvánosságra, hogy Horthy Mikike már az óvodában elvette pajtásaitól a nyalókát, és meghúzkodta a hajukat?

    Tőled futhat a világba százezer náci bűnös, eltelhet 80 év emlékezés, akár a múlt hibái is megismétlődhetnek, de akkor is csak azt fogod fújni, hogy Horthy Miklós „fulladjon meg lehetőleg máma még”!

  • hazai lámpa,
    te még az óvodából ismerted a bálványodat?Kis csacsi…szabad gondolkoznod is.A fővezér bácsi már meg sem fulladhat és téged sem tud már bántani.Kenderes mindent eltakar.

  • HAZAI LAMPA = HORTHY FENYEZES.

  • MAR VAROM HOGY SZALASIT VAGY IMREDY-T,VAGY BEREGFFY-T MIKOR FOGJA MOSDATNI ES KIFENYEZNI……………

  • ENDRE LASZLO-RA BAKY LASZLO-RA, ZOLDI MARTON-RA,ES MEG MONDJUK A KUN PATERR-RA MAR GONDOLNI SE MEREK..

  • hazai lampa
    maganak mar fol se tunik……………..de egyik szavaval agyonuti a masikat…………..
    megkiserli minduntalan fenyezni mosni a lehetetlent is. a szazezrek veret nem lehet cask ugy lemosni Horthy-rol a kozel 660000 artatlan zsido veret megugyse.
    miert kozel 660000?
    mert= a videki zsidosag 437000
    hozzajon a kesobb pestrol deportalt 3 konvojban es gyalogmenetben 146000
    az einsatzgruppe reszere atadott 27000
    a legyilkolt musz–osok 23000
    szamolja cask ossze……= 633000
    hozzajon meg a dunabalottek es a gettoban ehenhaltak……kozel 30000……….
    —————————————————–
    —————————————————–
    sokszor vitatjak itt a 6000000-os veszteseget.
    senki sehol nem mondta vagy irta azt hogy egyedul Auschwitz-ban oltek volna meg annyit. ezt cask az antiszemitak hajtogatjak orrba fulbe…………Rudolf Ferdinand hoss lagerfuhrer sajat bevallasa szerint -/o csakl tudhatta a pontos szamot jobban mint ti/-kozel 2millliot oltek meg…………89%-uk zsidok.
    de ott voltak meg az einsatzgruppek/szamszerint 4/ es az ossszes tobbi lagerek mint sobi-bor,treblinka,majdanek,chelmno,birkenau,mauthausen,neuengamme,buchenwald,gross-rosen,strutthof,dachau,bergen-belsen,belsec,stb-stb……………..osszesen adja ki a valamivel tobb mi nt 6000000-os szamot.

  • sobi/bor, chelmno. belsec, Treblinka,majdanek,……kimondottan /hivatalosan is/- vernichtungslager-/megsemmisito tabor/-ek voltak. kizarolag a nagyuzemu gyilkolasra epultek.

  • barlev
    2017 február 6
    6:48 de.

    Sajnálom, ha nem jön át, hogy nekem nem a fényezés a célom, hanem annak a kornak a megismerése.

    Természetesen könnyebb lenne, ha nem foglalkoznék a kor szörnyűségeivel. Az is kényelmes lenne, ha nem foglalkoznék a kor tényeivel, és beállnék az őrjöngő kórusba, hogy Horthy fulladjon meg. Haj, milyen népszerű lennék itt, ha istenítenék valami négytagú kommunista partizánbandát, és éjjel-nappal a magyar jobbosokat szidnám.

  • hazai lámpa,
    azt hittem eleinte,hogy emberből vagy.Óriásit tévedtem.Aki a Nemzetközi gyásznapunkon horthyt fényező óvódás gúnyolódásokkal akar engem és minket”szórakoztatni”,azzal nincs tovább miről beszélni.Az alattomos,aljas,rosszindulatú gonoszoknak több levelet nem küldök, mert csak saját népemet alázom meg,ha egy ilyent emberszámba veszek.

