„Hálát adunk, hogy Erdély Romániához tartozik”
„Ez nem magyarság. Ez egy fogyó nép pökhendi felfuvalkodottsága” – írja a határon inneniekről egy határon túli magyar. Mit gondol egy erdélyi az anyaországi magyarok pökhendi, kirekesztő, melldöngető magyarkodásáról? Megírta kommentben:
„Már elnézést, de aki azt hiszi, hogy az erdélyi magyarok majd tömegesen mennek szavazni a magyarországi választások megrendezésekor, az súlyosan téved. Elutasítjuk TÖMEGESEN a magyarországi gondolkodásmódot és örülünk annak, hogy TÖMEGESEN visszatelepülnek az erdélyiek Romániába.
Elegünk van az állandó civakodásból, a románozásból, a lélektelenségből, a szabályokhoz való görcsös ragaszkodásból, az emberi kapcsolatok elsivatagosodásából, a keresztyénség teljes hiányából. Mindez nekünk NEM kell Erdélyben. És nem akarunk összeveszni a románokkal sem.
Eddig, amíg nem ismertük a ti viszonyaitokat, rendre azt gondoltuk, Istenem, mit is veszítettünk… Magyarország… édenkert. De most, hogy megismertük, miként is gondolkoztok, rémülten hálálkodunk, hogy Erdély Romániához tartozik, mert ha nem, ezt is olyanná tettétek volna mint a ti országotok, ahol csak az számít magyarnak, aki gyűlöli a másikat és jól tud cigányozni meg zsidózni.
Na hát ehhez, nekünk TÖMEGESEN semmi közünk. Ennek a mentalitásnak megálljt parancsolunk Románia nyugati határán. Tudjátok, ha mindkét országban éltetek volna, igen, Romániában is, amit annyira képesek vagytok szidni, akkor szerintem nagyon szégyellnétek magatokat. Tisztelet a kevés kivételnek. […]
Magyar vagyok, bármilyen meglepő. A te parciumi ismerőseid, csak látogatóba mennek Magyarországra, de nem élnek ott. Én éltem. Négy évet Magyarországon és 37 évet Romániában. Magyar vagyok, de nekem az a magyarság, amit az anyaországban annak értenek, teljesen idegen.
Megmondom, nektek mi a magyarság, legalábbis Borsodban mi az. Ordítani Kárpátia koncerteken és hullarészegen üvölteni, dögölj meg büdös zsidó. Összeesküvés elméletekben hinni és azt állítani, hogy magyarok találtak fel a világon mindent ami jelentős dolog. Más népeket állandóan pocskondiázni, a franciáktól a románokig, az oroszoktól a négerekig. Állandó cigányozás. Viccben és komolyan is. Állítani, hogy a magyar isteni nyelv. Mindenféle marhaságot elhinni, hogy a zsidók Magyarországot akarják új hazájuknak, az ivóvízkészlet miatt (csak megjegyzem, Békés és Hajdú Bihar megye Romániából importálja a vizet mert az ottani ihatatlan).
Szóval egy nyelvet beszélünk, de nem vagyunk egy nép. Közöttünk olyan hatalmas különbségek vannak, hogy a kezdeti eufória után, az erdélyi magyar rémülten néz körbe a kultúrsokk és megaláztatások meg vállalhatatlan gondolatok hatásától még reszketve: Te jó ég, hova kerültem…
Veletek ha beszélget az ember, kezdetben úgy tűnik minden rendben van, de aztán olyanokat mondtok, hogy megáll az óra a falon. Akkor rájövünk, kegyetlenül csalódtunk és nem gondolkozhatunk ugyanígy.
A magyar társadalomban van egy romlás. Nagy romlás. Az emberek nem házasodnak. nem vállalnak gyereket. Bár ezt nem mondják, de mégis úgy élnek. A Jobbik azért terjed mint a rákfene, mert olyanokat mond, amit az emberek nem mondanak ki, de úgy gondolnak. Paramilitáris szerveződések, fasiszta portálok tömege, ismétlem, tömege mérgezi az embereket.
