Egy szolidárisabb társadalom felé – Beszélgetés Kocsis-Cake Olivióval

2013 december 13 11:00 de.62 hozzászólás

Kocsis-Cake Olivio az Együtt-PM és MSZP közös jelöltje Budapest 5. számú országgyűlési egyéni választókerületében. A jelenleg önkormányzati képviselőként tevékenykedő fiatal politikus a Kanadai Magyar Hírlapnak adott interjút, melyben elmondta, hogy egy szolidárisabb Magyarországban bízik. A Párbeszéd Magyarországért politikusa Budapesten nőtt fel, apja afrikai származású. Angolul és latinul is beszél, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi karán diplomázott.

Kocsis-Cake Olivio

Kocsis-Cake Olivio

A napokban éppen a Fidesz által bevezetett egykulcsos adó ellen kampányoltál. A kormány szerint a munkára ösztönöz a jelenlegi adórendszer, ráadásul az előző progresszív adózásban – szerintük – minden harmadik magyar a legfelsőbb adókulcsba került. Miért kéne eltörölni a jelenlegi rendszert?

Azért, mert igazságtalan. Arányaiban ugyanannyit adózik egy olyan ember aki egymillió forintot keres, mint aki havi 80 ezer forintot. Szerintem aki jobban keres, annak jobban ki kell venni a részét Magyarország működtetéséből. Akkor szolidáris a társadalom, hogy ha akinek kicsit jobban megy, annak több a felelősség, akinek pedig kevésbé megy, annak több a lehetősége.

De azért az ellenzéki oldalon is vannak eltérő gondolatok arról, hogy milyen legyen egy progresszív adórendszer. Te milyen adózást, milyen adókulcsokat tartanál helyesnek és szolidárisnak?

Olyat, ami nem büntetni azt, aki gazdag, hiszen mi örülünk annak, ha minél több ember jobban keres. Nem vonnánk el a jövedelmének nagy részét, csak egy kicsit több hozzájárulást szeretnénk. De a pontos adókulcsokat és sávokat nem lehet még megállapítani, hanem majd csak akkor, ha látjuk, hogy áll a költségvetés amikor átvesszük a kormányt. Olyan sávokat kell beállítani, hogy azok akik átlagosan, vagy áltag alatt keresnek, a mostaninál többet vigyenek haza.

A Facebook oldaladon láttam, hogy az egyik utcai kitelepülésen arról beszéltél, hogy egy új fajta politikára lenne szükség. Azt mondtad, hogy az emberek „éheznek” egy új fajta politikára. Mégis mi lenne ez az új felállás és egyáltalán reális-e elvárni, hogy egy nagyon durva választási kampányban erre lehetőség lenne?

Pont ezért elképzelhető, mert egy nagyon durva kampány lesz és még több ember fog arra rájönni, hogy a pártok csak arra mennek rá, hogy hogyan nyerjék meg a választást és nem arra, hogy miért ők jók az országnak. Föl fogja az emberek szemét nyitni a kampány. Utoljára Baján volt egy időközi választás, ahol egészen brutális körülmények voltak. Kamerával követték a jelölteket és fenyegettek meg embereket a választás kapcsán. Szerintem egyre több ember érzi azt, hogy a politikának ő róla kéne szólnia, arról, hogy a pártok milyen víziókat és megoldásokat kínálnak nekik és nem arról, hogy hogyan mocskolják egymást. A Fidesz-KDNP oldal arra megy rá a következő kampányban, hogy mivel fogja tudni az Együtt-PM jelölteket támadni. Én egy olyan kampányt szeretnék, ami nem arról szól, hogy egyes személyeknek milyen fekete foltjaik vannak múltjukban, hanem arról, hogy mik azok a kérdések, azok az ügyek amiken keresztül mi segíteni tudunk az embereknek.

Mondok egy konkrét példát. Én a régi gangos házak felújítását támogatom, állami és európai forrásokból és nem azzal akarok foglalkozni, hogy az ellenfél milyen gaztetteket követett el és mik azok az ügyek, amelyek kompromitálják. Inkább a kiábrándultak, a politikától elfordultak azok, akik fontosak. Én rájuk akarok koncentrálni és nem az ellenfelemre.

De látsz egyáltalán arra lehetőséget, hogy ezeket a potenciális szavazókat megtudod szólítani? Ugyanis az a gond, hogy ha megnézzük az elmúlt három és fél év folyamán készített pártpreferenciás felméréseket, azt látjuk, hogy a demokratikus ellenzék egyszer sem vette el a Fidesztől az első helyet és, hogy van egy eléggé szolid tábor, mely elfordult a politikától, vagy talán sokan nem árulják el azt, hogy melyik párttal szimpatizálnak. Eddig nem tűnt úgy, hogy sikerült volna a bizonytalan szavazók megszólítása.

Pont azért, mert kígyót, békát kiabálnak egymásra a jelöltek és nem azt hallják, hogy nekik – akik ott ülnek a tévé,  rádió, vagy az újság előtt – miért lesz jobb, ha rájuk szavaznak. Nekünk arról kell beszélnünk, hogy mi bevezetnénk az adójóváírás intézményét, ami nettó nyolc-tíz ezer forinttal többet hagyna a pénztárcákban. Nagyon fontos, hogy a jelöltek milyen konkrét ügyekről beszélnek.

Miért gondolod azt, hogy az Együtt-PM, vagy éppen az Együtt-PM és az MSZP közti szövetség hatékonyabban fel tudja rázni és az ellenzéki oldal mellé állítani a bizonytalanokat, mint például a Demokratikus Koalíció?

Itt a hitelesség kérdése a fontos.  Ha a két vezetőt nézzük – Gyurcsány Ferencet és Bajnai Gordont – akkor Bajnai Gordonnak a miniszterelnöksége mindenképpen egy sokkalta elismertebb és hitelesebb miniszterelnökség képét adja. Bajnai Gordon egy sok új szereplőből álló szövetséget alapított – a Szolidaritás, a Milla és a Párbeszéd Magyarországért bevonásával – ami adja azt a hitelességi pecsétet, hogy olyan új szereplők vannak, akik nem vettek részt az elmúlt húszonhárom év politikai harcaiban. Nincsenek bennük ezek a sebek, tanulni akarnak az elmúlt kormányok hibáiból. Ez az a hitelesség ami megkülönböztet minket a Demokratikus Koalíciótól.

