Az olimpia egy óriási, émelyítő cumi, amivel be lehet tömni sok millió nyomorult száját
Akár örülhetnék is: a budapesti olimpia rendezése ellen már 3-4 éve felsorakoztattam az érveimet. Először még az Amerikai Népszavában, tavalyelőtt nyáron – a paralimpiai bizottságnál kiderült disznóságok miatt –, a KMH-ban is.
Mégsem vagyok felhőtlenül elégedett. Akkor is, most is azt tartom: NEM a játékok költségei – és azok jó részének várható elsikkasztása – a legfontosabb argumentum ebben a vitában. Bár azért rávilágítanak az egész olimpiai mozgalom természetére az elmúlt években kipattant sorozatos botrányok. Nemcsak a NOB, a FIFA, az UEFA, hanem nemzeti megfelelőik háza táján is.
Nem úszhatják meg az ellenzéki pártok sem, de a Momentum sem, hogy végiggondolják: mivé vált az élsport, és legnagyobb bemutatója, az olimpia.
Röviden: óriási, émelyítő cumivá, amivel be lehet tömni sok millió nyomorult száját, és amin pár ezren jól megszedik magukat, pár tízezren meg – az egészségük feladása árán – egy múló pillanatig „sikeresek” lehetnek.
Részletesebben…
A sportrajongók, sportszervezők, egyéb lézengő ritterek (nem sportolók!) egyik kedvenc érve, hogy a sportban a teljesítmény mérhető, egzakt. Na ja, csakhogy arról, hogy ki juthat el egyáltalán a megmérettetésre, az már millió, nem annyira korrekt feltételtől függ. Mivel ma már egyetlen századmásodperc, vagy tizedmilliméter is eldöntheti az elsőség kérdését, szakemberek légiója munkálkodik azon, hogy a legprecízebben fejlessze az adott mozgásban résztvevő izmok, idegek, inak legoptimistább működtetését. Amik egyébként egy sportolóba vannak mellesleg „becsomagolva”. Aki – vagy a trénere – nem ismeri ezeket az információkat, még egy városi küzdelemben se indul eséllyel. Nem beszélve a pontozásos műsorszámokról, vagy a csapatjátékokról, ahol kőkeményen számítanak az ”egyéb” megfontolások, mint a sportoló felkészültsége, erőnléte, tehetsége.
A drogokról nem is beszélve. Nem tiltanám a drogokat – aki úgy gondolja, hogy az életét is érdemes kockáztatni a mutatvány sikeréért, hát tegye.
A másik gyakori érv, hogy a bajnokjelöltek példát mutatnak küzdőszellemből, helytállásból stb. Hm… Az újkori olimpiák egyik fontos elvi alapja volt még a huszadik század első olimpiáin is, hogy nem hivatásos futók, ugrók stb., mérik össze magukat, hanem kifejezetten a kedvtelésből mozgók. Ebből már a század közepére nem lett semmi – jórészt a diktatórikus berendezkedésű államok jóvoltából, ahol az aranyérmek fényétől várták, hogy elvakítsa a szürke ínségbe belefáradt tömeget. Ezért aztán beleadtak apait-anyait, dollárt-márkát-rubelt-forintot, amiből csurrant cseppent annak is, aki vásárra vitte a bőrét. Úgyhogy immár szó sincs amatőrségről – az élsportolók mindegyike egy mozdulata, testrésze fejlesztésére, erősítésére használja az idejét, amiért a jövedelmét is kapja.
Kiváltképp hamis az az érv, amely szerint az olimpiai győzelem elősegíti a népegészségügy helyzetét. Kedvtelve idézgetik, hogy egy-egy aranyérem hatására milyen sok gyerek választotta az illető sportágat. Ja, pár ezren talán fellelkesültek, pár százan eljutnak az edzőterembe, pályára, tatamira, és pár tucat talán még serlegeket is begyűjt. A több százezernek meg marad a tornaterem nélküli iskola, az uszoda, sportpálya nélküli falu. Akik ettől várják a népegészségügy fellendülését, valószínűleg a piramist is úgy kezdenék építeni, hogy a csúcsát nyomnák a homokba. Aztán csodálkoznak, hogy az istennek se akar megállni…
A legendák szerint – úgy tudom ennek azért valóságos alapja is volt – az Aranycsapat nem egy tagját külvárosi grundokon focizó gyerekek közül válogatta ki az edző. (Szóval nem a csúcsnál kezdett el kutakodni.)
A leggaládabb szólam azonban, amikor a hiúságok vásáráért nem lelkesedőt hazaárulással fenyegetik. (Egyébként is annyira elcsépelték már e szót a fantáziátlan agitproposok, mint a jobb sorsra érdemes nemzeti-t.)
De mi köze van mindennek a hazához, pláne a hazaszeretethez? A legtöbb ember úgy vallja: szereti a virágot, az állatot, a gyereket. Aztán a virágot nem locsolja, az állatot nem eteti, a gyerekről nem gondoskodik. Sőt, láttam már olyat is, aki a kiszáradt virágot megvetően kukába dobta, a nem kedvére pitiző állatot jól elnáspángolta. De előfordult, hogy a neki ellentmondó gyerekét kitagadta.
