Válasz a válaszra — A Szigetvári-Göllner vitához
Eredetileg hozzászólásként kezdtem a mondandómat Göllner András írása alá (Göllner András válasza Szigetvári Viktornak KMH június 12.), de meghaladja egy hsz kereteit mindaz, amit fontosnak tartok kifejteni.
Emlékeztetőül: Szigetvári, az Együtt elnöke kifogásolta, hogy a Gyurcsány Ferenc vezette Demokratikus Koalícióhoz közel álló egyik honlap egy írásában célzott az Együtt amerikai támogatottságára. Egyéni ízlés kérdése: szerintem túlreagált Szigetvári, amikor a mások megsemmisítésére törekvő gyűlöletet emlegetett a célzás kapcsán. Talán nem volt szerencsés rögtön „gyűlöletet” vizionálni.
Göllner András erre reagált, nekem pedig inkább vele lenne vitám. Amellett, hogy Szigetvárit én is képzett politikusnak tartom. Göllner a jelenleg folyó amerikai választási kampányban történtekkel von párhuzamot, kifejtve, hogy ma Magyarországon egyetlen ellenzéki pártnak sincs egymagában esélye a kormányzók legyőzésére, csak összefogva. Ahogyan Sanders is visszalépett Clinton javára, belátva, hogy a volt külügyminiszternek jobbak az esélyei a republikánus Trumppal szemben. Ezt belátva a vermonti szenátor maga döntött, és nem fogja Clintont a továbbiakban támadni, hiszen abból neki nem lenne haszna, viszont az egész demokrata tábor kárát látná.
Eddig rendben is van. Csakhogy a szerző – mintegy párhuzamot vonva a magyar helyzettel, kifejti: az ellenzék az életben nem fog a ma kormányzókkal szemben nyerni, ha „saját megélhetési fazekukat a magyar társadalom megélhetése elé helyezik”. Ez szerintem nem igaz. Legalábbis semmivel sem igazabb a magyar viszonyokra, mint az amerikaiakra, vagy más, hasonló rendszerben élő társadalmakra. Ez a felfogás azért baj, mert – ahogy a kommentekből is látszik – sokan egyetértenek ezzel. Többen annyira, hogy nem is foglalkoznak a politikával, demokráciával, csak utálják. Szabad kezet adva ezzel minden populista visszaélőnek.
Pedig inkább el kellene gondolkodni azon, mire való egyáltalán ez a demokrácia nevű izé, meg a sok párt.
A kommunisták úgy 100-150 évvel ezelőtt azt gondolták, fölösleges az egész parlamenti cirkusz, csak viszi a pénzt a sok megélhetési politikus, elég a többség nevében kormányozni. A többség meg a proletariátus (munkások, szegények stb.) – legyen hát proletárdiktatúra. Ami ugye „igazságos”, elvesz a gazdagtól, odaadja a szegénynek, majd mindenkinek jó lesz. Csak egyet kell akarni, egységesnek kell lenni. Aztán mi lett belőle…
A dolog szerintem ott hibádzott, hogy nem vették számításba: egy társadalom sok-sok különböző felfogású, érdekű, képességű emberből áll, akik mind-mind máshogyan képzelik a boldogulást.
Ráadásul a többség sem állandó, stabil tényező. Számosságát is változtatja, de egy ember egy kérdésben egyetért a többségi véleménnyel, más kérdésben meg nem. Olyan döntés nincs, ami mindenkinek csak előnyös. Tehát csak folyamatos egyeztetéssel, kompromisszumokkal lehetséges egy társadalom békéjét fenntartani. Ennek az eszközei a pártok, amelyeknek a hivatásos politikusai és aktív szimpatizánsai a közfelfogással szemben rengeteget dolgoznak. A magyar ellenzéki pártokban is, csakhogy erről semmiféle médiában nem adnak hírt – hiszen a jelenlegi kormányfő jól tudja: akié a média, az határozza meg, miről legyen szó. Nem is teheti be a lábát ellenzéki – vagy csak nem lelkes kormányhívő – a nyolc (!) államilag évi 70 milliárdból fenntartott tévécsatorna egyikébe sem. Bármilyen ellenzéki álláspontról csak úgy értesülhet az érdeklődő, hogy valamelyik fideszes megemlíti, mint „hazaárulást”. Esetleg úgy, hogy „bezzeg”.
