Magyarország kirablása befejeződött

2021 május 3 1:40 du.47 hozzászólás

Ezzel az egyszerű tőmondattal lehet leírni azt a helyzetet, amit a kormány előállított. Egyetlen törvénnyel alapítványi vagyonba szervezte az ÖSSZES magyarországi felsőoktatási intézményt, egyetemeket, főiskolákat, és több kulturális intézményt, színházat stb. Természetesen az intézmények vagyonával – épületekkel, intézményekkel együtt. Ez önmagában több ezermilliárd forintos vagyon – a pontos számot egyelőre nem tudni. (A folyamat valószínúleg nem áll le, bizonyára sorra kerülnek a közgyűjtemények, a kulturális és az oktatási infrastruktúra egésze.)

Az indok persze az, hogy alapítványi formában „rugalmasabban” tudnak működni ezek az intézmények. A valóságos szándékról azonban a kormányfő szavai rántották le a leplet. A cél, hogy a teljes felsőoktatás a „nemzet, a nemzeti cél érdekében” működjön – mondta.. Ennek érdekében sebtében felálltak az alapítványokat felügyelő kuratóriumok – minő meglepetés! – valamennyinek fideszes, vagy kormánypárti vezetője van. A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen pl. a jogász végzettségű, jelenleg külügyminiszterként fungáló Szíjjártó Péter elnökletével tartják a szemüket a kurátorok azon, hogy a közgazdasági tantételek csakis a „nemzeti”, illetve a „nemzeti cél érdekében” kerülhessenek a hallgatók szeme elé.

Ha eltekintünk a magyarság anyagi kifosztásától… Bár ez sem csekélység: az egyszerűség kedvéért 10 millió lakossal számolva egyetlen ezer milliárd forint SZEMÉLYENKÉNT százezer forintnyi vagyont vesz ki minden magyar zsebéből. Itt pedig TÖBB ezermilliárd forintnyi vagyonról van szó.

Mégis súlyosabb kártétel a magyarság ellen a magyar tudomány „háztájiba” adása. Jómagam ugyan nem jártam egyetemre, de az azért világos, hogy az élet bármely területén felmerülő kérdésekre, problémákra a tudományok művelői képesek megoldást, választ találni – vagy egyáltalán keresni. Nem kevésbé fontos, hogy ők képesek átadni is tudásukat a következő generációknak – ne kelljen már minden nemzedéknek újrakezdeni a tűzgyújtástól…

A tudománynak – legyen szó akár „kézzelfogható” területről, mint pl. a mechanika, elektronika elmélete, vagy kevésbé mérhető disciplinákról, mint a nyelvtudomány, vagy a társadalomtudományok bármelyike, – egy kitétel biztosan igaz valamennyire. Szabadság –kutatói, oktatói, tanulói szellemi szabadság nélkül nem megy. Hiszen miféle új felfedezésekre számíthatunk, ha a tudós fantáziát kalitkába zárja a merev rezsim?

Márpedig a kormányfő világosan kifejtette: nem lehet össze-vissza kutakodni, internacionalizmus alapján.

Elképedtem. Vajon mi ragadt rá az ELTE jogi karán öt év alatt, ha azt se tudja: jó régóta a legnagyobb tudományos eredmények nemzetközi kutatások alapján jönnek létre? Eddig úgy hittem – a kormányfő gondolkodása nem igazán adaptív -, de azért eszes fickó.

Hááát, sajnos nem. Sajnos, mert Magyarország létét fenyegeti az a bunkó suttyóság, amiről megint tabubizonyságot tett, és ami előrevetíti a magyar tudomány – és művelői – keserű sorsát. Meg persze valamennyiünkét, akik itt szeretnénk élni, akiknek jelent még valamit a szülőföld, az anyanyelv – minden gondjával, bajával, örömével, gyönyörűségével együtt.

Túl lehet élni szegénységet, betegséget. De abból a mély szellemi nyomorból, amibe ez a szerencsétlen flótás taszította a nemzetet, csak egy kiút van.

Remélem, megtaláljuk.

Rátesi Margit

47 hozzászólás

  • Az emberek már négyszer szavaztak a viktorra és rablóbandájára. Ötödször is rá fognak szavazni. Az, hogy közvagyon, jog, demokrácia, szólás- és média-szabadság, csak fogalmak, nem a mindennapi élet aktív részei, amikkel nem sokat törődnek az átlag emberek, legkevésbé a vidékiek, akik az állami hazúgságot fogyasztó virtuális világban élő, tůobbnyire elégedett emberek.
    A Kádár korszak közvagyona és a mai közvagyon között az átlag ember számára nincs semmi különbség, akkor sem volt az övék, most sem az.
    A magyar emberek legnagyobb része úgy él, hogy mindenért szídja a kormányát, vagy egy elnyomó hatalmat és semmiért nem vállal felelősséget, főként nem a társadalom építéséért és életének irányításáért, amiket évszázadok óta átruházott megmondó emberekre.
    Az elégedetlenségre, változásra a megoldást másoktól, esetleg külső beavatkozástól várja a többség, (EU, vagy az Új Messiás) és senki semmit nem hajlandó tenni sorsa változtatásáért, legkevésbé, összefogni egy jobb kormány kialakításáért.
    Az emberek többsége csak akkor fog másra szavazni, amikor a jelenlegi rablóbanda már a csőd közelébe viszi az országot és a nagy többségnek igazán nagyot romlik az életszínvonala.
    (” The economy, stupid”)

  • Margit, szerte a világban az a hatalom amely elnyom halálos rettegésben az egyetlen elnyomásból kivezető lehetőséget: a tudást veszi el, azaz irányítja mi felel meg az elnyomáshoz és mi nem!

    emlékezz a a BIBLIÁRA A HATALOM (sic) ISTEN rákoppintott Éva kezére amikor az a TUDÁS ALMÁJÁT AKARTA LESZAKÍTANI, BELEHARAPÁSRÓL SZÓ SEM MARADT

    a többit O1G folytatja (nincs vele egyedül) sokan lobbyznak ezért

  • Kedves Margit!
    Sajnos a kirablás még egyáltalán nem fejeződött be.
    „A kiszervezések miatt mára csak 5 állami fenntartású egyetem maradt: az ELTE, a BME, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem, a Magyar Képzőművészeti Egyetem és a Zeneakadémia.”
    mondja a felsőoktatás kiszervezéséért felelős kormánybiztos, a remek volt alkotmánybíró, Orbán első kancellária minisztere Stumpf István.
    Még egy apró tévedés:
    A jelenleg külügyminiszterként fungáló Orbán első szóvívője Szíjjártó Péter a Corvinuszon (Talán akkor még Marx Károly volt?)végzett pénzügyi szakon. Természetesen a főnökéhez hasonlóan a szakmájában egy percet sem dolgozott! A többiekben teljesen egyetértünk Margitka..:)