A politikusok általában nem szeretik a különböző címkéket. Azt veszem észre, hogy az Együtt-PM esetében egy eléggé hibrid alakulatról van szó. Az Együtt (azon belül a Haza és Haladás) bizonyos szempontból középről, esetleg jobbközépről szeretne politizálni, viszont a PM karakteresen képviseli az ökopolitikát, vagy akár a szolidaritás kérdését. Ez hagyományosan baloldali terület. Hogyan lehet ezt a két irányzatot egy koherens párttá alakítani?

A PM valóban egy baloldali zöldpárt, az Együtt-PM pedig egy néppárt akar lenni. Ez a sokszínűség, vagy ahogy Te fogalmaztál, ez a hibridség inkább előny. Több választócsoportot tudunk így megszólítani. Mindegyik szervetetnek van olyan operatív előnye, amelyen keresztül más típusú csoportokat tudunk megszólítani. De lefektettük, hogy ha kormányra kerülünk, mik azok az intézkedések, amelyeken keresztül megvalósíthatjuk azt a közös célt, hogy itt egy élhetőbb, normálisabb országot építsünk. Letettük az aztalra, amiben egyetértünk és közben el tudunk érni egészen különböző társadalmi csoportokat. Ez egy szerencsés felállás.

Nekem azért úgy tűnt, hogy a PM-nek sokkal markánsabb politikai arculata van, mint például az Együtt egyéb elemeinek. Milyen befolyással bír a PM az Együttre, akár ökopolitikai kérdésekben? Rá tudjátok venni az egész szervezetet arra, hogy  – mondjuk – a környezetvédelmet prioritásként kezelje?

Abszolút. Ha megnézed a szövetségi megállapodásunkat, akkor egy karakteresen baloldali és zöld programot látsz. Ebben a PM-nek nagyon nagy szerepe volt. Mi nagyon elégedettek vagyunk ezzel a megállapodással. Nyilvánvaló, hogy amit a Haza és Haladás hoz, az a háttér szakértői bázis, ami egy ilyen politikai mezőnyben kevésbé látszik. A PM-nek viszont vannak országgyűlési és önkormányzati képviselői, akik elég aktívak. Gyakran karolnak fel témákat és ügyeket, amin keresztül eljutnak a választókhoz. De azt gondolom, hogy ez a szövetség – így együtt – a leghatékonyabb. Mindenki hozza azt a fajta hátteret és azt az értéket, ami szükséges ahhoz, hogy megfelelő alternatívát nyújtsunk a Fidesszel szemben.

Az egyik vitatott téma – ami minket Kanadában különösen érdekel – az a határon túli magyarok szavazati joga. Vannak olyanok a baloldalon, akik karakteresen azt képviselik, hogy ezt a jogot el kéne venni a külhoni magyaroktól. Ez lenne a helyes megoldás?

Szerintünk egy megszerzett jogot, amit a külföldön élő magyarok megkaptak, azt nem szabad elvenni. Ugyanakkor nem szabad különbséget tenni abban, hogy hogyan szavaznak a határon túliák. Ebben a Fidesz mindenképpen különbséget tesz, mert aki Amerikában, vagy Angliában él, az nem szavazhat levélben, míg aki Romániában lakik, az postai úton is voksolhat. Ez mindenképpen diszkriminatív.

Az elmúlt három és fél év során, megtapasztalhattuk, hogy a diaszpórában élő magyarságot – és persze a határon túlit is – rendkívüli módon megosztotta a Fidesz autoriter, demagóg mindig az ellenséget kereső politikai tevékenysége. Ez látszik Kanadában, az USA-ban és természetesen a Kárpát-medencében is. A Fidesz már évek óta erőteljesen kampányol külföldön és próbálja beszerezni a külhoni magyarság voksait. Hogy fog harcba szállni az Együtt-PM? Van-e kampányotok, ami a határon túli, illetve a diaszpóra magyarságát próbálja megszólítani?

A diaszpóra magyarsággal kapcsolatban ugyanazt csinálja a Fidesz, mint a kárpát-medencei magyar közösségekkel: Budapestről irányít és mondja meg, hogy mi a jó nekik. Ehhez mindig találnak egy-két helyi „szövetségest”, aki helyben kiszolgálja őket, cserébe meghívják Budapestre, megkávéztatják, kezet foghat Orbán Viktorral, fontosnak érezheti magát. A vesztesek pedig mindig a helyi magyar közösségek tagjai, akik végletekig megosztottak és nincs segítségük, hogy kapcsolatba kerüljenek az Orbán-rezsimtől szabadulni vágyó mostanában kitelepült fiatalokkal, akik lehet, hogy már egy ideje éppen a szomszédos városban élnek. Van programunk a diaszpórában élő magyarságnak. Partneri viszonyt kell kialakítani minden szervezettel, szeretnénk a MÁÉRT-et kibővíteni, hogy ne csak a Fidesz-párti szervezetek kapjanak rá meghívót és átlátható keretekkel valódi döntéseket hozó tekintélyes szervezetté formálni. Fontosnak tartjuk a vegyes házasságban élő vagy a magyar nyelvet már nem beszélő honfitársaink problémáit is, hiszen meggyőződésünk szerint az a magyar, aki annak vallja magát. Itt a legfőbb ideje annak, hogy Magyarország végre megmutassa igazi arcát: hogy tud egy befogadó és gondoskodó állammá válni. Egy olyan hely, amire büszkék lehetünk bárhol is élünk a világban és ahova jó hazajönni.

Komoly problémát jelent Magyarországon a rasszizmus és az antiszemitizmus terjedése. Ezt Kanadából is látjuk. Nem régen kapta meg Kertész Ákos Kossuth-díjas író kanadai menedék-státusát, akit a legdurvább antiszemita támadások értek Magyarországon. És természetesen ott van a roma menekültek helyzete, akik még tavaly komoly számban érkeztek Kanadába. Hogyan lehet a rasszizmus ellen harcolni?