Minden politikai csoportnak rendelkeznie kell valamiféle szemléletmóddal, amit az egyes ember legalább főbb vonalaiban el tud fogadni. Szinte kizárt, hogy minden egyes kérdésben maradéktalanul egyet tudjanak érteni. Segíthet, ha a pártban folyamatosak a viták, eszmecserék, majd a döntéseket azok is tudomásul veszik, akiknek maradtak kifogásai. És onnantól elfogadják, nem dohognak ellene, mert annak az egész párt – és ezzel az a nézetrendszer – látná a kárát. Az MSZMP sem volt egységes – jobb híján abban az egy pártban politizáltak. Szét is esett, szinte pillanatok alatt. Ez lesz a sorsa az „egy a tábor – egy a zászló” alatt regnáló Fidesznek is, amint valami miatt megrendül első embere.
Nem szívesen hallgatom – még a sajátjaimtól sem – az örökös „lopnak” hajtogatását sem. Jó, tudom, így jutnak el a legegyszerűbben a bírálatok a szavazókhoz. Csakhogy ennek nagy veszélye van. Az egyszerűbb, hogy mivel nem klasszikus tolvajlásról van szó, nem lehet bűntetőjogilag értelmezni. Ezért is buktak el a mindenoldali kezdeményezések: a szocialista kormánybiztos éppúgy, mint a szerencsétlen fideszes. Csak a ma uralmon lévő erő több kommunikációs nyereséget tudott bezsebelni a vezetőszáron vonszolt szocialista politikusok látványából, mint a szemérmes szocialisták, akik egyetlen esetben éltek az előzetes fogvatartás látványos elemével vádirat nélkül. Eddig egyetlen így meghurcolt politikust sem sikerült elzárni, minden per mostanában bukott el. (Ha valakinek Zushclag János neve ötlene fel: őt a szocialista kormány idején fogták perbe és ítélték el.) A választók a kudarcokat úgy érzékelik, hogy „lepaktáltak” a politikusok, „egyik kutya, másik eb”.
Pedig nem erről van szó. Amikor egy pártnak felhatalmazást adunk a kormányzásra, ennek egyik fontos – ha nem a legfontosabb eleme –, hogy a mindannyiunk által összeadott közös pénzünket a belátása szerint költse. Magyarországon ez jelentős tétel: a nemzeti jövedelemnek több mint 50 százaléka, és a jelenlegi kormányzás alatt folyamatosan növekedett. Ez az emelkedő tendencia (és akkor még az államosításokról nem is esett szó) azt jelenti: a mai kormánypárt jobban szereti, ha ő osztogathatja a pénzt. Akkor megválogathatja, hogy kinek ad, és megmondhatja, hogy mire költheti. Ez legalábbis furcsa egy magát konzervatívnak tételező párttól. (Bár igaz, szívesebben használják a „néppárt” jelzőt, jelentsen ez bármit is.)
Nem gondolom, hogy minden kormánypárti – vagy ellenzéki – politikus, szimpatizáns, szavazó stb. csupa megvesztegethető, aljas bólogató János. Elhiszem, hogy sok fideszes úgy gondolja: az ipari termelés forszírozása hozhat megoldást gazdasági bajainkra. Szerintem meg nem, mert ma már egy közepes (mondjuk német méretű) gazdaság képes lenne legyártani a Föld teljes lakosságának szükséges ipari termékeket. Nekünk tehát olyan kis rést kellene találnunk a nemzetközi piacon, ahol komparatív előnyeink vannak. Ehhez meg a legtöbb pénzt a kutatásba, fejlesztésbe kellene betolnunk, ahhoz meg, hogy legyen, aki ilyesmivel foglalkozik, az oktatásba.
Az is valószínű, hogy a központi „munkahelyteremtés” helyett is mást kellene kitalálnunk. (Ez persze az ellenzéki táborra is vonatkozik.) Gyakran drágább ez a forma, mintha simán kapna valaki egy alapjövedelmet, hogy ne haljon éhen.
Elnézést, hogy messzire kanyarodtam az eredeti témától. Azt szerettem volna érzékeltetni, hogy a magyar ellenzék semmivel sem rosszabb, mint másutt, a politikai élet sem durvább. Az ellenzéki oldalon több, különböző elképzelésekkel bíró párt áll, így természetes, hogy időnként összekapnak. Igen, csak közösen lehet leváltani a ma regnáló kormányt. De majd két év múlva. Addig meg kell tudnunk, miben különböznek egymástól is. Mert különböznek: egyébként minek kellene több pártban lenniük? A többpárti demokráciát nem lehet felépíteni, mint a „szocializmust”. Soha nem lesz kész, mert a lényege az örökös változásokhoz való alkalmazkodási képesség.
