Elkészült az Aranyvonat

2020 augusztus 20 1:10 du.107 hozzászólás

Sok ember hosszú és áldozatos munkája eredményeként ismét a síneken áll a magyar vasúttörténet egyik legérdekesebb darabja. Az eredetileg 1938-ban készült vasúti kocsi korhű másolatát augusztus 20-án mutatták be a közönségnek Budapesten, a Vasúttörténeti Parkban.

Szent István király halálának 900. évfordulója alkalmából, az uralkodói ereklyét, a Szent Jobbot a köznyelv által Aranyvonatnak hívott vasúti kocsin vitték országos körútra 1938-ban. A II. világháború végén elpusztult egykori ereklyeszállítót most régi pompájában tekinthetik meg az érdeklődök. Az ereklyeszállító díszkocsi rekonstrukcióját a kárpát-medencei hadisírgondozó tevékenységéről vagy Gyimesbükkön a legkeletibb magyar vasúti őrház felújításáról ismert Budakeszi Kultúra Alapítvány kezdeményezte 2010-ben, közösen a magyar királyi koronaőrség még élő kilenc tagjával, az e történelmi hagyomány ápolására 1991-ben alapított Magyar Koronaőrök Egyesületével. A magyar kormány az ügyet felkarolva, 2015-ben a Magyar Nemzeti Múzeumot bízta meg a rekonstrukció elkészítésével. Az újjáépítés koncepcióját a Magyar Nemzeti Múzeum a kezdeményező egyesületekkel egyeztetve alakította ki és a tervezésbe bevonta a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumot és a Vasúttörténeti Parkot.

A Nemzeti Múzeummal kötött megállapodás értelmében a díszkocsi állandó helye a Vasúttörténeti Parkban lesz – mondta el a bemutató megnyitásakor Schvéd Norbert, a Vasúttörténeti Park vezetője, de, tervezzük a közlekedtetését is. Mivel nem mindenki tud Budapestre látogatni, ezért szeretnénk eljuttatni a vidéki közönséghez is. Terveink szerint a 2021-re halasztott Eucharisztikus Kongresszus idején is szeretnénk az ország több pontjára elvinni a járművet. Ez egy műtárgy, bár nemrég volt egy nyereményjátékunk, melynek nyertese majd fel is szállhat a kocsira – és lesz ilyen játék máskor is – a kocsi nem alkalmas arra, hogy ezrek sétálhassanak a belsejében. Lássuk be, hajlamosak vagyunk arra, hogy megsimogassuk a kárpitot, megtapogassuk a berendezési tárgyakat, azok pedig rongálódnának – figyelmeztetett a Park vezetője.

A rekonstrukció munkafolyamatát a Magyar Nemzeti Múzeum projektmenedzsere, Mészáros Balázs foglalta össze. Az eredeti példány 1935-ben készült úgy, hogy egy ideiglenesnek szánt átalakítást hajtottak végre egy „kalauzkocsin”. Ez egy kísérő kocsi volt az akkori szerelvényeken, poggyászt szállítottak rajta és a kalauznak volt egy pihenőfülkéje benne. Megbontották a kocsiszekrényt, középre bekerült a hármas üvegajtó, amin át oldalról, távolabbról is jól látható lett az ereklye. Az országjárás 1938 júniusában indult, a folytatást őszre tervezték, de az Első Bécsi Döntés (1938. november 2.) miatt ezt elhalasztották, így csak egy évvel később látogathatott el a szerelvény a Felvidékre és Kárpátaljára. Utoljára 1942-ben jutott szerephez, amikor a nagyváradi Szent László ünnepségre vitte el a Szent Jobbot.

Budapest bombázása 1944 tavaszán kezdődött, ekkor Istvántelken állt a kocsi. A vasutasok féltették, ezért az ő javaslatukra, 1944 augusztusában a Dunakeszi Járműjavítóban – ahol eredetileg készült – leszerelték róla a díszeket, eltették azzal a céllal, hogy amikor a Szent Jobb országjárása újra lehetővé válik, ismét helyreállítják. A háború utáni politikai változások okán mindez nem valósulhatott meg, a Szent Jobb országjárása is a feledés homályába veszett. Csak az egyéni emlékezet őrizte, sokak tulajdonában fényképek is voltak róla. Helyreállításának kezdeményezésére csak 2010-ben kerülhetett sor. Sok év telt el, mire az álomból valóság vált, de az érdekessége, hogy a kivitelezést ismét csak a Dunakeszi Járműjavítóban végezhették. Aprólékos, történeti forrásokra épülő szemlélet határozta meg az évekig tartó munka egészét, melyre több részletben 420 millió forintot adott a Kormány. Ám ez csak egy része a teljes költségnek. A másik része pontosan meg sem határozható, mert azt egyesületek, vállalkozók, magánemberek tették bele ingyenes munkával ingyenes szolgáltatással.

Napjainkban, amikor a vasúti kocsik sorozatgyártásban készülnek, rendkívüli kihívást és egyúttal sikert jelentett a minden megoldásában egyedi, a korabeli és modern műszaki megoldásokat egyaránt alkalmazó ereklyeszállító díszkocsi kivitelezése. A mai biztonsági elvárásoknak és szabványoknak is megfelelő, de mégis a korabeli kialakításhoz hű anyagok megtalálása, bizonyos kézműves technikák rekonstruálása, újratanulása. A legfontosabb a díszkocsi központi tere volt, amelyben egykor az ereklyét helyezték el. Terveit Urbányi Vilmos készítette, aki az 1938-as Eucharisztikus Kongresszus kültéri rendezvényeinek díszítéséért is felelt. A dísztér koncepciótervének kialakítása során ezért nagy figyelmet fordítottak arra, hogy ha azt minden részletében nem is tudjuk pontosan rekonstruálni, szellemisége megfeleljen Urbányi korabeli elképzeléseinek. A fekete-fehér fényképek is érzékeltették ennek a teljes egészében kárpitozott teremnek egykori pompáját, amely azonban éppen egyszerűségéből, a díszítés visszafogottságából, a különböző anyagokkal való játékból eredt. A kárpitozás színeit az egykori sajtóbeszámolók alapján és korabeli miseruhák segítségével sikerült meghatározni. Mivel a park területe mintegy hét hektár, többségében kültér, a járványügyi előírások betartása itt nem okoz gondot, a kocsit csak kívülről lehet megtekinteni.

Az eredeti Aranyvonat egy mozdonyból és öt kocsiból állt, az „aranykocsi” a magyar tervező- és díszítőművészet remeke volt. Egyházi és világi méltóságokat szállító, két-két luxuskocsi fogta közre az ereklyét szállító, bizánci stílusban díszített aranykocsit, melynek gazdagon díszített külső oldalaira a magyar szentek: István, Gellért, Imre, Gizella, Margit, Mór, László és Erzsébet egész alakos képeit festették. A szent király jubileumát mindkét oldalon az 1038 – 1938 évszámok hirdették. A kocsi tetején négy imádkozó angyal közé a Szent Korona mását helyezték el, melyet esténként kivilágítottak. A kocsi közepén, a kétoldalt üvegfalú, a padlóján és oldalain bíborszínű, a mennyezetén hófehér selyemmel bevont díszteremben, rezgéscsillapító állványon nyugodott a koronaőrök által őrzött megvilágított ereklye. A Szent Jobbot most, a rekonstruált kocsi bemutatóján a korona másolata pótolta és ez a tervek szerint – a továbbiakban is így marad.

107 hozzászólás

  • Egy spontán kérdés:Az”aranyvonat”a MÁV fennhatósága alá tartozik?

  • ebben majd körbe lehet hordozni O1G urnáját is a hamvaival?

  • A szerkeszto ismet kivalloan nyujtotta magyarazatait.

    De ha az otlet a nepszeriseget celozta volna manapsag, inkabb egy kamion traileren kelett volna alkotni, amit persze a kozutakon minden telepulesekre hajthato lehetne, hogy mindenki szemlelhetne.

    Vagy talan inkabb minden MAV szemly-kocsikat amodon fessteni ki.
    Remelhetoen az serkentene az utazokat, s kevesebb anyagi tamogatasra lenne szukseges a MAV-nak.
    Amodon a dolgozo, termelo adofizetok is valami erdemben reszesulhetnenek.

    De mivel minden csak masolat, hat nem ereznek magukat a szemlelo-latogatok megcsaltan ????

  • További ötletek, hogy mit lehetne még elkészíteni.

    A Kolozsvári testvérek királyszobrait, amiket a török időkben beolvasztottak. Ezek művészileg ugyanolyan színvonalon álltak, mint a Szent György-szobor, ami ma Prágában áll, de eredetileg szintén Nagyváradon volt.

    http://www.hallgatniaranyt.hu/arany-tura/nagyvarad-szent-laszlo-varosa/csatarozas-szent-laszlo-lovasszobr

    https://hu.wikipedia.org/wiki/Kolozsv%C3%A1ri_testv%C3%A9rek

  • Hexadodekaéder

    ˙

    Na végre!!! Hogy már zsidó szentet is körbehordozhatnak széles

    e hazában. Tudniillik S Z E N T . J Ó B O T, a kitartás

    „ószövetségi” cimborassoját, mondhatnók a kitartó és igaz hit

    bizonyított védőszentjét.

    A mi kedves cikkírónk – szt.Jób kései rokona(!) – mégis már

    évek óta előszeretettel, ugyancsak kitartóan nyüzsög* a hazay

    Horthyrestauráció, a mai szélsőjobboldali rezsim uszályában,a

    megfelelni vágyás vértjében tündökölve, nem elgondolkodva

    azon, hogy az Első Bécsi Döntés és a budapesti Euchkarisztikus

    Kongresszus után, az ilyen és hasonló – e cikkben is

    felvonultatott – p r o p a g a n d a s z i m b ó l u m o k .

    jegyében nem csak szent és lecsapott hullamaradványokat, de

    ártatlan, hétköznapi civil hullajelölteket(benne az Ő véreivel)

    is hordozott MÁV-marha és kalauzkocsik sokasága éveken át az

    ukrajnai Kamenyec-Podolszk, másokat pedig a sziléziai Oswiecim

    halálgyáraiba,hogy ott belőlük majd újabb és igazi

    „aranyvonatokat”állítsanak össze…Tegyük hozzá;sikerült nekik.

    HXDdr

    Utóirat:

    Az 1938-as budapesti Eucharisztikus Kongresszus nem vallási, mégcsak nem is nemzeti, hanem vallási köntösbe „öltöztetett” jobboldali politikai, egyértelműen a Horthy éra nemzetközi elismertetését célzó propaganda kreatúra volt. Ugyanezt célozza az Orbán rezsim és a hazay klérus által ugyanoda tervezett 2021-es, azonos nevű és célú politikai kreációja is.
    ˙

    .

    * Nyüzsög: de remélem, inkább vergődik.

  • Hexadodekaéder

    Bendegúz 79 és
    Hexadodekaéder

    Indirekte bár,de joggal vetik fel, hogy ez az egész nem más, mint bálványimásdás?
    Hol van már a kereszténység egykori bálványimádást már eleve megvető alapelve ?