Ebben óriási felelőssége van a jelenlegi kormányzó pártnak, a Fidesznek. Amikor a Horthy-korszak reneszanszát éli (elég azt nézni, ahogyan a Kossuth teret az 1944 előtti állapotára állítják vissza, vagy az a számos intézkedés ami ezt a korszakot próbálja példaképként beállítani), akkor ne csodálkozzunk azon, hogy ha itthon megerősödnek a szélsőségek. Itt az elhatárolódásokkal is néha baj van. Késve határolódnak el, vagy relativizálják a különböző eseményeket. Most például a Jobbik állított egy Horthy-szobrot, amire a kormányzó párt egyik vezetőjének az volt a válasza, hogy ez is csak egy provokáció a Jobbik részéről és ezt is úgy fogják kihasználni a nyugati lapok, hogy ismét támadhassák Magyarországot. Folyamatosan relativizálnak és elkenik a felelősséget. Nem határolódnak el egyértelműen.

Ezen kívül, minden fejlett országban, ha a gazdasági körülmények romlanak és ha válság van, ezt nagyon ki tudják használni a szélsőséges demagóg pártok. Ahol vannak társadalmi feszültségek, ott könnyű bűnbakokat találni. Magyországon a romák legtöbbször a bűnbakok szerepébe szorulnak be a Jobbik által. Ezeket a gazdasági problémákat kell megoldani, a szociális válságot kell kezelni, és akkor kevesebb táptalaja van a szélsőségeknek. Közben pedig nagyon keményen föl kell képni, azért, hogy minden magyar állampolgárnak ugyan olyan méltósága legyen. A szélsőségeseket vissza kell szorítani az utcákról és nem szabad hagyni például, hogy masírozzanak vagy, hogy vallási közösségeket, kisebbségeket megfélemlítsenek.

De a gond mégis az, hogy a rassizmus elleni harcban fontos lenne ha a baloldal szövetségre tudna lépni e kérdésben konzervatívokkal és mérsékelt jobboldaliakkal. De úgy tűnik, hogy nem igazán akad ilyen partner. Ha megnézzük ma a Fideszt, egyre halványabb az a határ, ami elválasztja a kormánypártot a szélsőjobboldaltól. A Fidesz-ben szinte állandó jelleggel kacsingatnak a szélsőjobb felé. Hogyan fogtok küzdeni, ha nincsen partneretek a jobboldalon?

Nehéz ez a kérdés. Nyilván a Fidesz szavazatokat akar szerezni ezzel. Magyarországon van egy bizonyos csoport, amely vező erre a revizionista, horthysta ideológiára. A jobboldalnak élesen el kellene határolódnia, még akkor is ha ez nem jár rövidtávú politikai haszonnal. Ezt kell még Magyarországon megtanulni a konzervatív jobboldalon. A franciáknál is a jobb és baloldal egyszerre határolódott el mikor a szélsőjobb megerősödött. Remélem, hogy nálunk is eljön ez az idő.

Számomra az az érthetetlen, hogy mi volt az, ami vonzóvá tette számodra az országos politikát?

Én sokáig  rádiós szerkesztő, műsorvezetőként dolgoztam. Társadalomtudományos műsort vezettem, ami a szolidárisabb, európaibb Magyarországban volt érdekelt. De azt vettem észre, hogy bármilyen jól végeztem a munkámat – még ha sok embert is érek el rádióműsoron keresztül – ha politikában nem mennek rendben a dolgok, akkor a munkém csepp a tengerben. Ezért 2009 végén úgy döntöttem, hogy mindenképpen szerepet szeretnék vállalni. És akkor jött egy ilyen párt, mint a Lehet Más a Politika. Csatlakoztam egy kisebb háttércsoporthoz, aminek az volt a feladata, hogy bejuttassa ezt a pártot, gyakorlatilag a teljes ismeretlenségből. Végül ez sikerült. Ez egy olyan lökés volt, ami a politikában tartott és jelezte, hogy van értelme csinálni.

Ha netán győzne az ellenzék 2014-ben, mi lenne a legfontosabb téma, intézkedés, vagy terület, amihez szinte azonnal hozzá kéne nyulni?

Meg kell szüntetni a szociális válságot. Vidéken pillanatnyilag rengeteg olyan hely van, ahol nincs kilátás és egyáltalán nincsen munkahely. Itt adókedvezményekkel ösztönözni kell azt, hogy azokra a településekre menjenek vállalkozások, ahol nincs munka. Ez az első és legfontosabb intézkedés. Meg kell szüntetni ezt az igazsátalan adórendszert. Az átlag jövedelemből élők be tudják indítani a gazdaságot, mert elkezdenek majd fogyasztani. Többet járnának étterembe, több szolgáltatást használnákak a magyar kis- és középvállalkozásoktól. Ha beindulna a gazdaság, az adóból több bevétel is jönne, többet tudnának fordítani a szociális válság megoldására.

Olyan programot kéne beindítani, mint amilyen a Gang program, hiszen ez több tízezer munkahelyet teremtene. Ezeket az intézkedéseket már az első hónapokban meg kell hozni. De az is ott áll előttünk, hogy kell egy új alkotmány, nem a jobboldalnak az alaptörvénye, amit a Fidesz hozott magának, hanem a teljes Magyar Köztársaságnak az alkotmánya. Rendbe kell tenni az ország hitelét Európában. Ki kell építeni azokat a csatornákat, amelyeken keresztül befektetőket tudunk hozni az országba. Ezeket a csatornákat a Fidesz elzárta, azért hogy a saját gazdasági érdekkörét hozza helyzetbe. Elindította ezt az értelmetlen „szabadságharcot”, ami csak arra jó, hogy elzárja azokat kapukat, amiken keresztül az ország fejlődni tud és kapcsolódni Európához. Ez a sok minden vár ránk, hogy ha átvesszük a kormányzást.

62 hozzászólás

  • Semmi esély a haladásra.Kevés a normális és túl- sok a lapos-homlok undorlandban!

  • szolidarisabb magyarorszag gyurcsannyal es bajnaival…hat nem tollas a hatam mert nem vagyok madar…..az mszp es szdsz=(most mar part nelkuli szdsz liberalisok) hulyenek nezik a magyar nemzetet ….ezert volt a 2/3 es most ujabb oriasi zako jon.