  • OrsósElemér

    Én meg amondó vagyok, igaz hogy, már a közvagyonnak csak 20 %-a maradt magyar kézben és ez nagyban köszönhető a Fidesz stratégiai baksisszedő, ám leköteleződő gazdasági politikájának is, azonban ha így meg tudják állítani a további kiszolgáltatottságot, másirányú elidegeníthetetlenséget akkor azt csakis az alapítványokkal megszabott rendeltetéssel lehet megoldani, pont úgy, ahogy a
    most már omladozó OPNIból nem lehet scientológiai világközpontot létesíteni az alapítványi alapítók szigorú megkötöttségei miatt!

  • Bocsánat, lemaradt a közszolgálati média híranyaga a témában 🙂
    https://www.youtube.com/watch?v=XJf3MBQAuio&t=645s

  • OrsósElemér

    Egyébbként volna még mit kirabolni, DE azt a szorgalmas kisember hogy, a saját kuporgatásához nyúljanak, tuti hogy nem hagyná szó nélkül, ezért tovább próbálkozni senkinek -még a nagyon demokratikus ellenzéknek sem- érdemes, mert attól alaposan pofára esnének, igaz lenne -elutasított süteményes- támogatottság reája! 😀

  • Well ELEMER, talan ha hajlando lennel egy kis szorgalmaddal kezdeni szervezkeni, s zsebedbe is nyulnal Te is tarsaiddal hasonloan barmi-fele kozerdeku „alapitvanyt” hozhatnal letre, s amodon alapveto jogod lenne annak alapszabalyait meghatarozni.

    Sajnos , amig mind azt a politikusokra es allam-part-burokratakra hagyjatok, azok hataroznak azokon.

    Panaszkodasok semmit nem valtoztata!!!

    Rettekre van am szukseg, ami letezik, csak meg-kell-ragadni annak lehetoseget es cselekedni!!!!

    Hat vajon miert ne Elemer ????????

  • Na na na rodeo, ismet nagyitaszz!!!!

    Az a MINDEN-TUDAS fajanak a gyumolcset probalta Eva elragdni, minden munka, tanulas, aldozatok nelkul ingyen a semmiert.

    De kovetkezmenyeit annak onzoen minden figyelemztetsek ellenere probalta el-ragadni, ill. lopni.

    Talan emlekeznel a „lopasok” elleni figyelemeztetesre es annak kovetezmenyeire???

    Az „ingyen csaladihaz”, „kaviar”, „Irish whisky”, stb. stb. amikert nem dolgoztal, csak masok munkainak a kizsakmanyolasabol elvezve.

    Elobb-utobb te is so-oszloppa fogsz valni am, mint Lot felesege!

    Sot a hamis-allitasok ellen is volt am eros figyelemeztetes.

  • Pityi Palkónak és a többi csodavárónak ajánlanám figyelmébe a szerintük szinte máér mennybe menesztett Vera Jourova legutóbbi nyilatkozatát a magyar sajtószabadság kapcsán, amelyben nagyjából azt közölte, hogy az EU-nak eszköze se nagyon, de kedve végképpen nincs beavatkozni bármibe is.
    https://hu.euronews.com/2021/05/03/jourova-a-bizottsag-tehetetlen-a-kesma-ugyeben

  • Irigylem a T. szerzőt. Vagy csodálom.
    Ezt az emeletes naivitást igen nehéz lehetett elsajátítani. Még költői túlzásként is.
    Csak példaként a cím is, amivel szemben a gyakorlat mutatja: nem fejeződött be. Befejeződni akkor fog, amikor háttérmutyikkal lezsírozva átpasszolja a hatalmat, és így a felelősségtől is megszabadulva el lesz az kleptoligarchia míg a világ, meg a bankszámla. Majd legfeljebb kárenyhítés címén befizetnek a költségvetés pár milliárdot. Ha nem a Bahamákon, vagy bárhol másutt akarnak előfordulni a közeljövőbe. S legfeljebb beáldoznak 1-2 kirakatidiótát.

    Más:
    „Elképedtem. Vajon mi ragadt rá az ELTE jogi karán öt év alatt, ”
    Jézusom! Találom! Te ennyire naiv vagy, vagy tényleg ilyen szemellenzőkkel vagy felszerelve?
    Amikor Orbán végzett, már jó ideje egy maradványelvű felsőoktatás, a gagyi diadala zajlott. Orbán nem oka, hanem terméke a hazai képzési rendszer szétesésének, A tahóság trendivé válásának. Ami azóta sem igen változott. Egy akkora tapló, mint Orbán egyébként maximum a kocsmában végzett volna. Segédmosogatói munkát.
    Amellett, hogy akkor az ELTE orbáni szakát a párgyerekek túlélésére tartották. Erre legjobb példa Orbán szakdolgozata. Azt egy baxomkukutyini trógerképzőben sem fogadták volna el békeidőben. Egy tanszéki vázlat sufnituningal összefűzött maradéka. Nem szakdolgozat. amolyan „Apád jó káder, add be gyorsan, és jó lesz ez is” dolgozat.

  • Szandi Mandi: Köszi a kiigazítást Szjjártó ügyében.
    Orsós Elemér: Sajnálom, de ezt a „magyar kézben” maradást rosszul látod. A termelés kb. 200 éve nemzetközivé vált ez biztosítja az új módszerek terjedését, sőt, ami ma égetővé vált – a környezeti szempontok érvényesülését. A tudományban ez fokozottan érvényes. Egy bezárkózó nemzet elsorvadásra van ítélve.
    Az ellentét nem a hottentotta és a magyar között van, hanem a tőketulajdonos és a bérből élő alkalmazott között. Ha az állam a legfőbb tulajdonos, kicsit rosszabb a helyzet – a tényleges irányítás ugyanis az ideiglenesen többséget szerzett politikai erők kezébe kerül. Amik nem az ésszerűség alapján működnek – 40 évig csináltuk, ki van próbálva: nem működik.
    Ez olyasmi, mintha a kezed, lábad, valamelyik ujjad szorosan elkötnéd,így elzárnád a vérkeringéstől, idegpályáktól stb. Garantált az adott végtag elsorvadása.
    Ennek még tapsolni is – meglehetősen ostoba, öngyilkos dolog.
    Igaz-kevesen látják ezt – és nemcsak Magyarországon. Mégis úgy vélem, érdemes életben tartani a KMH-hoz hasonló hajszálereket – ezeknek is fontos a szerepük a keringés – az élet – fönntartásában. Nekem nincs különleges erőm, tudásom – csak az ilyen „hajszálerek” járhatóságához tudok hozzájárulni. Persze csak Veletek együtt.