Ez az, ami nekünk nem kell. Ez nem magyarság. Egy fogyó nép pökhendi felfuvalkodottsága. Ha ennek nem lesz vége, Magyarország fel fogja számolni önmagát. Az a nép, amely nem képes beismerni a hibáit és állandóan másokra mutogat, elveszi magától a gyógyulás lehetőségét.
A gyógyulás bűnbánattal kezdődik, nem pökhendiséggel. Erdély nem követi ezt az utat.”
9:18 de.
Mindig ezt csináljátok ha baj van magunkra hagytok ,csak a jóban akartok osztozni velünk .Köszönjükegy magyar.
9:32 de.
És? Ez csak egyetlen ember. Nem ő az egyetlen, aki határon túli magyar volt, de megtagadta magyarságát, és kiszolgálta a románokat, szerbeket stb.
Kíváncsi vagyok, ha ez az ember ugyanezt elmondaná pár székelynek, mit szólnának hozzá.
9:34 de.
Mária: ???
9:50 de.
Vipera: aha. egyetlen ember. mondja, meg is értett valamit ennek az egyetlen embernek az írásából?
mert mintha nem az ő számossága számítana, hanem amiről írt.
9:50 de.
Ez ám a fogalmazás, ez ám a konstruktív komment, he- he… ennek kb. annyi értelme volt, mint f…ngás után kezet mosni… jááj.
.
De a lényeg lejött neki, úgy látom. 🙁
9:54 de.
„..Kíváncsi vagyok, ha ez az ember ugyanezt elmondaná pár székelynek, mit szólnának hozzá…”
.
– Na, remek, a székelyeket említette. Hát, nekem vannak székely munkatársaim, és természetesen ez a téma is szóba jön néha. Röviden, ők mit gondolnak erről:
.
Pokolba az egész magyar politikusbűnözői bandával, pártállástól függetlenül, amiért pár tetves százalékért egymásnak ugrasztják a székelyt a székellyel, a románnal, mindenkit mindenkivel.
.
Világos, nem?
10:22 de.
Amikor tavaly nyáron egy hetet Erdélyben töltöttem egy kolozsvári magyarral beszélgettem minderről, miközben bemutatta nekem ezt a roppant szimpatikus és sokszínű várost.
Elmondta, hogy mennyire unja már, amikor Magyarországról érkeznek látogatók és számonkérik rajta, hogy miért nem tesz többet magyar „ügyekért”, miért nem szólal fel erélyesebben, miért nem védik jobban az erdélyi magyar örökséget? Vagy elmesélte, hogy egyszer egy magyarországi látogató levette a cipőjét Orbán Balázs háza előtt, hogy felszívhassa az erdélyi földből az energiát. Aztán felfázott és folyamatosan WC-t kellett neki keresni.
A kolozsvári idegenvezetőm mondta, hogy ő folyékonyan, anynyelvi szinten beszél románul is, nincs is gondja a román nyelvvel, a román nacionalizmussal viszont igen. Elmesélte, hogy szerinte a székely autonómia puszta álom és főleg az irritálja, amikor Budapestről mondják meg neki, hogy mit és hogyan kéne tenni Erdélyben.
Aztán Kolozsvárról elmentem Marosvásárhelyre, onnan pedig a Fogarasra egy másik privát idegenvezetővel. A székely idegenvezető is büszkén elmondta, hogy anyanyelvi szinten beszél románul, látszik hogy hazája alapvetően Erdély és nem Magyarország és mint mindenki más ő is jelezte, hogy miközben régebben valóban fejlettebb és „menőbb” volt Magyarország mint Románia, ma már nem igy van.
Egy maroknyi erdélyi fideszes pártkatona az, aki fújja a kormánypárti retorikát. Elég csak a legutóbbi választási eredményekre nézni és láthatjuk, hogyan szerepeltek le Erdélyben a fideszes satelitpártok. A legtöbb erdélyi magyar – szerintem – elsősorban élni és boldogulni akar…és ma már általában nem Magyarországon.