  • Hát, ha ilyen képviselők vannak az ellenzékben, nem kell aggodni a Fidesznek a választáskor.

  • Christopher Adam

    Figyelő,

    lehet, hogy ha egytől-egyig olyan képviselők lennének ellenzéki oldalon akik elhasználódtak az elmúlt évtizedek politikai csatáiban, akkor valóban nem kéne aggódnia a Fidesznek. De ebben az esetben egy fiatal, dinamikus politikusról van szó, aki már önkormányzati szinten bizonyitott is. Ráadásul ez a budapesti egyéni választókerület – amihez hozzátartozik Terézváros és Erzsébetváros – abszolút nyerhető az ellenzék számára.

  • Bocsánat Chris, de amit olvastam tőle és amit láttam, nem túl bizalomkeltő.
    Csak a szokásos szlóganok mennek mindenhol.

  • Christopher…minden lehet ,egyebkent ez az egyetlen lehetosege a ti oldalatoknak : UJ ARCOK amikbe NEM lehet belekotnie a fidesznek

  • Az nem lep meg,hogy a hazai politikai színpad friss szereplője, Kocsis-Cake Olivio mint hozzá legközelebb állót, a KMH-ot találta meg.
    Már a vastagbetűs előzetesből megtudhatjuk, hogy az Együtt MP és az MSZP közös jelöltje a magyaron kívül felsőfokon birtokolja a Holt tengeri eszperantóvá nemesedett Shapespeare nyelvét, sőt latinul is beszél. Keresztváltós hangulatú auctorunknak nem ártana alaposabban a dolgok után járnia, ugyanis egy latin középfokú nyelvvizsgának körülbelül annyi köze van a latinul való társalgáshoz, mint gőznek a jégkockához, bár kétségtelen tény, hogy mindkettőben vannak vízmolekulák.
    Ilyen kezdeti alaposság után már galárd hely- és időpocsékolás lenne, ha a hazai rablóprivatizációba felszámolóként mint társfosztogatóként bekapcsolódó és abban meggazdagodott, majd Bécsbe emigrált Bajnai apuka csemetéjével, a Gordonnal is foglalkozni, ha csak ennyire megalapozottak az információk.

  • A Libafita vagy az Öszödi Bohóc csípi az ízig-vérig elfogulatlan cenzor szemét, hogy egyem a lelkét! Az ilyen antiliberális moderálási elvek alapjaiban sértik meg a szabadságérzetemet, pedig én nem is vagyok fülcimpától fülcimpáig liberális. Persze, ha úgy véli a Nagyhatalmú Cenzor Úr, hogy ezáltal megsértetik a libák vagy a bohócok állatügyi szempontból is méltányolható emberi méltósága, akkor más, csak akkor méltóztassék szólni!

  • Jó lenne, ha a szövegsakter egy kicsit pihentetné magát!

  • A Christopfer szó jelentése kereszthordo(zó)t jelent. Eddig mehet?

  • Ez a friviol a cikkről írt, vagy csak mocskolódott? Amit írt, az tökéletes lenne a fideszes nevekkel behelyettesítve. Szerintem érdemes lenne ezen elgondolkodnia!
    Liberofita Alcsútibohóc. Egész jól hangzik.
    Én mindig mondtam, hogy nem szellemi, hanem erkölcsi törpék vannak a rózsaszín ködben! Rekedésük van. Na nem a szék, hanem a fejlődés területén!

  • A teljes-kb.4-5 oràs-foglalkoztatàs/a teljesitménybérbe beszoritottakon kivül/ meghozta az eredményét,a szoc,
    gazdasàgi rend bukàsàt,az igénytelenséget/Trabant,Wartburg,Zasztava,
    Zaporozsec,Moszkvics,Volga,…és a mi hazai iparunk termékei.
    Az igényességünk növelése,a termelékenység növelése,a magasabb hozzàadott érték és esetleges ujabb versenyképes-eladhato- termékek vezetnek a felemelkedésünkhöz.
    Ezt szolgàlja a 16 %-os ado-ez még kevesebb is lehet-,termelj többet és jobbat -értékesithetöt- ha tudsz és több lesz a jövedelmed-kiszàmithatoan- Az adorenszer ne legyen az elosztàsnak alàrendelve-hanem a fejlödésünknek, akkor több kerül a szoc.stb.programmokra is-,az elosztàsra valok pl.a szociàlis juttatàsok,amelyeknek szintén az orszàg jövöjét kell szolgàlniuk.

  • Kedves Dénes!
    Tisztelem az erőlködésedet, de ez a habkönnyű maszlag nem a főnökeid dumája? Eddig hogy nem volt jelen? Mert baromság a levezetés.
    Annyiban igazad van, hogy a mai szinthez tényleg elég lenne mindenből ha egyszámjegyűt adóznánk, hiszen ma a többit ellopják! A mai befizetett 27% ÁFA talán 9%-a érvényesül, az SZJA-ból is jó, ha annyi hasznosul az ország javára. A többi adónemet úgy ahogy vannak feleslegesen fizetjük, hiszen ellopják az értéküket. Az egész országnak be kéne fejezni az adófizetést és szabadságra menni, mert úgyis ellopja a maffia, és emiatt, minden jövőbeli megtakarítás szinte felesleges , rizikós vállalkozás, mert nemcsak a pénzed, hanem a lakásod, autód, mindened kárba veszhet, amikor rád kerül a sor! Nincsenek kivételek, csak szeszélyesen változó sorrend!

  • csak mocskolódik. ma ez a formája 🙂 időnként lemálik róla a felsőbbséges kultúrmáz, és előbújik a valódi énje.