Normális ember nem azért ragaszkodik a hazájához, nem azért melegszik meg a szíve tája, ha meghallja a Himnuszt, mert ez a haza, ez a nemzet hibátlan, tökéletes és kizárólag a büszkeség, ami szóba jöhet. Hanem azért, mert akkor is hasonló élmények kötik össze nemzetével, ha annak nem minden tagját szíveli, nem mindenkivel ért egyet. De azoktól sem vitatja el hazaszeretetüket, akik másként gondolják a nemzet boldogulását. Kivéve azt, aki erőszakkal, mutyizással és einstandokkal keresztülgázolva a többieken képzeli nemzete boldogulását. (Itt van pl. ez az „einstand”. Tudom, hogy létező német szó. De tessék mondani, más nemzet tagjainak megjelenik a szóval a Pásztor-fiúk drabális alakja? Boka szigorú igazságtétele? Nemecsek búvó gyávasága, amely végül értelmetlen „hőstettbe” torkollik?)
Kaptunk mi, az olimpiát ellenzők a hivatalosoktól is elég gyalázkodást (komoly érvet egyet sem) – ami mellesleg rávilágít a „nemzeti egységért” állítólag munkálkodó uralgók álságos természetére.
Az egyik portálon egy hölgy egyenesen Hányok tőletek! felütéssel indította dörgedelmét. Felhívnám a figyelmét: a szellemi anorexia is gyógyítható, sokat kell a javuláshoz olvasni, mások gondolait megismerni, lehetőleg előítélettől mentesen, szabadon… Oppardon, elfelejtettem, hogy a szabadgondolkodás ellenjavallt, sőt egyenesen tilos némelyek számára.
Utóirat: Természetesen az élsportolók többsége is tisztességes, becsületes ember. Ilyen pl. Gyarmati Andrea, aki példaadó életörömmel, elhivatottsággal éli gyermekorvosi életét. De nagyon becsülöm Kovács Istvánt (Kokót), aki nem zuhant az önsajnálat mély kútjába, és a bekapott pofonért nem hibáztat rendszert, edzőt, szorítót, időjárást. Biztos voltak nehéz hónapjai, de elszántan tanul, kérdez, dolgozik, igyekszik új szakmájában is helyt állni. Tudom, szilárd támogatója a jelenlegi kormányfőnek. Azt is, hogy néhány éve kapott vagy 20 millió kölcsönt. És? Sokan kaptak-kapnak. A lényeg: visszafizette-e? Úgy tudom, igen. Neki elhiszem.
Rátesi Margit
9:57 de.
Ma már ez így van, és nemcsak a sportban. Sokat kaszálnak egy-egy hangverseny, vagy egy operaelőadás szervezésén-megrendezésén is, ha hírességek lépnek föl. A pop-sztárok turnéja közismertebb.
És ami fontos: ha valaki tehetségtelen, hiába ad bele „apait-anyait, dollárt-márkát-rubelt-forintot”, azt bizony nem nézi senki, nem szurkol neki senki, így pénzt sem hoz senkinek.
Persze vannak kivételek, mint az a venezuelai „sífutó”, akit Franciaországból visszatoloncoltak hazájába, mert nem hitték el neki, hogy Svédországba megy sífutóedzésre.
Szegénynek így nem maradt pénze, ezért az internet népe összedobta neki az utazáshoz szükséges pénzt, ha egyszer álma volt elindulni egy sífutó világbajnokságon. Elindulhatott:
http://www.youtube.com/watch?v=AVcsaDha2m4
10:27 de.
Történelem tanárom mondta mindig egy-egy zseniális, de púpos vagy sánta királyról, hogy „tornából felmentett”.:) Nyilván nem ők támogatták a lóversenyeket vagy más a harcászattal összefüggő lovagi szokásokat, inkább a költészetet, jogászokat.
Ez a doppingolás, teljesítményhajsza a sportolók egészségét teszi tönkre, de ha ők vagy a szüleik nem indítanak kampányt, akkor nem lehet őket megmenteni akaratuk ellenére. Ugyanilyen alapon mondhatnánk, hogy a híres színésznőket is sajnálni kéne, mert még a vécére is követik őket a paparazzik. De azért a fél világ utánozza a hajviseletüket, ez talán egy kis kárpótlás.
Az élsport óriási üzlet, ahogy Dr is írja. Ez szintén az első vh. után kezdődött, a közvetítés fejlődésével. Pl. a fogadásokból rengeteg pénz jön be a vállalkozóknak. Sokan lennének munkanélküliek enélkül.
Szóval a budapesti olimpia ellen ez csak azoknak érv, akik amúgyis utálják az olimpiát.
12:18 du.
Igen, igen, erdekes megjegyzes az elkepzelt Budapesti Olympiarol, hasonloan a megjegyzesek is.
Csupan eggyetlen kerdesem lenne, ami ,ha mind a „remeny” valova valna, hol a penz, ki kolcsonzi majd a koltsegek fedezeset ? Mert egy Olympia oriasi osszegekbe kerul . Hotelek, ettermek, stb. jovedelmeznek ket hetig, de az soha nem volt elegendo ado-jovedelem eggyetlen orszagnak sem, az Olympia felkeszules fedezesere.
Persze, a vege utan, a legtobb draga epeitkezesek elrombova, elhagyatva, vagy csak pusztitas aldozataiva valtak mindenfele.