  • Hexa/dodekaéder

    Hát nem szetIstvánnal kezdődött annyi bizonyos. Hisz szent Heléna – alihanem az archeológusok védöszentje – krisztus keresztjének többezer darabos(!) felkutatásával nyílt meg az egyház óriási ereklyekultusza, amely láthatólag ma is virágzik. Kár, hogy a gén- valamint a Carbon izotópos kutatások minden ilyet előbb lelepleznek majd – ha kiadják nekik. A kolostorok nemcsak régi irásokat, de egyre láthatóbban ereklyéket is hamisítottak.

    2000 éven át ki állíthatta, hogy pl. pannoniai szent Katalin hallócsontja, nem az övé, de mégcsak nem is hallócsont ?

    Na! Hälló! Cukihara Jakumó 😀

  • "tisztelhölgyeimésuraim"

    Hagyományteremtés Horthysta beütéssel:
    A FRIGYLÁDA KEREKES VÁLTOZATA.

    És mi fogja aztat vontatni ???
    Gőz, gáz, vagy villanymozdony? Netán paksi atomhulladék ?

    Avagy?

    Finn és ugor testvéreink – benne szent Miklós püspökkel, a Mikulás télapóval, aki valahol arra lakik – minden körutazáshoz, kölcsönadnak egy-egy korhű rénszarvas csordát. A tendert persze az Emberi Erőforrás Minisztériuma írja majd ki. DE SZÉP IS LESZ !!!
    .

    -Bocsánat!de ez a cikk és vele plusz még ez az összes fotó, egyszerűen nevetséges, vagy inkább tragikomikus…)))) 😀 ((((

    thu.

  • Tisztelhölgyejimésurajim!
    …Méghogy mi fogja a magyar Frígyládát meghajtani ?
    A Frígyláda önmeghajtású pulmann szerkezet volt már az ókorban is
    Tehát belezárjuk Orbánt, oszt indúúúúhat az örökkévalóhoz, meg az örökkévalóságba… JA!

  • G I C C S P A R Á D É !!!!!!!! 🙁
    A KÖBÖN
    (förtelem)

  • Ezek a hányadék egyenruhák se semmik, mely módit még Horthyék hozták a politikai divatba. Ez a hab a tortán.

  • Jichak Perlmutter

    Aszogyaja czikk, hogy közlekedtetni akarják.

    Nosza! Kapcsolják rá a menetrendszerű nyíregyházi személyre. Így együtt fogja majd megadni Orbanisztán kormányzóság országimázsát.

  • No, hát ez az, amit én kihagynék még akkor is, ha nem csak a korona, hanem Orbán Viktor gipszmásolatát is elhelyeznék benne. De nem vitatom, hogy sikerre lesz, biztos sokan megtekintik..

  • Jichak Perlmutter

    ARANYVONAT ?

    Sajnos már foglalt a név!!!

    Forduljunk közösen a Szerzői Jogvédő Hivatalhoz, vagy a Szövetségi Ellenőrző Bizottsághoz, esetleg a Svájci Államszövetségben működő Pénzügyi és Bankunió Egyesült Tresaure Institute banktitok őrző hivatalához. Majd ők esetleg megmondják, hogy azt a szerelvényt ők már régesrég a „kebelükbe” zárták… Vagy ami kijutott abból, az max. az U~A, vagy a délamerikai Argentína, Barizilia, esetleg Uruguay és Chile bank pincéiben porosodó arany és ezüst tonnák tömbjeiben őrzik szintén gyilkos titkukat.

  • T.Révai!

    Gépesített körmenet

    Ha másolat s ha már úgy is mindegy, készítsenek egy élethű kópiát a végtag múmiáról úgy, hogy az egy szerkezettel összekapcsolva legyen képes integetni és elhelyezve – a fotókon is látható – ablakok és nyílászárók előtt. A kezet gombnyomással mindig az alabárdos vitézek (lásd fotó) hoznák működésbe, hisz úgyis ráérnek, lehetővé téve ezzel, hogy az olyan falvakban ahol ez az arany vonat csupán áthalad, nem állhat meg, maga a Szent Jobb integet majd a helyi plebánosúrral az élén odacsődített, lelkes és rajongó falusi tömegnek, ami számukra egy örökéletre kitörölhetetlen élményt nyújt majd. Tehát még azok számára is akiknek nem adatott meg az a csoda, és szerencse, hogy a Szent Jobb az ő községükben időzzön…

    Képzeljük csak el, a száguldó aranyvonatot amint, mondjuk Piripócs község felé haladva egyszercsak lelassít, ahol a kis muskátlis vasútállomást színültig megtöltő tömeg örömujjongása, a levágott halott kéz „éljenzése” közepette, benne a legnagyobb magyar szent integető jobbkezével lassan és méltóságteljesen elsiklik az átszellemült tekintetek előtt, majd az így felmagasztalódott vasúti szerelvény ismét felgyorsul, és a száguldó szent szerkezeten az alabárdos koronaőrök vigyázzállásban állnak és állnak, és csak állnak, ezzel kifejezve tiszteletüket a többi tisztelgő magyar előtt… Ah!…

    Hát most mondd, nem ez lenne az igazi magasztos pillanat? 🙂

    Dicsértessék a Szent Jobb!

  • Novekednek a hozzaszollasok szamai ezen az alanyon.

    De sajnalattal kell bevallanom, hogy szamomra ertelmetlennek tunik, hogy mi lenne a celja annak a kifestet vasuti szemelykocsinak ?????

    S ami a magyar ARANYYVONAT-ot jelenti, maig is ismeretes az 1945-beli magyar vonat szerelveny amely az MNB 30 tonna arany-keszltet es gadag-zsidocsaladok magan-tulajdonait probalta menteni a szoviet megszallok elol.

    Abban meg Eischman teljes hozzajarulasa letezett.
    A magan vagyonok allitolag mind felismerhetoen volt a tulajdonosok feltuntetve, de a habotu utan csak az arany jutott vissza Pestre.

    A tobbi vagyonokat nemzetkozi torvenyek alapjan el-arvereztek es annak jovedelmei a nemzetkozi menekult segito celokra lett koltve.

    A weben minden adatok talalhatok az ARANYVONAT nev alatt.

    De semmi adat nem jott napvilagra, hogy a korona hogyan tunt el, s fenbukkant Fort Knox-ban????

    U.I.
    Ez valami ingyen bemutato , vagy jovedelmezo probalkozas lenne ???

  • Bocs, de kicsit zavaros a történet. Kitételek:
    1. Elpusztult az aranyvonat;
    2. Díszeit leszerelték (ennek alapján legfeljebb a váz mehetett tönkre, de hova lettek a díszek?);
    3. Rekonstruálták. Ami alapján az eredeti állapot került helyreállításra, tehát mégsem pusztult el?
    4. A régi és új technológiákkal épült újra. De akkor nem rekonstrukció zajlott ugyebár. Különösen, mert „minden részletében nem is tudjuk pontosan rekonstruálni, szellemisége megfeleljen Urbányi korabeli elképzeléseinek.”

    Az egy megint más kérdés, hogy ha nem az eredeti, akkor mennyivel több egy vasútmodellnél? Ha nem az eredeti célra épült újra, akkor pláne. Ha meg az eredeti célra, akkor meg pláne minek. Nem tapasztaltam, hogy akár a Bazilika körül forgalmat megállító tumultust érdekelt volna a történet. Így az országos körbehurcolás pont olyan rongyrázás, mestersége optikai tuningja egy sosemvolt múltnak, mint ahogy a stadionok sem többek a miniszterelnök egykori kudarcait (huszadrangú senki volt a füvön) túltuningoló potenciális börtönöknél.

  • Ha még üzemképes állapotban van az a MÁV mozdony,amelyik zsidók százezreit,ingyen és útlevél nélkül szállította túlórázva is Auschwitz-Birkenauba,már meg is van oldva a magyar dicsőség bemutatása a sokszáz pogromot elkövető városban,faluban és akár Budapesten is.Kosice,Bratislava és még néhány pogromszínhely nem látogatható aranyvonattal.A korona még vonatot sem igényel.Megy egyedül. Ha azt a bizonyos marhavagonokat szállító mozdonyt még restaurálni sem kell,akkor a MÁV-nak marad egy kis vagyona a kevés második,harmadik generációnak valamiféle „kárpótlására.” Így meg csak a szittya sereg huzigálja ide-oda a jobbot,a balt vagy ami közte van gyalogjárgánnyal.

  • A szegény, nagyon jóindulatú és nagyon jószándékú RÉVAY ÚR helyében én erősen fontolgatnám hogy, ide írkáljak, mert folyamatosan kiforgatják a szavait és alantas célra használják politikától mentes, ismeretterjesztő szavait!

  • Elnézést a szóismétlésért!

  • Kaptam,ezért itt küldöm tovább a magyarság dicsőségéről a tanúságot.A egész cikket javaslom a szentkorona és a szent jobb mellet bekeretezve kiállítani.

    https://www.szombat.org/archivum/pogromok-es-rendszervaltasok-1373028921

  • Jitzak;

    Ma a legtobb del-amerikai nemzeteknek nem igen letezik arany-fedezeteik!
    Kozgazdasagaik nem a leg-jobb alapotokban vannak.

    De a nemzetkozi-bankok arany-leraktai a Bank of New York pincejeben van tarolva.

    Swaic a sajat aranyaikat orzik. A Swauci Frank 40%-a aranyfedezetu.

    S vajon mi kozuk lehetne egy magyar vasuti festet szemelykocsihoz?????

  • Kordonblőd! 4:31

    Aranyvonat? avagy
    mégegy Aranyborjú

    😀

  • SŐT!!!!

    Sokkal eredetibb lenne ez az „ősi rítus”, ha Erdő Péter Esztergom-Budpest érseke és Semjén Zsolt miniszterelnökhelyettes sámándob mormogó dübögése melett, a tartósított végtagot egy pajzsra emelve, gyalog hordoznák végig az egész országon… – Határokon innen és határokon túl.

    Cukihara Jakumó

  • KORDON BLUED
    2020 augusztus 21
    4:31 de.

    Pontosan.
    Szót sem érdemel az egész.

  • ˙

    Azt írja a cikk, hogy jelenleg egy szent korona-másolatot mutogatnak – az ereklyetartó – vagonból… Azt őrzik az alabárdos koronaőrök…

    Lehet hogy ez a másolat ugyanaz a kópia lenne, amelyet I. Orbanisztán Vezére, saját legitimitását bizonyítandó, már anno; 1999-ben úsztatgattott Budapest és Esztergomi érsekség között a kék Dunán egy Európa nevű sétahajón.

    Akkor tulképp’ már ez az utánzat is afféle nemzeti hagyomány és ereklyeszámba mehetne, mégha nem is arany és nem is födhette a mi szentkirályunk fejét se, ám Orbánét bármikor.