  • Béla István

    Tévedés, a kirablás csak részleges, még lesz folytatás, amennyire megismertük a Staatsführert. Ha nincs betonfal tiltakozás, akkor lesz folytatás.(We’ll see.)

  • Vérlázito ez a pofatlan rablas!
    Es mi van, ha a fideszes kuratorok soorban ongyilkosok lesznek, mert hatbaszurjak magukat, vagy veletlenul egy kamion keresztul megy rajtuk?! Ketszer. Oda es vissza.

    Vagy, ha felajanljak belso szerveiket es veruket , amelyeket azonmod elve kioperalva hasznositanak?

    Szerintem gyorsan elsomfordalna a maradek kurator a tyukszaros eletuket mentve….

    Nem ertem, hogy sokan miert ezt a megoldast latjak a legjobbnak?

    Csak egy peldat mondok:
    Megteheti az alapitvany, hogy ingyen elajandekozza a tulajdonaban levo ingatlant, vagy toredekaron eladja versenyeztetes nelkul!
    De akar az emlitett lovas alapitvany megteheti, hogy papiron tulajdonosa marad a foldnek es a menesnek, az ingatlanjainak, de a jogokat atengedheti haveri kornek! Vagy a koltsegek megmaradnak, de a penzkereseti bevetelforrasokat atjatszak haveroknak!

    Az egyetemi oktatas szabadsaga megszunik, az oktatoi karon keresztul az o1g-diktatura ideologiaja ervenyesulhet csak, a tobbi uldozendo es kiirtando!

    Gyakorlatilag ortodox-egyhazi egyetemekke valnak, ahol a orbanista vallasi nyomas a meghatarozo, agymosassal csak ilyen vezetoket akarnak kepezni, h az orszag belesullyedjen a sotet kozepkorba!

    Ez a kulonbseg eddig is erzekelheto volt az egyhazi egyetem es a szabad szemleletu egyetemek kozott. Ez még csak brutalisabb formaban fog jelentkezni!

    Vannak ismeroseim, akik egyhazi egyetemen vegéztek, es elkepesztoen ortodox beszukult lett a latasuk. Tele gyulolettel, nyilt es burkolt ellensegesseggel!
    Nyilvan van kivetel is, pl. Dr. Csisztu Zsuzsa.

  • Csak halkan kérdezem! Nem-e lehetne-e egyből orban viktor nevere iratni az alapitvanyokat? Unnepelyes keretek kozott nyilvanosan?
    Az Ókorban a római csaszarok legalabb korrekten felvallaltak a diktatorsagukat, minden rangot es vezetest megadtak maguknak ők is mint o1g fű alatt magának.
    Csak hat, mint a tortenelembol mar tudjuk, roviditett eletuk maradt. Valahogy mindig beleittak egy mergezett pohar italba, vagy a palotajuk egyik sarkaban veletlenul beleszaladtak valamelyik testőrjuk tőrjébe, vagy kardjába!
    A mai testőrök viselnek kardot? Nekem tetszik az a törtenelmi hűsegű hagyomanyorzes! Szep egyenruha es praktikus is lehet szukseghelyzetben!

  • gybognarjr:
    „Az emberek már négyszer szavaztak a viktorra és rablóbandájára. Ötödször is rá fognak szavazni.”

    Ebben – sajnos! – egyetértünk. (Mostantól a 2002-es választásokig viszont nem fogom említeni, elhallgatom a véleményemet. Ki vagyok én, hogy elvegyem a reményt azoktól, akik – ha illuziók foglyaként is, de – kűzdeni próbálnak?!)

    Rádásul felfogásom szerint nem Orbán Viktor az ellenfél, hanem a rezsimje, semmivel se érezném jobban magam Magyarországon, ha a jövő évtől Orbánt felváltaná pl. Szíjjártó, Lázár János, Pintér, stb. Egy rezsim viszont csupán választás alapján nagyon ritkán bukik meg, a választás gyakran inkább csak legitimálja a rezsim bukását; ez persze a legkevésbé sem jelenti azt, hogy magának a választásnak ne lenne – adott körülmények között – jelentősége, egy komoly szög lehet a rezsim koporsójába.

    gybognarjr:
    „Az emberek többsége csak akkor fog másra szavazni, amikor a jelenlegi rablóbanda már a csőd közelébe viszi az országot és a nagy többségnek igazán nagyot romlik az életszínvonala.”

    Vagy még akkor sem, hanem majd csak akkor, amikor a rezsim vezetése valamilyen komoly nemzet tragédiába vezették az országot.

  • ANDREW_s. 5/4, 1;42 de.

    Az EU-nak semmifele joga, sot erdeke sem letezik, fuggetlen tag-nemzetek maganugyeibe beavatkozni.
    Sot, leg-elso elvi es erkolcsi erdeke pont azt megelozni.

    Az birodalomi hatalmom alapjan letezhetne, mint tartomanyai folott.

    De meg ha az EU nem Alkotmanyos szervezet is, de a XXI. szazadban az igen szegyenito lenne am.
    Kulonosen hogy igen sokan emlekeznek a szazad ismetelt diktaturas birodalmaik alatali pusztitasokra es kegyetlensegeikre.

    S vajon magyarok miert nem gondolnanak arra???
    Miert egy ujjabb birodalmi alatvalosagot ohajtanatok???

  • Jol van, szidjatok Orbant!!!
    Hiszen elegge opcska es logokatlan gondolkodasu urge.
    S a Fodessz-e, csupan vaszarik sohavatala.

    De az otlet, minden koz-erdeket szolgallo szervezetek vezteseit elvenni a politikussaitol es burokratatiol minde-idokre.

    S annak egyedulli mukodheto lehetosege, fuggetlen „trust” szervezetek lehetosget alkalmazni.

    Az a vilagszerti alkalmazott modszer!

