A fideszes KMOSZ legnagyobb ellensége a valóság – Egy erdélyi szemszög

2015 február 13 5:04 du.36 hozzászólás

Bálint-Pataki József az Új Magyar Szó munkatársa nemrég a kanadai magyarság közösséget széttépő és más nézeteket kirekesztő fideszes, kormánypárti politikáról írt hosszasan az erdélyi lapban, hivatkozva a Kanadai Magyar Hírlapra és a Kanadai Magyar Demokratikus Chartára (KMDC). Bálint-Pataki úrra nem lehet azt mondani, hogy a balliberális oldal elkötelezettje lenne, hiszen többek között az Antall-kormányban is szolgált, aztán hosszú éveken keresztül dolgozott vezető állami pozíciókban Magyarországon a határon túli kisebbséget érintő kérdéskörökben. Ugyanakkor a Magyar Nemzet című fideszes lap egyik lejáratókampányának lett a célpontja, de az ügy végül bocsánatkéréssel és egy millió forintos bírsággal járt, a Simicska Lajos érdekkörébe tartozó kiadvány számára.

Bálint-Pataki József a Kanadai Magyar Televíziónak adott Skype-on keresztül interjút, melyben kitér arra, hogy miért figyelt fel a KMH cikkeire, illetve Göllner András, a KMDC nemzetközi szóvivőjének írásaira és egy újévi YouTube videóra. Elmondta, hogy bár nyomon követte a fideszes Kanadai Magyarok Országos Szövetségének (KMOSZ) harcát a KMDC és a másképpen gondolkodó kanadai magyarok ellen, azt nem tudta, hogy a KMDC dialógust próbált folytatni a Fidesz-KDNP kanadai szócsövével.

„Göllner András számos megközelítésével maradéktalanul egyet tudok érteni”–mondta Bálint-Pataki József a KMTV-nek.

A KMOSZ teljes erővel nekiment Bálint-Pataki Józsefnek, mivel pozitív szövegkörnyezetben említette meg a kanadai fideszes politikai szervezet ellenfeleit. Az erdélyi újságírónál meglepetést okozott a KMOSZ támadása.

„Itt valami nagyon nagy szereptévesztés van. Akár azt is mondhatnám, hogy örültem ennek az állásfoglalásnak, hiszen elolvasva azt láttam, hogy mélységesen igazam volt, amit korábban írtam. Semmilyen érdemi bírálatot, cáfolatot nem olvastam ebben a nyílt levélben. Az is meglepett, hogy a nyílt levél szerzői tulajdonképpen ellenségnek kiálltanak ki és nem csak engem, hanem elsősorban Göllner András és Ádám Christopher-t”–mondta a KMTV-nek Bálint-Pataki József.

„De úgy látom, hogy számukra a legnagyobb ellenség maga a valóság”–tette hozzá a KMOSZ-ról, jelezve, hogy egyszer sem cáfolták mindazt, amit Göllner András a KMH-ban is másutt is leírt működésükről.

Under the Shell There is a Human (Maybe) / Michal Trpak

Under the Shell There is a Human (Maybe) / Michal Trpak

Mint ismert: Magyarország szélsőjobboldali ottawai Nagykövetsége hívta életre a KMOSZ-t 2012-ben.

A teljes interjút — melyet Maros Zoltán készített – itt nézhetik meg:

36 hozzászólás

  • khmm…ahogy hallgatom, Bálint-Pataki igazából a KMOSZ mozgatórugóit sem érti – vagy talán csak udvarias ember.

    Arról nem is beszélve, hogy felteszi a kérdést: ha egy „ernyőszervezet” tagságának 60%-a köszöni szépen, de lemorzsolódik, talán ott nem kellene egy csöppet elgondolkodni a miérten?

  • Azt hiszem hamis információt kapott Bálint-Pataki a KMOSZ-ról.
    Előszözör is erősen Erdély párti, az ott élő kisebbségi magyarokfelé.
    Semmi baj nincs a KMOSz közösséggel, aránylag egy meghatározható szervezet ami a kanadai magyarság érdekeit szolgálja.