    No de hát rá se ránts, hisz az eredeti korona sem díszítette szent István magasztos homlokát, melyről az egykori esztergomi (vagy kalocsai?) Szt.Adalbert székesegyház maradványai közt föllelt vörösmárvány királyfej koronája is ezt a nemleges tényt tanúsítja tudniillik, hogy megmintázása pillanatában láthatóan ezt az Őfelségét sem a Szentkorona hatalmi jelképe ékesítette, hanem egy stílusában is teljesen eltérő fejpánt…

    Ráadásul a valóban szentnek nyilváníttatott és tényleg csodás bizánci ötvösmű remek, István koránál kb. úgy kétszáz évvel később látta meg az ottani, vagyis a boszporuszi napvilágot…

    .

  • Ui.:

    Csak emlékeztetőül említeném még, hogy azzal az ominózus

    koronaúsztatásal összefüggésben tört ki az úgynevezett „Toy-Toy-

    botrány”,amikor a FidSS a szent ereklyét szállító Európa indító-

    ünnepségére a megjelent közönség tényleges létszámához képest

    tízszeres Toy-Toy márkájú hordozható WC-t számláztatott, ill.

    szállítatott a Dunapartra – persze milliárdos nagyságrendeben…

  • Bocs, de ez baromi ronda.

  • Brunszvik Teri,
    szerinted az aranyvonat után nem kellene bekötni néhány Toy-Toyt szállító pótkocsit?Azért,akiket nem is érdekelnek a bálványok,de ha már odavetődnek,Toy-Toyni azoknak is kell!

  • HAZAI LAMPA irta, hogy „mit lehetne meg elkesziteni…”

    Hat ha nem elekesziteni, de legalabb is dolgozni azon hogy orszaguk egy demokratikus modszerek alpajn mukodo nemzet lehetne, ahol mindenki elzalogosithatlan jogait NEM korlatozna az allamhatalom sarkalatos torvenyeivel, hanem a lakossag korlatozhatna az allamhatalmat.

    Ahol az oriasi es tulhizott allam-burokracia nem emesztne fel a nemzet osztermelesenek felet, hanem a lakossag a sajat letuk es joletukre fordithatnak munkajuk eredmenyeit.

    Persze mind annak csattanoja a kerdesem, hogy maguk azt miert ellenzik oly remes gyulotukkel , de meg annak emliteset is ?????

    Lenne hajlando arra oszinten reagalni???

  • gyuri10
    2020 augusztus 21
    4:41 du.
    Dugjátok fel Geyzával egymásnak a csatabárdot vagy a békepipát!
    http://tdyweb.wbteam.com/HitlerEsAmerikaBigBusinesse.htm

  • KETPOI CSABA;

    Persze vannak ma is azok akik a „vilagszerti osszesekuves” elkepzeleset hirdetik.

    Mind az a XIX. szazadi Oroszorszagban kezdodott a „Protokol” valotlan serkesztesevel.

    Ha a vilag ma is azt kovetne, ma meg Psten is nadfedeles hazakban laknanak es saros utcakon okorszekrekkel kozlekednenek.

    Az elohaladast a nemzetkozi egyuttmikodes minden vonalon tette lehetove.

    A nemzetkozi bankok vilagszerti elohaladasok financirozoi voltak, vannak es lesznek mindeg.
    Penz nelkul nincsen befektetes, nincsen elohaladas.

    Persze hogy nemzetkozi kereskedelem mukodott nemetorszaggal, de nem Hitler hatalomrajutasa utan.

    Hasonloan a CCCP-vel is.
    Lev Bronstein (Leon Trockij) US passportal utazott Oroszba es Wall Street-i bankok penzen.

    Avral Harriman Lenin egyeni baratja volt. Harriman volt az egyedulli nyugati diplomata aki bejelntes-nelkul jart Stalin irodajaba.
    A Hitler elleni erdek kozos volt.

    Vajon mit oahajtana ma a vilagban ha nem a nemzetkozi egyuttmikodeset?

    Akik azt ellenzik azok a vilag piranhajai ma is, mint Iran , Eszak Korea, Kuba, Venezuela.
    Lasd mi az eredmenye annak, hogyan elnek az emberek ottan?!
    Irigyled oket ????

  • Ketpoi Csaba ur{ir}?
    Kinek a szolgalataban all a derek akademikus akinek
    a cikket kozolte? Csak nem?

    https://444.hu/2013/05/16/olcson-vett-osszeeskuvos-tortenelmi-fantasyt-a-jobbik

  • Cséptói Kápo
    ….5:02….

    Felvonultatott linked bár ezt akarja, de mégse bizonyítja a zsidó világ-összeesküvést bemutatandó koholmányt. Tudniillik ez jóval inkább igazolja J ó z s e f . A t t i l á t,aki 1930-ban kijelenti, h. T Ő K E . É S . F A S I Z M U S . J E G Y E S E K.

    Kétségtelen, hogy e primitíven sanda mellékletedben a zsidó származású amerikaiak is szép számmal vonultatnak fel, ám azok a lakossági statisztikai átlag tőkés hányadának a zsidó népesség 1-2 %-át, míg a többi 88 % közülük éppoly normál polgári foglalkozást űz – amikor nem munkanélküli – mint bármely más rétegben, vagy népben a dolgozó, és tőkés vagyont nem birtokló összlakosság nagy hányada.

    Kápókám! Tehát viaskodjál inkább általában a tőkésekkel, de semmiképp se Mózes utódaival, akik a vallásuknál fogva már eleve megvetik a Mammon hatalmát. Olvasd tehát Mózest is, a Tórát, és ne csak Drábikot…!

    Jegyezd meg, a zsidó Jézus is, amikor kiverte az ilyeneket a templomból csakis az általa hirdetett Tóra „antimammon” szakaszának akart-volt eleget tenni, de semmiképp a pogány [mai kifejezéssel: antiszemita] Rómának. Hamis tanok terjesztésével tehát te se akarjál pogány, vagyis azoknál jó lenni, mert akkor „helyed nem lészen a mennyeknek országában”… [Mt.5./19.].

    – V –

  • Vögelein! 🙂
    3:58

    Azért csak egy icipicit hadd vitatkozzam.

    Amikor Jézus úgymond ama „antimammon” felbuzdulásában, felborítván asztalaikat, kiverte a pénzváltókat a templomból tévedett, hisz azok ott – a templom előtti térségben, ill. az oda fölvezető lépcsőkön – elhelyezkedve egy fontos közszükségletet elégítettek ki.
    Jeruzsálem, mint Palesztina provincia, azaz a Római Birodalom része(!) nemcsak vallási, de gazdasági jelentőséggel is bírt. A nagyobb ünnepeken a birodalom minden szegletéből odasereglő „vidéki” zsidók – mint Jézus is – számára is gyakorlati szükséglet volt egyes árucikkek, áldozati állatok és kf. szolgáltatások beszerzése, melyek megvásárlása csak ott volt lehetséges. A különböző tartományokból, sőt más provinciákból is itt gyülekező népek ahány helyről jöttek, annyi pénzzel rendelkeztek, ergo azt csak az erre berendezkedett pénzváltók tudták az ott leginkább használatos, ill. szükséges pénznemre át és fölváltani…
    Más aspektusban vizsgálva Jézus eme cselekedete inkább célozta volna az áldozati állat intézménye elleni támadást abból a szemszögből tekintve, hogy az áldozati állatot eredetileg a felajánló a maga tenyésztette állat, vagy termény állományából kellett volna felajánlani, de nem pénzen megváltani és úgy leadni. Utóbbi módozat mindenképp hagy maga után némi erkölcsi kívánnivalót. Azonban az vesse rá az első követ, aki tíz, száz, vagy többszáz mérföld gyalogos zarándoklat után, még mázsaszám képes a húst az oltárra cipelni… Nem, azt csak pénzen lehetett megváltani. 🙂

  • Kedves
    Geyza
    4:36

    Azt tényleg mondhatnók, hogy szót sem érdemel, csakhogy a cél, amiért Orbanisztán ezt a replikát a maga albárdos vitézeivel megtetézve létrehozta nagyon is sokat mond.
    Tudniillik ugyancsak e pocsék hazugság és izléstelenségi alapon működött Horthysztán teljes propaganda-gépezete már 1919-től, egészen 1945-ig. Erre a néprajzi alapokat is tagadó, ám meghamisító giccstömegre építették a teljes propagandagépezetüket kezdve a hazug retorikai szólamaiktól az úgynevezett Eucharisztikus Kongresszus diszlet és rituálétömegén át, egészen az utaztatott szent jobbig azt kamuzva, hogy ez mind egy ezer-éves történet bizonyítéka az igaz, mélymagyar múltnak és jövőnek… Miközben az igazmagyar múltat valójában csak Arany, Ady, Bartók, Kodály, József Attila és Kós Károlyok voltak képesek felvázolni, kik közül többen kénytelen kelletlen de inkább elmenekültek ebből az alabárdos Horthy-féle tündérkertből…
    Sőt, mi több még Kálmán Imre, a Csárdáskirálynő és általában a magyar operett vezérhajója is családostul kényszerült amerikai. Meg aztán nem is beszélve a „II.magyar himnusz”, a Szép vagy gyönyörű vagy Magyarország két szerzőjéről akiket magyaros dicsőségük csúcsán száműzött Auschwitzba álomország államrendszere …

  • FORTIMBRAS
    2020 augusztus 23
    4:36 de.

    a sok beszóló (kedvencem a grizi is betette a magáét) karattyol és semmi érvük nincs sőt adataik sem… a „kétpóicsaba” semmi mást nem csinált, mint betolt egy cikket… senki sem tudja cáfolni a cikket de a „kétpóicsaba” megkapta a magáét (nekem vannak ötleteim mit csinált ezekkel) a zizraeli nak az a gondja, hogy ki mondta, dehát „nekik” mindig is és csakis az volt a fontos, hogy ki mondta, hogy az valós vagy konteo az „őket” sohasem érdekelte… legnagyobb gondjuk Jézus(Joshua) a jobbik nem is szólhat, mert …na miért is… én őszintén sajnálom, hogy a gábriel nem tette hozzá selymes szavait mindehhez

    a történelmi tényeket nem lehet semmissé tenni még akkor sem ha nagyon kínosak

  • Vögelein
    2020 augusztus 23
    3:58 de.

    madárkám József Attila ugyanazt mondta mint a cikk csak ő még nem ismerte a Bush családot

  • Bendeguz79
    2020 augusztus 22
    9:30 du.

    grizi azt kihagytad, hogy: fel vörösök proletárok! és a Kommunista Internacionálé , Világkereskedelem és a profit mindenek felett… elvek lényegtelenek

    azt „érzem” abban tévedsz, hogy a bankoknak van pénze, a banknak akkor lesz pénze amikor kölcsönadja a semmit és kamatos kamatokat kap érte meg a tőkét ami akkor válik valósággá amikor visszafizetik (ez már nem az a pénzváltás amit Jeruzsálemben csináltak: kirakták az ezüstöt a tálcára és abból adtak kölcsönt… az már régen kiment a divatból… ellopják a mások aranyát és még ordibálnak is róla)

    e’ssetu’nni?