Rátesi Margit
4:49 du.
Nem is tudom, miért nincs itt Kánaán 🙂 Hisz itt mindenki jószándékú, keményen dolgozik, csak a csúnya főnökök nem engedik nekik, hogy ezt elmondják a tévében is. Illetve a neoliberális célkitűzések alapból jók a szerző szerint, csak nincsenek kibeszélve, így pusztán valami félreértés miatt rosszak az eredmények, mint az egyszeri gyerek bizonyítványában …
Szerintem se körtáncolva, se fejen járva nincs esély a fidesz leváltására 2018-ban, de próbálkozzon nyugodtan, akinek erre van ideje. A közmunkára szükség van, csak nem úgy, hogy megzsarolják a benne résztvevőket, hogy különben éhen halnak! A kutatásfejlesztés és oktatásba tényleg iszonyú pénzeket kéne ölni, de ezt Bokrosnak is hiába magyarázták ideges szociológusok, és aki kishazánkban ma is nagy a példakép – az mszp-ben …
6:06 du.
Felfalják egymást…..erre képesek,az ilyenekért nem kár,a tisztességes baloldaliak talán túlélik,de esélyük semmi mostanában!!!
A senkiházi, hatalomvágyó,egymást nyiltan taposó,elv,program,hitelesség,tisztesség nélküli elemekre nem fognak szavazni az emberek szerencsére!!!
Ezt már nem veszi be senki!!
6:06 du.
hazai lámpa
2016 június 13
4:49 du.
„Nem is tudom, miért nincs itt Kánaán :)”
DE! Mind a ketten tudjuk hogy, mi az egyértelmű oka: az a maffiaprivatizáció ami kiengedte a magyar tulajdont magyar kézből és hatalmas, magán kézbe juttatott baksis fejében külföldi kézre játszotta át, igy a mostani GDP növekedés duma egy hatalmas átverés, mert azt nem az ország, hanem 80 %-ban külföldi tulajdonosok magyarországi bérrabszolgái termelik meg, tehát nem a magyar nemzeti vagyont növeli, hanem a statégiai megállapodásokkal agyonkényeztetett külföldi „befektetőkét”! Emlékezz, hogyan lett a koldus Dél-Koreából rövid idő alatt ázsiai tigris: kiszorították a külföldi befektetőket és kizárólag a hazai vállalkozásokat támogatták minden erővel! A legtragikusabb az egészből hogy, amikor a vadprivatizáció nálunk elkezdődött, akkor a már vidáman ficánkoló dél-koreai tigris jó példakép lehetett volna! Ja és szerintem sincs esély a Fidesz leváltására, maximum puccsal!
9:26 du.
Oh my god, a fejem megfájdult ettől cikktől….máskor tessék leírni azt is, hogy hogyan kell megjavítani az AEG mosógép vezérlő panelját…már nem más azért, hogy haszon is legyen belőle…danke schön…mondták a partizánok.
10:42 de.
Nekem ez a mondat tetszett a cikkből:
„A dolog szerintem ott hibádzott, hogy nem vették számításba: egy társadalom sok-sok különböző felfogású, érdekű, képességű emberből áll, akik mind-mind máshogyan képzelik a boldogulást.”
Pontosan így van,nem lehet erőszakkal rátukmálni emberekre bizonyos elveket.Ezért bukott meg a kommunizmus is.
Seres Robertnek is igaza van, csak én úgy emlékszem, hogy ezt a „bűnt”, nem a Fidesz tette, hanem más. Ezen felül,
minden magyar gyárat tönkretett a külföldi inport s ez egyik oka munkanélküliségnek is.
1:09 du.
Seres Róbert
2016 június 13
6:06 du.
Az biztos, hogy a különféle mutatóink alapján szegényebb ország vagyunk, mint itt akármelyik szomszédunk a régióban! Ebben elengedhetetlen a felelőssége a rendszerváltó politikusoknak-értelmiségnek is. Azt nem mondom, hogy mindenben szeretnék itt Dél-Koreát, de az valószínű, hogy nem lett volna hülyeség, ha az állam nagyobb hatalmat kap, és a pártok kevesebbet. Akkor nem lett volna a 70-30%-os alku, amiből ugye a fidesz kimaradt, és mindent újra akart osztani …
Bár gondolom a szomszéd országokban sincs olyan óriási gazdagság, de akkor is jobbak a statisztikáik.
