Alattvalói attitűd

2013 március 20 8:54 de.77 hozzászólás

Vegyük már észre, hogy Kertész Ákosnak volt és van igaza. Ez a magyar nép alapvetően alattvalói attitűdű. Szereti, ha urai vannak, akiket szolgálhat, akikért lelkesedhet, mint egy gyerek a szülőkért. Vannak ilyen népek. Csak nem Európában, hanem valahol azon a környéken, ahol a valahai Levédia volt. Türkmenisztán, Tádzsikisztán. A magyarok tévedésből kerültek ide. Ott kellett volna maradniuk, ott lenne a helyük, ezért van most a sok baj is, mert ez a tévedés véglegesen világossá vált mindenki számára itt Európában.

 Francois Verheyden: Servant with a Tray

Néznek bennünket kultúrnépek. Látják képtelenségünket a haladásra, látják, hogy szamojéd erkölcsökkel terpeszkedünk, okvetetlenkedünk Európa közepén, mint egy kis itt felejtett középkor, látják, hogy üresek és könnyűk vagyunk, ha nagyot akarunk csinálni, zsidót ütünk, ha egy kicsit már józanodni kezdünk, rögtön sietünk felkortyantani bizonyos ezeréves múlt kiszínezett dicsőségének édes italából, látják, hogy semmittevők és mihasznák vagyunk, nagy népek sziklavára, a parlament, nekünk csak arra jó, hogy lejárassuk. Mi lesz ennek a vége, szeretett úri véreim? Mert magam is ősmagyar volnék s nem handlézsidó, mint ahogy ti címeztek mindenkit, aki különb, mint ti. A vége az lesz, hogy úgy kitessékelnek bennünket innen, mintha itt sem lettünk volna. Legyünk ez egyszer számítók. Kerekedjünk föl, s menjünk vissza Ázsiába. Ott nem hallunk kellemetlenül igazmondó demokratákat. Vadászunk, halászunk, verjük a csöndes hazai kártyajátékot, s elmélkedhetünk ama bizonyos szép ezredéves álomról. Menjünk vissza, szeretett úri véreim. Megöl itt bennünket a betű, a vasút, meg ez a sok zsidó, aki folyton ösztökél, hogy menjünk előre. Fel a sallanggal, fringiával, szentelt olvasókkal, kártyákkal, kulacsokkal, agarakkal, versenylovakkal, és ősökkel! Menjünk vissza Ázsiába!…

Nagyváradi Napló 1902. január 31. Ady Endre

Mi változott 1902 óta? Semmi. Csak a nevünk: Orbanisztán lettünk. Ahogy EZEK kommunistát, hazaárulót kiáltanak mindenkire, aki nem ért egyet hazugságaikkal, aki másképpen mer gondolkodni, mint ahogy azt egypártilag előírják, aki nem hajlandó birka módra a gránitszilárdságú alapizé sorozatos módosításainak – amik egyre messzebb visznek a jogállamiságtól – hozsannázva bégetni. Bár lehetne a nevünk Hátasztán is. Ahogy EZEK egy vállrándítással elintéznek mindent: kritikát, bírálatot, törvénytelenséget, mutyit, nepotizmust, az is találó lenne.

Menjünk vissza Ázsiába, ott legalább ezer éves szittya múltunk révén különbnek mutathatjuk magunkat a többieknél. Talán lesz, aki el is hiszi. Logisztikailag még csak nem is fog sokba kerülni, mivel úgy mehetünk, hogy maradunk. Európa már úgyis ott lát minket…

Kertész Ákosnak igaza volt. Csakhogy, mi van akkor, ha 8 millió ember, Európa közepén nem akar Ázsiában élni?

Az írás apropója: Kertész Ákost egy évvel ezelőtt űzték ki az országból az újnyilas hordák, mert nem akart Ázsiában élni, és nem volt hajlandó birka mód bégetni.

Ille István 

77 hozzászólás

  • Én nekiláttam, na jó, még egy KMH üzenet, írt az Ille…
    „Vegyük már észre, hogy Kertész Ákosnak volt és van igaza. Ez a magyar nép alapvetően alattvalói attitűdű. Szereti, ha urai vannak, akiket szolgálhat, akikért lelkesedhet,”
    …és kész volt, mert még egy kertészákost elolvasni hülyeség. Ille prototípusa a gazdi-kiszolgáló zérónak, a láncon cigiző majomnak, az etetőjét nyaló hiénának. Bárki, BÁRKI (!), aki az innen már végre Kanadába „menekült” sorstalan-hontalan csavargónak a védelmezője, bárki, aki a magyarságot illetően így tud a magyarokról írni, csak egy „fehérje-halmaz” csupán, parazitái a magyarság elpusztítására kész erőknek.

