Egy erdélyi magyar Ceausescu árnyékát látja a NER-ben

2018 január 6 9:13 de.37 hozzászólás

A rendszerváltásig Ceausescu Romániájának oktatási intézményeiben – igen, az elitnek számító gimnáziumokban is – létezett fegyverraktár, arra az esetre, ha a terroristák megtámadnák az országot, ne álljunk ott fegyvertelenül. Sőt, a tanterv része volt a katonai kiképzés és a politikai nevelés óra is. Heti rendszerességgel, felváltva kellett volna megtartani. Volt rövidített nevük is, az egyik a PTAP (Fiatalok Felkészítése a Haza Megvédésére) volt, a másikra nem emlékszem. De már a nyolcvanas években nem vette komolyan senki. Utolsó órák voltak az órarendben. A politikai nevelés órákon valamit lediktáltak az osztályfőnökök, de mindenki igyekezett 10-20 perc alatt elintézni, és mehettünk haza. A katonai kiképzést pedig tényleg senki nem tartotta meg, kivéve a mi osztályfőnökünket. Iskolai szinten évente egyszer kimentünk a lőtérre, ott vagy lőttünk, vagy nem, de jó buli volt, aznap nem volt tanítás, kint hülyéskedtünk az erdőben. A tanároknak volt stresszesebb, hiszen nekik figyelniük kellett arra, hogy ne történjen baleset, meg el kellett számolniuk az összes kilőtt golyóval, szóval keresgélhették a földön a hüvelyeket, ha esett, ha fújt.

A mi osztályfőnökünk viszont az ötvenes években szocializálódott, amikor még sokkal komolyabban vették az országba behatoló terroristák kérdését.Ő minden olyan osztálytársunk magaviseleti jegyét levonta alapból, akinek pap volt az édesapja, mondván, hogy nem részesül megfelelő politikai nevelésben. És ő megtartotta a katonai kiképzést is. Ez úgy nézett ki, hogy ha szép idő volt az udvaron, ha csúnya, akkor az iskola folyosóján terített le iszonyú koszos, ötven éve nem használt pokrócokat, amit a fegyverraktárból hozatott le. Erre nekünk le kellett hasalnunk, és úgy tettünk, mintha lőnénk a koszos, zsíros, de töltetlen fegyverekkel, illetve valódi, de nem működő kézigránátokat dobáltunk. Az iskola összes többi diákja az ablakokban lógott, és nevetett. Sz@r érzés volt. Próbáltuk mi Antal Gy-t a helyén kezelni, ahol lehetett keresztbe tettünk, de hasalni azokon a pokrócokon, és dobálni a gránátot, sz@r volt. Megalázó. És a legkevésbé sem vicces.

Antal Gy egyedül volt ezzel, a tanári karból senki nem állt mellé, így ennél többet nem nagyon tudott kihozni a katonai foglalkozásokból. De ha összefog több tanár, komolyan veszi magát, nagyon sok lehetőségük lesz visszaélni a hatalmukkal. Az még annál is sz@rabb lesz. Megalázó, és még sokkal kevésbé vicces.

Leopold Erika

37 hozzászólás

  • A fasizmus ötven árnyalata…

  • György Molnár

    Ha van Isten, Orbán is úgy végzi, ahogy Ceausescu végezte….

  • Hallgass a szívedre, és ne szavazz a Fideszre! – kedves cikkíró.
    És beszélj erre rá minél több erdélyi magyart, aki fölvette a magyar állampolgárságot.

  • A zerdélyiek boldogan szavaznak Miurunkra.
    Már csak dafkéból is.

  • Marosi Daniel

    Geyza
    2018 január 6
    6:24 du.
    Megbeszelne ezt batran szemtol szembe is veluk?

  • Boldogan es sok penzert cserebe. Meg itt Kanadaban is sajnos. Omlik ide a magyar adofizetok altal befizetett penz es vidaman koltik el az erdelyiek szavazatert cserebe.
    Hirdetik az iget, terjesztik egymas kozt, hogy kire kell szavazni, es akkor majd tovabbra is onlik a penz.
    https://www.youtube.com/watch?v=4SUTTpeSv4M&t=2s
    8:40 -tol

  • 800000- ből maradt 300000 – hajdan annyian voltunk és talán hittük a kommunizmust – de vezetőink rácáfoltak ma már tudjuk 2018-01-07 amikor írom- e sorokat! Én is közéjük tartoztam igaz nem sokáig, mert kirúgtak, úgy mint Kádár gladiátoraként – azaz rendőreként is – de ki golyóztam én hagytam menekültem el tőlük – 40 ezer rokkant nyugdíjjal előtte semmivel kezdtem újra traumás életem!

    Így anyagilag nem tudlak segíteni bal-rad – de írásaimmal igen – mert ő is írja:

    „…Én azt látom, hogy nem “felszabadítani”, nem osztályharcolni kell a proletárságért, hanem megtanítani arra, hogyan lehet kiemelkedni….”