    Csupan amodon lehetnek mind a felso-oktatas szervei onalloak es fuggetlenek monden politikai es allamhatali burokrtak befolyasaitol.

    Mi abban ellenezheto a mgyaroknak????

    Miert mindent csak Orban es csicskassaiknak, vagy barki mas politikusoknak a korlatlan hatalama alatt ohajtjak ?

  • Kedves Kővendég!
    „Vagy még akkor sem, hanem majd csak akkor, amikor a rezsim vezetése valamilyen komoly nemzet tragédiába vezették az országot.” – No és már hányszor előfordult ez is és mégsem tanultunk belőle. Mimásra is tartanánk a Magyarságkutató Intézetet – ki tudja mit hoz még majd a múlt? 🙂

  • Orsós Elemér

    Bendeguz79
    2021 május 3
    8:39 du.

    „Well ELEMER, talan ha hajlando lennel egy kis szorgalmaddal kezdeni szervezkeni, s zsebedbe is nyulnal Te is tarsaiddal hasonloan barmi-fele kozerdeku “alapitvanyt” hozhatnal letre, s amodon alapveto jogod lenne annak alapszabalyait meghatarozni.”

    Simán, ha lenne kockáztatható pénzem rá!No jó, egy kicsi van, de azt inkább a lányaim és unokáim kétséges jövőbeli boldogulására pocsékolom! Persze ha lenne még ezeken felül felesleges 10-100 millió elinni vagy elkártyázni valóm, akkor biztos hogy egy felzárkóztató vagy tehetség gondozó alapítványban tűntetném el a felesleget, mert nem gyűjtök sem kriptára sem aranykoporsóra! (Persze ezek egy lyukas gatyás nimand felelőtlen ígéretei, mert a nulláról kezdő milliárdosok is így kezdték, aztán mire felértek a csúcsra már egy kiflire valót is alig lehet kihúzni belőlük! 😀 )

  • Kővendég
    2021 május 4
    9:55 de.

    „Vagy még akkor sem, hanem majd csak akkor, amikor a rezsim vezetése valamilyen komoly nemzet tragédiába vezették az országot.”

    A hivatkozott hozzászólásoddal egyetértek, ezzel együtt kérdezem, hogy vajon milyen komoly nemzeti tragédiának kellene még bekövetkezni ahhoz, hogy az emberek felismervén a helyzetüket, tegyenek is ellene? Komolyan érdekel, hogy konkrétan mire gondolsz?
    Érzékelem persze a közhangulatot és az „emberek” elégedetlenségét, elkeseredését, reménytelen helyzetét, mégis úgy vélem, hogy nem látnak vagy nem akarnak tisztán látni – megy a morajlás, de nem érzem a valódi robbanás előszelét, pedig a 24. órához vészesen közelgünk, és tudható, hogy utána a nagy semmi! Meg kell ezt várni? Nem lehetne elébe menni a dolgoknak és nem megvárni a „nemzeti tragédiát” – kérdés ki mit ért utóbbi alatt? Hiszen nincs már egyetlen terület sem amit még nem szántottak volna fel /be minden módon – 11 év kevés, hogy egy országot úgy kifordítsanak a sarkaiból ahogyan a jelenlegi rezsim teszi, és nekik mégis sikerült.

  • ELEMER;
    Nem az egyeni anyagi-korulmenyeid koznyilvanitasat kerdeztem, hanem ,hogy miert nem cselekedsz amint hangoskodsz??????

    Cselekedj!!!!
    Sokan vannak akik varjak a lehetosget zillio-Forintjaikkal csatlakaozni am !

  • Kedves Margit!
    Nos megint írt egy cikket,de ugye minek?….
    A magyar egyetemek működnek,(állami pénzből!!!)ha kell plusz támogatást (céltámogatást is),meg amúgy a magyar emberek többsége
    szerencsére ugye nem tudatlan,tanulatlan…..persze nem mindenkinek van diplomája (magának sem!)de azért a többség gondolkozik,tapasztal,tájékozódik!!!!!
    Több ismrősöm dolgozik egyetemeken,akik ismerik a tényeket,pártállásuk különböző,de ez mellékes,”képben” vannak!

    Röviden csak ennyit!

  • „A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen pl. a jogász végzettségű, jelenleg külügyminiszterként fungáló Szíjjártó Péter elnökletével tartják”

    Tévedés, mert Szíjjártónak nem jogi, ahnem közgazdasági végzettése van.

  • Besancon:
    „vajon milyen komoly nemzeti tragédiának kellene még bekövetkezni ahhoz, hogy az emberek felismervén a helyzetüket, tegyenek is ellene? Komolyan érdekel, hogy konkrétan mire gondolsz?”

    Kedves Besancon, túlontúl sokat vársz tőlem, sokkal többet, mint amire képes vagyok. Hiszen még a delphoi jósdában is csak homályos, többféleképp értelmezhető jóslatokra voltak képesek Apollon papnői, mert – ahogy Hérakleitosz írta; „Az isten, akié a jóshely Delphoiban, nem mond ki semmit, nem rejt el semmit, hanem jelez.”

    Kicsit komolyabban. Konkrétan milyen nemzeti tragédiára gondolok, amikor azt írom, hogy az Orbán rendszertől talán majd csak azután szabadulunk meg, amikor már egy komoly nemzeti tragédiába vezették az országot? Természetesen nem tudom, maximum találgathatnék. Például;
    Csehov dramaturgiája szerint ha egy színdarabban az első felvonásban egy puska lóg a falon, akkor az a harmadikban el kell hogy süljön. Hallgasd például meg ezt a beszédet.(Nem vagyok szadista, ha nem birod kivégig, nem muszáj az elejétől, hallgasd mondjuk 13:00-tól.)
    https://kanadaihirlap.com/2021/04/29/emlekezzunk-e-napokban-indultak-az-elso-transzportok-auschwitzba/#comment-336001
    Nos, szerinted a falon van már a puska? Nekem úgy tűnik, igen. Persze, ez nem színház, nem tekinthető biztosnak,
    hogy éppen az a puska sül majd el. De szerintem van több ilyen puska is.