  • asher alexander

    ille!
    maga is menjen veluk vissza azsiaba!!
    maga is kozejuk tartozik!

  • ps: kertest-a. szó szerint moslékzabáló, genetikailag alattvalók”-nak „írta” le a magyarokat, akiknek a villáját, és anyagi bőségét köszönhette. „A Népszavának adott exkluzív interjújában ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a szűnni nem akaró támadások, amelyek az elmúlt fél évben érték, tarthatatlanokká váltak. „Háromszor kergettek meg az utcán, de megtámadtak bevásárlóközpontban is, egy alkalommal majdnem a villamos alá löktek a járdáról, a metrón leköptek, az uszodába, ahova járok, vízbe akartak fojtani” – sorolja a Kossuth-díjas író.”
    „Mi jobban gyűlölünk titeket, mi ti minket!” (c. Kornis M.)

  • Sajnos ezen a területen semmi sem változott az elmúlt száz év alatt, talán annyi, ha Ady ma élne akkor öt üldözték volna el és nem Kertész Ákost

  • asher alexander
    2013 március 20
    10:30 de.
    nem, picinyem. én a 8 millióba tartozom.

  • Varga Sándor
    2013 március 20
    10:24 de.
    😀 ez jól esett, mi, sanya? 😀

  • Jávorszky Mária

    Ille! Azt hiszi kend, hogy a magyarokat hergeli pedig, csak a saját sírját ássa. Gondolom van magának az ávós körömletépő kombinált fogón kívül más munkaeszköze is pl. egy ásó, tudja, ásó kapa és a nagyharang, emlékezteti valami másra is kendet? De, ha elég gyors lesz vajon melyik irányba veszi az irányt amikor a lábait kénytelen lesz a nyakába venni, majd amikor feltámad a tenger…
    Nem fenyegetem – következtetek.

  • Puchert János
    2013 március 20
    10:40 de.
    hogy EZEK bármelyike ma ady-t olvasna? ugyan, kérem…igaz, izomból, vagy pártutasításra, naná, hogy elkergetnék!
    élő példa erre varga sándor kultúrmagyar honvédő.

  • Olvasom a sok szarházi fideszgeci béltartalmát amit pártutasításra ide ürítenek.
    Az ország ahol születtem ma egy bűzös undorító pöcegödör, egyre rosszabb magyarnak lenni, mert az embert a gerinctelen fideszgecikkel azonosítják a nagyvilágban.
    Itt Békéscsabán már elindítottuk az országtakarító mozgalmunkat…

  • Varga Sándor
    2013 március 20
    10:24 de.
    „aki a magyarságot illetően így tud a magyarokról írni, csak egy “fehérje-halmaz” csupán, parazitái a magyarság elpusztítására kész erőknek. ”
    Kikérem magamnak, hogy egy ilyen senki, mint te így merészelj írni Ady Endréről.
    Az egyik legnagyobb magyar költőnket így becsmérelni, miközben te magyardkosz itt állandóan?
    Csak mert Ady ugyanezeket írta le, mint Kertész, vagy a szerző, csak más szavakkal 🙂
    De te értelmezni sem tudod a leírtakat.
    Nem idézek, olvasd el még egyszer a dőlt betűs részt.

  • Jávorszky Mária
    2013 március 20
    11:49 de.
    😀 😀 😀
    elég hangosan röhögöm ki?