12:22 du.
Szívesen elhiszem, hogy az erdélyi magyarság tömegesen úgy gondolkodik, ahogy az írás írja. Bár van Erdélyből áttelepült ismerősöm, akit a családja szinte kitagadott, mert mint Budapesten élő ember, finoman szólva sem lelkesedik Orbán Viktorért. Erdélyi családja pedig igen, ott Orbán az isten.
A „pártállástól függetlenül” kitétel pedig az erdélyi atyafitól sem fogadható el. Mert nem igaz. A szoclib kormányok egyike sem csinálta azt, amit a jobboldaliak igen. Nem alapítottak szatellitpártokat, nem ugrasztották az egyik erdélyit a másiknak, nem akarták Budapestről meghatározni, hogy osszák el ar Erdélybe küldött támogatásokat stb. Tehét Erdélyben is érdemes lenne megtanulni különbséget tenni. Tudom, nem könnyű szellemi erőfeszítés – sokkal könnyebb mindenkit egy kalap alá véve lepolitikusbűnözőzni.
Az írásnak a magyarországi gondolkodásmódot, viselkedést leíró részei egyébiránt tökéletesek.
12:28 du.
És még egy dolog: lehet természetesen Magyarországot olyan szavakkal illetni, amik a cikkben írva vannak. Megérdemeljük, ez a helyzet.
Az sem kell azonban elfelejteni, hogy a rendszerváltás hajnalán, amikor tömegesen települtek át külhonból, az áttelepült külhoni értelmiség adta a szélsőjobboldal (jelesül MIÉP) szellemi magját, és ez az értelmiség vitte a haldokló és hívek után kiáltó Református Egyházat a szélsőjobboldal irányába. TGM-nek volt akkoriban egy remek írása erről – mint olyan erdélyi értelmiségi, akire fenti állításaim nem igazak.
4:18 du.
„Röviden”:
itt, ahol élek, hatalmas tömegekkel jöttek/jönnek át a román cigányok. Az asszonyok nevelik a pulyákat, vagy ippeg nagy hassal várják a következőket.
Férj dobbantott Németországba, ott dolgozik. Amikor hazajön, ha az asszony ippeg „üres”, akkor jól telepakolja, hadd szaporodjék a fajtája.
Sőt mást mondok, Romániából jöttek át „magyarok” helyesebben, akik tudtak magyarul.
Előadták, hogy Romániában, ilyen, meg olyan nagy nyomor van, aztán nagyobb házat építettek, mint az itt élők. Van autójuk és vidoran élnek. Már arra is rádöbbentem (feltételezem), az előző polgármester azért (hívta?) sőt beengedte őket, a dűlőkbe pedig a pestről cigányokat, hogy minél többen legyünk. Így kaptuk meg a városi „kinevezést”. Hangsúlyozom, ez feltételezés… Részemről.
Szép! Lélekszámtól függ, hogy várossá lettünk?! Ezek szerint, nem attól, hogy mi van itt a településen.
Egyelőre van, mert építettek egy csilivili orvosi rendelőt, de csak a háziorvosok rendelnek. No meg fogászat (nem szájsebészet!) valamint gyermekrendelés. Sem fülészet, sem szemészet, nőgyógyászatról, ideggyógyászatról ne is álmodjunk stb. stb. Reumatológiáról nem is szólva. Ha ilyen vizsgálat/kezelés szükséges, akkor irány Cegléd vagy a monori rendelés. Hangsúlyozom, kivételes esetben és nagy könyörgésre, Monor több irányból is, le van terhelve.
*
Mindez miért? Mert az orvosok nem tudják a magas bérleti díjat fizetni.
Hja igen, még szerencse, labor is van, de ott is fizetni kell, pár száz forintot a felhasznált üvegcsék miatt.