    Besancon:
    „Érzékelem persze a közhangulatot és az “emberek” elégedetlenségét, elkeseredését, reménytelen helyzetét,”

    Valóban, de azért ne felejtsd el, hogy kb. egymillió (családtagokkal együtt 2,7- 3 millió) felső középosztálybeli kapott valamit, ha többet nem, de egysávos adókulcsot az Orbán rezsimtől. Hogy legalább ugyanennyi, de nem több a létminimum alatt élő? Igen, de ők – békeidőkben – nem igazán részei a politikai osztálynak, s nem a legnyomorultabbak szoktak fellázadni. És akkor még van egy, nem tudom megsaccolni mekkora réteg, akiknek a hátán nyugodtan fát vághatsz, feltéve, hogy a fejsze nyele riktóan piros-fehér-zöldre van mázolva.

    Besancon:
    „mégis úgy vélem, hogy nem látnak vagy nem akarnak tisztán látni – megy a morajlás, de nem érzem a valódi robbanás előszelét,”

    Én sem.

  • TALALOM 5/4. 3;15 de.

    GRATULACIO!!!!!

    Felvilagosodasanak bizonyiteekait jelezte tobb alanyon.
    Oszinteseget is ismet bizonyitotta, tehat dupla garatulacio!!!!

  • Bendeguz79
    2021 május 4
    12:53 du.

    grizi, csak egy kérdés!:

    …”S annak egyedulli mukodheto lehetosege, fuggetlen “trust” szervezetek lehetosget alkalmazni.

    Az a vilagszerti alkalmazott modszer!”…

    ilyen hol van és mitől független (azt tudom, hogy némelyikek függetlenek az alapítványi tőkétől és annak származékaitól, azaz születésük pillanatában hamvukba holtak, mert aki fizeti őt az nem tűri a „tőle is függetlenséget” SIC)

    légyszíves elemezd és válaszolj

  • Bendeguz79
    2021 május 4
    12:19 du.

    Speciel én tudom, hogy az Eu-nak sem lehetősége, sem érdeke.
    Ezt azoknak az önjelölt mafláknak is mond el, akik itt az Eu mindent megváltó szerepére hivatkoznak, vágynak, várnak.

  • „Magyarország kirablása befejeződött”
    Tévedés.

    A kirablás akkor fog majd befejeződni, az un bal-szivárvány (finoman szólva-:) koalíció hatalomba kerülni. Ekkor majd ismét (és véglegesen) megtörténik Mo kirablása:
    – A gázközművek külföldi kézbe adása ismét (a gázdíjak véget nem érő emelésével (Lendvai: „Lassan mondom…”
    – A vízközművek külföldi kézbe adása ismét
    – A termőföldek kiárusítása
    – stb. stb. stb.
    Ekkor fog Magyarország kirablása végleg befejeződni.

  • Bendeguz79
    2021 május 4
    12:53 du.

    grizi, csak egy kérdés!:

    …”S annak egyedulli mukodheto lehetosege, fuggetlen “trust” szervezetek lehetosget alkalmazni.

    Az a vilagszerti alkalmazott modszer!”…

    ilyen hol van és mitől független (azt tudom, hogy némelyikek függetlenek az alapítványi tőkétől és annak származékaitól, azaz születésük pillanatában hamvukba holtak, mert aki fizeti őt az nem tűri a “tőle is függetlenséget” SIC)

    légyszíves elemezd és válaszolj

  • FERNCT;

    De azota gyakorlott szakemeberek iranyitasa altal sikeresebben es kieligetobben mikodnek. Nem ????

    S most elosszor, meg „Ferenct” is reszleg-tulajdonossa lehet a sajat megtakaritott penzevel.

    S part-vezrek zsebeibe ment mind az eladasi arak osszege, a nyugati valuta fizetes azokert. Nem ???????

    Masknet hogyan lehettek volna egyik-naprol a masikra multi-milliardosok????

  • Bendeguz79
    2021 május 6
    11:24 de.

    grizi, szóval – szerinted – Magyarország tele van semmihez sem értő képzetlen munkaerővel, szerinted: BANANA REPUBLIC?

    a „ferenct” (ugye nem tudhatom, de tételezzük fel) megtakarításaiból hatalmas részvénypaketteket képes vásárolni a: „GÁZIPARBAN”; ha már gáz legyen gáz alapon, de mekkora gáz? és abból él… te is azt csinálod Floridában banánrészvényeket vásárolsz és a banánhéjon csúszkálva vidáman megélsz, mint a jég hátán (a jéghideg floridai télben)

    te olyan szaktanácsadó féle lehetsz, ha nem veszik $$$-ért akkor betolod a KMH – ra

  • gybognarjr
    2021 május 3
    1:57 du.
    Emlékszel ? a gyuriferi mostani csapatától semmi jót nem várhatsz! Emlékszel? — Lehet hogy nem !!!— mit műveltek 2010 előtt — abból elege volt mindenkinek — akkor már kirámoltak mindent a gyuriék,az adósság maradt , meg az „ÁJEMEF” . Emlékszel ??— nem biztos ! olvasd vissza mi történt , mert még akkor nagyon fiatal lehettél !! Emlékszel???-lehet hogy nem — gyuriferiékből nem kértek az emberek többet!!! kiárúsították az országot !!! Emlékszel ??? — lehet hogy nem !!!— hogy az esőviz kezelését is fizethettük volna terűlet m2-ként utca épület , szabad terület !!!— mert eladták a külföldnek a közműcégek java részét.!!! Emlékszel ??? lehet,hogy nem !!! olvass vissza —!!!— de ne a gyuriferiék irásait , mert ha azt olvasod ugyanoda jutsz ahova azóta elértél , és ahol most vagy.!!!Emlékszel — lehet hogy nem ???!!! A mostani budapesti „”” demokratikus””” baloldali-szélsőjobbos polgármesterek elkezdték kiárulni az önkormányzatok vagyonát– hogy felélhessék !!! Ők nem akarnak a költségekből vállalni semmit ! a covid kezelés költsége legyen a kormányé !!! A polgármestereitek csak „”” DŐZSÖLNI „”” akarnak!!! Emlékszel ??? lehet , hogy nem !!! olvasd el mit csinálnak a „”” demokratikus „”” polgármesterek !!!, milyen pénzeket fizetnek „”” bevitt””” embereiknek!!! Meg lehetne sorolni csak budapestieket két napig !!! Takarítsál a gondolataidban , hogy jó legyen a világ !!!
    üdvözletével.