  • Hol van uj arc, uj eddig ismeretlen párt: Gordonka bácsi nem akar megtanulni csellozni. Lehet, hogy uj arcokat akar behozni de a fő hatalmat csak is ő szeretné biztosítani magának.Gyurcsany Feco desztó. Mondjuk Gyurcsanynak van önkritikája is de az kevés. Akkor? Ki lesz az a marha aki őrájuk fog szavazni? Egy teljesen uj eddig még nem leszerepelt pártra, ismeretlen de jó tervekkel előrukkoló pártra volna szükség. Igy ugyan az a verkli fog tovább forogni. Fidesz? MSZP? Ugyan az mint az átkosban! Ott két lehetőség volt: egyetlen egy jelőlt volt. Vagy megszavaztad vagy kidobtad a szavazó cédulát a legközelebbi budiba. Mi is változott akkor? Több lett a koncra éhes pártoskodó csoport. De mindegyik már leszerepelt egyszer vagy többször és senkit sem lehet mégegyszer hülyére venni. Amig nem áll elő egy teljesen ismeretlen csoport akik eddig még nem szerepeltetett gárdával próbálkoznak addig nem lesz kire szavazni. Igérhetnek fűt fát virágot egy job világot nem fogják tudni meggyőzni az embereket. Nem akarok példálózni de itt Ausztriában a teljesen ismeretlen pártok bekerültek a parlamentbe és érdekes módon voltak olyan tartományok ahol sokkal többet kaptak mint az ismert pártok. Logikus nem? Aki már egyszer leszerepelt azt ujra nem akarja senki sem mégegyszer kivétel azokat akiket a négy év kádencia alatt helyzetbe hozott. Az egy más kérdés, hogy okey bekerültek de a tényleges tevékenységi körük korlátozva van. Nem kaptak abszólut többséget és igy csak mint koalíciós partnerek tüsténykedhetnek. DE! Ott vannak mindenütt és már nem lehet ugyan azt a békát lenyeletni mint négy évvel ezelőtt. Hol lesz valaha is ilyen Magyarországon? Ha egy ismeretlen bekerül a koalicióba az százzal fogja nyalni a partner valagát, hogy nagyobb koncot kapjon. Nem fogja neki azt mondani te figya? Ezt nem engedem megszavazni ez törvényesített rablás ehhez nem adom a nevemet. Mikor lesz egyszer is ilyen párt? Aki kicsit is ismeri a magyar politikát az tudja, hogy az elkövetkező ötven évben biztosan nem

  • e-migràns
    Ne erölködj! Mi volt 2010-ig,2008-ig,hogy IMF VÉSZKÖLCSÖN kellett?
    2012-es kezdetü vissza fizetéssel. 2013-ig TULDEFICIT ELJÀRÀS,3év utàn ebben az évben eltörölve,mert a 3 % ujadossàg szint 3. éve betartva,1 % körüli inflàcio,az IMF kölcsön vissza fizetve,a gazdasàg ujbol fejlödik.
    Ugye szokatlan dolgok ezek a Gyurcsàny-Bajnai szerencsétlenkedés
    utàn? Szokatlan,hogy a 2008-ban kisegitett bankoknak vissza kell segiteni? Szokatlan,hogy nem a lakossàg viseli a fö terheket,hanem
    a bankok,akik elöidézték a vàlsàgot vilàgszerte és a multik,amelyek
    ezalatt is nyerészkedhettek?
    Ezeknek a szokatlan intézkedéseknek köszönhetöen nem jutottunk
    Görögorszàg sorsàra,amire a bal/fàcànok/szàntàk a FIDESZ-t,nem
    törödve a lakossàggal sem!.

  • jó duma, csak kicsit görcsös. nem unalmas ugyanazt ismételgetni, teljesen mindegy, milyen témára?
    mert, komám, mintha nem e-migráns erőlködne, hanem maga 😀
    ráadásul magyarország jobban teljesít 😛

  • Az Együtt2014 Párbeszéd az ORBÁN REZSIMMEL A BANKSZÖVETSÉGÉRT nevű JOBBOLDALI ( csak mert balra áll a legszélsőbb fasiszta jobboldaltól attól még jobboldali az a formáció amely a maffiózó Bankszövetség embereivel van tele ) párt és a szolidaritás: viccnek is rossz. A szabad választásokról szóló hazugság amely a jogállami szempontból illegitim, alkotmányos rendet megdöntő, hatalmi ágak szétválasztását megszüntető, mindenféle alkotmányos kontroll nélküli orbáni hatalom tisztára mosását szolgálja méltatlan a KMH-hoz. Ez a Kocsis úr meg szégyellje magát az összes vérszívóhoz hasonlóan akár a kormányoldal akár műellenzék soraiban foglal helyet. Ilyenekkel Magyarország még évtizedekig élvezheti a putyini stílusú vagy még rosszabb önkényuralmat; ennél még az ukránok is többre képesek.

  • Avi ben Giora
    2013 december 14
    3:48 de.
    Egyetértek!

  • Nem tudom, komolyan vehető-e egy olyan feltörekvő politikuspalánta, aki szerényen bedobja:
    „Meg kell szüntetni a szociális válságot.”
    Mindenesetre (konzervatívként) nagyon köszönöm, hogy kiosztott rendesen a fiatalember:
    „A jobboldalnak élesen el kellene határolódnia, még akkor is ha ez nem jár rövidtávú politikai haszonnal. Ezt kell még Magyarországon megtanulni a konzervatív jobboldalon.”
    A KMH (ahol, tartok tőle, a „fasizmus” szó pontos tartalmával még a szerkesztő sincsen tisztában) mindenesetre nem a legmegfelelőbb hely, ha ez egy tényleges kezdeményezés bejelentése, és nem ingyen ismertség-fokozás.

  • e-migrans
    6:37
    Azt persze nem tudhatom, hogy a világnak melyik szegletében szokta várni a lélekmelengető napfelkeltét, de azt tudom, hogy igen csak messze eshet az a tájék attól, amelyiken a Hajdú-Bét-es libatenyésztők, cca. 600 család számára a napfelkelték csak a kínjaik megújulását jelentették nap mint nap, és közülük 9 családfő önkezével vetett véget életének. Ez az a tragikus valóság, amelyre bátorkodtam volt utalni Bajnai személyén keresztül, és, ha ez mocskolódást jelent, mélyen tisztelt e-migrans, akkor csak azt mondhatom, hogy ha hallgatott volna, bölcs maradhatott volna. Így azonban…

  • Hát tényleg nem kell aggódni egy ilyen ellenzék és az itteni
    okosok miatt…nem ér annyit!!!