A liberális értelmiség megmagyarázta a szavazóknak, hogy a jóléti állam kamu, és hogy szabad piaci versenyben bárkiből gazdag ember lehet! Ezt nem sokan kérdőjelezték meg, egyesek azt hitték, hogy itt Ausztria lesz, mások nem kívánták vissza a központi tervutasítást. Aztán kiderült, hogy kevés a munkahely, a mezőgazdaság romokban, és a menedzserek ugyanolyan hátráltatók tudnak lenni, mint a párttitkárok.
2:24 du.
Hajrá Magyarország, gyönyörű győzelem Ausztria ellen.
Az egész ország eufóriában!!
Hajrá magyarok!!
2:59 du.
Orbán VIKTOR – Szigetvári VICTOR = 2 – 0 (0 – 0)
Hajrá Stadinépítés, Hajrá Magyarok !!!!
5:26 du.
Érdekes.
Már csak a nácik és a félnácik tépik itt magukat.
11:23 du.
charlie
2016 június 14
2:24 du.
A győzelem most azért is szép, mivel erőn felül teljesített a csapat. A jelenlegi EB elvárásai a kijutáson túl nem tartalmaztak mást. A csoportkörből előrelépés a következő EB elvárása lett volna a realitásokat figyelembe véve.
Mint minden ország játékosaiban, a magyarokban is lenne potenciál, csak ahhoz le kellene hámozni róla a jutalomból, rokoni vagy haveri alapon kapott pozíciókat az edzői, szakmai stábról. Igazi előrelépés csak akkor jöhet a magyar sportban. Addig ezek a sikerek erőn felüli félsikerek. Örülni lehet és kell neki, de hosszú távon nem építhető rá valódi háttérmunka nélkül.
11:58 du.
Gratulálok a magyar csapatnak!
3:52 de.
Don Ovuz, ugye milyen szép a világ, mégis van olyan, aminek mindketten egyszerre örülhetünk. Amit írtál azzal is egyetértek.
5:11 de.
Szomorúan olvasom az Amerikai Népszaván, hogy „aki a magyar csapatnak szurkol, az Orbán rendszerének szurkol”. Annak kell örülni, ha a „magyarok 10:0-ra kikapnak, mert az egy pofon lenne a diktatúrának”.
…….
Kedves baloldaliak, értelmes liberálisok, mi erről a vélemény?
5:38 de.
Az osztrákokat kár ebbe belevenni. Ők akkora marhák (ha nem nagyobbak mint a magyarok) Van már jópár éve, hogy a németek trösztösítették az élelmiszer láncaikat. Ma egész Ausztriában nem maradt egy igazi osztrák élelmiszer üzlet amely eredeti osztrák árut árulna és főleg „osztrák” áron. A német REWE uralja az osztrák piacot: Billa, Spár, Merkur és mások. Ha az EU országokon belül tilos a trösztösítés akkor itt még is hogyan lehet? És az összes keleti tartományban is szinte ugyan ez van. Sőt! Hazai termelésű árut adnak el a magyarnak háromszoros áron. És az a pár még magyar kézen levő üzlet haldoklik. Megölik még lábon mert a beszállítok csak a silány szar árut adják el magyar üzletekbe. A nagy „multi kulti” cégek még lábon mindent felvásárolnak és az állam még támogatta is őket. Cserébe a német bankok helyett bementek az osztrákok. Ök tíz euróbol hatot keleten szereznek meg. Cserébe négyet ott hagynak kamatozni de annak is hamar lába kell. Röhejes hogy mennyi minden szemétséget tehetnek meg a németek az EU ban és senki sem mondja azt nekik hogy na de nem erről állapodtunk meg. Nekik lehet mondent másnak meg nem. És nem meri egy ország sem azt mondani na takarodjatok már el a pi..csába loptatok már eleget.
6:27 de.
Hogy örülnek a jobberek ennek a teljesen jelentéktelen és harmadrangú kérdésnek:
Egy -elméletileg- JÁTÉK-ban vééééégre nyerni tudott egy nem túl értelmes, nem nagyon példaképnek tekinthető emberekből álló csapat.