*
Megerősítem, ha egy-egy szakrendelésnél – az első vizitdíjnál akár 2000 forintot is elkérne a szakorvos, mint pl. a sebész, aztán visszatérőként (egy bajjal kezelve) maradna az 1000-1500 forint, még akkor is jól járnánk.
Ceglédre átlődörögni betegen?! Nem egy élmény. A vonat és buszköltségről nem is szólva.
Az itt élőknek nagyon is megérné, ezt így kimondva „húzósnak” hangzik a vizitdíj, de átgondolva, nem. Olcsóbb, mint a vonat-, buszköltség. A betegen, fájdalommal kegyetlen kínlódásnak érzem.
*
Hát kérem, ennyit erről, hogyan tudtak nem tudtak gondolkozni a helyi önkormányzatnál a volt fideszes polgármester+a képviselő testület.
A jelenlegi polgármester egy rendes asszony, szegény, azt sem tudja, melyik oldalon erősítsen. Hol kezdje a rendrakást. Ezen kívül ezer baja van, mert, hogy ő ugye nem „fityeszes”, így sejtem, nem kap az önkormányzat annyi pénzt, mintha ő is fityeszes volna. Az uralkodó fideszes polgármestert a választáskor – kiérdemelt, több szavazattal – kiütötte a trónjából.
Ezek után nem sok támogatásra számíthatunk, a jelenlegi fityeszes kormányunktól. Ezt tudjuk, de nehezen emésztjük meg.
G.B.
1:37 du.
Sokszor voltam Erdélyben,
sok magyarral beszéltem, egy sem volt közöttük, aki ne szeretett volna Magyarországhoz tartozni.
10:11 de.
A cikk legszellemesebb és legtalálóbb mondata:
„Egy fogyó nép felfuvalkodott pökhendisége”
Ennek van egy természetrajzi, pontosabban csillagászati analógiája:
Amikor majd egyszer a tartalékok fogytával a Napunk anyaga is elkezd fogyni, a csökkenő gravitáció okán fokozatosan felfúvódik, s egy ún. vörös óriássá növi ki magát. Ezalatt szép lassan magába olvasztja, bekebelezi a Naprendszer összes bolygóját a holdastul, és porgyűrűstől együtt. De ez a felfuvalkodott dicsőség sem tart ám örökké. Az így nagy gázgömbbé növekedett gigász ekkorra igen-alacsony sűrűségű részecskéi visszazuhannak a középső mag vonzásába, mígnem az egész egy ún. fehér törpévé zsugorodik össze. Ott aztán, a további gravitációs nyomás következtében e fényes törpe felrobban, egy nagyméretű gázgyűrűvé – olyasféle füstkarikává – degradálódik…
Ennyi marad meg a csillag régi dicsőségéből is…
.
4:53 de.
Mint Magyarországon 1975 óta élő erdélyi származású ,teljesen egyetértek a cikkben foglaltakkal,e hosszú idő alatt nekem ettől sokkal katasztrofálisabb a véleményem,ugyan Kárpátia koncertekre elvből nem járok,de teljesen megtestesíti mindazt ami jellemzi a mai Magyarországot.A mai és régebben szunnyadó fasiszta szellemiségű országot.Ráadásként amikor kormányzati,törvénykezési szinten is elősegítik a diszkriminációt,a kirekesztést ,az uszítást,mindezt potenciális szavazó bázisért,akik pedig nyilván azt hiszik,hogy a kormány magyarság tudata az ami miatt pedálozik a határon túliak kegyeiért.
Sajnos korom és egyéb akadályozó tényezők miatt már nem tudok visszatelepülni Erdélybe de megtenném,mert ez az ország már nem az mint amikor nagy reményekkel megérkeztem.ENNEK AZ ORSZÁGNAK KÖZE NINCS AZ ANYAORSZÁGHOZ.Az anyákról nekem más eszményképeim vannak,legalábbis az erdélyi anyámról.