  • Ille István
    12:14

    Semmilyen máz nem tud rólam leválni, mert személyem nem futtatott. Persze vannak futtatottak is, akiket azért futtatnak Aczél György kései reinkarnációjaként, hogy összefüggő szövegeket szövegsakterként úgy körbe darabolják, hogy a maradványnak lehetőleg ne legyen semmi értelme. Kiélhetik hatalmukat a moderátornak becézett cenzor szerepében, és elgyönyörködtetnek saját maguk által felturbózott énképükben. Természetesen mindezt az arrogancia és felsőbbrendűség folyamatos és fáradhatatlan éreztetése mellett.

  • ‘elgyönyörködhetnek a’

  • Ille István
    5:48

    Magyarország most sem teljesít jól, de ebből még logikailag sem következik az, hogy előtte jól teljesített. A államadósság akkor 52% volt, ma 82 %. Szükséges kiszámolnom, hogy ez hány ezer milliárd forintot jelent? A nyugdíjalapot felemésztette az árfolyamromlás, ami nyilván a manhattani sógorok revancha volt a fel nem vett IMF-kölcsönökért.

  • hát igen. így van ez, ha valaki nincs teljesen otthon a kerámiaiparban. a mázat ugyanis nem futtatják, hanem égetik. ha nincs jól előkészítve az alap, akkor előfordul, hogy némi megterhelésre – ez leginkább hőkülönbség – megrepedezik, lepereg.
    semmi gond, nem kell mindenhez értenie 🙂
    maradjon csak a személyem körüli teendőknél 😀

  • Avi Ben Giora
    3:48

    Valószínű hogy nem az új arcokkal van a probléma, hanem az új arcok által hitelesíttetni kívánt régi tartalommal, meg azzal a jelenlegi politikai gyakorlattal, hogy az amerikai kétpárti politikai váltógazdálkodást akarják átültetni a közép-európai közegbe, amelytől az teljesen életidegen, ráadásul teljesen kiüresíti, formálissá teszi az amúgy is devalválódott demokrácia fogalmát. A problémák gyökereit valahol itt kellene keresni!

  • nyilván. a manhattani sógorok már csak így működnek 😀
    kényszerítette valaki orbánékat, hogy lenyúlják a nyugdíjvagyont? ráadásul egy jottányit sem változtatott semmin, sutty, elovadt, mint a tavaszi hó, az egész értelme schne von gestern 😀

  • Figyi Hopp-fiú:

    Pontosan tudjuk mi a fasizmus , hol és hogyan született , mi az ideológiájának és gazdaságpolitikájának a lényege valamint azt is hogy miféle társadalmi manipulációkkal válhatott népszerűvé egyes országokban.
    Szaal ne nakképűsköggyél itten.

  • FRIVI.-nek megint diaréja van.
    Bár…a széntabletta mértéktelen fogyasztása nem szokott száj-menést eredményezni.

  • Ille István
    2:29

    Valóban nem vagyok keramikosz, de az eddigi, valóban hiányos ismereteim szerint a kikorongozott és kiszárított agyag edényt – vagy a nem korong segítségével előállított egyéb agyagtárgyat – először belemártják vagy egyéb módon befestik egy olyan galzúval, amely a végleges állapotát az égetéssel veszi fel, amit talán nem szakszerűen, máznak nevezünk.
    Ami pedig a személyét illeti, semmi gondom vele. Az Isten, ha úgy tetszik az anyatermészet kertjében mindenféle növénynek megvan a maga, és csak egyedül a rá kiszabott szerepe.

  • Ille István
    2:33

    Faludy ezt szebben műfordít-írta:”de hol van már a tavalyi hó?
    Amúgy az adósságállomány amúgy 85-86% körüli lenne, amire persze azt is lehet mondani, hogy majdnem mindegy, és van is benne valami. Viszont ettől még a 30 % körüli növekmény, ami a kedvencei (Medgyesi, Gyurcsány, Bajnai) időszakában bekövetkezett, még igaz.

  • nem is kell, hogy baja legyen a személyemmel. én a személyem körüli teendőkre céloztam. fejtsem ki részletesebben? 🙂

  • az faludy volt :)kedvenceim lennének a felsoroltak? affene…hogy én kiket nem vagyok képes kedvelni! ideje lenne magamba néznem. ez így nem mehet tovább!

  • Ille István
    2:54

    Én a Schnee von gestern-re gondoltam, ha nem értettem félre.

  • én is. csak én spórolok a betűkkel 🙂
    igaz, már akkor is gyanús volt, amikor leírtam, de hát, én kemény vagyok, mint a vídia, ha egyszer leírtam, hát leírtam! 🙂

  • nekem is tetszik 🙂 tudja, a felturbózott egómnak igencsak jólesik saját magam dicsérni 🙂

  • Igazán kímélhetné magát! Ezt a terhet leveszi a válláról a befutó Mesterházy-Gyurcsány-Bajnai triumvirátus. Ennyivel már igazán tartoznak magának. Ez a legkevesebb, amivel viszonozhatják önzetlen viszonyulását. Lesz még itt kánaán!

  • Na megint egy echte „magyar” mondja meg a tutit?….
    Hát érdekes!Tudod frivi sokakat meg lehet venni,befolyásolni
    akik hírből sem ismerik az igazságot,de nem ő az egyetlen és
    ugye rajtuk nem múlik semmi!!!

  • lesz hát. meg manna is. nemzeti mannamonopólium keretében. 🙂
    csak tudnám, ki ültette a fejébe ezt a rögeszmét, hogy engem érdekel ez a triumvirátus, és a sorsuk? engem orbán érdekel, és az ő sorsa. persze, nem orvosilag, azt grácban intézik. politikailag. puszta kíváncsiságból, persze. kíváncsi vagyok, mi lesz a vége.

  • Ille István
    4:26
    Mint klasszikus értelemben vett balos vajon hová húzhatna? Az más kérdés, hogy a mai értelmezés szerint nekem halvány lila fogalmam sincs a balosságról.
    Mivel én úgy gondolom, hogy a világ mesterségesen van megosztva, lásd, a nagy USA elnökválasztásai, tiszta nagybani Arany János Fülemüléje.
    A hétmilliárd kis csótány elszórakozgat egymással, mi kijelöljük nekik a főbb vezetőiket is, és pártosodjanak. Mi, meg nem nevezhető létezők csak arra figyelünk, hogy a világ vagyonának a 90 %-a a mi néhány ezer kézpárunkban legyen. Az is igaz, hogy ebben a „kisded” játékban még az Orbán-Gyurcsány nagyságoknak sem tud szerep jutni, mert ahhoz azért még ők is kevesek.