Most ettől verdessem magamat a földhöz?
Nevetséges…
7:12 de.
charlie
2016 június 15
5:11 de.
Évek óta nem olvasom az AN-t, amióta Bartusnak beragadt a gőzleeresztője.
Bár sok tekintetben van igazság a szavaiban, de amennyire kisarkítja a dolgokat, inkább visszatetsző mint elgondolkoztató. Inkább nem is csipegetem a morzsákat.
Azt hiszem az eszement pénzszórást célozza meg a dologgal, mivel a félsiker ideológiai alapot ad a további eszemenet költekezésre.
Nem a stadionok teremtik meg a játékos tudását. Példa rá a már giccsnek is rossz felcsúti aréna, és a Puskás akadémia szereplésének párhuzama. Ellenpéldaként, vajon hány stadion volt az aranycsapat korában?
Az agyament pénzköltésnek van még egy vonzata ezen túl. A stadionokban még csak nem is a megépítése kerül sokba, noha még kimondani is fájó az összeget, ha arra gondolsz, mennyi értelmesebb dologra fordíthatta volna. Avagy mennyivel jobban állhatna a gazdaság, ha oda költi.
Igazán drága a fenntartás, karbantartás, vagy annak elmaradása esetén az amortizáció, aminek okán ablakon kidobott pénz lesz belőle. Ugyanis ennyi stadiont nem lehet fenntartani, még lényegesebben gazdagabb országban sem.
7:49 de.
Don Ovuz
2016 június 14
11:23 du.
Hát igen és ha nem telepedett volna rá a sportra is a politika és a profitorientált gazdasági lobbi, akkor még nagyobb és őszintébb is lehetne az örömünk, bánja a sossebb hogy ezért nacionalistának bélyegeznek is bennünket!
9:51 de.
Avi, először nem is hittem, hogy ezt a beírást te követted el, remek összefoglalás a valóságról.
…….
Egy kérdésem azért lenne, hol tart az osztrák elnökválasztással kapcsolatos anomáliák kivizsgálása? Nálunk egy szót se hallani róla.
10:02 de.
Don Ovuz, a stadionépítés szerintem is megalomán, de úgy látszik Orbán országszerte „emlékművekkel” szeretné megörökíteni országlását. Még nem tart ott int Erdogán, aki 300 millió euróból épített 1000 szobás palotácskát magának.
……
Orbán jól játszik a magyarság érzelmeivel, egy politikus sincs a közelében sem. És rengeteg ember az érzelmei mentén támogatja a regnáló hatalmat.
12:46 du.
Don Ovuz:
Pontosan.
Aki MA a körúton veri az örömtamtamot, megbénítva vele a forgalmat, (valami párszáz ember volt mint hallom) a Mosthatolmonlévő szekerét tolja. MEg mindenki aki örömkönnyeket hullajt egy ilyen jelentékteken dolog felett.
Ugyanis egyfelől az van amit TE mondasz, másfelől pedig ezzel a dologgal legalizálódik az hogy a pénzeket kivonták a felsőoktatásból, az alsó oktatásból, az egézsségügyből meg még kitudja honnan azért, hogy imádottjuk a bolondériáját pénzelhesse vele. Továbbá hogy van értelme Mosthatolmonlévő hatalmontartásának, mert „segítségével” megint (sic) mekkora nagy hatolmos eredményt értünk el. Csak így egyszerűen. Mi , magyar emberek.Ezt is elértük. Az Ő (nagy „ő” vel) vezetésével.
Persze oly módon, hogy aki benn van a foci-brancsban azoknak azzé jól megtömődjön a zsebük.
Olyan ez már lassan mint a sztálini irányelvek a Nagy Honvédő Háború legelején.
Minden orosz rémülten futkározott ide-oda, mígnem a Vezér összeszedte magát és IRÁNYELVEKET ADOTT !
Onnantól az oroszok tudták mi a teendő, győztek is.
Az irányelvek pedig egy hosszú beszédben hangzottak el, amit minden falusi hangszóró leközvetített.
Leegyszerűsítve annyit mondott:
„Elvtársak. LE kell győzni az ellenséget.”
A sok hülye orosz magától nem tutta hehehe.
Annyira hozzászoktak az ukázhoz.
3:44 du.
