Göllner András levele a torontói Magyar Házról és a 600 ezer dolláros magyar adófizetői támogatásról

2015 november 15 10:35 de.48 hozzászólás

A új torontói Magyar Ház felépítéséhez több mint 130 millió forinttal járult hozzá Magyarország kormánya. Göllner András, a Kanadai Magyar Demokratikus Charta alapítója írta az alábbi nyílt levelet Maros Zoltánnak, a torontói székhelyű Kanadai Magyar Televíziónak. A KMTV producere- többekkel együtt – kitüntetést vehetett át Szabó Stefániától, Magyarország torontői főkonzuljától az új Kanadai Magyar Kultúrközpontban. 

Kedves Zoltán:

Jók a felvételek, örülök, hogy van egy szép új otthona a torontói magyaroknak és gratulálok a kitüntetésedhez is. Bizonyára kiérdemelted. Az egész ünnepséggel, és tudósításoddal viszont egy komoly problémám van és kérlek továbbítsd levelem Szabó Stefániának, a kitüntetett kollegáknak és a FIDESZ-t képviselő kormánytagoknak. Megkérném Christopher Adamot, a KMH főszerkesztőjét, hogy amennyiben jónak látja, bátran közölje levelem tartalmát a KMH és a HFP olvasóival.

Magyarország adománya a torontói Magyar Ház felépítéséhez – majdnem 600,000 dollár – nem a FIDESZ kasszájából jött, hanem a magyar adófizetők zsebéből. Ez egy össznépi támogatás volt. A tisztesség megkövetelte volna, hogy az ünnepségen egyforma szinten részesüljenek elismerésben a magyar parlament demokratikus pártjai is. A hazai támogatás nem csak a FIDESZ érdeme hanem azoké is akik a demokratikus rend védelmében, a FIDESZ-szel ellentétes politikai nézeteket vallanak. Ahelyett hogy ezt elismerte volna Szabó Stefánia, beszédébe kizárólag a FIDESZ-t emelte ki, és félreérthetetlenül azt mondta, hogy a másik parlamenti pártok, kormányzatok kizárólag a lefelé vezető hullámvasúti ülésekben ültek. Ez egy kistílű és igazságtalan nyilatkozat volt melyet tisztázni kell, mert sérti a magyar társadalom 73%-át akik köztudottan nem a FIDESZ-re szavaztak, viszont tisztességes adófizetők és az ő fillérjeik is szerves részét képzik a fent említett támogatásnak.

A FIDESZ kormány megtehette volna, hogy az adófizetők pénzének osztogatása közepette, elismeri azokat is akik nem a FIDESZ-re szavaztak, viszont hozzájárultak pénzükkel a Magyar Ház felújjításához. A befogadás helyett, a FIDESZ a megosztás és a kirekesztés útját választotta. Számomra elszomorító, hogy az új Magyar Ház vezetősége együttműködött ezzel a megosztó, kirekesztő magatartással.

A másik gondom talán személyesnek vehető, de idetartozik: Nem értem Szabó Stefánia miért hallgatta el KMH és a KMDC nevét amikor elismerő szavakkal éltette a kanadai magyar közösségeket a torontói Magyar Ház létrejövetelével kapcsolatban. Mint a KMDC alapítója és országos szóvivője, több alkalommal is kifejeztem tszemélyes és a KMDC támogatását e kulturális központ létrejövetelével kapcsolatban. Felajánlottam, hogy akár egy beszédet is mondanék a megnyitó ünnepségen. Nem értem, hogy Chris Adam és jómagamat miért nem volt képes meghívni erre az ünnepségre a magyar főkonzulátus, miért lettek kirekesztve megint azok akik nem a FIDESZ politikai útvonalát követik, bár lelkesen támogatták e háznak a létrejövetelét ?

Miért nem tudta Szabó Stefánia kimondani a KMH nevét amikor egy tudósításra hivatkozott bevezető beszédében mely köztudottan a KMH oldalain lett rögzítve ? Miért kell elhallgatni mindazokat akik nem a FIDESZ szekerét tolják e tájon, miért kell ilyen egyoldalú, önző, megosztó módon csinálni mindezt ? A torontó Magyar Ház és a FIDESZ miért nem képes hazafinak, hasznos közösségi tagoknak tekinteni azokat akik nem a FIDESZ nótáját fújják ? Mikor lesz már ennek vége ?

Üdvözlettel:

Dr. Göllner András                                                                                                                                                                      
A Kanadai Magyar Demokratikus Charta Alapítója, országos szóvivője

Tarlós István középen, a torontói Székely bálon vett részt, amelyet múlt hétvégén szerveztek az új torontói Magyar Házban. Fotó: Magyarország torontói Főkonzulátusa.