  • Geyza
    2:40
    Meg fitymavisszanövést sem, tehát szedd a tablettádat!

  • Akik a fasizmus mibenleterol bizonytalankodnak jol tennek, ha elolvasnak korabbi cikkemet: Fasiszta-e az Orban kormany?

    http://kanadaihirlap.com/2013/03/21/fasiszta-e-az-orban-kormany/

    Ebbol ket dolog derul ki napnal vilagosabban. Az egyik az, hogy a fasizmus mibenleterol tiszta es vilagos kepe van, vagy legalabbis lehetne, a KMH barmelyik olvasojanak.
    A masik az, hogy valoban, az Orban rendszer kimondottan fasiszta, meg akkor is, ha ezt egyenlore meg sokan tagadjak.

  • nnna. szóval, hogy’ is állunk azzal a mázzal?
    igen érdekesen összetett személyiség maga, frivi. hol közönséges, hol felsőbbségesen pimasz, fölényesen gunyoros, hol meglepően tájékozott. persze, lehet, hogy csak hasadt személyiség. vagy teamben dolgozik. soha nem hittem se a vörös diplomában, se a summa cum laude diplomában, most sem hiszem, hogy egyedül frivi maga ennyire polihisztor és mindent (jobban) tudó lenne. persze, meglehet, elvégre még a jobboldalon is lehetnek ilyen zsenik (mert hát, hogy a baloldalon vannak, az csak természetes 🙂 ). a teljesítmény – és a szóhasználat – minden esetre elég hullámzó. persze, volt olyan, hogy kiadtak rejtő jenőnek tulajdonított írásokat is, pedig csak utánzatok voltak. egy tehetséges ember egész ügyesen tud egy szerzői stílust utánozni. (most jön egy kis önfény) ahogy én is tettem, chandlerrel 🙂

    egyet áruljon el nekem, kedves frivi: mi hozta ide, a KMH-ra? mert nem hiszem, hogy egy reggel megvilágosodott, és eltökélte, hogy majd itt kinyilvánítja szellemi fölényét 🙂 hol volt eddig? nem érdekelte volna a KMH? most meg hirtelen érdekelni kezdte? és mi a célja? mert, hogy a KMH nem fog megszűnni szapulni orbanisztán visszásságait és a nagy nemzetvezetőt magát sem, az tuti. maga sem fog tudni semmit megváltoztatni, de legalább lássunk tisztán: pártfeladat, vagy önként vállalt messiánus tevékenység?
    az pedig, hogy klasszikus értelemben vett balos lennék, mégis, mire alapozza? mert nem nyalom orbánék seggét? nem is férnék hozzá, annyian teszik 😀
    vagy csak simán perverz, mazochista? 🙂

  • orban sok fasirtot evett ezert lett fasiszta , ne egyetek fasirtot mert orban lesz beloletek , ott a mc donalds a bumburgerral

  • vitatkozni imadok , ezert jarok en ide , szájkaratézni , SZÁJALNI

  • Ille…12:48 de… neked aztan vag az eszed …es fantaziad is van

  • Ille István
    12:48

    A talán nagyon is pártos keretek között mozgó gondolkodásmódjával ezek szerint nehezen fér össze annak a feltételezése, hogy valaki nem a konvencionális módon értelmezi a politikát. Én a politikát a cselekvéssorozatok összességét kiszolgáló elvi kategóriának tekintem, tehát a tágabb értelemben vett ‘polisz’ ügyeivel való foglalkozásnak, ténylegesen pedig a jelenlegi gyakorlat ellenkezőjének. Remélem, ezzel sikerült aláásnom azt az összeesküvés-elméletét, miszerint küldött volna valaki. Teljesen véletlenül kattintottak rá a KMH-ra, és a végén rajta maradtam, mint szamáron a fül. Ráadásul az ilyenféle „elfoglaltságnak” olyan túl sok értelmét nem is látom, de unaloműzőnek, szellemi üresjáratnak elmegy. És persze sem perverz sem mazoista nem vagyok (ennyire azért nem kellene cikiznie a KMH-ot), hacsak Hofi mintájára nem (Miért maradt itthon? – Kalandvágyból.)
    Ráadásul summa cum laude-val sem végeztem, csak úgy átlagosan, mert soha nem tartoztam a mintadiákok közé, sőt kis diák koromban csak azért nem buktattak meg magatartásból, mert állítólag nem volt lehetséges, amiből azért annyi mégis csak következett, hogy átplántálták a mínuszokat a különféle tantárgyakra.
    Némi iróniát kivéve szavaiból, kénytelen vagyok közölni Önnel, hogy sajnos a zsenik egyre nagyobb mértékben gyarapodó számát sem alkalmas személyem szaporítani, polihisztor sem vagyok, meg teamben sem dolgozom – hacsak nem szerelünk. Egy kutyaközönséges vidéki ember vagyok, viszont nyitott szemekkel járok, szoktam olvasni olykor(?), és legfeljebb abban vagyok szerencsés, hogy szorult belém valamennyi praktikusság, hála a jóöreg, nyersnyakas, alföldi paraszt őseimnek, amit munkáim során már volt szerencsém néhányszor megtapasztalni (Új rendszerű fűtésrendszerek megvalósításával foglalkoztam, meg szeretnék a jövőben is.
    Azt viszont nem tagadom, hogy szorult belém némi irónia, sőt azt olykor ki is adom magamból, de csak az általam indokoltnak vélt esetekben. De nem vagyok ‘bolond csalán’, mint itt (is) némelyek.
    Kérdezi, hogy honnan veszem, hogy Ön balos? Annyi eszem azért még nekem is akad, hogy azt egy-két megjegyzése után meg tudjam állapítani, nem gondolja?
    Geyzához pedig azért voltam ennyire már szinte primitíven nyers, mert már méltóságomban sértett meg-megújuló pökhendi fölényeskedése, árja-tudata, és erre reagáltam, dühömben, de nem túl szerencsésen.
    A jelenlegi politika gyakorlatáról pedig szintén lesújtó a véleményem, mert önös érdekű, miként a megelőzők is, és hol téves úton, hol a fellegekben jár. Ha én nagyképű lennék (remélem persze,hogy nem vagyok az), akkor arra még lehetne legyinteni, meg hát a saját pénzemen lennék hülye, de egy politikusnak szolgálnia kell(ene), és ráadásul valamennyiünk pénzén, és itt már nincs jobb- meg bal oldal, csak hülye honpolgárok halmaza, akik ezt jobb esetben el is várják-várnák.