  • hazai lámpa, A négy,esetleg 100 tagú partizán”bandának”bizony tisztelet és örök
    hála jár,mert a hozzád tartozó csatorna töltelékeket ölték,mint a tífusz terjesztő szúnyogokat.Mást mondok:Kun Béla és Szamuely Tibor valamint a Lenin fiúk bűne,hogy a mocskos nyilas bandát és elődeiket nem irtották ki az utolsó szálig.E-helyett még az antant ellen is harcoltak és védték a magyar”hazát”a románok ellen.És ha a bosszúállásról beszélünk,hát…Péter Gábor is ezzel vádolható! Akinek pedig nem tetszik a véleményem,tehet egy szívességet.

  • videon.;- kereszteny tv,
    az mi……….

  • barlev
    2017 január 30
    6:05 de.
    Mivel akkor 11-12 éves voltam, nem emlékezhetem az akkori szóban foglat zsidó törvényekre, ez nyilvánvaló. Semmi köze nincs az aggokori dementiához!
    Magágra vet rossz fényt, olyasmivel vádolni egyeseket, amiben ártatlanok.
    Változtlanul, az utókor szereti a történelmet Európában megváltoztatni, vagy elferditeni, az aktuális kor idejében. Most ezt a kort érjük.
    Már írtam máshol is, a tőrténelem olyan tudomány, ami korok szerint változva tanítják. Én már az iskolás koromtól kezdve, sokféle történelmet tanultam.

  • Kedves Figyelő, úgy kell neked, ha „tanultad” a történelmet. A történelmet olvasni kell, különféle korok különféle szerzőinek a munkájából, aztán a szerzők érzelmi beállítottságát számításba véve összevetni egymással az állításokat, és végül megkeresni a logikát benne. Merthogy maga a történelem kurvalogikus (bocs).

  • Tüske Zsófia

    gyuri, nem tudom, olvastad-e Gábori György memoárját, Amikor elszabadult a gonosz c. jelent meg itt, Magyarországon a kilencvenes években, fordításban. Angol címe: When devils were most free (Gábori, a Magyar Szocdem párt ifjúsági tagozatának titkára Torontóban élt 56 után, az eredeti kiadást nyilván ott jelentették meg, de az adatok hiányosak) A könyv kitűnő, Gáborinál vakmerőbb és gerincesebb embert keveset lehet találni. Fiatalon bekerült a szakszervezeti mozgalomba, partizánakciókban vett részt, elkapta a gestapo, Dachauba deportálták, majd miután kiszabadult és néhány évet eltöltött a szcdem pártban, elkapta az ÁVO is. itt is, ott is megkínozták, de nem köpött. Az ÁVO-ban, miután puhára a verték, megkérdezte zsidó vallatótisztjét, hogy vajon milyen érzés egy zsidónak zsidót verni…. aztán Recskre deportálták sok magánzárka után az enyhülés idején a táborba látogató ÁVH-s tisztnek, aki a károkat csökkenteni ment oda, elmondta, hogy megjárta Dachaut is, de az ottani őrök a nyomába sem értek kegyetlenségben az ÁVH-nak. Recskről hazatérve kihajította a lakásából a felesége sógorát, aki politikai tiszt volt.. Persze a forradalomban is részt vett, utána menekülnie kellett. Könyve mindamellett, hogy igen érdekes, képet ad a hazai történelem sok arcáról.