  • ma reggel betértem mogyoród két megmaradt kocsmájának egyikébe, szőlőcukor bevitel céljából. ez történetesen a „jobbikos” kocsma (a másik túl messze van).
    a neve nem véletlen: tulajdonosa akkora jobbikos, mint ide lacháza, egyetlen témája van csak, a zsidók a parlamentben, a zsidók a bankokban, a zsidók hatalmi szervezetbe épülése (szerinte még a tek is az), és, ha van más témája, az is a zsidókról szól, akár vízről, akár földről, akár levegőről van szó.
    én jól szórakozom rajta, pufogja rendesen a szky-féle propaganda szöveget, de ha valami konkrétumra kérdezek rá, mindig bevallja, hogy nem tudja, ő nem volt ott, ő csak azt mondja, amit mindenki tud 🙂
    na, ma reggel magába roskadtan ült a pult mögött, üveges szemmel meredt a világba, és elhaló hangon rebegte: magyarországnak vége…magyarországot leradírozzák a térképről, magyarország nem lesz többé…kérdem: mikor lesz ez a katasztrófa? mondja: 20 év múlva. mondom: dehát, addig tart ki orbán, mi lesz azután, varrás mentén szakadunk? bizony, az úgy lesz, feldarabolnak minket, a trianoniak, ami meg itt, középen marad, azt meg megszállják a zsidók! és nyúlt a zsebkendője után, hogy letörölje kicsorduló könnyét.
    én részvétteljesen megveregettem a vállát, és javasoltam, keresse fel orvosát, vagy gyógyszerészét. holnap – hál’istennek – már a pultos kiscsaj lesz, aki ugyan szőke, de nem zsidózik.
    szky-nek is javaslom orvosának, gyógyszerészének felkeresését. talán még kigyógyítható abból a téveszméjéből, hogy bármit is tehetnek ellenem 🙂

  • antifülke
    2013 március 20
    2:28 du.
    nem, sanya nem ady-ra célzott. sanya kertészt és engem (fingja se volt arról, hogy mennyire megtisztel engem azzal, hogy kertésszel együtt emleget) minősített ilyen kultúrmagyar módon 🙂

  • Lélfai Szilárd

    antifülke!
    A diszlexia elég általános, ne szégyelld magad!
    Nem akarom védeni Varga Sándort, de Ő a moslékzabáló hozzászólóra gondolt, aki a 8 millió közé sorolja magát pedig ő egy külön csoport!
    Ady azt mondta: „Menjünk vissza, szeretett úri véreim.” Ady csak a néhány ezer kiváltságosra gondolt! Ő nem gyalázta a magyar népet, nem is kapott Nobel díjat!

  • Jávorszky Mária

    Ille István 2013 március 20.2:52 u.
    Az nevet aki utoljára nevet. De addig is , ásson csak szorgalmasan,tudja, ásó kapa, meg a nagyharang,
    bim … bam…bim … bam…az élet, csak egy röpke pillanat. Megéri?
    Van, aki a szék lábát maga alatt vágja, van aki vermet ás másnak, oszt maga esik beléje.
    Adynak,az őrült géniusznak a szifilisz az agyára ment, amikor azt írta.
    Kertész Ákos meg elkapta tűle.
    Vigyázzon, a gazdatesten élősködő hazaáruló vírus ragályos.

  • Lélfai Szilárd

    orbánírtó!

    Ne olvasd csak faljad, nem ugyanaz!
    Nem tudom honnan kerültél Magyarországra,sic. „Az ország ahol születtem ma egy bűzös undorító pöcegödör,”
    Miért gondolod, ha eljutottál Telekgerendásig az az egész világ? sic,” egyre rosszabb magyarnak lenni, mert az embert a gerinctelen fideszgecikkel azonosítják a nagyvilágban.”
    A „stílusod” magadért beszél!
    „Itt Békéscsabán már elindítottuk az országtakarító mozgalmunkat…” akkor hord a trágyát, ne siránkozz, ne szisszenj minden kis”…( ja ez nem Ady, de nem baj!)

  • antifülke
    2013 március 20
    2:28 du.
    na, mit mondtam? íme, lélfai igazolt!
    azért ez már valami!

  • Ille István
    2013 március 20
    3:09 du.
    István!
    Ez az agyatlan foltozóvarga Neked tulajdonította a dőlt betűs Ady idézetet!
    Ennyire ostoba, tudatlan, tanulatlan! 🙂

  • Jávorszky Mária
    2013 március 20
    3:40 du.
    „ásó kapa, meg a nagyharang…” ez, biza, egy házasságkötéssel kapcsolatban szokott elhangzani, mármint, hogy ezek válasszák el a másiktól. nem a szék lábát, hanem az ágat vágja maga alatt. istenem, szky, hogy maga mennyire tudatlan!
    ami a gazdatesten élősködő vírust illeti, igazat adok magának: élő példája a fertőzésnek.
    a lényeg: tehetetlenül izmozik, csillagbogár 😀

  • Jávorszky Mária
    2013 március 20
    3:40 du.
    Cuncimókus!
    Nem szép dolog fenyegetőzni! 😛

  • amúgy rendkívül élvezem ezeket a turulban született beszólásokat! fogalmuk sincs arról, hogy milyen ingyen reklámot csinálnak nekem és a KMH-nak!
    amióta itt izmoznak, megnőtt az olvasottságunk! csak így tovább, agyonmagyarok!