  • Figyelő: egyetlen szó sem esett az interjúban bármiféle szolgáltatott információról – ráadásul azt pimaszkodták elő, hogy minek szól bele olyasmibe, amit nem ismerhet, hiszen nem ott él. Bálint-Pataki elismerte, hogy valóban nem ott él, de jelezte, hogy attól még olvashat, tanulmányozhat, értékelhet, mert van bőven miből.
    Árulja el már nekem, a magyarság érdekeit hogy’ szolgálhatja egy egyértelműen pártelkötelezett szervezet?
    Ha olyan meghatározó – ráadásul semmi baj nincs vele -, akkor mi indokolta a 60%-os lemorzsolódást? Bálint-Pataki konkrét számokat hozott elő!
    Gondolom, azt is hamis információk alapján.

  • Nem tudok a 60%-os lemorzsolodásról, valószínű urbán legenda.

  • Figyelő: remélem, megérti, ha nem tekintjük autentikus hírforrásnak! Maga sok mindenről nem tud, kb. kamaszkora óta 🙂

  • Figyelő
    2015 február 13
    9:33 du.

    Kedves Figyelő! Hogy megtudjon egyes dolgokról többet annyit kell tennie, hogy tájékozódik.

    Ez esetben ellátogat a KMOSz weboldalára, megnézi, hány szervezet volt az alapításnál, amely információt megtalálja. Meg sem kell számolnia mert ki van írva.

    Aztán a második lépésként megnézi azt a menupontot, ahol a jelenlegi tagok találhatóak. Itt bizony meg kell számolni, mert nincs a kényelmünkre kiírva.

    Harmadik lépésként összeveti az alapításkori tagszervezetek számát a jelenlegi tagok számával. Így kijön egy óriási lemorzsolódási arány.

    Ilyen egyszerűen működnek a dolgok. Urban legendát azt másutt kell keresni.

  • Sajnálom, rámentem a weboldalukra de sehol nem látok felsorolva kilépett tagságot.
    Ha idehozná valaki azt a linket, ami ezt mutatja, megköszönöm.

  • „kmosz”???
    veegye ki az „m” betut es maris lesz ertelme !!
    KOSZ!!-(-os bagazs)

  • figyelo!!
    az istenszerelmere kerem ezt ne tegye!!maganak AHHOZ SEMMINEMU KOZE NINCSEN!!-NE IS LEGYEN HOGY ADJA AZ EG!!
    -a kanadai magyarsag erdeket…”-irja maga szellelutott!!
    arrol maga Itten ne pampogjon ha szabadna kernem!!hala a joistenke figyelo ovo jelenletenek maganak abba nincsen beleszolasi joga!!
    ugyhogy vakargassa csak csungo testreszet a kadban es foglalkozzon orbania-i honfi es elv tarsaival!!

  • mi vn a Kertesz akos-sal?mar nem r id??hzik agyon elesato rasa!!

  • Megnéztem a weboldalukat és nem látom a hiányt sehol.

  • Figyelő: nem ártana szemüveget cserélnie 😀

  • Ille István
    2015 február 14
    11:02 de.
    Éppen egy hete cseréltem..

  • barlév
    Nem tudni hol él, de Kanadában szólásszabadság van és arról írok amiről akarok.

  • Figyelő: akkor mással van a gond. Mi lenne, ha egyszer, kivételesen, beismerné, hogy nem azt látja, amit mások?
    Főleg, ha a mások többségben vannak.

  • Figyelő
    2015 február 14
    10:59 de.

    Kedves Figyelő!

    teljesen kiábrándulok magából, ha tényleg komolyan írja azt, hogy nem látja a különbségeket. Már azt hittem, hogy komoly vita és beszédpartner, de most egy kicsit megdöbbentem. Bár lehet, hogy technikai hiba miatt nem találta meg a különbségeket, akkor viszont had segítsek.

    Vegyük például az ön által nagyon is jól ismert Montreáli Magyar Bizottságot, amely 20 tagot delegált a KMOSz alapításakor. Most egyáltalán nem említi a jelenlegi tagok között ezt a szervezetet. Ez már kapásból mínusz 20 tagszervezet a 65-ből.

    Na de, hogy maga helyett dolgozzak egy kicsit és lássa, hogy hány tagszervezet van jelenleg a KMOSZ-nak a saját weboldalukon található infók szerint:

    Alberta: 5
    British Columbia: 5
    Ontario: 9
    Québec: 8

    Mindösszesen ez 27 tagszervezet, amely legkevesebb 270 tagot számlál plusz az elnökség.

    Az alapításkor -beleértve a Montreáli Magyar Bizottság 20 szervezetét – 65 kanadai magyar szervezet volt.