Talan ahol mar volt a multban Olympia tartva, talan kevesebb szuksegsegeket kell kesziteni. De a koltseg mindeg oriasi, s a valo hogy minden varos, orszag anyagi vesztessegeket szenvedtek.
Pl. a Szochi-i teli Olympia, nem kevesebb mint $ 50 billioba kerult. (S az nem Rubbel). Kepes ma Magyarorszag billio dollarokat kolteni csak hogy egy ket-hetes ceco leheto lenne ottan ?
12:22 du.
Most segitseget szeukseges kernem, mivel magyar nyelvi kepessegeim rem rozsadassa lettek.
Mit jelent a „tatamuri” es a „cumiva” ?
Kozsi elore is kisegitest.
1:09 du.
Bendeguz79,
a „cumivá” az a „cumi”, amit a kisgyerekek szopogatnak. A szövegben nem tatamuri olvasható, hanem „tatamira”, ami „tatami” egy küzdőszőnyeg cselgáncsban.
1:46 du.
Kedves Bendeguz 79! A tatami speciel nem magyar szó, csak annyira, mint pl. a „rádió”. A cselgáncsozók (dzsúdózók) birkózószőnyegét hívják így. A „cumi” a szlengből származik. Elsődleges jelentése szerint az a gumi, ill. műanyag rágóka, amit a kisgyerek szájában dugnak, hogy ne sírjon.
A szlengben arra használt kifejezés, amikor valami álságos dolgot akar valaki elfogadtatni. Hasonlóan ahhoz, amikor a kisbaba reménykedve szopja a cumit, azt remélve, hogy valami finom jön belőle. Úgy is használják, ha valaki elhitt valamit és csalódnia kellett: Na, ezt becumiztad!
2:04 du.
Kedves Rétesi Margit!
Szeretnék pár észrevételt tenni a cikkel kapcsolatban:
– A Momentum aláírást gyűjtött ,hogy a ez emberek szeretnék -e
a pályázat visszavonását(nem népszavazást kérdezett!!)
Mi van akkor.ha valaki azt válaszolta ,hogy nem(bár az
„arany
ifjak” ugye előtte felvilágosították,sőt győzködték a sok
„értelmes” …érdeklődőt…..
A szavazatok (266 ezer)egy részét 3-4 %-át vizsgálta át a
választási bizottság…utána népszavazást követeltek,amit a
Kúria elutasított,értelmetlennek tartott!
A kormány ilyen körülmények között gondolkodott el a pályázat
visszavonásán,mivel híre ment külföldön és főleg a NOB-nál a
dolog,hogy milyen „tisztességes” ellenzék van nálunk….míg
más országok versengenek….
. -Amúgy lehet,hogy évek óta tudod,nincs rá pénz,érdekes módon
a baloldal másfél évvel ezelőtt a Fővárosi Közgyűlésben meg-
szavazta…talán nagyobb rálátása volt?……
Most visszavonta a szavazatát,elárulta az országot,
megfosztva a dicsőségtől,pusztán politikai érdekből,
gyűlöletből,mert nem ők vannak hatalmon….tisztelet több
baloldali kívételnek(Botka,Horváth Csaba és mások)
-Egy sikeres olimpia elsősorban a sportolók,az ország dicső-
sége és csak másodsorban az adott kormányé!
-Aztán egy normális kormány mindent bedob a színvonal
biztosítására,mert neki is érdeke,dicsősége különösen,hogy
van rá
költségvetési fedezet,meg + a NOB 1 milliárdos támogatása a
rendező országnak!
-ami a LÉNYEG!!!!:
Azt írod,hogy ellopnák,lenyúlnák a pénzt?….(ez nem szoc-
demes 4 metró…..),az viszont nagyon valószínű,sőt reális,
hogy a Fidesz kormány feladata lett volna a rendezés,amivel
a baloldal egyértelműen elismeri,bevallja,hogy se 2018-ban,
2024-ben meg már pláne nem lesz hatalmon!!!!!!
Pesszimizmus? Önkritika?vagy mindkettő!
2:34 du.
Ja ,hogy ki jut el a megmérettetésre,profi(általában),vagy amatőr,milyen párttal szimpatizál?…ez ugye mellékes,a grundról
is indultak tehetségek.
Az viszont tény,hogy több sikeres magyar sportoló is elítéli az
ilyen álságos,ország ellenes tevékenységet!
Sokan nem felejtik el ezt az ellenzéknek és joggal!
2:42 du.
1. Tudom, hogy nem nagyon tud olvasni, de ha már megszólít bárkit, írja le a nevét helyesen.
A Momentum kérdése az volt, hogy akarnak-e népszavazást az olimpia-rendezésről.
Higgadjon le, mert megüti a guta.
4:19 du.
talalom!
1./
A gyengébbek kedvéért a kérdés az volt,hogy egyetért-e Ön abban,hogy a kormány vonja vissza az o.pályázást!
2./ összejött 266 ezer aláírás ami elegendő lett volna a népszavazás kiírásához,ha érvényes…kb 3 %-ot vizsgáltak át,ki tudja?
3./a Kúria elvetette a népszavazást
4./ az ellenzék fúrta meg a pályázást és egy ilyen országot nem vesznek figyelembe,amikor mások törik magukat,nem lenne esélyünk!!!