  • Jávorszky Mária
    2013 március 20
    3:40 du.
    még egy dolog, kiscsillag: a helyi rohamcsapatuk vezetője elég jól ismer engem, mégis óvakodott eddig még csak a közelembe is jönni, nem hogy a likvidálásomra gondolni, pedig maga szerint lenne rá az igény 🙂

  • Gere Gábor
    2013 március 20
    4:29 du.
    óh, ő nem fenyegetőzik, csak jósol. ő már csak ilyen haruspex-fajta.
    azt nem tudom, hogy kávézaccból, madárürülékből, bélsárból – e két utóbbi elég közel áll hozzá – vagy égett lapockacsontból, esetleg tarott kártyából – ahhoz nem elég az iq-ja – netán az ég aljának színéből teszi, de biztosan a jövőbe lát! vagy nem 🙂

  • Hát ez megint egy „szuper” írás egy „elmehibás”embertől…
    Ady meg Kertész összehasonlítása,megítélése, ilyen értelmezése
    csak egy őrült agyában születhet meg.!…..
    A Kertésszel való azonosulás meg nem dicsőség,hanem szégyen!

  • Jávorszky Mária

    Ille István! Ki akarná kendet likvidálni,még ilyet!Éppen ellenkezőleg,számítok beköltözni a szomszédságába!
    he……

  • Orbánírtó

    „Itt Békéscsabán már elindítottuk az országtakarító mozgalmunkat…”

    Mit teszel? Főbe lövöd magad? Ja, ne!

  • Jávorszky Mária

    Ille Gere!
    Csillagbogár, mucuska,kiscsillag,cuncimókus…no de lányok, fiuk, ez annyira meleg megszólítás!
    Túlságba viszik a kedves melegséget!
    he…

  • Hala Istennek, ugy tunik ki vagyok tiltva a KMH-rol.

  • Gondolom, mert Domnule Ille(ou)-t nem szabad kritizalni!!!

  • Csopaki Sándor Judith

    ille, te antihungarista vagy. Tudod ez olyan, mint az antiszemita.
    Túlértékeled magad, senki sem akar bántani, taknyos öregember vagy a HÉV-en, pont mint a kertész, csak a másik irányban.
    Láttad a csermanek szemében az utolsó pillantást?
    Még van időd, dolgozz rajta, hogy neked ne olyan legyen… Rossz lehet úgy átmenni.

  • Csak ugy mellesleg meg tudna valaki mondani kapasbol(en nem, utanna kellene neznem, es arra lusta vagyok), hogy hany „ammendment”je van az amarikai Alkotmanynak???
    Mi ebben a hiba???

  • JIMBO
    2013 március 20
    7:53 du.

    Akkor hogy tudtál beírni?
    Egereket nem látsz?
    🙂

  • Ille Istvan , on is visszamehet pontosan oda-Kertesz akossal egyutt- ahonnan a szuletesuk napjan elojottek!
    Hogy Ady ezt mikor es milyen korulmenyek kozott irta , annak halvany koze sincs a mai esemenyekhez.
    Egyebkent meg a vilagon senki nem tartja vissza hogy visszakoltozzon az oshazaba! Gudbaj.

  • Es bizony van egy lenyeges kulonbseg! 1902-ben egy Ady Endre irta amit irt , jelen idonkben meg egy kerteszakos meg illeistvan.
    Bizony , nagy kulonbseg!

  • Varga Sándor
    2013 március 20
    10:24 de.
    Mesejjé, jóbarát..
    Mit olvastál Kertész Ákostól?

  • Boda Marcsi
    2013 március 20
    5:14 du.
    argumentum ad personam

  • Jávorszky Mária
    2013 március 20
    6:53 du.
    ez a „he…” melyik tájegység szólásmódja? főleg, mit jelent? csak nem olyasféle, mint a „dik”? és hol kell tanulni az elsajátítását, hogy nyelvtanilag helyesen tegye be az ember egy mondatba? a faiskolában?