Tarlós István főpolgármester középen, a torontói Székely bálon vett részt, amelyet múlt hétvégén szerveztek az új torontói Magyar Házban. Fotó: Magyarország torontói Főkonzulátusa.

A Kanadai Magyar Hírlap tudósításai a torontói Magyar Házról:

Tíz évre biztosított a torontói Magyar Ház működési költsége

Bemutatták az épülő új torontói Magyar Házat a KMTV-ben (videó!)

Elindultak az újjáépítési munkák az új torontói Magyar Ház létrehozására

A jobboldali kanadai magyarok feljelentették Orbánéknál a torontói Magyar Ház elnökét

Már bontják a torontói Magyar Házat

Könyvbemutató Torontóban: kalapot emelnek a torontói magyar ház emlékére

Négy ingatlan közül választhat a székház nélkül maradt torontói Magyar Ház

A torontói Magyar Ház elkezdte tartózásainak kifizetését

Néhány szó a torontói Magyar Ház történetéhez

Búcsúznak a torontói magyar kultúrközpont székházától

Eladták a torontói Magyar Házat

Szőcs Klári a torontói Magyar Ház új elnöke

48 hozzászólás

  • Előszöris valahol elgondolkoztató, hogy a rohamosan növekvő gyermekéhezési gondokkal küzdő anyaországunk egy ilyen csekély összeggel támogatja nem egészen éhhalál küszöbén álló itteni magyarságunkat – miközben a gyermekétkeztetési programot most éppen levették a napirendről a Parlamentben, mert nincs rá forrás…
    Tegye fel a kezét, aki meg volt hívva erre a fényes megnyitóra, aki nem a Fidesz-KDNP-Jobbik frakciót képviselte ilyen vagy olyan formában. Még akkor is, ha több száz órát dolgozott az új Magyar Házért. Különben meg végtelenül örülök, hogy végre új otthonra találtunk és alig várom, hogy elmehessek egy érdekes eseményre. Szívesen fogadnék egy meghívót is, mint hosszan szolgáló tagja a magyar kulturális közösségnek, mint az iskola tanára és a Scola Cantorum kórus tagja.

  • Azt gondoltam volna, hogy Gollner Andras irasa fellobbant eros parbeszedet, de hat nem. A csend itt magaert beszel.

  • Agi Vezer
    2015 november 15
    7:16 du.
    Bizony, magáért.
    A csend pedig azt jelenti, várjuk a választ az illetékesektől..

  • Agi Vezér!

    Engem kifejezetten érdekel,te hogyan értékeled ezt a csendet, azaz mit értesz azalatt, hogy a csend magáért beszél?
    Túl azon, hogy egyetértek falusival, és valóban várjuk a választ az illetékesektől,azért a „rosszindulatom” odáig terjed, hogy változatlanul nem tudom felfogni és megérteni, mi a fenének a torontói Magyar Ház megépítéséhez vagy fenntartásához, vagy akár felújításához a magyar adófizetők forintjai ?

    Túl azon, hogy már jó ideje szabadon haza lehetett és lehet jönni – tehát aki üldöztetés áldozata, menekült, azaz szíve szerint nem hagyta volna el az országot csak „muszájbó”l tette – annak már régóta szabad az út…
    Persze megértem, ha menet közben úgy alakult, hogy ott épített ki valaki egzisztenciát, munkája, otthona, sokasodó családja,vállalkozása vagy egyéb jól megfontolt érdeke oda köti – oké, eltelt sok év és ez már egy más világ, sehova nem lehet úgy visszamenni ahogyan eljöttünk, de akkor ha ennek ellenére „külsődlegesen” is magyar akar maradni valaki, akkor azt tegye a saját és ne a magyar adófizetők számlájára! Ha magyar ház kell – építsenek maguknak ! Hogy az egyéb gazdasági kivándorlókról, jobb megélhetés reményében új hazát keresőkről meg már ne is beszéljek….

    Itthon egyébként a kutya sem kéri ki a véleményünket, hogy kit és mennyivel támogassunk az adóinkból, eközben a szó szoros értelmében a létminimum alatt élő családok százezrei kapnak olyan összeget segélyként, ami nagyon szorosan beosztva is max.5-6 napra elegendő élelemhez juttatja őket ( semmi luxus, csak a legszükségesebb, abból is minimális! ) és akkor még rezsit nem fizettek, gyógyszert stb semmi mást nem vettek és hol van a hónap többi napja?
    A torontói magyarok, – ugyanúgy mint a világ bármely pontján élő, önszántából máshol letelepedett magyarok – építsenek és tartsanak fenn maguknak magyar házat, hogy a bennük dúló magyar-érzést méltó módon ápolhassák!
    Nem tudom mekkora házról van szó és milyen költségvetéssel épült, azt meg pláne nem, hogy erre hány magyar származású kanadai magyar van, de felteszem nem rászorulók és ha akarnák megtudnák teremteni maguknak önerőből – azt a méretű és minőségű teret és miliőt, melyet méltónak érezhetnének e célra!