    V.kutya szerint:
    2018-01-06 – 07:06
    Ez egy kétezer éves megkövült farizeus társadalom.
    Ha Jézus valóban feltámadna, és eljönne közénk, őt újra bezárnák, és egy börtöncellában végezné, “véletlenül” felakasztva.
    Embertelen, nyárspolgári társadalom.
    Eltűri, sőt, szükségesnek tartja a nyomort, a lumpenséget, hogy legyen mivel nyomás alatt tartani a még le nem csúszott alsóbb – dolgozó – rétegeket.
    Ez egy ilyen rendszer, elhitetik veletek, hogy ők azért szegények, mert nem jut nekik több.
    Pedig a műfüves pályákra is több pénz jutott, mint a hajléktalanság fenntartására. Sőt, akár fel is számolhatnák, ha lenne rá akarat, pld. a mindent felülíró lakhatási joggal, de nem teszik!
    Pénzhatalmi diktatúra van, valójában a bankok védelme közvetlenül a fegyveres testületek feladata, ez pedig nem demokrácia, hanem a bankárok, tőkések diktatúrája.
    “A fasizmus a finánctőke legreakciósabb, legsovinisztább és legimperialistább elemeinek nyílt terrorista diktatúrája!” – újra csak Dimitrov időt álló meghatározása szerint.
    Ráadásul nem csak nálunk, hanem szerte a világban ez megy. A bankok kidobnak a házadból, és ha kell, egy mikrobusz rendőr is segíti őket ebben, de ugyanezek a rendőrök szabadságon vannak, amikor a te jogaidról van szó.
    Régóta mondom: a PÉNZ hatalmát kell megtörni, és nem fegyverrel, mert azzal nem lehet….” Stb. az oldalon olvasd a többit ha érdekel!

    http://balrad.ru/2018/01/07/a-fal-tovenel/#comment-49596

  • György Molnár
    2018 január 6
    2:11 du.
    Amit önmagának kíván az „ember” —-nem kívánhatja másnak

  • Geyza, az erdélyi magyarok nem hülyék, és nem is elvetemültek. Bízzunk bennük is!

  • Marosi Daniel,

    Barmikor keszen allok barkivel vagy barkikkel egy vitara, barmilyen magyarsagot erinto kerdesben, ket feltetellel.

    1, legyen nyilvanos
    2, legyen youtube-on vagy egy facebook csatornan kozvetitve, ha ez nem megoldhato, akkor keszuljon felvetel, amit en publikalhatok.

  • Almási Alma,

    Legyen igaza!
    Csak azert felelmetes, mert a hataron tuli magyarok nem elnek egy sorskozossegben a magyarokkal, a leadott szavazat nem erinti oket kozvetlenul. A jelenlegi hatalom, viszont hatalmas gesztusokat tesz felejuk, amit ok nyilvanvaloan ertekelnek. En innen Kanadabol ugy latom, hogy az itteni magyarok akik nem Magyarorszagrol erkeztek, istenkent imadjak Orban Viktort, es az egesz kormany szent es serthetetlen nekik. Es ezt nyilvanvalova is teszik. (A hangos tobbsegrol beszelek, kivetelek persze mindenhol vannak)

    Ugye erre meg mindenki elmlekszik:
    https://www.youtube.com/watch?v=JQibjOx0xIc

  • id Kiss László
    2018 január 7
    12:59 de.

    Nyilván ama országbeli domain-re van regisztrálva a belinkelt oldal; amelyben az uralkodó rezsim a fasiszta-tőkés berendezkedés meghaladásának a letéteményese, hasonlóan ahhoz a másik nagyhatalomhoz, ahol tavalyelőtt novemberben segítettek királyt csinálni ( nyilván világszerte a deklasszálódott proletár és prekárius tömegek humánusabb életfeltételei érdekében ).

    http://nepszava.hu/cikk/1144665-krausz-tamas-a-hatalmi-elit-ma-is-retteg-a-forradalom-oroksegetol

  • Marosi Daniel

    Laszlo
    2018 január 7
    11:54 de.
    En Onnel vagyok, ezt a monologot Geyzanak kellett volna kuldenie!
    A feltett videot pedig az en erdelyi rokonaim is mindig az orrom ala dorgolik! Szegyenkezve megertem Oket!

  • NYUSZIKA

    KÖszönet Krausz professzor rendkívül értékes szemelvényéért. 🙂

    Lementettem.

  • Voronyezs
    2018 január 8
    12:17 de.

    Üdítő kivétel is, hogy néha még lehet ebben a sötét, reakciós, emberellenes, aljas magyarországi szarban olvasni ilyen írásokat, amelyekben még az emberi értelem és tisztesség is megnyilvánul. Nem pedig az a szubhumán elhülyülés, amelybe folyamatosan belenyomják ezt a társadalmat uralkodó és írástudó osztályai – beleértve mind a „nemzetieket” és a „liberálisokat” ( vagy „népieket és urbánusokat” ha úgy tetszik, bár mostanában hogy a Heller-félék a Jobbikot kaserolják, a két reakciós csoport összeér ). Minden gyűlöletet és megvetést megérdemel mindkét szekértábor – bárcsak valamikorra megérne a belföldi és a nemzetközi helyzet, hogy ezeket is forradalom tépje ki gyökerestől jelenleg elfoglalt pozícióikból…

  • Nehez ugy… akkor harom reszre osztom, talan igy elfer:

    Bizonyára sok nyájas olvasónk emlékszik az Alkonyzóna (The Twilight Zone) című klasszikus sci-fi-horror sorozatra, amelynek a lényege az volt, hogy a szereplők mentek, mentek, aztán egyszer csak az alkonyzónában találták magukat, ahol minden másképp történt, mint a való világban.
    Magyarországon is van egy ilyen alkonyzóna. Ebbe a különös tartományba körülbelül úgy lehet bejutni, mint a Harry Potterben Roxfortba, a varázslóiskolába. A 4 és háromnegyedes és a 6 és háromnegyedes villamos megállóinál vadul és magabiztosan nekifutamodunk a körúton araszoló kocsisornak, és amennyiben hithű balliberálisok vagyunk, úgy nem a szélvédőkön és a kerekek alatt végezzük, hanem átlépünk az alkonyzónába.
    Ahogy átjutottunk, azon nyomban megszűnik a gonosz orbáni varázslat, és máris igaz metafizikai valójában, nem pedig a hazugság bűvös szemüvegén át látjuk Magyarországot. Az alkonyzóna határán emelkedik a remény utolsó védműve, új épület (tavaly decemberben adta át a Die Presse osztrák karakterépítő vállalat), rajta a Vona Gábor, A magyar demokrácia utolsó bástyája felirattal. Aztán bérházak sora kezdődik. Ha megnézegetjük a kapucsengőket, ilyen nevekre bukkanunk: Konrád György. Tamás Gáspár Miklós. Heller–Vona (Just Married.)
    Ezekben a komor, méltóságteljes, de lepukkant épületekben, amelyek elveszítették fénykoruk, a Tanácsköztársaság vagy a Rákosi-korszak patinás csillogását, nincs rezsicsökkentés, lakóik még mindig a régi áron, sőt drágábban fizetik a közköltséget. Az épületek földszintjén és alagsorában romkocsmák sorakoznak. A levegőben a forradalom sistergő gőze keveredik a marihuána füstjével, itt búslakodik a demokratikus ifjúság a diktatúra szörnyű elnyomása miatt.
    Országra-világra szóló tüntetéseket szerveznek, másnap délután legalább egymillió ember fog a Kossuth tér felé özönleni. Sajnálatos módon a tervezgetésbe belefáradt ifjak a megbeszélt időpont után két órával ébrednek a mamahotelben zúgó fejjel, ráadásul kint hűvös eső szemerkél, így a diktatúra megbuktatása a langymelegebb jövő hétre halasztódik, de akkor aztán még magasabbról bukik az a fránya diktátor és a sleppje, csak úgy loccsan az agyvelő a Kossuth tér kockakövein, ahogy demokratikusan kidobálják őket az Országház valamelyik erkélyéről.
    Mert a magyar alkonyzónában diktatúra van. Itt nincs gazdasági növekedés, hanem folyamatosan zuhannak az állampapírok, és a munkanélküliség 60 százalék fölötti, főképp a fiatalok körében, akik az istennek sem találnak olyan állást, ahol havi 168 óra facebookozásért és twitterezésért – és ugyanennyi füvezésért – egymillió nettót tejelne a munkaadó. Minden sarkon kakastollas csendőrök állnak, akik agyba-főbe püfölnek mindenkit, akin a haladás arcvonásait vélik fölfedezni.
    Az ellenzéki lapokat csak szamizdat formájában, szűk körben, életük kockáztatásával tudják terjeszteni az aktivisták. Hol vannak a gyönyörű szép idők, amikor oly gyorsan és hatékonyan lehetett igazságot szolgáltatni, és lelőni Magyarország miniszterelnökét, Tisza Istvánt! Miközben a nagyszerű Károlyi Mihályt már föl is kenték kormányfővé… És Kun Béla demokráciájának dicső hónapjai… Aztán a szocializmus dialektikusan kellemes időszaka… A rendszerváltás legendás periódusa, amikor át lehetett sodródni eszdéeszbe, és ismét diktálni az eszmét… És akkor annyi boldog hatalmi év után beüt a krach.
    A szavazó tulkok megtévesztett és elvakult tömegei kibuktatják az eszdéeszt a parlamentből. Hát miféle demokrácia ez, ahol nem a mi akaratunk érvényesül, hanem a szavazócsordáé?!

  • masodik resz:

    A HVG legutóbbi száma Konrád György-portrét publikál, amelynek interjúrészében imigyen nyilatkozik az író: „Megnyugtatásul úgy látom, hogy nagyobb erő húzza a magyarokat is az Európai Unióhoz, mint a diktátoraikhoz. Rejtelmes mozgások egyszer csak oda vezethetnek, hogy a miniszterelnök, ha nem akar Nicolae Ceausescu sorsára kerülni, akkor önként elmegy valahova. Jóakaratú emberként azt kívánom, hogy Felcsútra menjen.”
    Ami számomra kérdőjeles ebben a frázisban, a többes szám. Eddig úgy hittem, hogy egyetlen diktátorunk van, egy „kicsit sárgább, kicsit savanyú, de a mienk”, kis országnak ennyi jutott. De Konrád többről beszél. Nyilván a Mesternek hiszek, és nem a szememnek.
    Mert úgy lehet, a Mester tud valamit. Erre utal a „rejtelmes mozgások” szókapcsolat, erről egykori, szabadkőműves, ezoterikus tanárom szavajárása jut eszembe:
    „Tudjuk mi, édes!” Tudják, a titokzatos, sőt tektonikus politikai erők… Amelyeket már a nagyszerű Charles Gati, egy másik kedvenc balliberális páholymesterünk is fölvázolt roppant sejtelmesen. A köztudottan bevált jóslat öt esztendeje, 2012. január 11-én, szerdán, 15.50 perckor villant a szemfülesebb magyar olvasók szemébe, a Heti Válasz honlapján.
    A nyilatkozat címe: Így buktatnák meg Orbán Viktort – Charles Gati 5 pontja. Hadd idézzem ezen bevált jövendölés utolsó pontját: „Polgárháború. Ez akkor következhet be, ha a kormány nemcsak kaotikus gazdasági lépéseivel veszíti el a nép többségének bizalmát, de a választók rájönnek, hogy a szuverenitásról ismételt politikai szónoklatok tartalma a XXI. században üres fogás. Isten őrizz, hogy a helyzet idáig fajuljon, de ennek lehetőségét sem zárom ki, ha folytatódik a nyugati javaslatok, kritikák dacos, irracionális elutasítása.”
    Beavatottabb nyájas olvasóim ebből kikövetkeztethetik azt, hogy számomra nem jelentett különösebb újdonságot Konrád György szelíd álmodozása Orbán Viktor kivégzéséről. Azt hinnénk, hogy „a gondolatnyi csend, amíg a kivégzőosztag újra tölt” (Kertész Imre) egy Konrád-adalék Charles Gati múltbéli fantáziakitöréséhez – de nem.
    Valójában egy sovány plágiuma Tamás Gáspár Miklós víziójának. Emlékeznek rá? Pedig nem is olyan régen fejeztem ki alázatos hódolatomat a Magyarország 2017-ben című írásomban a kolozsvári Szókratész elméje iránt, aki a bőrén érezte a Ceausescu-diktatúra keserű mindennapjait magyarországi, amerikai, angliai és franciaországi emigrációjában.
    2017. február 8-án TGM ezt nyilatkozta a Magyar Nemzet hasábjain a TGM a jobboldal felelősségéről című valamiben:
    „Végig kellene gondolniuk, hogy ha azt akarják, hogy a magyar konzervativizmusból megmaradjon valami, és Orbán Viktor békében távozzon a hatalomból, akkor most cselekedniük kellene. […] De a lényeg, hogy mindenki gondoljon arra: amikor 1989. december 22-én az emberek kimentek az utcára, »Éljen Nicolae Ceausescu!« tábla volt a kezükben, és ezt is skandálták először. Majd valaki elkiáltotta magát, hogy »Le vele!«. Előbb zavart csönd, majd mindenki ezt kezdte el kiabálni, és Ceausescunak helikopterrel kellett menekülnie.”
    Azaz semmi sem új a nap alatt. Ennek a szellemi vonulatnak szerves része az ellenfél szemrebbenés nélkül való kiiktatása, és ezt már két kövér évtizeddel Hitler előtt, egy Lenin nevű mesterük irányítása alatt elkezdték. Miért csodálkozunk hát a szellemi nagyságok freudi elszólásain?