  • Tüske Zsófia

    … hazai lámpa, a munkás-paraszt fiatalok Horthy alatt nem a numerus clausus miatt maradtak ki az egyetemi oktatásból, hanem azon egyszerű oknál fogva, hogy már a középiskola is tandíjköteles volt, nemhogy az egyetem. A tanulásnak nemigen volt becsülete a földműves társadalomban, mert a gyerekek már az elemibenis ki-kimaradoztak a tanulásból, tekintve, hogy már hatéves koruk körül befogták őket a mezőgazdasági munkába. Így maximum négy-hat elemit végeztek, ha egyáltalán. A munkás-paraszt fiatalok egyszerűen nem voltak felkészülve még a középfokú tanulmányokra sem.

  • Tüske Zsófia
    2017 február 9
    3:42 du. OLvastam ezt a könyvet, azaz megvan, angolul!

  • Tüske Zsófia,
    kérdésedre illemszerűen válaszolok:nem,nem olvastam.Sajnos olyan sokat olvastam a témáról,hogy már a saját tapasztalataim egészen, majdnem jelentéktelen kiegészítők lehetnek.

  • Elképesztő gyorsaság. Budapesten május 30-án elrendelték, június 1-én szétosztották az adatszolgáltatási íveket, és 24 órán belül kitöltve visszaküldték. Ezekből került elő 7000 darab, amikor a belvárosi ház (Kossuth tér) egyik lakásának közfalát elbontották. Itt lehet megszemlélni a régi tulajdonosok és bérlők neveit, valamint az illető „zsidó” vagy „nem zsidó” voltát:

    https://hungaricana.hu/hu/adatbazisok/leveltari-iratgyujtemeny/lakas-adatszolgaltatasi-ivek-adatbazisa/

    Sajnos nem fedi a teljes Budapestet, de a szemlélődő így is találhat bennük ismerősre.

  • Tüske Zsófia
    2017 február 9
    3:49 du.

    Szerintem kormányzati szándék is volt a munkás-parasztok távoltartása, illetve az akkori munkaerő piac se fizette meg a képzettséget.

    Az viszont nem igaz, hogy a falusi embernek ne lett volna igénye a műveltségre, iskolás tudásra. Könyvtárakba jártak, népszínműveket adtak elő, gazdatanfolyamot végeztek, a nagy sikerű mozifilmek szereplőit ismerték, utánozták stb.
    A munkás és kispolgári gyerekek számára létezett középiskolai oktatás (polgári iskola), de nem a gimnázium! A gimnázium, ami az egyetemi továbbtanulást biztosította, az uraknak volt meg a zsidó értelmiségnek.

  • gyuri10
    2017 február 6
    11:02 de.

    Nem fényezek senkit, csak leírom a tényeket.

    Az áldozatok emlékének jobban tiszteleg az igazság, mint a gyűlölet és bosszú.

  • hazai lámpa,
    az eredeti szöveg szóról-szóra pontos fordítása:”Az Úr bosszulja meg vérüket”.Amit a seggnyalók így fordítottak le:”Megölte Őket a gyúlölet,éltesse Emléküket a szeretet”.Apám és Családom nevében szégyellem magam.Te pedig saját,családod és néped nevében legyél büszke az”igazságotokra”.

  • gyuri10
    2017 február 23
    11:30 de.

    „Ha nem tértek meg, mindnyájan így jártok!” – ezt Jézus mondotta, benne van az evangéliumban.

  • hazai lámpa,
    azért az ügyességed csodálatra méltó.Különös talentum vagy rá,hogyan lehet minden alkalmat megragadni egy kis zsidózásra.
    Az én családomban négyen végezték az egyetemet Bolognában egy pedig még a húszas évek végén Berlinben.Az urakhoz nem sok közük lehetett,mert mind az ötöt munkaszolgálatban gyilkolták meg a szittya hősök.Támadhatatlan igazságodat ápolgassad szorgalmasan.

  • hazai lámpa,
    hát még a holokauszttal kapcsolatosan is csak egy népét eláruló,renegát állítólagos mondása jut eszedbe?Az is eszedbe juthatna,amit kifejezetten nektek mondott:”Boldogok a lelki szegények,mert övék a mennyek országa”.