Nincs ezt hová írnom, gondolom véletlenül kimaradt a hírekből, hogy a magyarok a sógoréket 2 góllal megverték az eb-n. Vagyis a gonosz győzedelmeskedett a jó felett, ahogy az oszták lapok írták. Cris, te is olyn büszke vagy most a magyarságodra, mint én? Mert én nagyon. Figyeltétwk Szalait amikor a gól után odarohant a szurkolókhoz ünnepelni? Felemelő érzés volt, nem?
5:06 du.
charlie
2016 június 15
5:11 de.
Kedves Charlie, nem mérgelődj! Az Amerikai Népszavát a sárga irigység veri.Én már rég nem olvasom magyar ellenes szövegüket New Yorkból!
Géyzának, a magyar már ilyen, ha tetszik, ha nem! Ha győz akkor boldog, ha nem másban a fociban! Szerintem, minden nép ilyen. Neked csak savanyú a szölő!
5:22 du.
Nahát..mik meg nem esnek !
Irtam itt egy kis eszmefuttatást:
*****************
Geyza
2016 június 15
12:46 du.
****************
és két órával később mit olvasok ?
http://24.hu/belfold/2016/06/15/orban-viktor-nelkul-nem-gyoztunk-volna/
Érdemes elolvasni az első pár kommentet is.
5:29 du.
Figyelő:
Az Amerikai Népszavát kuvvául nem veri semmiféle sárga irigység, főleg nem amiatt hogy nem jársz oda pedig rádférne.
Laciúr Mr. Bartus nagyívben tojik arra hogy ki mikor és mit gondol.
Ugyanis ő oknyomozó újságíró, ha egyáltalán tudod mit jelent ez.
Feltárja különféle írott anyagokból egy esemény hátterét és összefoglalva leírja nekünk, mert jól tudja hogy mi, más területen dolgozó emberek erre képtelenek vagyunk.
És -mint említettem- nem nagyon érdekli őt utána hogy különféle nácik meg fasisztoid elemek mit gondolnak felőle.
Így , aki olvassa kitűnő cikkeit, megismerheti azt ami a dolgok mögött van.
Ezért gyűlöli őt engsztelhetetlenül a jobberek népes tábora.
És mostmár a hazai ballerek is ugyanúgy a pokolba kívánják őt, ha nem jobban.
6:35 du.
Érdekes, amikor a Rákosi korszakban, jól játszott a magyar csapat (szarrá is verné a mostanit) mért nem a kopasz kis gnómnak a fenekét nyaltátok okoskák ? Huh ?
Jó ez a nép nemzeti cselezés amit itt a turulbaszorultak játszanak – csak az a baj, hogy öngólt öngólra halmaznak. Nem tom mit szólna mind ehhez Buzánszky Jenő, vagy Hidegkúti Nándi….Úgy látom, a nagypályás hülyeségnek itt nincs határa.
Jól játszottak a fiúk az osztrákok ellen. Ezzel semmi baj. Nem tom mért duzzog Bartus ezért. Emlékszem, nekem is volt egy rokonnom 1954-ben aki megtiltotta hogy az aranycsapatnak drukkoljunk. A lényeg – rendbe rázta a fiainkat a német csapatkapitány. Úgy látszik mi inkább a németekre halgatunk. Sok sikert a magyar válogatottnak. Ettől még a Viktor továbbra is csak lufikat rúg. Hajrá Dzsudzsák, hajrá Magyarok !!! Orbán, te meg takarodj !!! Oké gyerekek ???
Akkor most már végre hozzászolnátok Rétesi Margit cikkéhez, vagy ezt csak akkor teszitek, ha a Margit ír egy cikket a magyar fociról ???
A gutaütésre jelentkezőket a felcsúti kis vasútnál várjuk – onnan már csak egy pár perc a Puskás akadémiá és Viktor portája. A vendégeket aranygaluskával, és egy kis beöntéssel várja a házigazda. Fertig ? 🙂
6:40 du.
Geyza
2016 június 15
5:29 du.
Nem akarlak elkeseríteni, de az általad istenként imádott Laciúr Mr. Bartus lehet hogy, szerinted oknyomozó újságíró, mások szerint viszont egy nagyon sértődött és ezért krónikusan magyar gyűlölő bosszúálló, amúgy nagyon tehetséges firkász, a szintén hasonló cipőben járó Dániel Péterhez hasonlóan, akik ezzel szándékosan, vagy csupán őrült elvakultságból nem veszik észre hogy antiszemitizmust gerjesztenek! Sok embert az Amerikai Népszavától pont ez a kivételesen aktív gyűlöletre uszítás tántorít el.