  • harmadik resz:

    A minap olvastam egy jeles kolléganő regényének kéziratát, abban volt egy találó passzus az „így lincselnek ők” könnyedségére: „mint amilyen komótosan a sz…rt szokta leöblíteni az angolvécén”.
    Ebben a szellemi vonulatban teljesen természetes, hogy a Lehet-e verset írni a Holocaust után? című opus szerzője, aki szerint „Az Auschwitzot övező csöndet állandóan meg kell törni” – Heller Ágnesről van szó – lazán beáll a Magyar Gárda verőlegényeit hirtelen pihipuhi cica csipet-csapatra cserélő neonáci transzpolitikus mögé, azzal az indoklással, hogy Churchill is szövetkezett Sztálinnal, ha a szükség úgy kívánta.
    Meg Sztálin is Hitlerrel – ha találóbb párhuzamot keresünk a dialektikus bolsevik–náci viszonyra. De hát nem magától értetődő dolog? Nem tudják leváltani a fazont, mert ezek az átkozott, birka szavazók minduntalan beletrollkodnak a demokráciába: már tizenkét esztendeje többen merészelnek voksolni a Fideszre és annak vezetőjére, mint egyéb politikai formációkra.
    Hát milyen demokrácia ez, amikor a voksoló birkák többségi akarata győz? Nos, várnak, amíg várnak, aztán elfogy a türelmük, és a demokratikus kormányváltás másik módszeréhez folyamodnak. A likvidáláshoz. Mint ahogyan a Lenin-fiúk likvidálták politikai ellenfeleiket. Mint ahogyan gyermekkori barátaikat, osztálytársaikat likvidálták a nácik Birkenauban.
    Mindenképpen – ha nem is a saját bőrükön – de mások példáján tapasztalták a végső megoldás infernális metafizikáját. Életművük lényege annak a totalitarizmusnak a mélységes bírálata, amelynek a XX. században 180 millió ember esett áldozatul, s amely totalitarizmusnak kézenfekvő módszerei voltak a népszavazás, a népakarat felülbírálására. Például a likvidálás.
    Ezt az eszmét, az egész életművét köpte szembe most Konrád György, felzárkózva Heller Ágnes kolleginájához, aki már akkor szembeköpte a sajátját, amikor különös politikai házasságra lépett Vona Gáborral.
    A rövid, de sokatmondó interjúnak köszönhetően általános műveltségemet is gyarapítottam.
    Most már tudom, hogy Göncz Árpád áldásos elnökségét, Demszky Gábor polgármesterségét is korunk nagy írójának köszönhetjük. Mi több, korábbi nyilatkozataiból kiderül, hogy Soros Györgyöt is ő beszélte rá, hogy fektessen néhány dollármilliárdocskát a társadalmak nyíltabbá tételére…
    Nagyon szépen köszönjük a közbenjárást irodalmunk és történelmünk nagy megreformálójának. ”

    Ha minden igaz Orbán János Dénes irasa.

  • Ez egy marhas’g, ha majd Orban sorba gyilkolja ellense;geit, mit ahogy azt a roman diktator tette, akkor lehet majd hasonlosagrol irni. Addig tisztan nevetseges.

  • Laszlo
    2018 január 6
    9:47 du.

    „Boldogan es sok penzert cserebe. Meg itt Kanadaban is sajnos. Omlik ide a magyar adofizetok altal befizetett penz es vidaman koltik el az erdelyiek szavazatert cserebe.
    Hirdetik az iget, terjesztik egymas kozt, hogy kire kell szavazni, es akkor majd tovabbra is onlik a penz.
    https://www.youtube.com/watch?v=4SUTTpeSv4M&t=2s
    8:40 -tol”

    Laszlo
    2018 január 7
    12:11 du.