  • Magyarország kirablása befejeződött

    Margitka !!! Úgy tudom Budapesten lakik !! Nézzen már szét mit csinálnak a „” demokratikus „”” baloldali-szélsőjobbos polgármesterek—— kiárulják az önkormányzatok vagyonát —- ezekről hallgatott !!! Nézzen szét — lásson– ne csak nézzen ,megérti majd mi minden rablás fog történni , ha hatalomra juttatják a gyuriferi féle csapatot , akinek a cselekvési módjait gyuriferi az öszödi beszédében már előre megmondott!!! és most megint el akarja ugyanazt hinni !!!
    sajnálattal!
    üdvözletével

  • Rabol a gaz lángos-sűtő !
    Egyelőre megteheti.
    De ha ez így megy tovább,
    Egy szép napon a munkásosztály agyonveri..

    /Vitéz Főátlóssy/

  • Kedves Besancon!
    Bocsánatot kérek, de fogalmam sincs, hogyan szúrtam úgy el, hogy a neked címzett 2021 május 5 6:24 du.-i válaszomban teljesen rossz link címet adtam meg neked azzal, hogy javasoltam a meghallgatását.
    A helyes link cím a következő:
    https://www.facebook.com/orbanviktor/videos/1574833016027204/

  • Orsós Elemér

    toth péter
    2021 május 6
    2:44 du.
    toth péter
    2021 május 6
    2:50 du.

    Kedves Péter,
    1. Gyuriferi nem vehetett volna fel az egyívású Orbánnak hitelt, ha Kádár már 1981-ben -szovjet kisérleti nyúlként- nem lép halkan bele a IMF-be és a Világbankba, mert az igazi eladósodás és kiárúsítás onnantól kezdődött, ráadásul azoknak a hiteleknek csak elenyésző része maradhatott nálunk, de a törlesztést teljes mértékben megnyertük,
    2. az önkormányzatok kirablása meg akkor kezdődött, amikor a tanácsi bérlakásokat szarért-hugyért átpasszolták a bérlőknek akik azok megvásárlására és a lepukkanásuk megszüntetésére hiteleket vettek fel, aminek hatására aztán az építőanyagok ára is megélénkült,
    3. az öszödi beszéd 17 évet késett, mert 89-ben lett volna a legaktuálisabb és ha ez akkor megtöténik most nem kellene orbánoznunk vagy gyuriferiznünk!
    Jó lenne, ha most már kölcsönösen bevállalnánk a saját egykori hiszékenységünket, butaságunkat és gyávaságunkat, mert ebből a slamasztikából már csak teljesen apolitikus összefogással lehet kimászni!

  • Bendeguz79:
    „S most elosszor, meg “Ferenct” is reszleg-tulajdonossa lehet a sajat megtakaritott penzevel.”

    Mr Bendeguz, hogyan szabad ilyen jó vicceket firkálnia?
    Olvasom, és reggeli után a megállíthatatlan röhögéstől magamra öntöttemet a kávémat. Megfizeti ezt maga nekem? Be fogom ám perelni az okozott kár megtérítéséért! 🙂 Elvben persze bárki komoly vagyon tulajdonosa lehet, de erkölcsi alapon, tehát kemény munkából; leginkább MÁSOK kemény munkájából és az ehhez társuló szerencsével.

    Bendeguz79:
    „Masknet hogyan lehettek volna egyik-naprol a masikra multi-milliardosok????”

    Mr Bendeguz, Ön az USÁ-ba érkezése óta valószínüleg folyamatosan igyekszik jenkivé asszimilálódni. Ez részben nyilván sikerült, de az ottani politikai kultúra elsajátításaban még vannak hiányosságai. Ha nem így lenne, ismerné a régi amerikai mondást: „Csak azt ne kérdezze, hogy szereztem az első milliárd dolláromat!”

    Egy dologban viszont úgy tűnik, egyetértünk. Ön, ellentétben például Orsós Elemér, Ferent, de akár Magyar Bálintnak a síralmaival a jelenlegi „magyar maffiaállamról”, jól látja, hogy ezek a síránkozások alaptalanok; a magyar (sőt, általában a világgazdaság félperifériáinak) kapitalizmusa ilyen. A magyar kapitalizmus – ha eltekintünk a technikai-technológiai változásoktól – ilyen volt az un. „Golden Years” idején, 1867-1918 között, és ilyen ma is. (Persze, nem minden kapitalizmus teljesen egyforma, ahogy nem volt egyforma pl. a magyar, az NDK vagy az albán „szocializmusnak” csúfolt államkapitalizmus sem. Ma sem egyforma az észak–amerikai, a norvég, a német, a magyar, az orosz vagy a ruanda burundi kapitalizmus.)
    Ennyi. A többi hazug és/vagy ostoba duma, afféle „vakulj paraszt!”.

  • Kővendég
    V.4.6:24
    í r j a:

    „És akkor még van egy réteg, – … – akiknek a hátán nyugodtan fát vághatsz…”

    Pedig szerintem ez a réteg a történelemből korábbról nem ismert szavazati t é n y e z ő , a nyugdíjasság 2 milliós szavazó bázisa. A történelemben legfeljebb az ókori szabad cserépszavazók plebejus tömege bírt még ilyen méretű, és szavazások esetén befolyásos 😀 társadalmi státusszal …

    Ők azok a folyamatosan megzsaroltak, akik még ma is behúzott nyakkal, de annak örülnek, és . h á l á s a k . is, hogy még mindig luk van a fenekükön vagyis,hogy . F ü h r e r ü n k . őtőlük még nem vette, illetve egyelőre még nem veszi el az annyi-amennyi járandóságukat*, mint ahogy 2010-ben ezt szemrebbenés nélkül simán megtette, megtehette a Magánnyugdíjpénztár 3˙000-milliárdos teljes vagyonával is, s aztán senkinek mégcsak el sem számolt azzal a szajréval.

    Azzal az erővel persze ezt is elrabolhatná, de lássuk be, majd ha piros hó esne, vagy legalábbis hülye lenne egy számára majd’-kétmilliós biztosszavazó többséget biztosító „hálás” réteget – egyesek szerint már osztályt – csak úgy megcsapolni, ahol

    „…a nép, az istenadta nép
    Oly boldog rajta, Sire!
    „Kunyhói mind hallgatva,mint
    Megannyi puszta sír…”

    * A nyugdíjt, mint számszaki témát, ill. mint afféle részesedés egyes részleteit itt szándékkal nem tárgyalom, ill. mellőzöm, mert Orbán aspektusából A nyugdíjas, mint egyenrangú szavazó A döntő kérdés, aki a nyugdíjánál fogva – sajnos még zsarolható is. 🙁

  • Orsós Elemér

    butella
    2021 május 8
    5:59 de.