6:57 du.
Don Ovuz
2016 június 15
7:12 de.
Az úgy volt, hogy eredetileg Makovecz úr templomot akart építeni, mert Felcsúton ajánlotta fel a Szűzanya az országot Viktornak, de lehet, hogy fordítva volt … Végülis Makovecz bármit épít, templomot épít, így egy füst alatt megoldották a stadionként való hasznosítást is.
Nem érted a Puskás akadémia lényegét. Kell a munkahely a karbantartóknak, illetve a szegény gyerekeknek ez egy szép remény. Brazíliában is a foci egy kitörési lehetőség a slumokben élő gyerekeknek, és néha egy-kettőnek sikerül a nyomornegyedből a csúcsra repülnie.
9:03 du.
Géyza, és ezért szeretitek őt olvasni!
12:52 de.
géza, ne magyarázd a hülyeséget. Röhejes hogy bartust oknyomozónak és újságírónak nevezed. Írásai egy nagy rakás hányás.
6:08 de.
Begyűjtöttem a Tropa-félék satöbbi-k hozzám intézett irományait.
Ezekből az jött le nekem hogy amit az AN-el kapcsolatban írtam, mélységesen igaz.
A nácik és fasisztoidok kinem állhatják ha valaki a képükbe mondja a nyilvánvaló hazugságaikat.
6:09 de.
Tropa én inkább azt tartom „röhejesnek” hogy TE , a vér-náci idejársz észt osztani.
7:43 de.
Geyza
2016 június 15
12:46 du.
Amit orbánról és a kacsolt dolgokról írtál azzal egyetértek, csak nem akartam tanulmányt írni. Így a feltett kérdésre szorítkoztam
Bartussal kapcsolatban nem igazán, de nem akarom újra kielemezni. Úgy két éve lehet, hogy ezeken az oldalakon lefuttattuk a témát. Most nem keresgetem vissza.
Nekem túl véres a polgárháborús ideája, és nem igazán tetszik, hogy az egója túlnőtt rajta. Isten után a hajóskapitány az első, nem Bartus. Az írásaiban van igazság, de a túlzott drasztikus megfogalmazással a hatás inkább ellentétes a céljaival.
7:46 de.
hazai lámpa
2016 június 15
6:57 du.
Értem!
Mivel a templomot nem tudták befejezni, így újrahasznosítandó stadion lett, a KDNP meg kárpótlásnak megkapta a vasárnapi boltzárat.
9:56 de.
@ Hazai lámpa
„Brazíliában a foci egy kitörési lehetőség”
Magyarországon, a foci egy betörési lehetőség 🙂
9:59 de.
Don Ovuz:
Teljesen jogos amit írsz.
Ízlések és pofonok…
12:19 du.
géza, eszem ágában sincs itt észt osztani. Mióta ide járok, rájöttem, hogy menthetetlenek vagytok. Főleg te, mert te egyidejüleg alpári is vagy.
1:06 du.
Göllner András
2016 június 16
9:56 de.
Értem én a viccet, csak nem szeretem!
Amellett, hogy csak a világbajnokságokat szoktam nézni, most tényleg a fölhajtás miatt nem nézem az EB-t. De az fontos lenne, hogy ne bélyegezzük meg azokat, akik bekerülnek ebbe a magyar focivilágba. Az egyszerű résztvevőkre gondolok, nem a hatalom kiszolgálóira.
A civileknek egy roma kisfiúról mesélnek csodákat a minisztérium emberei, aki a focival tört ki a a nyomorból. Ezek után melyik falusi polgármester vagy pedagógus merné visszautasítani, hogy sportcsarnok épüljön a faluban?
http://nyomorszeleblog.hvg.hu/2016/01/04/505-szeretnem-kellene-a-focit/
1:14 du.
Don Ovuz
2016 június 16
7:46 de.
Nem egészen. Szerintem azt mondták a bácsinak, hogy templom épül, csak kell bele egy Szent labdajáték tér is! Egyelőre a vesztes csapat még levonul a pályáról, nem úgy mint az Inkáknál, de hát ez idővel változhat … Elvégre Makovecz volt az, aki szerint „Viktor az utolsó reménységünk”. És ő eskette meg Vonát a budai villájában, hogy nem fordul Orbán ellen.