    „…azert felelmetes, mert a hataron tuli magyarok nem elnek egy sorskozossegben a magyarokkal, a leadott szavazat nem erinti oket kozvetlenul. A jelenlegi hatalom, viszont hatalmas gesztusokat tesz felejuk, amit ok nyilvanvaloan ertekelnek. En innen Kanadabol ugy latom, hogy az itteni magyarok akik nem Magyarorszagrol erkeztek, istenkent imadjak Orban Viktort, es az egesz kormany szent es serthetetlen nekik. Es ezt nyilvanvalova is teszik. (A hangos tobbsegrol beszelek, kivetelek persze mindenhol vannak)…”

    Mindkét hozzászólásával egyetértek, az elsőben – melyhez linket is mellékelt – már több vita volt itt a KMH-n. Mi magyarországi magyarok pontosan tudjuk (bár nem igazán szeretnék nyilvánosságra hozni) hogy mennyi pénzünk vándorol ki a kormány (Orbán) önös érdekeinél fogva,simán szavazatvásárlási célból, ám leszámítva néhány józanul gondolkodó személyt, általában elszokták ütni itt a dolgok lényegét. Félremagyarázzák,és úgy tűnik a Kanadában élő magyar származású polgárok nem értik mi a bajunk nekünk ezzel, miért kifogásoljuk, sőt van ki egyenesen hazugságnak, kitalációnak véli a magyarországi adófizetők pénzén, azaz közpénzen történő szavazatvásárlást, mivel ő nem tud róla az tehát nincs is! Pedig Christopher fotókat is mellékelt, sőt legutóbb táblázatot is csatolt mely kimutatta mikor, mely évben, milyen alkalomból, milyen eseményre,beruházásra stb mennyi és hova érkezett.Szó volt itt limuzinos utaztatásokról, pezsgős vacsorákról, bálokról, magyarországi „díszvendégek” részvételével, templomok építéséről, felújításáról, u.n. „magyar-ház” létrehozásáról,sőt a Kőrösi Csoma Program keretében Magyarországról kiküldött fiatalok „hagyományőrző” feladatáról(közel 700 ezer ft.-nak
    megfelelő fizetésért)amelynek egyetlen lényege csupán, a regisztrációra, majd a szavazásra történő buzdítása, rábeszélése a kint élő, magát magyarnak valló polgároknak! Úgy gondolom, az egy dolog, hogy valaki magyar gyökerekkel rendelkezvén nosztalgiával gondol a néhai hazájára, szívében magyarnak érzi magát – és az meg egy másik dolog, hogy ennek kapcsán lehetőséget, jogot kapjon annak sorsát érdemben befolyásoló döntésekre. Lehet persze ezt ezeregy módon értelmezni, magyarázni, de végső soron mégis csak az a helyzet, hogy a kormány(nálunk ez egyet jelent Orbánnal)úgy tűnik nem bízik eléggé a saját „sikereiben” eredményeiben, a hazai választókban, ezért fokozott óvintézkedéseket tesz már egy jó ideje arra vonatkozóan, hogy biztosítsa a szükséges szavazatokat önnön hatalomban tartásához. Ez nem csak azért felháborító, mert annak a pénznek bőven lenne helye itthon a már említett mélyszegénységben élők megsegítésére – az idén pl eddig 71 ember halt meg kihűlés következtében, többen a saját fűtetlen otthonaikban, köztük egy csecsemő és még nem is volt igazán tél, mi lesz ezután? – hanem ezért is mert ezt az állapotot sosem leszünk képesek megszüntetni, ha a nem itt élő, döntéseik következményeit nem viselő emberek szavazataikkal konzerválják azt. Az itthon megkérdezettek több mint 60%-a válaszolta a közvélemény-kutatók kérdésére, hogy kormányváltást szeretne, pedig tudható, hogy az ilyen telefonon feltett kérdésekre sokan nem mernek őszintén válaszolni mert tartanak a következményektől – ennek ellenére mégis magas az arány. Ugyanez a helyzet az Ön által is említett határon túli magyar-származású polgárokkal. Senki nem a magyar gyökereikben kételkedik,de ne kívánjanak a fejünk felett olyasmiben dönteni, mely az ő mindennapjaikra nem hat ki! Minket magyarországi magyarokat gyakran vádolnak (többnyire az ügyben érdekelt) emberek azzal, hogy önzőek vagyunk a szegény határon túli testvéreinkkel szemben, de ez nem így van, ez minden csak nem önzés! Naná, hogy adják veszik egymásnak a hírt, kire kell szavazni, ha azt szeretnék, hogy a magyar adófizetők pénze továbbra is olvasatlanul ömöljön hozzájuk, de ez esetben ki az önző? Nem lehetséges, hogy úgy legyenek „magyarok” hogy minden szándék nélkül csak és pusztán a hazájuk iránti szeretet vezérelje őket – ha már? Bármilyen kedvezményt megkaphatnak, szerintem nincs ember aki ezt kifogásolná, már az utazás sem gond, mióta Eu tagok, de ne döntsenek olyasmiben amiben nem illetékesek! Ez esetben akármelyik oldalra, kormányra vagy ellenzékre leadott szavazatot indokolatlannak érzem, mert nem ettől magyarok akik annak érzik magukat. Nemrégiben, valamikor ősszel Semjén „határon túli ügyekben felelős min.e.helyettes” nagy ovációval jelentette be, hogy megvan az egymilliomodik magyar állampolgár (kinti)- és ehhez nekünk hazai magyaroknak tapsolnunk kellene? Nem beszélve arról, hogy a határon túlról ill. külföldről érkező szavazatok az ellenzék számára nem ellenőrizhetőek semmilyen formában – kvázi bemondásra megy (? a tetejében pedig 9 évenként kell regisztrálni – hogy hányan hunytak el közben bárhol a határon túli jogosultak közül akiknek kimegy a levél, az kérdés! Azt pl nyilvántartja valaki, és ha igen milyen sűrűn frissítenek? Vagy bejelentik a hozzátartozók, vagy sem, az ügyintézési átfutás lassú, a jelenlegi rezsimnek vajon érdeke, a napra készség? Míg a magyaro.-i lakcímmel rendelkező magyar de kint dolgozó polgár szavazati jogának gyakorlása ezeregy formában nehezített, addig a kis erdélyi faluban élő Jani bácsinak elég, ha biciklire pattan, miután összeszedte a falu utcájában élők borítékjait, sógortól a komáig és elkarikázik vagy elballag vele a legközelebbi postahivatalig! Én pl. készséggel elhinném, hogy 2.3 millió konzultációs levél ment vissza a 8 millióból – de miért nem lehet ezt tisztességesen, kétséget nem hagyó módon bonyolítani, és bárki számára ellenőrizhetővé tenni? Sok itt a probléma, ha egyiket felvetem az hozza magával a többit, de ami a legmegdöbbentőbb (számomra legalábbis) hogy úgy látom, már a látszatra sem adnak!
    És akkor még az extra szavazatokat hozó ukrán nyugdíjakról egy szót sem ejtettem – gyanítom, most nem is fogok, mert már így is elég hosszúra sikeredett az írásom.