    Kedve Butella, nejem és én hál’ Istennek -korunknál fogva már nem választhattuk a kurva kecsegtetőnek reklámozott magánnyuddíjpénztárat, de mindhárom lányomnak minusszal sikerült kiszállni belőlük! Ennek ellenére még mindig szidják a nyugdíj visszaállamosítást, amit nem tudok még most sem megérteni, persze az is lehet hogy, ők nem voltak jó -beavatott- káderek a prémium nyugdíjra! 😀

  • KOVENDEG; 5/8, 4;04 de.

    En soha nem javasoltam, serkentettem, sem kenyszeritettem magat kavet inni, rohogni, sem ugyetlen-ketbalkezunek lenni.

    Senki mas, csupan onmaga felelos valotlan vadolasaiert es
    ugyetlensegeert!!!!!!
    Kenyszeritett humora is nagyon fas!!!!

    Felfogasa is a vilag-gazdasagi mukodesen sem kulomb!!!

    Mindeki es minden kzossegek korulmenyei valtozok es sok esemnyek befolyasoljak valtozasaikat!

    A „free enterpise”, a szabad-termeles, eletlehetoseg ,minden elolenyek biologiaia valtozhatalan alapkivetelmenyei.

    De mint mar parszor tettem a kerdest itten, miert nem hajlando Maga es tarsai is az allitott hituk, eszmeik alapjan elni???????

    Nem latjak be ,hogy ellentmondasaikat bizonyitjak, az atkozott modszerek alapjan elni eletuket, s az valojaban hazugsaguk elkoveteseinek a bizonyiteka ??????

  • BUTELLA;

    Amig mindekinek csak egyetlen szavazata letezik, semmi joga panaszkodnia!!!!

    De a kerdes, hogy ki-fogja magat fizetni, ill. eltartani oeregkorara, ill. nyugfijjat fizetni, s mibol, kinek azsebeibil????????

    Annak oszinte es valo megallapitasa lehetne egy logikus eszme-csere alanya!!!

  • Butella:
    „Pedig szerintem ez a réteg a történelemből korábbról nem ismert szavazati t é n y e z ő , a nyugdíjasság 2 milliós szavazó bázisa.”

    Nekem nem áll rendelkezésemre semmiféle olyan valamennyire is megbízható adat, amelynek alapján bármelyik társadalmi rétegbe besorolhatnám azokat, akiknek a hátán fát lehet vágni, ha a balta nyele rikitó nemzetiszínűra van mázolva. Adatok hiányában erre nézve még saccolni sem tudok.

    Butella:
    „A történelemben legfeljebb az ókori szabad cserépszavazók plebejus tömege bírt még ilyen méretű, és szavazások esetén befolyásos 😀 társadalmi státusszal … ”

    Még a magyar történelemben is (hogy pl. a Lengyelországban 1652-es „Liberum veto”-tól az 1791-ben a földnélküli nemesek választójogát megszüntető „Prawo o sejmikach”-ig terjedő időszakról ne is beszéljünk) volt hasonló réteg; pl. az armális nemesség („valaki valóságos nemessé lehet vagy azzá tehető … fekvő jószágok és birtokjogok adományozása nélkül [is]; midőn tudniillikfejedelmünk bármely közrendü embert a parasztoknak és nem nemeseknek szolgaságából kiszakítván és kivévén, az ország valóságos nemeseinek gyülekezetébe, társaságába és rendébe soroz és iktat.” Werbőczy: Tripartitum 1.rész 6.cím), amely rétegnek igen agy befolyása volt a vármegyei közgyűléseken. Jóval később, a II.József féle 1784-87 évi népszámlálás ideján a birtokos nemesek mindössze 10%át tették ki az összes nemes családfőnek.

    Butella:
    „A nyugdíjas, mint egyenrangú szavazó A döntő kérdés, aki a nyugdíjánál fogva – sajnos még zsarolható is. 🙁”

    Nézze, elvileg persze Orbán és tsai módosíthatnák a választójogot úgy, hogy kizárólag a meghatározott összegnél nagyobb vagyonnal bíró, vagy a vagyonuk és/vagy jövedelmük után után Magyarországon adózó alattvalóknak legyen választójoguk, mégpedig adójuk arányában; ennek alapján Mészáros Lőrincnek lenne teszem azt egymilliárdszor értékesebb szavazata, mint a majdhogynem vagyontalan Orbánnak. 🙂 Ám meglepne, ha a Vezér és Kancellár ezt tenné, hiszen vannak ennél sokkal egyszerűbb lehetőségek is, amelyekbe ráadásul Nyugat-Európa vagy az USA sen köthet semmilyen indokkal nem tudna belekötni. Csak a példa kedvéért: pl. 133 bátor ember egy szimpla alkotmánymódosítással átalakíthatná a magyar politikai rendszert prezidentális köztársággá, élén un. erős államelnökkel, ahol a kormány nem a parlamentnek, és a központi kormányzati szervek nem a kormánynak, hanem az államelnöknek felelősek, ő nevezi ki és váltja le ezek vezetőit. Első alkalommal a 133 bátor ember átmeneti köztársasági elnököt választana (no, mit gondol, kit?), akit az első kedvező alkalommal egy népszavazás 10 esztendőre megerősítene, ezzel gyakorlatilag leválthatatlanná tenne.

  • Kővendég
    2021 május 6
    7:35 du.

    Kedves Kővendég – Sose bánd, írásod lényegét értettem, és rögtön rájöttem, hogy a linket illetően „tévedés este forog fenn !” Viszont megnéztem az újfent elküldött (máj.6.7:35) anyagot, és úgy vélem, láthatóan igazad van. Kétszer is megnéztem, mert első alkalommal túlságosan elvonta a figyelmemet a túlmozgásos rángatózás és az az embertelen, gépies hangsúly ahogy egy rögeszmés pszichopata ismételgeti az üres mellé dumába csomagolt elképzeléseit ! A puska láthatóan ott van, hogy mikor, ki fogja aktivizálni az kérdés – részemről csak remélni tudom és akarom, hogy lesz /van más megoldás, mert senkit nem biztatnék arra, amit én magam is ellenzek.
    De, hát ki tudja?