A kormányzati szintre emelt diszkrimináció ékes példája a székely zászló használata a parlament épületén,ahova állami zászlókat van helye kitűzni.Természetesen a jobbik egy EU-s zászlót ledobott a Kossuth térre,egyet pedig a WC-be .Ez ellen a kormány és parlament vezetői egyetlen szóval sem reagáltak.Tény azonban ,hogy a székely zászlókat kötelező volt kitűzni minden polgármesteri hivatal elé,a nemzetinek titulált alaptörvényt pedig a fogadó helyiségekben volt kötelező elhelyezni.Ez engem Ceausescura emlékeztet,igaz sok más esemény is.Ami a székely zászlót illeti,megjegyzem,hogy Románia 2 és fél megyéjében élnek székelyek,Kovászna,Hargita és Maros egy részében,ez mindösszesen kb.700 ezer főt jelent a Romániában élő 1,3 millió magyarból,kérdezem én a többi megye:Máramaros,Szilágy,Kolozs,Arad,Bihar,Beszterce,stb magyarjai mennyivel értéktelenebbek a székelyektől? Semmivel,csak ezeket az embereket Magyarországhoz való közelségük miatt már nem lehet hülyíteni,megtéveszteni.Ennek a zászlónak semmi köze a történelmi székely zászlóhoz,ez 2004-ben készült.
http://www.origo.hu/tudomany/tortenelem/20130211-a-szekely-zaszlo-es-jelkepei.html
Szóval annyit elértek,hogy minden egyes intézkedésükkel olajat öntenek a szunnyadó tűzre,annyira,hogy már az új román elnök,Johannis is beszólt Orbánnak.
Együtt tanultunk éltünk és barátkoztunk,udvaroltunk a románakkal,természetesen hülyék mindkét oldalon voltak,de megvoltunk egymással,addig míg a magyar politika el nem kezdett a magyar nemzetről papolni,ami sehol sincs,mert a nemzet mint olyan üres fejű emberekből nem képez nemzetet,ahhoz valami más kell,tartalom,öntudat,békesség,tolerancia,egyenlőség.
A magyarokból ez mind hiányzik,ami megmaradt az ,hogyan tudjunk a másik hátán előbbre jutni.Persze visszaemlékezvén a szappan turizmusra,kérdezzünk meg két generációt Magyarországon mit tud Romániáról,Erdélyről,mit tudnak az emberekről, a természeti kincsekről,mit tudnak pl.a román művészekről,nem sorolnám,mert felesleges is,innen mondom,hogy semmit,de azt viszont állítom,hogy a székely sem tud egyetlen sort sem Eminescu verseiből,Vagy Rebreanu Akasztottak erdeje regényéből.
Én már nem szomorú hanem dühödt ember vagyok amiért a magyarságomat a magyar anyaországnak nevezett politikai képződmény sárba taposta,nem most de folyamatosan.
8:10 de.
Ille István, C. A!
Gratulálok az alapos nemzettudat romboló munkájukhoz! Bizony, sokat kell még hazudniuk, míg célba érnek.
De egy más beírás miatt merészkedtem szólásra: A „a-kolcsonos-megertes-jegyeben” című után van egy kommentár:
„….ott van a KMH-n a legújabb írás, ami egyértelműen megvilágítja a megszállás előzményeit. jót tett volna, ha az “emlékmű” döntnökei ezt olvashatták volna….”
Hogyan lehet ezt a rém-intelligensen megadott cikket megtalálni? 2015-ben a legfrissebb? Vagy egy X-időponttól a legfrissebb? Bevallom érdekel, hogy ilyen bal-liberális körökben mit gondolnak a megszállás előzményeinek. (Ugyanis, gyanúsan jól jött a partraszállóknak az 1944-es megszállás.)