5/ Na Orbán ezt a megaláztatást akarja elkerülni!!!
Próbáljon meg olvasni,értelmezni mielőtt osztja az „észt”.
Én egészséges és normális vagyok és az ilyen idétlenek miatt nem üt meg a guta,legfeljebb az ellenzéket,hogy még lejjebb süllyedt……
NA PÁ!
4:22 du.
Boda Marcsi
2017 február 27
2:04 du.
Kedves Marcsi, szeretnék pár észrevételt az írásához fűzni:
A helyi népszavazási íven, nem kell a kérdésben is pluszban megfogalmazni, hogy az népszavazásra irányul, mert az a napnál is világosabb, és még egy 3 éves is érti, kivéve Boda Marcsit.
Bizony lehet, hogy sokan nemmel szavaztak volna, ettől a lehetőségtől és az Olimpiától drága jó kormányunk megfosztotta az embereket, pusztán politikai számításból és az újabb kudarctól való félelmében. Pedig Orbán Viktor pár hete azt mondta, hogy szavazzon a nép a kérdésben, ha meg lesz a kell mennyiségű aláírás. Mondjuk mondott az Orbán már sok mindent, és annak az ellenkezőjét is minden nap.
Boda MArcsi, nem a Kúria utasította el a népszavazást, nem is utasíthatja el 🙂 Jézusoooom, miket beszél megint?? A kormány döntött úgy, hogy nem pályázunk mégsem, így kihátrálva okafogyottá tették Orbánék a népszavazás kiírását. Azaz cserben hagyták az embereket, akik lehet, hogy úgy szavaztak volna hogy szeretnének Olimpiát. Ez is benne van a pakliban, de drága kormányunk nem szereti, ha ebben a szép Magyarországban a lakóik döntsenek.
Mi köze az ellenzéknek a Momentum aláírásgyűjtéséhez, és az Orbán kormány népszavazás nélküli Olimpiából való kihátrálásához, Marcsi?
Marcsi, én úgy tudom jár a 4-es Metró, tehát nem lopták el, hanem egy bizonyos összeg felhasználását kell megvizsgálni. De bárcsak mondjuk a Fidesz CSAK százszor annyit lopott volna el eddi, mint az egész 4-es Metró beruházás ára, de hát annak többszörösét lopta. Vicces, hogy idehoz egy bolhát (M4) Amikor a Fidesz átlagosan naponta egy 4-es metrót lop el – nagyságrendileg. Az a baj, hogy fogalma sincs a számokról, nem még egyes ügyek állásáról
4:23 du.
Kedves Marcsi, szeretnék pár észrevételt az írásához fűzni:
A helyi népszavazási íven, nem kell a kérdésben is pluszban megfogalmazni, hogy az népszavazásra irányul, mert az a napnál is világosabb, és még egy 3 éves is érti, kivéve Boda Marcsit.
Bizony lehet, hogy sokan nemmel szavaztak volna, ettől a lehetőségtől és az Olimpiától drága jó kormányunk megfosztotta az embereket, pusztán politikai számításból és az újabb kudarctól való félelmében. Pedig Orbán Viktor pár hete azt mondta, hogy szavazzon a nép a kérdésben, ha meg lesz a kell mennyiségű aláírás. Mondjuk mondott az Orbán már sok mindent, és annak az ellenkezőjét is minden nap.
Boda MArcsi, nem a Kúria utasította el a népszavazást, nem is utasíthatja el 🙂 Jézusoooom, miket beszél megint?? A kormány döntött úgy, hogy nem pályázunk mégsem, így kihátrálva okafogyottá tették Orbánék a népszavazás kiírását. Azaz cserben hagyták az embereket, akik lehet, hogy úgy szavaztak volna hogy szeretnének Olimpiát. Ez is benne van a pakliban, de drága kormányunk nem szereti, ha ebben a szép Magyarországban a lakóik döntsenek.
Mi köze az ellenzéknek a Momentum aláírásgyűjtéséhez, és az Orbán kormány népszavazás nélküli Olimpiából való kihátrálásához, Marcsi?
Marcsi, én úgy tudom jár a 4-es Metró, tehát nem lopták el, hanem egy bizonyos összeg felhasználását kell megvizsgálni. De bárcsak mondjuk a Fidesz CSAK százszor annyit lopott volna el eddi, mint az egész 4-es Metró beruházás ára, de hát annak többszörösét lopta. Vicces, hogy idehoz egy bolhát (M4) Amikor a Fidesz átlagosan naponta egy 4-es metrót lop el – nagyságrendileg. Az a baj, hogy fogalma sincs a számokról, nem még egyes ügyek állásáról.
5:09 du.
Egyébként nem olvastam el az ívet,csak agitáltak,személyesen és telefonon is nagyom erőszakosan……
Állítólag holnap lesz végleges döntés…
Különben a népszavazással lehet,hogy nagyon lebőgött volna az ellenzék a többséggel szemben,de ez népszavazás nélkül is sikerült nekik,”nem kicsit,hanem nagyon…)
6:57 du.
Kedves Marcsi!