    Fentiek ellenére tudom, hogy nagyon sok mértékletes véleményt formáló állampolgár él a határon túl is pl Kanadában, Ausztráliában, USA-ban, Erdélyben stb a világ minden pontján, aki bár megkapta az állampolgárságot, de nem kíván véleményt nyilvánítani egy olyan ország belügyeiben, melynek esetlegesen haszonélvezője, de nem kötelezettje, mert nagyon sokan tudják, hogy a jog és kötelesség együtt jár, és átérzik a honi magyarok dilemmáit.
    De, sajnos léteznek jócskán akik úgy vélik, „ha egyszer jogunk van akkó mér ne?” Láttunk, hallottunk dokumentumfilmet készítő riporter szavazási hajlandóságot firtató kérdéseire adott igen egyértelmű válaszokat is!

  • Besancon
    2018 január 9
    9:15 de.

    Laszlo beirasara is valasz.

    Kanadaban elek es aktiv tagja vagyok a kozossegnek. Itt elek mar tobb mint 6O eve, de soha senkitol ITT nem hallottam magyarorszagi penzrol, hogy barki kapott volna.
    Masik, A Korosi Csoma tarsasaggal talalkoztam egyik tagjaval es beszelgettunk. Azok viszont csak a magyar iskolakat jottek tamogatni es konyvekkel gazdagitani.
    Senki sem emlegette Orbant es kormanyat, viszont jolesett az anyaorszag gondoskodasa az itteni magyar gyermekekrol.

  • Figyelo,

    Kerlek az alabbi cikket olvas el. A szamok valosak az Ottawai Magyar nagykovetseg elismerte.

    http://kanadaihirlap.com/2017/11/17/az-orban-kormany-szazmilliokkal-tamogatta-a-kanadai-magyarsagot/

  • Besancon,

    A videoban is lathato – hallhato Balla Sandorral probaltam parbeszedet kezdemenyezni facebookon keresztul, de a teljes elutasitas meg nem hallgatas volt a valasz. A kommentjeimre nem hogy valaszt nem kaptam, de rogvest torolte oket. Szoval ott tartunk, hogy meg parbeszedre sem hajlandoak azzal akinek mas a velemenye, aki mast gondol, vagy eppen gondolkodik helyettuk.
    Pedig elhiheted a Kanadaban elo magyarsag (mostanaban nagyon divatos azt mondani, hogy a diaszporaban elo magyarok) nincs raszorulva a magyar adofizetok penzere. El sem tudom kepzelni, hogy hogyan fordulhatott elo, hogy elfogadnak pezt a magyar allamtol, nem volt ott senki aki azt mondja, hogy ez ugy nagyon nem oke? Hihetetlen, ugy haragszom, hogy el sem tudom mondani.

    MAsik dolog, ha mar ennyi konkretummal rendelkezunk, az rendben van hogy meglelent ez a cikk itt a Kanadai Hirlapban, de nem kaphatna nagyobb nyilvanossagot egy magyarorszagi online ujsagban? Biztos lenne akit erdekel.

  • Latom az idezet, a Kandaia Magyar Hirlapbol van. Sajnos, nekem az nem ele;g, ha majd a Magyar Kanadai kovtseg ad errol egy nyilatkozatot, azt jobban elhiszem.

  • Figyelő,

    Jogos, de a cikk tartalmazta az alabbi linket is, ez mar az Ottawai Magyar Nagykovetseg honlapja, ergo ok sem tagadjak.

    https://ottawa.mfa.gov.hu/news/a-kanadai-diaszporanak-nyujtott-tamogatasokrol

  • Mindet elolvastam es lattam a mellekelt szovegben, valtozatlanul FORINT-ban vannak az osszegek feltuntetve.
    Tehat a segitseg a magyaroktol, fotintban jott.
    Minden olvasora bizom, hogy szamitsa at az osszeget, dollarra.

  • Figyelő,

    Igen Magyarorszagon a forint a hivatalos penznem, igy a magyar kormany is forintban szamol. Es igen bizony ha atszamitjuk vannak ott nagy osszeget is a babtista templom es a torontoi magyar haz. Miert tamogat egy templom epitest kanadaban a magyar kormany?? Mar reg szetvalasztottuk az egyhazat az allamtol, ha jol tudom.