  • Brunszvíg
    Teri!6:13

    Bizony még ma sem tudjuk, hogy azt a Toy-Toy nevű WCcéget ma ki

    is birtokolja, de több mint valószínű, hogy ezeket a mobil

    budikat most is valami Fid-SS oligarcha birtokolja annak

    tartalmukkal együtt, hisz ezek még a saját sz…ukat is megeszik

    – nemhogy a másét…

    Nézd csak meg a felcsúti Stróman és Tsa. Zrt. egész működését…

  • Mind ez a vilagszerti „ossze-eskuves” semmi mas mint anti-semita gyuletbol eredo propaganda.
    Ami idonkent felbukkan valahol mindeg.

    Csak talalj valami negativat a vilagban amit a zsidosag okozott volna, vagy kenyszeritett volna barkire is!!!

    A zsidosag lete, vilagszerte csak az elohaladast es az emberiseg anyagi jobb-letet, szellemileg pedig minden emberileny jogainak, lehetosegeinek es jobbletenek az elomozditoi voltak, s vannak a mai napig is.

    Persze az nem garantalja, hogy minden zsido-egyen szent lenne, de a Torah szellemi-befolyasa meg akik azt semmibeveszik is befolyasolva voltak es vannak vilagszerte ma is.

    Csak hasonlits ket egyszeru dolgot;
    1., Hany zssido letezik ma a Foldon?
    S hany zsidoszarmazasu Nobel-dijjas es mas kozismert vilagszerte elismert zsido egyen letezik?

    2., Hany zsido egyent tudnal nevezni aki kozbunozo-tomeggyilkos volt?

    Az elsore a statistikai adtok nyilvanosak.
    A masodikra meg en is csupan a „Son of Sam” New York-i psychopath-et talaltam.

    Na, hasonlitsad azt a vilag minden mas nacioihoz !!!!!

  • Kordon Blued:
    „Azt tényleg mondhatnók, hogy szót sem érdemel, csakhogy a cél, amiért Orbanisztán ezt a replikát a maga albárdos vitézeivel megtetézve létrehozta nagyon is sokat mond.
    Tudniillik ugyancsak e pocsék hazugság és izléstelenségi alapon működött Horthysztán teljes propaganda-gépezete már 1919-től, egészen 1945-ig. Erre a néprajzi alapokat is tagadó, ám meghamisító giccstömegre építették a teljes propagandagépezetüket kezdve a hazug retorikai szólamaiktól az úgynevezett Eucharisztikus Kongresszus diszlet és rituálétömegén át, egészen az utaztatott szent jobbig azt kamuzva, hogy ez mind egy ezer-éves történet bizonyítéka az igaz, mélymagyar múltnak és jövőnek”

    https://merce.hu/2020/08/21/a-trianon-rampa-es-a-magyar-nagy-magyarorszag/

  • Bendeguz79
    2020 augusztus 23
    12:22 du.

    grizi bizonyosan úgy van … bár egy árva szót sem értettem belőle

  • Izraeli:
    „Kinek a szolgalataban all a derek akademikus akinek a cikket kozolte? Csak nem?
    https://444.hu/2013/05/16/olcson-vett-osszeeskuvos-tortenelmi-fantasyt-a-jobbik

    Csak igen. Ilkei doktor úrtól meglehetősen távol áll – legalább is ma még … hogy holnap?… Orbán Viktor és I-ten szándékai beláthatatlanok – az akadémia tagság, de vitathatatlanul művelt világlátott úr. 1975-től 1989-ig Kongótól, Portugálián át Párizsig és az Egyesült Államokig hivatali kiküldetésben a Magyar Televizó műsorvezetőjeként és tudosítójakánt bejárta a világ jó részét.
    Hogy a magyar televizión túl esetleg kinek a szolgálatában állt akkoriban, azt épp úgy nem tudom, mint hogy kinek a szolgálatában áll ma, idős korában.
    Ami engem illet, a saját honlapján kívül – mivel alkalomadtán olvasok szélsőjobboldali honlapokat is – legtöbbször a Kuruc.info nevű neonáci honlapon találkoztam nevével és műveivel.

    Közbevetőleg el kell ismernem, hogy Volksgenosse doktornak is részben igaza van; valóban kettős, sőt többes mércével mérek, másképp olvasom azt, amit egy tisztességes ember írt, még ha az itt-ott tévedett is, és másképp olvasom, amit egy Rodeo11-hez hasonló, zsidógyűlölő, Holokauszt-igenlő, nemzetiszocialista uszitó ír, még ha itt-ott, egyben-másban néha netán akár igaza is lenne.

  • Elnézést, kimaradt Rodeo11 nagyrabecsült neve. Tehát a mondatrész helyesen: „Közbevetőleg el kell ismernem, hogy Volksgenosse doktornak is részben igaza van;…”

  • Rossz formában vagyok, a javítást is javítanom kell. Tehát:
    “Közbevetőleg el kell ismernem, hogy Volksgenosse Rodeo11 doktornak is részben igaza van;…”

  • Meg egy megjegyzes{a tobbi kozott},ami nem csak
    Ketpoi Csaba urnak szol.

    Mivel rodeo ur/olvtars – nem szol egyenesen hozzam {nem
    mintha hianyozna} mert allitolag „megsertodott”},itt valaszolok
    mindkettojuknek.
    Tudni valo, hogy rodeo „szagerto” zeneben,tudomanyban, tortenelemben,filozofiaban,nyelveszetben,stb.stb.stb-
    {kihagytam valamit?}- igy „ervel”-termeszetesen, a nelkul
    hogy olvasta volna a cikket, amit kuldtem – valaszkent
    a Csaba ur altal betett „tanulmanyra”.Igaz, o nem olvas mindent, foleg ami ellenkezik- nezeteivel.
    Idezet tole: „azizraelinek az a gondja, hogy ki mondta
    hogy az valos vagy konteo oket nem erdekelte.”
    Alljon itt- valaszul nehany idezet az altalam kozzetett cikkbol.{augusztus 23-3.46 d.e}.

    „Szerencsere a 2012 jan.1-en megrendelt:”Titkos nemzetkozi
    szervezetek a nagytoke globalis rendszereben” c.tanulmany
    mar a teljesitesi hatarido elott 3 nappal- 2012/1/12-en
    FELKERULT A KURUC INFO-ra.
    A JOBBIK AMUGY ILKEINEK 950.000 FORINTOT FIZETETT EZERT
    A MUNKAERT.

    A 27 oldalas tanulmany gyakorlatilag egy ALAPOS GYUJTEMENYE
    AZ INTERNETEN KERINGO SZELSO BALOS ES SZELSO JOBBOS NARRATIVAKNAK. Az egesznek az a celja,hogy megmutassa,egy
    titkos hatterhatalom iranyitja a vilagot.

    MINDEN MOGOTT AMUGY A ZSIDO BANKAROK, ELSO SORBAN MAYER
    AMSCHEL ROTSCHILD ES AZ O SZARMAZOTTAI ALLNAK.

    Azert nehany erdekes dolog igy is kiderult-

    Kevesen tudjak,hogy az 1848-49-es magyar polgari forradalom
    es szabadsagharc igazi oka az ONALLO MAGYAR PENZRENDSZER
    MEGTEREMTESE VOLT.
    Mert Kossuthek sajat penzt akartak es kileptek volna
    a Rotschild iranyitotta becsi bankrendszerbol.

    Kiderult az is,hogy Rockefellerek juttattak hatalomra a
    naci partot es Hitlert Nemetorszagban.

    HILER HATALMAS BUNT KOVETETT EL A PENZUGYI INTERNACIONALEVAL
    SZEMBEN, AMIKOR MEGSZEGTE A MEGALLAPODAST, MAGAHOZ VONTA
    A PENZ KIBOCSATASANAK ELOJOGAT ES NEM CSAK FIZIKAI FORMAT
    OLTO PENZT BOCSATOTT KI,DE UGY NEVEZETT SZAMLAPENZT IS.

    IGY HITLER LENYEGEBEN TAMADAST INTEZETT A NEMZETKOZI
    PENZUGYI KOZOSSEG GAZDASAGI HATALMANAK LEGFONTOSABB
    PILLERE,A PENZKIBOCSATAS-HITELEZES ES A MAGAN MONOPOLIUM
    ELLEN.
    EZERT A TOBBI BURZSOA ALLAMMAL EGYUTT AZ O RENDSZERENEK
    IS PUSZTULNIA KELLETT.”

  • Mind azoknak akik Jozsef Attila-t allitjak
    szembe a „zsido burzsoazia” ” hatterhatalom ” mal-stb.
    ime- egyik szep verse, amit rodeo „olvtars” nem ismer.

    http://www.kapuonline.hu/2020/01/jozsef-attila-sma-jiszroel.html

  • KORDON BLUED

    Természetesen ezt a pénzváltási szolgáltatást Jézus is igénybe vette, amit az is bizonyít, hogy amikor a Gecsemáni kertben bújkálva tanítványait megbízta, hogy „vásároljanak kardokat”, az akcióhoz pénzt is adott nekik, ami kissé ellentmond nemcsak a jámbor béketűrés – a fegyvert fogsz, fegyver által veszel el – de a mammonnal kapcsolatos merev elutasításának is.

  • Kővendég 5:52

    Köszönöm e rendkívül értékes adalékod a hazugság oltárához.

    Mellesleg, még a hatvanas években hallottam helyiektől, hogy Mátrabérc három, szín szlovák anyanyelvű, szlovákok lakta, „””ős- magyar””” falujára – Mátraszent-István, László és Imre – a Horthy éra . s ó z t a . r á . magyar királyok nevét a Teleky-Klebelsberg ideológus komité… Hozzátéve ehhez, hogy a községek neve is egyértelműen szlováknyelvű volt, volt mely nevek szánt szándékkal meríttettek bele a feledés mocsarába. (A kettős helységnév feliratot a mai napig nem pótolták.)

    Ezeket a cikkeket kéne megküldeni az Orbán barát „Visegrádi négyek” minden miniszterének.

    Üdv K B

  • Kővendég
    2020 augusztus 24
    4:16 de.

    mivel a Cenz Ura védetté nyilvánította @kővendéget (is) nincs lehetőségem bármit mondani neked, pedig lenne mit

  • Kővendég
    2020 augusztus 24
    4:16 de.

    Cenz Ura kedves engedd be, jó?

    a categoricus imperativusaid számomra nem jelentenek semmit! nem vagy az a fazon aki rólam bármit is … de -mivel nem izgatsz- írkáljál parteigenosse és hasonló agyficamokat… üdvözlettel

  • Jaj mennyit fog ez a remek propagandavonat utazni nekünk 2022-ben keresztül kasul az egész országban, és meg is fogja nyerni a választásokat Tóth Péterkének, Juraseknek meg a többi mijóurunk hívőnek. Végre minden nemzetivé válik! (talán egyre inkább szocialistává is??? :()
    Már alig várom, hogy a trianon balettről is olvashassak fényképes tudósítást az általam nagyra becsült és tényleg kitűnő Gergely Béától.

  • KB

    A viodgaradi mind negy PM-jenek?

    Nem gondolnad hogy rohognek a magyarokon ugy is annelkul?