Nekem most pillanatnyilag elég, hogy a kormány elmenekült a probléma (és cirka 250ezer szavazó) elől. Az már csak hab a tortán, hogy Miviktorunk megpróbálta az egészet Tarlós nyakába varrni, holott előzőleg ő verte a saját mellét az olimpiarendezés féltéglájval… 😀
7:03 du.
Boda Marcsi
2017 február 27
5:09 du.
„Egyébként nem olvastam el az ívet,csak agitáltak,személyesen és telefonon is nagyom erőszakosan……”
Marcsikám, ne adjál már fel ilyen magas labdákat, mert minden tiszteletem mellett nem bírok ellenállni…
„Nem olvastam, ‘sz nem is tudok
olvasni, csak írni…”
[Karinthy: Így írtok ti, (Szabolcska Mihály)…]
😀
10:00 du.
Kedves Marcsi, szeretnék pár észrevételt az írásához fűzni:
A helyi népszavazási íven, nem kell a kérdésben is pluszban megfogalmazni, hogy az népszavazásra irányul, mert az a napnál is világosabb, és még egy 3 éves is érti, kivéve Boda Marcsit.
Bizony lehet, hogy sokan nemmel szavaztak volna, ettől a lehetőségtől és az Olimpiától drága jó kormányunk megfosztotta az embereket, pusztán politikai számításból és az újabb kudarctól való félelmében. Pedig Orbán Viktor pár hete azt mondta, hogy szavazzon a nép a kérdésben, ha meg lesz a kell mennyiségű aláírás. Mondjuk mondott az Orbán már sok mindent, és annak az ellenkezőjét is minden nap.
Boda MArcsi, nem a Kúria utasította el a népszavazást, nem is utasíthatja el 🙂 Jézusoooom, miket beszél megint?? A kormány döntött úgy, hogy nem pályázunk mégsem, így kihátrálva okafogyottá tették Orbánék a népszavazás kiírását. Azaz cserben hagyták az embereket, akik lehet, hogy úgy szavaztak volna hogy szeretnének Olimpiát. Ez is benne van a pakliban, de drága kormányunk nem szereti, ha ebben a szép Magyarországban a lakóik döntsenek.
Mi köze az ellenzéknek a Momentum aláírásgyűjtéséhez, és az Orbán kormány népszavazás nélküli Olimpiából való kihátrálásához, Marcsi?
Marcsi, én úgy tudom jár a 4-es Metró, tehát nem lopták el, hanem egy bizonyos összeg felhasználását kell megvizsgálni. De bárcsak mondjuk a Fidesz CSAK százszor annyit lopott volna el eddi, mint az egész 4-es Metró beruházás ára, de hát annak többszörösét lopta. Vicces, hogy idehoz egy bolhát (M4) Amikor a Fidesz átlagosan naponta egy 4-es metrót lop el – nagyságrendileg. Az a baj, hogy fogalma sincs a számokról, nem még egyes ügyek állásáról
10:47 du.
Kedves Marcsi, szeretnék pár észrevételt az írásához fűzni:
A helyi népszavazási íven, nem kell a kérdésben is pluszban megfogalmazni, hogy az népszavazásra irányul, mert az a napnál is világosabb, és még egy 3 éves is érti, kivéve Boda Marcsit.
Bizony lehet, hogy sokan nemmel szavaztak volna, ettől a lehetőségtől és az Olimpiától drága jó kormányunk megfosztotta az embereket, pusztán politikai számításból és az újabb kudarctól való félelmében. Pedig Orbán Viktor pár hete azt mondta, hogy szavazzon a nép a kérdésben, ha meg lesz a kell mennyiségű aláírás. Mondjuk mondott az Orbán már sok mindent, és annak az ellenkezőjét is minden nap.
Boda MArcsi, nem a Kúria utasította el a népszavazást, nem is utasíthatja el 🙂 Jézusoooom, miket beszél megint?? A kormány döntött úgy, hogy nem pályázunk mégsem, így kihátrálva okafogyottá tették Orbánék a népszavazás kiírását. Azaz cserben hagyták az embereket, akik lehet, hogy úgy szavaztak volna hogy szeretnének Olimpiát. Ez is benne van a pakliban, de drága kormányunk nem szereti, ha ebben a szép Magyarországban a lakóik döntsenek.
Mi köze az ellenzéknek a Momentum aláírásgyűjtéséhez, és az Orbán kormány népszavazás nélküli Olimpiából való kihátrálásához, Marcsi?
Marcsi, én úgy tudom jár a 4-es Metró, tehát nem lopták el, hanem egy bizonyos összeg felhasználását kell megvizsgálni. De bárcsak mondjuk a Fidesz CSAK százszor annyit lopott volna el eddi, mint az egész 4-es Metró beruházás ára, de hát annak többszörösét lopta. Vicces, hogy idehoz egy bolhát (M4) Amikor a Fidesz átlagosan naponta egy 4-es metrót lop el – nagyságrendileg.
Az a baj, hogy fogalma sincs a számokról, nem még egyes ügyek állásáról.
2:24 de.
Az 1936-os* berlini olimpia eklatáns példa az olimpiai mozgalom már korai eltorzulására, a kábító cumi hasonlat teljes helytállóságára. Ez persze nem feltétlenül jelenti a játékok üzleti, ill. dopping kötöttségét, de már akkor is a politikai torzultságot sőt, annál inkább a cinikus és a hazug kritika-mentes döntéshozatali mechanizmust.