    Tehát az én gondom ezzel a magyar házzal már itt kezdődik, és ott folytatódik ahol Göllner A.is írta, hogy az egészet a Fidesz kormány adományaként kezelik – mert ha ez így lenne, akkor kéretik a Fideszt támogató magyar adófizetők járuljanak a kasszához, és adják össze az eme nemes célra szánt összeget: kíváncsi lennék mekkora lenne a tolongás – ott is itt is!
    De amíg a „nagykalapból” azaz mindenkiéből gálánskodik a magyar kormány – addig legyen már természetes mindannyiunk legalább elvi( szóbeli) jelenléte!

    Szabó Stefánia ilyenformán persze, hogy nem mond olyasmit ami esetleg nem tetszene a Fidesz kormánynak – gondolom neki aztán tök mindegy hogy kitől – amíg jön a pénz, azt és úgy tesz és mond ahogyan a „megrendelő óhajtja”, jelen esetben Orbánék!
    Itthon régóta így működnek a dolgok, ezért értem, hogy Göllner és C.Adam méltatlannak találják az eljárást, de hát ez a Fidesz tempó!

    Azonban hozzá kell tennem, hogy nem pusztán a kanadai magyar közösségekkel vagyok így, azaz mérgezett tollam hegyét nem (csak) rájuk hegyeztem – bármely más pontján a világnak ahol a jelenlévő magyarság támogatása nem rászorultsági alapon a kiszolgáltatott és méltatlan helyzetben lévők megsegítésén alapul, hanem nyilvánvaló politikai érdekeket szolgál, – ott igen, minden fillért fölöslegesnek és önös érdekeket szolgálónak érzek!
    A 600.000 dollárból nagyon sok falu és kis település fűtetlen szobáját be lehetne melegíteni, vagy a régen kikapcsolt villanyórákat üzembe lehetne helyezni ismét!
    A napi szinten elegendő élelemhez nem jutó – azaz éhező – gyermekekről meg már nem is szólok, hisz egyértelmű demagógiának tűnne – ám javasolnám, a legközelebbi hévizi áztatókúrával egybekötni egy kis látogatást az óhaza egyes vidékein: saját szemmel nézni, saját füllel hallgatni, és esetleg a saját ésszel felfogni hogyan élnek itt emberek….

    Nem tudom az nagyon utópisztikus lenne – e, a legközelebbi támogatáskor azt mondani a magyar miniszterelnöknek, hogy „nagyon köszönjük az irántunk való jóságát,értékeljük is megfelelően – de Magyarországon jártunk alkalmával olyat láttunk, hallottunk, amit sokáig nem felejtünk, adja tehát ezt az összeget oda ahonnan az nagyon hiányzik,az óhazában”

    Na ez mekkora gyomros lenne a töltött zokninak, bár kétlem hogy felfogná, vagy nagyon foglalkoztatná !

  • Miklós Bánfi:
    Nono..nem úgy van az kérem.
    Azt kő támogatni , aki jó erőben van !
    Azé , hogy 15 évek múlva is tudjon szavazni , oda ahová kő.
    Aki meg már úgyis az éhenhalás szélén van , azt minek támogatni ? Az olyan, ha felcseperedik kitudja mikorra, különben is arra szavaz amerről a szél fúj…fúújjj…

  • Geysa vettem szomorú szarkazmusod és osztom nézeted.

    Besancon,
    Minden szavaddal egyetértek, sőt a helyzet valószínűleg még ennél is rosszabb.. Ez magában foglalja a pénz lopás, sikkasztás, közpénzzel való visszaélés, megvesztegetés, pénzmosás, korrupció fogalmát és folytathatnánk a listát.
    Kezdem azzal, hogy a pénz eleve megvolt az új Magyar Házra. Ez az „aprópénz” másról szól, amit nekem nyílván nem kell elmagyaráznom.
    A pénz ezenkívül is ömlött már ide számolatlanul és ellenőrizetlenül abba a pár meghatárózó zsebbe, akik a szavazatvásárlás beépített kiskirályai voltak. Jó munkát végeztek…
    Jól írod, itt senki nem szorult rá arra a pénzre. Csak Torontóban 80 ezer magyar van, akiknek csak egy nagyon apró százaléka (max 3-4) tenné be valaha a lábát a Magyar Házba.
    A ház meg nem egy ház, hanem egy raktár komplexum hodály, aminek a nagy része már ki van adva idegeneknek, ami fedezi a költségek egy nagy részét.
    Ezt leírom, itt már tudják is a véleményem, meg én is az övéket. De én leírom az igazit: Se nem vagyok magyarellenes, se nem vagyok liberális, maximum részben, semmilyen érdekem nincs ebben és az ellenkezőjében se, csak a lelkiismeretem gyötör az ő helyükben az igazságérzetemmel együtt. Az, hogy otthon ezek a mutyik ugyanígy működnek, meg nem szépségtapasz…
    Volt itt 3 millió plusz pénz az eladott volt Magyar Házból. Az én nézetem szerint abból egy sokkal kisebb igazi Magyar Házat kellett volna venni vagy építeni. És mégegyszer: nem a magyar adófizetők pénzéből!!!