  • Kovendeg;
    Koszonom a felvilagositast. Bar a temabol sejtettem,
    kinek dolgozik a „tisztelt Dr.”
    A Wikiben es masutt- nem talaltam rola adatokat.
    En is olvasok-velemenyemtol eltero – ha nem is „honlapokat”-
    de legalabb is-cikkeket.
    Eleinte meglepodtem,ma mar nem, hogy a vervadak,es a „titkos
    nemzetkozi szervezetek a nagytoke globalis rendszereben”
    „ideologiaja” meg el Europaban{is}- 75 evvel a zsido nep
    nagy tragediaja utan.
    Ugy latszik,keptelenek „megbocsatani” hogy minden nehezseg
    ellenere talpra allt- es allamot alapitott.

  • Dubois;
    Ez az idezet valoban- jobban illik a zsido Josua bar Joszef-hez
    {Josua Jozsef fia}- bocs, Jezus-hoz,akinek hazaja-
    Provincia Judea- romai uralom alatt volt,es aki hires
    „Hegyi Beszed”-eben azt mondta-
    „Nem azert jottem hogy elvegyek akar egy vesszocsket
    a profetak tanitasabol…..”

    Akkor hogyan is van ez?

  • KordonBlued 10:01

    „Ezek még a saját sz…ukat is megeszik” – vagyis a FidSS-tányérnyalók és brigantik…

    Hogy mennyire így van, gondoljunk csak, még a felcsúti ősrobbanás idején kitört akácirtó* és juhtrágya botrány**, azaz per halálos végkimenetelére, amikor egy szegény juhász esett áldozatul a később Orbán strómanjaként elhíresült puskás-akadémikus 😀 , Mészáros kiskirály, illetve al és fel-csút mindenható polgármestere önkényének.
    …Hogy aztán azt az önkényt a gyerekkori jópajtás gazda, vagy a szolga (a stróman) gerjesztette e, annak a helyi rendőrökön kivül már csak ők, a főszereplők – akik élnek – és a FidSS hatalom kulcsa, Polt Péter főügyész a tudója…

    „Ágnes Asszony a patakban
    Fehér lepedőjét mossa;
    Fehér leplét, véres leplét
    A futó hab elkapdossa…”

    Idvezlettel: D.G.
    ˙

    .

    * Akácirtás: Egy Öregnéne „útban lévő” akacosának [x1000 köbméter fa] „ismertlen tettes általi” tarvágása és ellopása egy éj leforgása alatt Tiborcz István, Orbán vejének, történetesen épp a nászajándékba adott/kapott traktor-vontatójával, bérmunkások igénybevételével.

    ** Juhtrágya botrány: if.Várady András öt tonnányi birkatrágya-rakásának az ellopása ügyében Mészáros Lőrinc alperes ellen a Bicskei járásbíróságon felperes haláláig folytatott perről van szó. [A szintén polgármesterjelölt felperes Várady halálát rejtélyes éjszakai autóbaleset, gázolás okozta, éppen a választás előestéjén.]

  • Bendeguz79
    2020 augusztus 22
    1:10 du.

    A lakosságot nem csak az államhatalom korlátozhatja! Ha nincs állami beavatkozás, akkor a vállalkozók nem tartanák be az alapvető biztonsági intézkedéseket sem. Lsd, pl. szegényebb országokban a hulladék feldolgozó üzemeket.

    Én nem hiszek a gyűlölködésben, de ha tömegeknek ténylegesen romlik az életszínvonala, akkor természetes, hogy igyekeznek megtalálni az okokat. Nem jó, ha ez a gyűlölködés szintjén jelenik meg valakik ellen, még akkor sem, ha valóban vannak felelősei a helyzetnek.

    Azt mindenki látja, hogy a multinacionális cégek előnyben vannak, nemcsak anyagilag, hanem mert van érdekérvényesítési képességük. Egész országrészek sorsa függ a döntéseiktől. A mindenkori kormánynak nincs mozgástere, vagyis a befektetői érdeket ki kell szolgálnia. Különben nem hozzák ide a tőkét, vagy elviszik innen.
    A kormány csak az EU-s pénzek elosztásáról dönthet, de azért az se kevés.

    Én is csak egy vagyok a lakosok közül, tehát az én szavam nem sokat számít. Csak leírom a tapasztalatomat. Ha valaki nem tartozik egyetlen érdekcsoporthoz sem, persze hogy alig hallható a hangja, nem jut helyhez pl. az újságok szalagcímében.
    A lakosságnak ezért nehéz a saját sorsában véleményt nyilvánítani, mert mégha számszerűen többen is vannak, mégis sokkal gyengébb az érdekérvényesítő képességük. Itt a KMH-n pl. megvan mindenféle pártnak és egyéb (értelmiségi) csoportozatnak a megmondóembere, de alig van olyan, aki mindenféle érdektől mentesen politizálna.

  • KORDON BLUED
    2020 augusztus 24
    10:12 de.

    Itt pl. azt írják, hogy német üvegfúvók is letelepedtek abban a faluban. Innen az Almáshuta elnevezés.

    1938-ban Klebersberg már nem élt, de ettől még lehetettek politikai okai a névváltoztatásnak.

    http://matrahegy.hu/matraszentistvan

  • Orsós Elemér
    2020 augusztus 21
    2:43 du.

    Igazad van, hogy szükség lenne ismeretterjesztésre ill. olyan cikkekre, amik nem valami ellen íródtak. Itt elvileg valami hasznosról, értékesről, mindenkit pozitívan érintő beruházásokról vagy köztéri alkotásokról szóló cikkre vár az olvasó. Ami a megfogalmazást, a cikk minőségét illeti, ebben nem csalódunk.

    Fenti cikknél maradva: nem arról van szó, hogy a magyar korona ne érdekelne bárkit, ha egy közös, nemzeti jelképről van szó. DE a bármiféle körbeutaztatása az országban a szocialista olvasóknál rögtön kiveri a biztosítékot. Negyven évig mást se hallottak, csak hogy az István-napi körmenet egy „reakciós” és „klerikális” dolog.

    Egyébként ezeket a cikkeket akár Boda Marcsi is jegyezhetné, olyannyira nem tartalmaz kritikát a tárgyával kapcsolatban. Lehet, hogy egy tudósításnak ez nem is feladata, mégha közpénzről is szó van benne.

  • SzandiMandi
    2020 augusztus 24
    8:46 du.

    1919-ben a Lenin-fiúk páncélvonattya volt a nyerő.
    Kb. 100 évvel később már a Ver.2 kiadás fog „tarolni”.
    Nincs új a Nap alatt..van honnan tanulni bőven.

  • KORDON BLUED
    2020 augusztus 23
    9:12 de.

    Igen, kissé elkapkodtam a véleményemet.
    Lásd fennti bejegyzésemet.

  • HAZAI LAMPA;
    Nagyon sajnalom, de Maga mindeg a kocsit teszi a lovak ele, azert az nem halad sehova!

    Ahol az Alkotmany nem csak propaganda szloganok gyujtemenye, az a lakosssag hatarozatai alapjan pontosan megszabja az allam-igazgatas leg-aprobb feleloseggeit es korlatozasait !!!!

    A „multi-cegei” is mind RT-k. Maga, vagy bankja oda teszi a penzet ahol leg-jobb lehetosget talalja vilagszerte!!!

    Az allamhatalom alkotmanyos kotelezetsege az alapszabalyokkal a kozosseg erdekeit, biztonsagait vedeni, s mindenki lehetosegeit garantalni.

    De amig a politikusokat imadjak es teljes hatalmat nyujtanak szamukra az NEM fog tortenni !!!

    Ma ottan, a kulfoldi befektetesek eteti az orszagot, ill. nyujtanak munka es letlehetosget.

    DE amig az allamhatalom fizetesuk felet emeszti-fel, soha nem lesz kepes a lakosssag a sajat befekteteseiekbol elomozditani a nemzet kozgazdasagat es a lakosssag jobb-letet!!!!!

    Miert a korrupt politikusok hatalmait es meg-gazdagodosait magasztlaja????
    Miert nem a lakosssag jobb lehetoseget es jobb jovojet????

    Az allamhatalom bavatkozsai barmiben is annak problemait, es kudarcait okozza.

    Ha beteg, menne a suszterhoz ????
    Az a valasz!!!!!!!!

    Megallasnelkul a lehetosegek es az elohaladas utjait ellenzik, de a kudarcaik biztositasait magasztaljak.

    Nem latna valamit hibasat abban ????

  • Kordon Blue:
    „Ezeket a cikkeket kéne megküldeni az Orbán barát “Visegrádi négyek” minden miniszterének.”

    Nem tünik úgy nekem, mintha azok sokkal különbek lennének Orbán minisztereinél.

  • Hazai Lámpa:
    „1938-ban Klebersberg már nem élt, de ettől még lehetettek politikai okai a névváltoztatásnak.
    http://matrahegy.hu/matraszentistvan

    A nem magyar nemzetiségű települések nevének közigazgatási megváltoztatása már a 19.század végétől, a 20.század első évizedétől megkezdődött, sőt, 1913-ra nagyrészt végbe is ment, tehát nem Klebelsberg (1875-1932) nevéhez köthető.
    A három mátrai település (Mátraszentistván, Mátraszentlászló, Mátraszentimre) 1938-ban megállapított neve vajon nem inkább a 1938-as budapesti 34. Eucharisztikus Világkongresszussal hozható összefüggésbe? (Nem tudom, hanem kérdezem.)

  • Hazai Lámpa:
    „Itt elvileg valami hasznosról, értékesről, mindenkit pozitívan érintő beruházásokról vagy köztéri alkotásokról szóló cikkre vár az olvasó.”

    Mondana néhány ilyet pl. Budapesten? Nekem most hirtelen semmi nem jut eszembe, pedig nyilván készültek ilyenek.

  • Izraeli
    2020 augusztus 25
    4:18 de.

    most éppen ropják a:

    „nem tetszik a rendszered” című csasztuskát ott;

    és egymásra lőnek meg másokra mert … mert van töltény, és egyébként is repűlgetnek szerte széjjel, ha hívták őket ha nem … az örök békétlenség honol

  • Hazai Lámpa:
    „tt a KMH-n pl. megvan mindenféle pártnak és egyéb (értelmiségi) csoportozatnak a megmondóembere,”

    Hát igen, itt ugyebár szinte kivétel nélkül ilyen, olyan vagy amolyan kivénhedt pártpropagandisták kommentelnek…de

    Hazai Lámpa:
    „alig van olyan, aki mindenféle érdektől mentesen politizálna.”

    … szerencsére azért van itt egyetlen tiszta, politikailag szűz tudatú ifjú magyar lámpás – Ön. 🙂

    No jó, nem gúnyolódom tovább.
    „Kárpótlásként” – ha van kedve – olvassa el:
    https://24.hu/belfold/2020/08/24/magyar-tarsadalom-egyenlotlenseg-eber-mark-a-csepp-interju/

  • Izraeli:
    „Eleinte meglepodtem,ma mar nem, hogy a vervadak,es a “titkos
    nemzetkozi szervezetek a nagytoke globalis rendszereben”
    “ideologiaja” meg el Europaban{is}- 75 evvel a zsido nep
    nagy tragediaja utan.”