  • Orsós Elemér
    2021 május 7
    1:12 du.
    Nézd ! Végül is a három pontban összefoglaltakban egyetértünk !
    De vajon mi változna ha a mi korosztályunk elismerne bármit ! És ezt vajon nekünk kellene megtenni? A POLITIKUSOK ettől mit tennének másként?Meg egyébként is ha szétnézel : az emberek feje,gondolatai ezer felé vannak szétszedve – az átlagember az sem tudja kinek higgyen,mit higgyen el ! Sodródik ! A káder rendszerben élt állami , párt alkalmazottak — nem tudnak kibújni bőrükből — látod hogy minden gondolatuk onnan táplálkozik , semmit nem tudtak változni!!! Csak legfeljebb most nem komenistának mondják magukat _–_ nem is tudják mivé lettek , de szívük mégis a gyuriferi félékhez húz, elhiszik amit mond ! Magukról meg nem mernek szint vallani — hacsak azt nem , hogy ::: a másikak nácik ! ezzel jellemzik önmagukat. Aki nem volt állami, párt alkalmazott : na ez a réteg az aki a legjobban sodródik : vagy elfogadta 89-ben az új gondolatokat ,vagy ide-oda csapong , mikor ki mond szebbeket ! No meg egy nagy probléma van : megkezdődött e korosztálynak a fogyása. Új generációk nőttek fel– teljesen más gondolkodásuk kezd kialakulni– meglehet,hogy ezeket már mi nem is tudjuk mik azok !Így alakultak ki mellettünk a parlamentben kiabáló női képviselők , férfi képviselők,bemászó,felmászó,halottasházba menő,krumlit áruló,menetelésből baloldalra átvedlő képviselők !!! Egy közös talán bennük : mindenáron hatalmat akarnak !!! Mert látják , hogy társaik akik polgármesterek lettek : nagy pénzek megszerzésére kezdtek bele , megkezdték „kiárulni” az önkormányzatok vagyonát! Jó képviselői fizetéseket kapnak brüsszelben — most már nem érdeklik a vonulások, masírozások!!
    Hát ezzé lett az új generáció a politikában! Nemigen hiszem , hogy ezeket mind meg tudnánk változtatni! Nem is beszélve az interneten nevelkedett fiatalokról,gondolkodásmódjukról!
    Kinek kivel kellene összefogni??? Erőltetni akarják vegye fel Magyarország a hiteleket is mert azt mi sok mindenre lehetne költeni!! Arra számolnak , hogy ők nyernek –és akkor legyen bőségesen pénzük a ” dőzsölésre” –de ezt vissza kell fizetni– ez nemigen érdekli őket !!! Sodródunk egy olyan helyzet felé ahol 2008-2009 -ben voltunk ! De ez nekik nem számít , mert majd elkezdenek adót emelni , meg eladni megint a még megmaradt közműveket — és eltűnik a pénz és az utánunk jövő generáció majd kifizeti !Az Szdsz , Mszp — már „kipróbált ” politikusai még egyszer szeretne a hatalom , pénz közelébe jutni,mert látják , hogy elszalad felettük az idő,kezdenek lassacskán fogyni és nem lesz rá lehetőségük ,ha most nem.!
    Túlságosan bonyolultak lettek a dolgok,de az látszik , hogy a legnagyobb zűr-zavart szeretnék elérni.Talán egy kicsit más irányban mentem el a kelleténél .
    De az érzésem az , hogy a slamasztikába befelé megyünk — nemigen kifelé!
    Üdvözlettel!

  • Kővendég
    08.10:07

    No igen, de azért ez a der Führer und Kanzler némileg a látszatra is ad. Mégpedig arra, hogy a változatlan állapot érzetét keltse illetve, hogy a hétköznapi viszonyok – a langyosvíz – úgyahogy, de a maguk „nyugodt” szürkeségében teljenek.

    Ebben a status quo ante látszatban ő az egyes, viszonylag egységes, pillanatnyilag mit sem sejtő, kiszemelt rétegeket >külön-külön projektekben< képes "kezelni", vagy ha úgy tetszik együtt kijátszani illetve átverni őket úgy, hogy mire észbe kapnának, már nyakig benne vannak a slamasztikában… Ezt művelte nemcsak a nyugdíjasokkal, de az MTA-val, az egyetemekkel, egyes színházakkal, az önkormányzatokkal sőt az immár 28000 örökre eltávotott főleg nyugdíjas áldozattal is, stb.

    Mindezt természetesen azzal a "133 bátor alakkal" viszi át a túloldalra persze aképpen, hogy előtte az érintettek projektjeit csak a legszűkebb körökben kezelik, készítik elő, majd hirtelen és puccsszerűen, "képviselői javaslatként" másnap reggel már meg is szavazták, "tették törvényssé" az addig hétpecsétes titkot…

    Vagy tíz esztendeje alkalmazza majdnem mindenre ezt a fölcsúti paraszttrükköt a folyamatosság, sőt a ""törvényesség"" látszatára mindig gondosan ügyelve, amit időben az érintetteknek is csak egy kisebb rétege vesz észre, mert mire felocsudna, addigra már a következő Vezércsel kerül a t.Ház napirendjére. – Mint egy peerpetum mobile… Még arra is gondja van, hogy az ilyen robbanászerű törvénykezés közben más, lehetőleg álproblémákkal töltse fel a 95 százalékban saját országos és helyi médiáját, azért hogy az együgyűek azt higgyék, ők mindenbe be vannak avatva, nem észrevéve a lényeget.

    Nyuggerek* sokasága ezt az aljas cselrendszert lehet, esetleg már ismerve, vagy inkább érezve a Böllér teljes erőfölényét inkább meghúzza magát, vele önmagát is becsapva hálát imitál az ő nyugdíját mégiscsak békén hagyó jótevő vezérürü iránt, majd jobbnak látja szó nélkül követni őtet a szakadékig is…
    ˙

    .

    * A nyuggereket először az a kövér ház mester használta éppen a Fid SS legszilárdabb tömegbázisát képező nyugdíjas osztály gúnynevéül.

  • Utóirat/8:44

    Az pedig, hogy egyelőre még nem vezette be a prezidentális köztársaságot, az is csak arra szolgál, hogy önmagáról mint rablómókusról terelje el a figyelem fókuszát a célig megteendő úton.A cél pedig részéről a dinasztia megalapítása.

  • TOTH PETER 5/9, 3;04 du. soraiban igen tisztan es igen jozanul osszegezte a tagadhatalan tenyeket.

    Az ido mulik es valtozik, persze mindeg vannak akik probalajk a multat visszahozni, vagy legalabb is siratva remelik a lehetetlent.