  • „A talán nagyon is pártos keretek között mozgó gondolkodásmódjával ezek szerint nehezen fér össze annak a feltételezése, hogy valaki nem a konvencionális módon értelmezi a politikát.”
    aha. hát, biztosan módjában áll meghatároznia, hogy pártos a gondolkodásom. persze, ha orbán és a fidesz ekézését csak pártos keretek közt lehet elképzelni, az más. de szerencsére ott van az a „talán” 🙂

    „Kérdezi, hogy honnan veszem, hogy Ön balos? Annyi eszem azért még nekem is akad, hogy azt egy-két megjegyzése után meg tudjam állapítani, nem gondolja?” bár – ha most boda aktivizálná magát, ide írná a nagy népi bölcsességet -: kardnak, csatnak, fa…nak (illének) bal oldalt a helye 😀
    nem gondolom. mármint, nem az eszével kapcsolatban. visszatérek az előző gondolathoz: a rendszer kritikája csak balról jöhet? nem egy megnyilvánulása pl. azt bizonyítja, hogy biza, a jobbiktól is. szóval, ekkicsit illogikusnak teccik lenni 🙂

    nem volt semmi féle összeesküvés elmélet. csak kérdeztem valamit, amire elég lett volna egy egyszerű „nem” válasz is. de hát, a diaré…
    a cikizés – a fene, hogy bele tud magyarázni bármit a semmibe – nem a KMH-nak szólt, de ezt maga is pontosan érti. ha pedig ez magának a szellemi üresjárat, akkor hol az unaloműzés? megint egy ellentmondás.
    de hát, maga már csak ilyen ellenmondásos egyéniség 😀

  • Ille Istvàn
    Emlékeztetni kell benneteket,hogy mit csinàltatok-tàmogattatok-az
    àtkos 8 elözö évetekben,mert ràkennétek azt is Orbànékra.
    Ugye nem szeretitek? Ugye azt tanultàtok,hogyha loptatok,vagy lopni kényszerültetek,veszékeljetek,megloptak,ha hazudtok,màsok a hazugok?
    Gyenge csapatnak,csak gyenge tàmogatok jutnak!

  • Ille István
    5:58

    A szellemi üresjárat meg az unaloműzés nem feltétlenül állnak szemben az én szótáramban. A kardnak, csatnak pedig valóban bal oldalon van a helyük, sőt ezzel minősülnek is. De a fallosz minősítésében ez még Illétől függetlenül sem biztos, hogy elégséges, de ebben a végső szó a nőké kell legyen.
    Az ellentmondásosságom dolgában pedig nyitott kapukat dönget. Soha nem állítottam az ellenkezőjét, de vagyunk így még vagy 7 milliárdan, amibe Ön is beletartozik. Szerintem.

  • magát, fiam, viszont semmire se kell emlékeztetni. maga tökéletesen naprakész, hála a szentkirályi utcai propagandaanyagnak 😀
    maga szerint orbánék nem hazudnak? nem lopnak? nem mutogatnak másra?
    már javasoltam egyszer: csak a maga nevében szóljon.
    maga még csak nem is fideszes csicska, csak egy önkéntes igehirdető 😀

  • a maga szótárában, persze. az pedig a maga szótára 🙂 a mondást pedig még a maga alföldi paraszt ősei is így ismerték, falloszostól. ha nem hiszi, járjon utána.
    de inkább ne a nőket, hanem a nadrágszabóját kérdezze meg.

  • Ille
    Màr azt sem tudod,hogy mit irsz az 5..sorban,a 6.-ban pedig az
    ellenkezöjét.
    Ugye nehéz gyenge csapatot gyengéknek szivböl tàmogatni?

  • tekintve, hogy az egész csak 5 sorból áll, elég nehéz értelmeznem a hozzászólását 😀
    kérem, szokjon le a tegezésről. nem engedtem meg magának ezt a bizalmasságot.

  • Olivio….www.index.hu/belfold/2013/12/11/megeri_facebook_partot_csinalni/

  • marcus aurelius

    Olivio…
    Aliqando interrogatus sum ab aliqo:
    Quid de splendore tibi videtur pulcherrimo ?
    Hadd kérdezzem meg: LMP…PM…Együtt…etc.
    Még a DK hiányzik a repertoárból,- s ősszel a függetlenség.
    Exegi monumentum…!

  • ille
    Kérem nézzen utàna,hogy milyen zagyvasàgot ir,és a sorokat is szàmolja meg! Irjon lassabban,mint ahogy gondolkodik!

  • Tegyünk má’ ki ide egy táblát hogy ” FRIVI-CHAT „

  • Normális embernek szinte semmi kedve hozzászólni ennyi pöcegödör-bűzű náci fröcsögés láttán.

  • Nos Figyeló!
    Cris kintről ugye nem teljesen tájékozott,mert pontosan a
    belvárosban nem nyerő az ellenzék(kik is lennének azok?)
    Az V.kerületet Rogán A,nagyon jól vezette sokat fejlődött,a VI,VII,VIII
    kerültben meg MSZP-és ingatlan panama volt a 2010-es választások előtt , többen bíróság előtt álltak,van akit letartóztattak,volt aki közben meghalt ,van olyan alpolgármester, akit a botránya miatt pénzbírságra ítéltek,eljárás folyt ellene,most éppen lemondatják….
    aztán a VI-VII kerületben nagy fejlesztések voltak(szemmel látható)a kispénzűeket és a nyugdíjasokat kiemelten támogatják a jelenlegi fideszes polgármesterek!
    Hát nem tudom hogyan lesz ebből ellenzéki győzelem??!!!
    Sehogy!