    Ezen miért lepődött meg? Ön szerint nem illik bele az európai tradicióba, kilóg abból? Szerintem beleillik, nem lóg ki belőle.

  • "tisztelhölgyeimésuraim"

    Javaslat:

    Ama négykerekű múmiahordozóra, ha lehet építsenek még egy

    magyaros templomsárga falutornyát is, rajta egy szép nagy

    kereszttel, homlokzatán toronyórával és haranggal emlékeztetve a

    bámészkodó népeket a tér, idő és mozgás rendíthetetlen és

    elválaszthatatlan összetartozására, az örök anyag, a világ örök

    változására…

    Mindörökké Newton, Mengyelejev és Einstein!

    thu.

  • Hazai Lámpa 6:15

    Köszönet a kiegészítésért, ami csak megerősít abban a nézetemben, hogy Horthyék önkényesen avatkoztak be a nemzetiségi falvak életébe, illetve nacionalista, vagyis politikai alapon – tehát nem szociális szükségből – vették el falvaiknak még az eredeti, több évszázados neveit is…

    Üdv’ KB

  • Hazai Lámpa 7:00

    Szerintem pedig, nemcsak a szocialisták de más hazafiak is joggal kifogásolják ezt a giccses rongyrázást…

    Üdv’ KB

  • Izraeli!
    5:27

    Valóban gyönyörű.

    🙁
    °°
    ˙˙
    ˙˙
    ˘˘

  • Még 1 a 6:15-höz :

    Bár Klebelsberg már nem élt, ám jómagam csak a Klebelsberg-Teleky féle iskoláról szólok, melynek minden szösszenete a nemzetiségi és kisebbségiek elleni permanens uszítás jegyében fejtette ki áldatlan munkásságát. Mellesleg ez a vagon is egy ilyen provokatív relikvia.

  • Orsós Elemér 21./2:43
    ˙

    Olyan nem létezik, hogy politika-mentes írás. Minden politika.

    Aki pedig mégis arra hivatkozik az valamit nagyon takargat,

    illetve mimikrizik.

    E cikk tárgya is – egy szemnszedett hamisgyöngy – egy olyan éra

    feltámasztását célozza, emeli piedesztálra amely sanda

    politikájával legalább 1-millió magyar embert segített át a

    túlvilágra, velük együtt tette magyar falvak és városok

    sokaságát, lövészárokká, illetve frontvonallá.

    Bocs'”védenced Révay Úr”mint a fönti dráma egykori elszenvedője

    mindezt nagyon is jól tudja, s mégis úgy tesz, mintha valami

    álomvilágot varázsolna az olvasó elé, holott éppen ő az, aki

    nagyon is jól tudja, hogy ezzel Orbanisztán mocskos politikai és

    propaganda szekerét – akarom mondani – horthysta programvonatát

    tologatja a figyelem előterébe. Te meg azt állítod, hogy ő nem

    politizál, meg hogy ő egy független…
    ˙

    Üdvözletem: Cukihara Jakumó

  • Hazai Lámpa (Orsós Elemérnek):
    „Igazad van, hogy szükség lenne ismeretterjesztésre ill. olyan cikkekre, amik nem valami ellen íródtak. Itt elvileg valami hasznosról, értékesről, mindenkit pozitívan érintő beruházásokról vagy köztéri alkotásokról szóló cikkre vár az olvasó.”

    Tisztelt Hazai Lámpa, meggyőzött. Ezért felteszek ide egy linket,
    ami egy igazán hasznos, értékes, Magyarország múltját és várható jövőjét magába építő, s gondolom, minden igazán magyar olvasó szívét-lelkét gyönyörködtető eseményről készült tudósításhoz vezet:

    https://444.hu/2020/08/19/igy-adta-at-jani-ba-a-kossuth-es-szechenyi-dijakat-a-36-sz-orban-viktor-uttorocsapat-augusztus-20-ai-unnepsegen?utm_source=projectagora&utm_medium=contentdiscovery

    Erről jut eszembe, mi is a címe Peter Pomerantsev a mai Oroszországról írt érdekes könyvének? Ja, már tudom: „Nothing ​Is True and Everything Is Possible”

  • Kővendég
    2020 augusztus 25
    4:43 du.

    büfé nem volt? mint anno amikor tokaji szamorodni volt kancsóból és kaviáros szendvicsek a svéd asztal stílusú fogadáson?

    milyen schlendriánság… és mennyi pénz jár a Kossuth díjjal? anno lehetett egy jószabású családi házat venni érte Gödöllőn!

    olyan schnassz ez az egész

  • Izraeli
    5:25

    Még nyomósabb érv a judaizmus fenntartása mellett, hogy abban a jézusi mondásban (Mt.5. 17-19.) a próféták tanításán túl még ott szerepel az Ő örök [mózesi !] törvény – vagyis Jézusnak
    a Tóra – m e l l e t t i . h a t á r o z o t t . kiállása is. Mely ige(!)fölött viszont a vallásalapító”krisztusban-szent Pál” (Saulus) önjelölt apostol és a keresztény egyház úgy . s i k l o t t . e l , mintha a leveleiben általa folyton hivatkozott megváltó ezt akár ki se mondta volna. …Hogy ez esetben is ki tett hamis tanúságot, vagyis ki hazudott az se kétséges…

    Márpedig ez, abban a hivatkozott szövegrészben ott, az Olajfák Hegyén szigorúan még az is elhangzott, amelyre Te is utalsz, hogy akik a Tórát és a próféták szavait rosszul, avagy hamisan [„jóta&vessző”] tanítják, azoknak bizony nem lészen helye a mennyek országában.

    Mindebből következik az, hogy Jézusnak az égvilágon semmi szándékában nem állott egy új vallás alapítása sőt. Ő, ha rajta múlik, a Törvény és a próféták (próféciák)* meghamisítóit akár ki is zárta volna „a mennyeknek országából”, mely intés mi több, fenyegetés – próféciának felfogva – tökéletesen ráillik Pál és az ő hű követői tevékenységére. Ti.Pálnak más volt a küldetése, ami csupán 2000 év múltán derül ki a Qumrani tekercsek pergamen lapjairól is, de ez most más lapra tartozik…

    Shabbat-Shalom: Đ

    ˙

    .

    * Az ún.Újszövetség bizony sokszor elferdítve, magát is cáfolva és belekeveredve hivatkozik az ún. Ószövetségi prófétákra, más esetekben meg egyházi manipulációk láncolata révén, hamis családfákkal szádékszik igazolni, vagyis legitimizálni a maga egyes szentjeinek szent mivoltát, illetveazok ereklyéinek puszta létjogosultságát is… – Mely kérdéskörrel érdemes lenne máskor és külön is foglalkozni.

  • utószó a Đ 2:41-hez

    A mi párbeszédünk történelmi aspektusból kutatja az igazságot, szemben az egyházias hittételek pusztán történelmiesítő hókusz-pókuszival.

  • Kordon Blue:
    „Horthyék önkényesen avatkoztak be a nemzetiségi falvak életébe, illetve nacionalista, vagyis politikai alapon – tehát nem szociális szükségből – vették el falvaiknak még az eredeti, több évszázados neveit is…”

    Ez már az 1880-1913 közötti (némelyek által utólag tévesen „Golden Years”-nak nevezett) liberális időszakban szinte teljesen végbement, pontosan az Ön által emített indítatásból. Ha efelől esetleg kétségei vannak, javasolom, hogy kicsit olvasgassa „A Magyar Korona Országainak helységnévtára 1913” kötetét összevetve mondjuk a hasonló 1873-as vagy 1882-es kötettel, itt:
    http://www.ksh.hu/apps/hntr.egyeb?p_lang=HU&p_sablon=KONYVEK

  • Hazai Lámpa:
    „nem arról van szó, hogy a magyar korona ne érdekelne bárkit, ha egy közös, nemzeti jelképről van szó. DE a bármiféle körbeutaztatása az országban a szocialista olvasóknál rögtön kiveri a biztosítékot. Negyven évig mást se hallottak, csak hogy az István-napi körmenet egy “reakciós” és “klerikális” dolog.”

    Az róm. katholikusok Szent István (vagy bármely más szentjük) tisztelére rendezett vallási körmenetét (még akkor sem, ha az általuk Szent Jobbnak nevezett ereklyéjük a valóságban esetleg nem is Szent István kezének a maradványa) én semmiképp nem keverném össze a magyar korona gipszmásolatának állami körbeutaztatásával.
    Az első egy vallási rendezvény, a másik egy vásári giccsparádé.

  • "tisztelhölgyeimésuraim"

    ˙U-Bahn (mélyvasút) Magazin

    fuck
    news

    Rossznyelvek szerint egyelőre még arról folyik a vita, hogy ezt az aranyvagont gőzmozdony, a diesel Nohab, vagy esetleg eléfogott fehér lovak – utalva Szvatopluk és Horthy tengernagy lovára – vontassák e a MÁV büszkeségét a mélymagyar jövőbe.
    Egy kreatív javaslat viszont arra próbál indítványt tenni, arról szól, hogy „felvidéki” morvákat – utalva az ősi szövetségre – azaz V4-es cseh és szlovákokat kössenek a szerelvény elibe megmutatva, hogy Szvatoplukék még ma is mily szívesen dőlnek be akár a legvadabb magyar kamunak is, és húznák szívesen Orbán kipcsak szekerét is – ha nincs ló – mint tették azt egy ezredéven át.
    Sőt tradicionális, ősmagyar vitéz alabárdos koronaőrök ülnének odafent a bakon, hagyományos „morv’anyád” parancsszavak és ostorpattogás közepette ösztönözve a szerintük szolganépet a régi, ezeréves magyargálya vontatására. 😀

  • KORDON BLUED
    2020 augusztus 25
    12:36 du.

    Ha jól tudom, a két világháború között nem csak a magyar nacionalistákra volt jellemző a más nemzetiségű lakosság erőszakos átnevelése.

    Bocs a beleszólásért, de ha te csak a magyar vezetés bűneit sorolod fel, azzal hitelteleníted a saját mondanivalódat. Illetve az ősbűnt a dualizmus korában követték el a magyar urak, mert ők akarták mindenáron magyarosítani a szlávokat. Ahogy az angol nemesség nem ismerte el a kelta, ír, skót stb. kultúrát, a franciák a normannt, a spanyolok az arabot stb. Mint már sokszor vitatkoztunk erről, ez mind a Nagy francia forradalom káros mellékhatása, téves leágazása volt, hogy ugyanis egynyelvű legyen a nemzet (vagy egynyelvű politikai nemzet). Hol szoktad felhánytorgatni, hogy a briteknél nem volt 1928-ban rúnaírással kőbe vésve egy falu neve Észak-Skóciában?
    Hova vezet az, ha minden második bokor mellé ki kell tenni a táblát, lehetőleg illír és trák nyelven is, mert azok is éltek ott valamikor? De legyen ott urdu meg bantu nyelven is, ha esetleg arra jár tévedésből egy migránscsapat. De németül meg magyarul ne legyen kiírva, mert az nacionalizmus?