8:21 de.
rajgy: csak, hogy ne maradjon tudatlan
http://kanadaihirlap.com/2014/07/15/a-kolcsonos-megertes-jegyeben/ ha olvasta, nem árt még egyszer olvasnia, hátha felfog belőle valamit.
amit meg hiányolt: http://kanadaihirlap.com/2014/07/23/a-nemet-megszallas-es-a-magyarorszagi-zsido-holokauszt-nem-mainstream-nezetben-1/
http://kanadaihirlap.com/2014/07/23/a-nemet-megszallas-es-a-magyarorszagi-zsido-holokauszt-nem-mainstream-nezetben-2/
stb. Gondolom, a fejezetcímeket be tudja helyettesíteni, egészen 6-ig tart.
Amúgy a cikk, amihez hozzászólt, nem a saját termésem, se C.A-é. Sajnos, egy tisztán látó erdélyi magyaré, aki még időben repatriált.
Fel kell, hogy világosítsam, a maga féléknek még a hazugság is elégséges szellemi táplálék. Tudja, van, aki még soha nem hazudott 🙂
5:23 de.
Egy nagy bajom van ezzel az írással: általánosít. Ami könnyű, én is megtehetném, de inkább nem…
5:44 de.
„…örülünk annak, hogy TÖMEGESEN visszatelepülnek az erdélyiek Romániába”
No, még annyit, hogy aki a fenti mondatot leírta, ahelyett, hogy azt írta volna, „…visszatelepednek az erdélyiek E r d é ly b e”, hát annak érzelmileg annyi köze van a magyarokhoz, de az erdélyiekhez is, mint Gyurcsány Ferencnek a 2004-es honosítási népszavazáskor.
S kb. ilyen szintü a helyzetfelismérése és tisztánlátása is.
5:21 de.
Még egyszer elolvastam a cikket, az az kommentelő legalább olyan pökhendi, mint akiket bírál. Ráadásul egy nagyon szűk rétegről beszél, mert a magyarországiak túlnyomó többsége egyáltalán nem így gondolkodik. De olvasva ezt a kommentet, felvizsgálják a kedvező véleményüket…
11:48 de.
Orbán megmondta bevándorlók pedig nem kellenek ez mindenkire vonatkozik valószínüleg az erdélyiekre is,vagy nem?
11:48 de.
HA A SZÉKELY MAGYAR, AKKOR MIÉRT IS VAN NEKI KÜLÖN HIMNUSZA, MEG ZÁSZLAJA ?
12:23 du.
Szerintem is megosztó szándékkal íródott a cikk, és sajnos talált hozzá partnereket.
12:24 du.
DonGolo
Szerinted, akkor már nem is magyarok a székelyek, ha saját himnuszuk is van? Erőltetett és rosszindulatú logika.
2:39 du.
Ille István,
Az első linket kösz.
Nem fogja elhinni, de az 1-6 ig végződést már korábban kipróbáltam, és csak azért szóltam mert a „-1” re végződés nem működött, (ahogy a válaszában most sem).
3:01 du.
rajgy: lehet, hogy más címszóval jött le. Nem gondolom, hogy a lényeget illetően sok minden kimaradt volna, amolyan felvezetés volt. Remélem, tudott valamennyi ismeretet abszolválni belőlük. Ha nem, attól se lesznek álmatlan éjszakáim.
http://kanadaihirlap.com/2014/07/21/a-nemzeti-torteneszasszony-szerint-a-vilag/
Ez volt a bevezető, a többi pedig a megadott linksoron működik.
Jó szórakozást!
Amúgy kit tekint szélső (?) balliberális médiamunkásnak? Bár attól tartok, maga a médiamunkás szó sincs rendesen a helyén a fogalmi rendszerében. Mi ugyanis – a médiamunkásokkal ellentétben – nem kapunk honort azért, hogy megcsaholjuk – míly kulturált kitétel! – a mit is? Amúgy nem gondolom, hogy e művelethez szükségünk lenne a maga jóváhagyására 🙂
3:14 du.
„Erdélyben születtem,
de ettől még magyar vagyok
A világsztárokat megelőző Világkupa-bronzérmes alpesisíző úgy érzi, még közel sem ért fel a csúcsra. Interjú.”(Origo)