    De nem is az osszeg nagysaga, hanem maga a teny, hogy a magyar adofizetok penzebol finansziroz a magyar kormany Kanadaban elo magyar szervezeteket felhaborito.

  • Laszlo
    2018 január 10
    4:09 du.
    ha atszamitja kanadai dollarra a forint osszeget majd rajon, hogy az bizony nem eleg egy haz vagy egy templom ;epit;es;ere Kanadaban.
    Ha igaz a vad, szerintem csak egy kis egyutterzest nyilvanit ki a kulfoldi magyarsag fele. Abbol az osszegekbol sem templomot, sem Hazat nem tudnak itt epiteni.

  • Figyelő
    2018 január 11
    11:39 de.

    Úgy tűnik Ön következetesen „elbeszél” László érvei mellett, pedig ő elég világosan leírta, mi a kifogása és miért a magyar forintok Kanadában landolása okán.

    „De nem is az osszeg nagysaga, hanem maga a teny, hogy a magyar adofizetok penzebol finansziroz a magyar kormany Kanadaban elo magyar szervezeteket felhaborito.”- írta László

    Nem állította tehát, hogy csontra magyar forintokból épülnének a templomok, vagy a különböző „magyar házak” mint ahogy azt sem, hogy ezek miatt az X milliók miatt borulna fel a magyar költségvetés – bár lebecsülni sem kellene, hiszen sok kisebb tételből láthatóan összejön egy (magyar átlag választó számára)szép summa. Ahogy én a listát olvasva fejben összeadtam,kb 300 millióra rúgott, vagy több vagy kevesebb valamivel, ám annyira nem lényeges, hogy számológép után kapkodjak, de mint László is írta – és rajta kívül még sokan mások, hisz ez többszörösen visszatérő téma itt a KMH oldalain – maga a tény, azaz a mögöttes szándék az ami felháborító. Ezt Ön nemes gesztusként éli meg, mondván:
    „Ha igaz a vad, szerintem csak egy kis egyutterzest nyilvanit ki a kulfoldi magyarsag fele.”

    Kedves Figyelő, ez nem „vád” hanem még egyszer mondom,tény melyet a magyar kormány önös érdekeinél fogva alkalmaz, olyan esetekben is ahol nyilvánvalóan nincsenek rászorulva, hovatovább az együttérzésnek (?) ezeregy módon adhatná bizonyságát a magyar kormány, anélkül, hogy a magyar adófizetők forintjait számolatlanul szórná. Mert miközben itt a Kanadába juttatott 300 millióról értekezünk, aközben nagyon sokszor 300 millió megy a világ több pontjára is „magyar gyökerekkel” rendelkezők támogatására – valójában szavazatvásárlásra – így Önök kanadaiak tehát csak egy tétel az így „megsegített” magyarság-táblán! Ön okos asszony, állítása szerint sok mindent megélt és átélt, tehát bizonyára tisztában van azzal is, mi a különbség a milliók és a milliárdok között, már pedig ha összességében nézzük mennyi megy szerte-széjjel különböző országok magyarságának „hozzájárulás” címén, az bizony milliárdokra rúg. A határon túliak felé juttatott magyar adófizetői milliárdoknak például bőven lenne helye az itthoniak „megsegítésére”, miután ez még kötelessége is lenne, a magyar kormány azonban a saját „alattvalóival” szemben messze nem ilyen bőkezű. Leírtuk itt már példaként többször is, hogy miről beszélünk, szerintem Ön ha olvassa a hsz-at, már kívülről fújja, hogy egy neve nincs határon túli foci csapatnak (topolyai) 3 milliárd, vagy az erdélyi református egyháznak juttatott 29 milliárd (melyet mindenfajta kötelezettség nélkül saját belátásuk szerint használnak fel) miért veri ki a biztosítékot, és miért nehezményezzük sokan ezt a felelőtlen, „mindent bele csak szavazzatok rám” mentalitást. Bizony, miközben itt emberek fagynak meg a saját fűtetlen otthonaikban tűzifa híján és próbálnak meg egy kis meleget csinálni minden fajta összeszedett káros szemét elégetésével (pl autógumik, műanyagpalackok, festékes rongyok stb)aközben az a 300 millió amit pl a kanadai diaszpóra kap/kapott kb 10 -12 falu önkormányzatának megoldaná a tűzifa gondját, legalább a leghidegebb időkben. Iskolákat, óvodákat, templomokat, közösségi házakat, sportlétesítményeket és különböző programokat támogat a magyar kormány a határon túl, miközben itt nyavalyás 50 milliós gondjai vannak egy olyan szervezetnek amely mélységesen emberi és tisztességes munkát végez, és veszi le a gondot az állam válláról (magyarországi Hospice alapítvány) ehelyett kap nagy nehezen 40 milliót azt is a legmegalázóbb feltételekhez kötve, miközben magyarországi iskolák mellék helységei olyan állapotban vannak, hogy a kép láttán percekig nem jut szóhoz aki látja, a kórházakban már nem csak eszközök, orvosok, ápolók nincsenek és maradnak el műtétek, de még rágcsáló irtásra sincs pénz, a lepusztultságból eredő kosz, doh, és fertőző környezet (máló vakolat, beázó mennyezet, rozsdás, több tíz éve lefestett rácsok, szelelő, korhadt nyílászárók,töredezett gusztustalan csempék, gyakran elavult, használhatatlan műszerállomány, gyógyszerhiány és szegénység, kilátástalanság mindenütt! Az ne tévesszen meg senkit, hogy van az országnak egy kirakatba való rétege, akik jól élnek bármit megengedhetnek maguknak, kuxus kocsik, szép kirakatok, hotelek és belvárosi küllem stb vannak aztán akik kevésbé herdálhatnak, de még talpon vannak, és slussz – onnan már csak a mélyszegénység és a kilátástalanság, a napi betevőnek a mindennapos előteremtése megoldhatatlan gond! Kérem ne jöjjön megint azzal hogy krumpli mindenhol van, és azt hányféle képen lehet elkészíteni, meg hogy Önök mit ettek a háború után stb mert krumpli sincs mindenhol annyi amennyi kéne (az sem ingyen van) és még sok egyéb más sincs ahhoz, hogy azt valóban naponta kétszer- háromszor valami módon elkészítve fogyaszthassák! Nem beszélve az ötlet képtelenségéről, a tetejében még háború sincs amikor minden mindegy csak túléljük valahogy – most állítólag béke időben egy demokratikus ország tagjaként élünk Európa közepén, a több millió rászorult (sajnos sokan mélyszegénységben) országában. Abban az országban, amelynek külföldiek által is elismerten csodaszép fővárosában népszavazást kellene rendezni az ügyben, hogy a Metró állomások mozgólépcsős közlekedése mellé építsenek e liftet a rászorulóknak, akik a lépcsőzést nyilvánvalóan nem tudják igénybe venni pl kerekesszékkel közlekedők, babakocsival több gyermekkel közlekedők, idős, beteg, bottal járó, mozgásában korlátozott emberek számára akik a jelen helyzetben egyáltalán nem tudják igénybe venni a metrón utazást vagy csak alapos szervezéssel, mások belátására, jóindulatára és segítségére utalva. Megoldás ez Budapest kellős közepén Ön szerint? Nem kellene ennek természetesnek lenni, már eleve? Ha akkor amikor épült nem gondoltak rá minden állomást illetően (van ahol már megépült) legalább most előnyt kellene élveznie, és nem mutogatni másra, kifogásokat keresve. Népszavazást egy ilyen kérdésben? Szegénység, rászorultság persze mindig volt, van és – mindjárt kitalálom – Kanadában is van (Ön gyakran azonosítja e téren a két országot) de nem mindegy a szándék ennek kezelésére: a magyar kormánynak úgy tűnik első a sportok, a stadionok, uszodák, lőterek, a vidéki nulla teljesítményt produkáló foci csapatok, a sajátjaihoz köthető sportegyesületek, na és minden más, ahol egyéni érdekeltséges van (vagy lesz) családilag, haverilag, vagy a nagy politikai családot illetően! Horribilis összegekért a miniszterelnök várba költöztetése, a királyi lovarda és istálló újjáépítése milliárdokért, naná, hogy fontosabb mint a metró állomások akadálymentesítése. Év végén olyan pénzeső hullott itt, hogy még az Orbán személyes jó ismerősének számító református lelkészt is eláztatta 80 milliárddal- elszámolási kötelezettség nélkül!