    Amíg minden fideszesre jut egy szocialista szimpatizáns, aki a bokorból előugorva a magyar nemzeti jelképekkel fenyeget, mint egy busóálarccal, addig itt nem lesz normális politizálás.

  • KORDON BLUED
    2020 augusztus 25
    12:40 du.

    Mai magyar fiatalok nem tudják, hogy mit ünneplünk augusztus 20-án. Mert minden volt már, de ha az ember nem akarja senki politikai érzékenységét megsérteni, akkor leginkább semmit nem ünnepel. Már a kenyeret se lehet ünnepelni, mert a paleolit diétások szerint a kenyér az méreg …

    Valóban, giccses rongyrázás felé hajlik el, mikor ilyen nemzeti mítoszokat próbálnak összetákolni a nacionalisták, hogy kinek régebbi az őse, és lehetőleg minél nagyobb formában a többiek orra elé tolni. Várható, hogy a szomszédok előrukkolnak hamarosan egy Szvatopluk-formájú hőlégballonnal, amint egyesíti a morvákat. Valószínű, hogy a szlovák baloldal önfeledten fog tapsolni az ünnepségen.
    A magyar baloldal szerint is meg lehet ünnepelni a nemzeti ünnepeket, de csakis olyan módon, hogy ne sértsük senki érzékenységét, a szentendrei longobárd törzsi központ helyi kisebbségi képviselőjére különös tekintettel.

  • Kővendég
    2020 augusztus 25
    10:56 de.

    Ha a történelmi tényeket nézzük, akkor Szent István valóban egy véres kezű törzsi uralkodó volt, bár az igazsághoz tartozik, hogy leginkább a magyarokat irtotta. (Ha cinikus akarnék lenni, akkor elvileg a helyén van a relikviája és hogy elneveznek róla településeket. Ennek apropója szerintem a halála évfordulója, 1938.)

    Lehetne esetleg Koppány-vonat, amin a rekonstruált testrészeit szállítanák a négy városba, ahol voltak. Bár sokan tévesen azt hinnék, hogy a Dr. Csont sorozat reklámkampányát tekinthetik meg.
    Szent István egy olyan jelkép, akinek erősen idealizálták az alakját, és mai nyelven mondva propagandacélokra használták. Érdekesség, hogy a jobboldal is megosztott ebben a kérdésben. Ráadásul volt a szocializmusban egy rockopera, ami hihetetlen népszerűséget hozott, de nem a lázadónak, hanem a nagy királynak!

    A migráns vitában sokszor előkerült (baloldali) érvként, hogy a jámbor, öreg, bölcs király az idegenek befogadására intette fiát. Viszont fajvédők szerint véres pusztítást vitt végbe „Árpád magyarjai” között, értelemszerűen emlékművet sem érdemel. Talán ezt hungarikumként el lehetne adni a világban, hogy egy államalapítót hogyan lehet ennyire sokféleképpen látni és láttatni?

    Hasznos és előrevivő dolgot keveset tudnék ezzel kapcsolatban mondani, de ez mindegyik kormányra igaz a rendszerváltás óta. Az egyik rátette a király képét az ezerforintosra, a másik meg emlékvonatot barkácsol, hát körülbelül ennyi.

  • Rodeo;
    Csodalom, hogy „kegyeskedett” megszolitani,talan
    mert mar tul sokan „ertekelik bolcsessegeit”.
    Nem ertem maig a nagy kulonbseget igaz” hite ” es a
    szomoru tenyek kozott, mely szerint nem olyan” paradicsomot”
    valasztott lakohelyul , mint a „nepi demokracia” olyan orszagai
    mint: Kina,Eszak-Korea,Kuba,Oroszorszag,hanem egy „kapitalista”
    hatalmat.
    Hol itt a peldamutatas?
    De hagyjuk, mivel latom,hogy nagyon „erdekli” Izrael es a Kozel-Kelet helyzete.
    Igaz, vannak problemak- mint masutt- de az ismert kozmondas
    szerint: ” A kutyak ugatnak- es a karavan halad.”
    Igy tortenhetett pl. hogy Egyiptom es Jordanian kivul-
    Izrael a napokban bekeszerzodest kotott az Obol Menti Arab Allamokkal- es tovabbiak allnak a sorban.
    {Szaud-Arabia?}
    Ez pedig ellent mond az Arab Liga hatarozatanak-
    a} nem ismerik el Izraelt
    b} nem kotnek vele semmilyen egyezmenyt.

    Tovabbi erdekes- acsarkodast.

    https://mandiner.hu/cikk/20200818_yacov_hadas_handelsman_izrael

  • Cukihara
    2020 augusztus 25
    1:34 du.

    Olvass Karinthyt.
    Vagy Rejtőt.
    Esetleg Einstein önéletrajzát*.
    Vagy a Máhárábháráta-t.Idézek is belőle:

    „És szólt a Sátán:
    Mond ó hercegnő, két aranygömböt formázó,
    aranyszalaggal ékszeres csúcsos farod menyországát
    ki férfi nyeri el ma még ?”

    Hát fene tudja.
    Még hátulról visszafelé olvasva
    sem látok benne egy gramm politikát sem..

    * Einstein Önéletrajza :
    Ez az írás főleg
    matematikai képletekkel
    van megtűzdelve. Azokban is csak
    annyi a politika, mint macisajtban a brummogás.

  • Javitas- es kik allnak a sorban- Szudan?

  • Cukihara
    2020 augusztus 25
    1:34 du.

    Tisztelt Cukihara, Révay úr eddigi írásaiból csak egy demagóg hülye következtethetett bármilyen irányú politikai elfogultságára, sunyi provokátorságára vagy arra hogy, valamely rendszer fizetett kortese lehetne! Megmondom őszintén, én még nem jutottam el erre az általad már elért értelmi szintre, ezért nem tudom felfogni tudatlan laikusoknak szóló intelmeidet! 😀

  • Izraeli
    2020 augusztus 26
    6:46 de.

    Már pont ideje
    hogy az ún. „Arab Világ”
    belássa hogy az ún. „palesztinokkal”
    reménytelen kötni bármilyen megállapodást.
    Feltételezem hogy nemhogy Izrael, de még más
    arab országok sem tudnának ezekkel bármiben megállapodni.

    Lásd: miként cincálták széjjel Libanont,akik befogadták őket
    minekutána a jordánok „aranyifjú” királya egy szép holdas éjszakán kipaterolta őket az országából, ahová is nagy gyanútlanul befogadták őket és majdnem Libanon sorsára jutatták Jordániát. (A PFSz.-ről írok.)

  • Orsós Elemér
    2020 augusztus 26
    8:39 de.

    Ahogy mongya fijatalember.

  • Izraeli
    2020 augusztus 26
    8:01 de.

    miután szudán szét lett szedve melyik része áll sorban és mire vár, mert a béke nem jellemző azokra akiket emlegetsz szudánra legkevésbé… az a lista egy kitaláció és ebből következőleg hazugság (vagy egy rémálom) közben ki s be repültök bombázgatván és gázát céllövöldének használjátok

  • Dubois
    2020 augusztus 26
    2:41 de.
    te még nem nőttél fel? gyermekmeséket elhiszel és ragozod olvasd a Hófehérke és a hét törpét meg a Vasorrú bábát amint kavarja… én ennél sokkal izgalmasabb meséket hallottam a Nagyitól mikor el akart altatni és a fülembe brummogta, persz teljes a lelkiismereti szabadság és azt olvasol amit akarsz, de ne terjeszd, jó?

  • Dubois;
    Koszonom a hozzaszolast. Valoban igy tortent.
    Kisse eltertunk az eredeti tematol. Csak azt akartam bemutatni,
    hogyan lehet egy tortenelmi alakot szentte avatni- es
    szazadokon keresztul-neveben-uldozni a nepet,melybol vetetett.
    Napjainkban ugyan a Vatikani Zsinat-bocsanatot kert,
    „idosebb testver”nek nevezve a zsido nepet.
    Volt egy erdekes beiro,aki „Palos Trend”nek nevezte magat,
    es minden fele ragalmakkal uszitott.
    Nagyon meglepodott, amikor „tudattam” vele, hogy az „eredeti”
    Pal-Paulus- Tarsusi Saul- aki Torat tanult Jeruzsalemben.
    Figyelmedbe ajanlom,ha erdekel David Flusser tanulmanyat
    a korai keresztenysegrol.

  • Geyza
    7:48

    Olvasom Karinthyt, Rejtőt, sőt Einsteint és Chaplint is…

    Ezek nem hittek a kamuból apolitikus dumákban és propagandákban.

    Chaplin filmjeiben bemutatja a hamis és álhazafiság fortélyait.

    Einstein az őt támadóAmerikaiNőszövetség tagjait nevezi libáknak

    Egyébként Hexadodekaéder 08.21/3:12-i „Utószava” bizonyítja,

    hogy ebben az esetben igenis politikai propagandáról van szó.

    Rejtő a Csontbrigádban váteszkéntjósolja meg a őt elpusztító

    horthysta munkaszolgálat intézményének már eleve politikai

    mivoltát. Karinthy számára pedig súlyos sértés lenne, ha az ő

    munkásságát – pl.az így írtok ti-t is – bárki apolitikusnak

    titulálná.

    Bödőcs Tibor a leghumorosabb Stand-up-os humora idehaza manapság

    a műfaj legmagasabb fokát képviseli. A humor tehát nem idegen a

    politikától. A legszörnyűbb fapofák azok a politikusok, akikből

    éppen a humorérzék hiányzik.

    Geyza, nekem úgy tűnik, minthogy neked van humorérzéked kár

    szakítani a tények mögött mindig megbúvó komoly és természetes

    humorral, amit itt éppen az e cikkhez csatolt fenti kommentek.

    Azt megértem, hogy Te nem szereted, sőt utálod a mélyenszántó

    kérdéseket, amelyek számodra annyira komolynak tűnnek, hogy

    azokon nehéz viccelődni, vagy inkább hülyéskedni. Sokszor

    mondod is, hogy jaj ne, ez már túl komoly. Amikor így érzed –

    ammondó lennék – hogy ilyenkor inkább ne kommetálj… Pedig

    épp Karinthy mondta, hogy „humorban nem ismerek tréfát”…

    Tehát az egy nagyon is komoly dolog.
    ˙

    Légy hát üdvözölve:
    Cukihara Jakumo

  • Ui Geyzának

    Lehet kényelmetlen gondolkodni, de

    az „aranyvagon” másolat csak annyira politikus, amennyire az eredeti horthysta aranyvagon propagandája is egy hamis, népmesei álruhába bujtatott szuper konzervatív politikát szorgalmazó ízléstelen propaganda eszköz volt.

    Az eucharisztia pedig mint szó meg sem fordul az Újszövetségben.

  • Hazai Lámpa:
    „A migráns vitában sokszor előkerült (baloldali) érvként, hogy a jámbor, öreg, bölcs király az idegenek befogadására intette fiát.”