  • Kedves Christopher Ádám,

    „A KMTV producere- többekkel együtt – kitüntetést vehetett át Szabó Stefániától, Magyarország torontői főkonzuljától az új Kanadai Magyar Kultúrközpontban.”

    Milyen kitüntetést vettem én át?
    Elképesztő az a pongyolaság, ahogy az információkkal dobálodzol.
    Szeretném, ha elnéző sorok kíséretében korrigálnád a headline-t!

    Köszönöm: Maros Zoltán

  • Christopher Adam

    Kedves Zoli,

    Köszönöm kommentedet, de nem korrigáljuk a headline-t.

    üdv.
    Chris

  • Miklos Banfi:
    A szarkazmusom ?
    Lehet hogy volt nekem olyan valamikor.
    De már az sincs meg:elment vízre,villanyra fűtésre…

  • Maroskám, upppsz…

  • Upppsz vagy nem upppsz, még jó, hogy Kanadai-Magyar Demokratikus Charta-nak nevezik magukat.
    Ha valaki tudja, hogy nincs igaza és megsem változtatja meg azt ami nem fedi a valóságot, az mitől demokratikus?
    A Pál utcai fiúkra gondolva tudnék jobb nevet is javasolni.

  • Zoltan Maros: hajrá, javasoljon. Mondjuk, a KMH nem nevezi magát Demokratikus Chartának, szóval, ne tartsa vissza magát, javasoljon jobb nevet.
    Maga szerint kinek nincs igaza? A maga valósága, mégis, micsoda?
    Mindegy, csak játszadozom magával. Tudja, számomra jó szórakozás. Chris meg, ha akarja, helyre teszi magát.

  • Tekintettel a kettős állampolgárság kiterjesztésére, ez a fajta állami támogatás nem más, mint k o r r u p c i ó – az állampolgárok adópénzeiből – előre tekintve a 18-as választások nekik kedvező kimenetelére…
    Ez a rezsim egyelőre csak annyiban különbözik a hitleritől, hogy ma még az ilyen kegyeket nem fizikai erőszakkal veszi ki és szórja szanaszét a közös kasszából…

  • Ahogy ezt a kedves fotó-illusztrációt elnézem, egyelőre elég kopárak a falak és jelenlevők kénytelenek megelégedni Tarlós tábla-képével, ti. fapofájával.
    Ámde, nem lesz ez így sokáig, hisz Orbanini nem véletlen hozta létre bennfenteseiből a maga művészeti akadémiáját (az MMA-t), hogy az ilyen és hasonló bázisai üres falait megtöltsék eredeti, igaz és mélymagyar(!) alkotásokkal. Már biztosan ott tolonganak az előre kiválasztottak, hogy az eddig raktáron porosodó opuszaikat végre elsózhassák a hazafias érzelmű kanadai magyar „műértőknek”. Na persze nem ingyen, ezt is az adóforintjainkból fedezve akasztják majd a Magyarház falaira… Magyarul szólva, így fedeztetik a mi pénzünket, hogy szaporodjék. S hogy ebből mikor jut hazai magyarok szociális céljaira? Az egyelőre, 80 évre titkosítva… 🙁

  • Bravó Gordon:) Bár ezt a stílust ők úgyse értik…

  • A Kordon és a Gordon között van egy kis különbség, ha a sokat emlegetett helyesírásra gondolok, már akkor is.

  • Marosikám mit jajveszékel ?
    Nem lehet mindig mindenütt nyerni !
    Az igazi üzletember tud veszíteni is.Nem így Maga !

  • Persze, mert én nem vagyok üzletember.
    Egyébként van Önnek nick nevén kívül Ön által felvállalható neve is?