    És hogy miért írom mindezt Önnek – nem először – ilyen részletességgel? Mert egyedül Önnél tapasztaltam, hogy kétségtelen tényekről tudomást nem véve folyamatosan megkérdőjelezi mind a kanadai magyaroknak juttatott ilyen olyan adományokat, valamint az itthoni viszonyokról szóló beszámolókat, okfejtéseket! Pedig ha néha végiggondolná, talán rájönne, hogy nem pusztán kitaláció, vagy ahogy Ön szokta írni „nem az ujjunkból szoptuk”!

  • Besancon
    2018 január 13
    6:53 de.
    Uram, miert engem vadol?
    Miiert nem szavazzak le azt a partot amit utalnak es maga szerint semmire nem jo?
    Szabad demokraciakban ez a szokas. Leszavazni aki nem megfelelo.
    A lakossag aki szereti es nem taalal JOBBAT szavazza meg a Fideszt, nem en.

  • Figyelő,

    „Szabad demokraciakban ez a szokas.”

    Mert ennek az intezmenyrendszeret szerverte a fidesz. Nincs demokracia Magyarorszagon.

  • Laszlo
    2018 január 13
    2:50 du.
    Soha nem is volt ott demokracia. Maga a nep sem erti a demokracia fogalmat. Amit nem ismer nem tudja elni sem.
    Hazankban a nyugati demokracia teljesen ismeretlen fogalom.
    Mivel a kormany vezetoi sem eltek soha abban igy nem is kepesek demokratak lenni.

  • Rövidre zárom a vitát:
    A Kormány arra költi az adófizetők pénzét, amire csak akarja.
    Hisz az övé…

  • Ja és még az öszes többi javak is az övé.
    Vannak már rá törvények.
    Tessék utánánanézni.

  • Figyelő,

    Hat igen, sajnos ebben van valami.

  • Szikszai
    2018 január 8
    12:18 du.
    Most figyelmesebben olvastam kis elemefutatatasat ;es gratul’alni szeretnek, szellemes, aktualis irasara. Maganak, irnia kell es publikalnia azt.

  • Figyelő
    2018 január 13
    1:50 du.

    Besancon
    2018 január 13
    6:53 de.

    „Uram, miert engem vadol?..”

    Kedves „uram”, Figyelő!
    Nem bánnám, ha beidézné azt a mondatomat melyben „vádoltam” Önt azokkal a gondolatokkal melyeket fentebb leírtam.
    Hogy miért írtam épp Önnek ilyen részletességgel a magyarországi viszonyokról, gondokról és visszaélésekről, arra az utolsó bekezdésben ott van a válasz!