  • JIMBO
    2013 március 20
    7:55 du.
    hát persze. azért tud ide írni, egy perccel később meg egy másik cikkhez okoskodni 🙂
    orvos látta már? ez a domnule illeou ijesztően rögeszméssé kezd már válni magánál!
    a sebaj az meg tóbiás. szólíthatom ezek után tóbiásnak?

    ami a kitiltást illeti, keményen dolgoztam azon, hogy ausztráliából is kitiltsák, de úgy tűnik, nem hajlanak rá. úgy vélik, maga komoly természettudományi értéket képvisel, és inkább spirituszba akarják rakni, és úgy mutogatni a természettudományi múzeumban, mint elrettentő példát, hogy egy fideszes agymosás milyen genetikai torzulást képes eredményezni. persze, lehet, azt el tudom érni, hogy kikérjék, mint kiállítási tárgyat (festmények esetében volt már ilyen), és akkor vagy a fidesz székházban, vagy a természettudományi múzeumban csodálhatják meg.

  • orbánírtó
    2013 március 20
    2:03 du.
    sajnálom, de ezzel a hangnemmel nem tudok azonosulni. ez a nol és a nolblog agymosott fideszeseinek hangneme. jómagam se sajnálom a gúnyt „tisztelőimtől”, de ez azért túlzás.
    arról nem is beszélve, hogy semmi köze a cikk tartalmához. igaz, erről bodáék is rendszeresen elfeledkeznek, dehát nekik – más gondjuk mellett – szövegértési problémáik is vannak, így rajtuk nem lehet csodálkozni.
    nomeg, az ön által jelzettek kivitelezésével is van egy kis gond: meglehetősen problémás lenne a megvalósítása, bár, nem kétlem, van rá igény!
    szóval, ha kérhetem, lazítson.

  • Jávorszky Mária
    2013 március 20
    6:53 du.
    Vedd tudomásul, h igazságtalan vagy!
    Én azért szólítalak így, mert a Fb.-ra feltett képed alapján (amit már levettél) nem hiszem, h az utóbbi 40-50 évben valaki is mondhatott neked ilyet!
    Ha mégis, az vagy nagyon kanos, vagy totál részeg volt!
    Úgyhogy becsüld meg a megszólítást, mert én egyik sem vagyok! 😛
    Aztán, ha már ilyen nagy magyarnak tartod magad, megmagyarázhatnád a „túlságba” szó értelmét!
    A magyar nyelvben ilyen szó nincs!
    😛 😛 😛
    Gondolom, h én is eléggé kiröhögtelek!

  • Kertész Ákos megnyilvánulását a legtöbb ember elítéli, legyen jobb, vagy bal oldali, aki olvasta is az írást. Magyarországért tenni akaró ember vagyok. A demokrácia híve, és ha nem is baloldali, de szociálisan érzékeny. Ami azt jelenti, hogy a baloldali szimpátiám azért él, mivel ők kívánnak a legtöbbet tenni az országért, és valóban az országért, nem egy privilegizált csoportért.

    Kertész Ákos írását elítélem, és pontosan ugyanolyan antiszemita írásnak tartom, mint Bayer Zsolt írását. Csak amíg Bayer a cigányság ellen beszél, Kertész a magyarság ellen. Ahogyan Bartus László is, aki tudatosan a családját is elzárta a magyar nyelv megtanulásának lehetőségétől is. Ő még szolgának sem tartaná meg a magyarokat. Lásd, a himnuszt ócsároló írását. Azért tegyünk különbséget egy jelenség, egy csoport, és a nemzet között. Hiszen akkor mennyiben vagyunk különbek Bayernél?

    A 2/3 megválasztásakor még ha nem is mindenki szavazott, de senki nem tudta megmondani, hogy ez lesz! SENKI!
    Voltak ráutaló jelek már az Antal kormány ideje óta, hiszen Orbán megnyilvánulásaiban benne volt mindig a diktatórikus hajlam, de a fékevesztett tobzódást senki nem merte így megjósolni.

    A forradalmi tömegek akkor tömegek, ha van mögötte irányítás. Egyébként csürhe. Amíg az ellenzék csak választásokban gondolkozik, ne várjunk forradalmi megmozdulást a lakosságtól. Irányítás nélkül meg ha megmozdul a tömeg, már nem terelhető szervezett formába!

    A szélsőjobb aránya úgy 7-10 % arányú. Békés megyében ahonnan Sárdi Jani írogat, magasabb. Ott úgy 20 % körüli. Más megyében alacsonyabb. Igen! ez magas számarány, de emiatt az egész nemzetet ázsiainak kikiáltani túl erős.
    Inkább a jelenség okainak indulatmentes, tényszerű felderítését tartanám szükségesnek.