  • Elmagyarázhatnám a szójátékot, de inkább a hozzászólás velejénél maradnék, ami egy igazi homerun.
    Dehát valóban, miért nincs eddig semmi ellenvetés vagy magyarázat a cikk tartalmára, ne adj Isten elmagyarázni, hogy miért is kellett ezt a pénzt adni és kapni, amikor erre szerintem nem volt szükség, és ne legyen már demagógia, hogy kapásból tudnék 10 helyet, ahol erre a pénzre égető szükség lenne.

  • Zoltan Maros
    2015 november 19
    4:44 du.
    Zoltán. A kitüntetés, és az oklevéllel megspékelt elismerés között nagyon vékony a vonal.
    Köztudatban azonos. Te átvettél egy ilyet.(Az ominózus videón 9:3O-nál)

  • KORDON BLUED !

    Ahogy bölcs Parkinson megállapítja, az irodaház meghozza a maga kellékeit, bútorzatát, hivatalnokait akikhez külön jár még íróasztal, nameg titkárnő is, akinek ugyancsak kijár egy plusz szobácska íróasztallal. Szóval bizony az „üres falak” hasonlatod tényleg előre vetíti, az orbáni MMA nagy lehetőségét, az igaz magyar művészek propagálásában ezeken a az egyelőre még kopár fehér falakon.
    De mit is mondjak, a Fekete féle mű „akadémia” rohamléptekkel halad előre a magyar opusz-termés elvetésében, vagy inkább aratásában. A legújabb ötlete, hogy egy . s z á l l o d á t . akaródzik nyitnia… Gondoljunk csak bele, hogy ott aztán mennyi szabad falfelület áll majd rendelkezésére az magyarszívű akadémista alkotó mesterek sokaságának sokatmondó művei részére.
    Például az előtér és hall szinte kitárulkozik egy 2006-os lovasroham ismételt megörökítésére, ahol majd Orbán Vezért mint az ellen sereget vezető pánczélos vitéz üli meg a muraközi paripáját. Azért muraközit, mert az elég testes ló ahhoz, hogy ellensúlyozza gazdájának előnytelen, hogy úgy mondjam dagadt látványát.
    De visszatérve a kiinduláshoz, Parkinson Törvényében nemcsak az épületek önműködő, önfelszerelő automatizmusát ismerhetjük meg, de a fölöslegesen létrehozott szervek, hivatalok önproduktív kiteljesedését és felszerelkezését ugyancsak fölösleges ezzel-azzal és mindenféle más állítólag művészi, de főleg nacionalista hülyeségekkel is, akárcsak hamarosan ez a Kanaday Magyarház is… 😀

  • ui jav.
    Az pénzéhes akadémista mesterek…

  • Van hát .
    Csak azt nem mondom meg.
    Akiket illet , pontosan tudják itt.

  • mr. Zoltan Maros ! 10,50 + 4,44/II.sor.

    Tulképp mi is a baja a becsületes nick-nevemmel?
    Abban igaza van, hogy a kordon az egy ideiglenes kerítésféle, vagy egy mozdítható lábak között kifeszített kötél, míg a gordon egy nem éppen apró, sőt egy állati nagy vonós hangszer amely nélkülözhetetlen kelléke a leghíresebb szimfonikus zenekaroknak, de bizonyos dzsessz orkesztereknek is. Ezzel szemben a cordon bleu nevű szakácsművészeti terméket mégis azért kevertem bele a témába, hogy az olvasót mégis emlékeztesse valami művészi élményre, valami másfajta kellemesre is.
    Most, hogy ezt a bonyolult összefüggést végre tisztáztuk így négyszem közt, azt is elárulom, hogy a KORDON a mi szeretett Vezérünk – Kisgömböc – egykori törvénysértő hőstettére emlékeztesse a nosztalgiára hajlamos olvtársakat, mint feltételezem, pl. önt is, amelyet az akkor még az általa 1944-es (Horthy minta szerint) nem is átalakított Kossuth Lajosr téren a felbérelt 2006-os huligán és nemzeti zászlós, az ország főterén mindent összehugyozó hívei ellen felállított kordont sk. és a hozzá hasonló csatlósaival, hozott szerszámokkal lebontotta, amiért a magyar bíróság által – garázdaság címén – megrovás büntetésben részesült.
    Mindehhez a >cordon bleu< okán, hogy ne legyen mégse annyira direkt a dolog hát hozzá csaptam egy BLUED-t ami az ilyen tudálékos, humortalan alakokban afféle polgárpukkasztó helyesírási hibaként válik teljessé, jelzős szerkezetűvé a már rég magyarrá lett "b l ő d"-del bővítve a nemzetvezető e tettének ezt a minőségét.
    Remélem e részletes tájékoztatóm kielégítően megnyugtatta Önt. Én aki itthon szolgálom a hazámat – nem Kanadában – csak azt nem értem, hogy évek óta, egy ilyen semmiség miért is izgatja ennyire még mindig. Épp ezért: Rejtő után, persze, "Nevem Van… Nevem, az van…" 😀