A NOB nemcsak támogatta a náci Németországot abban, hogy rendezőként a saját propagandáját terjeszthesse**, de egyes – amerikai tagjai – tevőleges közreműködésükkel is – hozzájárultak az olimpiai eszmének a hitleri propaganda kocsijába történő befogásához sőt, a „náci oliompia” elleni nemzetközi bojkott mozgalom megtöréséhez és megakadályozásához…
.
* Tudniillik; már 1936-ban a Hitleráj többezer koncentrációs tábort üzemeltetett politikai foglyok százezreinek átnevelésére… Már 33-tól kizárták a szerintük nem árjának minősített sportolókat a sportegyesületekből.
** Az „Olimpia Stadion” lelátóin ünneplő százezres tömeg hitleri karlendítéssel fogadta a bevonuló, ill. a VIP páholyba érkező führerüket, s közben egyemberként zengte, a Deutschland x2 Über Allest… Reni Riefenstahl szinte nem győzte – az amúgy Goebbels által előre megírt forgatókönyv szerint – szorgosan filmezni az erre tervezett dokumentum filmet.
.
12:27 du.
voronyezs
2017 február 28
2:24 de.
Minden szavad igaz, a Hitleráj létrejöttéhez, megerősödéséhez nemcsak a titkon juttatott dollár milliók hanem a nyilt és cinkos buzdítás és hírverés is hozzájárult, Hitlert Amerikában kétszer, 1938-ban majd még 1941-ben is az év emberének választották, majd csak amikor -kontroll nélkül túlerősödve- valami titkos paktumot csúnyán megszeghetett, akkor kezdtek Amerikában is hirtelen feleszmélni, ám az is lehet hogy, a hatalmas amerikai fegyverlobbi huncutságai is belejátszhattak a pálfordulásba és láss csodát: ismét CSAK az USA jött ki győztesen és hatalmas haszonnal egy világégésből, tovább erősösítve világelsői pozicióját.
12:55 du.
Almási Éva!
Van humorérzékem,!!!nem sértődöm meg és nincsenek komplexusaim senkivel,de különösen az itteni „értelmiségi” …hozzászólókkal
szemben…Egyébként „gyengéden” és többször is elmondták,hogy mit kéne aláírnom,bár lehet,hogy csak egy „X”-re lettem volna képes…ki tudja?
A Momentum momentán épp a párttá alakulással van elfoglalva a „nagy sikerük” után,nosza majd eggyel többen lesznek az egymás elleni harcban, a nép meg csak kapkodja a fejét a választásokon a „bőség” miatt
lehet majd szórakozni az eseményeken…!
1:15 du.
Egyébként a Tarlós által összehívott közgyűlésen egységesen megszavazta az ellenzék is kb.másfél éve az olimpiai pályázást,akik most jellemtelenül(gerinctelenül) visszavonták a véleményüket csupán tehetetlen hatalomvágyuk,gyűlöletük miatt…
Amúgy a „gyengébbek”… kedvéért nem egyedül a főváros,hanem a kormány,a költségvetés finanszírozta volna a költségeket,amire
meg volt a fedezet,meg + a NOB l milliárdja!
1:54 du.
„Amúgy a “gyengébbek”… kedvéért nem egyedül a főváros,hanem a kormány,a költségvetés finanszírozta volna a költségeket,amire
meg volt a fedezet,meg + a NOB l milliárdja!”
Kedves Marcsi! Erre ne vegyél mérget…
Fogadjunk, hogy ami pénz eddig valóban rendelkezésre állt, azt már mostanra Olimpia nélkül is eltapsolták… (Lásd még: uszoda…)
4:29 du.
Alma!
Ebben azért nem lehetsz biztos,egy hatalmon lévő kormány (amely
győzni szeretne harmadszor is..!)nem ennyire sötét,és buta,hogy olyat vállaljon,amire nincs fedezet, amit nem képes teljesíteni és belebukna…!)
Az eddigi véleményemet továbbra is fenntartom,és nem azért,mert elvakult Fidesz hívő lennék!Mint sokszor leírtam,most is: nem vagyok egy pártnak sem elkötelezett,lekötelezett tagja!!!!
Egyébként igaz az a mondás,hogy nem csak az antilop,hanem mindenki lop…de nem mindegy,hogy hogyan és kitől?….
Nem hinném,hogy bármelyikünk is tévedhetetlen,vagy tudná a teljes igazságot,ezért gondolom azt,hogy majd minden kiderül előbb,vagy utóbb(mint általában eddig is)minden sötét dolog,bárki is a hunyó!
Majd az emberek döntenek a tények,a megérzéseik szerint,így nincs értelme,hogy a kívülálló kisemberek egymást szidják!
5:53 du.
A helyzet az, kedves Marcsi, hogy bár nekem sohasem volt egy csepp jó véleményem sem Miviktorunkról – hosszú ennek a históriája, most nem mennék bele – de még 2002 után éreztem valami sajnálatot iránta, látva, hogy milyen helyzetbe kormányozta magát. De a rákövetkező négy év alatt a sötétsége annyira kibontakozott, hogy már sajnálni sem tudtam. Tulajdonképpen már 2002 és 2006 között szétverte az országot, a szabadságunkat, a jóhiszeműségünket. 2010 után pedig az utolsó menedékünket nullázta le: a MAGYAR JÓHÍRÜNKET A VILÁGBAN…
8:13 du.