  • JIMBO
    2013 március 20
    7:53 du.
    Pubi!
    Gondolkozz picit! Ha ki lennél, ez a kommentárod sem jelent volna meg! 😛

  • VOLT MÁR ÍGY

    Itt most gyűlölnek Krisztus szent nevében.
    Itt most nincs mintám, példám, csak Vezérem.
    Itt most kórként terjednek gyilkos elvek.
    Itt most sok tolvajt hősként ünnepelnek.
    Itt most erkölcsről rablók prédikálnak.
    Itt most szennyes múlt érlel bajt a mának.
    Itt most sikkasztók nézhetnek hülyének
    jámbor tisztákat. Itt most újra félnek.

  • Jávorszky Mária

    Ille István!
    A beleegyezését kérem ezennel, hogy tőszomszédja legyek – Mogyoródon – ígérem, nem fog unatkozni.De, ha bármilyen fenntartásai lennének erre vonatkozólag,kérem, fejtse ki itt,részletesen.

  • Ille István

    2013 március 20
    11:39 de.

    asher alexander
    2013 március 20
    10:30 de.
    nem, picinyem. én a 8 millióba tartozom.
    Melyikbe?

  • Don Ovuz

    Érdekes és elgondolkodtató, hogy szélsőjobboldalinak sejtesz. Vajon benned vagy bennem van a hiba? De nem tulajdonítok nagy jelentőséget neki, mert – korábbi utalásaim ellenére – a lakhelyemet is tévesen határoztad meg.

    Bár felmenőimnek csak egy része magyar, szívesen vállalom az ázsiai gyökereket. Ahogy azt is, hogy nem kívánok másokon uralkodni, és mindenáron okosabbnak vagy különbnek látszani. Uraimért is készséggel lelkesednék, ha találnék méltót rá. Egyébként, az alattvalóság tisztességgel párosulva nem alávalóság. Nyugodtan vállalható.

  • Jávorszky Mária
    2013 március 21
    6:55 de.
    éntőlem…hát jöjjön, ha annyira akar! akad itt az utca túloldalán egy eladó telek, van rajta egy bódé is, magának éppen megfelelne, vizet a kútból, budi a kert végében, pont a maga színvonala. kicsit sokra tartják, de majd csak megalkuszik rá.
    unatkozni kétségtelenül nem fogok. legalább élőben röhöghetem ki 😀

  • Ille István

    2013 március 20
    11:54 de.

    Puchert János
    2013 március 20
    10:40 de.
    hogy EZEK bármelyike ma ady-t olvasna? ugyan, kérem…igaz, izomból, vagy pártutasításra, naná, hogy elkergetnék!
    élő példa erre varga sándor kultúrmagyar honvédő.
    Ady mögé bújva,Adyra hivatkozva gyalázod a magyarságot.Gondolod,hogy így etikus,elfogadható?Ettöl még nem leszel kevésbé soviniszta,Ille.Hogy képes az itteni zsidó közösség megtürni egy ilyen nyíltan náci senkit?

  • küszküllö
    2013 március 21
    10:52 de.
    a szöveget értelmezni is kell, komám, nem csak olvasni!
    majd valaki elmagyarázza magának, aki érti is.

  • küszküllőnek:

    „Rikácsoljatok bőven és bátran
    S vesszünk mi itt a magyar Mocsárban.
    Magyar madarak, sár-faló gémek,
    Ősek és vének.

    Verje meg az Ég minden fajtátok,
    Rajtatok ma sem fog még az átok,
    Halászó, hízlalt, nagy nyakú gémek,
    Sánták és vének.”

  • Boda: te vagy Adyt nem ismered, – a publicisztikáját biztosan nem, ami százhúsz év elteltével is aktuális, eleven és húsbavágóan igaz – vagy nem olvastál semmit Kertész Ákostól.
    Mert, ha olvastál volna, tudnád, hogy Kertész Ákos igen-igen keményen bírálta a szocializmust, a párt kádereit és rokonszenvezett az egyszerű és munkás emberekkel. De egyszerűbb mások után a hülyeségeket hajtogatni, mint olvasni, értelmezni a leírtakat.

  • küszküllö
    2013 március 21
    10:59 de.
    márminthogy, melyik zsidó közösség? zsidó lennék? mert hát, egy zsidó közösség nem fogad be gojt! vagy náci? tisztában van a náci fogalmával? nem hiszem, mert akkor nem írna ilyen baromságot. a magyarságot gyalázom, vagy csak az autoriter, jogfosztó 2/3-ot?
    megértem, hogy vannak szövegértelmezési gondjai, ezért szépen lassan olvassa el, akár hangosan, hátha az segít, az idézet utáni bekezdéseket, különösen az elsőt.
    azután jelentkezzen, mi jött át belőle.