Amúgy a katolikus egyház egy budapesti templomtervét megtorpedózta Makovecz úrnak, amit a Viktor harangozott be a mester halála után. Nagyon Gaudira hajazott volna az elkészült épület vagy mert a Szentek és elkárhozottak nevet viselte volna, ha jól emlékszem.
1:48 du.
Göllner András
2016 június 15
6:35 du.
Miért nem nyalta ki a nép Rákosi hátsóját?
Elmeséljem?
Először is, semmi köze nem volt az aranycsapathoz. Azok tehetséges futbalisták voltak, mind egy szálig.
Tehát győzelmúk Angliában, NEM Rákosi Mátyás érdeme volt!
Neki az érdeme az elnyomás, halál és börtön volt, ártatlan magyarokra.
2:59 du.
Geyza,
azt hiszem van egy kis tévedésed.Akinek nincs esze az csak az esztelenséget oszthatja.A rakás szerencsétlenség tropa agyútól ne várd a messiás elhozatalát. Az ő profilja a kuruc in fosból jött ide. Ne etesd a disznókat!Majd csak éhen halnak.
3:07 du.
Geyza,
a Bartus Laci anti Seres-izmust is generál vagy az összes idióta jobbereket sértegeti?Ezek az apáca zárdában nevelődött szent fazekak mit szeretnének hallani,olvasni?
3:13 du.
Figyelő,
a kérdésed nagyon jó.Valóban miért nem nyalták ki a Rákosi alfelét?Eredetileg ő is fekete seggű volt.Igaz,hogy renegát.
10:23 du.
@ Figyelő
Már megint nem figyelt. Persze hogy semmi felelősége nem volt annak a kis gnómnak az ötvenes években azért, hogy Puskásék tönkre verték az akkori focibirodalmakat. Akkor az emberek észnél voltak, nem kapták be a hülye dumát amit egyesek itt oly nagy szeretettel le nyelnek – a Fidesz nem a focihoz hanem a lopáshoz, a cselezéshez ért. Ne Orbánnak, hanem Dzsudzsákéknak, Szalaiéknak tapsoljunk amikor szépen játszanak. (Különben nem értek egyett Szalai és Németh mai pihentetésével – bár ki tudja, lehet, hogy a kapitány a Portugáli meccsre tartogatja őket. Na az lesz egy érdekes összecsapás. Be vannak hűtve a sörök. Kérem addig szedje össze magát. Bontson formát. Mutassa meg, hogy egy fejlődő képes nagymama 🙂 Drukkoljon a focicsapatnak, és fújja le a Viktort. Az csak a nép vagyonával, bizalmával cselezik.
5:21 de.
GA: a tanítói tüntetésekre a jelmondatokat te írtad? Úgy látom képzett vagy ezen a területen?!!
Össze kellene gyűjtened ezeket és majd egyszer kiadni egy könyvben-hátha nyernél vele valamit!!!
üdvözlettel!
2:28 du.
Göllner András
2016 június 18
10:23 du.
Tudja én éltem akkoriban bőven és tudom mi és hogyan volt. Rákosival , Puskással stb.
Az biztos, hogy az akkori kormány nagy pénzt fektetett be a sportba! Pl. Még máma is az oroszok, nyerni akarnak (akartak) azért adtak doppot a sportolóknak, hogy nyerjenek,. Az oroszoknál, ma is az a lényeg, hogy valamivel kitűnjenek,Ha mással nem, akkor a sporttal. Ez volt pontosan Rákosi korban is, mivel elég rossz volt a magyar rendszerről a világ véleménye. A sportolókat remekűl fizették, tréningezték stb.
A mai él sportolóknak erre nincs szüksége, azaz a mai kormányak sem.
4:35 du.
Figyelő!
A sportolókat régen és most is remekül fizették,fizetik,de ha nincs tehetség,akarás,győzni akarás és hazaszeretet akkor nem ér semmit fizetség! Na ezt kéne felfogni a sok acsarkodó,idétlennek!!
Régen és mostanában is voltak pecches időszakok…de ez más kérdés!
2:53 du.
Göllner A.
” Magyarországon, a foci egy betörési lehetőség”
Igen : betörtünk a következő fordulóba! Hát most nem az jött össze amire gondoltál.
Ü