Almási Alma
2017 február 28
5:53 du.
Kedves Alma, valamit már megint nagyon benézett, mert épenséggel 2002 és 2006 között nem az a kormány dorbézolt, hanem az MSZP akiket Ön figyelmetlen anyatigrisként most időzavarba kerülvén helyesen szidalmaz! 🙂
2:43 de.
Kedves Elemér!
Én nem „néztem be” semmit, és most speciel nem is védek senkit. Csupán annyit jegyeztem meg, hogy 2002 és 2006 között Miviktorunk olyan sötét, övön aluli propaganda hadjáratot szervezett meg (belefoglalva a focidrukker keménymagot, az álforradalmárokat, és számos más később kibontakozó „propagandaeszközt”), amely az ország lakosságába végképp besulykolta az ellenségeskedést, bizalmatlanságot, reménytelenséget…
Én még emlékszem például az 1956-os óriás emlékplakátra 2006 nyarán, amelyen ez a szöveg állt a hajdani Rádió elfoglalására utaló képen: „TE MOST MIT FOGLALNÁL EL?”
Ti bizonyosan ártatlan képecskének gondoltátok ezt a plakátot, de nekem már akkor feltűnt…
Orbán Viktor már a Testnevelési főiskolán tartott beszédében (a két választási forduló között, amikor már vesztésre állt) így pozicionálta magát: „a HAZA nem lehet ellenzékben”. Vagyis: Miviktorunk maga a HAZA…
Basszuskulcs. Hát akkor szeressétek…
2:46 de.
Kedves Mindenki! Jó lenne felfogni, hogy nem mindig a kormányok a hunyók. Olykor egy túl erős ellenzék is lehet az, egy teszetosza kormánnyal szemben. Ami persze nem jelenti azt, hogy kormányon a teszetoszaság nem tesz felelőssé…
2:58 de.
És, ha már az MSZP-ről van szó: A rendszerváltás kezdete óta erős válságban voltak, ez természetes. Mivel azonban a többi erő túlságosan amatőrnek bizonyult politikai téren, az emberek kétszer is visszafordultak hozzájuk, és akkor volt egy kis fellélegzésük. Amit sajnos nem tudtak kihasználni, illetve dehogynem: szégyellősen bár, de lopni kezdtek, mint manapság a fidesz. Na, ennek akart véget vetni a szerencsétlen Gyurcsány az őszödi beszéddel. Csakhogy akkorra már Puchék túl erősek és túl mohók lettek a Dávid Ibolya féle 70%-30% osztozás bűvöletében (ha még emlékeztek). És így Gyurcsány pórul járt – nem kis mértékben Miviktorunk inkorrektsége következtében is.
Na, akkor volt az a pont, amikor az MSZP végképp elveszett (még ha látszólag ma is van tábora), és nehezen hiszem már, hogy képes lenne elszámolni sajátmagával és talpraállni. De még ha képes is lenne valamire, Miviktorunk már alaposan betáblázta magához őket. Ugyanígy járt a jobb sorsra érdemes SZDSZ, amelynek utóvillanása, a Fodor féle Liberálisok hasonlóképpen betagozódtak hozzájuk, amint azt minden éles szemű választó maga is észreveheti nyilvánvaló jelekből.
Úgyhogy most Miviktorunk nem csak kormánypárt, hanem az ellenzék zöme is… Hát csak szeressétek, úgyse tehettek mást…
3:46 de.
Orsós: Szövegértésből egyes! Boldogságotok iránt éppenhogy 2002 körül lehetett szánalmat érezni mint, bukott ember iránt, aki képtelen feldolgozni a vereségét. Éppen 2006-tól mutatta ki a foga fehérét, ahogyan Alma is írja.
4:26 de.
Hát igen…..sajnálatos,ha valaki nincs képben,időben,de itt
másokkal is előfordul!
5:17 de.
Amúgy nekem úgy rémlik,mintha Gyurcsány,Bajnai próbálta volna
ha nem is szétverni (őket verte szét a felháborodott tömeg…)de
ellehetetleníteni az országot,meg nem a MAGYAROK,hanem az akkori
BALOLDAL jó hírét tépázta meg a világban……meg ugye itthon is,ami azóta még csak romlott!
Tévedni emberi dolog,belátni bölcsesség,de legalább némi önkritika kérdése….!
6:52 de.
Orsós Elemér!
febr.28.8:13
Nekem úgy tűnik inkább te néztél be valamit! Alma pontosan azt írta amit gondolt, és ami a valóság: egy országot, annak stabilitását, a közhangulatot, az országban élő emberek toleranciáját és jóhiszeműségét ugyanis nem csak úgy lehet szétverni, hogy konkrétan hatalmon van valaki!
„Tulajdonképpen már 2002 és 2006 között szétverte az országot, a szabadságunkat, a jóhiszeműségünket. 2010 után pedig az utolsó menedékünket nullázta le: a MAGYAR JÓHÍRÜNKET A VILÁGBAN…”-írta Alma.