  • ui.
    Egyébként ez a mindent összehugyozó csapat ma, a szintén a mi Führerünk által alapított Jobbik nevű pártnak az élcsapata… Kordon 🙂

  • Kordon!
    Rá se ránts!
    Úgy látszik igaz az a bölcselet, miszerint mindenkinek, így Maros olv-társnak is, az üléspontja határozza meg az álláspontját. Nézd meg az önéletrajzát: 2003-tól Kanadai Magyar Kultúrközpont; 2011-től Magyar képek TV produkció… és még azt állítja magáról, hogy ő egy „független magyar gondolkodó”. Aha, persze, már az első munkaköréből is kitűnik, hogy nagy valószínűséggel még I.Orbanisztán (1998-2002.) kormánya jelölte Őt arra a posztra. Aztán ez a 2011-től (2010.-fülkeforr után 1 évvel se) is világos, hogy ismét-csak egy hazai kormánymegbizatást teljesít odakint is. Talán jutalom az első teljesítményéért.
    Hogy kíváncsiskodik, melegen érdeklődik a nickneved mibenlétéről és annak „helyesírási” specialitásairól…? Az csak természetes, hisz az informatika-média és az informatika-management a szakterülete. Istenem, hát ez a hivatása, vagyis, hogy információkat gyűjtsön mások magán adatairól.
    Nos, ahogy a bölcs magyar mondja az ilyenről,
    „lassú víz partot mos”.
    ;oĐ

  • ˙

    – „Maros vize folyik csendesen.”

  • Sok nagyokos magyarországi magyar idejön egy kanadai website-ra és osztja az észt.
    Hősködik, hogy otthon szolgálja a hont.
    Kérdezem, kit érdekel ez a nyálas duma?
    Ha annyira szar otthon, akkor vedd a kalapod és húzz el a francba onnan!
    Sok hisztiző, nyálas szövegű szarkeverőre nem hiszem,hogy szükségünk van Kanadában.
    Otthon egymás között éljétek ki kisded baromságaitokat és hagyjátok minket nyugodtan élni itt.
    Nincs szükségünk a baromkodásaitokra!!!!!

  • Málnaszörpbe mártott miklos!

  • Kordon, minden szavad ott van. Pontosan egyetértek vele, sőt a stílusod is igen tetszik, azonban itt egy kicsit árnyékra vetődtél, mert Maros Zoli nem neked ment, a neveddel kapcsolatban, hanem engem próbált kóstolgatni a Rád reagálásomban ejtett szójáték kapcsán, aminek még további felhangjai vannak, amiről Te nem tudhatsz, ő meg nem értette vagy nem akarta megérteni. Egyébként erre utal málnaszőr barátunkra ejtett rövidke második kóstolása is.
    Dehát ez mind csak málnaszőrhasogatás, mert csak arra jó, hogy a főtémáról menjen a terelés…
    Nem vagyok naív, a kérdéseimre vannak válaszok, csak azok már is tutti titkosítva és zsebesítve vannak és nem fog rájuk fényderülni.

  • Torontói
    2015 november 21
    7:21 de.
    Idezsdrága jótezsvírem, Nagyvárosi.
    Tod, mink itten falunn asztatat gondútuk, hogy a demamgőg grácija (vagy mijafranc) arrú szóll, hogy akárhunnanis gyövel a vílemíny, asztatat tisztőnyi köll akkoris ha nemírtő eggyet vele.. Mer’hogyám Gencsapáti-Nardánnis óvasnak uyjságott, meg van nmekijjuk intenettyük, oszt belelátnak a világ pulzájába..
    dehamán eccer illenszípen összegyüttünk, meghivnálak ideja faluba kéddeci fédecire. A tanittóur aszongya, hogy szivessen beszígetne veled, mer startisztikát csinyáll (az ollasmi, hogy hüjesígeket kírdez, oszt a vígin összeaggya) aszt kiváncsi lenne rája, hogy tenekednek, mind kivulállónak mija vílemínyed a zinteligencijárú.
    szal, maj szójjá, ha errejáró.

  • málnaszőr
    2015 november 21
    1:47 de.
    Halihó. A Magyar Képeket valakinek át kellett veni Kosaras Pufi halála után. Igaz, ő inkább kultúrális és érdekességorientált volt, nemigazán foglalkozott a politiká
    val. Gondolom Maros Zoltán Pufi feleségének, Mirának a felkérésére lett producer. (Mira próbálta néhány hónapig vinni, de az Omni nem találta jó minőségünek az anyagot, így ismétléseket adott heteken keresztül.)Hogy azóta sokat változott a Magyar Képek, nem biztos, hogy az ő hibája..