    Jól látható, hogy ez éppen egy hajszál híján 60%-os kilépést, eltűnést jelent. (Pedig jöttek az alapítás után is újabbak, így a 60%-ot még többnek is vehetnénk)

    Egyelőre most itt ne az okokat boncolgassuk, hanem fogadja el ezt a tényt, hogy valóban a KMOSz alapító tagjainak majdnem 60 százaléka az ernyőszervezet történetének a harmadik évében nincs már jelen.

  • Ille, ne felejtse el csak ezen a blogon vannak mások többségben.

  • Nem tudni, MIÉRT nem cáfolta meg a KMOSZ a Göllner féle hazugságokat.
    De én, mint egyszerű kanadai állampolgár, aki ismeri a fenti szervezetet, tagadom hamis állitásait, melyek csak arra mennek, hogy a magyar egységet szétzuzzák .

  • Figyelő: akkor miért nem a máshol osztja az eszét?

  • Figyelő: hajrá, Klári mama! Csak így tovább!
    Egyszerű kanadai állampolgár 😛 😛 😛

  • Figyelő
    2015 február 14
    12:40 du.
    1. Mertt nemtudják.
    2. A Magyar Egyséág (sic) már évtizedek óta darabokban, hát zétzúzni már nemigen van mit..

  • HunCanada
    2015 február 14
    11:48 de.
    Nem tudom maga mit számol, de én is számoltam és nekem minden kijött, hiány nélkül.

  • Falusi, lehet, hogy nem tudják Vancouverben, hogy mit írnak Montrealban?

  • Kedves Figyelő!

    Hozzuk már közös nevezőre ezt az egyértelműen értelmezhető kérdést.

    Tehát itt találja az alapításkor jelen lévő szervezeteket (65 szervezet)
    http://www.kmosz.org/alapiacutetoacute-tagszervezetek.html

    Itt pedig a jelenlegi tagszervezeteket:
    http://www.kmosz.org/szervezeti-tagsaacuteg.html

    Én nem tudom, hogy miképpen lát hasonlóságot ráadásul 100%-ban a két tagszervezeti lista között, de érdekelne az ön megfejtése is.

    Kérem nézze meg a két linket. Ennél konkrétabban nem tudom önnek megvilágítani az eltérést. Köszönöm

  • HunCanada: neki ez nem eltérés. Sőt.

  • István Lehet, hogy gyarapodásnak véli Figyelő? :O Persze, ha fordítva nézi és az alapításkorit veszi jelenleginek és a jelenlegit alapításkorinak. Minden lehetséges, ha az ember nem függetlenül próbál információkat értelmezni…

  • Meglátjuk Figyelő mit szűr le a két csatolt link tartalmából.

  • Figyelő
    2015 február 14
    5:36 du.

    Kedves Figyelő, sikerült lecsekkolni a két linket azóta? Milyen eredményre jutott?

  • Figyelő
    2015 február 14
    5:36 du.

    Na még egyszer: Megnézte már a KMOSz oldalán a két linket, ahol az alapításkori és jelenlegi tagszervezetek felsorolása van?

  • Figyelő
    2015 február 14
    5:36 du.

    Na, hogy állunk? Megszámolta már??

  • Figyelő
    2015 február 14
    5:36 du.

    Mi újság kedves Figyelő? Sikerült utánanéznie a kérdésnek, vagyis a linkeken található KMOSZ tagszervezetek számának? (alapításkori és jelenlegi). Tiszteljen meg a válaszával, kérem!

  • Olyan izé vagy, HunCanada! Mint tudjuk, a KMOSZ-szal minden rendben van, a lemorzsolódás csak gyurcsányista ármány és különben is, hajrá, magyarok, éljen Orbán!

  • Kukucs! Figyelő nem járt azóta sem erre? 9 napja várom a meglátását a fentiekben, hogy tudjam nem e az én szememmel van a baj. Nem volt maga ilyen kedves B.K.

  • Már egyszeer válaszoltam.

  • Igen, így van, a másik cikknél február 27.-én. Olvastam és reagáltam is rá ott.

  • HunCanada
    2015 február 14
    11:48 de.
    Sajnálatos a csökkenése a KMOSZ tagságának. Egyetértek.
    Szerény véleményem szerint,a közös szervezet megérett egy megújulásra. ELnőke, Feszty Dániel értékes ember. A probléma az, hogy igen elfoglalt.
    Eddig még sok esemény nem történt a KMOSZ alatt, reméljük, hogy ez hamarosan megváltozik.