    Hi-hi… a régi-régi vita. „Nam unius linguae uniusque
    moris regnum imbecille et fragile est.” VI. fejezet 3. §. (A régebbi kiadásokban „Lám gyönge és törékeny az egynyelvű és egyerkölcsű ország.”)

    Az Intelmeknek nevezett királytükröt Szent István Társulatnál 2014-ben megjelentetett új kiadása Bollok János fordítását használja, aki a „regnum” szót – a hatodik fejezet más részével, a nyolcadik és a tizedik fejezettel összevetve „királyság”-nak, „királyi hatalom”-nak, „királyi környezet”-ként értelmezi, (jó néhány más, szintén jó fordító az „ország” értelmezésével ellentétben). Így Bollok János értelmezésében a híres szöveg: „Az egyetlen nyelvet és egyetlen szokásrendet ismerő királyi hatalom (környezet, kormányzat) gyenge, törékeny.”

    Valaha tanultam ugyan egy nagyon kevés latint, de soha, még érintőlegesen sem foglalkoztam I. István korával, pláne nem a kor nyelvhasználati szokásaival, ennek alapján tehátsemmiképp nem vállalkoznék rá, hogy e vitában véleményt alakítsak ki. Viszont elég meggyőző számomra Mályusz Elemér egy régi-régi „A középkori magyar nemzetiségi politika” c. tanulmánya, amelyben egyértelműen úgy foglalt állást, hogy ent István korára nézve a „regnum” szót nem „országkén, hanem „királyság”-ként helyes értelmezni.

    Ugyanakkor szerintem a mai migrációs problémára, de más mai politikai kérdésekre vonatkoztatva semmi, de semmi (s bal-, se jobboldali) politikai jelentősége nincs annak, hogy több mint ezer esztendeje I.István király mire gondolt vagy pontosabban mit suggalt a dokumentum leírójának a „regnum” szócska kapcsán. Történelmi érdekesség, amit ismernie illik a korszak kutatójának. Ennyi.

  • Hazai Lámpa:
    „Ráadásul volt a szocializmusban egy rockopera, ami hihetetlen népszerűséget hozott, de nem a lázadónak, hanem a nagy királynak!”

    Velem az „István a király” 2013-as (Alföldi Róbert rendezte) előadását akarta erőszakkal megnézetni egy jó ismerősöm, mondván,
    hogy maradt egy jegye, menjünk el együtt. Belenéztem a darabba a net-en, így aztán szerencsére sikerrel tudtam ellenállni a gonosz erőszaknak.
    Nem az én műfajom, no!

  • Hazai Lámpa:
    „Valószínű, hogy a szlovák baloldal önfeledten fog tapsolni az ünnepségen.”

    Igen, én is így vélem, de az Ön véleményétől eltérően, én a magyar baloldalt pont ugyanilyennek látom.
    Egyébként ebben sincs semmi új, Ady ezt már 1904-ben, tíz évvel az első világháború előtt észrevette:

    https://www.arcanum.hu/hu/online-kiadvanyok/AdyProza-ady-prozaja-1/5-kotet-3F8B/cikkek-tanulmanyok-feljegyzesek-1904-februar-1905-januar-3F8C/7-sas-es-kakas-a-voros-lobogokon-3FE5/

  • Rodeo11:
    „büfé nem volt? mint anno amikor tokaji szamorodni volt kancsóból és kaviáros szendvicsek a svéd asztal stílusú fogadáson?”

    Nem tudom, nem voltam ott, de szerintem manapság inkább csak Népfront-abrakot adnak kristályvízzel.

    Rodeo11:
    milyen schlendriánság… és mennyi pénz jár a Kossuth díjjal?

    Ezt szintén nem tudom, én idén se kaptam. Pedig ha maga tudná, mekkora sikerem volt a múlt héten az Operaházban! Tolongtak a nézők, hogy a közelembe férkőzhesenek… Perecet árultam. 🙂

  • Kővendég
    2020 augusztus 26
    4:41 de.

    Az igaz, hogy nem a Szent Jobbot viszik körbe ezzel a felújított vonattal, hanem a korona másolatát.

    De a részletek inkább hajaznak szakrális rendezvényre, mint a „történelmi hagyományra”, ahogy a bemutatón megnevezik. 1938-ban a Szent Jobbot vitték körbe a vonattal, ha jól olvasom.

    Ez az országjárás az ereklyével nem volt vallási körmenet. Ettől függetlenül minden évben István-napkor körbehordozták az ereklyét, ami vallási és állami ünnep is volt egyben. Én úgy emlékszem, hogy a szocializmus idején nem voltak István-napi körmenetek, és azt csak a rendszerváltás után engedélyezték. De ennek utána kéne nézni valahol. Az biztos, hogy a körmenetek megítélése a szocialista szempontok szerint történt. Nem feltétlen a propaganda szerint használt szavakkal, lehet, hogy egyszerűen írt az újság arról, hogy feltartja a tömeg a forgalmat (de május elsején nem akadályozza a forgalmat például).

    A rendszerváltáskor megszűntek az ilyen korlátok a vallásszabadságban, és ez jogos. Fenti hozzászólásommal arra a jelenségre céloztam, hogy a jobboldal és a baloldal nem a világnézeti szabadságot látja ám ebben, ilyen magasságokba ők nem emelkednek. Olcsó provokáció ez, amivel a másik szavazóinak az idegeire mennek.
    De a szavazók is hibásak ebben, minek kajálják a maszlagot? Senki nem kényszeríti őket erre.

  • KORDON BLUED
    2020 augusztus 25
    12:36 du.

    Közben eszembe jutott, hogy van egy magyar falu, amiről ásványvizet neveztek el, és a palackozó manapság milliárdos céggé nőtte ki magát.

    Na, ez nem hangzana jól Lászlófalvi ásványvíz néven, ahogy ugyanis hivatalból elnevezték a falut 1952-ben.

    https://www.bacskiskun.hu/telepulesek/szentkiraly

  • „tisztelhölgyeimésuraim”
    2020 augusztus 26
    4:43 de.

    Bocs, de ezt nevezem én ugyanolyan provokációnak, mint Szent István körmenetét a szocialisták orra elé tolni. Mert minden jobboldalinak, sőt csak hazafinak (ahogy Kordon B írja fentebb) égnek áll a haja ettől a Mindnyájan Szvatopluk köpenyéből bújtunk ki-típusú szövegtől.

    Az még érthető, hogy a szlovák vagy más hasonló baloldal azzal érvel, hogy őket elnyomták a magyarok ezer éven át. (De mint láttuk, még napjainkban is, egyes vélemények szerint.)
    Ezt a szöveget ugyanúgy nyomják a közbeszédben, mint a fidesz a sajátját, de az legalább műalkotásokat is próbál bemutatni. Ha maradtak volna műemlékek Szvatopluk korából, azoknak a bemutatását feltétlen támogatná a magyar baloldal. Csak sajnos ilyenek nem maradtak fönn. Már csak azért sem, mert nem voltak templomok vagy más épületek, amiket a morvák emeltek volna. Szlovákokról abban az időben meg még csak nem is hallottak.

    Annak még valamennyi köze van a valósághoz, hogy a keleti nomádok kumisz-vedelő, szőrös sipkás barbárokként jelennek meg az itteni baloldali szövegekben. Valóban nehéz lenne tagadni, hogy a magyarok és mások ázsiai eredetű viselete és szokásai ilyenek voltak.
    Ehhez csak annyit lehet hozzátenni, hogy ezek szerint a szláv nomádok, akik elindultak a Pripjaty-mocsarakból, azok kulturáltabban pásztorkodtak, mint mások? Furulyával védték meg magukat a rablóktól? Juhtúróval dobálták meg az idegeneket, akik önként nem adták oda a legelőiket? Érdekes lenne erről is olvasni az itteni sokattudó beíróktól.

  • Kővendég
    2020 augusztus 26
    4:41 de.

    „egy vásári giccsparádé.”

    Az eredeti vonat esetében ez talán nem annyira igaz. Egy nagy vasúti kocsira ráfesteni a szent korona alakjait, és vasúton körbevinni az országban, az ötletes dolog volt. Jusson eszünkbe, hogy abban a korban nem volt tévé, és a színes újságok, kiadványok is nehezen megfizethetőek.

    Az is hozzájön ehhez, hogy akkoriban valóban a vasút kapcsolta össze a régiókat (bár Trianon után erősen csonkított útvonalon). A helyi közlekedés lovaskocsin zajlott, gazdagabbaknál hintón vagy autón. Autóút hálózat eléggé kezdetleges lehetett (pláne Németországhoz viszonyítva).
    Az akkori mindenféle rendű, rangú embernek ez egy „műsor” is lehetett, a szó jó értelmében.

    Manapság legtöbb helyen rohad le a vasút, a mellékvonalakból még azt a néhányat is megszüntette a fidesz, ami Gyurcsányék alatt valahogy megmaradt. Rohadó, széteső műemlék jellegű vasúti házak szerte az országban. Régi sínek, amiket fölver a gaz, ha még nem lopták szét.
    Ezt a díszkocsit majd elviszik a megyeszékhelyekre, ahol megáll a vonat, oszt jónapot. Úgyhogy erősen kérdéses, hogy mint művelődéstörténeti érdekességet, kihez is óhajtják vidéken eljuttatni a szerelvényt, és hogyan?

  • Kővendég
    2020 augusztus 26
    4:07 du.

    Rodeo11:

    „milyen schlendriánság… és mennyi pénz jár a Kossuth díjjal?”

    Ezt szintén nem tudom, én idén se kaptam. Pedig ha maga tudná, mekkora sikerem volt a múlt héten az Operaházban! Tolongtak a nézők, hogy a közelembe férkőzhesenek… Perecet árultam. 🙂

    ———————–

    Próbáltam utánanézni, de miután ez évente változik ( az aktuális 2020-ban kifizetésre kerülő összeget nem leltem) így az 1990. évi XII. tv. -ben (frissítés 2020 aug 27.) foglaltakra hagyatkozom. Eszerint az a megelőző év bérből és fizetésből élő állampolgárainak nettó átlag keresete hattal szorozva, magyarul a hatszorosa!

    Ezért bőven lehet, hogy amit az általad linkelt 444. cikkében olvastam (15-17 mill. ) az megfelel a valóságnak, ám miután személy szerint ezt egy kicsit soknak találtam ( hogy miért azt nem tudom) néztem utána a törvényben foglaltaknak! Eszerint létezik egyéni díj, továbbiakban Díj ( ezt megosztva is lehet kapni) és Nagydíj, ezt azonban csak egyéni teljesítményért lehet elnyerni, és ennek összege pontosan a duplája a Díj összegének!

    2012-ben pl a Kossuth / Széchényi egyéni díj összege 12.9 millió volt, és ennek megfelelően a nagydíj 25.8 millió ft. kifizetésével járt. Azóta nyilván a a nettó átlagkeresetnek megfelelően emelkedett az összeg – elvégre nem családi pótlék ez, hogy 12 éve azaz 2008-óta hozzá se nyúljanak!

    Miután itt nincs „lájkolási formula” hát szólok, hogy perecileg díjaztam a humorodat! -:)))