  • Na végre, ezzel kellett volna kezdeni. Sok érdekeset mond Ágnes, kiváncsian várjuk a második részt.

  • Torontóikám maguk meg ne szavazzanak oyanokat be minekünk onnan a távolból , akiket kuvvául nem szeretnénk. Magyarország a magyaroké !!
    Az a magyar , aki ITT dolgozik-adózik és szenved.Aki meg nem , az magyar-anyanyelvű kanadai , román , piréziai állampolgár. A nyelvi közösségen kívül más közös nincs bennünk. Csak azért mert valaki magyar anyanyelvű , az én szememben semmivel sem lesz több mint az a szerencsétlen menekült aki a biztos halál elől menekül .
    Érti apuskám ?

  • Dubois:
    A Magyar Tudományos Akadémia VALÓDI kutatóhelyei , laboratóriumai pedig lerohadó-félben vannak.
    Azért állíthatom ezt mert belülről látom a problémát.
    Viszont centralizálták az összes intézményt a Duna-partra. Azóta szinte működésképtelen az egész.
    ( Épület..Épületek..Új épületek..Falak..Új adminisztráció…új ez..új az..etc…etc… )

  • Te Geyza, te komolyan akkora paraszt vagy, hogy azt hiszed te megmondhatod ki a magyar és ki nem? Mi szar tettél te a hazádért, hogy már azt hiszed jártathatod a pofázmányod?
    Látod, ilyen bunkók elől menekültünk el onnan.
    Ha nem tetszik a rendszer tegyél ellene és ne csak zabálásra használad azt a nagy büdös pofád!

  • Torontoi, miert vagy ilyen merges? Ez szabad orszag, addig amig a moderatornak elege nincs, itt mindenki mondhat mindenfele hulyesegeket, mint te. De azert jo volna ha megmaradnal annyira civilizalt mint Falusi meghivoja.

  • Torontói
    2015 november 21
    2:20 du.
    Há’ mesejjé idestezsvír!! te mé menekűté? Szúróssan nízti a rendő lovára a fradimeccsutánn?

  • Hamár Tarlós… Mit kers Ő ott Torontóban, amikor ő csak egy polgármester ? Miért is képviseli Ő ott a kormányt, amikor a sajtó és média jelenlétében folyton azt játssza, hogy neki szinte permanens vitája van Orbánnal a Budapest költségvetési járandóságai ügyében.
    Ezt a ráosztott szerepet akként alakítja, hogy el kezdi „fenyegetni a kormányt”, meg persze az ebben érintett lakosságot is, hogy majd így meg úgy leállítja, illetve csökkenti a közlekedési vállalat működését, meg hogy leállítja ezt meg azt az építkezést, HA a kormány nem ad a működtetésre ennyi-meg ennyi pénzt… Ezt persze már nagyon sokszor, minden évben eljátszotta, majd amikor a húr már a végsőkig feszül, érdekes mód, persze mindig a mi nagyszerű Vezérünk jóvoltából mindig meg lesz az a szükséges, egészen addig eltűntnek hitt közpénz, tulképpen a mi költségvetési adóforintunk. A lakosság érintett része ilyenkor . m e g k ö n n y e b b ü l t e n . sóhajt fel és konstatálja, hogy mégis mily szerencsés dolog is az, hogy végre
    „Felkelt a mi napunk, [és]
    Orbán a mi urunk,
    árad a kegyelem
    fényee ránkránk.” ((( 🙂 )))

    Most éppen az van e kétes kettős kamu-ellentét, már jól összepróbált műsorán, hogy ha nem teljesül ez meg az – mellesleg a költségvetésben is lefektetetett – ígéret, akkor ő Tarós, bizony a BKV járműveit nem engedi majd a városhatáron kívülre, hacsak az agglomerációs, a szomszédos önkormányzatok nem járulnak hozzá az adott vonal költségeihez. Pedig már ezt a nótát is hányszor énekelte el ez a két hamisnótás. Azonban még így is mindig lesznek akik megkönnyebbülnek e hamis tilalom feloldozásakor, mert azért mégis, ha akarják, ezek még képesek és megcsinálják… Van rá hatalmuk,meg sötét kétharmaduk is 🙁

  • Geyza!