  • Sárdi Jani
    2013 március 21
    10:57 de.
    Bocsánatot kérek, nem az ön nevét akartam leírni, csak egy hozzászólása olvasása után ez a név maradt meg.
    Megkövetem a tévedésemért.

  • Ille István
    2013 március 20
    3:09 du.
    Tudom, pont azért írtam.
    Mert Ady ugyanazt mondta a magyarokról, amit Kertész, vagy te, csak más szavakkal.
    orbánírtó pedig csak úgy magyarosan elmondta a lényeget.
    Sajnos igaza van.

  • antifülke
    2013 március 21
    12:16 du.
    hát, mondhatta volna szebben is, kis lovag:)

  • Ille István

    2013 március 21
    11:01 de.

    küszküllö
    2013 március 21
    10:52 de.
    a szöveget értelmezni is kell, komám, nem csak olvasni!
    majd valaki elmagyarázza magának, aki érti is.

    Komád a bánat.

  • Jávorszky Mária

    Szerintem Ille ebben az írásában kivételesen nem a magyarokat akarta bántani, hanem Kertészt akarta sajátos módon magyarázni, mentegetni.
    Egyébként úgy tudom, Kertész bocsánatot kért. Szerinte, félreértették.

  • „De, ha elég gyors lesz vajon melyik irányba veszi az irányt amikor a lábait kénytelen lesz a nyakába venni, majd amikor feltámad a tenger…”

    Nagyon könnyen lehet, hogy lesz ilyen. De akkor nem Illének kell a nyakába szedni a lábát, nem ám…

    Akkor a tekintetes helytartótanács méltóztatik majd remegni, aztán futni, ki merre lát…

    Orbán még csak csak – pocakos már, de csak sportolt világéletében, de Kövér összeszarja magát. És a többi maffiózó is.

  • A magyar Ugaron
    Elvadult tájon gázolok:
    Ős, buja földön dudva, muhar.
    Ezt a vad mezőt ismerem,
    Ez a magyar Ugar.

    Lehajlok a szent humuszig:
    E szűzi földön valami rág.
    Hej, égig-nyúló giz-gazok,
    Hát nincsen itt virág?

    Vad indák gyűrűznek körül,
    Míg a föld alvó lelkét lesem,
    Régmult virágok illata
    Bódít szerelmesen.

    Csönd van. A dudva, a muhar,
    A gaz lehúz, altat, befed
    S egy kacagó szél suhan el
    A nagy Ugar felett.

    Épp, mint most.

  • Ille István
    2013 március 21
    1:48 de.

    Jávorszky Mária
    2013 március 20
    6:53 du.
    ez a “he…” melyik tájegység szólásmódja?”

    Rasid, én véletlenül tudom.

    Törökszentmiklóson bökik meg az embert az entellektüelek így, hogy hee, nincs egy cigid?

    Vagy: He, nem fizetnééé egy sert?

  • Jávorszki Mária.

    Annak az őrült géniusznak nem ment a szifilisz az agyára.

    az a géniusz a múlt századelő legtisztábban látó zsenije volt.
    Talán az egyetlen, aki előre látta, hogy az az őrült háború az ország romlását okozza. aki előre megmondta, hogy országrontók, akik belevitték ebbe a hazát, és azt is látta, hogy Erdély és szűkebb pátriája (Szilágyság) földjén hamarosan román csizma tapos… így írta.

    Mindenben neki lett igaza.

    Az országrontók elérték, hogy lepusztuljon minden 1918-ra, a vesztes háború végére. Talán szerencséje a beteg géniusznak – akiről itt a nagy magyarok olyan foghegyről beszélnek – hogy nem érte meg Trianont.

    Üdvözlet a győzőnek

    Ne tapossatok rajta nagyon,
    Ne tiporjatok rajta nagyon,
    Vér-vesztes, szegény, szép szivünkön,
    Ki, íme, száguldani akar.

    Baljóslatú, bús nép a magyar,
    Forradalomban élt s ránk hozták
    Gyógyítónak a Háborút, a Rémet
    Sírjukban is megátkozott gazok.