Ott van tehát a MÁR szócska, amely pontosan azt fejezi ki, hogy még hatalomra sem kell kerülni valakinek,és MÁR széttudja zilálni, megtudja fúrni az országot – aztán következik, hogy mit csinált 2010 után, azaz mikor már ténylegesen hatalomra került!
Nekem egyébként Almáról sok minden eszembe jut, de az anyatigris nem igazán.Inkább a higgadt,lakonikus nyugalom és türelem (néha túlzott)jellemzi!
7:13 de.
Boda M.
feb.27.5:09
„…Különben a népszavazással lehet,hogy nagyon lebőgött volna az ellenzék a többséggel szemben,de ez népszavazás nélkül is sikerült nekik,”nem kicsit,hanem nagyon…)..”
Na,látod kedves Boda, ez az amit sosem fogunk megtudni se te sem én sőt Alma sem!
Tudod miért nem ? Mert ha a vezéred is olyan totál biztos lett volna abban amiben te, állt volna elébe a dolgoknak, azaz „döntsön a nép” – mint azt a Botka látogatás alkalmával újságírói kérdésre is válaszolta! Elvégre az aláírások a népszavazás érdekében gyűltek! Hogy ezt mégsem merte felvállalni az a nagyon is valószínű buktától való félelme miatt történt! Kicsit sok lett volna az egojának, rövid idő alatt a harmadik leszavazás!
12:18 du.
Na megint tévedtünk Kedves Orsós….pedig mindketten tudunk olvasni,értelmezni….. „állítólag”?!Tudomásul kell venni,hogy az ellenzék bármi egyértelműt ír is,pillanatok alatt meg tudja változtatni,magyarázni a szájíze szerint felsőbb és alsóbb szinten…..megszokott!
Na nem izgattam fel magam,csak levontam a konzekvenciát(se bölcsesség,se önkritika),pláne,hogy én közvetlen közelről (a házunknál,az ablakból is)láttam a történések nagy részét!Ennyi is elég volt…így a szemem megmaradt…!
megítélés kérdése,hogy egyesek szerint nem volt jogos a felkelés…voltak akik 56-ot is „ellenforradalomnak” nevezték
12:34 du.
Javaslom : tartsunk népszavazást arról,hogy a pontot ne lehessen használni a mondat végén!
Lassan már itt tartunk,majd a nép eldönti alapon mindent elő lehet húzni a fiókból —pl.hogy a kis szdsz nagyra nőjön!
6:22 de.
Almási Alma
2017 március 1
2:43 de.
Te most azt akarod belémagitálni hogy, 2002-2006 között valójában a Fidesz az MSZ(M)P-t erőszakosan háttérbe szorítva, ellenzékből kormányzott? Az a liberalizmus csúcsa lett volna! Lapozz csak vissza szelektív memoriádból: az MSZ(M)P az ÖSSZES ellenzéki javaslatot már a csírájában eltaposott!
6:34 de.
Besancon
2017 március 1
6:52 de.
Szerinted 2002-2006 között nem az MSZ(M)P uralkodott bőven 2/3-os, megtámadhatatlan többséggel, úgy hogy, az ellenzéknek csak kötögetni és kerestrejtény fejtést volt joga gyakorolni a parlamentben? Ha ez igaz, már pedig az, akkor minden más állítás csak gyenge -kiskutya szintű- próbálkozás!
8:51 de.
kedves Elemér!
írod:”Te most azt akarod belémagitálni hogy, 2002-2006 között valójában a Fidesz az MSZ(M)P-t erőszakosan háttérbe szorítva, ellenzékből kormányzott?”
Nem kormányzott, hanem gondosan megszervezte a kopaszokat, szélsőségeseket valamint a „polgári” híveit, és velük módszeresen kikészítette a kormányt. Mondhatod, hogy ez az ellenzék dolga, csakhogy nem így van. Orbán nem ellenzék volt, hanem az összes rendelkezésére álló lehetőséggel visszaélve tulajdonképpen az országot, valamennyiünk lelkiállapotát kezdte el amortizálni, és mára ezt nagyjából teljesen végbe is vitte. Mondhatod, hogy a kormány teszetosza volt, és akkor igazad van. De ez nem mentség, hanem inkább még vád is Miviktorunk felé.
12:01 du.
Nagyon rossz lehetett a lelkiállapota annak —akiét amortizálták!!! Biztos nem is volt rendjén azért sikerült—-De azért nem mindenkiét!
2:02 du.
tóth péter!
Alma önkritika és a több tévedése belátása helyett,még rátesz egy lapáttal….de minek,kinek?Sajnálatos,hogy félremagyaráz és nem ért meg dolgokat,meg „véleményt” ír,de ugye nem igazán számít…!
Nincs mondanivalója,csak „mondania kell” valamit,hát itt megteheti!….
2:40 du.
kedves Alma!
Csak a hitelesség és főleg a cáfolhatatlan tények, meg a valóság kedvéért közlöm:
Vannak, akiknek létezik „miviktorunk” vagy „migyurcsányunk!
De azért van némi népszerűségi….,közvélemény kutatási…,megítélési …jövőjüket illetően meg pláne!!! különbség kettejük között,ha nem vetted volna észre……????
Na nekem egyik sem a rokonom,főnököm!