    EZEKNEK a Futball Akadémiáknál kezdődik az akadémia fogalma. Azért kell, mert VEZÉRÜNKNEK, aki minden egyébhez hülye, valamivel kompenzálnia kell ezt a mélységes bunkóságát. Hát erre kell ez a nagy foci, meg sport kultusz Orbanisztán végein. A Tudományos Akadémiára épp az előbbi oknál fogva is különösen haragszanak, mert amögött nem valami kamutudás van, hanem igazi, többször megvédett tudományos felkészültség. Orbanisztán első ilyen irányú lépése az akadémiai tudósok ellen indított boszorkányüldözés és hajtóvadászat volt. A Magyar Tudományos Akadémia a maguk tudományában a legmagasabban képzett tudósok egyesült igazi NEMZETI akadémiája, amelyet maga, a legnagyobb magyarként elismert, Széchenyi István alapított. Kész szégyen labdarugó köröket is ezzel a címmel megtisztelni. Szörnyűség.
    Az MMA létrehozása ugyanarról a tőről fakad mint a fociakadémiák. Mert hát miféle akadémikus az aki csak abban tudós, hogyan kell a jobbficakba ballal ráfordulva belőni a tököt? Az MMA-nak nevezett érdekkör pedig csupa szubjektív eredményt kell, hogy egységes rendszerbe foglaljon, olyan eredményeket amelyeknek éppen egyéni megközelítésüknél fogva nem is lehet egy közös nevezője, hacsak a tőlük elvárt nacionalizmus és jobboldaliság, mint a tagság előfeltétele. Orbanisztán az MTA kárára megint csinált egy pénz és vagyonhalászati sóhivatalt – persze „a haza javára, de a maguk hasznára”. …És hogy ez akadémia lenne, hát abban kételkedem.

  • Ági Vezer:

    Nem vagyok mérges, csak sajnálom azokat a szerencsétleneket akik saját tehetetlensegukből adódó fajdalmukat másokra tolják át. A szakirodalom támaszkodó típusnak nevezi őket.
    Ezek képtelenek az alkotasra csak nyálasan fröcsögnek és másoktól várják saját problémáik megoldását úgy hogy közben semmi nem jó nekik.
    Ilyen az otthoni magyarok nagy része. Ezért nincs normális ellenzék sem. Ide jönnek osztani az észt, ahelyett hogy otthon tennének valamit, hogy jobb legyen a saját életük, vagy vennék a kalapjukat és kiprobalnak saját tehetségüket hogyan tudják érvényre juttatni egy demokratikus közegben.
    Mindkettőhöz gyávák és tehetségtelenek.

  • Torontóikám.
    Azt , hogy nagy büdös bunkó paraszt vok , mindenki tudja már itt.
    Ez nem is vitatéma.
    Ellenben TE akkor vagy torontói , amikor én a dalai láma.
    TE édesapám -ahogy így elnézlek- valamiféle szarházi szabolcsi falubikája és megmondóembere vagy , aki megszokta hogy a nyamvadt tanyáján azt csinál amit akar , mindenki kussban van körötte.
    Csakhogy öregkém mi itt az ilyeneket körberöhögjük.
    Naon sajnálom , evvan.

  • Kedves dalai lama alias büdös bunkó Geyza
    Tudom, hogy rendkívül nehéz elviselni, amikor az ember szemébe mondják, hogy gyenge mint a harmatos libaszar.
    Te az a tipikus magyar balfácán vagy, aki saját szarát megprobálja szétkenni a világban. Sikertelen, kiábrándult, akaratgyenge és fogalmad sincs mit kezdj az életeddel.
    Az értelmiségi létről, az alkotás öröméről, a közösségért végzett munka tiszteletéről lila fingod sincs.
    Ezek vannak túlnyomórészt otthon. Ezek miatt tudja Orbán azt tenni amit tesz veletek, mert buták, együgyűek vagytok, akik képtelenek meglatni mi lenne a lehetőségük a világban, mert azt kiprobalni sincs merszük.
    Sajnállak és lesajnállak!

  • Torontácskácska:
    Nekem különösöbben nem esik nehezemre a maga baromságait olvasgatni.
    Merthogy szeretem tanulmányozni az ilyen idióták primitív lelkületét , mint amilyen maga is itten.
    Folytassa csak , had röhögjek jókat magácskán.

  • Torontói

    2015 november 21
    7:21 de.
    Milyen igaz amit mond! Nincsen egyedűl, ne adja fel!

  • Érdekes eszmecserét lehetett itt olvasni, persze Göllner András kérdéseire sem a Narancs Horda, sem az IQ 83-as fideSS-hívők nem válaszoltak érdemben. 😛

  • Érdemben? – kedves barátom. Egy szóval se, ahogy falusi már az elején rámutatott.. Ez a semmi persze igen beszédes. Sokszor a kimondatlan szavak, az elterelő hadműveletek sokkal többet mondanak azoknak, akik eséllyel meg is értik, hogy egyáltalán miről van szó.
    Csak nem arra akartál célozni, hogy többedmagunkkal még mindig – egy hónappal a cikk után is – várjuk a választ? Fat chance, brother:)