    Tompán zúgnak a kaszárnyáink,
    Óh, mennyi vérrel emlékezők,
    Óh, szörnyű, gyászoló kripták,
    Ravatal előttetek, ravatal.

    Mi voltunk a földnek bolondja,
    Elhasznált, szegény magyarok,
    És most jöjjetek, győztesek:
    Üdvözlet a győzőnek.

  • Egyébként ha ezek a nagy magyarok (mélymagyarok, vagy inkább magyarkodók) kicsit művelődnének, olvasnák nagyjainkat, rögtön más szemmel látnák a világot. A tudatlanság rossz tanácsadó.A butaság öl.

  • Gyurcsàny mondta „ellehet innét menni…”.Miért nem mentetek el,miért jöttetek,miért maradtok?
    Honnan jöttetek? Menjetek oda!Ki vagy, mitart vissza benneteket?
    Kertész is csak 80 évesen unta meg a moslékot,akkor jött rà,hogy nem idevalok vagyunk! Ti hova valok vagytok? Oda,
    ahonnan jöttetek!

  • Don Ovuz

    O.K.

  • Toth Piroska
    2013 március 20
    10:00 du.
    Hát…Mit lehet erre mondani?
    Esszem piroskám, te komoly érv vagy az abortusz mellett…

  • Jávorszky Mária
    2013 március 20
    3:40 du.
    Rubintos virágom, Mári..
    Ady 19O2-ben, huszonöt évesen írta a fentieket..

    „Adynak,az őrült géniusznak a szifilisz az agyára ment, amikor azt írta”
    Legalább a google-ba írja be a nevét, tán még kedvet is kap Ady munkásságának a megismeréséhez..
    Remélhetőleg hiba nélkül le tudja írni….

  • denes erös
    2013 március 21
    6:05 du.
    Ha érdemben nem tudsz hozzászólni, talán hallgassál. A fenti mondat mint tudjuk, az adókivitelről szólt, amikor zsarolni akarták a kormányt. Akkor el lehet menni (adózni).
    Neked is, ha értelmeset nem tudsz mondani.

  • denes erös
    2013 március 21
    6:05 du.
    Valaki fentebb Békéscsabáról írt, átböngésztem a regionális lapot, és ez találtam neked. Már ha tegező viszonyba lettünk.
    http://www.beol.hu/bekes/kultura/a-nap-kepe-en-vagyok-az-apad-489298

    Azt hiszem, így már értem a hozzászólásaidat.

  • Tüske Zsófia

    erős dénes: veled ellentétben mi nem mentünk el. hogy miért nem, ahhoz neked semmi közöd nincs.

  • denes erös
    2013 március 21
    6:05 du.
    ennek a kérdésnek kifejezetten örülök, ugyanis igencsak jól világítja meg turulban született eszméit.
    de visszakérdezek: és maga? maga hova való? és honnan jött?
    én ugyan tudom a választ, de jó modorom tiltja, hogy ide írjam.

  • Ille István
    2013 március 22
    11:04 de.
    István!
    Képzeld el, ha „az” szecskavágó lett volna!
    Déneske nem ontaná itt a baromságait! 🙂

  • Judit Noszticzius

    Sem-sem elfogadjunk a Orbán hatalmi Fél-Ázsiát !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!>:-((((((/////// Nagyon szerintjunk,hogy nagyon jól tesszünk Nyugat-Európáért az egész Magyarországon !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙂

  • Don Ovuz
    Tévedsz! Gyurcsàny az elégedetlenkedöknek mondta-ma hallottam a DUNA TV-ben-.
    Menjetek haza,szükség van ràtok!

    Tüske Zsofia
    De otthon nagyobb szükség lenne most, vagy késöbb harcos
    egyéniségekre.

  • Csopaki Sándor Judith
    2013 március 20
    8:25 du.
    majd’ elfeledkeztem magáról: 😀 😀 😀

  • Erös Dénes
    2013 március 25
    1:13 du.
    Történetesen személyesen láttam az ominózus parlamenti közvetítést. Vagyis még csak nem is másodkézből tudom. Valóban elégedetlenek voltak a vállalkozók, cégvezetők. Azt mondták, akkor kiviszik a cégközpontot külföldre, és ott adóznak. Nem áttételesen, hanem konkrét meghatározással mondotta. Így meddő vita. Illetve ki mondta a Duna TV-ben? Nem láttam.

  • Don Ovuz
    Ez tényleg meddö vita,mert szerintem a Parlament-ben csak képviselök vitatkozhatnak.